abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48689025
Hoi daar,

Ik heb hier serieus een beetje hulp bij nodig. Ik heb al meerdere keren aan verschillende personen
gevraagd wat ik moet doen, maar ik weet het nog steeds echt niet (of ik wil het niet weten, zou ook kunnen). Ik had gehoopt dat er misschien hier iemand was die mij zou kunnen helpen.

Nou, het zit zo. Mijn vriendje en ik houden van elkaar. We bellen veel als we niet samen zijn, spenderen elk weekend, elke vrije dag, elke vakantie samen. Maar! Hij is stikjaloers en nogal emotioneel.
In de beginfase van onze verliefdheid, konden we alles tegen elkaar zeggen. De laatste maanden houd ik echter steeds meer achter en voel ik me af en toe verplicht om een leugen te vertellen, wil ik hem niet kwetsen en bij me houden.
Eerst waren het vrienden die ik via internet kende. Hij vond dat ik niet met ze moest omgaan. (Een er van had hem persoonlijk beledigd.) Goed. Daar kan ik mee leven, daar heb ik begrip voor.
Dan zijn eigen vrienden met wie ik het goed kon vinden. Eerst verzette ik me er nog tegen, maar ik kon er niet tegen dat hij kapot ging aan zijn verdriet. Dus ik gaf me gewonnen.
En daarna volgden mijn eigen vrienden. Hij had een van hen een enkele keer ontmoet en hij vond dat hij en ik te veel lichamelijk contact hadden (een handje bij het dag-zeggen enzo). Hij vreesde dat ik dit met al mijn vrienden deed en vroeg mij of ik afstand kon doen van hen. Die vriend die hij ontmoette was mijn beste maatje, eigenlijk. Ik vertelde hem dit. Hij kon daar niet mee lachen. Hij zei me dat een gewone vriendschap tussen een jongen en een meisje niet kan bestaan. Ik heb vrij veel gewone vriendschappen met gewone jongens. Ik zei dat ik het daar niet mee eens was.
Heel lang zijn we hier over door blijven ruzien. Niet erg gezond voor onze relatie. Hij heeft vaak gehuild en talloze keren gedreigd met het beeindigen van onze relatie. Elke keer kon ik hem overhalen dit niet te doen.
Op het randje van de afgrond, besloot ik hem zijn zin te geven. Ik zou afstand nemen. Dit vertelde ik hem met pijn in het hart. Ik wist dat ik geen afstand zou nemen, mijn vriend(inn)en betekenen veel voor me.
Als ik hem vertel over een schoolwerkje dat ik moet maken met een vriend, verander ik die vriend zijn naam in die van een vriendin. Zo zijn er heel wat situaties.
Met hem gaat het goed tegenwoordig (voor zover ik kan zien). Hij ondervindt geen last meer van mij en mijn omgang met jongens, want ik houd mijn mond over jongens.
Het enige dat hij zeker weet, is dat ik in mijn vrije tijd in ieder geval niet bij vrienden ben. Als ik ervoor zou kiezen om op een vrije dag naar een vriendin te gaan, zou hij zeggen dat ik die vriendin boven hem verkies. Dat doe ik niet, maar hij kan niet begrijpen dat vriend(inn)en ook belangrijk zijn.
Ik weet dat hij het goed met me voor heeft. Hij houdt van me en ik ook van hem. Er moet toch iets op te vinden zijn?

Ik wil graag zo lang mogelijk bij hem blijven. Maar ik kan niet blijven liegen. Dat is ten eerste al te moeilijk om vol te houden en bij te houden, maar ook gewoon onverantwoord van mij. Ik wil hem niet kwijt. Ik wil mijn vriend(inn)en niet kwijt. Ik ga uiteindelijk moeten kiezen, maar dat wil ik niet.

Als er iemand is die mij een gulden middenweg kan aanwijzen, ben ik die persoon heel erg dankbaar, op z'n zachtst uitgedrukt.
pi_48689082
Aanhouden of uitmaken?

Mannelijke lotgenoot
pi_48693934
Je zou niet hoeven moeten kiezen tussen je vriend(innen) en je vriend...
Hij moet zich er maar overheen zetten dat er meer mensen zijn dan alleen heb.
Is toch ook niet gezond voor je relatie als je alleen elkaar hebt??

En hoe oud zijn jullie?
a dirty mind is a joy forever
Forum admin Jump: webicon weggehaald wegens veiligheidswaarschuwing.
pi_48694142
Die gulden middenweg bestaat niet met hem, vrees ik. Blijven liegen tegen hem is niet echt een optie, omdat je daar zelf aan ten onder gaat uiteindelijk.

Als je het nou heel lang met hem wilt uithouden en je gaat uiteindelijk aan het werk. Dan krijg je dus mannelijke collega's. Hoe denk je dat hij daar tegenover gaat staan? Ik denk niet veel anders dan nu met jongens bij je op school. In principe is hij degene met het probleem en moet hij het oplossen. Jij kan hem daarbij helpen, maar hij moet op één of andere manier accepteren dat er ook andere mensen in jouw leven zijn. Als je doorgaat met blijven toegeven aan zijn eisen, eindig je met een 2 meter lange ijzeren ketting om je nek die aan het aanrecht is vastgebonden...
pi_48694194
Wie van me vraagt te kiezen, vliegt zelf 't hok uit.

Ik heb mijn vriend zo vaak horen zeggen "ja, ik vertrouw jou wel, maar mannen niet" in het verleden. Woest werd ik daarvan. Want als er meer zou gebeuren was ik daar toch zelf bij? Ik ben zo trouw als een hond dus ik vond dat hij niet moest zeuren. Dat heb ik uitgelegd, omdat ik vind en vond dat je in een relatie niet jezelf moet verliezen, dat je leven niet moet verdwijnen als je een relatie hebt. Een relatie is een fijne aanvulling, niet iets wat elke seconde van de dag alomtegenwoordig aanwezig moet zijn.

Een gulden middenweg? Hem niet meer zijn zin geven. Als hij zo bang is je kwijt te raken maakt hij het toch niet uit als jij je eigen plan trekt. En naarmate jij meer vrijheid neemt (krijgen zal je 't niet met zo'n dictator) zal hij inzien dat 't allemaal niet zo erg is als het lijkt. Doet hij dat niet, blijft hij zeiken, dan zou ik 't wel weten. Mezelf zijn is belangrijker dan bij mijn vriend zijn.
  woensdag 25 april 2007 @ 08:53:43 #6
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_48694371
Een hand bij het afscheid is al te veel lichamelijk contact?
Die vriend van je heeft issues. En door hem in alles gelijk te geven en ondertussen je eigen plan te blijven trekken, verander je de issues niet.
Liefde is niet iemand voor het blok zetten om te kiezen tegen je vrienden.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_48694509
Wat een typetje zeg die vent van je. Hij claimt je veel te veel, pik je dat van hem? Ga je nog je eigen leven leiden, of geef je je over aan deze dominante type die je overduidelijk niet gelukkig genoeg maakt getuige het feit dat je moet liegen tegen hem?

Ik had het wel geweten in jouw situatie.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2007 09:01:21 ]
pi_48694911
bad evil motherfucker.
liefde zegt geen nee tegen een eigen leven, een eigen individu mogen zijn.
mijn advies openheid over jouw probleem met hem. zeg vooral wat het met jou doet dat je begrenst en geboden krijgt opgelegd.
pi_48694999
Eri s geen gulden middenweg. Je hebt hem 1 keer zijn zin gegeven en nu verwacht hij dat je het alle keren doet en hij zal net zolang doorgaan tot hij zijn zin heeft. Dit doet hij waarschijnlijk onbewust en hoogstwaarschijnlijk vind hij het zelf net zo vervelend als jij.

Als ik jouw was zou ik een gesprek met hem aangaan, over wat jij wel en niet gaat doen. Dus je wilt wel met je vrienden omgaan en je blijft dit doen, en dat hij dat heel vervelend vind dan gaat hij maar vechten met zijn kussen, maar het is belangrijk dat jij je eigen leven houd. Kan hij dat niet, dan zou ik toch echt bij hem weggaan. Maar waarschijnlijk blijft hij wel bij jouw.

Vervolgens gaat hij het toch weer proberen (jaloerse mensen zijn net kleine kinderen die een snoepje willen en net zolang door blijven gaan tot ze het hebben, en eens hun zin, altijd hun zin.) Maar blijf op je strepen staan, geef hem niet constant de bevestiging die hij zoekt, en jouw privé is jouw privé. Geen gekoekeloer in jouw mobiel of je msn gesprekken. En als jij een dagje met een vriend wat wilt doen, dan gaat hij maar fijn gamen.

Mocht het niet veranderen zou ik toch echt bij hem weggaan, aangezien het van kwaad tot erger gaat. Je kan beter nu bij je weg, dan over een paar maanden en je al je vrienden hebt laten vallen voor hem.
pi_48695130
Je moet kiezen:

1. je accepteert zijn gedrag, jij komt in een isolement, wordt ongelukkig
2. je geeft hem de keuze: Hij stopt met zijn gedrag of je gaat bij hem weg.
3. je neemt de beslissing voor hem en je dumpt hem. Doet effe pijn en je leeft lekker verder

Meer varianten zijn er niet.
Zolang je toe blijft geven, zal zijn gedrag (Hij heeft een soort macht over je) alleen maar verergeren.
Mijn advies: Kies ten alle tijde voor je zelf
Sic iubeo, sic volo, et sit pro ratione voluntas mea.
pi_48696880
De keuze tussen vriend en vriend(inn)en behoor je niet te hoeven maken. Iemand die je voor die keuze stelt, is het niet waard om jouw vriend(in) te zijn (in iedere zin van het woord; dus zowel vriendschappelijk als in een relatie).
I had a signature once. It was awful.
  Moderator woensdag 25 april 2007 @ 10:30:07 #12
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_48696980
Ik zou beter naar hem luisteren en doen wat hij wil. Hij weet namelijk wat goed voor je is.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 25 april 2007 @ 10:37:10 #13
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_48697212
je zegt het al in de TT:
hij is jaloers... wat MOET je er nu mee?

ik bedoel, een beetje jaloezie is normaal en zelfs leuk, maar dit gaat echt alle perken te buiten. je geeft je eigen leven compleet op voor hem, terwijl je weet dat het zo niet lang meer door kan gaan...
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  woensdag 25 april 2007 @ 10:40:04 #14
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_48697297
Ik zou niet kunnen samenleven met iemand die zo jaloers is.

Maar verder:
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 23:37 schreef Atalante het volgende:
Nou, het zit zo. Mijn vriendje en ik houden van elkaar. We bellen veel als we niet samen zijn, spenderen elk weekend, elke vrije dag, elke vakantie samen.
Heeft die jongen wel een eigen leven, of draaid het alleen om jou? Dat zou wel eens deels de oorzaak van die overdreven jaloersheid kunnen zijn.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  woensdag 25 april 2007 @ 10:41:45 #15
81237 releaze
best of both worlds
pi_48697348
je blijft bij hem en je cijfert jezelf volledig weg zodat hij nooit van zn leven meer jaloers hoeft te voelen (maw, hij een topleven, jij een ernstig, zeer ernstig beperkt leven)
Je gaat bij hem weg zodat jij een eigen leven kan heropbouwen en een kerel kan vinden (ja, ze zijn er, in grote getalen) die daar NIET moeilijk over doen
je zegt tegen hem dat hij de keus gaat maken of hij bij een vrouw met een eigen leven wil blijven of niet.

hij heeft een probleem, nl zijn jaloezie, en hij maakt er jouw probleem van. no offense, maar dat klinkt niet als liefde of houden van. dat klinkt als puur medogenloos egoisme. hij vraagt je daarnaast ook nog eens volledig te gaan veranderen om zo in zijn plaatje te passen. Nou, wat een liefde schenkt hij jou! Dit zijn voor mij persoon DE essentiele dingen van een relatie en zit dit niet goed dan houdt het voor mij al snel op.

Maar goed, mn moeder heeft het ook jarenlang met mn vader volgehouden, totdat ze rond d'r menopause ontiegelijk in elkaar aan het storten was, de ene verslaving na de andere ontwikkelde, d'r lichaam het niet meer trok en m'n vader eindelijk fysiek in zag hoe veel schade zijn starre houding en haar 'gedwongen' toegeeflijkheid hadden. Hij schrok zich kapot. Sindsdien is hun relatie een stuk gezonder, en mn moeders gezondheid ook.

GEEF JE GRENZEN AAN
pi_48697882
Ik krijg er de kriebels van als ik het lees. Een vriendin van mij heeft ook zo'n vriend gehad. Die mocht op den duur ook met niemand meer omgaan van hem. Controleerde smsjes enzo en reageerde daar ook op. Flippen om het minste geringste.

Ik zou zeggen dumpen, maar ik weet natuurlijk niet hoe het hele verhaal erachter is. Maar mijn ervaring is dat je er meer gezeik dan plezier mee hebt...
Smart went Crazy....
pi_48697963
Dit soort types gaat steeds een stapje verder. Straks gaat hij door het lint als je toevallig een keer tegen je buurman praat.
Je weet zelf wel wat je moet doen om een eind te maken aan deze onzin, vraag is alleen of je ertoe bereid bent.
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
  woensdag 25 april 2007 @ 11:07:38 #18
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_48698183
sjesus, dumpen die halve zool.

"mannen" zoals dat verdienen geen vrouw.

en eerlijk gezegd: vrouwen die zo met zich laten sollen verdienen geen betere man.

je krijgt wat je toelaat.
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
pi_48698251
Gulden middenweg bij hem? Ik denk niet dat het je lukt.
Maar dat weet je al, maar je wilt het niet weten.
Vroeg of laat ga je hem toch dumpen. Ik weet het zeker
Zelfs zonder al die reacties kan ik dat van je verhaal afleiden.
To see or not to see. That's my answer.
pi_48698279
Is TS er zelf ook nog ?
pi_48698366
Ja leuk zo`n topic waarbij de TS zich niet meer laat zien
  woensdag 25 april 2007 @ 11:14:42 #22
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_48698410
quote:
Op woensdag 25 april 2007 11:13 schreef Scorpie het volgende:
Ja leuk zo`n topic waarbij de TS zich niet meer laat zien
Ze mag niet meer op FOK! komen van vriendlief. Veel te gevaarlijk met al die mannen.
  woensdag 25 april 2007 @ 11:16:09 #23
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_48698457
quote:
Op woensdag 25 april 2007 10:30 schreef UIO_AMS het volgende:
Ik zou beter naar hem luisteren en doen wat hij wil. Hij weet namelijk wat goed voor je is.
+10 Waarheid!
pi_48698465
Misschien vanavond als-ie slaapt. Dat heeft ze gister ook gedaan, zo te zien.
  woensdag 25 april 2007 @ 11:17:55 #25
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_48698495
Dit is een wel heel ongezonde relatie. Als je zo door gaat zit jij straks totaal op een eiland en voelt hij zich de koning te rijk. Ik krijg een beetje de rillingen van zijn gedrag, het is gewoon griezelig als mensen een ander mens zo proberen te claimen.
pi_48698508
quote:
En daarna volgden mijn eigen vrienden. Hij had een van hen een enkele keer ontmoet en hij vond dat hij en ik te veel lichamelijk contact hadden (een handje bij het dag-zeggen enzo). Hij vreesde dat ik dit met al mijn vrienden deed en vroeg mij of ik afstand kon doen van hen.
ik zoen me beste vriendinnetje gedag. ook als haar vriendje of mijn meisje daar bij is/was... hij is wel heeeeeel erg jaloers... en dus onzeker.... help hem wat met die onzekerheid.. en maak hem duidelijk dat hij het maar moet accepteren dat je ook vrienden e.d. in je leven hebt.
pi_48698649
En, is de eerste klap al gevallen?
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  woensdag 25 april 2007 @ 11:24:10 #28
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_48698797
quote:

Ik wil graag zo lang mogelijk bij hem blijven.
waarom in godsnaam?

of is dat zoiets dat jet onkies vind om zonder vaste vriend door het leven te gaan, en dat je hem niet weg wilt gooien totdat je iets beters hebt?
pi_48699203
dit verhaal is herkenbaar.
in het begin van mn huidige relatie, liet ik ook iedereen vallen en ging ik helemaal voor mn vriendin.
ook was ik nogal jaloers, kon het niet hebben dat ze met andere jongens om ging.
nu heb ik daar met haar veel over gepraat, alleen het praten hielp al gedeeltelijk.
het vervelende is wel, dat ik haar heb gedwongen (ongewilt) dat zij niet meer met haar vrienden/vriendinnen omging.
hier kwam ik een kleine tijd terug achter.
weer even met haar gepraat, verteld dat er natuurlijk ook tijd moet zijn voor vrienden/vriendinnen.
eerst had ze daar wel moeite mee, aangezien zij ook alles opgaf voor mij.
maar het is duidelijk dat vrienden/vriendinnen belangrijk zijn buiten een relatie om.
ofwel, praten praten praten
Signature:
Maximaal 4 regels
pi_48699364
Wat is dat toch voor onzin dat je vanalles op moet geven voor je partner?
Sjezus Christus, leef lekker je eigen leven zoals je dat zelf wil, en zolang je geen zeehondjes doodknuppelt in Pieterburen, laat je je toch iemand anders niet vertellen wat je moet doen?

Heb je straks elkaars vriendenkring helemaal uitgedund, kun je lekker samen gaan zitten sufkutten op de bank met Dancing with the stars.

Joepie.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  woensdag 25 april 2007 @ 12:37:24 #32
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_48701197
Je wordt gemanipuleerd en tegen gehouden in je sociale contacten terwijl hij
deze juist zou moeten stimuleren...

Zeg hem dat je je hierdoor opgesloten en beperkt voelt en dit ondanks jouw liefde
voor hem de relatie afbreekt...

Als hij de boodschap daarna niet doorheeft of deze naast zich neerlegt denk ik
niet dat het een geschikt persoon is om een relatie mee te hebben...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_48702827
Het ernstige gebrek aan vertrouwen in je zou ik als erg beledigend ervaren.

Wat een zeikwijf is die vriend van je. Huilen omdat je iemand een hand geeft.
  woensdag 25 april 2007 @ 13:46:30 #34
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_48703718
Als je er problemen mee hebt dan praat je daar met hem over. Als je vind dat hij te kleinzielig doet dan zeg je dat gewoon. Jaloezie is natuurlijk, maar vertrouwen hoort dat ook te zijn. Als hij je niet wil vertrouwen dan heeft een relatie ook weinig zin lijkt me.
pi_48704152
Oh ja, ik ben er nog hoor. Was gaan slapen na posten van topic, en daarna dagje school. En nu lees ik dus de antwoorden.

kKeine details:
Ik ben 17, hij's 21
Ik ben een Vlaamse, hij een Nederlander (dat werkt hoor, daar gaat het probleem niet om).
Ik hou van hem omdat we samen kunnen lachen, we kunnen samen dingen afkraken en loven, we kunnen samen bang zijn voor dingen en samen dingen meemaken, we kunnen samen dromen en fantaseren over vanalles en nog wat. We kunnen samen alles, behalve een oplossing voor het probleem vinden. Ik hou van hem omdat hij van mij houdt.
Ik ga hem nog niet meteen dumpen. Ik zal het (nog) een keer langzaam aankaarten wanneer ik zin heb om met vriend(inn)en. Ik zal dan maar voet bij stuk houden zeker... Ik weet alleen dat als hij zegt dat hij weg gaat, ik hem zo ontzettend ga missen.

In ieder geval bedankt .
  woensdag 25 april 2007 @ 13:57:31 #36
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_48704170
Je moet afstand nemen, van degene die je op dit moment belemmert in je EIGEN leven.

Straight up, hij, of jij, gaat hieraan onderdoor.
Als de leugens zometeen zover gaan dat je zelf niet meer weet wat waar is, heb je pas ECHT een probleem.
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
  woensdag 25 april 2007 @ 14:00:08 #37
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_48704257
quote:
Op woensdag 25 april 2007 13:57 schreef Atalante het volgende:
Ik hou van hem omdat we samen kunnen lachen, we kunnen samen dingen afkraken en loven, we kunnen samen bang zijn voor dingen en samen dingen meemaken, we kunnen samen dromen en fantaseren over vanalles en nog wat. We kunnen samen alles, behalve een oplossing voor het probleem vinden. Ik hou van hem omdat hij van mij houdt.
Natuurlijk kunnen jullie alles samen als hij je geen ruimte laat ook met anderen dingen te ondernemen.
  woensdag 25 april 2007 @ 14:04:17 #38
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_48704383
quote:
Op woensdag 25 april 2007 13:57 schreef Atalante het volgende:
Ik hou van hem omdat hij van mij houdt.
Het kan aan mij liggen maar dit vind ik niet echt de meest valide reden om van iemand te houden... Als ik nu zeg dat ik van je houd, dan houd je toch ook niet ineens van mij

Ik wilde zeggen dat ik je veel te jong vind om je al zo te laten opsluiten in een relatie, maar dat slaat nergens op omdat niemand zich zo mag laten opsluiten in zijn/haar relatie, dus leeftijd doet niet eens ter zake!

[ Bericht 3% gewijzigd door twentemeisje op 25-04-2007 14:23:42 ]
pi_48704500
quote:
Op woensdag 25 april 2007 14:04 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Het kan aan mij liggen maar dit vind ik niet echt de meest valide reden om van iemand te houden... Als ik nu zeg dat ik van je houd, dan houd je toch ook niet ineens van mij
Ik kreeg daar ook een beetje kriebels bij. Je houdt van iemand om hoe en wie diegene is, me dunkt.
pi_48704614
Ja, oké, dat klopt wel
@copycat, dat klopt ook wel, maar ik bedoel meer, ik kan dat zonder dat ik me aan hem erger of me ergens aan stoor, gewoon omdat het leuk is.

Ik heb het gevecht om mijn vrijheid nog niet opgegeven Dat is al iets (al is het zeker niet alles), geloof ik.
pi_48705504
quote:
Op woensdag 25 april 2007 14:09 schreef Atalante het volgende:

Ik heb het gevecht om mijn vrijheid nog niet opgegeven
als jouw vrijheid iets is dat hij niet respecteerd zonder dat je ervoor moet 'vechten' snap ik werkelijk niet wat je denkt te bereiken...

Ik kan me best voorstellen dat je vecht voor bepaalde dingen in een relatie of om de relatie vorm te geven ... maar te moeten 'vechten' voor zaken als jouw vrijheid, je zelfwaarde of respect voor je integriteit...
als hij dat niet uit zichzelf al respecteerd hoef je niet te verwachten dat je dat kunt 'veranderen' door bij hem te blijven.
pi_48705782
quote:
Op woensdag 25 april 2007 14:33 schreef KroJo het volgende:

[..]

als jouw vrijheid iets is dat hij niet respecteerd zonder dat je ervoor moet 'vechten' snap ik werkelijk niet wat je denkt te bereiken...

Ik kan me best voorstellen dat je vecht voor bepaalde dingen in een relatie of om de relatie vorm te geven ... maar te moeten 'vechten' voor zaken als jouw vrijheid, je zelfwaarde of respect voor je integriteit...
als hij dat niet uit zichzelf al respecteerd hoef je niet te verwachten dat je dat kunt 'veranderen' door bij hem te blijven.
Precies. Praat er maar eens goed over, maar het feit dat je hier al bang voor bent zegt al genoeg eigenlijk. Mocht z'n gedrag aanhouden dan zou ik ook goed overwegen of je zo verder wil.
Smart went Crazy....
pi_48706093
Hmmm hij is wel erg radicaal volgens mij, beseft ie niet dat ie je niet een heel leven lang in de gaten kan houden???
Hij kan dat trouwens ook niet maken.

Ik ben zelf vreselijk jaloers, het is ook écht erg om daar last van te hebben.
Maar ik heb er redelijk mee leren omgaan vind ik zelf.
Ik kon het ook echt niet hebben dat mijn vriendin `ex`en had.. terwijl ik zelf de meest forbidden dingen gedaan heb.
Hoe hypocriet.

Praat er over met hem, vraag hem waar hij denkt dat zijn jaloezie vandaan komt.
Persoonlijk denk ik dat je er schijt aan moet hebben, hij maakt het toch niet uit.. jaloezie is tenslotte een angst om grip/jou te verliezen, dus dan lijkt het me een vreemde reactie om het uit te maken

hoe meer jij je eigen ding doet. Hoe meer hij naar je toetrekt en er beter mee om kan gaan.
pi_48706262
Hmhm

Goed dan. Het is me wel duidelijk dat ik moet handelen voor mijn eigen bestwil. Dat zal ik dan ook maar eens moeten doen en dan nog liefst zonder uit te stellen, zeker. Maar dat maakt het er nog niet prettiger op (verrassend).

Ach ja, life goes on, zeggen ze toch altijd. Al klinkt mij dat nogal hard in de oren op dit moment.
Ik zal wel zien hoe het loopt. En wie weet, vindt hij toch ergens het begrip en kunnen we wel verder (of is dit nogal naief gedacht?).
pi_48706359
mwah, niet naïef, maar wel begrijpelijk. Dat gevoel wat hij heeft zal echt niet van de 1 op andere dag over zijn. Je moet hem alleen duidelijk maken dat hij niet degene is die jouw leven moet regelen. Dat doe je nog altijd zelf. Dat moet misschien nog doordringen, omdat ik toch het idee krijg dat je hem in bescherming blijft nemen (wat betreft dat ziekelijk jaloerse).

Het blijft geven en nemen. Niet geven en er alleen gezeik voor terugkrijgen.
Smart went Crazy....
pi_48707065
quote:
Op woensdag 25 april 2007 08:44 schreef innovative het volgende:

Ik heb mijn vriend zo vaak horen zeggen "ja, ik vertrouw jou wel, maar mannen niet" in het verleden. Woest werd ik daarvan. Want als er meer zou gebeuren was ik daar toch zelf bij? Ik ben zo trouw als een hond dus ik vond dat hij niet moest zeuren. Dat heb ik uitgelegd, omdat ik vind en vond dat je in een relatie niet jezelf moet verliezen, dat je leven niet moet verdwijnen als je een relatie hebt. Een relatie is een fijne aanvulling, niet iets wat elke seconde van de dag alomtegenwoordig aanwezig moet zijn.

Een gulden middenweg? Hem niet meer zijn zin geven. Als hij zo bang is je kwijt te raken maakt hij het toch niet uit als jij je eigen plan trekt. En naarmate jij meer vrijheid neemt (krijgen zal je 't niet met zo'n dictator) zal hij inzien dat 't allemaal niet zo erg is als het lijkt. Doet hij dat niet, blijft hij zeiken, dan zou ik 't wel weten. Mezelf zijn is belangrijker dan bij mijn vriend zijn.
En daarmee is alles wel gezegd zo'n beetje, sluit me hier dus helemaal bij aan....
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_48707146
zwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar bekend verhaal
There are times that you have to stand your ground and fight..!!
pi_48724330
Hoi, er zijn ook normale kerels op deze wereld. Die jij waarschijnlijk veel lievver zult vinden. En die jou wel normaal kunnen behandelen.

Mijn God zeg, wat is dat toch altijd met "mijn vriend spoort voor geen meter en is een halve psychopaat, maar ik hou zoveel van em"
  Vis een optie? donderdag 26 april 2007 @ 00:08:16 #49
70532 loveli
N
pi_48725331
Lees dit even door en denk dan nog een keer na over je relatie.
http://www.enotalone.com/article/4112.html
crap in = crap out
  donderdag 26 april 2007 @ 00:15:34 #50
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_48725506
Dumpen en een ander zoeken Het kan zo jaren doorgaan
  donderdag 26 april 2007 @ 00:17:10 #51
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_48725534
quote:
Op woensdag 25 april 2007 23:30 schreef Haushofer het volgende:
Hoi, er zijn ook normale kerels op deze wereld. Die jij waarschijnlijk veel lievver zult vinden. En die jou wel normaal kunnen behandelen.

Mijn God zeg, wat is dat toch altijd met "mijn vriend spoort voor geen meter en is een halve psychopaat, maar ik hou zoveel van em"
Snap het ook niet Mischien is de ts een norwood vrouw Of kan ze niks anders krijgen
pi_48726230
quote:
Op woensdag 25 april 2007 08:44 schreef innovative het volgende:

En daarmee is voor mij ook een hoop gezegd.

Die "ja, ik vertrouw jou wel, maar mannen niet" is trouwens een verkapte manier om te zeggen dat hij jou niet vertrouwd. Hij ziet heel sterk dat andere mannen ook jagen op zijn vrouwtje en dat maakt hem behoorlijk overstuur, maar hij moet tegelijkertijd, zoals jij al zei, goed begrijpen dat er ook een instemmende factor speelt van de vrouw. Zonder die instemming is er niks. Dat vergeten mannen nog wel eens in hun queeste om de vrouw het liefst zoveel mogelijk in haar vrijheid te beperken (terwijl hij er zelf rustig op los neukt).
pi_48726252
quote:
Op woensdag 25 april 2007 23:30 schreef Haushofer het volgende:

Ach, vrouwen houden er soms van om misbruikt te worden. Het laadt hun emoties op, en dat is nooit verkeerd.
pi_48760056
Hoi Atalante, ik zit ongeveer met hetzelfde probleem en heb er ook een topic over lopen. Persoonlijk ben ik van mening dat vrienden belangrijker zijn dan een vriendin (in jouw geval vriend). Je moet dan ook nooit toegeven als hij vraagt of je afstand wilt nemen van een goede vriend(in) tenzij hij daar echt goede redenen voor heeft (wat waarschijnlijk nooit het geval is).
Zelf doe ik dat ook en ik moet er bij vermelden dat het gevolg pijnlijk is. Ik vertelde haar dat ze me gewoon moest vertrouwen omdat ze over de meest kleine dingen kon zeuren (zoals jouw vriend ook kan als ik dat zo lees). Bij elk contact met elk willekeurig meisjes flipte ze uit. Het gevolg waren velen ruzies waardoor ik het topic gestart ben. Het lijkt alsof al die ruzies, veroorzaakt door haar jaloezie, onze relatie verpest hebben.
Maargoed hoe pijnlijk dan ook. Mocht het uitgaan, dan zijn je vrienden er voor je. Afstand nemen lijkt me dan ook geen geen goed plan!
Sterkte ermee..
pi_48760088
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 00:18 schreef Peter86 het volgende:
Hoi Atalante, ik zit ongeveer met hetzelfde probleem en heb er ook een topic over lopen. Persoonlijk ben ik van mening dat vrienden belangrijker zijn dan een vriendin (in jouw geval vriend). Je moet dan ook nooit toegeven als hij vraagt of je afstand wilt nemen van een goede vriend(in) tenzij hij daar echt goede redenen voor heeft (wat waarschijnlijk nooit het geval is).
Zelf doe ik dat ook en ik moet er bij vermelden dat het gevolg pijnlijk is. Ik vertelde haar dat ze me gewoon moest vertrouwen omdat ze over de meest kleine dingen kon zeuren (zoals jouw vriend ook kan als ik dat zo lees). Bij elk contact met elk willekeurig meisjes flipte ze uit. Het gevolg waren velen ruzies waardoor ik het topic gestart ben. Het lijkt alsof al die ruzies, veroorzaakt door haar jaloezie, onze relatie verpest hebben.
Maargoed hoe pijnlijk dan ook. Mocht het uitgaan, dan zijn je vrienden er voor je. Afstand nemen lijkt me dan ook geen geen goed plan!
Sterkte ermee..
pi_48760112
mm die 2 post was een foutje.. tis ook laat...
pi_48769737
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 00:18 schreef Peter86 het volgende:
En dat vind ik dus niet. Mijn vrienden zijn niet belangrijker dan mijn vriend. Met mijn vrienden ga ik niet samenwonen, ga ik geen gezin stichten, wil ik niet de rest van mijn leven samenblijven. Mijn vriend is in dat opzicht nummer 1.

Dat maakt alleen niet dat hij het recht heeft om bepaalde dingen van me te eisen die te ver gaan, me te wantrouwen of moeilijk te doen over de betreffende vriendschappen. Juist omdat hij op nummer 1 staat zou hij moeten weten dat die vriendschappen nooit in de weg van onze relatie komen te staan - mits de relatie zelf de vriendschap niet belemmert.
pi_48774963
quote:
Op woensdag 25 april 2007 15:04 schreef Atalante het volgende:
Hmhm

Goed dan. Het is me wel duidelijk dat ik moet handelen voor mijn eigen bestwil. Dat zal ik dan ook maar eens moeten doen en dan nog liefst zonder uit te stellen, zeker. Maar dat maakt het er nog niet prettiger op (verrassend).

Ach ja, life goes on, zeggen ze toch altijd. Al klinkt mij dat nogal hard in de oren op dit moment.
Ik zal wel zien hoe het loopt. En wie weet, vindt hij toch ergens het begrip en kunnen we wel verder (of is dit nogal naief gedacht?).
Misschien een beetje simpel gedacht, maar je doet heel erg je best om hem tegemoet te komen.

Maar hij zal toch ook in moeten zien dat hij je zal moeten nemen zoals je bent, zo is hij toch ook verliefd op je geworden? Als hij niet van plan is om op dit voor jou heel belangrijke punt een stuk toe te geven zodat je elkaar ergens in het midden treft, dan kan je op je vingers natellen dat dat een keer gaat uitbarsten.

Een relatie is geven en nemen. Ik zie in jouw verhaal maar een persoon geven. En ja, dat is nogal <insert expletive here>. Sterkte!!
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_48776571
Maar TS, als je je eigen verhaal eens terug leest weet je dan echt zelf niet wat je moet doen, of wil je het niet weten?
pi_48776724
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 13:58 schreef kriele het volgende:
Maar TS, als je je eigen verhaal eens terug leest weet je dan echt zelf niet wat je moet doen, of wil je het niet weten?
Ik denk dat het iets makkelijker is om dit soort raad te geven als je volledig buitenstaat.

TS zal best verstandelijk wel weten wat het verstandigste is om te doen, maar ja, die vervelende gevoelens zitten ook nog in de weg he....
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_48776728
dat vraag ik me dus ook wel eens af, mag een (relatie) vriend je msn en mobiel nachecken?

Ik hou daar niet van, niet omdat ik iets te verbergen heb, maar ik vind dat prive, net als dat je huisgenoot vindt dat ze maar je post mogen openen.. of je dagboek lezen,
ik zou kappen met die gozer...klinkt niet best in ieder geval..
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_48792840
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 14:02 schreef zhe-devilll het volgende:
dat vraag ik me dus ook wel eens af, mag een (relatie) vriend je msn en mobiel nachecken?

Ik hou daar niet van, niet omdat ik iets te verbergen heb, maar ik vind dat prive, net als dat je huisgenoot vindt dat ze maar je post mogen openen.. of je dagboek lezen,
mijn vriendin en ik kijken ook gewoon in elkaars telefoon, heb verder niks te verbergen en zij ook niet. Zo privé zijn dat soort dingen toch niet..
BrEeZaH F4R L!f3
  vrijdag 27 april 2007 @ 23:17:26 #63
154880 Bolter
Awesomeness
pi_48794573
quote:

Ik zou er überhaupt niet eens behoefte aan hebben? Als er iets leuks/ interessants is dan verteld ze mij dat wel? Kan zelf ook weleens jaloers zijn, althans dat "onderbuik"-gevoel hebben. Maar goed, blijkbaar vindt ze mij het leukst want ze is met mij... Anders zal ze 't echt wel uitmaken hoor. Al dat zorgen gemaak, overrated!
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_48800605
quote:
Van mij mag het, maar ik zie 't nut er niet zo van in. Over "prive" doe ik niet zo moeilijk, al hangt er veel van de intentie van het lezen van mail/sms af. Als het is om te controleren, dan zou ik 't toch minder vinden dan wanneer het zou gaan om het even terugzoeken van een bepaalde mail die je zelf kwijt bent oid, of omdat je partner voor die avond een afspraak heeft gemaakt (als koppel, dus!) en jij nog niet weet hoe laat dat gaat zijn...

Maar zoals ik al zei, 't nut ervan zie ik niet, ik geloof 't allemaal wel. Wat ik wél vervelend vind, en wat hij soms als bemoeizucht beschouwt, is gesms waar ik bij ben. Hij leest 't, moet lachen om 't berichtje, is voor 'je 't weet tien minuten aan 't smsen en als ik - uit interesse - vraag wie 't is, wil hij het niet zeggen. Dat irriteert me mateloos. Als je in gezelschap van je partner zo nodig moet gaan geinen met je telefoon dan vind ik 't wel zo beleefd als je in ieder geval even zegt met wie je aan 't smsen bent.
pi_48800857
quote:
Op woensdag 25 april 2007 15:04 schreef Atalante het volgende:
(of is dit nogal naief gedacht?).
Ga maar van het ergste uit. Alhoewel je in deze situatie jezelf ook kunt afvragen wat het ergste is.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_48801169
quote:

Ik hou daar niet van..
Je geeft zelf al het antwoord, als je het niet wil, heeft je partner die wens te respecteren.

natuurlijk kan het in veel gevallen zo zijn dat iemand er gen problemen mee heeft zijn wachtwoorden ook aan zn partner te geven of er iig toegang toe te bieden, maar dat is altijd de vrije keuze van de eigenaar van zulke zaken en kan nooit een 'verplichting' zijn
pi_48803729
Zo jarloers en controlling en dan zal je straks zien dat hij zelf vreemdgegaan is....
Snap niet dat je dit pikt hoor

Kijk als het er nou eentje is waar hij echt een hekel aan heeft, maar zo systematisch al die groepen, vind ik wel alarmerend. En dan nog met die dreigingen en huilbuien erbij, zou ik zelf hard weglopen.
pi_48813161
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 10:45 schreef KroJo het volgende:

[..]

Je geeft zelf al het antwoord, als je het niet wil, heeft je partner die wens te respecteren.

natuurlijk kan het in veel gevallen zo zijn dat iemand er gen problemen mee heeft zijn wachtwoorden ook aan zn partner te geven of er iig toegang toe te bieden, maar dat is altijd de vrije keuze van de eigenaar van zulke zaken en kan nooit een 'verplichting' zijn
als ik er zelf toestemming voor geef heb ik er geen probleem mee, maar iemand die het raar vind dat je ook dingen prive houdt?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_48862957
Privezaken zijn een absolute must!
Als je geen persoonlijk terrein hebt, geen geheimen alleen van jezelf, geen vrienden van jezelf, enzovoort.....dan heb je jezelf niet meer, dan ben je jezelf niet meer.
Dan hou je zelf op met bestaan en wordt je een schaduw van een ander.

TS, je kan zoveel beter krijgen dan een egoist die jou als voetveegje gebruikt.
Denk eens aan iedereen die veel meer lol hebben dan jij omdat zij wel over hun leven beschikken en het niet weggeven aan een veeleisend "vriendje".
De wereld wacht op je!
---Grtz---------Spacehamster--&gt;
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
  donderdag 3 mei 2007 @ 14:59:48 #70
178515 BlackAngel07
An inconvenient truth
pi_48966565
Al die onervaren jongetjes hier hebben een zeer grote mond :-) maar ik zou eens willen zien als het hun vriendin was die het niet erg vond om intieme vrienden te hebben hoe ze opeens wakker werder.
Het probleem hier gaat om vertrouwen, elke relatie is gebaseerd op vertrouwen en begrip, maar als we terugkijken naar het verleden en zelfs nu nog erger in het heden, hoeveel relatie's gaan er wel niet kapot door vrienden, die de lieve schattige schaapke gaan spelen bij meisjes die al een relatie hebben en opeens een relatie kapot maken?
Meisjes, trap er niet in, deze gasten hebben gewoon geen leven, ze zijn hopeloos opzoek naar iets waar ik geen tekening bij hoef te maken en zo proberen ze dichter en dichter te komen.
Alvorens we starten met levenslessen, wil ik jullie even allemaal wakker schudden, een relatie gebaseerd op liefde is geen relatie gebaseerd op totale vrijheid.
Men moet limieten en grenzen hebben, een meisje mag vrienden hebben, maar geen vrienden waar ze de hele dag mee rondhangt terwijl hun vriend er niks van weet, dat is al liegen en valt onder bedriegen !
Tweede punt, als men ruzie heeft in een relatie, en de heilige vriendje komt ertussen, zal een vrouw die op dit moment een wereld aan aandacht nodig heeft, sneller geneigd zijn om iets met die vriend te doen ... Maar dit is al niet de juiste attitude. In een relatie, waar men van elkaar houdt, moet men door water en vuur gaan en niemand moet ertussen komen.
Derde punt, luister altijd naar je hart, uw vriend is niet jaloers maar geobsedeerd door u, praat met hem, prikkel elkaar maar es lekker maar luister altijd naar je hart, en niet naar de mening van iemand anders, want vroeg of laat krijg je daar spijt van.
Visie zonder actie is dagdromen, actie zonder visie is nachtmerrie, als je resultaat wilt zien in je relatie moeten je visie en actie fel op elkaar afgestemd zijn en gewoon ondernemen, leef en laat leven ! maar met grenzen.
pi_48966770
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 14:59 schreef BlackAngel07 het volgende:Visie zonder actie is dagdromen, actie zonder visie is nachtmerrie, als je resultaat wilt zien in je relatie moeten je visie en actie fel op elkaar afgestemd zijn en gewoon ondernemen, leef en laat leven ! maar met grenzen.
Jomanda?
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  donderdag 3 mei 2007 @ 15:07:22 #72
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_48966826
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 15:05 schreef American_Nightmare het volgende:
Jomanda?
Die lult volgens mij minder vaag en braakt minder gebakken lucht uit.

Is TS nog wel eens hier gesignaleerd eigenlijk?
pi_48968974
quote:
Op maandag 30 april 2007 13:40 schreef Spacehamster het volgende:
Privezaken zijn een absolute must!
Als je geen persoonlijk terrein hebt, geen geheimen alleen van jezelf, geen vrienden van jezelf, enzovoort.....dan heb je jezelf niet meer, dan ben je jezelf niet meer.
Dan hou je zelf op met bestaan en wordt je een schaduw van een ander.

TS, je kan zoveel beter krijgen dan een egoist die jou als voetveegje gebruikt.
Denk eens aan iedereen die veel meer lol hebben dan jij omdat zij wel over hun leven beschikken en het niet weggeven aan een veeleisend "vriendje".
De wereld wacht op je!
Onzin dat je jezelf kwijt raakt als je niets meer geheim hebt...

Je moet ook je eigen leven hebben, dingen die je echt leuk zelf, of je dat nu uiteindelijk samen met je partner deelt of niet is niet zo heel erg van belang, zolang je je eigen dingen maar houdt.

Ik heb geen enkel geheim voor hem en andersom geld dat ook zo(voor zover ik weet dan he ), hij mag als hij daar behoefte aan zou hebben al mijn logs, telefoonberichten en alles inzien, ook vertel ik hem zo'n beetje alles, of het moet het vermelden niet waard zijn.
Andersom geld hetzelfde, toen ik nog erg jaloers was heeft hij ook gezegd, weet je wat je doet, kijk alles maar na als je daar zin in hebt, het boeit me niets.
Maar ik kijk alleen in zijn telefoon of mail als ik ook echt wat zoek, een afspraak of iets in die geest.

De meeste dingen doen we samen, gelukkig vindt hij de meeste dingen die ik leuk vind ook leuk en andersom, soms is er iets waar of ik of hij minder op zit te wachten en dan doen we dat zelf.
Dat moet gewoon kunnen, dat is meer het euvel, niet dat het ook altijd zo gebeurt, maar dat die vrijheid er is, dat zelfontplooiing mogelijk blijft.

Vrienden zijn gezamelijk geworden, gebeurt vanzelf na een 15 jaar, lijkt me logisch, ik snap dan weer niets van mensen die al jaren bij elkaar zijn en elkaars vrienden niet eens kennen, niets met elkaar doen en panisch zijn over prive zaken, wat doe je samen als je niets samen wilt delen?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 04:26:59 #74
178515 BlackAngel07
An inconvenient truth
pi_48991864
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 16:00 schreef erodome het volgende:

[..]

Onzin dat je jezelf kwijt raakt als je niets meer geheim hebt...

Je moet ook je eigen leven hebben, dingen die je echt leuk zelf, of je dat nu uiteindelijk samen met je partner deelt of niet is niet zo heel erg van belang, zolang je je eigen dingen maar houdt.

Ik heb geen enkel geheim voor hem en andersom geld dat ook zo(voor zover ik weet dan he ), hij mag als hij daar behoefte aan zou hebben al mijn logs, telefoonberichten en alles inzien, ook vertel ik hem zo'n beetje alles, of het moet het vermelden niet waard zijn.
Andersom geld hetzelfde, toen ik nog erg jaloers was heeft hij ook gezegd, weet je wat je doet, kijk alles maar na als je daar zin in hebt, het boeit me niets.
Maar ik kijk alleen in zijn telefoon of mail als ik ook echt wat zoek, een afspraak of iets in die geest.

De meeste dingen doen we samen, gelukkig vindt hij de meeste dingen die ik leuk vind ook leuk en andersom, soms is er iets waar of ik of hij minder op zit te wachten en dan doen we dat zelf.
Dat moet gewoon kunnen, dat is meer het euvel, niet dat het ook altijd zo gebeurt, maar dat die vrijheid er is, dat zelfontplooiing mogelijk blijft.

Vrienden zijn gezamelijk geworden, gebeurt vanzelf na een 15 jaar, lijkt me logisch, ik snap dan weer niets van mensen die al jaren bij elkaar zijn en elkaars vrienden niet eens kennen, niets met elkaar doen en panisch zijn over prive zaken, wat doe je samen als je niets samen wilt delen?
Dat is gesproken ! Maar voor bepaalde mensen is dit moeilijk te vatten. Onvoorwaardelijke liefde is nog lang de wereld niet uit, we moeten er enkel in geloven en doe wat je niet laten kunt maar ken je limieten!
  vrijdag 4 mei 2007 @ 06:46:40 #75
77575 NiTiN
Move On Up
pi_48992026
op basis van de TT zou ik zeggen: aan je vriendje duidelijk maken waar "jullie" ophoud, en waar "JIJ" begint.
I went clubbing. Softest coat ever.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 07:11:10 #76
19370 kL0j00h
Hoe vager, hoe beter
pi_48992097
Pffff, freakshow. Ik was vroeger ook redelijk jaloers (dit heeft een reden , maar goed) dit is wel erg. Tegenwoordig ben ik heel makkelijk, ben nu 7 jaar met mijn meisje samen en vertrouw haar volkomen. Het heeft alleen daarmee te maken. Als mijn vriendin met vrienden weg gaat, dan vind ik dat allemaal prima. Als ze het maar eerlijk zegt. Dat zou jij ook moeten doen, want daarom is hij misschien voor een deel zo. En dat gaat alleen maar erger worden als je dingen blijft verdraaien. Je moet tegen hem eerlijk zijn en zeggen dat hij je moet vertrouwen. En als hij dat niet doet, dat ie dan kan opzouten. Het klinkt hard , maar het is allemaal een kwestie van vertrouwen. Het belangrijkste in een relatie. Mijn vriendin en ik doen bijna alles samen , maar als ze een keer alleen weg is, ga ik ook niet als een idioot om de haveklap zitten bellen. Dan wacht ik gewoon tot ze zelf belt dat ze weer onderweg is naar huis of wat dan ook. Dat is alleemaal veel relaxter dan elkaar de hele tijd achter de broek aan zitten. Maar goed dat is ondersom ook zo. Ik heb meer vriendinnen dan vrienden, toch kan ik rustig met een meisje iets gaan doen zonder dat de telefoon de hele tijd over gaat en dat ik de vraag krijg wat ik aan het uitspoken ben. Bitch please pfff, daar zou ik helemaal krankzinnig van worden.
pi_48995238
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 04:26 schreef BlackAngel07 het volgende:
Dat is gesproken ! Maar voor bepaalde mensen is dit moeilijk te vatten. Onvoorwaardelijke liefde is nog lang de wereld niet uit, we moeten er enkel in geloven en doe wat je niet laten kunt maar ken je limieten!
Ik geloof niet in onvoorwaardelijke liefde, omdat het simpelweg niet onvoorwaardelijk is. Als je te vaak door een persoon gekwetst wordt zal de liefde altijd, vanzelf, bekoelen.

Ik geloof wel in echte liefde: voor elkaar gaan, maar elkaar ook de ruimte kunnen geven om helemaal jezelf te zijn. Dat geeft geen garanties dat het altijd goed zal gaan, maar zorgt er wel voor dat het (bijna) altijd leuk is.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 10:48:58 #78
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_48995893
Geef jezelf niet weg. Het is zijn probleem en niet de jouwe. Mocht hij het er niet mee eens zijn en jullie komen er niet uit dan is het tijd om te realiseren dat er meer mannen op deze aardkloot rondlopen en je niet te moeilijk moet willen doen in een relatie.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 4 mei 2007 @ 10:58:12 #79
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_48996195
Al wat meer bekend?
  vrijdag 4 mei 2007 @ 12:18:02 #80
19370 kL0j00h
Hoe vager, hoe beter
pi_48999250
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 10:58 schreef OxygeneFRL het volgende:
Al wat meer bekend?
Volgens mij ligt ze aan een ketting nu
pi_49004142
Hij vond dat ze teveel tijd aan Fok besteedde. Dusssss........
Het is al weer erger geworden........

Told you so.....
  vrijdag 4 mei 2007 @ 14:40:10 #82
19370 kL0j00h
Hoe vager, hoe beter
  zaterdag 5 mei 2007 @ 13:07:59 #83
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_49034089
[sarcasme size="extralarge"]
Ja als hij echt van haar houdt dan beschermt hij haar tegen zichzelf door haar ervan te weerhouden invloeden van mensen op te doen die opruiende praatjes tegen haar uiten. Als dat moet door haar op te sluiten dan is dat alleen maar een oneindig groot teken van liefde van zijn kant dat hij zo ver wil gaan.
[/sarcasme]
---Grtz---------Spacehamster--&gt;
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
  zaterdag 5 mei 2007 @ 13:16:20 #84
176940 Toitle
3x links is ook rechts.
pi_49034287
Ik lees eigenlijk dat je, je leven het achter je gelaten hebt. Geen / weinig kontakt met vrienden enzo.
een relatie bestaat ook uit wederzijds respect. Ik vind dat je vriend je te veel claimt.

Je moet elkaar een beetje vrij kunnen laten toch? Lekker je eigen ding doen.

Dreigen dat je het uitmaakt is nutteloos en tijd verlies, dan moet je het gewoon doen.

Zelf vind ik dat er geen midddenweg is, iemand die het niet gunt dat je tijd met vrienden besteed is niet jou tijd waard, ga verder zonder hem.
Ik vind het zielig dat hij zo z'n wil bij jou oplegt, dat ben je niet waard, je verdient beter.
When nothing goes right . . . go left.
pi_49035754
TS, heb je het er wel eens met hem over gehad waar die jaloezie vandaan komt? Is het babage uit een eerdere relatie van hem waar jij nu onder lijdt? Je zal in ieder geval je eigen ruimte op moeten eisen, want dit is inderdaad niet gezond.
pi_49036005
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 10:58 schreef OxygeneFRL het volgende:
Al wat meer bekend?
Ze zijn de burka aan het uitzoeken.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_49089881
Als je 17 bent moet je van het leven genieten en je niet laten commanderen door een vriend. Je ouders kunnen je zeggen hoe laat je moet thuis komen, aan die vriend moet je maling hebben. Omgaan met vrienden hoort erbij en het is niet gezond als je vriend je vertelt met wie je wel en niet mag omgaan en op welke manier. Als ik jou was zou ik zo snel mogelijk weer kiezen voor het vrijgezelle leven en gaan genieten. Kijk ook uit voor volgende liefdes, te dominante types laat je gewoon lekker voorbijgaan. Laat je nooit de wet voorschrijven door iemand nu niet en niet in de toekomst!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')