Ik had om precies te zijn 1 hijs genomen. Er verder geen bloed/speeksel/wangslijmvlies afgenomen, en dus heeft de agent geen bewijs.quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:14 schreef pindapeller het volgende:
je had de joint al aangestoken? dan denk ik dus wel dat hij er van uit mag gaan dat je hem op dat moment wil gaan gebruiken... maar je hebt het nog niet gedaan en dan word het idd zijn woord tegen het jouwe.
pindapeller
quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:19 schreef AceKingSuited het volgende:
[..]
Ik had om precies te zijn 1 hijs genomen. Er verder geen bloed/speeksel/wangslijmvlies afgenomen, en dus heeft de agent geen bewijs.
Kan er dan toch een melding worden gemaakt bij het CBR? En wordt de agent zijn verklaring klakkeloos als waarheid aangenomen, ook zonder bewijs ?
Oh ja..quote:Politie komt naar me toe, vraagt of ik aan het blowen ben, ik zeg nee (ik had immers nog geen hijsen genomen, was dus niet onder invloed).
Het vermoeden mag dan juist zijn, maar is dat ook rechtsgeldig?quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:27 schreef HassieBassie het volgende:
Ik denk dat die agent gelijk had in zijn vermoeden dat jij die blow op ging roken om vervolgens naar huis te rijden. Niet dat dat nou zo boeiend is, ik heb hier een krantenknipsel ingelijst waar in staat dat stonede mensen veiliger rijden
Ik lach je gewoon uit.quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:11 schreef AceKingSuited het volgende:
Hey,
Om te beginnen, mensen die alleen even willen melden dat blowen en autorijden onverantwoord is, mogen nu meteen op het "back"-knopje drukken
Omdat dat rijontzegging en een boete kan schelen... Lijkt me niet zo heel moeilijk te bedenken toch?quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:33 schreef Tsurany het volgende:
Waarom proberen zielige mensen altijd onder boetes ed uit te komen terwijl ze gewoon schuldig zijn?
Schuldig, wat snap je niet aan dat woordje?quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:35 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Omdat dat rijontzegging en een boete kan schelen... Lijkt me niet zo heel moeilijk te bedenken toch?
De eerste regel in de openingspost geld dus ook voor jouquote:Op dinsdag 24 april 2007 19:33 schreef Tsurany het volgende:
Waarom proberen zielige mensen altijd onder boetes ed uit te komen terwijl ze gewoon schuldig zijn?
Mwah, in principe niet. Hij reed immers niet en de agenten hebben 'm niet zien rijden.quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:36 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Schuldig, wat snap je niet aan dat woordje?
Plus daarbij was ik (nog) (niet voldoende) onder invloed, waarvan als het wel zo was, geen bewijs is verkregen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:38 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Mwah, in principe niet. Hij reed immers niet en de agenten hebben 'm niet zien rijden.
Het woordje schuldig valt niet moeilijk te begrijpen. Misschien als je eerst even kijkt waar ik op reply, dat dan eea duidelijk wordtquote:Op dinsdag 24 april 2007 19:36 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Schuldig, wat snap je niet aan dat woordje?
Okay, misschien is het ongeloofwaardig, maar zo'n agent kan natuurlijk niet de toekomst voorspellen, en misschien was ik wel van plan om de joint te roken in m'n auto, en daarna met iemand anders mee naar huis te rijden, waarbij ik dus niet onder invloed aan het verkeer deelneem.quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:40 schreef Spec87 het volgende:
Je zat fout, en ik vind het erg ongeloofwaardig dat jij wel een hijs neemt, maar verder niet van plan was om hem om te roken![]()
Dikke pech voor jou dus![]()
Oh ja natuurlijk.quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:42 schreef LostFormat het volgende:
Overigens: ----> WGR
Het verschil is dat er bij drank een duidelijk meetbare limiet is waaronder je gewoon mag hebben gedronken als je auto rijdt.quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:34 schreef AceKingSuited het volgende:
[..]
Het vermoeden mag dan juist zijn, maar is dat ook rechtsgeldig?
Er zijn verder geen bewijzen? Als je echt aan het blowen bent tijdens het rijden, nemen ze je ook mee naar het bureau voor een bloedtest, omdat ze het moeten kunnen bewijzen.
Als ik een biertje opengemaakt heb in m'n auto, en 1 slok op heb, lijkt het me ook niet mogelijk me te bekeuren voor rijden onder invloed, ookal vermoed de agent dat ik de intentie heb deze op te drinken?
Waarom wacht je niet met het roken van een joint als je gewoon thuis bent. Beter autorijden als je stoned bent, right.quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:39 schreef AceKingSuited het volgende:
[..]
Plus daarbij was ik (nog) (niet voldoende) onder invloed, waarvan als het wel zo was, geen bewijs is verkregen.
Ik kijk goed hoor.quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:41 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Het woordje schuldig valt niet moeilijk te begrijpen. Misschien als je eerst even kijkt waar ik op reply, dat dan eea duidelijk wordt
Nee, zelfs niet na één hijsje.quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:45 schreef Toryu het volgende:
Mag je nog autorijden na 1 joint?
Vrij jong, check. Petje, check. Afgelegen plek, Mcdonalds parkeerplaats, check. Opvoedkundig handje, dubbelcheck.quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:43 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Ik denk dat als je op een afgelegen plek staat, vrij jong bent en een petje op je hoofd hebt, een agent best wel vervelend kan gaan doen. Zeker als het zo'n oude was met een snor; die hebben nog wel zo'n opvoedkundig handje![]()
Ok. Maar gelukkig komen daar ook controles op. En van mij mogen ze je gelijk ter werk stellen in de core van een Russische kerncentrale als je iemand dood rijd.quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:11 schreef AceKingSuited het volgende:
Hey,
Om te beginnen, mensen die alleen even willen melden dat blowen en autorijden onverantwoord is, mogen nu meteen op het "back"-knopje drukken
Als je nou ook een leest wat ik typ, dan had je kunnen meekrijgen dat ik stilstond op een parkeerplaats en er niets fout is aan een joint roken in een geparkeerde auto, aangezien ik op dat moment niet aan het verkeer deelneem.quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:47 schreef Toryu het volgende:
[..]
Dan was de TS fout en moet hij niet zeuren over zn boete/sanctie.
In de stad mag je openbaar een joint roken, met een biertje in je hand krijg je een boete. Opheffert.quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:48 schreef LostFormat het volgende:
Moraalriddertopic overigens.
Met twee biertjes op mag je rijden. Jointjes roken is minder slecht voor je dan alcohol drinken wat betreft rijden. Dus stel jullie eens niet zo aan.
Dat ligt aan welk maximumpromillage je zit. Als je 0,2 promille max mag hebben, dan is één biertje soms al teveel (aangezien je in je lichaam ook al een bepaald gehalte aan alcohol hebt).quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:48 schreef LostFormat het volgende:
Met twee biertjes op mag je rijden.
Blowen kan je ook een boete voor krijgen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:50 schreef skiczukie het volgende:
[..]
In de stad mag je openbaar een joint roken, met een biertje in je hand krijg je een boete. Opheffert.
Huh... op die manier heb ik ook al eens een agent aan m'n raam gehad.quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:49 schreef AceKingSuited het volgende:
[..]
Als je nou ook een leest wat ik typ, dan had je kunnen meekrijgen dat ik stilstond op een parkeerplaats en er niets fout is aan een joint roken in een geparkeerde auto, aangezien ik op dat moment niet aan het verkeer deelneem.
Of ik later nog zou gaan rijden, dat kan die agent niet weten.
Ik ben voor 0 alcohol en drugs in het verkeer. En wat het zijn van een moraal ridder aangaat. Er zijn mensen die onder invloed kinderen en moeders doodgereden hebben. De straffen daarvoor zijn te laag. En waneer ben je een moraal ridder als je tegen het onnodig bent van het doden van een menselijk leven. Dat is meer een onderdeel van compassie en menselijk zijn. Iets wat zeldzaam aan het worden is.quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:48 schreef LostFormat het volgende:
Moraalriddertopic overigens.
Met twee biertjes op mag je rijden. Jointjes roken is minder slecht voor je dan alcohol drinken wat betreft rijden. Dus stel jullie eens niet zo aan.
Die agent werd meteen stoned van je lucht, dat hij zelf niet meer mocht rijden?quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:52 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Huh... op die manier heb ik ook al eens een agent aan m'n raam gehad.
"Meneer, U begrijpt dat ik zo niet meer aan het verkeer mag deelnemen?"
- "Dat begrijp ik heel goed meneer"
"Okee, nog een prettige avond dan"
Misschien dat die kerel zo diep stond in te ademen bij het raam dat hij wat relaxter werd... Je weet het nooit natuurlijk
Je moet gewoon recht rijden, dan houden ze je niet tegen...quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:50 schreef JeRa het volgende:
[..]
Dat ligt aan welk maximumpromillage je zit. Als je 0,2 promille max mag hebben, dan is één biertje soms al teveel (aangezien je in je lichaam ook al een bepaald gehalte aan alcohol hebt).
Zucht.. voor dit slap gezever open je zelf maar een topicquote:Op dinsdag 24 april 2007 19:53 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik ben voor 0 alcohol en drugs in het verkeer. En wat het zijn van een moraal ridder aangaat. Er zijn mensen die onder invloed kinderen en moeders doodgereden hebben. De straffen daarvoor zijn te laag. En waneer ben je een moraal ridder als je tegen het onnodig bent van het doden van een menselijk leven. Dat is meer een onderdeel van compassie en menselijk zijn. Iets wat zeldzaam aan het worden is.
LOLquote:Op dinsdag 24 april 2007 19:54 schreef AceKingSuited het volgende:
[..]
Die agent werd meteen stoned van je lucht, dat hij zelf niet meer mocht rijden?
Het was eigenlijk wel een goede reactie geweestquote:
Hmm waaruit wordt dan afgeleid dat je de intentie hebt om te gaan autorijden ?quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:56 schreef Leonatos het volgende:
Helaas is het zo dat de intentie om te gaan autorijden (om als bestuurder deel te gaan nemen in het verkeer, dus zelfs met vee rondlopen aan de hand), in combinatie met onder invloed zijn, al strafbaar is. Dit staat als het goed is in je theorieboek... dus achter het stuur zitten met de motor uit op een parkeerplaats terwijl je ladderzat bent is strafbaar.
Ik heb het ook niet verzonnen.
Hetgeen je wettelijk gezien zegt, zijn ook mijn vermoedens.quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:57 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wettelijk gezien:
Lijkt me sterk dat voor blowen een vermoeden voldoende is om je papier kwijt te raken. Volgens mij kunnen ze net als bij alcohol meten wanneer je hebt gebruikt, en moet dat dus gebeuren voor het gevolgen heeft . Je mag volgens mij zo zat als een aap in een auto ziten, als je de motor maar af hebt en dus overduidelijk niet aan het rijden bent.
Prive mening:
Ik hoop dat ze toch een manier vinden om jou uit het verkeer te halen. Blowers overschatten hun reaktievemogen nog erger dan zuiperds.
Mja, dan wordt je ook weer aangeklaag wegens het drogeren van een ambtenaar in functie.quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:56 schreef AceKingSuited het volgende:
[..]
Het was eigenlijk wel een goede reactie geweest.
"U weet dat U zo niet aan het verkeer deel mag nemen?"
"Dat weet ik. En als U hier nog lang bij m'n raam blijft staan, mag U dat ook niet meer"
Het drogeren van een ambtenaar in functiequote:Op dinsdag 24 april 2007 19:59 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Mja, dan wordt je ook weer aangeklaag wegens het drogeren van een ambtenaar in functie.
"Jamaar, hij bleef zelf bij m'n raam staan!!"
- "Dat zal vast, maar toch waren het uw geestverruimende middelen die de agent strafbaar maakte"
"Uhh.. heb je zelf niet teveel gerookt, meneer de officier"
Achter het stuur zittenquote:Op dinsdag 24 april 2007 19:58 schreef AceKingSuited het volgende:
[..]
Hmm waaruit wordt dan afgeleid dat je de intentie hebt om te gaan autorijden ?
Als het flink hard regent en ik wil graag roken/blowen ga ik soms ook in m'n auto zitten. Dan heb ik totaal niet de intentie om te gaan autorijden.
Niet dat het relevant is, maar dan was ik aangereden en had m'n jointje thuis opgerookt.quote:Op dinsdag 24 april 2007 20:07 schreef Toryu het volgende:
Maarem, als de politie niet was gekomen was je braaf met iemand meegereden, en je auto later opgehaald?
Dat is ook mijn gedachte, aangezien oom agent ook vrij bijdehand aan het doen was.quote:Op dinsdag 24 april 2007 21:13 schreef geppie het volgende:
Volgens mij gewoon bangmakerij van oom agent.
quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:48 schreef LostFormat het volgende:
Jointjes roken is minder slecht voor je dan alcohol drinken wat betreft rijden.
quote:
Die kerel heeft toch geen speeksel bij je afgenomen of een andere vorm van test bij je verricht? Hij kan toch niks hardmaken...quote:Maar stél dat hij echt een melding maakt bij het CBR, wil ik graag weten in hoeverre ik m'n rechtsgeldig gelijk kan halen als ik bezwaar maak.[
quote:ik zeg nee (ik had immers nog geen hijsen genomen, was dus niet onder invloed).
Over het hardmaken/bewijzen:quote:Ik had om precies te zijn 1 hijs genomen
ja als je voor et eerst een joint rookt, anders ben je gewoon een lamlul.. dan had ik dat ook gedaan zonder te blowenquote:Op woensdag 25 april 2007 08:37 schreef mikieee1 het volgende:
[..]
![]()
Zo ken ik iemand die met "slechts" één jointje op z'n auto in de poeier reed omdat hij de rotonde even was vergeten.
Het is allebei niet best voor je rijgedrag.
(En ja, ik heb ook wel is een biertje of twee op als ik ga rijden)
dat is het wel...quote:Op woensdag 25 april 2007 11:37 schreef sanger het volgende:
Volgens mij is blowen en autorijden (nog) niet strafbaar?
Sinds wanneer? Ik leefde altijd in de veronderstelling dat het niet strafbaar was omdat de politie geen bloedproeven mag eisen....quote:
dan ben ik keihard in me reet genaaid!quote:Op woensdag 25 april 2007 11:46 schreef sanger het volgende:
[..]
Sinds wanneer? Ik leefde altijd in de veronderstelling dat het niet strafbaar was omdat de politie geen bloedproeven mag eisen....
Toen ik met alcohol werd aangehouden (en niet meer in staat was om te blazen) moest ik (of mijn vriendin) expliciet toestemming geven voor het afnemen van bloed.quote:Op woensdag 25 april 2007 11:47 schreef rival het volgende:
[..]
dan ben ik keihard in me reet genaaid!
maar voor zover ik weet had je anders ook veroordeeld geworden. als je blaastest weigert dan krijg je alsnog een probleem.quote:Op woensdag 25 april 2007 11:58 schreef sanger het volgende:
[..]
Toen ik met alcohol werd aangehouden (en niet meer in staat was om te blazen) moest ik (of mijn vriendin) expliciet toestemming geven voor het afnemen van bloed.
Ik weigerde hem niet, ik was er niet meer toe in staat. Dat is iets anders.quote:Op woensdag 25 april 2007 12:01 schreef rival het volgende:
[..]
maar voor zover ik weet had je anders ook veroordeeld geworden. als je blaastest weigert dan krijg je alsnog een probleem.
Ben je een kloon van Danny of zo dat je denkt te kunnen bepalen wat mensen wel en niet in een topic mogen zetten?quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:11 schreef AceKingSuited het volgende:
Hey,
dan ben je een klootmongool dat je achter het stuur zitquote:Op woensdag 25 april 2007 12:15 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik weigerde hem niet, ik was er niet meer toe in staat. Dat is iets anders.
Toch wel.quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:56 schreef Leonatos het volgende:
Helaas is het zo dat de intentie om te gaan autorijden (om als bestuurder deel te gaan nemen in het verkeer, dus zelfs met vee rondlopen aan de hand), in combinatie met onder invloed zijn, al strafbaar is. Dit staat als het goed is in je theorieboek... dus achter het stuur zitten met de motor uit op een parkeerplaats terwijl je ladderzat bent is strafbaar.
Ik heb het ook niet verzonnen.
Ook zonder motor aan is diegene die achter het stuur zit als bestuurder aan te merken.quote:Op dinsdag 24 april 2007 20:23 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik vermoed dat de definitie van rijden wel iets met een draaiende motor van het voertuig waar je in zit, zal zeggen. Dus als jij in de bestuurdersstoel, met draaiende motor zit met een slok op, neem je dronken me deel aan het verkeer, wat weer strafbaar is gelukkig, ondanks dat de auto op dat moment niet beweegt. Maar ben te lui om het te googelen, eerlijk gezegd. Waar is de mod die het naar WGR zet, daar huizen lieden die dit uit hun hoofd zullen kunnen opdreunen...
Ik heb de joint gewoon opgestoken, waarbij je dus ff half inhaleerd. Of dat nou wel of geen hijs is doet er denk ik niet zoveel toe. Het feit is dat ik toen totaal niet onder invloed was.quote:Op woensdag 25 april 2007 10:57 schreef hiolpi het volgende:
aangezien het om een gerold sjaggie gaat (DIE uitgaat als je er niet aan lurkt) is het (volgens mij) genoeg om hem te zien branden als je alleen in de auto zit.
betreft wat jijzelf zegt klopt ook geen drol van
je spreekt jezelf al tegen in je eerste 2 posts in dit topic, geen hijs genomen/ 1 hijs genomen.
[..]
[..]
Waarschijnlijk door de eed die ze afgelegd hebben. Maar een agent kan roepen wat hij wil, zolang er geen anders bewijs is dat zijn verklaring, zou het raar zijn daar veroordeeld door te wordenquote:Over het hardmaken/bewijzen:
met zijn woord tegen het jouwe, wint de ambtenaar (ALTIJD). Door hun functie hebben ze voorkeursbehandeling.... vraag me niet waarom, het is nu eenmaal altijd al zo geweest.
Ja. Als er een artikel 130 (WVW) procedure is gestart.quote:Op woensdag 25 april 2007 17:32 schreef Furia het volgende:
Kan het CBR dan je rijbevoegdheid ontnemen?
Dat staat los van elkaar.quote:Dat gaat toch via justitie/politie?
Inderdaad ook mijn eerste gedachte. Maar in hoeverre is een verklaring van een ambtenaar in functie (eventueel met bevestiging van de tweede diender die er bij was) een bewijs?quote:Op woensdag 25 april 2007 17:43 schreef Ringo het volgende:
Bewijslast? Daar draait het natuurlijk om. Niks dat domme gelul als "ik maak er een melding van bij het CBR dat ik heb gezien.. peuk in de asbak... blablabla"...
Harde feiten. Punt.
In geval van rijden onder invloed? 0,0 iddquote:Op woensdag 25 april 2007 17:45 schreef AceKingSuited het volgende:
[..]
Inderdaad ook mijn eerste gedachte. Maar in hoeverre is een verklaring van een ambtenaar in functie (eventueel met bevestiging van de tweede diender die er bij was) een bewijs?
Voor zover ik denk 0,0 zonder verdere bewijzen.
Ja hij heeft m'n gegevens, heb ook nog een leuke boete erbij gehadquote:Op woensdag 25 april 2007 17:48 schreef kokos het volgende:
Heeft hij je gegevens wel?
Zo gauw niet bewezen wordt dat ik onder invloed was (vrijspraak), hoe denkt het CBR dan nog iets van mij te kunnen eisen ?quote:Op woensdag 25 april 2007 17:47 schreef Fastmatti het volgende:
Dan nog is het zo dat de strafzaak en de melding los van elkaar staan. Zelfs met vrijspraak wordt het nog redelijk lastig om het CBR te overtuigen.
Ik ben ook benieuwd.. Gisteren met een maat erover gehad, ook hij heeft zoiets meegemaakt. Bij hem was het zelfs zo erg dat er een melding gedaan werd bij het CBR omdat de agent alleen een wietlucht constateerde in de auto. Verder geen joint of drugs. Die maat van me heeft toen (maanden later) in een potje moeten plassen en een gesprek met een psycholoog die je wat achterlijke dingen vraagt over je drugsgebruik.quote:Op woensdag 25 april 2007 17:52 schreef longinus het volgende:
Die agent had natuurlijk gehoopt dat je ook hem ging blowen
Oww, en vertel wat je straf was, vandaar deze TVP
quote:Op woensdag 25 april 2007 17:45 schreef AceKingSuited het volgende:
Voor zover ik denk 0,0 zonder verdere bewijzen.
,,Ja, die agent zag me inbreken, maar voor de rest is er geen bewijs. Dus dan ga ik vrijuit."quote:
Duh, jij bent zeker de slimste thuisquote:Op donderdag 26 april 2007 01:21 schreef Zelva het volgende:
[..]
,,Ja, die agent zag me inbreken, maar voor de rest is er geen bewijs. Dus dan ga ik vrijuit."
Dan zal dat wel genoeg zeggen denk ikquote:Op donderdag 26 april 2007 09:03 schreef AceKingSuited het volgende:
Nog iets trouwens, zo'n plas/bloed test, wat gebeurd er als je die weigerd?
Daar heb ik dus vrij weinig aanquote:Op donderdag 26 april 2007 09:14 schreef Document1 het volgende:
[..]
Dan zal dat wel genoeg zeggen denk ik![]()
er zijn 2 variabelen die ze meten.. met een bepaald gehalte (vraag me niet wa voor gekke namen ik hoorde daar)quote:Op donderdag 26 april 2007 09:53 schreef Rewimo het volgende:
Is het niet zo dat de stoffen uit weed veel langer in je bloed aantoonbaar zijn dan alcohol? Dat zou betekenen dat een test niets zegt over het tijdstip van de overtreding. Je zou dan bij wijze van spreken al een week eerder geblowd kunnen hebben in plaats van op de dag van constatering.
Maar ik ben dus niet ter plaatse aangehouden..quote:Op donderdag 26 april 2007 10:34 schreef rival het volgende:
[..]
er zijn 2 variabelen die ze meten.. met een bepaald gehalte (vraag me niet wa voor gekke namen ik hoorde daar)
1 daarvan toonde in mijn geval aan dat ik 1 a 5uur voordat mijn bloed werd afgenomen geblowt had (ik werd smiddags aangehouden en mijn laatste joint was die avond ervoor gerookt, wel rook ik dagelijks al 13 jaar dus zit er aardig wat in me lichaam)
en de ander toonde aan dat ik in die 1 a 5 uur 1 a 2 joints had gerookt. (volgens mevrouw de rechter dan)
en dat wat ik had gedaan gelijk staat aan rijden met 8 bier op![]()
waarom denk je dat britney zich kaalschoor? In je haren kunnen ze namelijk ook drugs tracerenquote:Op donderdag 26 april 2007 10:37 schreef AceKingSuited het volgende:
[..]
Maar ik ben dus niet ter plaatse aangehouden..
Als ik over een aantal maanden een brief thuis krijg, en dan een week of wat later die test moet doen, wat bewijst het dan nog ?
Hoeveel ik in de afgelopen tijd geblowd heb?
... en zo kun je nog wel een tijdje doorzeiken.quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:34 schreef AceKingSuited het volgende:
[..]
Het vermoeden mag dan juist zijn, maar is dat ook rechtsgeldig?
Er zijn verder geen bewijzen? Als je echt aan het blowen bent tijdens het rijden, nemen ze je ook mee naar het bureau voor een bloedtest, omdat ze het moeten kunnen bewijzen.
Als ik een biertje opengemaakt heb in m'n auto, en 1 slok op heb, lijkt het me ook niet mogelijk me te bekeuren voor rijden onder invloed, ookal vermoed de agent dat ik de intentie heb deze op te drinken?
Hmm dat dacht ik dus ook, maar ik hoor van iedereen wat anders. Een andere vriend van me heeft zo'n test moeten doen omdat zijn auto naar wiet rook. Ja, je leest het goed, naar wiet rook. Hij had zelf geen joint / wiet bij, maar de ambtenaar in functie verdacht hem van rijden onder invloed, en maakte melding bij het CBR.quote:Op woensdag 9 mei 2007 23:13 schreef Kogando het volgende:
Maak je geen zorgen, daar komt niks uit. Ze kunnen namelijk op geen mogelijk manier bewijzen dat jij onder invloed was.
Nee, je hebt die joint voor de lol aangestoken om hem vervolgens, al rijdend, langzaam op te laten smeulen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:37 schreef AceKingSuited het volgende:
[..]
De eerste regel in de openingspost geld dus ook voor jou![]()
Plus daarbij, maakte ik me niet schuldig aan het rijden onder invloed.
Ja, en waaruit blijkt dat dan? Als een agent je met je auto ziet slingeren en je ruikt naar wiet en hebt bijvoorbeeld grote pupillen, dan zijn dat feiten die de verdenking rechtvaardigen.quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:16 schreef frederik het volgende:
Een melding bij het CBR is geen straf voor het onder invloed rijden (die straf kan een rechter er nog eens naast leggen).
Die melding berust op een melding volgens artijkel 130 wegenverkeerswet 1994, hierbij is een verdenking voldoende.
Als er eenmaal een verdenking doorgegeven is, dan is het aan het CBR wat er verder gebeurd (dus ook bij vrijspraak voor bijvoorbeeld rijden onder invloed kan het CBR op basis van art 130 alsnog een onderzoek instellen wanneer het CBR op de hoogte is gesteld voordat de rechter zich heeft gebogen over het strafbaar zijn of niet)
Logisch gezien heb je gelijk, zo werkt het juridisch gezien echter niet. En dat de TS een lul is wanneer hij stoned zou rijden dat lijkt me duidelijk, maar daar gaat het topic niet over.quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:27 schreef Tuvai.net het volgende:
Nee, je hebt die joint voor de lol aangestoken om hem vervolgens, al rijdend, langzaam op te laten smeulen.Bovendien spreek je jezelf tegen; in je OP beweer je dat je nog geen 'hijs' (
) had genomen, maar 2 posts later geef je ineens toe wel één keer er aan getrokken te hebben.
Kortom, je bent gewoon schuldig en I do hope dat de agent in kwestie er een melding van gaat maken. Nonchalante en onverantwoordelijke types als jij horen gewoon niet in een auto thuis, simpel. Vooral triest dat je achteraf gaat zeggen dat je het ding toch zogenaamd niet ging gebruiken terwijl je 'm al smeulend in je auto had liggen. Je bent op heterdaad betrapt.
in het gesprek heeft ie waarschijnlijk aangegeven dat hij nog weleens stoned gaat rijden. of dat hij niet begrijpt dat je niet stoned mag rijden.... ik zei meteen in dat gesprek dat ik erg geschrokken was en niet eens meer savonds blow als ik sochtends moet rijdenquote:Op woensdag 9 mei 2007 23:00 schreef PocketKings het volgende:
Uit de urinetest bleek dat hij inderdaad helemaal clean was, maar naar aanleiding van het gesprek met de psycholoog is toch zijn rijbewijs ingenomen voor 3 maanden.
In hoeverre kan je zoiets aanvechten? Je bent immers clean en dus 100% rijvaardig.
Daar is een ministeriele regeling voor (Regeling maatregelen rijvaardigheid en geschiktheid ), alle onderstaande quotes komen daar ook uit:quote:Op donderdag 10 mei 2007 14:51 schreef Kogando het volgende:
[..]
Ja, en waaruit blijkt dat dan? Als een agent je met je auto ziet slingeren en je ruikt naar wiet en hebt bijvoorbeeld grote pupillen, dan zijn dat feiten die de verdenking rechtvaardigen.
Uit deze bijlage 1:quote:Artikel 2. Vermoeden van onvoldoende rijvaardigheid of geschiktheid
1. Een vermoeden als bedoeld in artikel 130, eerste lid, van de wet wordt gebaseerd op feiten of omstandigheden als genoemd in de bij deze regeling behorende bijlage 1.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |