abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 mei 2007 @ 12:27:22 #151
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49564997
Wat goed van Sara.

Klinkt goed die vakantie Vicky, al hoop ik dat wij de teletubbies nog een hele tijd van de tv weg kunnen houden.

Het wordt langzamerhand tijd hier mee te gaan lezen, nog even en 'Anna's generatie' gaat al over naar dit topic.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_49565361
Voor mijn gevoel zijn "we" al begonnen met overlopen sinds de varjaardag van Merlijn!
  † In Memoriam † zondag 20 mei 2007 @ 12:45:29 #153
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_49565675
* Macka is nog in de ontkennende fase
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zondag 20 mei 2007 @ 12:48:25 #154
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_49565803
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:37 schreef owlet het volgende:
Voor mijn gevoel zijn "we" al begonnen met overlopen sinds de varjaardag van Merlijn!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 20 mei 2007 @ 12:48:52 #155
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49565822
Dat was voor mij ook een beetje de grens owlet, toen ging ik stiekem meelezen. Maar nu dan maar officieel. Ze gaan zo snel, nog even en 'we' zitten allemaal in het volgende topic.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_49590755
Vicky! Dat klinkt -terecht- trots! Kan niet wachten tot het gebabbel hier aangekomen is. Hoewel het natuurlijk ook nog wel even lekker is dat ze zo klein is! En haar broer kletst voor 2! (Dat is trouwens hier wel weer schattig; er komt steeds meer interactie tussen die 2 op de achterbank van de auto: "Dada", "Nee, Tinka, papa!" "Dada", "Diedie", "Dada" en ga zo maar door!)

Wij zijn vandaag naar het strand geweest en het is definitief bevestigd: wij hebben geen meisjes-meisje.... wij hebben een banjer! Haar grote broer vindt de golven 'eng' maar Tinka doet rustig een paar stappen vooruit (aan 2 vingers) na de eerste golfjes over haar voeten! Ze speert kruipend alle kanten op op het strand, graaft en klautert op zandbergen totdat de kluiten zand en zeewier in haar wimpers hangen en als je even niet oplet is ze weer weg richting zee! Wat een banjer joh, nergens bang voor die griet! Zo ook als ze met de vriendjes van haar grote broer speelt; ze kruipt doodgemoederd tussen de loopauto's door en doet de grote jongens (allemaal rond 2,5 jaar) wel even voor hoe je in een speelgoedhuisje klautert! En wie wat van haar afpakt, kan rekenen op een flinke brul! Dat kan nog wat worden!
pi_49599373
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:02 schreef Vicky het volgende:
Oehh ik ben zoooo gek op dat kleine grietje
-verhaal-
Schattig

En zo herkenbaar. Wat ze allemaal wel niet kunnen, ik vind het allemaal zo ongelooflijk. Soms heb ik het idee dat ik er zelf ook helemaal niks mee van doen heb en dat het helemaal vanzelf gaat of zo. Elke dag kan ze wel weer wat anders en ik ben zo trots als een aap dan
Variety is the spice of life
  maandag 21 mei 2007 @ 11:16:16 #158
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49599561
vicky lief hoor fijn dat de vakantie zo geslaagd was

ingrid knap dat kim al trap loopt, en ze klautert echt al hier niets daarvan dan op wat speelgoed staan

Hoe is het met saartje? weer helemaal opgeknapt?

tinka lekkere rauwdauwer

en met maxje?

en met merlijn ook?

en hoe bevalt mahre het dreumes zijn?

en hoe is het met nog pas dreumes merlijn?

en beide emma'dames?

en tobias daar ook alles goed?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 21 mei 2007 @ 13:07:31 #159
62233 Jelief
ikke lief!
pi_49603841
MIjn Emma gaatgestaag door met groeien en ontwikkelen. Ik sta er steeds weer van te kijken wat ze nu weer kan of zegt. Ze vindt het leuk om haar broek uit te trekken, niet altijd even handig. Van het weekend waren we met schoonzus in de stad. Emma ging bij haar in de kleedkamer staan en begon haar eigen broek uit te trekken
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  maandag 21 mei 2007 @ 13:45:57 #160
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_49605302
Hi hi hi, Vicky dat kussen op de nepFatboy klinkt erg bekend.
Als Hanne bij één van ons op de arm of schoot zit en de ander geeft haar een kus dan word er meteen achteraan gecommandeerd dat pappa/mamma (ligt er maar aan bij wie ze zit) ook een kus MOET.
(en owee als je het niet doet.. )

Wat fijn dat de operatie zo goed geholpen heeft bij Saartje! Mooi ook dat ze nu meteen een stuk lekkerder in haar velletje zit!

Hanne had de waterpokken ze is er best wel even ziek en zielig van geweest. De plekjes drogen nu lekker in en ze is nu niet koortsig meer.

Maarrrrr......
Nu kroelde ik haar net -toen we Wilyan naar school brachten- in de wagen even achter haar oor.. Zit me daar toch een bult!
Meteen bij thuiskomst de huisarts maar even gebeld. De ass. vroeg of het rood was, ik er ook aan mocht komen en of ze nog koorts had. Het is niet rood ik mag er gewoon aankomen (oké teveel gefrunnik vindt ze kietelen) en naar mijn idee heeft ze geen koorts (thermometer was kwijt, net pas terug gevonden toen Hanne al op bed lag) Ik moest haar temperatuur in de gaten houden en als het woensdag nog zo is weer bellen voor een afspraak.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  maandag 21 mei 2007 @ 15:23:14 #161
105850 Fuente
mamamuts
pi_49608962
Noli, heeft ze misschien oorontsteking gehad? Ik heb wel eens gehoord dat door een ontsteking er een abces kan komen achter het oor ofzo! Lijkt me wel raar hoor!

Met Sara gaat het goed! Slapen is nog een klein drama, ze blijft soms wat bang lijkt het wel, de ene dag gaat het goed, de andere dag is het helemaal mis.
Op het potje gaat met vlagen goed. Ze geeft het wel continu aan, maar nu zijn we vaak net iets te laat. Ze heeft gisteren en vandaag ook op het potje gepoept, maar doordat ze dan net iets te laat d'r broek uitwil, eindigt de helft ernaast Maar ik ben wel megatrots dat ze het telkens aangeeft! En negeren doen we het dus maar niet, ook al zit ze nu soms 10 keer met loos alarm op het potje
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 21 mei 2007 @ 16:16:19 #162
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49610970
knap van saartje

emma

noli. wta raar, maar goed in de gaten houden
  maandag 21 mei 2007 @ 20:15:37 #163
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_49620072
Fuente dat van die oorontsteking was ook het eerste wat in me opkwam.
Ook omdat het Minimonster van Vamp daar vandeweek voor in het ziekenhuis lag. Bij hem begon het geloof ik ook als een bult achter het oor.

Ze is de afgelopen week wel koortsig geweest maar of dat nu dan van de waterpokken of van die bult is weten we niet. Volgens Michiel zat die bult er gisteren nog niet, hij had haar daar toen nog gekieteld zei hij vanavond.

Net ff getempt maar ze heeft maar 36.9 Dat is een hartstikke normale temperatuur, dus da's iig goed.

Gek hoor..
Maar goed, ze schijnt er geen last van te hebben dus het zal wel meevallen.
Maxi, Midi & Mini
  maandag 21 mei 2007 @ 21:01:59 #164
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_49622357
Fuente, Saskia was ook een maand voor d'r tweede verjaardag helemaal zindelijk (ook op eigen aangeven dus, ik heb totaal niet gepushd oid) Alleen het poepen ging de eerste weken nog wat moeilijk en wist ze niet goed wat ze er mee aan moest.
Was idd een paar keer goed gegaan op de wc met een luierbroekje en op een gegeven moment stond ze voor me: "Kia nie lui aan. Kia cee passen" En op een paar ongelukjes na is het daarna prima gegaan

Gewoon lekker doorgaan zo dus
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 21 mei 2007 @ 22:52:19 #165
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49627259
wij zijn vandaag voor de verandering weer eens naar het ziekenhuis geweest ter controle en evaluatie.

conclusie: dikke vette pech, niets aan te doen dan afwachten en hopen dat ze er ooit over heen groeit.

vervolgplan:

er is vandaag bloed afgenomen voor iig te kijken of ze wellicht uit het bloed iets kunnen halen of ze wellicht toch coeliakie ook heeft ( vanwege de glutenintollerantie, haar manier van reageren op gluten)
nu acht hij de kans erg klein maar zekere voor het onzekere.

verder in oktober opnieuw een afspraak en weer bloedafname om de igg waardes te bekijken, oftewel zijn ze gelijk, gedaald of gestegen.
we hopen op een daling.

verders krijgt ze een dieet van spercieboon, gehakt, bataat 5 dagen per week en 2 avonden in de week maccaroni.
aangevuld met neocate.
de dieetiste moet berekenen of ze zo alle vitamines e.d. genoeg binnenkrijgt, dit wordt anders met supplementen aangevuld.

verders 3 tot 4 maanden niets nieuws proberen en haar lichaam weer een flinke periode rust geven, en met behulp van de prelogopedist kijken wat zij kan betekenen, iig dat we normaal aan haar mondje kunnen komen en ze leuke asociaties met eten krijgt.

de kans van dit "dieet" bestaat dat ze door alleen constant hetzelfde gaat weigeren , maar die kans is ook enorm groot als we dingen blijven proberen en ze blijft reageren zoals nu , haar angst nog groter wordt en ze ook kan gaan weigeren, wat ze nu al soms doet. dan wil ze echt alleen haar melk en crackertjes en niets anders.

verders krijgt ze de singulair nu als vast medicijn, dat is voor haar leeftijd wel vrij zwaar, en werk minimaal, maar de volgende stap is prednison en dat vinden wij toch niet zo;n goed idee.

hopenlijk pakt de rust ditmaal wel positief uit.
  maandag 21 mei 2007 @ 22:58:19 #166
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_49627539
Noli, Job had ook zo'n enorme bult in zijn nek toen hij waterpokken had. Wij zijn toen er mee naar de ha geweest en die zei dat het een extreem afweermechanisme is van het lichaam. Zijn lymfeklieren zwellen dan enorm op. Was eigenlijk alleen maar een goed teken volgens de huisarts. Dat betekende dat het lichaam goed tegen de infectie vocht. Job had ook wel echt veel last van zijn waterpokken, maar die bult kon op zich geen kwaad.

Laatst was hij weer ziek en toen kreeg hij weer zo'n bult in zijn nek. Maar nu weten we dus wat het is en zijn we er dus niet meer bezorgd over. Maar het ziet er best eng uit.

Evenstar, wat heftig toch allemaal. Zo zielig voor Arwen en ook voor jullie. Sterkte ermee.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_49629848
Noli, Livelink is me net voor met haar verhaal. Ik moest ook meteen aan een lymfeklier denken. Ik ben namelijk ook eens met Randy naar de dokter gerend met een bult in zijn nek na een (als ik me niet vergis) oorontsteking. Ik haalde me al hele nare dingen in mijn hoofd, wist echt niet dat je daar uberhaupt lymfeklieren had! Het valt me nu veel vaker op, als hij verkouden is ofzo, dan zet meteen die bult weer op. Maar goed, de ene bult is de andere niet, dus als het je niet lekker zit, gewoon naar laten kijken.

Evenstar, het plan klinkt me erg goed. Even geen 'enge' dingen meer proberen en weer een beetje vertrouwen in het eten krijgen. Misschien dat ze met zo'n (toch grote) rustperiode toch wat nieuwsgierig wordt naar eten i.p.v. de angst voor pijn. Overigens lijkt het me voor jullie ook iets van rust geven dat je even niets hoeft/mag proberen met alle teleurstellingen van dien? Desalniettemin is het wel een erg eenzijdig dieet natuurlijk. Ik dacht trouwens dat coeliakie hetzelfde was als glutenintollerantie? Waar zit het verschil in? En waar zijn die medicijnen voor? Wat doet Singular?
  dinsdag 22 mei 2007 @ 00:48:35 #168
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49630785
glutenintollerantie is niet direct coeliakie, hoe dat precies zit weet ik niet maar tis niet hetzelfde.
het geeft inderdaad een stuk rust in die zin, je hoeft je kind niet te pijnigen.
maar het verdriet, de jaloezie zal toch wel blijven, het is gewoon enorm frustrerend.. ik wil ook dat mijn meisje lekekr met een ijsje kan smeren, dat ze ook yoghurtjes mag en toetjes, dat ze ook gewoon lekkere dingen mag ipv van gortdroog zurige crackertjes,koekjes. stinkende bittere neocate, en telkens allene hetzelfde eten.

de singulair zijn antihistamine, omdat ze op de maccaroni wel reageert, maar er geen zichtbaar last van heeft willen we dat iig onderdrukken. en ook deels om wanneer ze toch onverhoopt wta binnekrijgt een ergere reactie te voorkomen.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 14:51:10 #169
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_49645717
Inderdaad Livelink nu je het zegt herinner ik me dat van Job weer.

Bij Hanne zit ie trouwens meteen achter haar oor. Als je zeg maar haar oorschelpje tegen haar hoofd drukt dan zit de bult eronder. Meteen achter haar oorschelp dus.

Lymfeklieren werden gisteravond ook al geopperd door Mel. Ik dacht dat die iets lager zaten meer een beetje schuin onder je oor zeg maar?

Ik heb heel even gegoogled en bij de meeste plaatjes lijken de lymfeklieren nét iets lager te zitten dan Hanne 's bult.

Nou ja, als ie er morgen nog zit bel ik gewoon zoals afgesproken even de huisarts.
Het zal allemaal wel meevallen aangezien ze er verder niet ziekig om is en je er ook wel aan mag komen.
Maxi, Midi & Mini
pi_49668156
Ah... nou snap ik die singular, Evenstar. En die frustratie kan ik me goed voorstellen. Ik kan werkelijk niet wachten tot er hier (nah... laat het desnoods het peutertopic worden!) een vette foto staat met een breed smilende Arwen die van oor tot oor onder de chocola zit of waar de plukken spinazie nog in het haar hangen! Die dag krijg je van mij een pak snoetenpoetsers kado!

Hier weer ongerustheid. Tinka had vandaag weer bloed bij de ontlasting. Een maandje terug zag ik dat voor het eerst en toen wist de doktersassistente me gerust te stellen (kan een keer gebeuren!). Gistermorgen was ze wat mopperig, tót de ontlasting kwam en toen twijfelde ik of er bloed bij zat. Normaal gesproken heeft ze altijd 2 keer per dag een poepbroek maar nu liet het tot vanavond op zich wachten en ze was werkelijk niet te genieten vandaag. Ik schoof het al op een nieuwe groei'faaaase' maar toen ik haar verschoonde zag ik weer duidelijk bloed. Daarna leek ze ook last van haar darmpies te hebben. Morgen toch maar eens naar de dokter of het telefonisch spreekuur bellen.
  woensdag 23 mei 2007 @ 10:04:23 #171
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_49675925
* Noli. en Hanne zijn weer terug van de huisarts. *

Het bultje zat er nog steeds dus toch even langs geweest.
Het is idd een reagerend lymfekliertje.

(Hanne gaf bij het weg gaan de dokter netjes een handje en de vrijdoos die ze is stond ook nog meteen om kusjes te vragen ? )
Maxi, Midi & Mini
  woensdag 23 mei 2007 @ 11:19:20 #172
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49678324
hahaha hanne toch fijn dat het "maar"een reagerende lymfeklier is

hoe is het met tinka? de arts al gebeld?
  woensdag 23 mei 2007 @ 11:23:10 #173
94046 PM-girl
pi_49678451
Evenstar,ik zag net hier bij super de boer een rekje met allerlei allergie-veilige brooddingen. Het was vooral glutenvrij, de ingrediënten waren er te veel te onthouden, maar ken je dat assortiment al?
Ik vermoed dat je er niets mee kunt hoor, maar just in case...
*
  woensdag 23 mei 2007 @ 11:28:55 #174
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49678685
ja Pm wel lief van je super de boers hier kunnen nl ook niet aan het teff bruin komen wat ze enige is die ze zou mogen.
We hebben een adresje maar goed dus even wachten tot hij het binnen heeft.
Dat brood is het enige wat we wel nog proberen gaan, omdat het toch iets makkelijker is als je weg moet enzo
  woensdag 23 mei 2007 @ 11:45:26 #175
94046 PM-girl
pi_49679377
Jammer. Ik dacht het al wel, maar omdat het nieuw was, was het misschien een geheel nieuwe collectie.
*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')