mijn bananenijs van gister is anders ook een aanraderquote:Op woensdag 1 juli 2009 10:20 schreef PdeHoog het volgende:
Met een beetje geluk komt-ie vandaag binnenff afwassen en dan zo de vriezer in zodat ik vrijdag lekker ijs kan maken
![]()
Denk dat ik maar met aardbeienijs begin
Ja, doe je er wel alcohol in? (In de ijsmachine, niet in het ijs)quote:Op maandag 29 juni 2009 22:53 schreef zquing het volgende:
@Pietverdriet
krijg je je ijs echt goed koud met de gaggia alleen? Bij mij wordt 't wel ijs maar smelt de ijs vrij snel
Ben nog op zoek naar een lekker bananenijs receptquote:Op woensdag 1 juli 2009 10:55 schreef The_Hives het volgende:
[..]
mijn bananenijs van gister is anders ook een aanrader( ook eerste probeersel
)
Aahh, alchohol voor verbeterde warmteoverdacht. Mischien moet ik dat maar proberen. Maar is dat niet heel vervelend met opruimen?quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, doe je er wel alcohol in? (In de ijsmachine, niet in het ijs)
Ben je niet te snel met het ijs er uit halen?
Doe je hem te vol?
Wat is snel?
Nee, gewoon de ijshouder er uit halen, een dopje alcohol (vodka, jenever) in de machine en de ijshouder er weer in. Maar dit staat gewoon in de handleiding, heb je die niet gelezen?quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:24 schreef zquing het volgende:
[..]
Aahh, alchohol voor verbeterde warmteoverdacht. Mischien moet ik dat maar proberen. Maar is dat niet heel vervelend met opruimen?
quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, gewoon de ijshouder er uit halen, een dopje alcohol (vodka, jenever) in de machine en de ijshouder er weer in. Maar dit staat gewoon in de handleiding, heb je die niet gelezen?
ach hij is heel basis hoor, maar voor een eerste keer was het zeker goed binnen te houden:quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:16 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ben nog op zoek naar een lekker bananenijs receptdoe eens typen
(mijn bananen ijsjes worden steeds net niet)
Da's ongeveer hoe ik het ook deed, iets andere verhoudingen. Maar werd het bij jou geen grijze massa? (mijn bananenprakje werd snel bruin tijdens het invriezen..)quote:Op donderdag 2 juli 2009 17:38 schreef The_Hives het volgende:
[..]
ach hij is heel basis hoor, maar voor een eerste keer was het zeker goed binnen te houden:
500 ml volle melk
100 gram suiker ongeveer (net hoe zoet je het wilt)
4 eierdooiers
1 vanille stokje (zaadjes eruit halen, stokje meekoken en als afgekoeld is er uit halen)
4 bananen
bananen prakken/pureren
eierdooiers, vanille zaadjes en suiker kloppen totdat het een soort massa wordt
melk koken
als melk kookt dit bij de eierdooiers en suiker enz geleidelijk toevoegen. Wel voortdurend blijven roeren
dit zet je op het vuur (stokje erin gooien) en brengt het al roerend zachtjes aan de kook en blijft roeren totdat het een redelijk stevige massa wordt.
Hierna de bananen er doorheen mengen.
Laten afkoelen.
1 a 2 uur in de koelkast
vervolgens in je ijsmachine
uiteraard kan je er ook de room variant van maken (dat doe ik de volgende keer) of als je erg van vanille houdt 2 stokjes toevoegen, maar denk erom dat dat niet te veel gaat overheersen. Maar op bovenstaande manier kwam de smaak van de bananen er goed door.
Mmm, nog maar eens proberen..quote:
Vandaag nog maar een portie makenquote:
Hoe doe ik dat?quote:Op zondag 12 juli 2009 19:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Probeer fruitijs een zonder zuivel, zuivel haalt de smaak van fruit wat onderuit, sorbet smaakt veel fruitiger
#Juist, alleen fruitpulp en suiker gebruiken.quote:Op zondag 12 juli 2009 19:16 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Hoe doe ik dat?
Heb dan een beetje het idee dat ik dan veel te weinig heb..
Dus geen slagroom/yoghurt?
kennelijk mengt je machine maar de helft.. komt je roerdingie tot aan de bodem?quote:Op maandag 13 juli 2009 21:52 schreef grizegrijn het volgende:
Oke. De Bestron is van het weekend eindelijk aangekomen, en net een poging gedaan tot ijs. Maar na 20 minuten zit de onderste helft keihard vastgevroren aan het vrieselement, en de bovenste helft is nog zacht. Hoe krijg ik het ijs eruit? Scheppen gaat niet, lucht ertussen alten schieten gaat niet, erop kloppen gaat niet...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |