abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 mei 2007 @ 11:56:36 #176
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_49679853
Vicky, fijn dat jullie zo'n leuke vakantie hebben gehad! Leuk hè dat gevrij met je kindje. Bij Robin zijn die momenten zeldzaam, maar dan genieten we er zeker dubbel van. Altijd als mijn man en ik samen zitten, wil hij erbij En zo'n zitzak roelz En leuk om te lezen dat Amber zich zo goed ontwikkelt! We moeten snel weer wat afspreken!

Noli, wat vreselijk hè de waterpokken, Robin heeft ze ook al gehad, wat een gezicht! Fijn dat het bultje niks ernstigs is Ik heb ook zo'n kliertje, maar dan bij m'n onderkaak, erg vervelend. En kusjes aan de dokter geven nouja beter dan dat ze er bang voor is toch?

Oh Ingrid, wat lijkt me dat erg, een gillend kind op de grond in de supermarkt WIj hadden afgelopen zaterdag ook bijna zo'n tafereel, meneertje wilde lopen en niet in het karretje, dus eerst maar even gedragen en daarna gewoon in het karretje.

Fuente, Robin zag de driewieler 's ochtends staan en stond er meteen bij: "TITTEN!" Hij kan nog net niet goed genoeg bij de trappers om kracht te kunnen geven, maar hij probeert het wel en tot die tijd fungeert de fiets ook prima als stoel

Mammietje, Tinka is gewoon stoer Lekker toch dat ze nergens bang voor is en voor zichzelf op komt Wel eng dat ze bloed in haar ontlasting heeft. Het kan gewoon een gesprongen adertje zijn, maar idd voor de zekerheid even de dokter bellen.

Emma haar broekje uittrekken Gelukkig niet midden in de winkel Jelief

Evenstar, vervelend dat er niet echt iets uit het gesprek is gekomen, maar gelukkig gaan jullie even een rustperiode in. Geniet ervan

We hebben weer een poging gedaan om Robin wat anders dan smeerkaas en pindakaas op zijn brood te laten eten. We hadden er vruchtenhagel tussen gedaan. Meneer nam een hapje, trok een vies gezicht en gooide het weg. Bij het volgende stukje keek hij eerst wat erop zat en de vruchtenhagel gaf hij weg en het stukje met smeerkaas at hij wel op.. hoezo eigenwijs En dat terwijl hij 's avonds wel bijna alles mee-eet. Ik snap er geen hout van
Volgens mij begint hij ook de nee-fase in te rollen.. alles wat je vraagt is neeee en als hij z'n zin niet krijgt, laat hij z'n hoofd hangen, begint hij te huilen en als hij er zin in heeft, laat ie zich ook op de grond vallen.. wat heerlijk toch al die faaaaaases
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  woensdag 23 mei 2007 @ 13:34:27 #177
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_49683724
Krijgt Robin ook alleen maar smeerbare dingen op brood of ook nog wel andere dingen?

Hanne niet, die krijgt alleen maar smeerbaar beleg op brood...
Waarom? Omdat madam anders het beleg er tussen weg (vr)eet en het brood compleet links laat liggen. En dan ook écht links laat liggen want ze neemt er misschien welgeteld één hap van.
Met smeerbaar beleg eet ze bijna altijd haar hele broodje(s) op! (oké, korstjes gaan moeizaam want die eet ze liever niet)
Af en toe proberen we het wel weer eens want kaas vind ze bijvoorbeeld heerlijk. Maar meestal is dan de kaas op en het brood niet.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  woensdag 23 mei 2007 @ 13:35:31 #178
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_49683758
Mammietje hoe is het nu met Tinka?
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  woensdag 23 mei 2007 @ 15:23:41 #179
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_49688043
We zijn wel met smeerbare dingen begonnen, maar ik heb ook wel eens kipfilet, gebraden gehakt, gekookte worst, kaas en appelstroop geprobeerd, maar mijn vloer heeft er meer van genoten dan Robin En Robin priegelt juist het beleg van z'n brood om het brood wel op te eten en het beleg niet
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  woensdag 23 mei 2007 @ 16:13:00 #180
105850 Fuente
mamamuts
pi_49690187
Hier ook nog vooral smeerbare dingen op brood. Ook wel eens gewoon kaas of worst, maar dan smikkelt ze inderdaad eerst het beleg eraf.

Sara plast nog steeds op het potje. Ik denk toch dat ze echt aan het zindelijk worden is! Ze zit er ook 20 keer per dag voor niets op hoor, ze vindt het leuk om in haar blote bips te lopen.Ze heeft afgelopen week zelfs 2 keer half op/naast (papa was te laat) het potje gepoept! Het pak luiers is bijna op, dan ga ik gewoon luierbroekes halen. Over een week gaat Sara over naar een andere groep op de creche en daar helpen ze ook actief met zindelijk worden, dus ben heel erg benieuwd, wie weet een meiske in een onderbroekje hier deze zomer! Wel raar hoor, ze wordt me veels te snel groot, echt cliche, maar ik verwonder me er echt over.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 23 mei 2007 @ 16:33:21 #181
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_49690995
Kim ging gisteren toen de luier net uit was met een gelukzalig gezicht op de vloer plassen. We konden er onmogelijk op tijd bij zijjn. Nu maar hopen dat het geen trend wordt!

Kim eet van brood eerst de kaas eraf en daarna het brood. Ze krijgt ook wleens smeerkaas, chocopasta, jam, kipfilet ed op brood. Maar kaas is favoriet.
pi_49706199
Fijn, die belangstelling voor Tinka. Ik heb vanmorgen gewoon een afspraak gemaakt en kon om 9.20 al terecht. Nou wilde het toeval dat Randy vanmorgen ook een vreemde poepluier had (hij heeft eigenlijk al een week of 2 vreemd ruikende ontlasting, ruikt wat branderig ofzo ) met slijm er in. Dus dat heb ik ook maar meteen vermeld, misschien dat ze elkaar met iets besmet hebben?! Maar ze heeft me redelijk gerust weten te stellen. Aan de buitenkant is niets te zien (dat had ik zelf ook al geconstateerd! ) maar het bloed is niet veel en zit 'aan' de keutel zeg maar; niet er doorheen. Daarom (?) kan het niet iets ernstigs zijn volgens haar, maar waarschijnlijk een beschadiging door te harde ontlasting. Ik moet het een weekje in de gaten houden en eventueel krijgt ze lactulose om haar wat makkelijker te laten poepen of gaan ze haar checken op parasieten. Nou is alleen de moeilijkheidsgraad van het 'in de gaten houden' dat je wel onmiddelijk door moet hebben dat ze gepoept hebt, want bloed dat iets langer in de luier zit, gaat binnen minuten al lijken op.... juist, poep! Misschien heb ik het wel veel vaker over het hoofd gezien daardoor.

Vrolijker onderwerpen: Tinka heeft door dat de broodjes die ze in haar handen gedrukt krijgt bij de geitjes niet voor haarzelf bedoeld zijn! De eerste keer dat we daar waren (ze is gék op beesten en er zijn daar babygeitjes!) lag ze helemaal in een deuk dat een geit zijn lebber tussen het gaas doorstak en aan 'haar' broodje lurkte! Maar nu geeft ze doelbewust ieder stukje aan de geitjes! En als ze de kans krijgt, gaat het handje ver door het gaas heen om één van de kleintjes te aaien, zo lief!
Tinka eet overigens zelf slecht brood. Alleen brood met leverpastei eet ze op, met ander smeerbaar beleg wordt het betekenisvol en doelbewust op de grond gegooid. Met 'los' beleg als hagelslag of vleeswaren wordt het eraf gepeuterd en los opgegeten en belandt het brood alsnog op de grond! Vandaag eens de inhoud van een kroket op brood gesmeerd maar dat bleek toch wel zeer smakelijk te zijn. Maar ja, om nou regelmatig tussen de middag de frituurpan aan te zetten! Zou voor haar gewicht wel goed zijn, maar voor de mijne wat minder!
  donderdag 24 mei 2007 @ 10:03:12 #183
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_49715355
Fuente Ze gaat ook ontzettend hard!

Wat lastig om het te checken Mammietje, succes ermee

Robin is ook gek op beestjes. Mijn ouders zijn gister met hem naar de kinderboerderij (of was het nou het hertenkamp ) geweest en daar waren ook geitjes en die liep hij te knuffelen. Zelf heeft hij 1,5 boterham die bedoelt waren voor de beestjes opgesmikkeld. Echt geen broodprobleem hier dus, maar wel met beleg!
Mijn afvalstrijd!
  donderdag 24 mei 2007 @ 19:34:45 #184
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_49736216
Kim zegt nu de hele tijd dagdag en zwaait dan. Heel lief. Vanaaf naar de supermarkt geweest en Kim mocht los lopen. Nou, dat vond ze erg leuk! Ze brabbelde tegen iedereen en maar zwaaien. Ook wilde ze boodschappen uit het karretje van een jongetje jatten. Die vond dat wel grappig en zijn moeder ook.
Morgen gaan we een weekje op vakantie. Ben benieuwd hoe ze de rit van ca 5 uur doorstaat. En uiteraard hoe ze het vind. We zitten met mijn ouders in een huisje in Duitsland. Nu ga ik maar de laatste spullen inpakken.
pi_49741651
Een kinderboerderij mag je in en een hertenkamp niet, volgens mij. Dus jullie zorgen ook altijd voor een paar plakjes iets verser brood om door Robin te laten geven Wennie?

Lekker sociaal ben je Kim! Maar 5 uur in een auto, pfff... daar zou ik wel tegenop zien met de kids. Ik wordt zelf al vervelend na een rit van 2 uur! Hopen dat ze nog even slaapt onderweg, voldoende afleiding mee voor onderweg en een paar uitgebreide tussenstops lijkt me goed dan! Desalniettemin; lekker ff op vakantie! Veel plezier!
  vrijdag 25 mei 2007 @ 15:11:11 #186
105850 Fuente
mamamuts
pi_49765601
Mammietje, dat is wel schrikken als je ineens bloed ontdekt! Hoe gaat het nu dan?

Wennie, lief is dat he, hoe die ukjes gek op dieren zijn en brood wat voor diertjes bedoelt is eet Sara ook altijd op (laatst had ze bijna ruzie met een brutale eend )

Kims-mama, hoe laat rijden jullie? Vaak als je 's avonds gaat slapen ze gewoon door, of 's middags, dan heb je al een deel dat je overbrugt met het middagslaapje! Veel plezier op vakantie!

Sara is een beetje ziekjes. Net haalde ik haar uit bedje, ze had een klein beetje gespuugd, op d'r slaapzak, en ze heeft een temp van 37,5 (normaal rond de 36 graden). Maar goed, ze is tot nu toe wel redelijk vrolijk! We gaan zo toch maar even op bezoek bij opa, vindt ze altijd erg leuk en als het niet gaat zijn we zo weer thuis.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  Redactie Frontpage vrijdag 25 mei 2007 @ 20:37:53 #187
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_49774792
We zijn er en hebben er wel ruim 6 uur over gedaan. Veel file.
Kim heeft zich heel goed gedragen. 1,5 uur geslapen onderweg en gelukkig weinig last gehad verder.
Alleen het laatste half uur werd ze vervelend, maar ja das wel logisch. Het gaat gelukkig heel goed! Ze brabbelt volop en rent het huisje door. Nou nog kijken of ze wil slapen!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_49785043

Goedemorgen... Nou ja.. goed....
Mijn dchter besloot gisteravond dat ze niet ging slapen, het was ook wel heel erg warm in haar kamertje. Uiteindelijk lag ze om 22.30 uur eindelijk in bed om vervolgens om 4.30 weer wakker te worden. Ze was helemaal van slag. tot 2x toe getroost en ook het licht in de gang aangelaten, maar dat hielp niet. Uiteindleijk bij ons in bed genomen, even geknuffeld en gek gedaan en toen weer terug naar haar euigen bed. Maar slapen, nee hoor!
TOen maar wer uit bed gehaald en uiteindelijk is ze bij ons in slaap gevallen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 20:28:14 #189
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_49800416
Klinkt zwaar Vicky!

Hier een Kim die vaak lief is, maar ook vaak erg boos.
Als iets niet lukt, of niet mag, word ze woedend! Niet overdreven hoor! Zoals vandaag beet ze van woede keihard in haar handje. Wel eng hoor. Das toch niet normaal?!
Nouja, ik hoop maar dat ze het verder leuk vind en niet zo vaak boos is.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 22:15:17 #190
105850 Fuente
mamamuts
pi_49803426
Vicky, heel herkenbaar. Heb je enig idee hoe het komt? En nog tips? Sara is nu voor de zoveelste avond op een rij ook aan het gillen, ze houdt het rustig tot 23:30 vol..
De keren dat ze wel meteen gaat slapen wordt ze 's nachts om 00:30 wakker voor een krijsconcert. Ze gaat gewoon totaal door het lint, met haar speen en knuffel smijten, hoofd bonken en zo vreselijk hard gillen dat je d'r aan de andere kant van de straat vast nog hoort
Sara
Merel
Ukje
pi_49812754
Amber heeft vannacht weer heerlijk geslapen. Ze lag er om 20.15 ur in tot 7.30 uur

Denk dat ze gisternacht toch wel een beetje van slag geweest is. Vrijdag bij mijn schoonmoeder geweest. Daar eheft ze een glijbaan gekregen en ze heeft bijna de hele dag op (op slapen en eten na dan) in het badje gezeten. Daarna naar mijn ouders en daar heeft ze ook nog buiten gespeeld. En toen naar huis waar het bloedje heet was..

Lastig Fuente! Ik hewb verder eigenlijk niet echt tips. Heb je elke avond een vast ritueel? Amber tot een maand ofwat geleden ook steeds 's nachts wakker en dan was het ook gillen. Ik had dat aangekaart bij het cb en daar kreeg ik als tip en het was nog een goede dit keer om duidelijk de dag af te sluiten. Dus het vaste bed ritueel maar dan, als ze in bedje ligt, even te vertellen wat ze die dag allemaal meegemaakt heeft en dan af te sluiten met "en nu is de dag weer voorbij". KInderen van deze leeftijd maken dingen zo bewust mee, maar ze hebben moeite met verwerken en volgens het cb aat het goed als je de dag ook echt afsluit.. misschien een tipje..

Gister gingen we de fietsen halen en toen moesten we even met de bus naar de fietsenwinkel. Amber vond het echt helemaal geweldig. Ze mocht op een eigen stoel zitten, niet in de buggy dus, en ze heeft de hele weg naar buiten zitten kijken. Toen op de fiets naar opa en oma en toen weer terug. Vond ze wel leuk! Alleen zit mevrouw niet stil op de fiets. Ze gaat maar van links naar rechts en ik had nog nooit met een kind voorop gefietst dus vond het wel een beetje angstig, maar het ging goed en ik heb bij in me kont van het fietsen.. ben het niet meer gewend
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 27 mei 2007 @ 11:38:14 #192
105850 Fuente
mamamuts
pi_49813702
Wij hebben ook een soort ritueel. Sara drinkt nog wat, en dan gaan we 'dutjes doen'. Ze zwaait dan beneden alles gedag. Dan mag ze zelf naar boven klimmen. Tandjes poetsen, schone luier en pyjama aan (ze gaat meestal voor het eten al in bad). Vervolgens helpt ze mee met de gordijnen dichtdoen en krijgt Nijn een dikke knuffel en dan in het slaapzakje en naar bed.
Gaat elke avond eigenlijk wel hetzelfde, ze weet in ieder geval beneden al dat ze naar bedje moet.
Gisteravond is het uiteindelijk 23:30 geworden voor ze letterlijk voorover viel en in slaap donderde (ze lag nog op haar knietjes in bed).
Aan de ene kant willen we gewoon doorzetten, maar aan de andere kant zijn we er niet zeker van dat ze geen pijn heeft, voor hetzelfde geld heeft ze weer oorpijn ofzo.
Sara
Merel
Ukje
  zondag 27 mei 2007 @ 22:33:23 #193
105850 Fuente
mamamuts
pi_49834862
Pfff en ze gaat weer finaal door het lint. We willen nu echt volhouden, maar ze gilt zo vreselik hard dat je haast denkt dat er echt wat aan de hand moet zijn.
Terwijl we weten dat als we haar nu eruit halen dat ze dan beneden gewoon lief gaat spelen..
Sara
Merel
Ukje
pi_49844038
Hier was het vannacht ook weer feest. Gister verjaardag gehad en zijn wezen fietsen. Het zal gister wel weer te druk geweest zijn. Gelukkig duurde het maar een half uurtje vannacht en werd ze om 8.15 uur weer wakker..

Hoe isset met Saartje gegaan?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 28 mei 2007 @ 09:18:54 #195
105850 Fuente
mamamuts
pi_49844110
Sara ging uiteindelijk om 23:45 slapen. Om 1:00 uur was ze weer wakker, en was het ook weer mis, toen heeft manlief een tijd met haar beneden gezeten. Ik denk dat we morgen toch even langs de HA gaan, om haar oortjes te checken, al heb ik zelf niet het idee dat ze daar last van heeft, maar toch.
Is Amber ook gevoelig voor drukke dingen? We merken dat bij Sara ook, hoe drukker en gekker de dag, hoe eerder ze 's nachts wakker wordt en de dagen erna flink van slag is. Het wordt wel minder nu, maar eerder kon je het echt goed merken.
Sara
Merel
Ukje
pi_49844154
Ik heb het idee dat Amber idd ook gevoelig is voor drukte. Zaterdag hebben we neit veel bijzonders gedaan en toen heeft ze prima geslapen maar vrijdag en gister waren weer hele drukke dagen en toen sliep ze onrustig.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 28 mei 2007 @ 09:31:42 #197
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49844193
Hier geen ervaring met slechte slapers helaas, maar kan me voorstellen dat het doodvermoeiend is

hier gaat het zijn gangetje, al is ze al vanaf donderdag koortsig.
Ze gedraagt zich echter niet anders, eet en drinkt redelijk goed.
Lijkt wel door hoestjes en als ze huilt klinkt het anders.. alsof ze lats van haar keeltje heeft.

Vraag me af om toch niet morgen maar ff de huisarts als ze nog koortsig is of zolang ze niet ziek vertoont gewoon aan blijven kijken?
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_49844224
quote:
Wanneer naar de huisarts?
Neem direct contact op met uw huisarts als een kind met koorts:

zieker wordt en gaat overgeven;
zieker wordt en ook nog diarree krijgt;
zieker wordt en veel minder drinkt dan normaal;
kreunt of huilt en niet te troosten is;
benauwd is;
suf wordt of niet gemakkelijk wakker te krijgen is;
puntvormige donkerrode vlekjes krijgt op de romp, op de ledematen en/of op het oogslijmvlies.

Ook als uw kind langer dan drie dagen koorts heeft, kunt u het beste even contact met uw huisarts opnemen. Dit geldt ook voor een kind dat na een aantal koortsvrije dagen opnieuw hoge koorts krijgt. Is uw kind jonger dan drie maanden, bel dan op de eerste koortsdag.

Wanneer er andere verschijnselen zijn waarover u zich zorgen maakt, overleg dan met uw huisarts.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_49846172
quote:
Op maandag 28 mei 2007 09:18 schreef Fuente het volgende:
Sara ging uiteindelijk om 23:45 slapen. Om 1:00 uur was ze weer wakker, en was het ook weer mis, toen heeft manlief een tijd met haar beneden gezeten. Ik denk dat we morgen toch even langs de HA gaan, om haar oortjes te checken, al heb ik zelf niet het idee dat ze daar last van heeft, maar toch.
Is Amber ook gevoelig voor drukke dingen? We merken dat bij Sara ook, hoe drukker en gekker de dag, hoe eerder ze 's nachts wakker wordt en de dagen erna flink van slag is. Het wordt wel minder nu, maar eerder kon je het echt goed merken.
Ik denk dat het goed is om toch maar weer die oortjes te laten checken. Misschien geeft ze geen pijn aan dit keer, maar is er toch iets, je weet het niet.

En verder: is het misschien verlatingsangst? Rond deze leeftijd kan dat weer op gaan spelen toch? Mijn dochter is weliswaar iets jonger, maar die kan ook zo gillen als we even weglopen bij haar. Niet dat ik weet wat je daar nou precies aan kan doen, behalve de geijkte dingen.

En drukke dagen, ja, mijn dochter kan daar slecht tegen ook. Ik probeer het ook te voorkomen. Maar dat lukt niet altijd he? Ik zorg er dan wel voor dat ze overdag minstens 1 keer goed slaapt op zo'n dag. Als ze overdag goed rust, gaat slapen 's avonds en 's nachts vaak makkelijker.

Meer kan ik niet bedenken en echte tips heb ik ook niet, behalve dat je ook goed voor jezelf moet proberen te zorgen hierbij, anders wordt je moe, moeier, moeist
Variety is the spice of life
  maandag 28 mei 2007 @ 11:48:07 #200
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49846594
hmm ze heeft wel langer als 3 dagen koorts, maar omdat ze verders buiten een hees keeltje gezond oogt/gedraagt vind het zo lastig.
Ze moet al genoeg artsen zien een bezoekje aan de huisarts om te horen dat ze een virusje heeft wat wel zorgt dat ze weer flink van slag is een aantal dagen terwijl ze net bijgekomen is.

lastig lastig.. denk dat ik er gewoon een belletje tegen aan gooi morgenochtend het uitleg en dan wel ebspreek of het ehct de moeite waard is langs te komen, ofdat een simpel hoestsiroopje afdoende is.
Engaging Infinite Improbability Drive..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')