abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48798167
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 10:32 schreef Victor_Eremita het volgende:

[..]

Ik vind bekrompenheid een belediging van onze cultuur.
en de islam is een en al bekrompenheid
  zaterdag 28 april 2007 @ 01:52:49 #102
160074 FerryB
House Music!
pi_48798190
quote:
Op donderdag 26 april 2007 20:39 schreef Victor_Eremita het volgende:
Die mensen snap ik niet.

Ik las laatst een nieuwspost over dat hoofddoekjes verboden zouden worden op één of andere gristenschool. Mooi dacht ik, een christenbashtopic. Maar wat schetst mijn verbazing, opeens zijn alle fokkers het met de gristenen eens. Blijkbaar zijn er een heleboel Nederlanders tegen hoofddoekjes en daar snap ik niets van.
Wat boeit het mij nou wat één of ander besnord wijf om haar hoofd heeft zitten? Ik heb er nog nooit kanker van gekregen of hooikoorts. Tevens heeft nog nooit iemand me proberen te slaan met een hoofddoekje.

Wat maken sommige mensen het zich toch moeilijk zeg . Zich overal maar aan ergeren..

P.S. blijf asjeblieft aardig tegen mij . Ik kan er ook niks aan doen dat ik een linkse allochtonenknuffelaar ben die de poorten van Arisch Nederland wil openzetten voor de islamofascistische horden en alle moordenaars en verkrachters met een werkstraf wil wegsturen .
Waar the fuck heb jij het over.

Zoek een goede Shrink....
pi_48798652
ik pleit voor een algeheel verbod op elke vorm kleding welke gebaseerd zijn op een geloof in het openbaar. dus:
geen hoofdbedeking (keppeltjes, sluiers, doeken, kapelaandingen, enz)
geen extreme kledij (gewaden, kappen, enz)

openbaar = alles buiten je huis

sierraden vind ik een vorm apart, een kruisje of half maantje in in je oor vind ik wel leuk staan en is meestal voor de leuke vorm gekocht, niet vanwege het geloof. hangers met grote kruizen ed kan je makkelijk onder je shirt/topje/3delig pak dragen.

ik bedoel maar, joden, jehova's, hindoes, indiers ed lopen er toch over het algemeen ook gewoon bij. oke, sommige vrouwelijke indiers in fel gekleurde jurken, evenals een hoop afrikaanse mensen, maar dat soort dingen kleuren de mulitikul samenleving net een beetje. maar sluiers, burka's monniksgewaden, nonnenpakken ed vind ik er gewoon niet in het straatbeeld horen. wil je dat aan, doe het dan thuis, beledig en beangstig je er ook niemand mee
The fact that Faith moves mountains is wonderful
but whose mountains does it move and for what reason is more important....
pi_48798668
De Islam is dat een man genaamd Mohammed de bijbel/torah kopieerde en het de Qoran noemde. Kun je lang over discussiëren maar 't is wel zo.
  zaterdag 28 april 2007 @ 02:41:12 #105
80268 kLowJow
That's Gay
pi_48798815
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 07:59 schreef mercurial3 het volgende:
kut hoofd doeken, bij ons op school is het ook verboden.

het is gwn asociaal, het belemmert ook de manier van een normaal gesprek met die maloten.
Ja, een eventuele hoofddoek zal inderdaad de voornaamste reden zijn waarom jij geen normaal gesprek met moslims kan voeren.
pi_48798851
Die vrouwen zijn niet vrij!
Die hunner haren bedekken
Met windsels van stof
Ze mogen nooit de wind in hun haren
ervaren
als de streling van God
die toch liefheeft zoals men zegt?

Omdat een man ooit zei
ooit vertaalde
van oude woorden
van eeuwen gelee
dromend over een geile snee
die hij niet mocht beroeren
en bezitterigheid zijn geest
ontroerde
gelijk de slang die eva
verleide
tot het nemen van een hap
(pijpen)
Hij besloot haar te verbieden
alsof het stond in dat grote boek
dat zij haar glanzende pracht
liet waaieren
tot zijner genot
die vrouwelijke geuren die zijn neus
beroerden
alsof zij hem riep
vanuit haar geslacht
Hij dacht
wat ik voel
voelen al die mannen
ten opzichte van haar
bedekken zal zij zich
alsof het grote boek dit
vertaalde
zo vertaalde hij het boek
voor haar
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_48798917
^^ zeer mooi omschreven!
pi_48798975
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 02:55 schreef DropjesLover het volgende:
^^ zeer mooi omschreven!
thnxxx

ik denk dat men de koran en bijbel verkeerd vertaalden!
De sluier waarmee de vrouw zich moest bedekken betekend in principe 'het lange haar'
dat een vrouw vrouw maakte zeker in die tijd!
De vrouw zal zich bedekken met een sluier, ja haar lange haar, verlokkelijk verleidelijk..
in die tijden was dat wat zeg!
Mooie lange zijdeachtige haren en zij pronkte hiermee ze was vrouw nml.
en ze keek door haar sluike haren henen naar de man die zij begeerde, en hij haar.

Ik zou graag eens willen dat men de originele teksten van de koran en bijbel opnieuw zouden vertalen in het nu..
stel dat men dan eeuwen lang een dom item aanhingen dat niet eens bedoeld werd als zijnde zo.
Arme vrouwen!
Eeuwen doekjes om hunner kopke en dan voor niets?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_48799818
O wat vinden somige mensen die hoofddoekjes toch vreselijk.
Het is niet normaal dat ze hun haar moeten bedekken, het is het bewijs van de ongelijkheid tussen man en vrouw in die kringen enz enz..
Maar ondertussen moeten de Nederlandse vrouwen hun bovenlijf (borsten) bedekken en de mannen niet, dus zijn we niet precies hetzelfde dan?
Audaces fortuna juvat
pi_48800306
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 08:37 schreef Colnago het volgende:
Maar ondertussen moeten de Nederlandse vrouwen hun bovenlijf (borsten) bedekken en de mannen niet, dus zijn we niet precies hetzelfde dan?
alle vrouwen topless

neej ff serieus, borsten vallen onder de geslachtsdelen. vind ik persoonlijk ietsje anders dan het gehele lichaam bedekken (terwijl de mannen dat niet hoeven)
pi_48800397
quote:
Op donderdag 26 april 2007 20:39 schreef Victor_Eremita het volgende:
Die mensen snap ik niet.

Ik las laatst een nieuwspost over dat hoofddoekjes verboden zouden worden op één of andere gristenschool. Mooi dacht ik, een christenbashtopic. Maar wat schetst mijn verbazing, opeens zijn alle fokkers het met de gristenen eens. Blijkbaar zijn er een heleboel Nederlanders tegen hoofddoekjes en daar snap ik niets van.
Wat boeit het mij nou wat één of ander besnord wijf om haar hoofd heeft zitten? Ik heb er nog nooit kanker van gekregen of hooikoorts. Tevens heeft nog nooit iemand me proberen te slaan met een hoofddoekje.

Wat maken sommige mensen het zich toch moeilijk zeg . Zich overal maar aan ergeren..

P.S. blijf asjeblieft aardig tegen mij . Ik kan er ook niks aan doen dat ik een linkse allochtonenknuffelaar ben die de poorten van Arisch Nederland wil openzetten voor de islamofascistische horden en alle moordenaars en verkrachters met een werkstraf wil wegsturen .
Ik zie het al: Nijmegen. Je kunt er dus niets aan doen.
Ik heb trouwens ook nog nooit kanker gekregen van een 60-jarig naakt wijf wat op straat loopt en ben er ook nog nooit door geslagen.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_48800565
quote:
Op donderdag 26 april 2007 21:03 schreef Victor_Eremita het volgende:

In bijvoorbeeld Turkije of Tunesië maakt het niemand iets uit of je wel of geen hoofddoek dragen omdat dat, net zoals Nederland, vrijere landen zijn.
quote:
DEN HAAG/ANKARA - Ahmet Necdet Sezer, de president van Turkije, gaat woensdag niet naar het concert dat koningin Beatrix organiseert tijdens haar staatsbezoek. Goed ingevoerde bronnen hebben berichtgeving hierover in De Telegraaf vrijdag bevestigd.

Officieel heet het dat het protocol Sezer verbiedt het concert bij te wonen, maar in feite gooit een Turkse wet uit 1924 roet in het eten. Deze wet verbiedt het dragen van hoofddoeken in openbare gebouwen. Het concert van het Nederlands Blazers Ensemble heeft plaats op een universiteit in Ankara. Allerlei genodigden zijn dan aanwezig, van wie een aantal met hoofddoek.
quote:
Tunesië pakt hoofddoek aan

TUNIS - De Tunesische president Zine El Abidine Ben Ali heeft de strijd aangeboden met de hoofddoek.

Met een hoofddoek om watersporten. Vanaf nu in Tunesië verboden. FOTO: APDe politie zal vrouwen die de doek dragen, sommeren hem af te doen. Wie weigert, kan worden opgepakt. De regering hoopt daarmee de verspreiding van het moslimfundamentalisme tegen te gaan.

Tunesië is het meest wereldse land van Noord-Afrika. Al in 1956 werd in de Grondwet de gelijkheid der seksen en de scheiding van religie en staat vastgelegd. In 1981 verbood de toenmalige president Habib Bourguiba het gebruik van de hoofddoek.
Het werd niettemin getolereerd, totdat in de afgelopen drie jaar het aantal hoofddoeken exponentieel toenam. Volgens het dagblad Le Monde draagt nu één op de vier vrouwen in de stad er een en zeker de helft erbuiten.
Veel vrouwen tooien zich, onder invloed van Arabische tv-zenders, met zware zwarte doeken naar Perzisch model, die niets te maken hebben met de oorspronkelijke witte of gekleurde Marokkaanse doeken.
De president ziet hierin een manoeuvre van moslimextremisten, die ‘islamitische kleding misbruiken voor politieke doeleinden en een bedreiging vormen voor de rechten van de vrouw’. Vandaar zijn besluit om paal en perk te stellen aan het hoofddoekgebruik.

http://www.ad.nl/buitenland/article717126.ece
2 slechte voorbeelden zeg. De President heeft trouwens gelijk en dat is precies wat ik tegen die doeken heb.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  zaterdag 28 april 2007 @ 10:22:43 #113
175038 RiffRaff
Balle in me buik
pi_48800867
Noorschehammer

Jij bent zeker iemand die dit soort liedjes luistert:

SA marschiert in Feindesland!
Arisches Blut soll nicht untergehn!

Ik ben niet dol op die extremisten, maar ik vind 't leuk om mensen van andere rassen te zien lopen.. al die Arische blonde snollen vervelen ook maar uiteindelijk.
Mwah, ik zou wel een amandelkoekje lusten.
pi_48800915
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 10:22 schreef RiffRaff het volgende:
Noorschehammer

Jij bent zeker iemand die dit soort liedjes luistert:

SA marschiert in Feindesland!
Arisches Blut soll nicht untergehn!

Ik ben niet dol op die extremisten, maar ik vind 't leuk om mensen van andere rassen te zien lopen.. al die Arische blonde snollen vervelen ook maar uiteindelijk.
Oh zeker. Maar aan al die wijfen ingepakt in rouwdoeken heb je ook niet zo veel.
  zaterdag 28 april 2007 @ 10:28:25 #115
175038 RiffRaff
Balle in me buik
pi_48800943
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 10:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Oh zeker. Maar aan al die wijfen ingepakt in rouwdoeken heb je ook niet zo veel.
Nee daar kan je niet zo veel mee inderdaad.
  zaterdag 28 april 2007 @ 10:41:25 #116
171950 Victor_Eremita
Tederheidsmachine
pi_48801109
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 01:52 schreef FerryB het volgende:

[..]

Waar the fuck heb jij het over.

Zoek een goede Shrink....
Bedankt voor je inhoudelijke reactie.
Ik vind mezelf erg slim.
  zaterdag 28 april 2007 @ 10:42:35 #117
171950 Victor_Eremita
Tederheidsmachine
pi_48801127
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 01:51 schreef noorschehammer het volgende:

[..]

en de islam is een en al bekrompenheid
Daar kunnen we als moderne westerse mensen toch gewoon bovenstaan, al zou dat zo zijn.
Ik vind mezelf erg slim.
  zaterdag 28 april 2007 @ 10:48:57 #118
171950 Victor_Eremita
Tederheidsmachine
pi_48801222
Voor al die mensen die het hebben over onderdrukking:

Áls de hoofddoek al een teken is van onderdrukking (en niet gewoon een gewoonte, zoals ik denk) dan is dat nog steeds een symptoom. Als je ze hun hoofddoekje afpakt zullen ze het voortaan kouder hebben op straat, maar ze zullen nog steeds 'onderdrukt' worden thuis. Waarom zouden we aan symptoombestrijding doen? Dat leidt toch nergens toe? Alleen naar een esthetische oplossing in ieder geval.

Als jullie zo bezorgd zijn om de onderdrukking zouden jullie het probleem misschien gewoon bij de wortel kunnen aanpakken, in plaats van alleen het symptoom waar jullie persoonlijk last van hebben (landschapsvervuiling)?
Ik vind mezelf erg slim.
  zaterdag 28 april 2007 @ 10:57:57 #119
171950 Victor_Eremita
Tederheidsmachine
pi_48801358
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 09:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

[..]

[..]

2 slechte voorbeelden zeg. De President heeft trouwens gelijk en dat is precies wat ik tegen die doeken heb.
Ik bedoelde juist dat het daar niet verplicht was om hoofddoekjes te dragen, maar dat het wel (de facto) toegelaten werd, in tegenstelling tot dictaturen als Saoedi-Arabië.
Ik vind mezelf erg slim.
pi_48802455
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 10:48 schreef Victor_Eremita het volgende:
Voor al die mensen die het hebben over onderdrukking:

Áls de hoofddoek al een teken is van onderdrukking (en niet gewoon een gewoonte, zoals ik denk) dan is dat nog steeds een symptoom. Als je ze hun hoofddoekje afpakt zullen ze het voortaan kouder hebben op straat, maar ze zullen nog steeds 'onderdrukt' worden thuis. Waarom zouden we aan symptoombestrijding doen? Dat leidt toch nergens toe? Alleen naar een esthetische oplossing in ieder geval.

Als jullie zo bezorgd zijn om de onderdrukking zouden jullie het probleem misschien gewoon bij de wortel kunnen aanpakken, in plaats van alleen het symptoom waar jullie persoonlijk last van hebben (landschapsvervuiling)?
Volgens de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) is het onder Nederlandse moslimjongeren razend populair om jihadje te spelen. Met hun kleding en uitlatingen doen zij zich voor als radicalen die strijden tegen 'ongelovigen'. Deze 'jeugdcultuur' is pas vorig jaar ontstaan onder de moslimjeugd.

''Ze nemen de stijl over van radicale moslimgroepen en -ideologieën. In veel gevallen blijft het bij stijl en volgen er geen gewelddadige gedragingen'', aldus AIVD-directeur Sybrand van Hulst. De jongeren proberen met hun lange gewaden, baardjes of hoofddoekjes en sluiers ''te provoceren'' en zich ''een identiteit aan te meten'', zo vermoedt de AIVD.

Salafisme
Gisteren waarschuwde de AIVD in haar jaarverslag al dat de radicalisering van een deel van de Nederlandse moslimjongeren doorzet. Belangrijke aanjager daarvan is volgens de AIVD de salafistische stroming, die een zeer strenge uitleg van de islam predikt.

Vorig jaar werd steeds duidelijker dat salafieten zieltjes winnen in Nederland. Er is een toename van het aantal moskeeën en islamitische instellingen dat onder invloed staat van salafitische centra, aldus de AIVD. Salafitische predikers roepen meestal niet op tot geweld, maar de AIVD beschouwt de stroming toch als ongewenst. Het salafisme streeft naar de terugkeer van de 'zuivere' islam uit de tijd van de profeet Mohammed. De stroming staat bekend als conservatief en ultraorthodox.

De boodschap is onverdraagzaam en werkt integratie tegen, aldus de AIVD. Salafieten zetten zich af tegen andere bevolkingsgroepen en andersdenkenden en zijn fel tegen verworvenheden als de gelijkberechting van mannen en vrouwen. Ook zijn zij tegen een open samenleving en de democratische rechtsstaat.

De AIVD denkt dat de nieuwe jihadcultuur onder jongeren het gevolg is van bovengenoemde stroming.

pi_48802483
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 10:57 schreef Victor_Eremita het volgende:

[..]

Ik bedoelde juist dat het daar niet verplicht was om hoofddoekjes te dragen, maar dat het wel (de facto) toegelaten werd, in tegenstelling tot dictaturen als Saoedi-Arabië.
Klopt nog steeds niet. In Turkije en Tunesie is het zelfs in meer of mindere mate verboden om die haatdoeken te dragen.
Het is wat betekenis niet anders als het dragen van een swastika of hamer en sikkel.
pi_48802765
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 10:42 schreef Victor_Eremita het volgende:

[..]

Daar kunnen we als moderne westerse mensen toch gewoon bovenstaan, al zou dat zo zijn.
Doe ik ook ik sta boven alle moslims hun zijn minderwaardig aan mij
  zaterdag 28 april 2007 @ 12:16:03 #123
175038 RiffRaff
Balle in me buik
pi_48803052
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 12:04 schreef noorschehammer het volgende:

[..]

Doe ik ook ik sta boven alle moslims hun zijn minderwaardig aan mij
Het is nog altijd 'zij zijn minderwaardig aan mij', als je dan zo Pro-Nederlands bent, praat dan ook als een echte Nederlander.
  zaterdag 28 april 2007 @ 12:32:21 #124
160473 Rossoneri
Daar hoorden zij engelen zinge
pi_48803401
quote:
Op donderdag 26 april 2007 21:22 schreef Victor_Eremita het volgende:

[..]

Ik vind een Nederland zonder buitenlandse invloeden maar saai. Het zou het mijns inziens minder leefbaar maken . Bovendien geloof ik dat er mensen wonen in Nederland en niet per sé blauwogige blondjes.

Ik snap nog steeds niet waar je je zo druk om maakt. Waarom kun je niet gewoon je schouders ophalen?
Omdat hij wel van zijn vaderland houdt en graag zijn cultuur wil behouden, in tegen stelling tot linkse landverraders zoals jij. ik kan hier soms zo boos om worden he, linkse honden. Wacht maar als je zuster (als je die hebt) een keer wordt lastiggevallen in het o zo mooie multiculturele Rotterdam, of Amsterdam, Den haag enz enz.
AJAX AJAX AJAX!!
PSN: Rossoneri15
  zaterdag 28 april 2007 @ 12:38:19 #125
175038 RiffRaff
Balle in me buik
pi_48803545
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 12:32 schreef Rossoneri het volgende:

[..]

Omdat hij wel van zijn vaderland houdt en graag zijn cultuur wil behouden, in tegen stelling tot linkse landverraders zoals jij. ik kan hier soms zo boos om worden he, linkse honden. Wacht maar als je zuster (als je die hebt) een keer wordt lastiggevallen in het o zo mooie multiculturele Rotterdam, of Amsterdam, Den haag enz enz.
Kerel, Ik ben blank en ik word vaker lastig gevallen door bijdehande blanken kutjochies.. van de allochtonen heb ik nooit last. ( Ik woon in Amsterdam, dus het ligt er ook niet aan dat ik in een of ander boerengat woon. )
Niet zo zeiken, in elk ras heb je klootzakken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')