Hallo iederen,
Hier volgt voor vrijwel iedereen een vreemd verhaal. Misschien is het ook niet vreemd, maar ik snap het zelf allemaal niet meer.
Ik heb nu al meer dan een jaar een relatie met een hele lieve meid. Ze heeft echter 2 minpunten en dat zijn claimerig gedrag en jaloezie. Twee dingen waar ik absoluut niet tegen kan, ik heb vrijheid nodig.
Ik heb meerdere 'aanvaringen' met haar gehad over contacten met andere meiden. Onschuldig msnen met een meisje van 12 jaar geleden, alleen iets ondernemen met een goeie vriendin of iemand die mij toevoegt op msn en ik accepteer doet haar al haast in woede uitbarsten.
Ik heb gevraagd waar dit aan ligt. Ze zegt dat ze nogal onzeker is omdat haar ex ooit is vreemdgegaan. Persoonlijk zie ik dit als wantrouwen en dit maakt mij op z'n beurt weer boos. Na ruim een jaar mag je wel vertrouwen hebben in elkaar vind ik.
Door deze jaloezie en claimerig gedrag lijkt mijn gevoel voor haar 'aangetast'. Op het moment van onze laatste ruzie (zij flipte helemaal uit omdat een meisje van 12 jaar geleden mij toevoegte op msn en ik hiermee praatte) heb ik op het punt gestaan het uit te maken, maar dit heb ik toch maar niet gedaan. Ik kon het op dat moment niet, ik hou nog steeds van haar. Ik begin me alleen af te vragen of ik nog wel echt verliefd ben. Ik heb zoiezo het idee dat ze meer voor mij voelt dan ik voor haar.
Ik merk ook aan mezelf dat ik sinds die ruzie meer open sta voor andere meisjes. Ik praat meer met andere meisjes, denk zelfs wel eens aan andere meisjes. Dit heb ik voorheen nooit gehad. Het praten met andere meisjes voelt goed.
Ze heeft meerdere malen aangegeven te proberen veranderen, mij minder claimen en niet jaloers te zijn. Het claimen is redelijk gelukt, de jaloezie nog steeds niet. Ze laat nog steeds merken niet echt blij te zijn als ik een praatje ga maken bij een goede vriendin, terwijl ik haar juist stimuleer om met goede vrienden leuke dingen te doen.
Doordat 99% van onze ruzies ontstaan zijn ivm andere meisjes durf ik haar het haast niet meer te vertellen als ik contact heb met een meisje van 12 jaar geleden oid.
Het voelt allemaal niet goed en ik twijfel over mijn gevoelens.
Zelf denk ik dat het het beste is om even te kijken hoe alles loopt als ze terug is van vakantie (ze is nu op vakantie wat ik niet erg vind), maar aan de andere kant heb ik ook geen zin om heel lief tegen haar te doen en dingen te zeggen als 'hou super veel van je' 'wil je nooit meer kwijt' etc als het mogelijk over een paar weken uit is.. Kortom zelfs hier twijfel ik over
Wie herkent dit en / of heeft tips? Wat moet ik doen?
Alvast bedankt voor de moeite en het doorlezen van dit verhaal.