Duhhh hij dacht volgens mij dat ik zo'n Ub3r no0b was..quote:Op woensdag 30 mei 2007 16:45 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Met een kabeltje zal het je ook niet lukken om een PDF bestand er in te zetten hoor, ik denk dat dat is wat hij bedoelde.![]()
ehhh neequote:Op woensdag 30 mei 2007 21:01 schreef Sensation89 het volgende:
[..]
Duhhh hij dacht volgens mij dat ik zo'n Ub3r no0b was..
stel je weet alle behalve de standaardafwijkingquote:Op woensdag 30 mei 2007 21:57 schreef verregentmeisje het volgende:
Zou iemand please ff kunnen uitleggen hoe je een onbekend gemiddelde of onbekende standaardafwijking kunt uitrekenen??![]()
Deze manier snap ik nietquote:Op woensdag 30 mei 2007 22:03 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
stel je weet alle behalve de standaardafwijking
y1=normalcdf(linkergrens,rechtergrens,gemiddelde,x)
y=oppervlakte
intersecten maar!! en als je het gemiddelde niet weet, dan vul je daarvoor de x in
ik denk dat wiskunde bij mij morgen echt kut gaat
Zelfs als je niks weet kun je alles uitrekenen aan de hand van de gegevens.quote:Op woensdag 30 mei 2007 22:16 schreef verregentmeisje het volgende:
[..]
Deze manier snap ik niet![]()
Zou je die misschien wat duidelijker uit kunnen leggen aan de hand van een voorbeeld? *kijkt lief*![]()
JIJ BENT ECHT EEN HELD!quote:Op woensdag 30 mei 2007 22:26 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Zelfs als je niks weet kun je alles uitrekenen aan de hand van de gegevens.
Stel Piet heeft cijfers gehaald, allemaal tellen ze 1 keer mee.
4,3
5.6
7.5
2.5
8.7
9.5
Die cijfers vul je in= STAT--> EDIT Bij L1 komen de cijfers te staan. Bij L2 de frequentie (in dit geval bij allemaal 1)
Vervolgens ga je naar= STAT--> CALC--> 1-Var Stats.
Et voila. Alle gegevens rollen eruit.
De x met het streepje erboven is het gemiddelde
De soort o met een x er achter is de standaardafwijking
De n is het aantal waarnemingen
MinX is kleinste waarneming
MaxX grootste waareimnng
Q1 is eerste kwartiel
Q3 derde kwartiel
Med is mediaan
Snappie? (owja, ik ga er maar van uit dat je een TI rekenmachine hebt,)
Nee!quote:Op woensdag 30 mei 2007 22:16 schreef verregentmeisje het volgende:
[..]
Deze manier snap ik niet![]()
Zou je die misschien wat duidelijker uit kunnen leggen aan de hand van een voorbeeld?
Nou, vooruit dan maar!quote:*kijkt lief*![]()
Je hebt niet altijd al die gegevens... Integendeel Je moet ook de standaarddeviatie kunnen uitrekenen zonder die 3.1 4.2 5.8 etc. lijstquote:Op woensdag 30 mei 2007 22:26 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Zelfs als je niks weet kun je alles uitrekenen aan de hand van de gegevens.
Stel Piet heeft cijfers gehaald, allemaal tellen ze 1 keer mee.
4,3
5.6
7.5
2.5
8.7
9.5
Die cijfers vul je in= STAT--> EDIT Bij L1 komen de cijfers te staan. Bij L2 de frequentie (in dit geval bij allemaal 1)
Vervolgens ga je naar= STAT--> CALC--> 1-Var Stats.
Et voila. Alle gegevens rollen eruit.
De x met het streepje erboven is het gemiddelde
De soort o met een x er achter is de standaardafwijking
De n is het aantal waarnemingen
MinX is kleinste waarneming
MaxX grootste waareimnng
Q1 is eerste kwartiel
Q3 derde kwartiel
Med is mediaan
Snappie? (owja, ik ga er maar van uit dat je een TI rekenmachine hebt,)
dit is zo kk makkelijk, wij kregen gewoon op school te horen hoe we dat moesten te doen met de rekenmachine. Maar waar ik me op concentreer is kansberekeningenquote:Op woensdag 30 mei 2007 22:34 schreef Noshiba het volgende:
[..]
JIJ BENT ECHT EEN HELD!werkt ook voor casio alleen de standaardafwijking kenk niet vinden!
Neeeeeeee je hebt mijn vraag perfect begrepen!!!!!!quote:Op woensdag 30 mei 2007 22:40 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Oh wacht, heb ik je vraag verkeerd begrepen? Ik zie dat iemand anders al een andere uitleg gegeven heeft...
EDIT: ik ging er ook voor het gemak maar effe van uit dat je een Texas Instruments hebt, want ik geen flauw benul hoe je iets dergelijks uitrekent op een Casio.
Moeten wij jou gaan zeggen of jij wiskunde al dan niet kan?quote:Op woensdag 30 mei 2007 22:43 schreef kweek89 het volgende:
alles bij wiskunde heb ik echt een beetje, ik snap het...maar niet 100% en kan ik het zelf wel?
Je moet inderdaad al begrijpen hoe normalcdf enzo werkt voordat je mijn uitleg kan gebruiken. Maar ik zou je echt niet kunnen uitleggen hoe dat in elkaar steekt. Ik snap zelf ook een heleboel niet van wiskunde (asymptopenquote:Op woensdag 30 mei 2007 22:44 schreef verregentmeisje het volgende:
[..]
Neeeeeeee je hebt mijn vraag perfect begrepen!!!!!!
Maar zou graag een voorbeeld krijgen, want met zo rechttoerechtaan formule zakt het kwartje bij mij meestal niet![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |