abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 mei 2007 @ 23:02:32 #151
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_49123458
quote:
Op maandag 7 mei 2007 21:03 schreef Gryphonne het volgende:

[..]

Uhm ja okay, vet argument?
[..]

En hier ben ik écht gestopt met lezen Succes met jouw versie van de geschiedenis

Oja, en het laatste citaatje:

While cleaning up, a Finnish officer muttered to a photojournalist, "The wolves will eat well this year." After the "victory", a Russian officer muttered, "Well, we've won just enough land to bury our dead."

(Engle Paananen, Eloise Paananen. The Winter War : The Russo-Finnish Conflict.)
Goed, als ik je bronnen geef uit literatuur dan neem je ze toch niet aan aangezien jij het niet kunt controleren? Dan zal ik toch genoodzaakt moeten zijn het op te zoeken op internet?

Goed, geen wikipedia voor jou dus.

Wil je dan HIer http://web.jjay.cuny.edu/~jobrien/reference/ob62.html , hier http://www.secondworldwar.co.uk/casualty.html, hier http://www.answers.com/topic/world-war-ii-casualties en als je dan daar nog niet mee bevredigd ben hier http://www.worldwar-2.net(...)casualties-index.htm even kijken

Leuk he, dingen voorkauwen.

Goed, als je dat niet goed vind, zul je je bieppasje moeten pakken en echt naar de bieb gaan voor wat infoboekjes.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  dinsdag 8 mei 2007 @ 00:52:12 #152
123743 Gryphonne
Ancient guardian
pi_49128395
quote:
Op maandag 7 mei 2007 23:02 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Goed, als ik je bronnen geef uit literatuur dan neem je ze toch niet aan aangezien jij het niet kunt controleren? Dan zal ik toch genoodzaakt moeten zijn het op te zoeken op internet?

Goed, geen wikipedia voor jou dus.

Wil je dan HIer http://web.jjay.cuny.edu/~jobrien/reference/ob62.html , hier http://www.secondworldwar.co.uk/casualty.html, hier http://www.answers.com/topic/world-war-ii-casualties en als je dan daar nog niet mee bevredigd ben hier http://www.worldwar-2.net(...)casualties-index.htm even kijken

Leuk he, dingen voorkauwen.

Goed, als je dat niet goed vind, zul je je bieppasje moeten pakken en echt naar de bieb gaan voor wat infoboekjes.
Ik had het over burgerslachtoffers, te attribueren aan de beiden regimes: lezen
pi_49161931
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 20:40 schreef Karrs het volgende:

[..]

Maakt niet uit. Nederland had zich niet overgegeven en was nog in oorlog met Duitsland en behoorde bij het geallieerde opperbevel, net als Sovjet-unie. Het Duitse leger joinen was landverraad. Daar past geen respect bij, zelfs niet 60 jaar na dato.
Alsof je erg veel respect op zou moeten brengen voor de geallieerden die Oost-Europa weg hebben gegeven aan het communisme na de WO2. Churchill zag de bui al hangen, maar Rooseveld heeft Oost-Europa verkwanseld. Sowieso had WO2 in Europa kunnen worden verkort als men geen onvoorwaardelijke overgave had geeist.

Wanneer je kijkt naar hoeveel ellende mensen bespaard was gebleven dan kun je wel wat kanttekeningen zetten bij acties van de Geallieerden.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 23:48:16 #154
176916 Karrs
2007-2017
pi_49167353
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 21:52 schreef drexciya het volgende:

[..]

Alsof je erg veel respect op zou moeten brengen voor de geallieerden die Oost-Europa weg hebben gegeven aan het communisme na de WO2. Churchill zag de bui al hangen, maar Rooseveld heeft Oost-Europa verkwanseld. Sowieso had WO2 in Europa kunnen worden verkort als men geen onvoorwaardelijke overgave had geeist.

Wanneer je kijkt naar hoeveel ellende mensen bespaard was gebleven dan kun je wel wat kanttekeningen zetten bij acties van de Geallieerden.
Heeft NIETS te maken met wat ik zei.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  donderdag 21 februari 2008 @ 20:39:13 #155
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_56892174
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 13:59 schreef SeLang het volgende:

[..]

Eerlijkheidshalve moet daar wel bij worden gezegd dat er nauwelijks joden waren in Denemarken...
Maar Nederland heeft na Polen procentueel gezien de meeste joden gedeporteerd. En velen daarvan werden gewoon door de Nederlandse politie opgehaald.

Uit Duitse archieven blijkt verder dan er in NL nauwelijks verzet van betekenis was. Nederland werd gebruikt als een soort van relaxoord. Duitse militairen konden in NL namelijk gewoon ongewapend over straat, naar de bioscoop, uitgaan met locale meisjes, etc
niet waar.
De baltische staten hebben het meeste geleden. Daar is meer dan 95 procent van alle Joden gedeporteerd.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_56892320
Het is al genoemd, maar Finland heeft toch ook een belangrijke rol gespeeld in de Tweede Wereldoorlog. Blijft raar dat ik daar op school niets over gehoord/geleerd heb.
pi_56892396
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 20:39 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

niet waar.
De baltische staten hebben het meeste geleden. Daar is meer dan 95 procent van alle Joden gedeporteerd.
Weet je dat zeker? Ik heb ergens gelezen dat in Nederland juist de meeste joden gedeporteerd werden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2008 20:48:41 ]
  donderdag 21 februari 2008 @ 20:57:42 #158
158899 GasTurbine
pi_56892598
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 20:45 schreef Gewas het volgende:
Het is al genoemd, maar Finland heeft toch ook een belangrijke rol gespeeld in de Tweede Wereldoorlog. Blijft raar dat ik daar op school niets over gehoord/geleerd heb.
Inderdaad. We vinden eerder onszelf (deels begrijpelijk) belangenrijker.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  donderdag 21 februari 2008 @ 21:01:43 #159
158899 GasTurbine
pi_56892703
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 20:48 schreef Gewas het volgende:

[..]

Weet je dat zeker? Ik heb ergens gelezen dat in Nederland juist de meeste joden gedeporteerd werden.
Misschien staat het op wikipedia, maar ik leer nu op school (3HAVO) dat de baltische staten bijna compleet leeggeruimd zijn.

Edit:

Daarnaast wil ik dit toch wel quoten. Respect voor deze landen!
quote:
*

In Italië weigerden de meeste legerbevelhebbers en politiebeambten de Joden te vervolgen. Toen men in Denemarken de kleine Joodse gemeenschap trachtte te vervolgen, werd deze beschermd en uiteindelijk naar Zweden getransporteerd. Finland, bondgenoot van Duitsland uit opportunistische overwegingen, weigerde Joden te vervolgen of uit te leveren. Japan beschermde de weinige Joden die op Japans of bezet grondgebied waren. Toen de Duitsers de Bulgaarse Joden sterren wilden laten dragen, ging de gehele bevolking deze trots dragen. Ook latere pogingen van de Duitsers en Bulgaarse antisemieten werden geblokkeerd.

[ Bericht 30% gewijzigd door GasTurbine op 21-02-2008 21:05:22 (2x miscommunicatie :')) ]
  donderdag 21 februari 2008 @ 21:07:23 #160
158899 GasTurbine
pi_56892812
Alhoewel, leren. Toevallig zien staan in een kaartje van europa.
  donderdag 21 februari 2008 @ 21:30:19 #161
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_56893427
je zit in 3 havo? Aha.. getuigd genoeg.

Middelbaarschoolonderwijs qua geschiedenis en de 2ewereldoorlog verzaakt enorm.
De rol die wij speelden bij de jodenvervolging is er praktisch uitgehaald.
  donderdag 21 februari 2008 @ 22:21:42 #162
158899 GasTurbine
pi_56894980
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 21:30 schreef Pumatje het volgende:
je zit in 3 havo? Aha.. getuigd genoeg.

Middelbaarschoolonderwijs qua geschiedenis en de 2ewereldoorlog verzaakt enorm.
De rol die wij speelden bij de jodenvervolging is er praktisch uitgehaald.
Mwah. Valt mee.
We leren compleet niks over de Japanners en Indonesië. Ik was de enigste uit de klas die wist dat de Slag om de Javazee heeft bestaan en moest mijn leraar op de vingers tikken die beweerde dat dat hét keerpunt in de oorlog in Zuid-Azië was. Integendeel. De complete nederlandse marine ligt daar op de bodem

Behalve een mijnenveger die zich had vermomnd als tropisch eiland. Net nog gelezen.
Ik zoek even de bron erbij.
pi_56895514
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 15:31 schreef Viajero het volgende:
Ik vind die landen die in maart/april 1945 nog snel even de oorlog aan Duitsland verklaarden altijd zo grappig. Argentinie is een van die landen,en er zijn er nog en paar.
Idd.. stelletje smerige staten waren het..
  donderdag 21 februari 2008 @ 22:52:17 #164
158899 GasTurbine
pi_56895835
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 22:40 schreef MMarel het volgende:

[..]

Idd.. stelletje smerige staten waren het..
Op dat moment de armste regionen van de wereld. Een inval van Japan (wat in die tijd niet onlogisch was) kon niemand gebruiken.

Daarnaast gaf de gezamelijke oorlogsverklaring van de VN de doorslag.

PS: De Mijnenveger, vermomd als tropisch eiland;

http://en.wikipedia.org/wiki/HNLMS_Abraham_Crijnssen
pi_56895967
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 22:52 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

Op dat moment de armste regionen van de wereld. Een inval van Japan (wat in die tijd niet onlogisch was) kon niemand gebruiken.

Daarnaast gaf de gezamelijke oorlogsverklaring van de VN de doorslag.

PS: De Mijnenveger, vermomd als tropisch eiland;

http://en.wikipedia.org/wiki/HNLMS_Abraham_Crijnssen
Wat ook pas smerig was, was nadat de Duitsers via Frankrijk de spaanse grens bereikten, mussoloni ineens Frankrijk de oorlog verklaarde en daarbij maar ook direct wat Franse dorpjes inlijvde aan de Italiaanse grens.
  donderdag 21 februari 2008 @ 23:18:42 #166
158899 GasTurbine
pi_56896459
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 22:57 schreef MMarel het volgende:

[..]

Wat ook pas smerig was, was nadat de Duitsers via Frankrijk de spaanse grens bereikten, mussoloni ineens Frankrijk de oorlog verklaarde en daarbij maar ook direct wat Franse dorpjes inlijvde aan de Italiaanse grens.
Inderdaad. Daarna heeft Italië echter wel dapper meegevochten in de slag om stalingrad met een compleet leger. En de afrikacampagne weten we allemaal wel hoe dat is afgelopen.
  donderdag 21 februari 2008 @ 23:28:22 #167
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_56896677
africa campagne ja....

Prachtig ik herriner me nog een gesprek wat ik heb gelezen tussen een duitse lieutnant en een Italiaanse Generaal...

waar onder andere in voorkwam : Jullie stelletje macaroni's verknallen alles !

Maar inderdaad Gasturbine, goed van je
Niet de gehele, maar meer dan de helft lag daar op de bodem onder andere door onder andere het proberen tegenhouden van de invasie..

Toch blijkt na het lezen van rapporten dat we daar niet veel fouten hebben gemaakt, en de NL marine zich zo goed mogelijk heeft verzet. Uiteindelijk waren we vooral in de steek waren gelaten door de Amerikanen en Engelsen, ze trokken veel terug omdat ze het niet meer als primair slagveld zagen met hoge prioriteit. Maargoed, who can blame them.
pi_56896784
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 23:18 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

Inderdaad. Daarna heeft Italië echter wel dapper meegevochten in de slag om stalingrad met een compleet leger. En de afrikacampagne weten we allemaal wel hoe dat is afgelopen.
Dappere jongens die Italianen, in 1940 bereikten ze niet echt veel. Behalve fiasco's in Griekenland, Oost Afrika en Noord Afrika.

http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Compass
http://en.wikipedia.org/w(...)n_%28World_War_II%29
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  donderdag 21 februari 2008 @ 23:36:11 #169
158899 GasTurbine
pi_56896820
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 23:28 schreef Pumatje het volgende:
africa campagne ja....

Prachtig ik herriner me nog een gesprek wat ik heb gelezen tussen een duitse lieutnant en een Italiaanse Generaal...

waar onder andere in voorkwam : Jullie stelletje macaroni's verknallen alles !

Maar inderdaad Gasturbine, goed van je
Niet de gehele, maar meer dan de helft lag daar op de bodem onder andere door onder andere het proberen tegenhouden van de invasie..

Toch blijkt na het lezen van rapporten dat we daar niet veel fouten hebben gemaakt, en de NL marine zich zo goed mogelijk heeft verzet. Uiteindelijk waren we vooral in de steek waren gelaten door de Amerikanen en Engelsen, ze trokken veel terug omdat ze het niet meer als primair slagveld zagen met hoge prioriteit. Maargoed, who can blame them.
Tsja. Alhoewel de vloot op dat moment bestond uit Amerikaanse, Australische, Engelse én Nederlandse schepen. De ABDA-vloot (american-british-dutch-australian) was zelfs in de meerderheid.

Achja. Toch ben ik trots dat we ons er niet bij neerlagen! Dat mag ook wel eens gezegd worden!
  donderdag 21 februari 2008 @ 23:38:06 #170
158899 GasTurbine
pi_56896865
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 23:34 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Dappere jongens die Italianen, in 1940 bereikten ze niet echt veel. Behalve fiasco's in Griekenland, Oost Afrika en Noord Afrika.

http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Compass
http://en.wikipedia.org/w(...)n_%28World_War_II%29
Dapper zijn betekent niet winnen.

De legers waren te oud. Als ze van het niveautje frankrijk waren zouden we nu allemaal misschien Duits-Italiaans praten
  donderdag 21 februari 2008 @ 23:41:17 #171
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_56896921
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 23:36 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

Tsja. Alhoewel de vloot op dat moment bestond uit Amerikaanse, Australische, Engelse én Nederlandse schepen. De ABDA-vloot (american-british-dutch-australian) was zelfs in de meerderheid.

Achja. Toch ben ik trots dat we ons er niet bij neerlagen! Dat mag ook wel eens gezegd worden!
Nee nee, de Jappen waren in de meerderheid, het enige in welke klasse wij numeriek overwicht boden was qua lichte kruisers.. 2 Nederlandse en 1 Australische tegenover 2 japanse. ze hadden een stukkie meer destroyers.

Maar daarnaast hadden ze het vooral van de sublieme torpedo's, lucht-zee combined offence waar we nog wat van konden leren, en onze schepen van Abda waren leftovers van de 1e wereldoorlog, jappen hadden simpelweg veel meer slagkracht.

maar je hebt helemaal gelijk, we legden het er niet bij neer.. jammer enkel dat echt het grootste gedeelte van onze vloot ten onder ging.
  vrijdag 22 februari 2008 @ 00:16:55 #172
158899 GasTurbine
pi_56897481
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 23:41 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Nee nee, de Jappen waren in de meerderheid, het enige in welke klasse wij numeriek overwicht boden was qua lichte kruisers.. 2 Nederlandse en 1 Australische tegenover 2 japanse. ze hadden een stukkie meer destroyers.

Maar daarnaast hadden ze het vooral van de sublieme torpedo's, lucht-zee combined offence waar we nog wat van konden leren, en onze schepen van Abda waren leftovers van de 1e wereldoorlog, jappen hadden simpelweg veel meer slagkracht.

maar je hebt helemaal gelijk, we legden het er niet bij neer.. jammer enkel dat echt het grootste gedeelte van onze vloot ten onder ging.
Inderdaad. 2 feitjes door elkaar heen gehaald.
Excuus.
pi_56902181
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 23:38 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

Dapper zijn betekent niet winnen.

De legers waren te oud. Als ze van het niveautje frankrijk waren zouden we nu allemaal misschien Duits-Italiaans praten
Niet echt oud, ze waren gewoon verkeerd georganiseerd. Il Duce wilde meer divisies hebben in de jaren voor de oorlog en de enige manier hoe dit bereikt kon worden was de divisies zelf reorganiseren van tertaire naar binaire divisies(2 regimenten per divisies inplaats van 3). Hierdoor verloren ze veel vuurkracht.
Ook was Italie al veel vroeger begonnen met herbewapenen in vergelijking met andere landen. Hierdoor hadden ze inderdaad veel oude uitrusting die door smalle industriële basis en de afhankelijkheid op de import van grondstoffen niet optijd vervangen konden worden.
Verder was het Italiaanse volk nou niet echt gebrand op een oorlog met Engeland.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_56903413
quote:
Op donderdag 26 april 2007 10:20 schreef Karrs het volgende:

[..]

Met een man of 300
Net als de Antillen
Die gestationeerd werden in Australië, bij wat er nog over was van het KNIL
waarom een ':')' ?

Toont weinig respect voor wat er met het KNIL is gebeurd mijn inziens.
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  vrijdag 22 februari 2008 @ 12:50:45 #175
111528 Viajero
Who dares wins
pi_56903826
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 20:48 schreef Gewas het volgende:

[..]

Daar gaan we weer. Wat is dat toch met die zelfhaat van Nederland, dat we onszelf zien als een land van NSBers en andere collaborateurs?

Een hoog percentage Nederlandse Joden werd gedood doordat we een goede administratie en infrastructuur hadden, en omdat in Nederland niet echt natuurlijke schuilplaatsen waren (moerassen, uitgestrekte wouden ed). Niet omdat wij zo antisemitisch waren.

Als je kijkt op de site van Yad Vashem, het Israelische holocaust museum, dan zie je dat Nederland op de tweede plaats komt qua aantal mensen die Joden hebben geholpen.

http://www1.yadvashem.org/righteous/index_righteous.html

Niet slecht voor zo'n klein landje.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')