Schijt op met je metafoor. Dat moet je tegen mijn grootouders zeggen die hun Joodse vrienden naar de trein zag lopen en nooit meer terug hebben gezien.quote:
zeg dramaqueen... dat jij in je bekrompen aangetaste onderbuik de staat Israel met de individuen verwart is niet mijn probleem.quote:Op donderdag 3 mei 2007 17:00 schreef fjs het volgende:
[..]
Schijt op met je metafoor. Dat moet je tegen mijn grootouders zeggen die hun Joodse vrienden naar de trein zag lopen en nooit meer terug hebben gezien.
zucht @ conflict.quote:Op donderdag 3 mei 2007 17:08 schreef Floripas het volgende:
Zucht @ topic.
Ga jij maar lekker dodenherdenking en bevrijdingsdag vieren en slaap verder...quote:Op donderdag 3 mei 2007 17:06 schreef Re het volgende:
[..]
zeg dramaqueen... dat jij in je bekrompen aangetaste onderbuik de staat Israel met de individuen verwart is niet mijn probleem.
dus er is nix antisemistisch aan
De enige leugen hier is dat de bezette gebieden Israelisch gebied zou zijn. De enige leugen is dat de apartheidsmuur legitiem is. De enige leugen is dat het alleen om veiligheid zou gaan en niet het stelen van waterbronnen en grond.quote:Op donderdag 3 mei 2007 10:29 schreef buachaille het volgende:
[..]
Het probleem van mensen zoals jij is dat men niet in hun eerste leugen gestikt is. Over welke ethnische zuivering heb jij het, er wonen dik 1 miljoen islamitische arabieren in Israel! Geloof me, die hebben het heus niet altijd even gemakkelijk maar ze willen voor geen goud weg.
Reageer je ook nog even op jouw leugen dat Israel geen bezet gebied op zou geven, omdat ze zo extremistisch zouden zijn?quote:Op donderdag 3 mei 2007 17:51 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
De enige leugen hier is dat de bezette gebieden Israelisch gebied zou zijn. De enige leugen is dat de apartheidsmuur legitiem is. De enige leugen is dat het alleen om veiligheid zou gaan en niet het stelen van waterbronnen en grond.
Wat men in Israel zelf wil doen mag men helemaal zelf weten, al voert men een compleet talmoedisch bewind in, bouwen ze muren tot in de hemel, maakt men het verplicht voor politici om corrupt te zijn of geeft men de ethiopische joden ook een ringworm behandeling, whatever. Zolang men de militaire bezetting van de bezette gebieden maar opgeeft, het apartheidsbeleid daar staakt en gewoon ophoudt de mensen daar het leven onmogelijk te maken.
Wat valt daar verder op te reageren? Het is niet bepaald een geheim dat fundamentalisten en extremisten, ook in de knesset, de gebieden willen annexeren. Ze komen er openlijk voor uit.quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:13 schreef Viajero het volgende:
[..]
Reageer je ook nog even op jouw leugen dat Israel geen bezet gebied op zou geven, omdat ze zo extremistisch zouden zijn?
Ik heb daar een antwoord op gepost, maar dat komt je kennelijk niet zo goed uit.
- Welke "bezette" gebieden heb je het over?quote:Op donderdag 3 mei 2007 17:51 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
De enige leugen hier is dat de bezette gebieden Israelisch gebied zou zijn. De enige leugen is dat de apartheidsmuur legitiem is. De enige leugen is dat het alleen om veiligheid zou gaan en niet het stelen van waterbronnen en grond.
Wat men in Israel zelf wil doen mag men helemaal zelf weten, al voert men een compleet talmoedisch bewind in, bouwen ze muren tot in de hemel, maakt men het verplicht voor politici om corrupt te zijn of geeft men de ethiopische joden ook een ringworm behandeling, whatever. Zolang men de militaire bezetting van de bezette gebieden maar opgeeft, het apartheidsbeleid daar staakt en gewoon ophoudt de mensen daar het leven onmogelijk te maken.
quote:Nationaliteit
Volgens de grondwet is de Sierra Leoonse nationaliteit voorbehouden aan
personen van zwart-Afrikaanse afkomst langs de vaderlijke lijn.4 Eenieder die
geboren is in Sierra Leone en die een Sierra Leoonse vader of grootvader heeft, en
zelf van zwart-afrikaanse afstamming is, heeft de Sierra Leoonse nationaliteit.
Deze grondwettelijke beperking sluit dus vele inwoners die al jaren in Sierra
Leone wonen, zoals de Libanese gemeenschap, uit van staatsburgerschap. De
afstamming wordt gewoonlijk niet bepaald op grond van documenten, maar op
grond van mondelinge informatie van de aanvrager over de geboorteplaats en
oorspronkelijke stam of etnische groep van de vader of grootvader van de
aanvrager.
Voor de 100ste keer. Wat men in Israel wil doen moet men zelf weten. Ik geloof in het recht op zelfbeschikking. Dat geldt voor Israel net zogoed als voor Sierra Leone, SA, Iran, China, de VS en Nederland.quote:
Je stelt het alleen wel voor alsof heel Israel zo is, ipv te vermelden dat dit duidelijk een minderheidsgroepering is. Ook vergeet je te vermelden dat Israel al een aantal gebieden weer aan de Arabieren heeft gegeven.quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:30 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Wat valt daar verder op te reageren? Het is niet bepaald een geheim dat fundamentalisten en extremisten, ook in de knesset, de gebieden willen annexeren. Ze komen er openlijk voor uit.
je kan ook op mijn argumenten reageren ipv te doen alsof ze er niet staan. En ik gooi niet met modder, ik geef een keurige analyse van waarom wat jij schrijft neerkomt op anti-semitisme. Dan kan je gaan wuiven, maar ik zie bij mijn post drie alineas met argumenten, en bij jou een lege oneliner.quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:42 schreef NorthernStar het volgende:
En als we geen argumenten meer hebben gaan we weer moddergooien.
Op wie zijn die gebieden dan bezet?quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:40 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Voor de 100ste keer. Wat men in Israel wil doen moet men zelf weten. Ik geloof in het recht op zelfbeschikking. Dat geldt voor Israel net zogoed als voor Sierra Leone, SA, Iran, China, de VS en Nederland.
Het gaat om de bezette gebieden en wat daar gebeurd.
Kadima, de Arbeiderspartij en Likud willen alle drie stukken westbank annexeren. Dat zijn 60 van de 120 zetels en dus niet een marginale groep zoals je suggereert.quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:44 schreef Viajero het volgende:
[..]
je kan ook op mijn argumenten reageren ipv te doen alsof ze er niet staan. En ik gooi niet met modder, ik geef een keurige analyse van waarom wat jij schrijft neerkomt op anti-semitisme. Dan kan je gaan wuiven, maar ik zie bij mijn post drie alineas met argumenten, en bij jou een lege oneliner.
daarom sta ik ook telkens verstelt als ik jou linkjes zie geven die de haat van álle joden wereldwijd doet groeien.quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:50 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Kadima, de Arbeiderspartij en Likud willen alle drie stukken westbank annexeren. Dat zijn 60 van de 120 zetels en dus niet een marginale groep zoals je suggereert.
Dat anti-semitisme roepen bij alle kritiek op Israel wordt errug sleets. En je maakt er elke discussie mee dood. Maar dat zal ook de bedoeling wel zijn.
Het meerendeel daarvan zijn binnenlandse aangelegenheden, maar het zou idd fijn zijn als het westen Israel en de bezetting hetzelfde zou gaan behandelen als dat soort landen. In plaats van er fragmentatiebommen naartoe sturen bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 3 mei 2007 20:12 schreef Autodidact het volgende:
Het zou mooi zijn als je dezelfde passie had voor etnisch/religieus gemotiveerde misstanden als in Iran, Soedan, Tibet, Georgië, Koerdistan en Sri Lanka.
gemeen he? om dat miniscule staatje gebouwd op zand te helpen verdedigen tegen miljoenen arabieren. die ook het palestijnse volk hebben opgefokt en voorgelogen (decennia lang) om zo korantechnisch geen jood in de zogenaamde arabische wereld te hebben.quote:Op donderdag 3 mei 2007 20:27 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Het meerendeel daarvan zijn binnenlandse aangelegenheden, maar het zou idd fijn zijn als het westen Israel en de bezetting hetzelfde zou gaan behandelen als dat soort landen. In plaats van er fragmentatiebommen naartoe sturen bijvoorbeeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |