Goh wat erg. Dadelijk gaan ze nog trouwen met een Nederlandse partner en dan is het helemaal ergquote:Op zaterdag 28 april 2007 21:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik werk in de ICT. Bij mijn vorige klus was een coordinatrice een Poolse, bij een cursus drie weken geleden zat een Poolse programmeur (programeuze, eigenlijk).
Beide via studie in Nederland beland, zijn er nu een jaar of 10, 15 - en gaan voorlopig niet weg hoor. Getrouwd, huisje boompje beestje, baan, van die dingen.
Misschien gaan ze wel ooit met hun Nederlandse pensioen weer naar Polen, als ze 65 67+ zijn.
Je zou ook de uitkeringen kunnen verlagenquote:Op zondag 29 april 2007 11:06 schreef drexciya het volgende:
Ik wil niet grof gaan worden, maar komt het "probleem" Polen niet voort uit het feit dat het voor veel Nederlanders niet loont om te gaan werken? Je kunt moord en brand gaan schreeuwen over de werkgevers, maar het feit is dat door de verzorgingsstaat mensen aannemen veel geld kost. Daartegenover staan nog allerlei "bonussen" voor mensen met een uitkering. Zodoende is een klimaat geschapen waarin de Polen het werk gingen doen.
Wil je hier iets structureel aan veranderen dan moet je iets aan de armoedeval en de hoogte van de uitkeringen doen. Het is te zot voor woorden dat we nog steeds >300.000 werklozen (zonder de verborgen werkloosheid) hebben en er Polen moeten worden ingezet om allerlei werk te doen.
Kijk daar ben ik het volledig mee eens. Dat wij Polen in moeten zetten geeft aan dat de staat niet instaat is om die werkelozen aan te werkt te krijgen of dat deze werkenlozen liever een uitkering vangen dan dat ze gan werken. Het moeten laten van Polen geeft dus een heel ander probleem aan.quote:Op zondag 29 april 2007 11:06 schreef drexciya het volgende:
Wil je hier iets structureel aan veranderen dan moet je iets aan de armoedeval en de hoogte van de uitkeringen doen. Het is te zot voor woorden dat we nog steeds >300.000 werklozen (zonder de verborgen werkloosheid) hebben en er Polen moeten worden ingezet om allerlei werk te doen.
Of geeft het aan dat men tegenwoordig voor een kassière al zo ongeveer een HBO studie vraagt?quote:Op zondag 29 april 2007 11:34 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Kijk daar ben ik het volledig mee eens. Dat wij Polen in moeten zetten geeft aan dat de staat niet instaat is om die werkelozen aan te werkt te krijgen of dat deze werkenlozen liever een uitkering vangen dan dat ze gan werken. Het moeten laten van Polen geeft dus een heel ander probleem aan.
Daarnaast is de inzet en de productie van de Polen vaak hoger dan die van Nederlanders die het zelfde werk doen![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |