abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 mei 2007 @ 18:10:30 #251
57586 Bananenman
-----------
pi_49109394
quote:
Op maandag 7 mei 2007 17:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Klaplopers, hoerenlopers, hoeren, verslaafden, vervallen huizen, stinkende riolen, Amsterdammers?

Begrijpend lezen is nog vrij lastig voor je, blijkt
  maandag 7 mei 2007 @ 18:11:51 #252
104956 DiegoArmandoMaradona
Argentina en PSV
pi_49109443
Dat is wat ik altijd zie in Amsterdam en niet ergens anders in Nederland dus dat zal je wel bedoelen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 7 mei 2007 @ 18:56:54 #253
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_49111107
quote:
Op maandag 7 mei 2007 18:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat is wat ik altijd zie in Amsterdam en niet ergens anders in Nederland dus dat zal je wel bedoelen
Ja, lees de zin nu nog eens.....
quote:
Op maandag 7 mei 2007 17:34 schreef Bananenman het volgende:
En terecht, want wat heb je nou in de rest van Nederland wel wat je in Amsterdam niet hebt
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_49123935
quote:
Op maandag 7 mei 2007 17:16 schreef Hik het volgende:
Vooral die kut-Amsterdammers zijn met geen stok uit hun eigen hok te krijgen...

Jij schreef wat ik dacht.... maar laten we het hier maar weer hebben over de emigratieplannen en het hoe en waarom enzo

Klagen over de Nederlandse hoofdstad kan in één van de 561 topics in GC daarover.
  Moderator maandag 7 mei 2007 @ 23:23:35 #255
45833 crew  Fogel
pi_49124700
quote:
Op maandag 7 mei 2007 23:10 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Klagen over de Nederlandse hoofdstad kan in één van de 561 topics in GC daarover.
Mogen we wel over andere hoofdsteden klagen? Bijvoorbeeld die ene die nu deels platgebrand wordt? (niet dat ik er over klaag dat die platgebrand wordt, maar da's een ander verhaal)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  maandag 7 mei 2007 @ 23:27:13 #256
104956 DiegoArmandoMaradona
Argentina en PSV
pi_49124919
Welke wordt dat plat gebrand?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_49146422
mmmmmmmmmmmm... door alle drukte rondom ons vertrek komt het er op het moment niet zo van om te posten.
Afgelopen weekend in ieder geval ons 'afscheidsfeestje' gehad. Was erg geslaagd! En enorm verwend! maar goed dat onze spulletjes nog niet verstuurd zijn, want er moet nog één en ander bij! (Sommige mensen hebben toch moeite met de definitie van GEEN cadeau's!) Maar wél heel lief hoor!
Nu dus druk met dozen pakken, wassen, strijken en laatste rompslomp regelen. vertrekt volgende week, ik heb vandaag nog precies een maand.
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
  dinsdag 8 mei 2007 @ 23:16:04 #258
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_49166066
quote:
Op maandag 7 mei 2007 23:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Welke wordt dat plat gebrand?
* SH mompelt iets over een steen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_49167957
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 23:16 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Je had beter niks kunnen mompellen
  woensdag 9 mei 2007 @ 01:05:35 #260
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_49169486
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 02:10 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik ben geloof ik een van de weinigen die China wel ziet zitten? Ben begonnen met cursus Chinees maand geleden. Naast mijn studie Economie aan 't Erasmus, zeg maar.

Maarja, het is meer een soort toekomstdroom als het ware. Niet dat ik denk dat het er allemaal geweldig is, maar ik vind 't wel een mooi land eigenlijk met een interessante cultuur ook. Val alleen misschien wat te erg op, al valt dat misschien mee in de grotere steden aan de kust.
Hier een mede Erasmus economie student Je bent niet de enige die geinteresseerd is in China. Mijn interesse heeft het ook al een tijdje, maar dat is met heel die hoek in Azie.Singapore trekt me ook wel

Maar doe jij manderijn Chinees? En hoe bevalt het, moeilijk enzo? Ik zit er namelijk ook beetje over na te denken misschien wat Chinees te gaan leren...
pi_49181945
Prachtig onderwerp om over te lezen/discussiëren/fantaseren. Iedere keer als ik op vakantie ben geweest weet ik het zeker; ik ga Nederland achter me laten. En snel ook! Tot op heden ben ik één grote bangerik gebleken. Ik durf het gewoon niet aan. Niet omdat ik bang ben voor de nieuwe dingen die op mijn pad zullen komen. Integendeel, daar doe je het vaak voor. Wel voor de dingen die je achterlaat. Oude gewoontes gaan de prullenbak in, familie en vrienden die achterblijven. En een schitterende baan die ik achterlaat. Dat is wellicht nog wel mijn grootste struikelblok.

Welke landen me trekken? Dat varieert van Canada, Amerika, de Scandinavische landen, maar bijvoorbeeld ook Duitsland! Of ik ooit nog ga? Time will tell... Mocht ik daar ooit een goede baan aangeboden krijgen. Dan wellicht wel. Hoe zit het eigenlijk met de werkgelegenheid in, pak hem beet, Amerika?
pi_49183792
Ligt aan je opleiding, maar als je een goede baan hebt zal je die vast ook wel in de landen kunnen vinden waar je naartoe wil. Scandinavie is in elk geval een stuk dichterbij(voor je gevoel)
  woensdag 9 mei 2007 @ 14:54:14 #263
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_49185604
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 01:05 schreef Vincenski het volgende:

[..]

Hier een mede Erasmus economie student Je bent niet de enige die geinteresseerd is in China. Mijn interesse heeft het ook al een tijdje, maar dat is met heel die hoek in Azie.Singapore trekt me ook wel

Maar doe jij manderijn Chinees? En hoe bevalt het, moeilijk enzo? Ik zit er namelijk ook beetje over na te denken misschien wat Chinees te gaan leren...
Mandarijns inderdaad, is de officiële taal en de taal die de meesten spreken. (Als ze een beetje redelijke opleiding hebben genoten.) Het schrift is wel overal hetzelfde alleen de uitspraak is anders per dialect, vandaar dat mensen met een ander dialect 't soms opschrijven en aan je laten zien. (Aldus onze Chinees docente.)

Op zich is het nu nog niet zo moeilijk, zeker omdat we dingen nu langzaam uitspreken/luisteren. Echter begint 't nu wel wat lastiger te worden met veel dingen die op elkaar lijken maar iets anders betekenen. Zo had ze de vorige les een Chinese tonguetwister op 't bord gezet. Weet niet meer precies hoe die ging maar 't was echt onmogelijk. Er zat in ieder geval shísì (veertien) in en nog een paar woorden zoals shuo, waardoor je dus een ontzettende slis-zin kreeg. Ongeveer alsof je een vliegje op je lip hebt en 'm eraf probeert te blazen.

Verder zijn de lessen echt heel erg leuk, zeker omdat je maar met 8 man in dat groepje zit. Het is in ieder geval het "college" waar ik 't liefst naar toe ga.

Oja, landen als Singapore en Taiwan zijn geloof ik volledig Mandarijn dus dat zit wel snor als je daar heengaat. Al zullen ze in Singapore ook wel Engels spreken vanwege de handel.
  woensdag 9 mei 2007 @ 16:02:28 #264
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_49188679
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 23:16 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

volgens mij zit ik onder dezelfde steen, want ook ik heb geen flauw idee welke stad bedoeld wordt ...
zonnig Brasil
  woensdag 9 mei 2007 @ 17:57:39 #265
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_49192925
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 16:02 schreef qwerty_x het volgende:
volgens mij zit ik onder dezelfde steen, want ook ik heb geen flauw idee welke stad bedoeld wordt ...
Parijs, rellen naar aanleiding verkiezingswinst van Sarkozy. Ik weet niet of "platbranden" de juiste term is geweest, achteraf gezien waren de rellen niet zo gigantisch.... niet zo groot als een jaar of wat terug iig.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 9 mei 2007 @ 18:27:45 #266
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_49193975
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 14:54 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Mandarijns inderdaad, is de officiële taal en de taal die de meesten spreken. (Als ze een beetje redelijke opleiding hebben genoten.) Het schrift is wel overal hetzelfde alleen de uitspraak is anders per dialect, vandaar dat mensen met een ander dialect 't soms opschrijven en aan je laten zien. (Aldus onze Chinees docente.)

Op zich is het nu nog niet zo moeilijk, zeker omdat we dingen nu langzaam uitspreken/luisteren. Echter begint 't nu wel wat lastiger te worden met veel dingen die op elkaar lijken maar iets anders betekenen. Zo had ze de vorige les een Chinese tonguetwister op 't bord gezet. Weet niet meer precies hoe die ging maar 't was echt onmogelijk. Er zat in ieder geval shísì (veertien) in en nog een paar woorden zoals shuo, waardoor je dus een ontzettende slis-zin kreeg. Ongeveer alsof je een vliegje op je lip hebt en 'm eraf probeert te blazen.

Verder zijn de lessen echt heel erg leuk, zeker omdat je maar met 8 man in dat groepje zit. Het is in ieder geval het "college" waar ik 't liefst naar toe ga.

Oja, landen als Singapore en Taiwan zijn geloof ik volledig Mandarijn dus dat zit wel snor als je daar heengaat. Al zullen ze in Singapore ook wel Engels spreken vanwege de handel.
Okeej klinkt leuk! Ga het maar is even goed in de gaten houden dan en misschien volgend jaar zelf een poging wagen het te gaan doen.
Hoe kan ik eigenlijk mee info krijgen over die cursussen, want neem aan dat het via Erasmus is?
En ik hoor van sommige mensen dat manderijn echt onmogelijk is. Valt dat mee of is alleen het schrift moeilijk of juist weer het spreken?
En volgens mij spreken ze in Singapore Manderijn en ,om het maar even zo te noemen, 'Singapore Engels'. (Wat je al niet leert van Libris ). Dus met gewoon Engels zou je je tijdens je werk iig wel goed mee moeten kunnen redden.
Maar ook al ga ik niet richting Azië later, de handel daar komt flink op, dus handig zal het zeker zijn!

PS Welk jaar economie zit je eigenlijk? Kijken ofk jou ken
  woensdag 9 mei 2007 @ 20:14:10 #267
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_49197808
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 18:27 schreef Vincenski het volgende:

[..]

Okeej klinkt leuk! Ga het maar is even goed in de gaten houden dan en misschien volgend jaar zelf een poging wagen het te gaan doen.
Hoe kan ik eigenlijk mee info krijgen over die cursussen, want neem aan dat het via Erasmus is?
En ik hoor van sommige mensen dat manderijn echt onmogelijk is. Valt dat mee of is alleen het schrift moeilijk of juist weer het spreken?
En volgens mij spreken ze in Singapore Manderijn en ,om het maar even zo te noemen, 'Singapore Engels'. (Wat je al niet leert van Libris ). Dus met gewoon Engels zou je je tijdens je werk iig wel goed mee moeten kunnen redden.
Maar ook al ga ik niet richting Azië later, de handel daar komt flink op, dus handig zal het zeker zijn!

Op de site van de Erasmus staat een gedeelte over de taalcursussen.

http://www.eur.nl/ttc/taalcursus/chinees

Ben begonnen met A1.1 natuurlijk.

Wat is onmogelijk? Er schijnt zelfs een Duitser geweest te zijn die beter Mandarijn sprak dan menig Chinees. Bovendien leer je best snel in die lessen omdat je maar met 8 man zit. Ik zou op dit moment zeggen dat schrift en spreken even moeilijk is. Ik kan op dit moment niet echt een systeem zien in de manier waarop zij karakters schrijven. Bij ons kunnen mensen die de klanken van het alfabet kennen nog een soort slechtgespelde vorm van het Nederlands schrijven. In 't Mandarijn kan dat niet echt, volgens mij. Al schijnen bepaalde 'strokes' een aanwijzing te zijn voor de uitspraak. In 't Japans heb je een versimpeld systeem daarvoor met karakters die voor klanken staan (Hiragana), maar in 't Chinees staat een karakter voor een heel woord. (In 't Japans heb je die ook, de Katakana en Kanji of iets dergelijks)

PS Eerstejaars. De meeste anderen in mijn groep zijn al in hun laatste jaar. Mja, ik vind 't wel fijn zo. Iedereen is serieus en ik kan nog flink wat jaren mee tot ik bij Advanced ben hopelijk.
  woensdag 9 mei 2007 @ 23:19:17 #268
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_49207462
Ah dank je ga ik is ff rondneuzen! Heeft me altijd wel geinig geleken om Chinees te leren Maar geven ze dan tot advanced Chinees op EUR? Ik zie alleen beginner staan.
Maar eerstejaars, dan kenk je vast niet, ik zal volgend jaar is goed opletten alsk statistiek 2 weer mag proberen

Maar om weer ff ontopic te komen Tropische eilanden hebben mij altijd wel getrokken (cliche) en VS en Azie ook. En dan met name China en sinds kort Singapore, dat ik ontdekt heb, wat me wel erg leuk lijkt. Maja gelukkig hebk nog een jaar of 6 te gaan omte beslissen waar ik wel is zou willen werken
  Moderator woensdag 9 mei 2007 @ 23:21:39 #269
45833 crew  Fogel
pi_49207566
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 17:57 schreef maartena het volgende:

[..]

Parijs, rellen naar aanleiding verkiezingswinst van Sarkozy. Ik weet niet of "platbranden" de juiste term is geweest, achteraf gezien waren de rellen niet zo gigantisch.... niet zo groot als een jaar of wat terug iig.
De schade viel in deze ronde inderdaad wel mee. Waarschijnlijk komen de echte rellen volgende week als Sarkozy de macht overneemt.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_49210189
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 23:19 schreef Vincenski het volgende:
Ah dank je ga ik is ff rondneuzen! Heeft me altijd wel geinig geleken om Chinees te leren Maar geven ze dan tot advanced Chinees op EUR? Ik zie alleen beginner staan.
Maar eerstejaars, dan kenk je vast niet, ik zal volgend jaar is goed opletten alsk statistiek 2 weer mag proberen
De link die ik gaf heeft alleen beginner maar als je doorklikt kun je ook voor verdere cursussen kiezen, geloof ik.
  donderdag 10 mei 2007 @ 01:27:29 #271
19840 Libris
Live from Singapore
pi_49211592
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 18:27 schreef Vincenski het volgende:

[..]
<knip>

Met normaal Engels red je je goed hier. Eigenlijk wordt je Engels verneukt door de manier waarop mensen hier spreken. Je neemt snel dingen over die niet helemaal Engels zijn zoals sommige grammaticale constructies en een verkeerd gebruik van woorden. Maar 1 ding is zeker, zonder Manderijn kan je je hier goed redden.
  donderdag 10 mei 2007 @ 02:12:32 #272
78918 SeLang
Black swans matter
pi_49212455
Voor zover ik weet spreekt maar ~35% van de mensen in Singapore mandarijn. De rest is Engels, malay, cantonees, tamil, hokkien etc. En Engels is de meest gebruikelijke voortaal. Ik hoor die mensen onderling ook meestal Engels praten, vooral in een groep.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 10 mei 2007 @ 02:18:57 #273
19840 Libris
Live from Singapore
pi_49212561
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 02:12 schreef SeLang het volgende:
Voor zover ik weet spreekt maar ~35% van de mensen in Singapore mandarijn. De rest is Engels, malay, cantonees, tamil, hokkien etc. En Engels is de meest gebruikelijke voortaal. Ik hoor die mensen onderling ook meestal Engels praten, vooral in een groep.
Veel meer mensen spreken Mandarijn, het gebeurt soms dat ik met collega's uit eten ga en opeens iedereen in Mandarijn tegen elkaar begint te praten. Twee zinnen later is alles weer Engels. Cantonees, Hokkien worden veel minder gesproken dan Mandarijn
  donderdag 10 mei 2007 @ 13:38:06 #274
78918 SeLang
Black swans matter
pi_49223294
Uit het CIA Factbook:
Mandarin 35%, English 23%, Malay 14.1%, Hokkien 11.4%, Cantonese 5.7%, Teochew 4.9%, Tamil 3.2%, other Chinese dialects 1.8%, other 0.9% (2000 census)

Ik zat er niet ver naast
Ik had overigens wel een hoger % Tamil verwacht
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 10 mei 2007 @ 14:10:11 #275
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_49224701
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 23:21 schreef Fogel het volgende:

[..]

De schade viel in deze ronde inderdaad wel mee. Waarschijnlijk komen de echte rellen volgende week als Sarkozy de macht overneemt.
Je bedoelt: wanneer hij weer terug is met het privé-vliegtuig van een goede vrind om even 2,5 dag voor de kust van Malta op een yacht te verpozen dan 300.000 Euro per week huur kost? En dat terwijl hij zich in retraite zou terugtrekken in een klooster?
Whahahahaha !!! Wat een giller! Duidelijk te zien dat de verkiezingen voorbij zijn!

* Ontopic: Mijn plan om te emigreren heb ik enkele jaren geleden uitgevoerd!
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
pi_49227673
Naar?
  donderdag 10 mei 2007 @ 16:04:08 #277
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_49229999
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 15:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Naar?
Lees zijn ondertitel.
-
  donderdag 10 mei 2007 @ 16:17:45 #278
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_49230557
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 16:04 schreef maartena het volgende:

[..]

Lees zijn ondertitel.
Merci Maarten!
pi_49233679
Dat je van alle landen in de wereld voor Frankrijk kiest... Hehe, grappie... Toch tof dat je geëmigreerd bent hoor! Frans bloed?
  donderdag 10 mei 2007 @ 20:38:49 #280
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_49240412
Nee hoor, niets geen Frans bloed. Parijs is gewoon een heerlijke stad om te werken en te leven! Hoop cultuur, en heerlijk eten! Dat laatste uiteraard weggespoeld met een wijntje.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 02:01:13 #281
19840 Libris
Live from Singapore
pi_49255322
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 13:38 schreef SeLang het volgende:
Uit het CIA Factbook:
Mandarin 35%, English 23%, Malay 14.1%, Hokkien 11.4%, Cantonese 5.7%, Teochew 4.9%, Tamil 3.2%, other Chinese dialects 1.8%, other 0.9% (2000 census)

Ik zat er niet ver naast
Ik had overigens wel een hoger % Tamil verwacht
Maar wat voor percentages zijn dat? Haast iedereen spreekt minimaal twee talen.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 08:08:55 #282
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_49256683
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 02:01 schreef Libris het volgende:

[..]

Maar wat voor percentages zijn dat? Haast iedereen spreekt minimaal twee talen.
Ik snap 't ook niet echt. De docente had gezegd dat bijna iedereen wel Mandarijn sprak in Singapore.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 08:19:49 #283
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_49256778
Percentage eerste taal dan waarschijnlijk, waarbij het verschil tussen eerste en volgende talen wordt uitgemaakt door de etniciteit van de ouders?
  vrijdag 11 mei 2007 @ 08:31:46 #284
19840 Libris
Live from Singapore
pi_49256887
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 08:19 schreef Gaoxing het volgende:
Percentage eerste taal dan waarschijnlijk, waarbij het verschil tussen eerste en volgende talen wordt uitgemaakt door de etniciteit van de ouders?
Dan is het precentage Engels veel te hoog. Daarnaast hebben veel mensen niet een eerste en tweede taal, maar ze zijn tweetalig. Sommige drietalig.

In de praktijk, je kan je goed redden met Engels, alleen sommige ouderen spreken alleen Malay of alleen Mandarijn.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 08:36:59 #285
162438 Litton-Lane
Beyond Borders
pi_49256969
Ik zit ook al een tijdje met de gedachte om te gaan. Het is er nog (steeds) niet van gekomen om er iets tastbaars van te gaan maken.Mijn keuze is gevallen op 1) Berlijn of 2) Ierland/Schotland. (Ik zal deze topics eens doorspitten, voor tips)
Als ik verder zou gaan met Berlijn, dan moet ik echt iets aan mijn Duits gaan doen.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 08:44:18 #286
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_49257076
Hmmm ja, dat is waar. Uhm..... tenzij..... nee, ik kan er niets van brouwen

Oh wacht: "taal die thuis wordt gesproken"?
  vrijdag 11 mei 2007 @ 08:46:51 #287
19840 Libris
Live from Singapore
pi_49257108
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 08:44 schreef Gaoxing het volgende:
Hmmm ja, dat is waar. Uhm..... tenzij..... nee, ik kan er niets van brouwen

Oh wacht: "taal die thuis wordt gesproken"?
Hehe, dan blijven we gissen he? Het probleem is dus ook dat veel mensen een mengelmoesje van talen spreken, twee zinnen in het Engels, dan weer in het Mandarijn, drie woorden Engels.. Taal is een complexe zaak in Singapore zo blijkt het.

Thuis wordt er denk ik meer Mandarijn dan Engels gesproken.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 08:56:13 #288
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_49257230
Natuurlijk blijven we nu gissen Nu wil ik het weten ook.

Maar het zou dus kunnen kloppen. Volgens mij is het percentage ethnische Mandarijnen hoger, maar een deel spreekt toch Engels thuis. En ja, het is een erg ingewikkelde zaak in S'pore, maar in de praktijk verbazingwekkend simpel. Echt heerlijk hoe goed vrijwel iedereen het Engels beheerst.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 13:25:21 #289
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_49265249
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 08:36 schreef Litton-Lane het volgende:
Ik zit ook al een tijdje met de gedachte om te gaan. Het is er nog (steeds) niet van gekomen om er iets tastbaars van te gaan maken.Mijn keuze is gevallen op 1) Berlijn of 2) Ierland/Schotland. (Ik zal deze topics eens doorspitten, voor tips)
Als ik verder zou gaan met Berlijn, dan moet ik echt iets aan mijn Duits gaan doen.
Als ik zou mogen kiezen, zou ik voor Ierland of Schotland kiezen. Maar ik heb dan ook iets tegen Duitsers... Op 't Oktoberfest na dan.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 13:52:42 #290
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_49266368
Schotland lijkt mij ook vet Het enige land die me nog wel interesseert in Europa, de UK
pi_49268464
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 13:52 schreef Vincenski het volgende:
Schotland lijkt mij ook vet Het enige land die me nog wel interesseert in Europa, de UK
UK vind ik wel aardig. Het enige nadeel zijn dure sigaretten , en het is er winters zo vroeg donker
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 11 mei 2007 @ 15:47:54 #292
162438 Litton-Lane
Beyond Borders
pi_49271314
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 13:25 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Als ik zou mogen kiezen, zou ik voor Ierland of Schotland kiezen. Maar ik heb dan ook iets tegen Duitsers... Op 't Oktoberfest na dan.
Berliners zijn geen Duitsers. Zoals ze ook over Amsterdammers zeggen dat het geen Nederlanders zijn. Maar ondanks een echte Ierland-freak te zijn, blijft voor mij Berlijn de mooiste stad op aarde. Vandaar dat ik er graag wil wonen.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 16:02:03 #293
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_49271894
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 15:47 schreef Litton-Lane het volgende:

[..]

Berliners zijn geen Duitsers. Zoals ze ook over Amsterdammers zeggen dat het geen Nederlanders zijn. Maar ondanks een echte Ierland-freak te zijn, blijft voor mij Berlijn de mooiste stad op aarde. Vandaar dat ik er graag wil wonen.
Het is jouw keuze, hè... Hou ons op de hoogte van je plannen.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 16:08:24 #294
162438 Litton-Lane
Beyond Borders
pi_49272166
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 16:02 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Het is jouw keuze, hè... Hou ons op de hoogte van je plannen.
Nou, als iemand tips heeft voor me . Ireland of Berlin (of Schotland) Graag
  vrijdag 11 mei 2007 @ 17:12:24 #295
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_49274452
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 14:38 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

UK vind ik wel aardig. Het enige nadeel zijn dure sigaretten , en het is er winters zo vroeg donker
Die sigaretten is weer pluspunt dan Alleen het klimaat daar is weer beetje jammer jah...
pi_49274664
- ik begrijp dit topic, de FAQ en FOK! niet -

[ Bericht 99% gewijzigd door DutchTrain op 12-05-2007 10:34:20 (dus post hier maar beter niet hier) ]
  vrijdag 11 mei 2007 @ 17:34:43 #297
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_49275342
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 17:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Speciaal voor Stefan
<knip>
Best een interessant verhaal hoor, maar ik denk niet dat dit echt in dit topic thuis hoort. Lijkt me meer iets voor POL ofzo..... niet voor TRV.
-
  vrijdag 11 mei 2007 @ 18:26:57 #298
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_49277085
Precies... DiegoArmandoMaradona, wij waarderen je bezorgdheid en begrijpen je skeptische houding t.o.v. emigreren, maar wij willen gewoon even lullen/babbelen/posten/praten over wie wat wil en dergelijke. Ik sluit me aan bij maartena, post dit gewoon in POL en ga daar heikele punten van andere landen bespreken. Noem het topic: Waarom je niet moet emigreren (of iets dergelijks).
pi_49292229
Knakker,leuk joh in Cali,is hier een Ned,erlandse vereniging,komen eens in de twee maanden bij elkaar. Neem eens kontakt op met het consulaat mocht je zin hebben.
Vraag je ook even naar Saladito
pi_49355231
Ik ben van plan om in de toekomst naar Canada te gaan emigreren.

Waarom?
- Mooie gebieden
- Goed klimaat (zo'n beetje hetzelfde als in Nederland, alleen wat zonniger)
- Aardige mensen

Het meest interessante deel dat ik heb gevonden is Ontario, daar zitten ook de meeste bedrijven waar ik mogelijk een goede baan zou kunnen vinden (ben ICT-er).

Als iemand suggesties heeft met betrekking tot emigreren naar Canada, dan hoor ik ze graag! Mailen mag ook, info [at] jeffjuh [dot] nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')