Wat had je er in gedaan? (recept)quote:Op maandag 13 juli 2009 21:52 schreef grizegrijn het volgende:
Oke. De Bestron is van het weekend eindelijk aangekomen, en net een poging gedaan tot ijs. Maar na 20 minuten zit de onderste helft keihard vastgevroren aan het vrieselement, en de bovenste helft is nog zacht. Hoe krijg ik het ijs eruit? Scheppen gaat niet, lucht ertussen alten schieten gaat niet, erop kloppen gaat niet...
quote:Op zondag 12 juli 2009 20:44 schreef Ml-etje het volgende:
Het zit erin, bak frambozen, 2 nectarines en 1 perzik plus een flinke hand gekookte kersen.
Suikerwater en nog wat losse suiker erbij.
Het wil nog niet echt ijs worden na 10 minuten, meer een koud limonadedrankje.
Hmm, niks aan te doen dus? Normaal gezien zou het gewoon door heel de bak even hard moeten zijn?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 09:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Tja, dan is die Bestron waarschijnlijk eerder een Worsetron.
Draait hij wel lang genoeg?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 22:01 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Iemand een ideetje wat hiermis is gegaan?
Heb nu een bak nectarines staan maar een tweede poging moet natuurlijk wel lukken
Zit er niet teveel in? (en is je element wel koud genoeg?)quote:Op zaterdag 18 juli 2009 22:29 schreef Ml-etje het volgende:
Jawel hoor hij draait lang zat, zo lang je wil.
Element lag al een week in de vriezer (haal hem er in de zomer niet uit) en teveel dat zou kunnen ja.quote:Op zondag 19 juli 2009 10:34 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Zit er niet teveel in? (en is je element wel koud genoeg?)
Weet niet hoeveel je machine aan kan, maar als je teveel erin doet, zal de gehele massa nooit de juiste (lage) temperatuur bereiken...quote:Op zondag 19 juli 2009 11:54 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Element lag al een week in de vriezer (haal hem er in de zomer niet uit) en teveel dat zou kunnen ja.
Het waren twee mokken vol.
Ik doe er qua fruit alleen meestal een kilo aardbeien in en dat gaat prima.. Misschien had het te maken met een eventuele erg hoge kamertemperatuur (we hadden flink warme dagen)quote:Op zondag 19 juli 2009 13:09 schreef Ml-etje het volgende:
Hmm ja 1 liter gaat er meestal in (kan van de blender).
Het is de philips ijsmachine HR2305. Hij kan normaal die kan goed hebben maar dan zit er melk/slagroom door.
Hij is weer in de aanbieding bij Trekpleister! Nu 12,50quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:45 schreef mmascha het volgende:
Ik heb deze:
http://www.kieskeurig.nl/ijsmachine/aigger/kim5707a/286001/
Voor 19 euro bij de Trekpleister.
Nadeel: als het ijs (bijna) klaar is dan kan ie niet meer mengen. Het mengarmpje loopt vast. Voor mij is het ijs dan dik genoeg, dus klaar.
Tip: niet direct na het ijs maken uitspoelen en droogmaken met een theedoek: theedoek plakt aan de wand!
Hee...die heb ik ookquote:Op maandag 20 juli 2009 19:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Mijn tip, als je een ijsmachine met een koude accu wilt hebben, koop dat een Philips, die is echt goed, de mijne is een jaar of 15 meegegaan en is nog steeds prima, heb nu echter wel eentje met compressor
[ afbeelding ]
Je hebt ook een goed vriezer nodig, die koud staat.
Luxe!! Ben wel benieuwd welke..quote:Op vrijdag 31 juli 2009 19:40 schreef boshuisen het volgende:
JeujKomt dit topic even goed uit, ik pak net mijn ijsmachine uit
![]()
Heb onszelf verwend met een zelfvriezende ijsmachine, kan ik lekker aan de lopende band doordraaien
Pannetje met room en vanillestokje staat al te trekken.
hoe was dat ijs geworden?quote:Op maandag 3 augustus 2009 19:42 schreef boshuisen het volgende:
Een Unold 48816, gekocht bij www.redcoon.nl voor maar 139 euro![]()
Ben nu het aardbeienijs van Piet Verdriet aan het draaien![]()
[ afbeelding ]
Hoe koud staat je vriezer?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 09:44 schreef LekkerApart het volgende:
Gister de nieuwe ijsmachine eens getest (Philips HR 2304)
Het was wel erg lekker, maar te zacht..
Ik heb dit recept gebruikt:
3 eierdooiers (werd 2,5 omdat de ene dooier beetje uit elkaar viel)
100 g witte bastardsuiker
10 g vanillesuiker
250 ml volle melk
200 ml vloeibare slagroom
Volgens boekje zou het dan 40 tot 50 minuten moeten draaien
Element heeft sinds dinsdag in de vriezer gelegen.
Na een half uur zag je in het mengsel zo nu en dan kleine harde stukjes, maar de rest bleef zacht.
Na 45 minuten eruitgehaald, maar het was te zacht. De ijslepel hoefde ik niet te gebruiken.
Vervolgens wat in glaasje gedaan en kwartiertje in de koelkast om het eetbaar te maken.
Maar wat is er mis gegaan? Ingredienten, de halve dooier te weinig? Te ongeduldig/ te lang gewacht?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |