Het was toch de bedoeling van Vista om juist geen drivers meer kernel mode te laten draaien maar in user mode om er voor te zorgen dat bv een gecrashte videokaartdriver niet meteen het hele systeem onderuit kan halen?quote:Op donderdag 17 mei 2007 13:56 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Alleen de kernel mode drivers moeten signed zijn.
Vooraf opzoeken of alle drivers er zijn is wel aan te raden.
Ik heb geen enkel probleem in elk geval.
Jaquote:Op donderdag 17 mei 2007 14:02 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Het was toch de bedoeling van Vista om juist geen drivers meer kernel mode te laten draaien maar in user mode om er voor te zorgen dat bv een gecrashte videokaartdriver niet meteen het hele systeem onderuit kan halen?
Of haal ik nou 2 dingen door elkaar heen...
niemand?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 17:22 schreef Incolumis het volgende:
hmm echt vreemd, heb Vista Beta er eerder op gehad en ook een gekraakte versie, beiden werkten. nu heb ik nieuwe cpu/mobo/ram, maar wel dezelfde DVD brander, en nu kan Vista bij de installatie geen driver daarvan vinden, snap er niks van
DVD branders heb je normaal gesproken geen driver voor nodig...
Wat gebeurd er dan precies en welk merk en type is het?quote:
zou je denken? DUH!quote:Op donderdag 17 mei 2007 16:20 schreef wc-eend het volgende:
[..]
Lijkt me wel dat je iets van een driver nodig hebt?
Welk moederbord heb je?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 17:48 schreef Incolumis het volgende:
[..]
zou je denken? DUH!
zou toch aannemen dat Vista wel alle drivers heeft van alle DVD branders of niet?
en dan nog, een of andere generic driver zou ook moeten werken. het vreemde is alleen dat het bij de vorige hardware wel lukte, en nu niet, terwijl de dvd brander hetzelfde is
Lijkt me sterk, aangezien ik hier met 2 IDE Harde schijven zit op die zgn JMicron controller op een Asus P5B en Vista deze standaard herkent.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 18:40 schreef Silentuz het volgende:
[..]
Welk moederbord heb je?
Als je een Asus P5B hebt en je DVD brander IDE is. gaat het inderdaad fout.
dat komt omdat de IDE raid controller die op je mobo zit van JMicron is. en daar heeft vista helaas standaard niet de drivers van. Die moet je geloof ik even van de Asus site pakken.
En anders even zoeken op Jmicron, p5b en vista.
damn, kan egnie wachten..quote:Op vrijdag 18 mei 2007 17:23 schreef Flashwin het volgende:
Draai hier Vista Ultimate x64..wil niet anders meer! Echt een super OS. Ziet er mooi uit en werkt lekker snel zonder enige problemen
Die sidebar is ook prettig om mee te werken, zeker nu er een behoorlijk aantal nuttige gadgets beschikbaar zijn.
Desktop screenshot
http://i11.tinypic.com/5z730a1.jpg
Wat nou DUH!? Je zegt zelf toch en ik qoute "DVD branders heb je normaal gesproken geen driver voor nodig..."quote:Op vrijdag 18 mei 2007 17:48 schreef Incolumis het volgende:
[..]
zou je denken? DUH!
zou toch aannemen dat Vista wel alle drivers heeft van alle DVD branders of niet?
en dan nog, een of andere generic driver zou ook moeten werken. het vreemde is alleen dat het bij de vorige hardware wel lukte, en nu niet, terwijl de dvd brander hetzelfde is
Het is simpel, speel je veel games stap NIET over naar vista.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 15:30 schreef Devrim_ het volgende:
Geef mij eens een goede reden om Vista te gebruiken..
Ik zie momenteel geen reden om Vista te gebruiken maar misschien kan iemand mij van gedachten laten veranderen
Die Eyecandy maakt mij niet echt uit..Die kan ik ook op XP zettenquote:Op zaterdag 19 mei 2007 15:44 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Het is simpel, speel je veel games stap NIET over naar vista.
Als dat niet het geval is, probeer Vista uit. Het verschil zit em in de kleine dingen, je moet het zelf ervaren. Het is een veel mooier en "slimmer" OS dan XP
Zo makkelijk dit soort reacties..........andere mensen lezen dit en denken "oh oh Vista is trager ik stap niet over, wat een zooi".quote:Op zaterdag 19 mei 2007 15:50 schreef TeleluvR het volgende:
Vista geprobeerd, maar snel weer terug naar XP. Opstarten duurde langer en het is trager bij eenvoudig kantoorwerk...
Yep, heel makkelijk, maar jouw redenatie vind ik ook niet overtuigend... Allernieuwste software gebruiken vind ik niet belangrijk, het gaat mij meer om snelheid, stabiliteit, compatibiliteit. Het OS kan 1000x slimmer zijn, maar als het niet doet wat het moet doen, dan liever terug bij het oude. Mijn systeem was overigens ruim voldoende voor Vista, daar zat het probleem niet.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 16:10 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Zo makkelijk dit soort reacties..........andere mensen lezen dit en denken "oh oh Vista is trager ik stap niet over, wat een zooi".
Als je hardware niet compitabel of zwaar genoeg is moet je het niet eens proberen. Maar kom niet hier zeuren en mensen bang maken.
Ik ben overgestapt omdat ik het gewoon gaaf vind om de allernieuwste software te gebruiken. Het is inderdaad een slimmer OS zoals eerder genoemd maar voor simpel kantoorwerk hoef je niet over te stappen.
Post je specs dan eens.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 16:54 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Yep, heel makkelijk, maar jouw redenatie vind ik ook niet overtuigend... Allernieuwste software gebruiken vind ik niet belangrijk, het gaat mij meer om snelheid, stabiliteit, compatibiliteit. Het OS kan 1000x slimmer zijn, maar als het niet doet wat het moet doen, dan liever terug bij het oude. Mijn systeem was overigens ruim voldoende voor Vista, daar zat het probleem niet.
Zelfde verhaal, zelfde specs...quote:Op zondag 20 mei 2007 21:45 schreef CreativeMind het volgende:
Ik vond Vista (behalve strontirritant met al die bevestigingen voor iedere actie) ook veel te traag. En ik ben zelf van mening dat mijn pc (Athlon64, 3000+, 1024MB) nog wel even mee kan, dus voor mij geen Vista.
Daarbij heb ik geen behoefte aan "veiliger" werken. Ik heb geen problemen met veiligheid onder XP. En ik kan alles altijd prima vinden. Voor mij heeft Vista totaal geen meerwaarde.
die bevestigingen is gewoon uit te zetten (damn mensen kijken echt niet verder als ik dat hier zo lees)quote:Op zondag 20 mei 2007 21:45 schreef CreativeMind het volgende:
Ik vond Vista (behalve strontirritant met al die bevestigingen voor iedere actie) ook veel te traag. En ik ben zelf van mening dat mijn pc (Athlon64, 3000+, 1024MB) nog wel even mee kan, dus voor mij geen Vista.
Daarbij heb ik geen behoefte aan "veiliger" werken. Ik heb geen problemen met veiligheid onder XP. En ik kan alles altijd prima vinden. Voor mij heeft Vista totaal geen meerwaarde.
Vista profiteert inderdaad behoorlijk van een dualcore. Gelukkig heb ik die ook.quote:Op zondag 20 mei 2007 23:02 schreef PietjePuk007 het volgende:
Als je gewoon je hele UAC uitzet in vista zelf en geen derderangs tools gebruikt krijg je zo weinig meldingen (lees 0) als je maar wil.
Ik heb inderdaad 2 gig aan geheugen en een dualcore processor, dan is het een heerlijk OS om mee te werken.
Ik heb een keer een test gezien en het maakte vrij weinig uit. Alleen systemen met vrij weinig RAM hadden er wat aan. Dus ik weet niet hoeveel je hebt.quote:Op maandag 21 mei 2007 09:07 schreef PieterBas het volgende:
Hoeveel profijt heb je met Readyboost? Ik merkte er vrij weinig van, maar dat kan natuurlijk ook aan de USB stick liggen..
Lijkt mij dus dat het een volledige installatie isquote:* Dit is een zogenaamde Upgrade versie, dat betekent dat er reeds een volledige versie van Windows geinstalleerd dient te zijn op de computer. Een volledige (OEM) Windows licentie wordt in de regel verkregen bij aanschaf van een computer bij de hardwareleverancier. Kijk voor een overzicht van mogelijke upgrades op deze Microsoft website.
* Deze Business Upgrade kan geinstalleerd worden op PC's met Windows XP Home Edition, Windows XP Professional Edition en Windows XP Tablet PC. Bij installatie op Windows XP Media Center en Windows 2000 wordt de voorgaande versie van Windows compleet overscheven, er kan geen data bewaard blijven.
2GB in mijn laptopquote:Op maandag 21 mei 2007 11:52 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Vista profiteert inderdaad behoorlijk van een dualcore. Gelukkig heb ik die ook.
[..]
Ik heb een keer een test gezien en het maakte vrij weinig uit. Alleen systemen met vrij weinig RAM hadden er wat aan. Dus ik weet niet hoeveel je hebt.
1. een upgrade schijnt bij vista ook echt een upgrade te zijn, xp moet geinstalleerd zijn. (wat ik er van heb gehoord)quote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:53 schreef Twisted_Logic het volgende:
Ik wil graag bij slim.nl MS Windows Vista Business Upgrade (Studenten Thuisgebruik) NL Windows 2000/XP kopen. Is dat een volledige installatie?
En als het een upgrade is is het dan erg dat er niet helemaal legale Windows XP op staat?
Er staat wel bij:
[..]
Lijkt mij dus dat het een volledige installatie is. Wil het alleen wel even zeker weten, dan bestel ik hem gelijk
.
Ik ken weer iemand die ipv de upgrade juist een echte installatie kreeg. Dat is lastig...quote:Op dinsdag 22 mei 2007 16:25 schreef mschol het volgende:
[..]
1. een upgrade schijnt bij vista ook echt een upgrade te zijn, xp moet geinstalleerd zijn. (wat ik er van heb gehoord)
2. je hebt ook een legale XP nodig aangezien hij xp valideert en als die correct is installeert hij pas..
ik heb er alleen van gehoord , geen idee of het daadwerkelijk zo is..
ik wacht nog met vista bestellen tot eind mei, dan schijnt voor medewerkers (heerlijk als je onderwijsinstelling je een medewerkers email geeft voor stage) de ultimate versie te komen, hopelijk ook voor ¤17
ik vraag me dan toch af he: als je vista eerst installeerd zonder sleutel en daarna, in de geinstalleerde vista je sleutel invoert: wat gebeurd er dan?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 21:18 schreef Twisted_Logic het volgende:
En dit heb ik ook gevonden: http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=5932
Ik denk dat ik hem gewoon ga bestellen en proberen.
Iemand?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 16:25 schreef M3R3L het volgende:
Heb Intel Centrino Mobile 1,86 Ghz, en 1 GB DDR Ram.
Verder een waardeloze videokaart, maar dat deert niet aangezien ik in Vista alles op klassieke Windows-look zet (geen Aero dus).
Zou ik dan toch voor Vista moeten gaan?
dan wordt tie geactiveerdquote:Op dinsdag 22 mei 2007 21:23 schreef mschol het volgende:
[..]
ik vraag me dan toch af he: als je vista eerst installeerd zonder sleutel en daarna, in de geinstalleerde vista je sleutel invoert: wat gebeurd er dan?
Kan ik vista uitproberen in dual boot naast de illegale XP?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 21:40 schreef ukga het volgende:
ik denk dat je pc het wel trekt.
als je home basic neemt/koopt zit er automatisch geen aero glasses bij, en dit scheelt weer een duit.
maar dan hoef je dus bovenstaande truuk van 2x vista installeren niet uit tevoeren...quote:
hm dat zou ik niet weten. Ik kreeg windows vista al voorgeinstalleerd bij me nieuwe pc. Heb het dus niet zelfgeinstalleerdquote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:36 schreef M3R3L het volgende:
[..]
Kan ik vista uitproberen in dual boot naast de illegale XP?
En als-ie mij niet bevalt, kan ik 'm weer zo eraf flikkeren?
Bij heel veel upgrades kan je ook kiezen voor een schone installatie.quote:Op woensdag 23 mei 2007 08:23 schreef ukga het volgende:
[..]
hm dat zou ik niet weten. Ik kreeg windows vista al voorgeinstalleerd bij me nieuwe pc. Heb het dus niet zelfgeinstalleerd
Ze noemen het een upgrade maar het is een volledige installatie m.a.w. je kunt met schone lei beginnen.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:53 schreef Twisted_Logic het volgende:
Ik wil graag bij slim.nl MS Windows Vista Business Upgrade (Studenten Thuisgebruik) NL Windows 2000/XP kopen. Is dat een volledige installatie?
En als het een upgrade is is het dan erg dat er niet helemaal legale Windows XP op staat?
Er staat wel bij:
[..]
Lijkt mij dus dat het een volledige installatie is. Wil het alleen wel even zeker weten, dan bestel ik hem gelijk
.
Zoveel mensenquote:Op woensdag 23 mei 2007 22:18 schreef M3R3L het volgende:
Zijn er dan helemaal geen mensen die ook even Vista uitgeprobeerd hebben, terwijl ze XP nog behielden?
Hij geeft zelf aan hoe ver je kan gaan.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 13:02 schreef Shakes het volgende:
Heb net een nieuwe laptop met daarop Vista. Er zijn slechts 2 partities. De ene heb ik al opgedeeld maar wil een ding weten voordat ik de 'vista' partitie shrink (om er daarna meerdere partities van te maken). Kan dit kwaad? Kun je zo de vista partitie verkleinen zonder dat er problemen ontstaan?
Danke! Dan kan ik weer verderquote:Op vrijdag 25 mei 2007 13:06 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Hij geeft zelf aan hoe ver je kan gaan.
Hij houdt een bepaalde hoeveelheid freespace aan voor de system partitie.
Bij mij ging het foutloos.
Creative geluidskaart zeker?quote:Op zaterdag 26 mei 2007 18:11 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik heb sinds gister Vista draaien op een nieuwe pc maar heb er nog geen geluid uit weten te persen. Ik wil geluid
quote:Op maandag 28 mei 2007 00:48 schreef ukga het volgende:
voor de mensen die et niet kenne:
http://nl.wikipedia.org/wiki/BSOD
krijg je niet RSOD ipv BSOD ?quote:Op maandag 28 mei 2007 00:48 schreef ukga het volgende:
Hm oppeens krijg ik met vista steeds BSOD´s
voor de mensen die et niet kenne:
http://nl.wikipedia.org/wiki/BSOD
Tweaken uiteraardquote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:21 schreef Klopkoek het volgende:
Ik heb sinds een paar dagen ook een nieuw systeem met Vista. Gelijk gekeken in de prestatieindex. Het geheugen was het zwakste component! Terwijl er 2GB in zit.
Dus ff verder gekeken, kwam ik er achter dat m'n videokaart een slok van m'n werkgeheugen claimt. Nu is m'n vraag: hij zorg ik ervoor dat m'n 8600GTS niet meer 700 MB aan werkgeheugen voor zichzelf claimt?
Voor de rest ben ik tevreden over Vista, aantal handige toevoegingen alhoewel de performance mij erg tegenvalt. Daar nog wat tips voor? (Al die disco-achtige homokleurtjes hoeven van mij niet zo.)
http://www.computertotaal.nl/web/show/id=815339/contentid=65867quote:Op woensdag 30 mei 2007 22:47 schreef kurk_droog het volgende:
Laatste avond VistaEn dan verloopt de licentie ofzo
![]()
Of je koopt een licentiequote:Op woensdag 30 mei 2007 23:03 schreef mschol het volgende:
[..]
http://www.computertotaal.nl/web/show/id=815339/contentid=65867
?
Als je student ben kan je goedkoop aan een vista (business) licentie komen.quote:Op woensdag 30 mei 2007 22:47 schreef kurk_droog het volgende:
Laatste avond VistaEn dan verloopt de licentie ofzo
![]()
Ja, je hele UAC (user account control) uitzetten via start (quote:Op vrijdag 1 juni 2007 00:59 schreef menesis het volgende:
kun je dat ergens uitzetten oid?
Eindelijk goed werkende codecs (445) gevonden !quote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:47 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Tweaken uiteraard
http://www.tweakvista.com/
Geen problemen hier hoorquote:Op zaterdag 2 juni 2007 18:28 schreef ondeugend het volgende:
Wie heeft Vista en microfoon wel aan de praat zonder dat hij hoeft te schreeuwen ?
Microfoon boost ingeschakeld?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 18:28 schreef ondeugend het volgende:
Wie heeft Vista en microfoon wel aan de praat zonder dat hij hoeft te schreeuwen ?
quote:Op zaterdag 2 juni 2007 18:28 schreef ondeugend het volgende:
Herstel.. dat zit niet op mijn versie.quote:
Dank denk je dat verkeerdquote:Op zaterdag 2 juni 2007 19:16 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Herstel.. dat zit niet op mijn versie.
Denk ik
Nee..quote:
quote:Op zaterdag 2 juni 2007 19:30 schreef ondeugend het volgende:
Ik vernueck meteen even de layout hoor.
Dan maak ik hem wel weer.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 19:30 schreef ondeugend het volgende:
Ik vernueck meteen even de layout hoor.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |