Nu is het zo...ik liep pas door de stad en daar zag ik haar ook lopen. ze liep hand in hand met een jongen. ik zag gelijk dat het niet die vriend van mij was. ik heb ze een tijdje lang gevold en op een gegeven moment kusten ze elkaar ook! ook hebben ze in de V&D samen koffie zitten drinken en ze zaten steeds hand in hand naar elkaar te kijken en ook toen werd er weer gekust!
ik had echt de neiging om er op af te stappen en er wat van te zeggen....maar ik durfde niet goed!...bang dat ik de persoon ben die ervoor zorgt dat die vriend van mij het rot nieuws te horen krijgt.
Wat moet ik nu doen... ik wil graag eerlijk tegen hem zijn maar durf/wil het niet omdat ik niet degene wil zijn die hem kwetst als ie er via mij achterkomt en ik bang ben dat ie me niet gelooft en mij daarom als vriend bepaalde verwijten maakt die niet terrecht zijn....
iemand hier op FOK! een advies??
ik hoor het graag!
Zeg nou zelf, als je belazerd wordt... wat voor relatie heb je dan helemaal?
Just my 2 ¤urocents....
quote:maar wel heel veel...
Op dinsdag 29 januari 2002 19:58 schreef Red-Ace het volgende:[..]
niet elk meisje heeft standaard een bibliotheek vol smoezen op haar slaapkamer!
Moet die vriend van jou ook maar alles gaan pikken?
Ik zou het zo snel mogelijk vertellen.
klote situatie wel.....
quote:Ja, daaag! Flikker maar op met die slet. Ze heeft haar kans gehad en die heeft ze vergooid door vreemd te gaan. Absoluut geen kans geven!
Op vrijdag 01 februari 2002 02:52 schreef BDisOKE het volgende:
Zegt het tegen die vriendin, en geef haar eerst de kans het zelf te vertellen. doet ze dat niet, dan kan jij het doen. Hij moet het toch van iemand horen![]()
klote situatie wel.....
Gewoon vertellen!
Jouw loyaliteit hoort bij je vriend te liggen en niet bij zijn vriendin. Vertel hem gewoon wat je gezien hebt (feiten dus) en hij bepaalt zelf wel wat hij ermee doet.
quote:DAT is wel zo, maar ik denk dat die vriend het liever van zijn vriendin hoort. En dat heeft nix met die vriending te maken, dat die het allang had kunnen vertellen enzo.
Op vrijdag 01 februari 2002 03:04 schreef Aernout het volgende:
Ik zou het zeer zeker vertellen.Jouw loyaliteit hoort bij je vriend te liggen en niet bij zijn vriendin. Vertel hem gewoon wat je gezien hebt (feiten dus) en hij bepaalt zelf wel wat hij ermee doet.
quote:Zelfs als hij het van die vriendin hoort blijft jouw informatie nuttig. Die vriendin vertelt het verhaal vanuit haar eigen perspectief en 'vergeet' misschien bepaalde dingen te vertellen. Jij hebt aanvullende informatie die jouw vriend helpt om een zo goed mogelijke beslissing te nemen over wat hij verder moet doen.
Op vrijdag 01 februari 2002 03:06 schreef BDisOKE het volgende:[..]
DAT is wel zo, maar ik denk dat die vriend het liever van zijn vriendin hoort. En dat heeft nix met die vriending te maken, dat die het allang had kunnen vertellen enzo.
quote:Een echte vriend verteld het..
Op vrijdag 01 februari 2002 02:16 schreef Red-Ace het volgende:
moet ik nu doen... ik wil graag eerlijk tegen hem zijn maar durf/wil het niet omdat ik niet degene wil zijn die hem kwetst als ie er via mij achterkomt en ik bang ben dat ie me niet gelooft en mij daarom als vriend bepaalde verwijten maakt die niet terrecht zijn....
Wat een kutwijf trouwens...
quote:Ja ik ken die vriendin ook. ik dacht haar net zo goed te kennen als die vriend van mij.
Op vrijdag 01 februari 2002 02:45 schreef inquestos het volgende:
wat me niet helemaal duidelijk was:
- ken jij die vriendin ook???
- is het echt een goede vriend???
en ja, het is echt een hele goede vriend van mij... een van mijn beste vrienden.
Oh ja, als die nieuwe vlam van haar erbij is moet je het gewoon zeggen als hij erbij is want je hebt kans dat hij ook niet weet van die ander.
oh ja, hij kan er uiteraard niet achter komen zonder gekwetst te worden maar als hij dan hoort dat jij het al langer wist zal hij boos op jou worden omdat je het hem niet verteld hebt. Je doet het niet goed in zo'n situatie (geloof me, ik hb zelf van mijn beste vriend gehoord dat mijn vriendin vreemd ging) en hij zal altijd wel boos zijn op je maar dat duurt niet lang. De echte woede zal op haar zijn en het enige wat jij dan kunt doen is er voor hem zijn (niet voor haar, die bitch kan doodvallen)
[Dit bericht is gewijzigd door erikh op 01-02-2002 13:16]
* vertel je het niet, zal ie je daar op aanspreken,
* vertel je het wel, slingert ie dat naar je hoofd, dat je het niet direct had moeten vertellen, maar haar had moeten laten komen..
Ik persoonlijk zou eerst naar die vriendin gaan en vragen hoe het zit, blijkt ze er wel iemand bij te hebben (wat jij nu direct aanneemt) stel je haar gewoon voor de keuze of zij verteld het, of jij doet et.
Het is natuurlijk maar net hoe zwaar je vriend dit opneemt (is kussen vreemd gaan enzo) en tilt hij er niet zo zwaar aan. Als die vriendin dan zelf inziet dat ze fout is kan het misschien nog weer goed komen en kun jij natuurlijk de boel grondig verpesten als jij direct alles "doorlult" (en misschien een iets verkeerd beeld geeft doordat je lichtelijk "kant" van je vriend kiest)
Heb toevallig week geleden ongeveer zelfde meegemaakt. Was van de vriendin van vriend van me te weten gekomen dat ze (op zijn minst) met ander had gezoend. Ze hadden pas ongeveer 3 maanden een relatie.
Probleem: wel vertellen of niet vertellen? Zal hij mij erop aankijken, zodat wij ruzie krijgen? Wilde ik absoluut niet! Neemt hij me uberhaupt wel serieus als ik dit vertel? Moet ik me er gewoon niet mee bemoeien? Dat laatste kon ik niet. Hem nog recht aankijken terwijl ik wist wat zijn vriendin hem geflikt had?! Ik overtuigde mezelf ook maar met de gedachte dat hij, als hij de vriend is die ik dacht te hebben, toch moet weten dat ik zoiets niet verzin, hem zoiets echt niet gun! Het niet voor mezelf doe, maar voor hem!
Uiteindelijk heb ik het hem dus verteld, zonder te veel mijn mening over haar te geven. Maar ook erbij gezegd hoe moeilijk ik het vond hem dit te vertellen enz., omdat ik bang was voor zijn reactie.Verder heb ik gewoon hem geinformeerd en verder laat ik hem zelf doen wat hij wil. Meer kun je niet doen! Het is goed afgelopen, hij neemt mij echt niks kwalijk. Maar ik voelde me echt superklote toen hij zo reageerde, doordat IK hem verteld had dat zijn vriendin was vreemdgegaan had...schuldgevoel, IK had hem nu dat kotegevoel bezorgd. Gelukkig overtuigde hij me dat ik hier niks aan kon doen en dat het nooit goede moment was geweest om het te vertellen. Zijn nog steeds vrienden!
Dus als je vriendschap met die vriend goed genoeg is, zal hij waarderen dat je het hem verteld hebt. En probeer hem te steunen in zijn reactie op wat er gebeurd is. Hoe deze ook is! Dan komt het allemaal goed! Hij zal jou tegelijkertijd misschien ook hard nodig hebben als je hem zoiets vertelt!
Hopelijk heb je hier wat aan! suc6!
Heel veel sterkte hoor, laat je ons nog weten hoe je dit opgelost hebt?
![]()
Duch
quote:Als je mij z'n 06 nr geeft bel ik hem wel ff, doe ik graag voor je
Op vrijdag 01 februari 2002 02:16 schreef Red-Ace het volgende:Wat moet ik nu doen... ik wil graag eerlijk tegen hem zijn maar durf/wil het niet omdat ik niet degene wil zijn die hem kwetst als ie er via mij achterkomt en ik bang ben dat ie me niet gelooft en mij daarom als vriend bepaalde verwijten maakt die niet terrecht zijn....
iemand hier op FOK! een advies??
ik hoor het graag!
Verzwijgen kun je dit niet,
dat kost je sowieso je vriendschap,
je bent dan 'medeplichtig' voor zijn gevoel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |