Dit topic is bedoeld voor reacties op de door Jaap geschreven 'Speech der speechen'
quote:
Lieve Cora,
Tot de dag dat ik jou ontmoette, heb ik nooit gevoeld wat ik voel sinds ik samen ben met jou. Bij jou zijn is voor mij een euforisch vuurwerk wat zijn weerga niet kent.
Jij bent zo iemand waarvoor ik alles in het werk wil stellen om jou zo gelukkig mogelijk te zien. Jij bent zo iemand die in mij het goede los kan maken.
Dat laatste maakt jou voor mij uniek. Ik kan mezelf niet begrijpen, laat staan dat een ander mij kan begrijpen. Maar jij…..jij kan mij wel begrijpen. Je uitspraken waar ik mee zit en de oorzaken ervan zijn feilloos.
Jij opent voor mij deuren, die al jaren gesloten zijn.
Jij opent voor mij een deur naar een positieve toekomst.
Jij staat naast mij in de deuropening en sluit voor mij de deur waarachter alle pijn, teleurstelling en frustratie van een turbulent verleden zich bevinden.
Niemand uit mijn omgeving is zo sterk empatisch verbonden met mij dan jij. Jij overtreft iedereen die mij al 24 jaar kent. Jij bent de enige die mijn hypercomplexe karakter terugbrengt tot een eenvoud, net zoals de relativiteitstheorie word teruggebracht tot E = mc2.
Jij bent degene die zoveel potentieel in me ziet. Wederom de enige, de enige die gelooft. Daadwerkelijk gelooft in de plannen die ik wil uitvoeren in de toekomst. Jij bent iemand die de maatschappelijk opgelegde oogkleppen afwerpt. Jij denkt niet aan je ego. Jij denkt niet aan je reputatie. Jij…..jij denkt aan mij, aan ons! Maar gelukkig ook aan jezelf. Want jij weet als geen ander dat je geen aandacht en genegenheid kan weggeven, als je zelf helemaal leeg bent.
Het mooie aan jou is dat je naar mij een balans vindt in enerzijds assertieve afbakening omtrent wie jij authentiek bent, maar anderzijds mij dusdanig benaderd en behandeld zoals ik dat ook echt nodig heb. Zo kan ik juist die Jaap zijn, waarvan de sloot van oude ongelukkige koeien wordt gedempt en waarvan mijn goede kanten naar boven komen. De kanten die jou zo aantrekt naar de persoon die ik kan zijn en die ik bij jou vrijwel altijd ben.
Ik had het gevoel dat ik in een vicieuze draaikolk zat richting de bodem van de zee, daar waar ik het gevoel had te moeten leven in mijn eigen, geïsoleerde glazen bol. Weg van iedereen, weg van de wereld, want wat ik ook zei, wat ik ook probeerde, het voelde niet goed genoeg naar anderen.
Ik zeg met nadruk, ik had…het gevoel. Want nu heb ik dat gevoel niet meer, omdat ik jou heb gevonden.
Jij kijkt naar wat er mogelijk is als de emotionele ketens die mij tegenhouden om te zijn wie ik wil zijn gebroken zouden worden. Jij kijkt verder.
Er is geen ander die mij zo goed kan begrijpen als jij. Jij bent voor mij uniek, jij bent voor mij een parel, jij bent voor mij het lichtpuntje achter de donkere wolken die ik al zo lang zoek. Jij bent zo waardevol voor mij, dat ik je altijd zal beschermen.
Ik hou zoveel van jou, ik voel zoveel liefde voor jou.
Ik wil altijd bij je zijn en daarom lieve Cora, wil je met me trouwen?
Overige relevante topics[De bewoners] Jaap #2Plaats hier alles over Jaap.
>> support Jaap c.q. fan topic <<Een speciaal hoekje voor fans en bewonderaars, negatieve reakties zijn hier niet welkom.
Hilarische uitspraken van de De KotsvaderDe Jaap quotes.
Cora de vriendin van Jaap.Het topic voor Cora.
Bron van de speechwww.kingjaap.nl[ Bericht 1% gewijzigd door Peter6000 op 26-04-2007 01:41:45 ]