abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 17 mei 2007 @ 14:02:23 #201
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_49477750
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 13:56 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Alleen de kernel mode drivers moeten signed zijn.
Vooraf opzoeken of alle drivers er zijn is wel aan te raden.
Ik heb geen enkel probleem in elk geval.
Het was toch de bedoeling van Vista om juist geen drivers meer kernel mode te laten draaien maar in user mode om er voor te zorgen dat bv een gecrashte videokaartdriver niet meteen het hele systeem onderuit kan halen?
Of haal ik nou 2 dingen door elkaar heen...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_49477811
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 14:02 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Het was toch de bedoeling van Vista om juist geen drivers meer kernel mode te laten draaien maar in user mode om er voor te zorgen dat bv een gecrashte videokaartdriver niet meteen het hele systeem onderuit kan halen?
Of haal ik nou 2 dingen door elkaar heen...
Ja
Ik ben weer eens in de war met de win2003 variant
Dus never mind me.
pi_49478451
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 17:22 schreef Incolumis het volgende:
hmm echt vreemd, heb Vista Beta er eerder op gehad en ook een gekraakte versie, beiden werkten. nu heb ik nieuwe cpu/mobo/ram, maar wel dezelfde DVD brander, en nu kan Vista bij de installatie geen driver daarvan vinden, snap er niks van
DVD branders heb je normaal gesproken geen driver voor nodig...
niemand?
pi_49481778
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 14:24 schreef Incolumis het volgende:

[..]

niemand?
Lijkt me wel dat je iets van een driver nodig hebt?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 18 mei 2007 @ 17:08:33 #205
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_49515591
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 14:24 schreef Incolumis het volgende:

[..]

niemand?
Wat gebeurd er dan precies en welk merk en type is het?
Ik heb begrepen dat sommige Nec's voor problemen kunnen zorgen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_49516080
Draai hier Vista Ultimate x64..wil niet anders meer! Echt een super OS. Ziet er mooi uit en werkt lekker snel zonder enige problemen

Die sidebar is ook prettig om mee te werken, zeker nu er een behoorlijk aantal nuttige gadgets beschikbaar zijn.

Desktop screenshot
http://i11.tinypic.com/5z730a1.jpg
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_49516895
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 16:20 schreef wc-eend het volgende:

[..]

Lijkt me wel dat je iets van een driver nodig hebt?
zou je denken? DUH!
zou toch aannemen dat Vista wel alle drivers heeft van alle DVD branders of niet?
en dan nog, een of andere generic driver zou ook moeten werken. het vreemde is alleen dat het bij de vorige hardware wel lukte, en nu niet, terwijl de dvd brander hetzelfde is
pi_49518094
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 17:48 schreef Incolumis het volgende:

[..]

zou je denken? DUH!
zou toch aannemen dat Vista wel alle drivers heeft van alle DVD branders of niet?
en dan nog, een of andere generic driver zou ook moeten werken. het vreemde is alleen dat het bij de vorige hardware wel lukte, en nu niet, terwijl de dvd brander hetzelfde is
Welk moederbord heb je?

Als je een Asus P5B hebt en je DVD brander IDE is. gaat het inderdaad fout.
dat komt omdat de IDE raid controller die op je mobo zit van JMicron is. en daar heeft vista helaas standaard niet de drivers van. Die moet je geloof ik even van de Asus site pakken.

En anders even zoeken op Jmicron, p5b en vista.
pi_49518139
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 18:40 schreef Silentuz het volgende:

[..]

Welk moederbord heb je?

Als je een Asus P5B hebt en je DVD brander IDE is. gaat het inderdaad fout.
dat komt omdat de IDE raid controller die op je mobo zit van JMicron is. en daar heeft vista helaas standaard niet de drivers van. Die moet je geloof ik even van de Asus site pakken.

En anders even zoeken op Jmicron, p5b en vista.
Lijkt me sterk, aangezien ik hier met 2 IDE Harde schijven zit op die zgn JMicron controller op een Asus P5B en Vista deze standaard herkent.
pi_49538691
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 17:23 schreef Flashwin het volgende:
Draai hier Vista Ultimate x64..wil niet anders meer! Echt een super OS. Ziet er mooi uit en werkt lekker snel zonder enige problemen

Die sidebar is ook prettig om mee te werken, zeker nu er een behoorlijk aantal nuttige gadgets beschikbaar zijn.

