abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87383248
Bij mij komen veel van die punten vooral voort uit een vorm van faalangst.
pi_87389772
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 13:41 schreef Prenzlauer het volgende:

[..]

Daarbij sluiten heel veel van die eigenschappen aan bij autisme, lijkt me niet echt kloppen bij het zogenaamde hoog empathische vermogen van een HSPer
Autisme, ADHD, etc. wordt vastgesteld door psychologen, en die willen er pillen in mikken.
Nieuwetijdskenmerken worden vastgesteld door zwevers, en die willen er mee laten leven.

Het zijn gewoon twee verschillende manieren van interpreteren.

Aangezien ik pillen maar kut vind, ga ik er voor om mensen er mee te leren leven, zonder chemicaliën.
pi_87391058
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 17:58 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Autisme, ADHD, etc. wordt vastgesteld door psychologen, en die willen er pillen in mikken.
Nieuwetijdskenmerken worden vastgesteld door zwevers, en die willen er mee laten leven.

Aangezien ik pillen maar kut vind, ga ik er voor om mensen er mee te leren leven, zonder chemicaliën.
Als je een goeie psycholoog hebt, wil die echt geen pillen in je mikken tenzij het niet anders kan.
pi_87398262
quote:

[..]

Autistische kinderen krijgen juist steeds meer therapie om sociale situaties te herkennen en er mee leren om te gaan, ik ben er nu zelfs 1 aan het schrijven :) Helaas niet voor het 'eggie' maar er zijn heel veel belovende therapietools ontwikkeld in de laatste 5 jaar voor autistische kinderen die aantoonbaar helpen.

Juist de zwevers brengen gevaar met zich mee door mensen af te wenden van mensen die de medische expertise bezitten. Of jij je kind laat vullen met medicatie is altijd nog een keuze, zeker met het informatietijdperk
Doe eens lief!
pi_87399763
quote:
Dat zijn psychiaters simpele :') psychologen zijn er juist voor mensen 'er mee te leren leven'.
pi_87403861
Wat een oud topic zeg.. Langer dan drie jaar aan de gang! :P
  maandag 11 oktober 2010 @ 13:36:06 #232
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_87416217
Maar wat maakt deze mensen nou anders dan andere aanstellers of dramaqueens ?
zzz
  maandag 11 oktober 2010 @ 13:41:59 #233
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_87416416
Ik vraag me af hoeveel mensen nog last hebben van HSP als alle eigenschappen verbonden aan HSP negatief zijn, in plaats van positief
  maandag 11 oktober 2010 @ 13:44:23 #234
262 Re
Kiss & Swallow
pi_87416495
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 13:36 schreef _Led_ het volgende:
Maar wat maakt deze mensen nou anders dan andere aanstellers of dramaqueens ?
kun je je sarcasme etc buiten R&P houden, alhier heb ik er niet zoveel zin in
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 11 oktober 2010 @ 13:55:44 #235
31101 _Led_
pi_87416837
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 13:44 schreef Re het volgende:

[..]

kun je je sarcasme etc buiten R&P houden, alhier heb ik er niet zoveel zin in
Prima, dan teer ik wel even mee op dat van andere mensen.
Goeie post Rubber_Johnny !

:)
zzz
  maandag 11 oktober 2010 @ 13:58:49 #236
262 Re
Kiss & Swallow
pi_87416959
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 13:55 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Prima, dan teer ik wel even mee op dat van andere mensen.
Goeie post Rubber_Johnny !

:)
O+, die had ik nog niet gelezen maar in principe van hetzelfde natuurlijk
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 11 oktober 2010 @ 14:13:08 #237
31101 _Led_
pi_87417446
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:44 schreef Dipkip het volgende:
In jouw specifieke geval lijkt het er meer op dat je gewoon niet al te intelligent bent en daarmee zit, dus verzin je maar dat die 'gevoeligheid' een soort equivalent van intelligentie is. Dat is het niet. Intelligentie zit ook niet in 1 hersenhelft :')

Prima dat je jezelf wil omschrijven als gevoelig maar maak er niet meer van dan het is. Uiteindelijk ben je gewoon een samenraapsel van normale en erkende eigenschappen zoals emotioneel, beinvloedbaar, enzovoort. Je hebt geen mysterische superkracht en het is geen tegenhanger van academische intelligentie. Mensen die claimen HSP te hebben, kunnen namelijk niet echt iets 'aanvoelen'. Zet ze geblinddoekt naast iemand en ze kunnen helemaal niets zinnigs vertellen over de emoties van de ander. Het blijft dus zo dat je de emoties van anderen interpreteert op grond van cues zoals de stem, gezichtsuitdrukking, enzovoort. En daarbij zit je er net zo vaak naast als ieder ander. Het is dus geen vorm van intelligentie maar meer een kwestie van je sterker bezig houden met, een gerichtheid op emoties.

Eigenlijk meer een hobby dus.
Dipkip, goeie post ! ^O^
zzz
pi_87433542
Ik snap niet dat er gevoelige mensen zijn die überhaupt nog serieus proberen te reageren in dit topic.
pi_96640913

[ Bericht 100% gewijzigd door flikflooi64 op 11-05-2011 11:18:31 ]
pi_96857239
Walgelijk topic dit, als je denkt dat je dit echt hebt probeer je jezelf echt een labeltje op te spelden

Denk dat ook alleen vrouwen met zoiets op de proppen kunnen komen...

weetje wat? Probeer het leven eens te accepteren zoals het is! het werkt!
  zondag 15 mei 2011 @ 21:10:58 #241
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_96857512
Weet je wat? Probeer eens te accepteren dat niet iedereen hetzelfde is! Het werkt!
pi_96857681
quote:
HSP is een term uit de psychologie die in 1996 werd geïntroduceerd door de Amerikaanse psychologe dr. Elaine N. Aron en staat voor (Engels): Highly Sensitive Person, ofwel 'zeer gevoelig persoon'. In het Nederlands wordt highly sensitive person vertaald als 'hoogsensitief persoon' of 'hooggevoelig persoon'.

Volgens Elaine Aron is 15 tot 20 procent van de mensen hooggevoelig en zij is fel tegen opname van de term in het DSM-IV omdat het een aangeboren karaktereigenschap betreft. Tot op heden is dat ook niet het geval.
Daar kan ik inkomen, dat sommige mensen gevoeliger zijn dan anderen. Maar verder niet.
pi_96858430
quote:
15s.gif Op maandag 11 oktober 2010 20:57 schreef Gwywen het volgende:
Ik snap niet dat er gevoelige mensen zijn die überhaupt nog serieus proberen te reageren in dit topic.
Moet eerlijk zeggen dat dat ook het gevoel is wat ik bij dit topic heb, niet omdat er geen ruimte en plaats zou mogen zijn om dit bespreken maar omdat het vooral een plek lijkt te zijn geworden voor mensen die willen afgeven op iets wat ze niet kennen of begrijpen en/of ze gewoon zin hebben anderen om wat voor reden dan ook omlaag te halen (waarbij ze niet door lijken te (willen) hebben dat de behoefte een ander omlaag te halen voorkomt uit drang je, al is het maar eventjes, beter te voelen over jezelf, ten koste van een ander).

Laat iedereen hun eigen gal/negativiteit lekker spuien, het is niet persoonlijk ook al richten ze het tot een bepaald (soort) persoon, het is niet meer dan hun eigen ontevredenheid en negativiteit, je kan het wat dat betreft langs je heen laten gaan, zorg goed voor jezelf en geniet van je hsp zijn, als je jezelf maar begrijpt, en dat geldt voor iedereen :)
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_96859988
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 21:10 schreef Gwywen het volgende:
Weet je wat? Probeer eens te accepteren dat niet iedereen hetzelfde is! Het werkt!
Weetje? Dat doe ik al! Wel bij het reeele af! Doei! (k)
pi_96861072
Als ik de testen mag geloven ben ik ook Hooggevoelig, maar ik zie eerlijk gezegd ook niet zo'n verschil tussen aanstellen/dramaqueen gedrag. Ik ben inderdaad een dramaqueen, overgevoelig en als gevolg nogal een aansteller. Lekker boeiend hoe je het noemt, het komt op hetzelfde neer.
pi_96861249
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 21:56 schreef Kieswiel het volgende:
Als ik de testen mag geloven ben ik ook Hooggevoelig, maar ik zie eerlijk gezegd ook niet zo'n verschil tussen aanstellen/dramaqueen gedrag. Ik ben inderdaad een dramaqueen, overgevoelig en als gevolg nogal een aansteller. Lekker boeiend hoe je het noemt, het komt op hetzelfde neer.
AMEN!
pi_96863607
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 21:56 schreef Kieswiel het volgende:
Als dit jouw visie over jezelf is dan is dat natuurlijk prima maar het geldt alleen voor jou en wat het voor jou betekent, het zegt niks over de rest van de mensheid.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_96863855
hetzelfde zou je andersom kunnen zeggen, dat is nou juist het punt

[ Bericht 25% gewijzigd door DEVIEZEMAN. op 15-05-2011 23:06:17 ]
pi_96867403
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 22:32 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
hetzelfde zou je andersom kunnen zeggen, dat is nou juist het punt
Nee het punt is dat je nooit voor een ander kan bepalen/invullen hoe of wat iets is, omdat het om het ervaren van iets gaat, en hoe iemand iets ervaart is voor iedereen anders.
  maandag 16 mei 2011 @ 14:35:23 #250
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_96886259
Ah HSP mischien bestaat het maar de mensen die het faken omdat ze anders niet speciaal zijn net als sasuke hebben alle kansen voor mijn geloof erin verpest. Zie je ik ga namelijk door het leven met een vrolijk masker hoewel ik 9 van de 10 keer somber ben lach ik en maak ik grapjes. Echt grappig zijn de zogenaamde Hspers die emoties over zouden nemen en nog steeds lachen als ze naast me staan nemen ze mijn "vrolijkheid" over knap als ik helemaal niet vrolijk ben.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')