Precies, wie garandeert mij als burger dat het wattenstaafje met DNA naderhand niet opgestuurd wordt naar de AIVD?quote:Op zondag 20 mei 2007 22:39 schreef gronk het volgende:
Waarom zou je niet ook het afgenomen DNA-materiaal opslaan?
Zie bovenstaand artikel over tijd, geld en capaciteit. En ik denk dat het in het artikel al gaat over een minimaal profiel, dusniet over hele genomen. Dus wat betreft een dna databank met een compleet genetisch overzicht van elke nederalnder, dat is gewoon (nog) niet haalbaar.quote:Op zondag 20 mei 2007 22:39 schreef gronk het volgende:
Waarom zou je niet ook het afgenomen DNA-materiaal opslaan?
Zie mijn reactie over hysterische politici en opeens verschijnenden budgetten.quote:Op maandag 21 mei 2007 10:15 schreef Icex het volgende:
Zie bovenstaand artikel over tijd, geld en capaciteit.
http://www.lichaamsmateriaal.org/hielprikbloed.htmquote:En ik denk dat het in het artikel al gaat over een minimaal profiel, dusniet over hele genomen. Dus wat betreft een dna databank met een compleet genetisch overzicht van elke nederalnder, dat is gewoon (nog) niet haalbaar.
En volgens mij weten de tegenstanders niet waar ze over pratenquote:Op dinsdag 24 april 2007 19:57 schreef SCH het volgende:
Enge ontwikkeling dit. Volgens mij zien de voorstanders niet wat hier de gevaren van zijn. George Orwell had het allemaal niet kunnen bedenken
Je denkt dat het RIVM, of het NFI, geen onderdeel is van de overheid?quote:Op maandag 21 mei 2007 14:22 schreef Lestat het volgende:
Ik ben zelf over het algemeen erg op mijn privacy gesteld en ik vertrouw de overheid voor geen meter, maar dit DNA-gebeuren kan echt geen kwaad.
Nou ja, het maakt het eigenlijk alleen maar makkelijker voor justitie / politie.quote:Op zondag 20 mei 2007 21:26 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik ben echt voorstander van een centrale DNA database. Dus dat iedereen, ja echt iedereen zijn DNA opgeeft. Maakt het zoveel makkelijk voor iedereen.²
Ah, weer zo'n saaie lul met een totaal oninteressant leven die niets te verbergen heeftquote:Op maandag 21 mei 2007 16:55 schreef Het_is_At het volgende:
Ik zou in ieder geval zonder twijfel mijn DNA afstaan, ik voorzie geen enkel risico.
Wat bedoel je daarmee?quote:Op maandag 21 mei 2007 16:14 schreef gronk het volgende:
[..]
Je denkt dat het RIVM, of het NFI, geen onderdeel is van de overheid?
Lezen. Je vertrouwt de overheid voor geen cent, maar het RIVM of het NFI (beiden overheidsinstituten) mogen vrijelijk beschikken over het DNA van alle nederlanders?quote:
Tja vooralsnog maak ik me niet schuldig aan verkrachting, moord of terrorismequote:Op maandag 21 mei 2007 18:20 schreef gronk het volgende:
[..]
Ah, weer zo'n saaie lul met een totaal oninteressant leven die niets te verbergen heeft
Tsja, dat *denk* jij. Totdat iemand perongeluk een epje met jouw DNA verwisseld. 'n foutje is zo gemaakt, maar ja, als we de stoere bikkels hier mogen geloven, kunnen ze zich overal uitlullen met hun l44t h4ck0r sk1illzquote:Op maandag 21 mei 2007 18:59 schreef Het_is_At het volgende:
Tja vooralsnog maak ik me niet schuldig aan verkrachting, moord of terrorisme
users die eeuwig blijven doortemen met het antwoord 'jah, maar ik heb tog nix te verbergen'.quote:
Dan niet meer inderdaad.quote:Op maandag 21 mei 2007 19:34 schreef gronk het volgende:
[..]
users die eeuwig blijven doortemen met het antwoord 'jah, maar ik heb tog nix te verbergen'.![]()
Kijk, ik vind het prima dat je een eigen mening hebt. Ik vind het prima dat je een eigen rechtsstaat probeert te creëren, wat jij wil, maar die stopt zodra je die op wilt leggen aan anderen.quote:Op maandag 21 mei 2007 19:04 schreef Taurus het volgende:
Is toch gewoon principieel gezever, ik ben niet van plan iets strafbaars te doen dus wat mij betreft mag de hele wereld mijn DNA hebben.
Ik vind dat wel 'n goed argument. En daarmee is ook gelijk de discussie afgedaanquote:Op maandag 21 mei 2007 19:34 schreef gronk het volgende:
[..]
users die eeuwig blijven doortemen met het antwoord 'jah, maar ik heb tog nix te verbergen'.![]()
Mooi, zou je je naam, adres en telefoonnummer dan willlen posten?quote:
Ik niet. Prive informatie (ook al lijkt het nog zo onschuldig) kan namelijk in bijna alle gevallen tegen je gebruikt worden. Alle reden dus om iets te verbergen.quote:
Nee, want ik ken jou en de andere lezers hier niet. Bovendien zou je die info dan kunnen linken aan alles wat ik hier zeg, wat 'n stuk persoonlijker is dan zo'n abstracte database. Die database is toegankelijk voor bepaalde mensen die daar voor bepaalde zaken iets mee moeten doen, en jij zou daar geen gebruik van kunnen maken om mijn persoonlijke gegevens op te snorren. Die mensen die er toegang toe hebben, hebben geen kwaad in de zin, althans, dat is waar 'n nuchter mens als ik van uit gaat.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 00:06 schreef gronk het volgende:
[..]
Mooi, zou je je naam, adres en telefoonnummer dan willlen posten?
Begrijpend lezen is moeilijk voor je, ik weet het.quote:Op maandag 21 mei 2007 18:54 schreef gronk het volgende:
[..]
Lezen. Je vertrouwt de overheid voor geen cent, maar het RIVM of het NFI (beiden overheidsinstituten) mogen vrijelijk beschikken over het DNA van alle nederlanders?
Something does not compute.
Waarom dat vertrouwen in professionele instellingen? De bevolkingsadministratie was in de jaren dertig ook prima in orde, en de overheid ook te vertrouwen. Toch jammer dat later zo onprettig gebruik is gemaakt van die "J" registratie...quote:Op dinsdag 22 mei 2007 00:53 schreef Taurus het volgende:
[..]
Nee, want ik ken jou en de andere lezers hier niet. Bovendien zou je die info dan kunnen linken aan alles wat ik hier zeg, wat 'n stuk persoonlijker is dan zo'n abstracte database. Die database is toegankelijk voor bepaalde mensen die daar voor bepaalde zaken iets mee moeten doen, en jij zou daar geen gebruik van kunnen maken om mijn persoonlijke gegevens op te snorren. Die mensen die er toegang toe hebben, hebben geen kwaad in de zin, althans, dat is waar 'n nuchter mens als ik van uit gaat.
Dat eerste argument gaat trouwens niet op, van mij. Mensen die mijn DNA krijgen kennen mij natuurlijk ook niet, tis laat, ik bedoelde het te koppelen aan het 'bovendien zou je'.. Mijn adres gegevens in combinatie met wat ik hier schrijf en doe is mogelijk geen goede combinatie. Dat vind ik wat anders dan mijn DNA in professionele instellingen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |