abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48769253
quote:
Asielzoekers die één keer hebben gelogen over hun identiteit, kunnen toch in aanmerking komen voor het generaal pardon. Maar wie echter vaker heeft gelogen, valt buiten de regeling.
Het kabinet heeft volgens de NOS met het besluit een belangrijke hobbel genomen voor het generaal pardon.

Criteria
Asielzoekers die langer dan zes jaar in Nederland zijn, mogen in principe blijven. De regeling heeft nogal wat voeten in de aarde gehad, onder meer omdat niet precies duidelijk was welke criteria zouden worden gebruikt. Direct na de verkiezingen was al wel duidelijk dat de nieuwe Tweede Kamer een pardon wilde.

Het was de vraag of mensen die sjoemelen met hun identiteit wel recht hebben op een verblijfsvergunning. Het kabinet trekt nu de grens bij één leugen.

http://www.planet.nl/plan(...)tid=836841/sc=4483d3
De grens is dus 1 keer liegen ?!?!?!?!?!

Het moet natuurlijk niet gekker worden! Mensen die om het belangrijkste gegeven liegen t.w. je ID om met succes voor een verblijfsvergunning in aanmerking te komen, worden dus gewoon beloond.

Ook al lieg lieg je 1 keer: het is en blijft fraude!

Als je graag een aanzuigende werking wilt, dan moet je zo soepel gaan worden. Straks hebben we weer dezelfde problemen als eind jaren negentig van de vorige eeuw: dat het land weer met asielzoekers volstroomt.

Komt straks ook een eenmalig pardon voor ander crimineel gedrag? Stelen, moorden, roven ?

Met de tolerantie voor "beperkt fout gedrag" is het gewoon het hek van de dam.

[ Bericht 3% gewijzigd door EchtGaaf op 27-04-2007 10:43:16 ]
  Donald Duck held vrijdag 27 april 2007 @ 10:45:34 #2
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_48769535
Het wordt alleen maar steeds walgeijker dat hele generaal pardon.
Expres traag doen, niet meewerken aan uitzettingsprocedures en dus ook liegen. Maar hoe beloont walgelijk links ze? 'hoi welkom! Hier heb je een huis en uitkering!'
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  vrijdag 27 april 2007 @ 10:48:00 #3
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_48769614
Zucht. Wanneer gaat Nederland nou eens accepteren dat op den duur (zeg binnen 10 jaar) we toch wel weer economische vluchtelingen toe gaan laten. Onvermijdelijk, vergrijzing enzo.

Of zijn er rechtse zeikers die hun ouders overhalen om hun AOW'tje op te geven, en zelf 60 uur in de week willen werken? Nee? Mooi, denk dan eerst eens na.
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
  vrijdag 27 april 2007 @ 10:48:30 #4
168840 Sant
Jealousy is a Motherf*cker!!
pi_48769627
Mag je dan als topman of eigenaar van een onderneming ook 1 keer liegen over je inkomsten??

pff wat een onzin zeg.. kutland
Geluk is een richting..... geen PUNT!!!!
Shit... Ik heb eigenlijk helemaal geen geweldige opmerking...
pi_48769638
Leuk zo'n linkse regering...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_48769639
Generaal pardon is daarom ook onwenselijk. Ik heb weinig moeite met een wat soepeler toelatingsbeleid voor mensen die al jarenlang in de procedure zitten maar dat moet dan wel per geval beoordeeld worden.

Als 1 keer liegen al mag wat is dan de volgende verzachtende omstandigheid vraag ik me dan af.
pi_48769718
Wat een gehuil weer in dit topic. Wat is jullie alternatief dan al die mensen alsnog uitzetten ? De verdonk style dan zijn we in 2050 nog bezig en kost het meer dan die 500 miljoen .

Stelletje gefrustreerden ! Het is veel te mooi weer om je hier echt druk om te maken .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 27 april 2007 @ 10:51:18 #8
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_48769725
Oh ja, nee wacht! Briljant.

We gaan nu alle mensen die al 5 jaar in Nederland zitten, semi-ingeburgerd zijn en waarvan de kinderen de taal beheersen eruit schoppen. Kunnen we volgend jaar weer fijn om Polen gaan roepen, die vervolgens weer 5 jaar nodig hebben om Nederlander te worden.

!
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
pi_48769752
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 10:48 schreef Chewie het volgende:
Generaal pardon is daarom ook onwenselijk. Ik heb weinig moeite met een wat soepeler toelatingsbeleid voor mensen die al jarenlang in de procedure zitten maar dat moet dan wel per geval beoordeeld worden.

Als 1 keer liegen al mag wat is dan de volgende verzachtende omstandigheid vraag ik me dan af.
Mensen 6 jaar lang op een beslissing laten wachten is wel wenselijk ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_48769782
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 10:48 schreef bolletje_25 het volgende:
Zucht. Wanneer gaat Nederland nou eens accepteren dat op den duur (zeg binnen 10 jaar) we toch wel weer economische vluchtelingen toe gaan laten. Onvermijdelijk, vergrijzing enzo.
Dat kan best op een betere manier gebeuren, arbeids immigranten toelaten op basis van behoefte arbeidsmarkt met een tijdelijke verblijfsvergunning.
quote:
Of zijn er rechtse zeikers die hun ouders overhalen om hun AOW'tje op te geven, en zelf 60 uur in de week willen werken? Nee? Mooi, denk dan eerst eens na.
Wat is er mis met het verhogen van de pensioengerechtigde leeftijd? De grens is ooit vastgesteld op 65 omdat de levensverwachting maar enkele jaren hoger was, dat is nu niet meer het geval. Mischien dat je daar als linkse zuurpruim eerst even over na kan denken?
pi_48769807
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 10:51 schreef bolletje_25 het volgende:

Kunnen we volgend jaar weer fijn om Polen gaan roepen, die vervolgens weer 5 jaar nodig hebben om Nederlander te worden.
Polen die Nederlander worden?
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_48769841
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 10:52 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Nee en ik snap ook niet waar je dat uit kan halen in mijn reactie, die 6 jaar komt overigens over het algemeen doordat asielzoekers door konden blijven procederen.
  vrijdag 27 april 2007 @ 10:54:46 #13
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_48769851
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 10:53 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Polen die Nederlander worden?
Jep.

Lees post hierboven, het verhaal vergrijzing / demografische druk / werkgelegenheid / economische groei hoef ik je vast niet uit te leggen?
  Donald Duck held vrijdag 27 april 2007 @ 10:55:38 #14
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_48769894
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 10:52 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Dat doen ze zelf. Ze blijven maar procedures vertragen en niet meewerken
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_48769924
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 10:54 schreef bolletje_25 het volgende:

[..]

Lees post hierboven, het verhaal vergrijzing / demografische druk / werkgelegenheid / economische groei hoef ik je vast niet uit te leggen?
Nooit geweten dat Polen hier genaturaliseerd en ingeburgerd werden. Ik dacht dat ze hier alleen tijdelijk kwamen om te werken.
pi_48769931
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 10:54 schreef Chewie het volgende:

[..]

Nee en ik snap ook niet waar je dat uit kan halen in mijn reactie, die 6 jaar komt overigens over het algemeen doordat asielzoekers door konden blijven procederen.
Nou, jij vindt het Generaal Pardon onwenselijk. 6 jaar blijven procederen/aanmodderen is ook onwenselijk. Inmiddels is het volgens mij niet meer mogelijk zolang door te blijven procederen, dus blijven we met deze "groep" in de maag, waar we toch wat mee aanmoeten.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_48769936
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 10:54 schreef bolletje_25 het volgende:

[..]

Jep.

En waarom moeten volgens jou dan EU burgers Nederlander worden om dit op te vangen?
  vrijdag 27 april 2007 @ 10:58:06 #18
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_48769975
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 10:52 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat kan best op een betere manier gebeuren, arbeids immigranten toelaten op basis van behoefte arbeidsmarkt met een tijdelijke verblijfsvergunning.
[..]

Wat is er mis met het verhogen van de pensioengerechtigde leeftijd? De grens is ooit vastgesteld op 65 omdat de levensverwachting maar enkele jaren hoger was, dat is nu niet meer het geval. Mischien dat je daar als linkse zuurpruim eerst even over na kan denken?
Waarom is de VUT ooit ingesteld. Juist, mensen zijn lui. Nederland is niet gemotiveerd genoeg om tot na hun 65e door te werken. En die tijdelijke arbeidsmigranten hebben toch een grote achterstand ten opzichte van de huidige asielzoekers? Wat is er dan op tegen om de huidige generatie aan het werk te zetten, in plaats van nieuw volk halen wat minder gekwalificeerd is?

Denk ook even aan braindrain. Tijdelijke migranten bieden geen garantie voor de toekomst, maar zullen toch (enigzins) geschoold moeten worden. Zonde van jouw belastingcenten voor onderwijs, niet?
  vrijdag 27 april 2007 @ 11:00:04 #19
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_48770031
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 10:56 schreef Chewie het volgende:

[..]

En waarom moeten volgens jou dan EU burgers Nederlander worden om dit op te vangen?
Om het verhaal uit de jaren 90 te voorkomen. Het hele systeem omtrend gastarbeiders rammelt gewoon. Het is vrij naief om te denken dat na 10 jaar werken wij tegen die Polen zeggen dat ze vriendelijk bedankt worden en op kunnen tiefen, en dat zij dan vervolgens ook netjes hun spullen pakken en terug gaan. Dat wordt gewoon Turkije/Marokko revisited.
pi_48770151
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 10:56 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Nooit geweten dat Polen hier genaturaliseerd en ingeburgerd werden. Ik dacht dat ze hier alleen tijdelijk kwamen om te werken.
!!!!! Misschien burgeren ze niet in maar een aanzienlijk deel verstigt zich hier echt wel permanent.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')