Is dat wel zo? Die schuiven Verdonk vooral een verkeerde, vooral erg dom verkochte uitvoering van de wet in de schoenen en daar is ze natuurlijk gewoon schuldig aan.quote:Op donderdag 28 juni 2007 19:26 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Als schuiven bepaalde linkse personen Verdonk toch graag dat strenge in de schoenen.....![]()
Nee, dat klopt niet. Het ging niet om de wet maar om de uitvoering, de intentie, de hele manier waarop Verdonk het beleid verkocht en aan incidentenpolitiek deed, zaken op de spits dreef en schoten voor de boeg deed en vooral haar harde en onnodige uitspraken die niks met het beleid an sich maar alles met die persoonlijke rechtdoorzeecampagne te maken hadden.quote:Op donderdag 28 juni 2007 19:26 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Als schuiven bepaalde linkse personen Verdonk toch graag dat strenge in de schoenen.....![]()
Is wel heel goed dat je hierop wijst.quote:Op woensdag 27 juni 2007 14:33 schreef buachaille het volgende:
[..]
Was ik bijna die hele Verdonk alweer vergetenMaar de verklaring die je geeft is waterdicht; als Verdonk de gemeenten had gevraagd om lijsten te leveren dan had menig links politicus vast verwezen naar de persoonregistraties van zo'n jaar of 60 geleden.
Het stukje uit de volkskrant rept overigens met geen woord over lijsten die gemeenten moeten opstellen.
http://binnenland.nieuws.(...)_Albayrak_is_verraadquote:'Meewerken met Albayrak is verraad'
(Novum) - Gegevens verstrekken aan Justitie over mensen die buiten de pardonregeling vallen, is verraad. Dat zegt burgemeester van Hilversum Ernst Bakker (D66) vandaag in de Volkskrant. Zijn Groningse collega Jacques Wallage (PvdA) roept in Trouw juist op de namen van deze kansloze vreemdelingen wél door te geven. Staatssecretaris van Justitie Nebahat Albayrak (PvdA) heeft de gegevens van de voor de overheid onzichtbare groep nodig om ze uit te kunnen zetten.
Dat vermoedde ik al, die Wallage mag daar best rekening mee houden. Overigens weet ik dat er een aantal personen/organisaties in Nederland actief zijn geweest die illegalen en asielzoekers valse hoop hebben gegeven door te vertellen dat men ook van de pardonregeling gebruik kon maken als men hier na 2001 was gekomen. Ik verzin dit niet.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 09:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Alleen mensen die legaal in Nederland hebben daar recht op
Wat is het voor waanzin dat gemeenten gewoon straffeloos landelijk beleid kunnen blokkeren?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 09:02 schreef buachaille het volgende:
[..]
http://binnenland.nieuws.(...)_Albayrak_is_verraad
Wallage zal wel geen 'man van de straat' zijn want het verstrekken van een dergelijke lijst is een matennaaierstreek van de eerste orde. Het betreft hier mensen die niet in detail op de hoogte zijn van alle regeltjes, en of ze een (pro deo) advocaat hebben betwijfel ik ivm hun illegaliteit. Ernst Bakker heeft groot gelijk door te stellen dat de burger in vertrouwen moet kunnen praten met de gemeente. Waarmee ik als hard-liner niet wil zeggen dat actieve opsporing en uitzetting van illegalen moet stoppen, maar Albayrak gebruikt nu het verkeerde gereedschap.
Als je door die bewering schade hebt geleden dan zou je zeker een kans maken als je een rechtzaak aanspant (civiel recht).quote:Op vrijdag 29 juni 2007 09:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Er is ook iemand geweest die zei dat ik vorig jaar de lotto gewonnen heb.
Mag ik dat nu ook claimen?
Voor zover ik weet zijn gemeenten niet verplicht om dergelijke lijsten te verstrekken maar betreft het een verzoek van de staatssecretaris. Het 'blokkeren van landelijk beleid' lijkt me een te zware omschrijving.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 09:36 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wat is het voor waanzin dat gemeenten gewoon straffeloos landelijk beleid kunnen blokkeren?
Waarom is dat geen werkweigering en reden tot ontslag op staande voet?
Voor een update van de politieke realiteit: Gemeenten willen geen 'illegalenlijsten' gevenquote:Op woensdag 27 juni 2007 17:21 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Nederland heeft oog voor de context van het schoon schip maken waar dit deel van uitmaakt. Dit beleid laat ook de werkelijke intentie zien van Cohens vreemdelingenwet in 2000. Streng, maar rechtvaardig. Jouw beeld dat 'links Nederland' eigenlijk alle immigranten toegang wil verlenen is een foute stereotype en het is dan ook niet vreemd dat jouw verwachtingen niet uitkomen.
Brings back memories...quote:De Eindhovense wethouder Hans-Martin Don (Maatschappelijke Zorg) heeft aangegeven dat zijn gemeente niet meewerkt omdat het huidige uitzetbeleid niet humaan is.
Omdat het beiden niet is. Geen werkweigering en geen blokkering van landelijk beleid.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 09:36 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wat is het voor waanzin dat gemeenten gewoon straffeloos landelijk beleid kunnen blokkeren?
Waarom is dat geen werkweigering en reden tot ontslag op staande voet?
Erfenis van Verdonk.quote:
Voldoet het aan jouw verwachtingen van "de pleuris uitbreken in links-nederland"?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 13:07 schreef buachaille het volgende:
[..]
Voor een update van de politieke realiteit: Gemeenten willen geen 'illegalenlijsten' geven![]()
Bijna, het is nog even wachten op een kamerlid van GroenLinks, SP of naar verwachting D'66 die het woord "jodenvervolging" of "Joodse raad" gebruikt.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 13:47 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Voldoet het aan jouw verwachtingen van "de pleuris uitbreken in links-nederland"?
ik zou oproepen tot burgelijke ongehoorzaamheid, immers de burgermeesters mogen het ookquote:Op vrijdag 29 juni 2007 13:56 schreef buachaille het volgende:
[..]
Bijna, het is nog even wachten op een kamerlid van GroenLinks, SP of naar verwachting D'66 die het woord "jodenvervolging" of "Joodse raad" gebruikt.
Bronquote:Na ingrijpen Albayrak: illegalen toch niet vrij
De 22 illegalen die gisteren op last van de rechter in Amsterdam onmiddellijk moesten worden vrijgelaten, komen voorlopig toch niet vrij.
Dat heeft Raad van State bepaald. PvdA-staatssecretaris Nebahat Albayrak van Justitie, die tegen de uitspraak van de Amsterdamse rechter in beroep is gegaan, had de Raad gevraagd de vrijlating op te schorten tot het hoger beroep is behandeld, zo bevestigt haar woordvoerder tegen elsevier. nl.
Internetfraude
De rechtzaak was aangespannen door 22 illegalen. Zij maakten deel uit van de groep van 111 verdachten die begin juni werden opgepakt tijdens een, overigens door PvdA-burgemeester Job Cohen zwaar bekritiseerde, politie-inval in een café in Amsterdam Zuid-Oost.
Aanleiding voor de inval was het vermoeden van criminele activiteiten als internetfraude door West-Afrikanen. Zij kwamen regelmatig in het bewuste café. Van de 111 verdachten bleken er 75 illegaal te zijn.
De politie deed de inval met een beroep op de Vreemdelingenwet. Maar dat was onrechtmatig, bepaalde de rechter gisteren. Volgens de rechter moet de politie over een 'redelijk vermoeden' beschikken dat verdachten niet over geldige papieren beschikken. Dat de West-Afrikanen illegaal in het land zouden zijn stond vooraf onvoldoende vast, aldus de rechtbank (lees het vonnis).
De Raad van State doet naar verwachting binnen vijf weken uitspraak in het door Albayrak ingediende beroep. Tot die tijd blijven de 22 verdachten vastzitten.
Burgemeesters kunnen zich alles veroorloven in Nederland.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 15:13 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
ik zou oproepen tot burgelijke ongehoorzaamheid, immers de burgermeesters mogen het ook![]()
Waar baseer je dat op.quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:21 schreef qonmann het volgende:
[..]
Burgemeesters kunnen zich alles veroorloven in Nederland.
Zeker als ze van PVDA of D66 huize komen.
Het tweede generale pardon komt al weer dichterbij met dank aan de burgemeesters die gewoon doorgaan met de opvang. Amstedam is er één van
Niet voor niets dat de PVDA de gekozen burgemeester heeft geblokkeerd..
Ik hoop dat de staatsscecretaris er rustig onder blijft
Misschien is het een beetje jumping to conclusions inderdaad.quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op.
Ik lees juist in de krant dat dit eigenlijk nergens over gaat om dat zich nauwelijks tot geen kansloze illegalen voor dat pardon melden, een beetje een non-discussie dus.
Dat is het wel. Men weigert gewoon landelijk beleid uit te voeren. Kan jij het wel anders noemen maar dat maakt het nog niet anders.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 13:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Omdat het beiden niet is. Geen werkweigering en geen blokkering van landelijk beleid.
Jij kan het wel zo noemen maar het is het niet. De burgemeesters houden zich prima aan hun taken. Het aangeven van illegalen hoort niet bij hun taken. Ze doen precies wat ze moeten doen.quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat is het wel. Men weigert gewoon landelijk beleid uit te voeren. Kan jij het wel anders noemen maar dat maakt het nog niet anders.
Waarom uberhaupt nog landelijk beleid voeren als iedere (niet gekozen) jan lul-burgemeester zelf toch kan doen wat hij wilt?
Bronquote:Albayrak: Terroristenafdeling veilig en humaan
Er is niets mis met de speciale terroristenafdeling van de gevangenis in Vught, vindt staatssecretaris Nebahat Albayrak (PvdA) van Justitie.
Dat heeft zij vandaag geschreven aan de Tweede Kamer in reactie op Kamervragen die werden gesteld naar aanleiding van een uitzending van het KRO-programma Reporter. Volgens Albayrak is de terroristenafdeling humaan en veilig. Ook voldoet de afdeling aan alle andere wettelijke eisen.
In april zond Reporter een aflevering uit waarin werd gesuggereerd dat het regime op de terroristenafdeling onmenselijk is en niet voldoet aan alle regels.
Onzin, zegt Albayrak. Volgens de staatssecretaris is er geen sprake van verduistering van de cellen, maar zijn de ruimtes voorzien van zogenoemde scheerruiten, die ervoor zorgen dat gevangenen elkaar niet kunnen zien.
Halal-maaltijden
Verder kunnen de gedetineerden zelf het licht en de verwarming in hun cel regelen. Ze krijgen genoeg frisse lucht en mogen geregeld sporten en douchen. Ook kunnen de terroristen op basis van hun geloofs- en levensovertuiging halal-maaltijden krijgen.
quote:Op vrijdag 6 juli 2007 08:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ik kijk het nog even wantrouwig aan.
Dat weet ik zekerquote:Op vrijdag 6 juli 2007 08:37 schreef Perrin het volgende:
Ik denk dat Albayrak mijn favoriete PvdAer is
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |