1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | 1 redunzl 153 2 _jero_ 132 3 Twentemeisje 52 4 Its-Jojo-4you 30 5 en_door_slecht 29 6 Rayvon 26 7 Harmen1984 22 8 Zephyrus 21 9 Zhivago 20 10 Spockjuh_ 17 11 Sitethief 17 12 DeeBee 17 13 vanOekelen 13 14 JCdeLeeuwarden 6 15 Staticdata 6 16 Erwtensoep 4 17 Dr_Frickin_Evil 4 18 hjs 4 19 appelsientje 5 20 Gekke_Belg 3 |
wil ik ook wel doen, maar dat wordt dan vanavondquote:Op vrijdag 27 april 2007 12:02 schreef en_door_slecht het volgende:
Ik heb de Wiki bijgewerekt, alleen moet de lijst met locaties nog bijgewerkt worden.
Ik zal dit weekend weinig tot niet met GEWE aan de gang kunnen, dus doe wat je niet laten kan.quote:Op vrijdag 27 april 2007 12:19 schreef redunzl het volgende:
[..]
wil ik ook wel doen, maar dat wordt dan vanavond
het water is een zijtak van een rivier, ca. 2500 km lengte, verder geldt in feite hetzelfde als de vorige opgave: land nog niet eerder in GEWE en geen eiland.quote:Op vrijdag 27 april 2007 21:38 schreef en_door_slecht het volgende:
Is dat water btw een meer?
Ik ben er ook weerquote:Op vrijdag 27 april 2007 11:29 schreef en_door_slecht het volgende:
De openstaande opgave van redunzl:
[afbeelding]
[afbeelding]
Waar is dit uitzichtspunt?
dat is meteen goed!quote:Op zondag 29 april 2007 21:48 schreef _jero_ het volgende:
[..]
Ik ben er ook weer
Dit uitzichtspunt ligt in Asuncion in Paraguay, de heuvel heet Cerro Lambare
Ja, zeker, lekker uitgerustquote:Op zondag 29 april 2007 22:09 schreef redunzl het volgende:
[..]
dat is meteen goed!![]()
goeie vakantie gehad?
Dit is correctquote:Op maandag 30 april 2007 22:54 schreef redunzl het volgende:
The Agia Sophia is the largest and most famous Byzantine church in Thessaloniki. Built in the 8th century, the Agia Sophia was named after and inspired by Justinian's famous 6th-century Hagia Sophia in Constantinople (modern Istanbul). Like the original, Thessaloniki's Agia Sophia has a gigantic dome that is a feat of technical accomplishment.
ik wilde al bijna opgeven
![]()
quote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:47 schreef _jero_ het volgende:
Volgens mij heb ik deze wel eens ergens gezien op tv ofzo, en ligt het op een plek waar je het totaal niet verwacht (dus in ieder geval niet in Griekenland)..
Op de onderste foto zie je een donkere vlek voor het monument, dus er zal een soort van vijver voor liggenquote:Op dinsdag 1 mei 2007 14:19 schreef Cootz het volgende:
Opvallend... op de bovenste foto staat er water omheen, op de onderste rijden er auto's!
Dan zat ik dus totaal verkeerd te zoeken.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 15:39 schreef _jero_ het volgende:
Het is het monument ter nagedachtenis aan de slachtoffers van de USS Maine in Havana, Cuba.
http://nl.wikipedia.org/w(...)toffers_van_de_Maine
Hij was inderdaad erg misleidend. Het duurde ook even voordat ik de ingeving kreeg van Havana (had dus ook eerst al gekeken in Noord Afrika..).quote:Op dinsdag 1 mei 2007 15:44 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Dan zat ik dus totaal verkeerd te zoeken.
is goed!quote:Op dinsdag 1 mei 2007 15:39 schreef _jero_ het volgende:
Het is het monument ter nagedachtenis aan de slachtoffers van de USS Maine in Havana, Cuba.
http://nl.wikipedia.org/w(...)toffers_van_de_Maine
ik heb al een idee waar, gaat nu niet lukken op m'n werkquote:Op woensdag 2 mei 2007 11:51 schreef _jero_ het volgende:
In welke regio je moet zoeken lijkt me niet zo erg moeilijk
Ik zou nog maar eens goed kijken in de steden tussen deze 2 plaatsenquote:Op woensdag 2 mei 2007 19:54 schreef redunzl het volgende:
ik heb kuwait tot dubai afgezocht maar tot nu toe niets (of overheen gekeken)
Dit is inderdaad correct, hij ligt een beetje verborgen daar aan de kustquote:Op woensdag 2 mei 2007 21:25 schreef redunzl het volgende:
Abu Dhabi Marina Mall, flink overheen gekeken dus![]()
wel Azie maar geen ZO-Azië (dat scheelt toch weerquote:Op donderdag 3 mei 2007 21:18 schreef en_door_slecht het volgende:
Zo, ik ben er ook weer.Ik zeg: ZO-Azië, waar precies moet ik alleen nog even verzinnen.
het ligt niet in india, het land grenst er wel aan.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 10:30 schreef _jero_ het volgende:
Ik heb al heel India afgezocht maar nog niet kunnen vinden...
Pittige dezequote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:10 schreef redunzl het volgende:
[..]
het ligt niet in india, het land grenst er wel aan.
hint:
[afbeelding]
het is niet de vlag van het land maar van de stad, het is een hoofdstadquote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:28 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Pittige deze
deze vlag komt me ook al niet bekend voor... lijkt wel iets met islam te maken..
Narayanhiti Palace, Kathmanduquote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:40 schreef redunzl het volgende:
[..]
het is niet de vlag van het land maar van de stad, het is een hoofdstad![]()
is goedquote:Op vrijdag 4 mei 2007 14:08 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Narayanhiti Palace, Kathmandu
Of
Ranipokhari Palace staan 2 namen voor.
Hier te vinden *klik*
Ik had niet zo erg veel tijd om te zoeken vandaag, maar India was het eerste dat bij me op kwam bij deze opgave. Ik wacht met spanning op de volgende opgavequote:Op vrijdag 4 mei 2007 15:17 schreef appelsientje het volgende:
Wederom zit ik op mijn werk (tja dat verwacht je doordeweeks niet![]()
Kan ik iemand weer mailen
was trouwens wel een pittige opgave![]()
had wel een hoog instinkgehalte idd (ik zou het zelf in india zoeken)quote:Op vrijdag 4 mei 2007 15:17 schreef appelsientje het volgende:
Wederom zit ik op mijn werk (tja dat verwacht je doordeweeks niet![]()
Kan ik iemand weer mailen
was trouwens wel een pittige opgave![]()
quote:Op maandag 7 mei 2007 09:40 schreef _jero_ het volgende:
Parlement van Sri Lanka in Sri Jayewardenepura Kotte
http://www.country-data.com/cgi-bin/query/r-13236.html
Inderdaad, dan blijven er namelijk niet erg veel landen overquote:Op maandag 7 mei 2007 09:43 schreef appelsientje het volgende:
[..]damm die hint was misschien iets te duidelijk.
Ik wilde ook een plaatje posten, maar die was erg misleidend.. (ik vond hem erg chinees namelijk)quote:Op maandag 7 mei 2007 09:55 schreef _jero_ het volgende:
[..]
Inderdaad, dan blijven er namelijk niet erg veel landen overMaar ik had echt geen idee waar ik het moest zoeken en had al wat bekeken in zuid-amerika, afrika en azie om wat herkenbaars te vinden. Ga even op zoek naar een volgende opgave
ooo dan blijven er helemaal niet zoveel landen over gelukkigquote:
De VS en Afrika ??quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:10 schreef _jero_ het volgende:
ZO-Azie was het ook al niet
Maar ik zou het in een continent ten westen en zuiden van Europa zoeken
Dit is correctquote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:52 schreef redunzl het volgende:
KLOINK!!! (muntje valt)
Presidentieel paleis in Paramaribo
die gekleurde daken, zou echt zweren op ZO-Azië
![]()
gewoon mee door gaanquote:Op woensdag 9 mei 2007 14:03 schreef appelsientje het volgende:
Ik ben druk bezig de Middelandse zee aan het afzoeken
is goedquote:Op woensdag 9 mei 2007 20:22 schreef _jero_ het volgende:
Arwad eiland bij Syrie
http://darkwing.uoregon.e(...)0Arwad-Luftaufn..JPG
En hier ligt het http://maps.google.co.uk/?ie=UTF8&ll=34.856285,35.86165&spn=0.016904,0.029182&t=k&z=15&om=1
In google maps is het eiland niet te zien als je de view op map hebt staan, had er daardoor al een aantal keer overheen gekekenUiteindelijk gevonden door in google te zoeken op land + island.
Om de contouren van een land/eiland te zien is de map-weergave soms makkelijker, ook was dit eiland op de satellietweergave niet te zien totdat je erg dichtbij kwam. Was ondertussen ook aan het zoeken in google op eilanden in middellandse zee, en daarna op landaam + island wat uiteindelijk het juiste eiland opleverdequote:Op woensdag 9 mei 2007 21:42 schreef redunzl het volgende:
[..]
is goed![]()
maarreh...zoek je dan op map-weergave in google maps ipv satelliet?
of doe je dat alleen met eilandjes?
da's idd wel makkelijker, in GE hebben eilanden vaak een tag eraan hangen zodat je van grote hoogte al ziet liggen, zoekt ook wat makkelijker.quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:49 schreef _jero_ het volgende:
[..]
Om de contouren van een land/eiland te zien is de map-weergave soms makkelijker, ook was dit eiland op de satellietweergave niet te zien totdat je erg dichtbij kwam. Was ondertussen ook aan het zoeken in google op eilanden in middellandse zee, en daarna op landaam + island wat uiteindelijk het juiste eiland opleverde
Dat is helemaal goedquote:Op donderdag 10 mei 2007 08:32 schreef Nico_S. het volgende:
The Armadillo Centre in Glasgow.
de spanning is er ook wel beetje af na ruim een half jaar GE quizquote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:18 schreef _jero_ het volgende:
Had gisteravond niet zoveel zin om te zoeken, en was beetje druk op het werk vanochtend
Is goed!quote:Op vrijdag 11 mei 2007 20:58 schreef _jero_ het volgende:
Capitol complex nabij Melekeok op Palau
[afbeelding]
Dat is snel, had ik niet verwacht! Het is wel mooi gemaakt trouwens.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 11:25 schreef redunzl het volgende:
City of arts and sciences/Museo de la Ciencia in Valencia
![]()
is goed!quote:Op zondag 13 mei 2007 14:49 schreef _jero_ het volgende:
De Itaipu dam in de Parana rivier op de grens van Brazilie en Paraguay
Dacht eerst dat het sluizen waren aan de linkerkant
[afbeelding]
Inderdaad, op wikipedia zeggen ze dat de dam 196 meter hoog is maar dat zie je er niet vanaf. Hij is dan nog hoger dan elk gebouw in Nederland...quote:Op zondag 13 mei 2007 22:31 schreef redunzl het volgende:
de dam ziet er op de foto indrukwekkender uit dan het GE plaatje
![]()
dit is de enige van de lijst met moderne wonderen die ik nog niet kendequote:Op zondag 13 mei 2007 23:00 schreef _jero_ het volgende:
[..]
Inderdaad, op wikipedia zeggen ze dat de dam 196 meter hoog is maar dat zie je er niet vanaf. Hij is dan nog hoger dan elk gebouw in Nederland...
http://en.wikipedia.org/wiki/Itaipu_Dam
Oh lekker! Veel plezierquote:Op woensdag 16 mei 2007 14:44 schreef redunzl het volgende:
ik doe ff niet mee, ben 4 dagen naar Londen
![]()
![]()
![]()
![]()
Ho, sorry, ik dacht dat ik dat al gedaan had, maar waarschijnlijk iets niet goed gegaanquote:Op woensdag 16 mei 2007 15:27 schreef _jero_ het volgende:
[..]
Oh lekker! Veel plezier
Maar je mag me nog wel mijn puntje geven
M'n gevoel zegt westkust van afrika, zo rond Dakar maar kan het nog niet vindenquote:Op dinsdag 22 mei 2007 16:09 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
let vooral niet op het centrale deel van de foto
Life sucks anywayquote:Op vrijdag 25 mei 2007 20:41 schreef redunzl het volgende:
alvast een foto/hint, ben nl. vanaf morgen een week op vakantie (alweer)
[afbeelding]
quote:
Je mag ook hier blijven hoor, ga ik wel in jou plaats een weekje op vakantiequote:Op vrijdag 25 mei 2007 22:12 schreef redunzl het volgende:
[..]
![]()
LOL, het zuigt aan alle kanten, pfff, alweer op reis, schoenen uittrekken op schiphol, hou op
![]()
het gaat om de grootste stad van het land...
quote:Op zaterdag 26 mei 2007 00:36 schreef _jero_ het volgende:
[..]
Je mag ook hier blijven hoor, ga ik wel in jou plaats een weekje op vakantie
Dat klopt!quote:Op maandag 28 mei 2007 01:12 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
ingang kanaaltunnel, zijde Frankrijjk?
Ja maar, ja maar, hij stond niet in het lijstje!quote:Op maandag 28 mei 2007 01:24 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
het enige probleem is dat deze opgave al eens geweest is.....
(ik weet niet of deze opgave niet geldig is, het lijkt me van niet... maar aan de andere kant wist ik het antwoord niet door de vorige plaatsing)
Heel goed! Ongeveer rondom bocht 10/11, als het goed is...quote:Op dinsdag 29 mei 2007 00:34 schreef _jero_ het volgende:
Het is de weg naar Alpe D'huez, maar qua plaats zit je er net naast
Hier is de plaats rechtsboven en de plek van de foto linksonder
http://maps.google.co.uk/maps?f=q&hl=en&q=alpe+d'huez&sll=54.162434,-3.647461&sspn=12.342065,29.882813&ie=UTF8&ll=45.081036,6.058273&spn=0.02903,0.086517&t=k&z=14&om=1
Met Amerika zit je er vlakbijquote:Op vrijdag 1 juni 2007 17:49 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
het lijkt me Amerika, maar kan het nog niet vinden
Dammit.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:05 schreef Zephyrus het volgende:
Ben weer back in the game...
Science World, Vancouver, Canada
Ach ja, c'est la viequote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:14 schreef DeeBee het volgende:
Dammit.
Dagen vindt niemand hem, kick ik het topic en vind ik hem 10 minuten na je.![]()
![]()
![]()
Ja, het hoort bij het spelletje, maar het gevoel (wat je vast kent) is wel heel irritant.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:23 schreef Zephyrus het volgende:
[..]
Ach ja, c'est la vie
Stade de France, Parijs is goed!![]()
DeeBee +1
wbquote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:05 schreef Zephyrus het volgende:
Ben weer back in the game...
Science World, Vancouver, Canada
Oké. Nieuwe regel blijkbaar.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:38 schreef _jero_ het volgende:
[..]
wbVergeet niet om de lijst na elk correct antwoord in je post te zetten en up te daten
helemaal goed! (de vakantie danquote:Op zondag 3 juni 2007 17:48 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Zal wel goed zijn
Goede vakantie gehad?
Klopt helemaal.quote:Op zondag 3 juni 2007 17:26 schreef redunzl het volgende:
Mystras, Giekenland, zo'n 7 km ten westen van het moderne Sparta![]()
wiki:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mystras
is goed!quote:Op maandag 4 juni 2007 23:00 schreef _jero_ het volgende:
Die hint was voor mij te goed. Het leek al op de kust van Ierland, Schotland of Engeland maar het zoeken was met dit laatste plaatje niet zo moeilijk meer.
Het is Land's End in Engeland
[afbeelding]
quote:
LOL, had gekund, wel ongeveer in die periode (een paar jaar eerder)quote:Op dinsdag 5 juni 2007 13:44 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Pearl Harbour
De volledige lijst staat in de Wiki, zie de openingspost voor de link daar naartoe. De lijst die nu gemaakt wordt is alleen voor deel 18 om deze als dit deel vol is makkelijke toe te kunnen voegen in de Wikiquote:Op woensdag 6 juni 2007 15:37 schreef thettes het volgende:
Stond niet in de lijstmaar nu dan een andere
[afbeelding]
quote:Op woensdag 6 juni 2007 19:31 schreef Zephyrus het volgende:
[..]
Lijkt wel een een of andere opgraving
![]()
Paleis van Knossos, Kreta, Griekenland??
![]()
Is ook al eens geweest. En ik heb Redunzl er nog niet op kunnen betrappen ooit een dubbele te hebben gepost.quote:Op woensdag 6 juni 2007 19:31 schreef Zephyrus het volgende:
[..]
Lijkt wel een een of andere opgraving
Paleis van Knossos, Kreta, Griekenland??
quote:Op woensdag 6 juni 2007 20:01 schreef en_door_slecht het volgende:
Het moet haast Turkije zijn, maar ik kan het niet vinden.
dat is 'm!quote:Op woensdag 6 juni 2007 21:06 schreef DeeBee het volgende:
Het is de archeologische site van Troje in Turkije.
Klopt.quote:Op donderdag 7 juni 2007 00:15 schreef maartena het volgende:
Los Alamos National Laboratory, New Mexico, USA
Bahquote:Op donderdag 7 juni 2007 09:22 schreef _jero_ het volgende:
Robben Eiland was al geweest, plaats maar een nieuwe
De testsites liggen vooral in Nevadaquote:Op donderdag 7 juni 2007 11:03 schreef DeeBee het volgende:
Klopt.Vooral bekend van het Manhatten-project en de test-sites die in de omgeving liggen voor de atoombommen.
quote:
is goedquote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:36 schreef arrebar het volgende:
Wellington, New Zealand
Beehive, parlementsgebouw van Nieuw-Zeeland
Sorry voor de noobigheid, maar wat is tvp?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 14:16 schreef JSR het volgende:
tvp
Terug vind Postquote:Op vrijdag 8 juni 2007 14:27 schreef arrebar het volgende:
[..]
Sorry voor de noobigheid, maar wat is tvp?
als je die ergens plaatst , dan staat het topic in je : My Active topics , en dus makkelijker te vindenquote:Op vrijdag 8 juni 2007 14:46 schreef arrebar het volgende:
En daarmee wordt bedoelt?
quote:
Voor de luie mensch die niet weet wat bookmarks zijnquote:Op vrijdag 8 juni 2007 14:27 schreef arrebar het volgende:
Sorry voor de noobigheid, maar wat is tvp?
Nope, ook niet,quote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:07 schreef thettes het volgende:
khartoum?
Niamey, Niger, aan de Niger rivier.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 14:02 schreef arrebar het volgende:
Ik hou em maar wat groter, anders is deze niet te doen:
[afbeelding]
Welke stad is dit?
Ik deed het zonder deze hint trouwens....quote:Op vrijdag 8 juni 2007 23:43 schreef arrebar het volgende:
Dan maar een hint, het ligt in Afrika
We have a winnerquote:
ik ookquote:Op zaterdag 9 juni 2007 10:27 schreef _jero_ het volgende:
[..]
En ik zat de hele tijd in het midden-oosten te zoeken
idd een beetje vroeg, maar hij leek me ook wel moeilijk (tenzij je weet waar het gebouw voor dientquote:Op maandag 11 juni 2007 09:30 schreef _jero_ het volgende:
Niet zo snel hints geven. Laat ze (incl. mijzelf) eerst wat moeite doen
Hele weekend had ik geen tijd gehad om te zoeken, ga vandaag aan de slag
is goed!quote:Op dinsdag 12 juni 2007 09:13 schreef _jero_ het volgende:
Midsummer Place in Milton Keynes, Engeland
Dat was een van de weinige steden die ik nog niet had bekeken.
http://en.wikipedia.org/wiki/Milton_Keynes_Shopping_Centre
En die van Dubai had ik inderdaad zelf geplaatst.
Ik geef hem wel, dit topic is bijna vol namelijk. Het was inderdaad goed.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 00:57 schreef redunzl het volgende:
Greensburg, Kansas, USA![]()
je hebt wel een extra kml nodig voor die hi-res foto, in GE (en google maps) ziet het standaard zo uit:
http://i116.photobucket.com/albums/o26/redunzl/ScreenShot738.jpg
Inderdaad correctquote:
is goed!quote:Op woensdag 13 juni 2007 09:14 schreef en_door_slecht het volgende:
Eden Project, Engeland (St Austell, Cornwall)
Correct!quote:
Zo voorspelbaar?quote:Op donderdag 14 juni 2007 09:25 schreef redunzl het volgende:
Harmen weet vrij veel in Canada te benoemen, daar ben ik eerst gaan zoeken![]()
is goed!quote:Op vrijdag 15 juni 2007 07:11 schreef _jero_ het volgende:
Hier heb ik dus een aantal keer overheen gekeken tijdens het zoeken
Het is Carnival City in Brakpan (bij Johannesburg) in Zuid-Afrika
http://www.carnivalcity.co.za/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |