Zodat er per definitie 2 clubs degraderen?quote:Op woensdag 9 mei 2007 23:09 schreef Damzkieee het volgende:
Ik zie veel liever playoffs tussen eredivisieclubs voor degradatie (bijvoorbeeld 1 rechtstreeks, 2 via playoffs) en playoffs tussen eerstedivisieclubs (idem).
Zo hebben de eredivisieclubs altijd voordeel.
Voolkomen terecht. Van mij mogen zelfs de onderste drie eruit, en dan de nummer 15 en 14 play-offs of degradatie. Laat ze er maar voor knokken, vandaag is wederom bewezen dat het verschil niet zo groot is als iedereen denkt......quote:Op woensdag 9 mei 2007 23:51 schreef Steve_I. het volgende:
[..]
Zodat er per definitie 2 clubs degraderen?
En zodat iemand die denkt 'veilig' 15e te staan alsnog kan degraderen?
nee dank je
Goeie overwinning. Proficiat. Maar zondag zal het wel anders gaan denk ik.quote:Op woensdag 9 mei 2007 23:53 schreef DRD het volgende:
[..]
Voolkomen terecht. Van mij mogen zelfs de onderste drie eruit, en dan de nummer 15 en 14 play-offs of degradatie. Laat ze er maar voor knokken, vandaag is wederom bewezen dat het verschil niet zo groot is als iedereen denkt......
En o ja:DORDTENAREN
![]()
quote:Op woensdag 9 mei 2007 23:53 schreef DRD het volgende:
[..]
Voolkomen terecht. Van mij mogen zelfs de onderste drie eruit, en dan de nummer 15 en 14 play-offs of degradatie. Laat ze er maar voor knokken, vandaag is wederom bewezen dat het verschil niet zo groot is als iedereen denkt......
En o ja:DORDTENAREN
![]()
Maar dan krijg je wel een wat gelijker niveau binnen de beide competities. Zoals in Spanje bijvoorbeeld. Ook eerstedivisieclubs kunnen dan hun begroting verhogen, omdat de kans dat ze promoveren vele malen groter is.quote:Op donderdag 10 mei 2007 00:32 schreef Steve_I. het volgende:
[..]
Krijg je als kleinere club nooit de kans om je eens te settlen en wordt het gewoon elk jaar om en om ere- en eerstedivisie spelen. Tamelijk brak.
Eens!quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:12 schreef borisz het volgende:
ik ben voor directe degeradatie van 2 ploegen en dan de playoffs daar boven. Goed voor de doorstroming
Goed voor het kapot maken van de competitie.quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:12 schreef borisz het volgende:
ik ben voor directe degeradatie van 2 ploegen en dan de playoffs daar boven. Goed voor de doorstroming
Hoezo?quote:Op donderdag 10 mei 2007 19:37 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Goed voor het kapot maken van de competitie.
Dat was mijn punt ook. De eerste divisieploegen worden zo in het algemeen steeds sterker.quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:12 schreef borisz het volgende:
nee juist niet. Men moet tenminste knokken dan voor een plaats.quote:Op donderdag 10 mei 2007 19:37 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Goed voor het kapot maken van de competitie.
quote:RBC en Excelsior gaan door in play-offs
12/5/2007 21:53
Excelsior en RBC Roosendaal blijven in de race voor een plaats in de Eredivisie. FC Den Bosch sleepte een derde duel uit het vuur.
Excelsior-BV Veendam 3-0
De afwachtende houding leverde Excelsior het resultaat op dat trainer Ton Lokhoff voor ogen had. BV Veendam had aanvankelijk het initiatief maar verkeek zich lelijk op de kracht van de thuisploeg. Op slag van rust opende Sieme Zijm na een misverstand in de Veendam-defensie de score voor Excelsior. Het was helemaal gedaan met de kansen voor Veendam nadat dat vroeg in de tweede helft Andwélé Slory zich liet gelden. De aanvaller voegde daar halevrwege de tweede helft nog zijn tweede van de avond aan toe.
RBC Roosendaal-FC Volendam 1-0
FC Volendam is er niet in geslaagd de thuisnederlaag weg te poetsen en is uitgeschakeld in de race om promotienaar de Eredivisie. In Roosendaal keek de ploeg van trainer Stanley Menzo al na een kwartier tegen een achterstand aan. De treffer van Paul de Lange bleek beslissend.
VVV-Venlo-FC Den Bosch
FC Den Bosch en VVV-Venlo moeten op herhaling. De Limburgers konden het na de nipte zege in Brabant in eigen huis niet afmaken. Frank Demouge was spelbreker, want zijn doelpunt betekent dat beide ploegen op Hemelvaart elkaar opnieuw treffen. De overwinning van FC Den Bosch was extra knap, omdat de ploeg van thoe Bos bijna de hele tweede helft met een man minder speelde na de tweede gele kaart voor Lorenzo Rimkus.
Dat viel wel mee, in de eerste helft iig geen maar ze hebben zeker de kansen gehad.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:27 schreef En_ieka het volgende:
[..]
Ongeloofelijk, VVV had echt enorm veel 100% kansen.![]()
Feit.quote:Keeper van Den Bosch was erg goed!
Niki staat de laatste maanden gewoon goed te keepen.quote:
Best of three? Serieusquote:Op zondag 13 mei 2007 01:42 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik ben benieuwd wat RKC morgen - of eigenlijk vanmiddag - gaat doen!
Aan één kant is het toch wel mooi dat het een 'best of three' ronde is, want dan maakt het niet uit met welke grote cijfers RKC ook zou winnen, dan heeft Dordrecht nog gewoon alle kans om toch nog Eredivisie te halen.
Ben dat RKC nu wel weer zat, ook al is het bij mij om de hoek, het is gewoon een saaie club zonder uitstraling.
En dan zijn ze zeker? Excelsior moet nog een ronde tegen RBC spelen, maar die waren wel hoger geeindigd dan RKC. Hoe zit dat?quote:Op zondag 13 mei 2007 16:15 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
RKC wint. 3e wedstrijd zorgt dus voor beslissing.
VVV of Den Bosch wacht ook nog hoorquote:Op zondag 13 mei 2007 16:18 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
En dan zijn ze zeker? Excelsior moet nog een ronde tegen RBC spelen, maar die waren wel hoger geeindigd dan RKC. Hoe zit dat?
Ooh, dan begreep ik het verkeerd. Bedanktquote:
Ze gaan zo penalties nemen.quote:Op zondag 13 mei 2007 16:17 schreef BVO het volgende:
2-0 nu... wie speelt de laatste dan thuis?
Kan wel hee erg belangrijk worden namelijk.
Klopt.quote:Op zondag 13 mei 2007 16:20 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
RKC/Dordrecht tegen DenBosch/VVV geloof ik?
quote:Op zondag 13 mei 2007 16:51 schreef Yeahinho het volgende:
Dordt won de penalties.
Daar zit nog altijd een stuntje in dus.
Waarom is dat?quote:Op woensdag 16 mei 2007 13:03 schreef Mindlight het volgende:
Yep, 1tje die gelukkig over hopelijk 2 wedstrijden vertrokken is.
Mag hem niet, zelfingenomen mannetje. Ondanks dat ik qua prestaties zeker tevreden met hem ben.quote:
Kom je nog naar Roosendaal zondag?quote:Op woensdag 16 mei 2007 13:46 schreef Mindlight het volgende:
[..]
Mag hem niet, zelfingenomen mannetje. Ondanks dat ik qua prestaties zeker tevreden met hem ben.
Nou leuk vind ik het niet bepaald, wel spannend. Geef jullie een goede kans.quote:
Sluit ik mij volledig bij aan.quote:Op woensdag 16 mei 2007 14:03 schreef DutchGooner het volgende:
Maar goed, in principe geen internet meer tot morgen dus hup Excelsior, Dordt en natuurlijk mijn FC
Klinkt inderdaad goed.quote:
Daar kunnen de huidige eredivisieclubs ook niets aan doen (Excelsior en PSV waren zelfs de enige clubs die tegen hebben gestemd).quote:
Wat ik denk? Mijn gevoel zegt van niet. Dordt moet niet, RKC wel. Dat geeft de doorslag ben ik bang.quote:Op woensdag 16 mei 2007 11:40 schreef Fargo het volgende:
Succes morgen in ieder geval DRD. Wat denk je er zelf van? Kunnen ze het afmaken?
Verlengen denk ik.quote:Op donderdag 17 mei 2007 15:59 schreef Dos37 het volgende:
Als het zo blijft bij den Bosch (0-0 dus) wie gaat er dan door.
yep zit het te kijken op tvtien, streampje, sektioui is nu wel rusten.quote:Op donderdag 17 mei 2007 16:12 schreef dndiek het volgende:
2x Sektioui
Yessssssssssquote:Op donderdag 17 mei 2007 16:13 schreef Schimpie het volgende:
1-0 voor VVV.
Het verhaal gaat dat Dordt al jaren gesommeerd wordt om vooral niet te promoveren, door het bestuur. Komt van een oud-keeper van de club. Of het waar is, geen idee.quote:Op donderdag 17 mei 2007 15:34 schreef Damzkieee het volgende:
Volgens mij had Dord er niet zo'n zin in te promoveren ofzo als ik die trainert van de week hoorde lullen.
Waarom zou dat zijn? Met welk doel? Promotie levert toch alleen maar extra inkomsten op? Iedere club wilt toch groeien als de mogelijkheid zich voordoetquote:Op donderdag 17 mei 2007 16:50 schreef methodmich het volgende:
[..]
Het verhaal gaat dat Dordt al jaren gesommeerd wordt om vooral niet te promoveren, door het bestuur. Komt van een oud-keeper van de club. Of het waar is, geen idee.
Deze ronde stond nog los van promotie, helaas geen winst voor ze dus.
Voor de spelers niet. Winstpremie gaat wel omhoog, maar meestal win je minder. Ook slecht voor de sfeer. Maar goed, het is een gerucht natuurlijk.quote:Op donderdag 17 mei 2007 16:53 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Waarom zou dat zijn? Met welk doel? Promotie levert toch alleen maar extra inkomsten op? Iedere club wilt toch groeien als de mogelijkheid zich voordoet![]()
Nee, want om op Eredivisie niveau te kunnen presteren, heb je versterkingen nodig. Versterkingen zijn duur en bovendien zullen de salarissen van de andere spelers ook omhoog gaan. Bovendien zal het aantal toeschouwers amper toenemen (ervan uitgaande dat het stadion al bijna altijd vol zit in de JL) en blijven winstpremies vaak uit. Het enige wat omhoog gaat zijn de reclame- en televisieinkomsten.quote:Op donderdag 17 mei 2007 16:53 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Waarom zou dat zijn? Met welk doel? Promotie levert toch alleen maar extra inkomsten op? Iedere club wilt toch groeien als de mogelijkheid zich voordoet![]()
Als je er niets van weet, hou je muil dan gewoon dicht................sukkel.quote:Op donderdag 17 mei 2007 16:52 schreef Kadoc het volgende:
RKC en Excelsior halen het simpel.
Ik ben hier wel erg benieuwd naar. Zou me afvragen waarom dat dan zou zijn en zou natuurlijk belachelijk zijn.quote:Op donderdag 17 mei 2007 18:35 schreef DRD het volgende:
[..]
Op het verhaal dat wij niet MOGEN of WILLEN promoveren kom ik morgen terug. Heb ook iets gehoord, maar moet het nog even checken........
quote:Op donderdag 17 mei 2007 18:54 schreef Yeahinho het volgende:
Hoop dat RKC ze keihard afmaakt, dat VVV met hun schijtpubliek.
RKC en Excelsior zijn gewoon te sterk voor Eerste Divisie-clubs, waarom raak je daar zo opgefokt van?quote:Op donderdag 17 mei 2007 18:35 schreef DRD het volgende:
[..]
Als je er niets van weet, hou je muil dan gewoon dicht................sukkel.
Yessssssssss, Come on VVV.quote:Op donderdag 17 mei 2007 18:54 schreef Yeahinho het volgende:
Hoop dat RKC ze keihard afmaakt, dat VVV met hun schijtpubliek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |