Nou ja, hopelijk hebben we voor het eind van dit topic een lekkere bui te pakken dus dan blijft de titel kloppenquote:Op donderdag 26 april 2007 16:52 schreef leroytje het volgende:
Waarbij de TT natuurlijk niet betekend: allemaal over.
Maar overal
Dan is het weer wel je laatste zorgquote:
quote:Op donderdag 26 april 2007 17:58 schreef Adelante het volgende:
[..]
Dan is het weer wel je laatste zorg
Shit hey, wat een gradient. 15 graden over iets meer dan 50 kilometer!quote:Op donderdag 26 april 2007 17:27 schreef ItaloDancer het volgende:
Deze schitterende kaart van vanmiddag even van Weerwoord afgeplukt![]()
[afbeelding]
Al betwijfel ik of het wel klopt?![]()
Vooral in het zuidwesten, de rest van het land gaat het zoals het nu naar uitziet gewoon nog een week droog houden.quote:Op donderdag 26 april 2007 18:00 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
![]()
Overigens is de voorspelling nu toch dat het vanaf volgende week koeler wordt en ook wordt de kans op een bui wat groter![]()
Terwijl woensdag nog 21 graden geeft, leuke omslag!quote:Op donderdag 26 april 2007 18:13 schreef ItaloDancer het volgende:
Volgende week Donderdag![]()
![]()
[afbeelding]
Let wel, dit zijn de maximumtemperaturen![]()
Geloof er nog niks van, is zeven dagen vooruit, maar wie weet![]()
En alleen de Oper...quote:Op donderdag 26 april 2007 18:13 schreef ItaloDancer het volgende:
![]()
[afbeelding]
Ik hoop dat je een paar mooie plaatjes kunt schieten (als je dat gaat doen in ieder geval)quote:Op donderdag 26 april 2007 18:20 schreef -skippybal- het volgende:
Als de bewolking zo blijft als het nu is gaat het een spectaculaire zonsondergang worden![]()
Nog eventjes aankijken en als het zo blijft de heuvels indukelen.
LOL! Denk dat ze slechts 1 lid uitbeelden ipv een gemiddelde... en volgende week donderdag is nog ver weg. Wie weet hoe de vooruitzichten er dan uit zien.quote:Op donderdag 26 april 2007 18:13 schreef ItaloDancer het volgende:
![]()
[afbeelding]
Tuurlijkquote:Op donderdag 26 april 2007 18:13 schreef ItaloDancer het volgende:
![]()
[afbeelding]
Bedoel je de voorspellingen van 9°C ?quote:Op donderdag 26 april 2007 22:12 schreef Klonk het volgende:
als die kaarten voor volgende week donderdag kloppen dan ga ik mijn blote hol op de A2 de samba dansen (bij wijze van spreken dan...)
dan pak ik de A1 wel naar Amsterdamquote:Op donderdag 26 april 2007 22:12 schreef Klonk het volgende:
als die kaarten voor volgende week donderdag kloppen dan ga ik mijn blote hol op de A2 de samba dansen (bij wijze van spreken dan...)
lijkt me zalig, ik ben geen zomermensquote:Op donderdag 26 april 2007 22:16 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Bedoel je de voorspellingen van 9°C ?
datquote:Op donderdag 26 april 2007 22:55 schreef Klonk het volgende:
[..]
lijkt me zalig, ik ben geen zomermens, ik denk dat ik mijn vorige leven ijsbeer ben geweest ofzo, en dan heb ik dubbele pech, ik woon in het stukje Nederland dat nogal eens de neiging heeft erg warm te zijn, verder is het goed toeven in Limburg brabant
![]()
Klopt wel hoorquote:Op donderdag 26 april 2007 17:27 schreef ItaloDancer het volgende:
Deze schitterende kaart van vanmiddag even van Weerwoord afgeplukt![]()
[afbeelding]
Al betwijfel ik of het wel klopt?![]()
Ja balkon zegt het alquote:Op vrijdag 27 april 2007 00:11 schreef JoeKurr het volgende:
12:05am (of 0:05) en nog steeds 21,3 graden op mijn balkon.
[afbeelding]
Wat moet dat van de zomer wel niet worden... op naar de 40?
Of is dit het en wordt het neerslagtekort in juli / augustus weer ruim ingehaald...
Volledig off-topic: verklaar je nader!quote:Op donderdag 26 april 2007 21:15 schreef highway101 het volgende:
Terugvinddroogte.
Neequote:Op vrijdag 27 april 2007 02:16 schreef indahnesia.com het volgende:
nog geen regen?
Ja maar een uur later stond ie op 16 C. En die 10,8 is ook onder het nachtelijk minimum. Dus dat lijkt me sterkquote:
quote:
Vreemd ja.quote:Op vrijdag 27 april 2007 14:41 schreef kebabkever het volgende:
die site he, http://www.meteoalarm.eu .....waarom zit nederland nog niet in een gevarenzone als het zo ernstig droog is. Ik vind het heel raar dat nederland nog steeds staat aangegeven als ( groen ) lees veilig gebied.
Het wordt eerder 15quote:Op vrijdag 27 april 2007 14:39 schreef IkWilbert het volgende:
Heerlijk, een graad of 20...
Idd. Maar ik zal het geen Omega blokkade noemen.quote:Op vrijdag 27 april 2007 12:44 schreef pfaf het volgende:
Houdt die omega-blokkade nu in dat er een hoog drukgebied boven ons hangt ( Of eigenlijk G-Brittanie ) Dat de koudere Oceaanlucht daar clockwise omheen draait, zodat we warme landwind uit het Oosten krijgen?
Wat hier boven ook al staat. De al warme lucht komt uit 't oosten. Daardoor stroomt de lucht lange tijd boven land waardoor de lucht flink opwarmt.quote:Op vrijdag 27 april 2007 14:51 schreef Remzz het volgende:
Ik zat z´n kaartje van Europa te bekijken en al een paar dagen is het in Nederland veruit het warmst in Europa... Is daar een verklaring voor?
Idd. Had toen gewoon hagel hierquote:Op vrijdag 27 april 2007 16:52 schreef Fredo24 het volgende:
Ik wist nog wel dat koninginnedag vorig jaar gewoon koud was,zo rond de 13 graden.
Nu kan je gewoon een terrasje pakken!![]()
![]()
Dat heb ik ook wel eens gezien, zelfs opgenomen met mijn webcamquote:Op vrijdag 27 april 2007 16:48 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Idd. Maar ik zal het geen Omega blokkade noemen.
[..]
Wat hier boven ook al staat. De al warme lucht komt uit 't oosten. Daardoor stroomt de lucht lange tijd boven land waardoor de lucht flink opwarmt.
[afbeelding]
Zag hier net een wolkje. Maar deze was net zo snel weg als hij te voorschijn kwam.
Ja idd,kan ik me nog herinneren.quote:Op vrijdag 27 april 2007 17:26 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dat heb ik ook wel eens gezien, zelfs opgenomen met mijn webcam
I know, maar ik zou 19 ook normaal noemen. Een paar graden afwijking heb je altijd welquote:Op vrijdag 27 april 2007 18:38 schreef DemonRage het volgende:
16°C is normaal voor begin mei.
13°C is onder de maat en ik denk dat ze ernaast zitten.
Ja maar, normaal, normaal... je kunt het beter "gemiddeld" noemen in dit geval.quote:Op vrijdag 27 april 2007 18:59 schreef vingerplant het volgende:
[..]
I know, maar ik zou 19 ook normaal noemen. Een paar graden afwijking heb je altijd wel
Ik hoop dat ze ernaast zitten, maar dan vooral wat de neerslag betreft.
Als het maar droog genoeg is dan heb je meer kans op elektrostatische ontladingen. Bijvoorbeeld als je uit de auto stapt...quote:Op vrijdag 27 april 2007 23:41 schreef Prowl het volgende:
Gaat het onweren? Gaat het onweren? Gaat het onweren? Gaat het onweren? Gaat het onweren?
Gaat het onweren? Gaat het onweren? Gaat het onweren? Gaat het onweren? Gaat het onweren?
Gaat het onweren? Gaat het onweren? Gaat het onweren????????
Meestal is er vanaf 7 dagen sprake van ruis. Dan vliegen de leden alle kanten op.quote:Op vrijdag 27 april 2007 23:41 schreef highway101 het volgende:
nee hoor, het blijft nog wel 2 weken droog
[afbeelding]
Komt dat door de droogte? Want ik heb dat iedere keer als ik de auto uitstap!quote:Als het maar droog genoeg is dan heb je meer kans op elektrostatische ontladingen. Bijvoorbeeld als je uit de auto stapt...
Daar heb ik dus al weken last vanquote:Op vrijdag 27 april 2007 23:56 schreef DemonRage het volgende:
Als het maar droog genoeg is dan heb je meer kans op elektrostatische ontladingen.
Ik hoop et, et gebeurd in de winter tog niet meerquote:Op zaterdag 28 april 2007 07:44 schreef Light het volgende:
Bijna tropische temperaturen in april. What's next? Elfstedentocht in juli?
Hoe droger de lucht, hoe groter de potentiaalverschillen kunnen worden tussen verschillende objecten. Door vochtige lucht vindt namelijk al stiekem ontlading plaats, al gaat het vrij langzaam, omdat vochtige lucht beter geleidt.quote:Op zaterdag 28 april 2007 00:02 schreef highway101 het volgende:
[..]
Komt dat door de droogte? Want ik heb dat iedere keer als ik de auto uitstap!
En dan een oplazer krijgen van de deurklink als je je huis binnen stapt...quote:Op zaterdag 28 april 2007 07:26 schreef Evil-Cherry het volgende:
Tegen het raam een zetje geven, niet tegen je deurpost. Dan maar vette vingers op je raam, die opdonders die je van een auto krijgt doen pijn![]()
En ondanks de droogte doen alle plantjes het "prima" volgens mij..
quote:Naam Station (Tijd) Temp Vocht% Wind (bft) Stoten km/u Luchtdruk
De Bilt (12:40) 23.0 47 NNO 3 24.6 1021.9
Den Helder (12:40) 16.3 74 NNO 4 31.0 1024.0
Eindhoven (12:40) 24.6 33 ONO 3 19.9 1021.0
Groningen (12:40) 21.5 55 NNO 2 18.7 1023.1
Hoorn Terschelling (12:40) 14.1 85 NNO 4 32.9 1024.4
Leeuwarden (12:40) 17.6 75 NNO 3 27.5 1023.9
Lelystad (12:40) 22.2 48 NO 3 27.5 1022.5
Maastricht (12:40) 25.9 32 ONO 3 31.1 1020.4
Rotterdam (12:40) 21.9 62 NO 3 26.0 1022.0
Schiphol (12:40) 21.1 58 NO 4 26.4 1022.6
Twente (12:40) 24.4 41 NNO 3 26.4 1021.9
Vlissingen (12:40) 20.5 58 NO 3 27.3 1021.6
Zeeplatform F-3 (12:40) 9.5 91 NNO 4 44.0 1026.7
quote:Op zaterdag 28 april 2007 13:29 schreef -skippybal- het volgende:
Hoe lang duurde het ook al weer voor dat dit forum er kwam? En kijk eens wat er nu staat helemaal onderaan![]()
Eurovisie bullshit subforum is er zonder dat ook maar iemand er om gevraagd heeftquote:
Eerst was het nog 30%quote:vrijdag 04 mei tot en met maandag 07 mei 2007
Grote kans op voortzetting van het vrij zachte weertype met een kans van ongeveer 20% op een enkele regen- of onweersbui.
Ik snap het ook niet, maar what everquote:
Volgens mij is het ook meer zo dat het theoretisch mogelijk is dat er mischien een kans is dat een onweersbuitje mogelijk een klein stukje de grens over schuift en daar heel mischien een enkele druppel water loslaat.quote:Op zaterdag 28 april 2007 15:34 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet, maar what ever![]()
@Demon; en dan ook nog eens de kans op een >enkele< regenbui![]()
Ja idd.. Het is ook een regenbui als er 1mm uit valt. Zet geen zoden aan de dijk, zeg maar :Squote:Op zaterdag 28 april 2007 15:41 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Volgens mij is het ook meer zo dat het theoretisch mogelijk is dat er mischien een kans is dat een onweersbuitje mogelijk een klein stukje de grens over schuift en daar heel mischien een enkele druppel water loslaat.
Is dit forum er, is het nog niet goed?quote:Op zaterdag 28 april 2007 13:55 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Eurovisie bullshit subforum is er zonder dat ook maar iemand er om gevraagd heeft
Zo warm wordt het vannacht niet met een min. temp van 10 gr.quote:Op zaterdag 28 april 2007 19:26 schreef pfaf het volgende:
Ik zit te twijfelen of ik vannacht met korte broek + slippers kan stappen of toch een lange broek en of schoenen aan moet doen.
Grapje. Als ik zie dat het in sommige streken van NL meer dan 10 graden kouder is dan hier, wil ik geen enkele gelegenheid onbenut laten om te pimpen met de hoge temperaturen.quote:Op zaterdag 28 april 2007 19:37 schreef ReWinD het volgende:
[..]
Zo warm wordt het vannacht niet met een min. temp van 10 gr.
ligt er aan waar je heen gaat, meeste gelegenheden kom je niet in met korte broek en slippersquote:Op zaterdag 28 april 2007 19:26 schreef pfaf het volgende:
Ik zit te twijfelen of ik vannacht met korte broek + slippers kan stappen of toch een lange broek en of schoenen aan moet doen.
* daanski82 pakt zijn inboedel op en verhuist naar Terschellingquote:Op zaterdag 28 april 2007 19:23 schreef ReWinD het volgende:
Pff et is hier nu gewoon fris buiten met een t-shirtje aan.
19.00 u:
Terschelling onbewolkt 12.7
Leeuwarden onbewolkt 15.0
Lelystad onbewolkt 20.9
Eindhoven onbewolkt 25.8
Lekkere verschillen weer in ons kleine kikkerlandje.
quote:Op zaterdag 28 april 2007 20:41 schreef DemonRage het volgende:
Hmmm het koelt een keertje iets harder af... of dat lijkt maar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |