abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96887950
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 14:35 schreef sweetlady-o het volgende:
Ah HSP mischien bestaat het maar de mensen die het faken omdat ze anders niet speciaal zijn net als sasuke hebben alle kansen voor mijn geloof erin verpest. Zie je ik ga namelijk door het leven met een vrolijk masker hoewel ik 9 van de 10 keer somber ben lach ik en maak ik grapjes. Echt grappig zijn de zogenaamde Hspers die emoties over zouden nemen en nog steeds lachen als ze naast me staan nemen ze mijn "vrolijkheid" over knap als ik helemaal niet vrolijk ben.
Het is niet zo dat je emoties over kan nemen van iemand, iedereen kan zich wel laten beïnvloeden door de stemming van een ander natuurlijk, en als jij grappig doet terwijl je eigenlijk somber bent hoe weet jij dan dat dat ook niet geldt voor degene (hsp of niet) die met jou mee lacht? Of heb je het idee dat wanneer iemand hsp is diegene meteen door moet hebben hoe jij je echt voelt (ongeacht of dat past bij je gedrag) en daarop zou moeten reageren? Het kan ook zijn dat het duidelijk is dat je somber bent ook al doe je grappig en dat je iemand daar mee afschrikt en diegene daarom maar gewoon een beetje meedoet. Het kunnen wel 1000en dingen zijn, reden te meer niet meteen te oordelen, of het nou om hsp zijn gaat of niet :)
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_96888415
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 15:19 schreef Canillas het volgende:

[..]

Het is niet zo dat je emoties over kan nemen van iemand, iedereen kan zich wel laten beïnvloeden door de stemming van een ander natuurlijk, en als jij grappig doet terwijl je eigenlijk somber bent hoe weet jij dan dat dat ook niet geldt voor degene (hsp of niet) die met jou mee lacht? Of heb je het idee dat wanneer iemand hsp is diegene meteen door moet hebben hoe jij je echt voelt (ongeacht of dat past bij je gedrag) en daarop zou moeten reageren? Het kan ook zijn dat het duidelijk is dat je somber bent ook al doe je grappig en dat je iemand daar mee afschrikt en diegene daarom maar gewoon een beetje meedoet. Het kunnen wel 1000en dingen zijn, reden te meer niet meteen te oordelen, of het nou om hsp zijn gaat of niet :)
Tis voornamelijk verwarrend als dat gebeurt. Ik zit dan de hele tijd met het gevoel dat er 'iets' niet klopt, maar kan het niet benoemen.
pi_96891531
quote:
99s.gif Op maandag 16 mei 2011 15:30 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Tis voornamelijk verwarrend als dat gebeurt. Ik zit dan de hele tijd met het gevoel dat er 'iets' niet klopt, maar kan het niet benoemen.
Bijvoorbeeld als iemand grappig doet terwijl je ook kan merken dat diegene eigenlijk meer somber is bedoel je?
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_96891723
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 14:35 schreef sweetlady-o het volgende:
Ah HSP mischien bestaat het maar de mensen die het faken omdat ze anders niet speciaal zijn net als sasuke hebben alle kansen voor mijn geloof erin verpest. Zie je ik ga namelijk door het leven met een vrolijk masker hoewel ik 9 van de 10 keer somber ben lach ik en maak ik grapjes. Echt grappig zijn de zogenaamde Hspers die emoties over zouden nemen en nog steeds lachen als ze naast me staan nemen ze mijn "vrolijkheid" over knap als ik helemaal niet vrolijk ben.
Hoezo betrek je Sasuke er nou weer bij? :P
pi_96893325
ik herken mezelf hier wel in ja. vroeger praatte ik veel met mensen als die zich niet happy voelden, maar dat slurpte energie. dat putte me echt uit. ik wilde er gewoon altijd voor mensen zijn, ze helpen, etc. omdat ik ook altijd meteen doorheb als iemand zich niet lekker/vrolijk voelt (zelfs over msn ofzo heb ik dat heel snel door). en als iemand om wie ik gaf zich kut voelde, voelde ik me ook kut.

tegenwoordig doe ik dat niet meer. ben wat dat betreft redelijk egocentrisch geworden. ik bemoei me niet of iig nauwelijks meer met andermans problemen. boeit me ook weinig meer. heb me er redelijk voor afgesloten. maar dat heeft mij persoonlijk wel geholpen.

afgelopen zomer heb ik op een gegeven moment dat schild even laten zakken, als het ware. niet heel bewust. maar dat was meteen vrij heftig. en niet op een goede manier heftig.

probleem is alleen wel dat ik me er ofwel helemaal voor afsluit, of me er helemaal voor open stel. qua meisjes betekent het dat ik niet echt verliefd kan worden ofzo (wanneer ik me er voor afsluit dus), want ik houd ze dan op een soort van afstand. wat ik niet wil doen.. maar als ik dat niet doe dan kan ik niet goed meer functioneren gewoon. en de gulden middenweg vinden.. mja. lastig :P
heb een week geleden ong. een lang gesprek gehad met een meisje op skype. meisje ken ik al heel lang, en beetje lastig verhaal tussen ons. maargoed. de dagen direct na dat gesprek voelde ik me zo kut. het was een ontzettend leuk gesprek, maar juist daarom. dan stel ik me er toch weer een soort van voor open ofzo. idno. dit laatste heeft wss ook al weinig meer met HSP te maken, maargoed. [/rant] :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2011 17:17:55 ]
  maandag 16 mei 2011 @ 19:13:49 #256
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_96898808
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 16:45 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hoezo betrek je Sasuke er nou weer bij? :P
Omdat hij wel speciaal is ;) en iedereen tegenwoordig speciaal wil zijn.
maare die Hspers waarover ik het heb zeggen letterlijk: jij bent altijd zo vrolijk dus geef je me goede energie. Ik werk in het welzijn en daar stikt het van die types. Geen van ze had ooit iets goed omdat ze het blijkbaar net als ieder ander moeten hebben van gedrag maar dat is mijn verklaring er zijn vele te verzinnen.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_96926160
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 16:41 schreef Canillas het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld als iemand grappig doet terwijl je ook kan merken dat diegene eigenlijk meer somber is bedoel je?
Yupz
pi_96926923
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 06:08 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Yupz
Het kan helpen te begrijpen waarom iemand zo zou doen, iemand wil bijvoorbeeld misschien liever zijn verdriet niet duidelijk merkbaar tonen, uit een gevoel van kwetsbaarheid of schaamte, of probeert het voor zichzelf weg te lachen of vind dat ie anderen er niet mee lastig mag/kan vallen etc. Dan klopt het gedrag nog steeds als het ware niet maar je begrijpt het wel, en is het dan een soort van kloppend :)
pi_96926989
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 08:20 schreef Canillas het volgende:

[..]

Het kan helpen te begrijpen waarom iemand zo zou doen, iemand wil bijvoorbeeld misschien liever zijn verdriet niet duidelijk merkbaar tonen, uit een gevoel van kwetsbaarheid of schaamte, of probeert het voor zichzelf weg te lachen of vind dat ie anderen er niet mee lastig mag/kan vallen etc. Dan klopt het gedrag nog steeds als het ware niet maar je begrijpt het wel, en is het dan een soort van kloppend :)
Ja, maar meestal wordt dat er niet bij gezegd he :)

Ondertussen wel geleerd wanneer wel en wanneer niet door te vragen :)
pi_96927077
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 08:25 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ja, maar meestal wordt dat er niet bij gezegd he :)

Ondertussen wel geleerd wanneer wel en wanneer niet door te vragen :)
Ja zo bedoelde ik het eigenlijk ook, als je het voor jezelf begrijpbaar kan maken hoef je het niet te vragen, juist omdat iemand die zich tegenstrijdig gedraagt daar waarschijnlijk liever niet op aangesproken wordt, vooral wanneer ze het doen om het echte gevoel te verbergen :)
  dinsdag 17 mei 2011 @ 08:31:37 #261
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_96927097
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2010 13:11 schreef addictivebeat het volgende:
Zoals het in de OP staat gaat het om introversie en dat is normaal.

Als ik afga op wat op de site van het Landelijk Informatiepunt voor Hoogsensitieve Kinderen staat...

[..]

...dan kan ik me ergens wel indenken dat er zoiets is als hoog sensitief.
Mwah dat lijstje geeft gewoon een persoonlijkheidstype weer dat heel veel kinderen hebben.
Bij hypersensitief stel ik me toch meer voor dat je emoties makkelijk kunt opvangen, dat mensen voelen wat er is zonder dat ze daarvoor hoeven te vragen wat er is. Maar de meeste mensen die hypersensitief claimen te zijn die zijn juist heel out of touch met hun omgeving, zijn snel aangevallen, huilen snel etc. En als je dan een keer zelf ergens mee zit hebben ze dat niet eens door. Hypersensitief my ass in die gevallen :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_96927112
Soms willen ze er niet zelf over beginnen, maar het er wel over hebben :)
pi_96927508
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 08:31 schreef Maanvis het volgende:
Maar de meeste mensen die hypersensitief claimen te zijn die zijn juist heel out of touch met hun omgeving, zijn snel aangevallen, huilen snel etc. En als je dan een keer zelf ergens mee zit hebben ze dat niet eens door.
Allemaal begrijpelijke reacties wanneer iemand bang is overmand te worden door gevoelens en emoties, het is een manier om dat allemaal buiten de deur te houden, als schild als het ware, iets wat iemand die niet heeft leren omgaan met zichzelf als laatste redmiddel in kan zetten.

Jij vult voor iemand in dat diegene iets niet door zou hebben, het zou ook kunnen zijn dat diegene zich er juist voor afsluit juist omdat diegene het aanvoelt.

''De meeste mensen die hypersensitief claimen te zijn'' kan je me vertellen hoeveel dat zijn? Ik bedoel over de hele wereld gezien. Of bedoel je degene waar jij persoonlijk ervaring mee hebt?
pi_96927546
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 08:32 schreef stbabylon het volgende:
Soms willen ze er niet zelf over beginnen, maar het er wel over hebben :)
Ja dan is het idd altijd voorzichtig zijn, hoe je dat aanpakt enzo :)
pi_96927762
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 08:52 schreef Canillas het volgende:

[..]

Allemaal begrijpelijke reacties wanneer iemand bang is overmand te worden door gevoelens en emoties, het is een manier om dat allemaal buiten de deur te houden, als schild als het ware, iets wat iemand die niet heeft leren omgaan met zichzelf als laatste redmiddel in kan zetten.

Jij vult voor iemand in dat diegene iets niet door zou hebben, het zou ook kunnen zijn dat diegene zich er juist voor afsluit juist omdat diegene het aanvoelt.

''De meeste mensen die hypersensitief claimen te zijn'' kan je me vertellen hoeveel dat zijn? Ik bedoel over de hele wereld gezien. Of bedoel je degene waar jij persoonlijk ervaring mee hebt?
Mijn sluis dicht gooien :D Of in toffe gevallen (wel gevaarlijk) mijn sluis helemaal open zetten O+
  dinsdag 17 mei 2011 @ 09:17:29 #266
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_96927984
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 08:52 schreef Canillas het volgende:

[..]

Als je je afsluit voor je hypersensitiviteit maar ondertussen wle jankt bij het minste of het geringste, wat heb je er dan aan? Dan kun je toch beter all the way gaan en 'door' mensen heen gaan kijken?
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 17 mei 2011 @ 09:24:18 #267
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_96928151
Tja...je hebt gevoelige mensen, mensen die NOG gevoeliger zijn en ook lompe onbenullen ;).
Ik snap niet waarom er zonodig een labeltje op moet.
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_96928211
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 09:17 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Als je je afsluit voor je hypersensitiviteit maar ondertussen wle jankt bij het minste of het geringste, wat heb je er dan aan? Dan kun je toch beter all the way gaan en 'door' mensen heen gaan kijken?
Je kan je niet afsluiten voor hypersensitiviteit, je kan wel je wel afsluiten voor wat er buiten om je heen gebeurt, huilen is daar een goeie manier voor, je voelt dan voornamelijk je eigen tranen en mensen laten je over het algemeen met rust. Zoals eerder gezegd, voor sommige mensen is het afsluiten voor de buitenwereld een redmiddel om om te gaan met iets waar ze nog geen beter manier voor geleerd hebben, dat geldt voor voor alle mensen. Hoeveel mensen roken er bijvoorbeeld wel niet als ze iets van zenuwen voelen?

Wat bedoel je met ''wat heb je er dan aan?'' en ''Dan kun je toch beter all the way gaan en 'door' mensen heen gaan kijken?'' ?
pi_96928281
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 09:24 schreef Janena het volgende:
Tja...je hebt gevoelige mensen, mensen die NOG gevoeliger zijn en ook lompe onbenullen ;).
Omdat er veel websites zijn waar je kunt leren om er beter mee om te gaan :)
pi_96928342
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 09:24 schreef Janena het volgende:
Er wordt veel gepraat over ''er een labeltje opplakken'' maar ik kan je vertellen dat het er (in ieder geval voor mezelf) niet gaat om er een labeltje op te plakken maar om het verkrijgen van inzicht in jezelf, waarom de dingen voor jou werken zoals ze werken, hoe je goed voor jezelf kan zorgen en dat je je terwijl je kijkt naar jezelf en je leven af mag vragen ''Wil ik het wel zo? Zou het handiger kunnen? Wie kan me helpen te veranderen wat ik zou willen veranderen? En hoe doe ik dat op een manier die bij mij past?''

Het gaat om leren over jezelf, niet om anders of beter zijn, iedereen is anders en niemand is beter, en iedereen mag zich afvragen hoe hij zijn of haar leven leven wil :)
pi_96939006
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 19:13 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Omdat hij wel speciaal is ;) en iedereen tegenwoordig speciaal wil zijn.
maare die Hspers waarover ik het heb zeggen letterlijk: jij bent altijd zo vrolijk dus geef je me goede energie. Ik werk in het welzijn en daar stikt het van die types. Geen van ze had ooit iets goed omdat ze het blijkbaar net als ieder ander moeten hebben van gedrag maar dat is mijn verklaring er zijn vele te verzinnen.
Hij vindt zichzelf ook iets te speciaal.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 14:19:39 #272
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_96939325
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 09:26 schreef Canillas het volgende:
Wat bedoel je met ''wat heb je er dan aan?'' en ''Dan kun je toch beter all the way gaan en 'door' mensen heen gaan kijken?'' ?
ik bedoel dat iedereen rept over de positieve kanten van HSP maar dat er zelden ook gebruik van wordt maakt.
Een gedicht over Maanvis
pi_96941404
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 14:19 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ik bedoel dat iedereen rept over de positieve kanten van HSP maar dat er zelden ook gebruik van wordt maakt.
Dan ben ik benieuwd waar je dat op baseert? Hoe vaak wordt er wel gebruikt van gemaakt en hoe vaak niet? Hoe staat dat in verhouding met elkaar? Hoe meet je dat?

Niet verkeerd bedoelt maar het lijkt alsof je een uitspraak doet aan de hand van je eigen ervaring en dat dan de waarheid zou zijn, dat hoeft toch niet te gelden voor de rest van de wereld en mensheid?
  dinsdag 17 mei 2011 @ 15:14:26 #274
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_96941460
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 15:13 schreef Canillas het volgende:

[..]

Dan ben ik benieuwd waar je dat op baseert? Hoe vaak wordt er wel gebruikt van gemaakt en hoe vaak niet? Hoe staat dat in verhouding met elkaar? Hoe meet je dat?

Niet verkeerd bedoelt maar het lijkt alsof je een uitspraak doet aan de hand van je eigen ervaring en dat dan de waarheid zou zijn, dat hoeft toch niet te gelden voor de rest van de wereld en mensheid?
natuurlijk zijn er geen statistieken voor maar voorbeelden van het tegendeel zouden mooi zijn ;).
Een gedicht over Maanvis
pi_96942042
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 15:14 schreef Maanvis het volgende:

[..]

natuurlijk zijn er geen statistieken voor maar voorbeelden van het tegendeel zouden mooi zijn ;).
Dat is dan meer een kwestie is van de lijst met eigenschappen bekijken en er een voorstelling van maken hoe je er iets mee kan doen in het dagelijks leven, het gaat namelijk over hoe mensen dingen ervaren en dat kunnen dingen zijn waar geen woorden voor zijn of waar ook geen woorden voor nodig zijn, ik denk je moeilijk kan zeggen ''kijk nu is iemand duidelijk hsp aan het zijn'', het is meer iets wat je overal gewoon tegenkomt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')