Desktop screenshot
http://i11.tinypic.com/5z730a1.jpg
damn, kan egnie wachten..
Ja dit is m denkik echtwel! <-- ik heb het 1m topic!
De cursus rietdekken gaat niet door... Riet is ziek...
Knippermachine! is niet voor gevoelige mensen of epilepsie patienten bedoelt.
pi_49541410
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 17:48 schreef Incolumis het volgende:

[..]

zou je denken? DUH!
Wat nou DUH!? Je zegt zelf toch en ik qoute "DVD branders heb je normaal gesproken geen driver voor nodig..."

Kijk dat je nou bedoelt dat je geen drivers hoeft te downloaden omdat die meestal al standaard erbij zitten of werken op de generic driver is wat anders.. Ik gaf alleen antwoord op dat zinnetje
pi_49541865
Geef mij eens een goede reden om Vista te gebruiken..
Ik zie momenteel geen reden om Vista te gebruiken maar misschien kan iemand mij van gedachten laten veranderen
pi_49542186
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 15:30 schreef Devrim_ het volgende:
Geef mij eens een goede reden om Vista te gebruiken..
Ik zie momenteel geen reden om Vista te gebruiken maar misschien kan iemand mij van gedachten laten veranderen
Het is simpel, speel je veel games stap NIET over naar vista.

Als dat niet het geval is, probeer Vista uit. Het verschil zit em in de kleine dingen, je moet het zelf ervaren. Het is een veel mooier en "slimmer" OS dan XP
pi_49542283
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 15:44 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Het is simpel, speel je veel games stap NIET over naar vista.

Als dat niet het geval is, probeer Vista uit. Het verschil zit em in de kleine dingen, je moet het zelf ervaren. Het is een veel mooier en "slimmer" OS dan XP
Die Eyecandy maakt mij niet echt uit..Die kan ik ook op XP zetten
Heb je wat voorbeelden van wat Vista slimmer maakt dan XP?
  zaterdag 19 mei 2007 @ 15:50:39 #215
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_49542316
Vista geprobeerd, maar snel weer terug naar XP. Opstarten duurde langer en het is trager bij eenvoudig kantoorwerk...
pi_49542878
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 15:50 schreef TeleluvR het volgende:
Vista geprobeerd, maar snel weer terug naar XP. Opstarten duurde langer en het is trager bij eenvoudig kantoorwerk...
Zo makkelijk dit soort reacties..........andere mensen lezen dit en denken "oh oh Vista is trager ik stap niet over, wat een zooi".

Als je hardware niet compitabel of zwaar genoeg is moet je het niet eens proberen. Maar kom niet hier zeuren en mensen bang maken.

Ik ben overgestapt omdat ik het gewoon gaaf vind om de allernieuwste software te gebruiken. Het is inderdaad een slimmer OS zoals eerder genoemd maar voor simpel kantoorwerk hoef je niet over te stappen.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  zaterdag 19 mei 2007 @ 16:54:02 #217
98135 TeleluvR
pi_49544133
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 16:10 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Zo makkelijk dit soort reacties..........andere mensen lezen dit en denken "oh oh Vista is trager ik stap niet over, wat een zooi".

Als je hardware niet compitabel of zwaar genoeg is moet je het niet eens proberen. Maar kom niet hier zeuren en mensen bang maken.

Ik ben overgestapt omdat ik het gewoon gaaf vind om de allernieuwste software te gebruiken. Het is inderdaad een slimmer OS zoals eerder genoemd maar voor simpel kantoorwerk hoef je niet over te stappen.
Yep, heel makkelijk, maar jouw redenatie vind ik ook niet overtuigend... Allernieuwste software gebruiken vind ik niet belangrijk, het gaat mij meer om snelheid, stabiliteit, compatibiliteit. Het OS kan 1000x slimmer zijn, maar als het niet doet wat het moet doen, dan liever terug bij het oude. Mijn systeem was overigens ruim voldoende voor Vista, daar zat het probleem niet.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zaterdag 19 mei 2007 @ 19:41:08 #218
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_49549358
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 16:54 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Yep, heel makkelijk, maar jouw redenatie vind ik ook niet overtuigend... Allernieuwste software gebruiken vind ik niet belangrijk, het gaat mij meer om snelheid, stabiliteit, compatibiliteit. Het OS kan 1000x slimmer zijn, maar als het niet doet wat het moet doen, dan liever terug bij het oude. Mijn systeem was overigens ruim voldoende voor Vista, daar zat het probleem niet.
Post je specs dan eens.

Vista is nou eenmaal zwaarder voor een pc dan XP, dat is een gegeven.
Dat behoor je te weten voordat je over gaat op een nieuw OS.
Er zitten nieuwe features in die er voor zorgen dat je veiliger kan werken en features die het makkelijk maken om dingen snel te vinden.
En juist dat heeft systeemresources nodig om te kunnen functioneren.
  zondag 20 mei 2007 @ 21:45:31 #219
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_49586347
Ik vond Vista (behalve strontirritant met al die bevestigingen voor iedere actie) ook veel te traag. En ik ben zelf van mening dat mijn pc (Athlon64, 3000+, 1024MB) nog wel even mee kan, dus voor mij geen Vista.
Daarbij heb ik geen behoefte aan "veiliger" werken. Ik heb geen problemen met veiligheid onder XP. En ik kan alles altijd prima vinden. Voor mij heeft Vista totaal geen meerwaarde.
  zondag 20 mei 2007 @ 21:48:54 #220
98135 TeleluvR
pi_49586485
quote:
Op zondag 20 mei 2007 21:45 schreef CreativeMind het volgende:
Ik vond Vista (behalve strontirritant met al die bevestigingen voor iedere actie) ook veel te traag. En ik ben zelf van mening dat mijn pc (Athlon64, 3000+, 1024MB) nog wel even mee kan, dus voor mij geen Vista.
Daarbij heb ik geen behoefte aan "veiliger" werken. Ik heb geen problemen met veiligheid onder XP. En ik kan alles altijd prima vinden. Voor mij heeft Vista totaal geen meerwaarde.
Zelfde verhaal, zelfde specs...
pi_49587765
quote:
Op zondag 20 mei 2007 21:45 schreef CreativeMind het volgende:
die bevestigingen is gewoon uit te zetten (damn mensen kijken echt niet verder als ik dat hier zo lees)
en jou systeem is eigenlijk al verouderd, met name de hoeveelheid geheugen. Maar ligt er natuurlijk helemaal aan waar je em voor gebruikt
  zondag 20 mei 2007 @ 22:42:18 #222
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_49588434
Ik heb TweakUAC geprobeerd en daarmee werden die meldingen inderdaad minder, maar ze verdwenen niet helemaal. Ik heb Vista zeker een gedegen kans gegeven.
Verder voldoet die pc ruimschoots aan mijn eisen. Ik kan onder XP alle standaard activiteiten als internetten, typen, msn-en, (HD) film kijken, en zware taken als 3D CAD tekenen (Solid Edge) met complexe assemblies, video bewerken, etc prima tegelijk doen.
Onder Vista gaat dit gewoon niet.
Vista vraagt een investering (een veel zwaarder systeem) die totaal niet in verhouding staat met de meerwaarde t.o.v. mijn huidige pc met XP.

Conclusie: Vista is voor Tweakers die het nieuwste van het nieuwste willen hebben omdat het in die scene stoer is, maar voor de normale gebruiker is het kapitaalvernietiging.
pi_49589144
Als je gewoon je hele UAC uitzet in vista zelf en geen derderangs tools gebruikt krijg je zo weinig meldingen (lees 0) als je maar wil .

Ik heb inderdaad 2 gig aan geheugen en een dualcore processor, dan is het een heerlijk OS om mee te werken .
pi_49595872
Hoeveel profijt heb je met Readyboost? Ik merkte er vrij weinig van, maar dat kan natuurlijk ook aan de USB stick liggen..
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_49601033
quote:
Op zondag 20 mei 2007 23:02 schreef PietjePuk007 het volgende:
Als je gewoon je hele UAC uitzet in vista zelf en geen derderangs tools gebruikt krijg je zo weinig meldingen (lees 0) als je maar wil .

Ik heb inderdaad 2 gig aan geheugen en een dualcore processor, dan is het een heerlijk OS om mee te werken .
Vista profiteert inderdaad behoorlijk van een dualcore. Gelukkig heb ik die ook.
quote:
Op maandag 21 mei 2007 09:07 schreef PieterBas het volgende:
Hoeveel profijt heb je met Readyboost? Ik merkte er vrij weinig van, maar dat kan natuurlijk ook aan de USB stick liggen..
Ik heb een keer een test gezien en het maakte vrij weinig uit. Alleen systemen met vrij weinig RAM hadden er wat aan. Dus ik weet niet hoeveel je hebt.
pi_49645807
Ik wil graag bij slim.nl MS Windows Vista Business Upgrade (Studenten Thuisgebruik) NL Windows 2000/XP kopen. Is dat een volledige installatie?

En als het een upgrade is is het dan erg dat er niet helemaal legale Windows XP op staat?

Er staat wel bij:
quote:
* Dit is een zogenaamde Upgrade versie, dat betekent dat er reeds een volledige versie van Windows geinstalleerd dient te zijn op de computer. Een volledige (OEM) Windows licentie wordt in de regel verkregen bij aanschaf van een computer bij de hardwareleverancier. Kijk voor een overzicht van mogelijke upgrades op deze Microsoft website.

* Deze Business Upgrade kan geinstalleerd worden op PC's met Windows XP Home Edition, Windows XP Professional Edition en Windows XP Tablet PC. Bij installatie op Windows XP Media Center en Windows 2000 wordt de voorgaande versie van Windows compleet overscheven, er kan geen data bewaard blijven.
Lijkt mij dus dat het een volledige installatie is . Wil het alleen wel even zeker weten, dan bestel ik hem gelijk .

[ Bericht 68% gewijzigd door Twisted_Logic op 22-05-2007 15:25:02 ]
pi_49648883
quote:
Op maandag 21 mei 2007 11:52 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Vista profiteert inderdaad behoorlijk van een dualcore. Gelukkig heb ik die ook.
[..]

Ik heb een keer een test gezien en het maakte vrij weinig uit. Alleen systemen met vrij weinig RAM hadden er wat aan. Dus ik weet niet hoeveel je hebt.
2GB in mijn laptop
pi_49649617
Heb Intel Centrino Mobile 1,86 Ghz, en 1 GB DDR Ram.

Verder een waardeloze videokaart, maar dat deert niet aangezien ik in Vista alles op klassieke Windows-look zet (geen Aero dus).

Zou ik dan toch voor Vista moeten gaan?
pi_49649620
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 14:53 schreef Twisted_Logic het volgende:
Ik wil graag bij slim.nl MS Windows Vista Business Upgrade (Studenten Thuisgebruik) NL Windows 2000/XP kopen. Is dat een volledige installatie?

En als het een upgrade is is het dan erg dat er niet helemaal legale Windows XP op staat?

Er staat wel bij:
[..]

Lijkt mij dus dat het een volledige installatie is . Wil het alleen wel even zeker weten, dan bestel ik hem gelijk .
1. een upgrade schijnt bij vista ook echt een upgrade te zijn, xp moet geinstalleerd zijn. (wat ik er van heb gehoord)
2. je hebt ook een legale XP nodig aangezien hij xp valideert en als die correct is installeert hij pas..

ik heb er alleen van gehoord , geen idee of het daadwerkelijk zo is..
ik wacht nog met vista bestellen tot eind mei, dan schijnt voor medewerkers (heerlijk als je onderwijsinstelling je een medewerkers email geeft voor stage) de ultimate versie te komen, hopelijk ook voor ¤17
pi_49652548
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 16:25 schreef mschol het volgende:

[..]

1. een upgrade schijnt bij vista ook echt een upgrade te zijn, xp moet geinstalleerd zijn. (wat ik er van heb gehoord)
2. je hebt ook een legale XP nodig aangezien hij xp valideert en als die correct is installeert hij pas..

ik heb er alleen van gehoord , geen idee of het daadwerkelijk zo is..
ik wacht nog met vista bestellen tot eind mei, dan schijnt voor medewerkers (heerlijk als je onderwijsinstelling je een medewerkers email geeft voor stage) de ultimate versie te komen, hopelijk ook voor ¤17
Ik ken weer iemand die ipv de upgrade juist een echte installatie kreeg. Dat is lastig...
pi_49653068
Ik heb de vista express upgrade gekregen.. ik kon kiezen bij de upgrade of ik een schone install wou doen of een update.. Bij een schone install gooit hij alle mappen enzo in een map en dan kan je zelf kijken of je die wilt weggooien..
pi_49660474
Volgens mij kan je ook kiezen voor een schone installatie hoor. Ik beslis morgenavond of ik hem ga bestellen. Dus als mensen nog ervaringen daarmee hebben hoor ik het heel graag . Het gaat om dit pakket.
pi_49662076
En dit heb ik ook gevonden: http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=5932

Ik denk dat ik hem gewoon ga bestellen en proberen.
pi_49662345
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 21:18 schreef Twisted_Logic het volgende:
En dit heb ik ook gevonden: http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=5932

Ik denk dat ik hem gewoon ga bestellen en proberen.
ik vraag me dan toch af he: als je vista eerst installeerd zonder sleutel en daarna, in de geinstalleerde vista je sleutel invoert: wat gebeurd er dan?
pi_49663078
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 16:25 schreef M3R3L het volgende:
Heb Intel Centrino Mobile 1,86 Ghz, en 1 GB DDR Ram.

Verder een waardeloze videokaart, maar dat deert niet aangezien ik in Vista alles op klassieke Windows-look zet (geen Aero dus).

Zou ik dan toch voor Vista moeten gaan?
Iemand?

Ben hierin serieus geïnteresseerd. Volgens de testprogramma van Microsoft is m'n videokaart het enige minpunt, maar kan ik wel ermee werken met Vista als ik de klassieke Windows look aan heb staan? En wordt-ie niet traag ofzo?
  dinsdag 22 mei 2007 @ 21:40:03 #236
97111 ukga
Siewosie baas
pi_49663254
ik denk dat je pc het wel trekt.

als je home basic neemt/koopt zit er automatisch geen aero glasses bij, en dit scheelt weer een duit.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 21:42:10 #237
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_49663361
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 21:23 schreef mschol het volgende:

[..]

ik vraag me dan toch af he: als je vista eerst installeerd zonder sleutel en daarna, in de geinstalleerde vista je sleutel invoert: wat gebeurd er dan?
dan wordt tie geactiveerd
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_49669171
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 21:40 schreef ukga het volgende:
ik denk dat je pc het wel trekt.

als je home basic neemt/koopt zit er automatisch geen aero glasses bij, en dit scheelt weer een duit.
Kan ik vista uitproberen in dual boot naast de illegale XP?

En als-ie mij niet bevalt, kan ik 'm weer zo eraf flikkeren?
pi_49669496
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 21:42 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:

[..]

dan wordt tie geactiveerd
maar dan hoef je dus bovenstaande truuk van 2x vista installeren niet uit tevoeren...
dat zou op z'n zachts gezegd dom zijn om zo je upgrade procedure onderuit te halen...
pi_49673060
Ik heb het probleem dat van www.uitzendeinggemist.nl alle dingen na 2 minuten zo'n 20 sec blijven hangen.. Volgens mij is dit iets met een vista confilct ofzo. Of heeft niemand dit
Real player weiger ik te installeren voor een ander resultaat...
O+ BlaBlub O+
  woensdag 23 mei 2007 @ 08:23:46 #241
97111 ukga
Siewosie baas
pi_49673798
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:36 schreef M3R3L het volgende:

[..]

Kan ik vista uitproberen in dual boot naast de illegale XP?

En als-ie mij niet bevalt, kan ik 'm weer zo eraf flikkeren?
hm dat zou ik niet weten. Ik kreeg windows vista al voorgeinstalleerd bij me nieuwe pc. Heb het dus niet zelfgeinstalleerd
pi_49678236
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 08:23 schreef ukga het volgende:

[..]

hm dat zou ik niet weten. Ik kreeg windows vista al voorgeinstalleerd bij me nieuwe pc. Heb het dus niet zelfgeinstalleerd
Bij heel veel upgrades kan je ook kiezen voor een schone installatie.

Ik bestel Vista upgrade iig gewoon
pi_49680791
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 14:53 schreef Twisted_Logic het volgende:

Er staat wel bij:
[..]

Ze noemen het een upgrade maar het is een volledige installatie m.a.w. je kunt met schone lei beginnen.
Ik heb het zelf ook en werkt gewoon goed, ff opstarten van cd en runnen die hap.
PSN: Poekimammi_nl
pi_49704590
Zijn er dan helemaal geen mensen die ook even Vista uitgeprobeerd hebben, terwijl ze XP nog behielden?
  woensdag 23 mei 2007 @ 23:06:53 #245
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_49706635
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 22:18 schreef M3R3L het volgende:
Zijn er dan helemaal geen mensen die ook even Vista uitgeprobeerd hebben, terwijl ze XP nog behielden?
Zoveel mensen Zorg er alleen voor dat je eerst de oude Windows versie (in dit geval XP) installeert en daarna de nieuwe (Vista). Wel allebei op een aparte partitie/schijf natuurlijk.
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
pi_49760409
Heb net een nieuwe laptop met daarop Vista. Er zijn slechts 2 partities. De ene heb ik al opgedeeld maar wil een ding weten voordat ik de 'vista' partitie shrink (om er daarna meerdere partities van te maken). Kan dit kwaad? Kun je zo de vista partitie verkleinen zonder dat er problemen ontstaan?
pi_49760545
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 13:02 schreef Shakes het volgende:
Heb net een nieuwe laptop met daarop Vista. Er zijn slechts 2 partities. De ene heb ik al opgedeeld maar wil een ding weten voordat ik de 'vista' partitie shrink (om er daarna meerdere partities van te maken). Kan dit kwaad? Kun je zo de vista partitie verkleinen zonder dat er problemen ontstaan?
Hij geeft zelf aan hoe ver je kan gaan.
Hij houdt een bepaalde hoeveelheid freespace aan voor de system partitie.

Bij mij ging het foutloos.
pi_49761021
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 13:06 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Hij geeft zelf aan hoe ver je kan gaan.
Hij houdt een bepaalde hoeveelheid freespace aan voor de system partitie.

Bij mij ging het foutloos.
Danke! Dan kan ik weer verder . Vista ziet er trouwens wel strak uit.
pi_49769699
Zo ik heb vanmiddag de "upgrade" van Windows Vista ontvangen. Heb hem vanaf de CDrom geboot en op een andere partitie gegooit en daar gewoon een clean install op gedaan. Heb nu dus Windows XP en Windows Vista draaien.

En ik moet zeggen, het draait perfect
  vrijdag 25 mei 2007 @ 23:46:07 #250
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_49780998
Ik wil ook wel over op vista, alleen dan werkt Packet Tracer niet meer ... of is daar al een fix voor ?
Minds are like parachutes. They only function when open.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 13:35:26 #251
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_49790363
ik heb geen vista maar wel een paar vragen

zijn de codes het zelfde als bij xp ( die code's wat je intypt bij uitvoeren firewall.csl oid ) en typ je die dan in bij zoeken ?
hoe kom je bij systeem herstel @ vista
happen naar de baas
  zaterdag 26 mei 2007 @ 17:10:37 #252
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_49794931
Ik heb sinds gister vista, ziet er leuk uit maar nu heb ik iets heel vreemds. Dubbel klik werkt niet meer. Als ik b.v in FF op bestand klik, dan krijg ik niks te zien, of het dropdown menutje klapt na een halfe sec weer in iemand enig idee wat hier aan te doen is
  zaterdag 26 mei 2007 @ 17:34:35 #253
34663 SpeedyGJ
pi_49795489
Ben er zojuist achter gekomen, dat mijn muis 2X klikt ivp 1X. Gister en vanmiddag was alles nog goed dus heb blijkbaar een optie aangeklikt die ik niet meer kan terug vinden

Ook leuk als het geluid het niet meer doet iig windows media player en windows geluiden. Bij het test programma doet die het wel. Wat een klote windows op deze manier

[ Bericht 35% gewijzigd door SpeedyGJ op 26-05-2007 17:59:46 ]
  zaterdag 26 mei 2007 @ 18:11:33 #254
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_49796363
Ik heb sinds gister Vista draaien op een nieuwe pc maar heb er nog geen geluid uit weten te persen. Ik wil geluid
Saartje
  zaterdag 26 mei 2007 @ 18:15:30 #255
34663 SpeedyGJ
pi_49796441
Nah mijn geluid deed in het begin wel, nu de muisinstellingen niet meer goed zijn, zijn de geluidsinstellingen ook niet meer goed, rotzooi.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 18:40:52 #256
34663 SpeedyGJ
  zaterdag 26 mei 2007 @ 18:42:03 #257
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_49797167
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 18:11 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik heb sinds gister Vista draaien op een nieuwe pc maar heb er nog geen geluid uit weten te persen. Ik wil geluid
Creative geluidskaart zeker?
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
  zaterdag 26 mei 2007 @ 19:48:04 #258
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_49799156
Al sla je me dood Ik ga ff kijken
Saartje
pi_49799512
gebrekkige kennis bij de eindgebruiker?
  zaterdag 26 mei 2007 @ 20:02:15 #260
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_49799610
Dat sowieso
Saartje
pi_49800008
Over het algemeen ben ik heel erg tevreden met vista, ziet er gewoon fantastisch uit en de boel loopt als een zonnetje. ALleen erger ik me aan alle configuratiescherm dingen. Alles hebben ze doorelkaar gegooid zonder goed nadenken vind ik. Het menu wat je in xp krijgt door met rechts op je desktop te klikken en dan > eigenschappen te klikken krijgt vind ik daarvan het beste voorbeeld. Het hele menu is uitelkaar gerukt en in nutteloze rubrieken ondergebracht. Zelfde geldt voor de netwerkinstellingen. Alle instellingen lijken gewoon een paar muisklikken verder weggestopt te zijn.
En waar kan ik mn geluid pannen?

Maar goed; eenmaal alles ingesteld ben ik er wel weer blij mee, vooral met het media center
  maandag 28 mei 2007 @ 00:48:16 #262
97111 ukga
Siewosie baas
pi_49839772
Hm oppeens krijg ik met vista steeds BSOD´s

voor de mensen die et niet kenne:
http://nl.wikipedia.org/wiki/BSOD
pi_49839797
quote:
Op maandag 28 mei 2007 00:48 schreef ukga het volgende:
  maandag 28 mei 2007 @ 09:07:29 #264
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_49844041
quote:
Op maandag 28 mei 2007 00:48 schreef ukga het volgende:
Hm oppeens krijg ik met vista steeds BSOD´s

krijg je niet RSOD ipv BSOD ?
happen naar de baas
  maandag 28 mei 2007 @ 11:16:29 #265
34663 SpeedyGJ
pi_49845793
Ik krijg die "alle programma's" niet geopend in het menu
  maandag 28 mei 2007 @ 12:38:14 #266
97111 ukga
Siewosie baas
pi_49848182
quote:
Op maandag 28 mei 2007 09:07 schreef Hijacking het volgende:

[..]

krijg je niet RSOD ipv BSOD ?
nope
  maandag 28 mei 2007 @ 23:36:06 #267
97111 ukga
Siewosie baas
pi_49871687
wanneer komt eig service pack van vista uit?
  maandag 28 mei 2007 @ 23:36:57 #268
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_49871720
Eind dit jaar, begin volgend jaar.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 15:21:58 #270
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_49890263
Ik heb sinds een paar dagen ook een nieuw systeem met Vista. Gelijk gekeken in de prestatieindex. Het geheugen was het zwakste component! Terwijl er 2GB in zit.

Dus ff verder gekeken, kwam ik er achter dat m'n videokaart een slok van m'n werkgeheugen claimt. Nu is m'n vraag: hij zorg ik ervoor dat m'n 8600GTS niet meer 700 MB aan werkgeheugen voor zichzelf claimt?

Voor de rest ben ik tevreden over Vista, aantal handige toevoegingen alhoewel de performance mij erg tegenvalt. Daar nog wat tips voor? (Al die disco-achtige homokleurtjes hoeven van mij niet zo.)
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_49891325
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 15:21 schreef Klopkoek het volgende:
Ik heb sinds een paar dagen ook een nieuw systeem met Vista. Gelijk gekeken in de prestatieindex. Het geheugen was het zwakste component! Terwijl er 2GB in zit.

Dus ff verder gekeken, kwam ik er achter dat m'n videokaart een slok van m'n werkgeheugen claimt. Nu is m'n vraag: hij zorg ik ervoor dat m'n 8600GTS niet meer 700 MB aan werkgeheugen voor zichzelf claimt?

Voor de rest ben ik tevreden over Vista, aantal handige toevoegingen alhoewel de performance mij erg tegenvalt. Daar nog wat tips voor? (Al die disco-achtige homokleurtjes hoeven van mij niet zo.)
Tweaken uiteraard

http://www.tweakvista.com/
pi_49944451
Hi heren,

Ik gebruik al paar maanden Vista naar alle tevredenheid maar er zijn 2 dingen die ik irritant vind. Hopelijk kan iemand mij helpen:

1. Mapweergave verandert soms voor de bepaalde mappen. Ik hou ervan om alle mappen in "details" te weergeven en niet tegels of lijst enzo. Bepaalde mappen (vaak mappen die later bij zijn geinstalleerd) veranderen soms opeens in lijst of tegels. Ik moet dan telkens in Mapopties op "Op mappen toepassen" rammen om dat weer weergave details terug te krijgen (vaak voor een weekje, dan wordt het weer lijst of tegels). Weet iemand hoe ik dit permanent kan maken in bv het registry zodat ik geen last van heb?

2. Weet iemand hoe ik die persoonlijke mappen uit de Verkenner permanent kan verwijderen? Is zo'n link naar je persoonlijke deel op de C schijf. Tijdelijk kan het wel, maar als je de Verkenner weer opent, issie er weer :/.

Alvast bedankt, mensen!
  woensdag 30 mei 2007 @ 22:06:47 #273
97111 ukga
Siewosie baas
pi_49945051
@ evert

punt 1 wilk ook graag weten
pi_49945919
Bij netwerk vind vista ipv. van mijn andere pc's en nas schijf alleen de switch.
pi_49947230
Laatste avond Vista En dan verloopt de licentie ofzo
pi_49947855
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 22:47 schreef kurk_droog het volgende:
http://www.computertotaal.nl/web/show/id=815339/contentid=65867
?
pi_49954268
quote:
Of je koopt een licentie
pi_49954752
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 22:47 schreef kurk_droog het volgende:
Als je student ben kan je goedkoop aan een vista (business) licentie komen.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 00:10:33 #279
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_49985852
Ik probeer twee computers aan elkaar te knopen, wat onder XP vlekkeloos ging. Maar in Vista ziet Vista de netwerkkabel van de tweede computer niet...

Iemand tips hoe dit een beetje handig op te lossen?
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_49987209
Ik heb een vraagje over Toegangsbeheer dat je vaak ziet als je een programma opstart. Ik wordt er een beetje gek van dat ik dat telkens moet toestaan voor sommige programma's; kun je dat ergens uitzetten oid?

(Bovendien disconnect m'n VNC verbinding als zo'n Toegangs-schermpje komt)
  vrijdag 1 juni 2007 @ 08:38:39 #281
4180 Hare
Come fly with me!
pi_49990272
Waarom lukt het me niet gadgets te installeren? Ik probeer het keer op keer op keer en ik krijg er gewoon helemaal niets bij.

Dat, terwijl ik bij mijn vorige installatie dit wel kon???
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_50010326
Hij zou verlopen op 1 juni om 1:59. Als die het morgen nog doet ben ik tevreden
pi_50013685
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 00:59 schreef menesis het volgende:
kun je dat ergens uitzetten oid?
Ja, je hele UAC (user account control) uitzetten via start ( ) --> windows beveiliging --> andere beveiligingsinstellingen --> gebruikersaccountbeheer uitzetten.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 23:16:09 #284
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_50019417
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 15:47 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Tweaken uiteraard

http://www.tweakvista.com/
Eindelijk goed werkende codecs (445) gevonden ! Bedankt voor de tip
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 11:16:25 #285
97111 ukga
Siewosie baas
pi_50028508
voor de mensen die ook die 3d flip functie willen op hun niet vista (basic) of besturingssysteem hebben...
klikke
  zaterdag 2 juni 2007 @ 18:28:17 #286
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_50037721
Wie heeft Vista en microfoon wel aan de praat zonder dat hij hoeft te schreeuwen ?
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  zaterdag 2 juni 2007 @ 18:28:52 #287
34663 SpeedyGJ
pi_50037740
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 18:28 schreef ondeugend het volgende:
Wie heeft Vista en microfoon wel aan de praat zonder dat hij hoeft te schreeuwen ?
Geen problemen hier hoor alleen maar ik gebruik van de cam mic
pi_50038045
quote:
Microfoon boost ingeschakeld?
pi_50038943
quote:
pi_50038985
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 18:42 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Microfoon boost ingeschakeld?
dat kan ze niet vinden
  zaterdag 2 juni 2007 @ 19:16:55 #291
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_50039034
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 19:15 schreef Incolumis het volgende:

[..]

dat kan ze niet vinden
Herstel.. dat zit niet op mijn versie.
Denk ik
pi_50039264
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 19:16 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Herstel.. dat zit niet op mijn versie.
Denk ik
Dank denk je dat verkeerd
  zaterdag 2 juni 2007 @ 19:29:36 #293
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_50039443
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 19:23 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Dank denk je dat verkeerd
Nee..
Het is niet alleen mijn probleem.. kijk maar

Link

[ Bericht 12% gewijzigd door Godtje op 02-06-2007 19:46:45 ]
  zaterdag 2 juni 2007 @ 19:30:38 #294
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_50039480
Ik vernueck meteen even de layout hoor.
pi_50039880
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 19:30 schreef ondeugend het volgende:
pi_50039936
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 19:30 schreef ondeugend het volgende:
Dan maak ik hem wel weer.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 19:47:33 #297
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_50039952
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 19:46 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Dan maak ik hem wel weer.
!
Tja ik mod niet in andermans fora.

Kan jij mijn vista ook maken?
  zondag 3 juni 2007 @ 11:39:27 #298
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_50055055
vista ultimate... wat een farce is dat; na zowat drie clicken al een profiel van 400MB, al direct na installatie 500MB aan extra updates te downloaden (het is amper 3 maanden uit, vista zelf 4), videokaart driver doet niet meer dan beeldschermresolutie etc. instellen, flippen van schermen, energieverbruik etc. kun je ook al niet meer bij en het is werkelijk waar te dol voor woorden dat je al 15gb nodig hebt voor een volledige installatie en je notebook met 2gb geheugen nog maar 200mb vrij heeft (en 800MB swapspace in gebruik), terwijl nog niet eens applicaties zijn geïnstalleerd (vgl. 200~250 met uitgeklede winxp pro en 1~1.5gb hdd).

ik blijf lekker bij xp pro.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  zondag 3 juni 2007 @ 11:48:37 #299
136935 SnIpY
Moederskindje
pi_50055243
Ik heb een:

AMD Athlon 64 X2 5000+ Processor
3 Gig geheugen
MSI 8800 GTS 640 mb video kaartje

Zal vista hier 'goed' op werken (zonder gezeik enzo...)?
want ik heb gisteren es de 32 bit versie van ultimate geprobeerd en die liep om het simpelweg te zeggen KUT... liep vast om de haverklap, ga ik bij de 64 bit versie minder gezeik krijgen ?

[ Bericht 35% gewijzigd door SnIpY op 03-06-2007 11:54:43 ]
pi_50056361
naar 64bits overschakelen helpt niks hoor, en er zijn minder drivers voor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')