Volgens mij maak je het dan uit omdat je nu niet kunt leven met die aandoening en niet alleen om wat er in de toekomst al dan niet verkeerd kan gaan.quote:Op donderdag 26 april 2007 01:04 schreef HiZ het volgende:
Nou ja, ik zit dus serieus te denken om het dus uit te maken of zo. Alleen heb ik dan ook zoiets van; ja maar dan maak je het dus nu uit omdat het straks misschien fout gaat.
dat is wel het grootste non argument natuurlijk, zit hij aan de medicijnen of loopt hij in therapie?..quote:Op donderdag 26 april 2007 01:04 schreef HiZ het volgende:
Nou ja, ik zit dus serieus te denken om het dus uit te maken of zo. Alleen heb ik dan ook zoiets van; ja maar dan maak je het dus nu uit omdat het straks misschien fout gaat.
Omgaan met de manie is minstens even lastig als omgaan met de depressiviteit imo (in onbeperkte vorm dan). En wat bedoel je met die 2 seconden zin, dat begrijp ik niet echt eigenlijk. Bedoel je dat de depressieve periodes maar 2 seconden duren? Want dat is niet echt gebruikelijk voor een bi-polaire stoornis volgens mij.quote:Op donderdag 26 april 2007 00:48 schreef HiZ het volgende:
Het lijkt er dus op dat ik mezelf in zo'n situatie heb gemanoeuvreerd. En de laatste dagen zit ik me steeds meer af te vragen of het eigenlijk wel mogelijk is om een relatie op langere tijd te hebben met iemand die bi-polair is. Hij is heel intelligent en vaak ook grappig. Maar het is gekmakend om in een relatie steeds 2 seconden van een depressieve episode te zitten waarin hij alles waardeloos vindt.
Zijn er mensen met ervaring als 'de partner' en hebben die een mening over of het eigenlijk wel kan?
Vandaar mijn vraag, of TS weet of de betreffende persoon bipolair is of TS dat alleen vermoedt.quote:Op donderdag 26 april 2007 22:03 schreef Igraine het volgende:
[..]
Omgaan met de manie is minstens even lastig als omgaan met de depressiviteit imo (in onbeperkte vorm dan). En wat bedoel je met die 2 seconden zin, dat begrijp ik niet echt eigenlijk. Bedoel je dat de depressieve periodes maar 2 seconden duren? Want dat is niet echt gebruikelijk voor een bi-polaire stoornis volgens mij.
Onzin. Het zijn meestal gevoelige typjes die heel erg goed naar het gevoel van anderen luisteren. Dus als TS dat zoekt (zij is verliefd geworden op zijn persoontje, en da's geowon een onderdeel van hijzelf) dan is ze aan't goede adres.quote:Op donderdag 26 april 2007 23:24 schreef 3rno het volgende:
Heel simpel: NIET DOEN.
TS is overigens een man.quote:Op donderdag 26 april 2007 23:44 schreef Koewam het volgende:
[..]
Onzin. Het zijn meestal gevoelige typjes die heel erg goed naar het gevoel van anderen luisteren. Dus als TS dat zoekt (zij is verliefd geworden op zijn persoontje, en da's geowon een onderdeel van hijzelf) dan is ze aan't goede adres.
Depressieve periodes schat ik zo in. Wat zo ongeveer is elke keer als hij gaat nadenken over 'DE TOEKOMST'.quote:Op vrijdag 27 april 2007 11:12 schreef Re het volgende:
Is dat laatste vooral tijdens zijn manische of tijdens de depressieve cycle?
Pfoe.. dat lijkt me idd best lastig.. het zal veel incasseringsvermogen vragen..quote:Op donderdag 26 april 2007 00:48 schreef HiZ het volgende:
Het lijkt er dus op dat ik mezelf in zo'n situatie heb gemanoeuvreerd. En de laatste dagen zit ik me steeds meer af te vragen of het eigenlijk wel mogelijk is om een relatie op langere tijd te hebben met iemand die bi-polair is. Hij is heel intelligent en vaak ook grappig. Maar het is gekmakend om in een relatie steeds 2 seconden van een depressieve episode te zitten waarin hij alles waardeloos vindt.
Zijn er mensen met ervaring als 'de partner' en hebben die een mening over of het eigenlijk wel kan?
nou, niets in onmogelijk natuurlijk, je zal voor jezelf het een en ander op een rijtje moeten zetten... kun je het aan dat hij "ziek" is en dat daar gevolgen aanzitten. Zie je het als een taak hem er door heen te slepen en dan ook alle shit over je heenkrijgen maar dan kan het eindresultaat zijn dat het allemaal goed komt. Altijd in je achterhoofd houden dat je zijn ziekte niet tegen hem moet gebruiken maar hem ook de vrijheid moet geven zijn ziekte onder controle te makenquote:Op vrijdag 27 april 2007 12:07 schreef HiZ het volgende:
Hmm... hij was altijd nogal extreem in zijn uitingen. Maar eerder een beetje ADHD achtig had ik ingeschat. Op een gegeven ogenblik wen je er ook een beetje aan en leer je ook om het maar een beetje langs je te laten gaan. Maar nu begint het wel heel erg te lijken op een onmogelijk iets.
Door mijn werk ken ik vele mensen met een bipolaire 1 stoornis. Het zijn lichtzinnige leuke geestige mensen als ze normaal-hypomaan zijn... Men spreekt echter bij deze mensen ook wel van een bipolaire persoonlijkheidsstoornis om aan te geven dat hun karakter ook bepaalde eigenschappen heeft. Hans Teeuwen is ook zo'n bekende bipolair.quote:Op vrijdag 27 april 2007 23:01 schreef HiZ het volgende:
Mijn probleem is natuurlijk dat ik teveel incasseringsvermogen heb![]()
Daar ben ik het niet mee eens. Je kunt elkaar juist zo mooi aanvullen.quote:Op donderdag 26 april 2007 00:58 schreef Friek_ het volgende:
Ik denk dat je in een relatie altijd wel behoorlijk gelijkwaardig aan elkaar moet zijn
Tja, terugkijkend zeg ik; run for your life. Ik denk dat het inmiddels tussen ons uit is. Tenminste, ik ben begonnen me zo te gedragen nadat hij het zomaar weer uitmaakte, hoe moeilijk me dat ook viel.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 23:31 schreef stacy het volgende:
ik heb precies het zelfde bij mijn vriend,
hij heeft deze week nu al 3 keer gezegt dat hij denkt dat hij niet van me houd en niet komt van het weekend en dan praat ik net zo lang op hem in tot het over is alleen soms negeert hij me totaal en praat niet met me,
zo van het ene moment op het andere moment als we midden in een gesprek zijn kan die zo ophangen of weg gaan
Dat klinkt mij meer als 'n vorm van kinderachtig aandachttrekken in de oren, maar goed, heb geen verstand van psychische stoornissen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 22:30 schreef HiZ het volgende:
Oh well... een voorbeeldje van het gedrag? Ik was in slaap gevallen op de bank. Toen ik wakker werd zag ik dat er een berichtje op mijn telefoon stond waarin kort samengevat stond dat hij zich heel slecht voelde en dood wilde. Kwartier tevoren binnen gekomen. Bel ik 'm. Telefoon staat wel aan, maar er wordt niet opgenomen. Nieuw berichtje, dat hij niet wil praten omdat het al beter gaat.
Ja, in het begin doe je het op die manier af. Na een tijdje begint je er anders tegenaan te kijken.quote:Op zaterdag 1 november 2008 12:20 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Dat klinkt mij meer als 'n vorm van kinderachtig aandachttrekken in de oren, maar goed, heb geen verstand van psychische stoornissen.![]()
M.
Mensen studeren ervoor om dat soort mensen te behandelen. Misschien vind jij het niet erg, maar ik zou het professionals overlatenquote:Op zondag 2 november 2008 13:35 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja, in het begin doe je het op die manier af. Na een tijdje begint je er anders tegenaan te kijken.
Omdat je van iemand houdt?quote:
Dat ja.quote:Op zondag 2 november 2008 19:14 schreef WJ18 het volgende:
Neem dit het persoon nooit kwalijk. In voor en tegenspoed.
Je hebt helemaal gelijk. Vier of meer episodes per jaar van depressie of manie wordt al rapid cycling genoemd. Gemiddeld heeft een bipolaire patiënt minder dan één episode per jaar en duurt een episode enkele maanden.quote:Op maandag 3 november 2008 00:12 schreef BlueMage het volgende:
Ik dacht trouwens dat bij 'n bipolaire stoornis de stemmingswisselingen niet zo snel gingen zoals hier beschreven wordt, ik weet er niet veel van maar ik dacht dat dat meer bij 'n borderline stoornis hoorde...
M.
quote:Op zondag 2 november 2008 13:37 schreef Willem.Kok het volgende:
[..]
Mensen studeren ervoor om dat soort mensen te behandelen. Misschien vind jij het niet erg, maar ik zou het professionals overlaten
Waarom blijf je bij hem dan?quote:Op donderdag 2 april 2009 14:45 schreef Lisette22 het volgende:
Sorry, ik moet dit even kwijt. Ik reageer ook emotioneel omdat ik een partner heb die zelf erg hard en onbetrokken reageert. Hij ziet mijn strijd met de medicijnen, maakt dagelijks mee wat voor een fantastische moeder ik toch maar ben en hij behandelt me op een manier waarop je niemand hoort te behandelen.
Zou je dan weer terugwillen? Het lijkt mij haast niet te doen om met iemand die dit heeft een relatie te hebben.quote:Op donderdag 2 april 2009 16:47 schreef HiZ het volgende:
Ik zag dat dit topic weer boven is gekomen. Raar is dat om het terug te zien. We hebben wel nog contact, maar de basis daarvoor is niet helemaal duidelijk. Hij is nog altijd lastig om mee om te gaan maar door iets meer afstand is het wel makkelijker voor me geworden. Hoewel ik het nog altijd betreur dat de relatie voorbij is.
ook herkenbaarquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 22:30 schreef HiZ het volgende:
Oh well... een voorbeeldje van het gedrag? Ik was in slaap gevallen op de bank. Toen ik wakker werd zag ik dat er een berichtje op mijn telefoon stond waarin kort samengevat stond dat hij zich heel slecht voelde en dood wilde. Kwartier tevoren binnen gekomen. Bel ik 'm. Telefoon staat wel aan, maar er wordt niet opgenomen. Nieuw berichtje, dat hij niet wil praten omdat het al beter gaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |