De grieken hebben Churchill en daarna Roosevelt meer nachtmerries bezorgt dan alle Joden Hitler bij elkaar hebben veroorzaakt. De hele puinhoop >45 in griekenland heeft ook geleid tot het starten van het Ijzeren gordijn.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 14:38 schreef Xenwolfie het volgende:
Vergeet de Grieken trouwens niet, die hebben Mussolini nog wat nachtmerries gegeven en Hitler ook in Kreta.
Niet helemaal, wat wel zo is, is dat de Finnen de Sovjets goed 1e keer een poepje hebben laten ruiken, ze wisten niet wat ze overkwam, grote verliezen in mankracht en materiëel. Uiteindenlijk wel "gewonnen" door de SU met een verovering van 60km land. Ze zeggen daar in Finland over die strijd ook wel, De russen hebben net genoeg grond gepakt om al hun doden op te kunnen begraven.quote:Op woensdag 25 april 2007 23:23 schreef Xenwolfie het volgende:
Vergeet Finland niet, 2x de Sovjet Unie op zijn donder gegeven.
Alsof dat ook maar 1 trein vertraagt heeft naar Polen, integendeel zelfs, de bezetter zette gewoon eigen mensen in en het spoor was lekker leeg.quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:24 schreef Vincenski het volgende:
Als teken van verzet had je ook nog de Februaristaking, als reactie op de Jodenvervolging. Was volgens mij in bezet Europa het eerste grote teken dat veel mensen het niet eens waren met de Jodenvervolging, en volgens mij heeft NL ook nog best plat gelegen hierdoor
Niet bewust, over het algemeen. Het feit dat de Nederlandse administratie top geregeld was én dat deze documenten niet zijn verbrand tijdens de terugtrekking en vertragingsacties in mei 1940, heeft ervoor gezorgd dat er hier relatief heel veel joden de oorlog niet hebben overleefd. De beschuldiging dat Nederland flink heeft meegeholpen, is naar ik heb begrepen ook niet helemaal terecht. Het was meer een zij-effect...quote:Op donderdag 3 mei 2007 12:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Alsof dat ook maar 1 trein vertraagt heeft naar Polen, integendeel zelfs, de bezetter zette gewoon eigen mensen in en het spoor was lekker leeg.
En laten we niet vergeten dat Ambtenaren van de burgerlijke stand en de politie heel hard hebben meegewerkt aan het oppakken en deporteren van de joden.
Een goedmakertje van de Denen voor het opgeven van hun land in één dagquote:Denemarken daarentegen werkte geheel niet mee, pleegde massaal verzet en evacueerde vrijwel geheel de joodse bevolking naar zweden.
Ambtenaren van de burgerlijke stand in Amsterdam draaide overuren om gegevens over joden op te leveren aan de bezetter, en kwamen met methode verbeteringen hoe je ze in kaart kon brengen.quote:Op donderdag 3 mei 2007 12:56 schreef Karrs het volgende:
[..]
Niet bewust, over het algemeen. Het feit dat de Nederlandse administratie top geregeld was én dat deze documenten niet zijn verbrand tijdens de terugtrekking en vertragingsacties in mei 1940, heeft ervoor gezorgd dat er hier relatief heel veel joden de oorlog niet hebben overleefd. De beschuldiging dat Nederland flink heeft meegeholpen, is naar ik heb begrepen ook niet helemaal terecht. Het was meer een zij-effect...
Bedankt voor de verduidelijking. Mijn onderschrift (100% pro Israel) is misschien wat kort door de bocht, komt nog uit de tijd van de Libanon oorlog. Ik heb zeker wel kritiek op Israel, maar sta toch duidelijk aan de Israelische kant. Ik denk dat ik hem binnenkort ga veranderen.quote:Op donderdag 3 mei 2007 07:23 schreef de_verlosser het volgende:
toch nog ff een korte reactie,
Aan Viajero wil ik mijn excuuus aanbieden, kan je onderschrift niet begrijpen (100 % .....) maar ik weet niet hoe je dat bedoeld en ik hem geen idee hoe ik je postgeschiedenis kan nalezen.
mijn reactie was kort door de bocht wat dat betreft.wat Doorbell betreft, complementen voor je kennis, maar hoe zit het nu met die zwarte bladzij van de finnen? niet toch? wat Lariekoek betreft misschien is lingo wat voor hem daar waarderen ze goede spelling. en dan nog het belangrijkste IK HAAT NIEMAND en voor onsaamhangede jodenhater uitgemaakt te worden gaat mij veel te ver.Ik ben het niet eens hoe Israel zich opsteld en om je zelf het uitverkorende ras te noemen vind ik eng en ongezond.Was er niet iemand anders die dat ook dacht zo rond 1933??
De Februaristaking is niet hetzelfde als de spoorwegstaking in 44. En die laatste was vooral bedoeld om troepentransport naar Arnhem en omgeving te bemoeilijken.quote:Op donderdag 3 mei 2007 12:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Alsof dat ook maar 1 trein vertraagt heeft naar Polen, integendeel zelfs, de bezetter zette gewoon eigen mensen in en het spoor was lekker leeg.
...
Ik had gelezen (ben alleen vergeten waar...) dat ze de 2e Sovjet aanval in 1944 hadden gestopt terwijl de Duitsers keihard werden teruggeslagen. De Sovjets moesten zelfs versterkingen halen. En als ik Mannerheim of Rhyti of wie ook de leiding had in Finland was had ik hetzelfde gedaan. Finland schreeuwde om hulp maar alleen Zweden gaf ze wat kannonen, vrijwilligers en verkeerde kogels voor ind e kannonen.quote:Op donderdag 3 mei 2007 11:36 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Vervolgens, en dit is jou "2" e keer van in de pan hakken.. werden Duitsers bij ingang van Barbarossa naar finland verplaatst gezien het verbond tussen deze 2 landen en startten de Duitsers ook vanuit Finland hun Blitzkrieg op de nietsvermoedende Soviets. Door de Duitsers werden de Soviets een stuk teruggeslagen, de Finnen hadden haast geen Leger meer over. De finnen veroverden zelfs stukken grond van de Soviet Unie.
Maargoed, het is inderdaad zo.. dat die Finnen een prima organisatie hadden. Dat ze werkten met verouderd materiaal is misleidend, want oud Materiaal is niet meteen slecht materiaal.. en voor de hit&run taktieken heb je niet modern materieel nodig. Ze deden het prima maar het was een strenge winter en ze kenden het gebied door en door.. Maar voor de 2e aanval van de soviets lieten de soviets ook troepen uit onder andere Siberië uitrukken die prima tegen de kou konden en zorgden ze voor voldoende materiaal.
Maargoed, ik vind die Finnen laffe eikels want ze waaiden lekker met elk windje mee, in zee gaan met de Duitse Nazi's is voor mij al voldoende om het een stelletje apen te vinden, akkoord.. ze hadden een sterke bondgenoot nodig om hun eer te herstellen, maar als ze gewoon wat harder aan te touwtjes van de Volkerenbond hadden getrokken kregen ze daar ook wel de nodige hulp uit. Eerst worden ze aangevallen, staan ze hun mannetje, vervolgens bij de 2e aanval verliezen ze wat.
Eerlijkheidshalve moet daar wel bij worden gezegd dat er nauwelijks joden waren in Denemarken...quote:Op donderdag 3 mei 2007 12:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Denemarken daarentegen werkte geheel niet mee, pleegde massaal verzet en evacueerde vrijwel geheel de joodse bevolking naar zweden.
Onder het mom "dat is m'n werk"quote:Op donderdag 3 mei 2007 12:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ambtenaren van de burgerlijke stand in Amsterdam draaide overuren om gegevens over joden op te leveren aan de bezetter, en kwamen met methode verbeteringen hoe je ze in kaart kon brengen.
kwam ook omdat de NLers zacht aangepakt werden door de duitser omdat ze de NLers zagen als broedervolk.quote:Op donderdag 3 mei 2007 13:59 schreef SeLang het volgende:
[..]
Eerlijkheidshalve moet daar wel bij worden gezegd dat er nauwelijks joden waren in Denemarken...
Maar Nederland heeft na Polen procentueel gezien de meeste joden gedeporteerd. En velen daarvan werden gewoon door de Nederlandse politie opgehaald.
Uit Duitse archieven blijkt verder dan er in NL nauwelijks verzet van betekenis was. Nederland werd gebruikt als een soort van relaxoord. Duitse militairen konden in NL namelijk gewoon ongewapend over straat, naar de bioscoop, uitgaan met locale meisjes, etc
Nauwelijks GEWAPEND verzet, dat is waar. Maar dan toch tot aan 1944; daarna werden er zelfs aanvallen op militaire stellingen uitgevoerd (bij het Twentekanaal, bijvoorbeeld) door de Blauwe Overall.quote:Op donderdag 3 mei 2007 13:59 schreef SeLang het volgende:
[..]
Eerlijkheidshalve moet daar wel bij worden gezegd dat er nauwelijks joden waren in Denemarken...
Maar Nederland heeft na Polen procentueel gezien de meeste joden gedeporteerd. En velen daarvan werden gewoon door de Nederlandse politie opgehaald.
Uit Duitse archieven blijkt verder dan er in NL nauwelijks verzet van betekenis was. Nederland werd gebruikt als een soort van relaxoord. Duitse militairen konden in NL namelijk gewoon ongewapend over straat, naar de bioscoop, uitgaan met locale meisjes, etc
Putten...quote:Op donderdag 3 mei 2007 14:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
kwam ook omdat de NLers zacht aangepakt werden door de duitser omdat ze de NLers zagen als broedervolk.
dan nog was dat zachter dan dat de fransen en polen werden aangepakt.quote:
Da's ook weer waar.quote:Op donderdag 3 mei 2007 14:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dan nog was dat zachter dan dat de fransen en polen werden aangepakt.
De NL krijgsgevangenen mochten gewoon naar huis etc etc.
..quote:Onder het mom "dat is m'n werk"
Heb veel discussies gelezen over waarom ze dat eigenlijk deden... meestal niet uit jodenhaat maar omdat ze 't werd opgedragen
Een ietwat vergaande vergelijking maak je hier. Ik weet niet wat jij gaat doen als je onder dwang wordt gevraagd je zus een beurt te geven, met als gevolg misschien wel marteling of dood. Jij kunt daar zelf ook geen inschatting van doen, aangezien jij nog nooit in zo'n situatie hebt gezeten. Oordeel niet te snel. Mensen in nood maken rare sprongen.quote:Op donderdag 3 mei 2007 15:07 schreef de_verlosser het volgende:
[..]
..
Jaja en als ik vraag of je je zusje een beurt wil geven dan doe je dat ook.....ik draag het je tenslot op.....
Wakker worden man...
Nederlanders zijn zo slap en alleen te motiveren als er wat valt te verdienen. Vandaar ook dat er zo veel joden konden onderduiken...het was allemaal voor de do....
Na deze opmerking krijg ik vast nog meer hatemail
Ik neem aan dat je weet dat je hiermee jezelf onsterfelijk belachelijk maakt?quote:Vandaar ook dat er zo veel joden konden onderduiken...het was allemaal voor de do....
Dat klopt, want je lult uit je nek.quote:Op donderdag 3 mei 2007 15:07 schreef de_verlosser het volgende:
[..]
..
Jaja en als ik vraag of je je zusje een beurt wil geven dan doe je dat ook.....ik draag het je tenslot op.....
Wakker worden man...
Nederlanders zijn zo slap en alleen te motiveren als er wat valt te verdienen. Vandaar ook dat er zo veel joden konden onderduiken...het was allemaal voor de do....
Na deze opmerking krijg ik vast nog meer hatemail
Een quote, alsjeblieft, want ik weet niet waar jij het over hebt.quote:Op donderdag 3 mei 2007 15:43 schreef de_verlosser het volgende:
Zeker een vergaande vergelijking Maar dat Karrs persoon moet echt wakker worden, ik weet niet welk propagandamatriaal hij heeft gelezen maar als je ziet hoe hij op het optreden van de NS probeert goed te praten.....
Bron?quote:Musschien moet ik hem ff herinnneren dat de NS na de oorlog nog de kosten van de niet betaalde transporten probeerde te innen. vandaar
Ik denk dat je hiermee teveel van jezelf hebt laten zien (en dan bedoel ik niet je mensenkennisquote:Op donderdag 3 mei 2007 15:49 schreef de_verlosser het volgende:
En wat betreft mijn andere opmerking, Geef jij je laatste eten weg als je zelf niks heb, dacht het niet dus waarom joden verbergen als daar de doodstaf op stond, juist om er zelf beter van te worden..
Maar ik vind het leuk dat je in de goedheid van de mens geloofd.
Misschien moet je eens ophouden te praten over "de nederlanders". Er waren groepen Nederlanders die dit deden maar lang niet allemaal, er was ook verzet en er was ook medewerking met de Duitsers. Je maakt er een sport van alleen heel erg nadruk te leggen op het laatste.quote:Op donderdag 3 mei 2007 15:07 schreef de_verlosser het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |