De bijbel en de koran.quote:Op woensdag 25 april 2007 23:41 schreef -Angelic- het volgende:
Stel je wilt iemand die gelooft in een bepaalde godsdienst (bv. het Christendom) aan het twijfelen brengen ... met welke boeken, teksten, of opmerkelijke online artikelen doe je?
Waarom? Is dat een doel op zich?quote:Op woensdag 25 april 2007 23:41 schreef -Angelic- het volgende:
Stel je wilt iemand die gelooft in een bepaalde godsdienst (bv. het Christendom) aan het twijfelen brengen ...
Inderdaad, laat hetgeen discussie voortbrengt maar komenquote:met welke boeken, teksten, of opmerkelijke online artikelen doe je? Aangezien de meeste Fokkers atheisten zijn, moeten er toch een aantal nuttige suggesties gepost kunnen worden. PS. Het zou natuurlijk geweldig zijn als bijvoorbeeld een artikel een sterke wetenschappelijk inslag kent ... wat bedoel ik daarmee gedegen bronvermeldingen, etc. ... je begrijpt wel wat ik bedoel.
Laat datgene wat de twijfel zaait maar komen ...
Ja, dat was ook mijn eerste reactie.quote:Op woensdag 25 april 2007 23:58 schreef Houtspeer het volgende:
Waarom zou je dat willen?
En elk intelligent persoon die ook gelovig is, weet dat hij/zij die boeken niet letterlijk moet nemen... zie het gewoon als een overtuiging een levenswijze een hobby...quote:Op woensdag 25 april 2007 23:55 schreef onemangang het volgende:
[..]
De bijbel en de koran.
In beide boeken staat voldoende onzin om ieder intelligent persoon er op te kunnen wijzen dat wat er in staat niet overeenkomt met de werkelijkheid. Een websitte als http://www.skepticsannotatedbible.com kan daarbij een geweldige hulp zijn vanwege de unieke wijze van indelen (alles over intolerantie op een rijtej, bijvoorbeeld)
En ik gooi hem nog even in de herhaling...quote:Op woensdag 25 april 2007 23:58 schreef Houtspeer het volgende:
Dat dus. Inconsistenties etc doen het altijd goed.quote:Op woensdag 25 april 2007 23:55 schreef onemangang het volgende:
[..]
De bijbel en de koran.
In beide boeken staat voldoende onzin om ieder intelligent persoon er op te kunnen wijzen dat wat er in staat niet overeenkomt met de werkelijkheid. Een websitte als http://www.skepticsannotatedbible.com kan daarbij een geweldige hulp zijn vanwege de unieke wijze van indelen (alles over intolerantie op een rijtej, bijvoorbeeld)
Precies, wat is het nut ervan?quote:Op woensdag 25 april 2007 23:58 schreef Houtspeer het volgende:
Die kan je ook terugkaatsen: waarom willen gelovigen altijd ongelovigen/andersgelovigen bekeren? Verder is een wereld zonder godsdienst misschien wel wenselijker dan een met, dus hoe meer zieltjes gewonnen voor het atheisme hoe beter.quote:Op donderdag 26 april 2007 00:23 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
En ik gooi hem nog even in de herhaling...
Why not.quote:Op donderdag 26 april 2007 00:23 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
En ik gooi hem nog even in de herhaling...
Altijd? Daar ben ik gestopt met lezen.quote:Op donderdag 26 april 2007 00:32 schreef KwisatzHaderach het volgende:
Waarom moeten atheisten toch altijd...
Geen idee, willen gelovigen dat altijd?quote:Op donderdag 26 april 2007 00:26 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Die kan je ook terugkaatsen: waarom willen gelovigen altijd ongelovigen/andersgelovigen bekeren? Verder is een wereld zonder godsdienst misschien wel wenselijker dan een met, dus hoe meer zieltjes gewonnen voor het atheisme hoe beter.
Mierenneukerquote:Op donderdag 26 april 2007 00:39 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Altijd? Daar ben ik gestopt met lezen.![]()
Probeer het nog een keertje.![]()
Oh... laat eens zien dan?quote:Op donderdag 26 april 2007 00:40 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Mierenneuker![]()
Hij heeft een goed punt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |