abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48719902
quote:
Op woensdag 25 april 2007 20:40 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Zij is niet arrogant, zij laat zich niet de kaas van het brood eten door een stel gasten wiens denkvermogen is gestopt toen ze 12,13 waren...
Ik ben geen fan van GeenStijl, maar ik vind de reactie van die jongen van GS toch beter dan die journalist/stagiaire van de NOS. Zij kwam vreselijk betweterig over, het leek wel de dochter van Halsema. Daarnaast vielen haar journalistieke kwaliteiten me behoorlijk tegen, maar ze is nog een stagiaire dus misschien leert ze het nog wel.
pi_48722016
quote:
Op woensdag 25 april 2007 21:26 schreef TheVulture het volgende:

[..]

ik duw Pepijn V. niet in de slachtofferrol. Van mij mag ie gruwelijk zwaar gestraft worden.. het grondbeginsel van journalistiek is echter objectieve berichtgeving... en face it... zolang Pepijn V. niet heeft bekend of is veroordeeld is ie volgens onze wetgeving nog altijd slechts een verdachte. Daarnaast wordt ook zijn hele familie en vriendin erbij gehaald die er feitelijk geen kont mee te maken hebben.
Nee jij niet, maar de dame uit het filpmje doet dat wel.
Gs durft te breken met het moralitische geleuter dat lijkt te heersen in dit land en daar vind ik niks mis mee.
Het was toch meteen bekend dat de jongen de dader was op basis van verklaringen van getuigen. Waarom zou de media die jongen dan nog in bescherming nemen terwijl vast staat dat hij het gedaan heeft. Aan de schandpaal nagelen die gast en dat ie niet meer over straat kan is zijn eigen schuld.
Bij verschillende andere media stond die kerel er ook met zijn koker goed op. Moeten ze die media dan ook maar met een bezoekje vereren en een moralistisch lesje geven?

Achternaam niet noemen en foto niet plaatsen is natuurlijk sowieso grote kolder. In elk land wordt dat gewoon gedaan. Nederland moet echter weer achterblijven omdat de dader beschermd moet worden Met het Internet is het tegenwoordig niet meer zo moeilijk om gegevens van een dader te vinden hoor.

Familie en vriendin worden er door GS niet bijgehaald. Dit doen de bezoekers. GS neemt ook niet echt verantwoordelijkheid voor deze reacties. Tsja....er zijn wel meer sites waar wat minder gemodereerd wordt. Ik noem geen namen
quote:
Daarnaast gaat het mij om de toon die GS aanslaat... voorbeeldje: "De eerste afmelding voor het kampioensschapsfeest van AZ is binnen." waarmee ze refereren aan de dood van Gerd Nan, dat is gewoon een misselijkmakende populistische "grap" over een jongen die slachtoffer is geworden van zinloos geweld. De hele toon van GS is opruiend, populistisch en kijk-ons-eens-leuk-zijn....
Mja die toon kan je aanstaan of niet. Het is gewoon hun stijl van berichtgeving. Geen stijl dus.

[ Bericht 0% gewijzigd door Biggs. op 25-04-2007 22:32:28 ]
pi_48722301
quote:
Op woensdag 25 april 2007 17:43 schreef Trizzle het volgende:
'gerd nan' wat is dat eigenlijk voor kutnaam.
Volgens mij is er al een namen-topic.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_48723444
quote:
Op woensdag 25 april 2007 22:17 schreef Biggs. het volgende:
Het was toch meteen bekend dat de jongen de dader was op basis van verklaringen van getuigen. Waarom zou de media die jongen dan nog in bescherming nemen terwijl vast staat dat hij het gedaan heeft. Aan de schandpaal nagelen die gast en dat ie niet meer over straat kan is zijn eigen schuld.
De pest is dat het een hellend vlak wordt. Hij is nog niet schuldig bevonden maar drie man hebben hem zien slaan. Hij is nog niet schuldig bevonden maar een iemand heeft hem zien slaan. Hij is nog niet schuldige bevonden maar iemand heeft gehoord dat hij heeft geslagen etc. etc.. Zie verder ook het verhaal met de boksbeugel. Iedereen had hier op FOK! z'n oordeel klaar en wist er wel raad mee maar nu opeens blijkt er helemaal geen boksbeugel meer te zijn. Hear say is leuk maar het kan op een medium als internet enorme schade aanrichten. In deze situatie is het niet aannemelijk dat de verkeerde persoon wordt benoemd maar als er straks een geval is van "hij heeft gehoord van de vriend van die en die dat hij heeft geslagen" en die wordt direct aan de schandpaal genageld terwijl achteraf blijkt dat hij het helemaal niet was dan heb je als GS zijnde toch een zooi schade veroorzaakt.

Of je het er dan mee eens bent of niet dat is een tweede maar ik denk dat je de discussie in dit licht moet zien.
quote:
Familie en vriendin worden er door GS niet bijgehaald. Dit doen de bezoekers. GS neemt ook niet echt verantwoordelijkheid voor deze reacties.
Dat is wel laf om je als GS zijnde daarachter te verschuilen hoor. Als je als GS zijnde zo je best doet om alles en iedereen te kwetsen (los van het waardeoordeel wat je er aan wilt hangen, ze zijn er op uit om alles en iedereen in de zeik te nemen) en op een dergelijke populistisch manier probeert de onderste steen boven te krijgen dan moet je niet verwachten dat je bezoekers zich fatsoenlijk gaan gedragen en kun je er dus vanuit gaan dat de bezoekers dergelijke taferelen uit gaan halen. Wat je zaait zul je oogsten zeg maar.

Ik ben er zelf nog niet helemaal uit wat ik van Geenstijl moet denken. Ik vind de nieuwsitems wel leuk om door te lezen vooral ook omdat er vaak dingen naar buiten komen die je op andere plaatsen niet ziet. Wat dat betreft zou ik het als een soort kruising tussen de HP de Tijd en de Story zien. Roddelen over serieuze zaken zonder daarbij de waarheid uit het oog te verliezen. De reacties lees ik niet eens, zo goed als nooit gedaan ook. Als je de berichtgeving leest dan weet je ongeveer welk niveau reacties je kunt verwachten en als die naar 2x kijken bevestigd worden dan kijk je daarna niet meer verder.

Er zit iig wel een waardevolle discussie in de vraag in hoeverre Geenstijl verantwoordelijkheid draagt dan wel moet nemen.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_48723721
Het leven van Gerd Nan. Door vrienden gemaakt.
pi_48725523
quote:
Op woensdag 25 april 2007 23:07 schreef Mathijz het volgende:
Who fucking cares.
  donderdag 26 april 2007 @ 00:24:34 #107
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_48725687
http://www.ad.nl/binnenland/article1318277.ece

Al eerder dus in aanraking voor vechten
  donderdag 26 april 2007 @ 00:28:40 #108
139407 jorienvdherik
pi_48725761
quote:
mooie site...
pi_48726358
"Hij had 1 grote passie: Vrouwen" Sorry hoor, maar hij was toch 16? Verder mooi initiatief hoor, die site.
pi_48726370
quote:
Op donderdag 26 april 2007 00:28 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

mooie site...
Dit is van die site:
quote:
Gerd Nan

Er was eens een jongen
Genaamd Gerd Nan
Gerd met een d voor de variatie
En Nan
Omdat zijn ouders fan waren van
The Nanny
Met Fran Drescher
Dat slaat de spijker op zijn kop.
Stem hier:
De term EUROCENT
pi_48727178
quote:
Op donderdag 26 april 2007 00:16 schreef BugDestroyer het volgende:

[..]

Who fucking cares.
LULLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_48727714
quote:
quote:
Het ging niet om drugs, niet om meisjes. Het was een op het oog ‘onschuldige’ ruzie tussen twee jongens, benadrukt Chris. ,,Hij heeft twee klappen uitgedeeld, niet eens hard, maar op de verkeerde plaats.’’
net of die vader het probeert goed te praten , je gaat iemand toch niet op zijn slaap slaan , dat weet toch iedereen.
quote:
Dus omdat hij zwart wordt gemaakt op het internet ( terrecht of niet ) ontloopt hij straks meer straf.

Wat is de wereld soms toch krom.
  donderdag 26 april 2007 @ 09:13:02 #113
139407 jorienvdherik
pi_48728909
Nee.. Nederland..
pi_48729804
quote:

[..]

Who fucking cares.
Die vrienden. Mensen die meeleven

Dat jij dit niet doet is me wel duidelijk hoor
Negatieve aandacht is ook aandacht hè?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_48730229
quote:
Op zijn vijftiende heeft Pepijn een half jaar lang op een boerderij in Frankrijk gezeten voor het Project Ervarend Leren van bureau Jeugdzorg. ,,Hij zat intern. Pepijn heeft zich de pleuris gewerkt. Hij leerde daar discipline en verantwoordelijkheid. Hij kwam als herboren terug. [b]Daarna is er nooit meer shit geweest.’’[[b]/q]
..Euh..
[q],,Pepijn is een gewone jongen met plussen en minnen, die een vreselijke fout heeft gemaakt.’’
Hij is zo'n lieve jongen

Ik begrijp best dat deze ouders hun kind willen beschermen, maar een roze bril is ook zoiets

Ik ga langzamerhand denken dat we doodslag ook wel weg kunnen strepen. Ik denk nu wel dubbel over deze gozer. Ik neig toch wel naar een ongeluk, maar zou wel meer willen weten over zijn gedrag in het dagelijkse leven. Is hij tot nu toe altijd een voorbeeldige puber geweest? Of mepte hij na zijn heropvoeding er veel vaker op los?
  Donald Duck held donderdag 26 april 2007 @ 10:12:07 #116
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_48730265
naar zo'n boerderij ga je echt niet zomaar. dat zegt toch al heel wat over die jongen
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_48730278
quote:
mooie site
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_48730455
Het idiootste nog is dat we eigenlijk allemaal al zeker weten dat deze Pepijn na uiterlijk een jaar of 5 weer op straat staat. Immers, het was geen moord, dus zal hij alleen worden vervolgd voor zware mishandeling met de dood als gevolg.

Leuk en aardig, maar die jongen is dus wel dood. Deze Pepijn kan na zijn straf z'n leventje weer oppakken, terwijl Gerd Nan dat dus nooit meer kan. En gezien ons rechtssysteem in dit land zijn er blijkbaar mensen die DAT rechtvaardig vinden.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_48730519
quote:
Op donderdag 26 april 2007 10:12 schreef __Saviour__ het volgende:
naar zo'n boerderij ga je echt niet zomaar. dat zegt toch al heel wat over die jongen
Ben ik wel met je eens, maar iemand kan natuurlijk wel veranderen. Alhoewel ik juist door dit voorval mij afvraag of hij wel veranderd is.

Vandaar ook mijn vraag of hij er in die tussentijd veel vaker op los beukte.
pi_48730692
quote:

[..]

Who fucking cares.
Ja, ga hier even in dit topic komen melden dat het je geen flikker kan schelen. Blijf dan gewoon weg uit dit topic, emotioneel gehandicapte Neanderthaler.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_48730932
Komende 2 dagen is er gelegenheid tot condoleren, zaterdag is de crematie.
pi_48731108
quote:
Op donderdag 26 april 2007 10:38 schreef Mathijz het volgende:
Ga jij ook? Of is het in besloten kring?
Wanneer je gaat, wens ik jou ook veel sterkte daar
Zal heel zwaar zijn.
pi_48731613
quote:
Op donderdag 26 april 2007 10:20 schreef Seneca het volgende:
Het idiootste nog is dat we eigenlijk allemaal al zeker weten dat deze Pepijn na uiterlijk een jaar of 5 weer op straat staat. Immers, het was geen moord, dus zal hij alleen worden vervolgd voor zware mishandeling met de dood als gevolg.

Leuk en aardig, maar die jongen is dus wel dood. Deze Pepijn kan na zijn straf z'n leventje weer oppakken, terwijl Gerd Nan dat dus nooit meer kan. En gezien ons rechtssysteem in dit land zijn er blijkbaar mensen die DAT rechtvaardig vinden.
Wij weten de details niet. Ik ben in dit soort gevallen blij dat ik geen rechter ben. De halve wereld denkt met je mee en denkt te weten wat voor straf iemand moet krijgen. Ook ben ik blij dat wij geen juryduty kennen in Nederland. Laat iemand met kennis en die de details weet dat maar bepalen.
pi_48731772
http://www.scholieren.com/werkstukken/25310

Punt 6 vond ik wel interessant. Nu weet ik niet hoe recent er iets is veranderd in het strafrecht.
pi_48731860
quote:
Op donderdag 26 april 2007 10:38 schreef Mathijz het volgende:
Stem hier:
De term EUROCENT
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')