Heeft die jongen wel een eigen leven, of draaid het alleen om jou? Dat zou wel eens deels de oorzaak van die overdreven jaloersheid kunnen zijn.quote:Op dinsdag 24 april 2007 23:37 schreef Atalante het volgende:
Nou, het zit zo. Mijn vriendje en ik houden van elkaar. We bellen veel als we niet samen zijn, spenderen elk weekend, elke vrije dag, elke vakantie samen.
Ze mag niet meer op FOK! komen van vriendlief. Veel te gevaarlijk met al die mannen.quote:Op woensdag 25 april 2007 11:13 schreef Scorpie het volgende:
Ja leuk zo`n topic waarbij de TS zich niet meer laat zien![]()
+10 Waarheid!quote:Op woensdag 25 april 2007 10:30 schreef UIO_AMS het volgende:
Ik zou beter naar hem luisteren en doen wat hij wil. Hij weet namelijk wat goed voor je is.
ik zoen me beste vriendinnetje gedag. ook als haar vriendje of mijn meisje daar bij is/was... hij is wel heeeeeel erg jaloers... en dus onzeker.... help hem wat met die onzekerheid.. en maak hem duidelijk dat hij het maar moet accepteren dat je ook vrienden e.d. in je leven hebt.quote:Op dinsdag 24 april 2007 23:37 schreef Atalante het volgende:
En daarna volgden mijn eigen vrienden. Hij had een van hen een enkele keer ontmoet en hij vond dat hij en ik te veel lichamelijk contact hadden (een handje bij het dag-zeggen enzo). Hij vreesde dat ik dit met al mijn vrienden deed en vroeg mij of ik afstand kon doen van hen.
waarom in godsnaam?quote:Op dinsdag 24 april 2007 23:37 schreef Atalante het volgende:
Ik wil graag zo lang mogelijk bij hem blijven.
Natuurlijk kunnen jullie alles samen als hij je geen ruimte laat ook met anderen dingen te ondernemen.quote:Op woensdag 25 april 2007 13:57 schreef Atalante het volgende:
Ik hou van hem omdat we samen kunnen lachen, we kunnen samen dingen afkraken en loven, we kunnen samen bang zijn voor dingen en samen dingen meemaken, we kunnen samen dromen en fantaseren over vanalles en nog wat. We kunnen samen alles, behalve een oplossing voor het probleem vinden. Ik hou van hem omdat hij van mij houdt.
Het kan aan mij liggen maar dit vind ik niet echt de meest valide reden om van iemand te houden... Als ik nu zeg dat ik van je houd, dan houd je toch ook niet ineens van mijquote:Op woensdag 25 april 2007 13:57 schreef Atalante het volgende:
Ik hou van hem omdat hij van mij houdt.
Ik kreeg daar ook een beetje kriebels bij. Je houdt van iemand om hoe en wie diegene is, me dunkt.quote:Op woensdag 25 april 2007 14:04 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Het kan aan mij liggen maar dit vind ik niet echt de meest valide reden om van iemand te houden... Als ik nu zeg dat ik van je houd, dan houd je toch ook niet ineens van mij
als jouw vrijheid iets is dat hij niet respecteerd zonder dat je ervoor moet 'vechten' snap ik werkelijk niet wat je denkt te bereiken...quote:Op woensdag 25 april 2007 14:09 schreef Atalante het volgende:
Ik heb het gevecht om mijn vrijheid nog niet opgegeven![]()
Precies. Praat er maar eens goed over, maar het feit dat je hier al bang voor bent zegt al genoeg eigenlijk. Mocht z'n gedrag aanhouden dan zou ik ook goed overwegen of je zo verder wil.quote:Op woensdag 25 april 2007 14:33 schreef KroJo het volgende:
[..]
als jouw vrijheid iets is dat hij niet respecteerd zonder dat je ervoor moet 'vechten' snap ik werkelijk niet wat je denkt te bereiken...
Ik kan me best voorstellen dat je vecht voor bepaalde dingen in een relatie of om de relatie vorm te geven ... maar te moeten 'vechten' voor zaken als jouw vrijheid, je zelfwaarde of respect voor je integriteit...
als hij dat niet uit zichzelf al respecteerd hoef je niet te verwachten dat je dat kunt 'veranderen' door bij hem te blijven.
En daarmee is alles wel gezegd zo'n beetje, sluit me hier dus helemaal bij aan....quote:Op woensdag 25 april 2007 08:44 schreef innovative het volgende:
Wie van me vraagt te kiezen, vliegt zelf 't hok uit.
Ik heb mijn vriend zo vaak horen zeggen "ja, ik vertrouw jou wel, maar mannen niet" in het verleden. Woest werd ik daarvan. Want als er meer zou gebeuren was ik daar toch zelf bij? Ik ben zo trouw als een hond dus ik vond dat hij niet moest zeuren. Dat heb ik uitgelegd, omdat ik vind en vond dat je in een relatie niet jezelf moet verliezen, dat je leven niet moet verdwijnen als je een relatie hebt. Een relatie is een fijne aanvulling, niet iets wat elke seconde van de dag alomtegenwoordig aanwezig moet zijn.
Een gulden middenweg? Hem niet meer zijn zin geven. Als hij zo bang is je kwijt te raken maakt hij het toch niet uit als jij je eigen plan trekt. En naarmate jij meer vrijheid neemt (krijgen zal je 't niet met zo'n dictator) zal hij inzien dat 't allemaal niet zo erg is als het lijkt. Doet hij dat niet, blijft hij zeiken, dan zou ik 't wel weten. Mezelf zijn is belangrijker dan bij mijn vriend zijn.
Snap het ook nietquote:Op woensdag 25 april 2007 23:30 schreef Haushofer het volgende:
Hoi, er zijn ook normale kerels op deze wereld. Die jij waarschijnlijk veel lievver zult vinden. En die jou wel normaal kunnen behandelen.
Mijn God zeg, wat is dat toch altijd met "mijn vriend spoort voor geen meter en is een halve psychopaat, maar ik hou zoveel van em"
En daarmee is voor mij ook een hoop gezegd.quote:Op woensdag 25 april 2007 08:44 schreef innovative het volgende:
Wie van me vraagt te kiezen, vliegt zelf 't hok uit.
Ik heb mijn vriend zo vaak horen zeggen "ja, ik vertrouw jou wel, maar mannen niet" in het verleden. Woest werd ik daarvan. Want als er meer zou gebeuren was ik daar toch zelf bij? Ik ben zo trouw als een hond dus ik vond dat hij niet moest zeuren. Dat heb ik uitgelegd, omdat ik vind en vond dat je in een relatie niet jezelf moet verliezen, dat je leven niet moet verdwijnen als je een relatie hebt. Een relatie is een fijne aanvulling, niet iets wat elke seconde van de dag alomtegenwoordig aanwezig moet zijn.
Een gulden middenweg? Hem niet meer zijn zin geven. Als hij zo bang is je kwijt te raken maakt hij het toch niet uit als jij je eigen plan trekt. En naarmate jij meer vrijheid neemt (krijgen zal je 't niet met zo'n dictator) zal hij inzien dat 't allemaal niet zo erg is als het lijkt. Doet hij dat niet, blijft hij zeiken, dan zou ik 't wel weten. Mezelf zijn is belangrijker dan bij mijn vriend zijn.
Ach, vrouwen houden er soms van om misbruikt te worden. Het laadt hun emoties op, en dat is nooit verkeerd.quote:Op woensdag 25 april 2007 23:30 schreef Haushofer het volgende:
Hoi, er zijn ook normale kerels op deze wereld. Die jij waarschijnlijk veel lievver zult vinden. En die jou wel normaal kunnen behandelen.
Mijn God zeg, wat is dat toch altijd met "mijn vriend spoort voor geen meter en is een halve psychopaat, maar ik hou zoveel van em"
quote:Op vrijdag 27 april 2007 00:18 schreef Peter86 het volgende:
Hoi Atalante, ik zit ongeveer met hetzelfde probleem en heb er ook een topic over lopen. Persoonlijk ben ik van mening dat vrienden belangrijker zijn dan een vriendin (in jouw geval vriend). Je moet dan ook nooit toegeven als hij vraagt of je afstand wilt nemen van een goede vriend(in) tenzij hij daar echt goede redenen voor heeft (wat waarschijnlijk nooit het geval is).
Zelf doe ik dat ook en ik moet er bij vermelden dat het gevolg pijnlijk is. Ik vertelde haar dat ze me gewoon moest vertrouwen omdat ze over de meest kleine dingen kon zeuren (zoals jouw vriend ook kan als ik dat zo lees). Bij elk contact met elk willekeurig meisjes flipte ze uit. Het gevolg waren velen ruzies waardoor ik het topic gestart ben. Het lijkt alsof al die ruzies, veroorzaakt door haar jaloezie, onze relatie verpest hebben.
Maargoed hoe pijnlijk dan ook. Mocht het uitgaan, dan zijn je vrienden er voor je. Afstand nemen lijkt me dan ook geen geen goed plan!
Sterkte ermee..
En dat vind ik dus niet. Mijn vrienden zijn niet belangrijker dan mijn vriend. Met mijn vrienden ga ik niet samenwonen, ga ik geen gezin stichten, wil ik niet de rest van mijn leven samenblijven. Mijn vriend is in dat opzicht nummer 1.quote:Op vrijdag 27 april 2007 00:18 schreef Peter86 het volgende:
Hoi Atalante, ik zit ongeveer met hetzelfde probleem en heb er ook een topic over lopen. Persoonlijk ben ik van mening dat vrienden belangrijker zijn dan een vriendin (in jouw geval vriend). Je moet dan ook nooit toegeven als hij vraagt of je afstand wilt nemen van een goede vriend(in) tenzij hij daar echt goede redenen voor heeft (wat waarschijnlijk nooit het geval is).
Misschien een beetje simpel gedacht, maar je doet heel erg je best om hem tegemoet te komen.quote:Op woensdag 25 april 2007 15:04 schreef Atalante het volgende:
Hmhm
Goed dan. Het is me wel duidelijk dat ik moet handelen voor mijn eigen bestwil. Dat zal ik dan ook maar eens moeten doen en dan nog liefst zonder uit te stellen, zeker. Maar dat maakt het er nog niet prettiger op (verrassend).
Ach ja, life goes on, zeggen ze toch altijd. Al klinkt mij dat nogal hard in de oren op dit moment.
Ik zal wel zien hoe het loopt. En wie weet, vindt hij toch ergens het begrip en kunnen we wel verder (of is dit nogal naief gedacht?).
Ik denk dat het iets makkelijker is om dit soort raad te geven als je volledig buitenstaat.quote:Op vrijdag 27 april 2007 13:58 schreef kriele het volgende:
Maar TS, als je je eigen verhaal eens terug leest weet je dan echt zelf niet wat je moet doen, of wil je het niet weten?
mijn vriendin en ik kijken ook gewoon in elkaars telefoon, heb verder niks te verbergen en zij ook niet. Zo privé zijn dat soort dingen toch niet..quote:Op vrijdag 27 april 2007 14:02 schreef zhe-devilll het volgende:
dat vraag ik me dus ook wel eens af, mag een (relatie) vriend je msn en mobiel nachecken?
Ik hou daar niet van, niet omdat ik iets te verbergen heb, maar ik vind dat prive, net als dat je huisgenoot vindt dat ze maar je post mogen openen.. of je dagboek lezen,
ik zou kappen met die gozer...klinkt niet best in ieder geval..
Ik zou er überhaupt niet eens behoefte aan hebben? Als er iets leuks/ interessants is dan verteld ze mij dat wel? Kan zelf ook weleens jaloers zijn, althans dat "onderbuik"-gevoel hebben. Maar goed, blijkbaar vindt ze mij het leukst want ze is met mij... Anders zal ze 't echt wel uitmaken hoor. Al dat zorgen gemaak, overrated!quote:Op vrijdag 27 april 2007 14:02 schreef zhe-devilll het volgende:
dat vraag ik me dus ook wel eens af, mag een (relatie) vriend je msn en mobiel nachecken?
Ik hou daar niet van, niet omdat ik iets te verbergen heb, maar ik vind dat prive, net als dat je huisgenoot vindt dat ze maar je post mogen openen.. of je dagboek lezen,
ik zou kappen met die gozer...klinkt niet best in ieder geval..
Van mij mag het, maar ik zie 't nut er niet zo van in. Over "prive" doe ik niet zo moeilijk, al hangt er veel van de intentie van het lezen van mail/sms af. Als het is om te controleren, dan zou ik 't toch minder vinden dan wanneer het zou gaan om het even terugzoeken van een bepaalde mail die je zelf kwijt bent oid, of omdat je partner voor die avond een afspraak heeft gemaakt (als koppel, dus!) en jij nog niet weet hoe laat dat gaat zijn...quote:Op vrijdag 27 april 2007 14:02 schreef zhe-devilll het volgende:
Ga maar van het ergste uit. Alhoewel je in deze situatie jezelf ook kunt afvragen wat het ergste is.quote:Op woensdag 25 april 2007 15:04 schreef Atalante het volgende:
(of is dit nogal naief gedacht?).
Je geeft zelf al het antwoord, als je het niet wil, heeft je partner die wens te respecteren.quote:Op vrijdag 27 april 2007 14:02 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik hou daar niet van..
als ik er zelf toestemming voor geef heb ik er geen probleem mee, maar iemand die het raar vind dat je ook dingen prive houdt?quote:Op zaterdag 28 april 2007 10:45 schreef KroJo het volgende:
[..]
Je geeft zelf al het antwoord, als je het niet wil, heeft je partner die wens te respecteren.
natuurlijk kan het in veel gevallen zo zijn dat iemand er gen problemen mee heeft zijn wachtwoorden ook aan zn partner te geven of er iig toegang toe te bieden, maar dat is altijd de vrije keuze van de eigenaar van zulke zaken en kan nooit een 'verplichting' zijn
Jomanda?quote:Op donderdag 3 mei 2007 14:59 schreef BlackAngel07 het volgende:Visie zonder actie is dagdromen, actie zonder visie is nachtmerrie, als je resultaat wilt zien in je relatie moeten je visie en actie fel op elkaar afgestemd zijn en gewoon ondernemen, leef en laat leven ! maar met grenzen.
Die lult volgens mij minder vaag en braakt minder gebakken lucht uit.quote:Op donderdag 3 mei 2007 15:05 schreef American_Nightmare het volgende:
Jomanda?
Onzin dat je jezelf kwijt raakt als je niets meer geheim hebt...quote:Op maandag 30 april 2007 13:40 schreef Spacehamster het volgende:
Privezaken zijn een absolute must!
Als je geen persoonlijk terrein hebt, geen geheimen alleen van jezelf, geen vrienden van jezelf, enzovoort.....dan heb je jezelf niet meer, dan ben je jezelf niet meer.
Dan hou je zelf op met bestaan en wordt je een schaduw van een ander.
TS, je kan zoveel beter krijgen dan een egoist die jou als voetveegje gebruikt.
Denk eens aan iedereen die veel meer lol hebben dan jij omdat zij wel over hun leven beschikken en het niet weggeven aan een veeleisend "vriendje".
De wereld wacht op je!
Dat is gesproken ! Maar voor bepaalde mensen is dit moeilijk te vatten. Onvoorwaardelijke liefde is nog lang de wereld niet uit, we moeten er enkel in geloven en doe wat je niet laten kunt maar ken je limieten!quote:Op donderdag 3 mei 2007 16:00 schreef erodome het volgende:
[..]
Onzin dat je jezelf kwijt raakt als je niets meer geheim hebt...
Je moet ook je eigen leven hebben, dingen die je echt leuk zelf, of je dat nu uiteindelijk samen met je partner deelt of niet is niet zo heel erg van belang, zolang je je eigen dingen maar houdt.
Ik heb geen enkel geheim voor hem en andersom geld dat ook zo(voor zover ik weet dan he), hij mag als hij daar behoefte aan zou hebben al mijn logs, telefoonberichten en alles inzien, ook vertel ik hem zo'n beetje alles, of het moet het vermelden niet waard zijn.
Andersom geld hetzelfde, toen ik nog erg jaloers was heeft hij ook gezegd, weet je wat je doet, kijk alles maar na als je daar zin in hebt, het boeit me niets.
Maar ik kijk alleen in zijn telefoon of mail als ik ook echt wat zoek, een afspraak of iets in die geest.
De meeste dingen doen we samen, gelukkig vindt hij de meeste dingen die ik leuk vind ook leuk en andersom, soms is er iets waar of ik of hij minder op zit te wachten en dan doen we dat zelf.
Dat moet gewoon kunnen, dat is meer het euvel, niet dat het ook altijd zo gebeurt, maar dat die vrijheid er is, dat zelfontplooiing mogelijk blijft.
Vrienden zijn gezamelijk geworden, gebeurt vanzelf na een 15 jaar, lijkt me logisch, ik snap dan weer niets van mensen die al jaren bij elkaar zijn en elkaars vrienden niet eens kennen, niets met elkaar doen en panisch zijn over prive zaken, wat doe je samen als je niets samen wilt delen?
Ik geloof niet in onvoorwaardelijke liefde, omdat het simpelweg niet onvoorwaardelijk is. Als je te vaak door een persoon gekwetst wordt zal de liefde altijd, vanzelf, bekoelen.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 04:26 schreef BlackAngel07 het volgende:
Dat is gesproken ! Maar voor bepaalde mensen is dit moeilijk te vatten. Onvoorwaardelijke liefde is nog lang de wereld niet uit, we moeten er enkel in geloven en doe wat je niet laten kunt maar ken je limieten!
Volgens mij ligt ze aan een ketting nuquote:Op vrijdag 4 mei 2007 10:58 schreef OxygeneFRL het volgende:
Al wat meer bekend?
Ze zijn de burka aan het uitzoeken.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 10:58 schreef OxygeneFRL het volgende:
Al wat meer bekend?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |