abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48677971
Hey,

Om te beginnen, mensen die alleen even willen melden dat blowen en autorijden onverantwoord is, mogen nu meteen op het "back"-knopje drukken

Gisteren ben ik na m'n werk even naar een parkeerplaatsje gereden, om daar een jointje te draaien. Op het moment dat ik deze klaar had, kwam er politie aan. Dus ik leg de vers aangestoken joint in de asbak, en doe de asbak dicht.

Politie komt naar me toe, vraagt of ik aan het blowen ben, ik zeg nee (ik had immers nog geen hijsen genomen, was dus niet onder invloed). Agent vraagt of ik de asbak open wil doen, en ziet er een brandende joint liggen. Hij verteld me dat hij een er een melding van gaat maken bij het CBR, en dat ik waarschijnlijk een rij-ontzegging zal krijgen. Ik vertel de agent dat ik niet onder invloed ben, en van plan was de joint thuis te gaan roken. Hij geloofd me niet, en zegt wederom een melding te gaan maken bij het CBR. Ik heb toen nogmaals herhaald dat ik op dat moment niet onder invloed was, en al was ik onder invloed in m'n geparkeerde auto met m'n motor uit, dan was ik niet van plan te gaan rijden.

Nu vraag ik me af wat hier de gevolgen van zullen zijn. Aangezien de agent me niet meegenomen heeft naar het bureau voor een bloedproef om te bewijzen dat ik onder invloed was, is het mijn woord tegen de zijne. Als ik desondanks toch een oproep/sanctie krijg van het CBR, wat is dan de kans dat ik een bezwaar daartegen kan winnen?

Heeft iemand dit ooit meegemaakt, of wie weet er de precieze juridische regels?

bvd,

AKS.
  dinsdag 24 april 2007 @ 19:14:00 #2
132766 pindapeller
niks nuttigs:)
pi_48678061
je had de joint al aangestoken? dan denk ik dus wel dat hij er van uit mag gaan dat je hem op dat moment wil gaan gebruiken... maar je hebt het nog niet gedaan en dan word het idd zijn woord tegen het jouwe.
pindapeller
pi_48678186
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 19:14 schreef pindapeller het volgende:
je had de joint al aangestoken? dan denk ik dus wel dat hij er van uit mag gaan dat je hem op dat moment wil gaan gebruiken... maar je hebt het nog niet gedaan en dan word het idd zijn woord tegen het jouwe.
pindapeller
Ik had om precies te zijn 1 hijs genomen. Er verder geen bloed/speeksel/wangslijmvlies afgenomen, en dus heeft de agent geen bewijs.

Kan er dan toch een melding worden gemaakt bij het CBR? En wordt de agent zijn verklaring klakkeloos als waarheid aangenomen, ook zonder bewijs ?
pi_48678328
Niemand die hier reeds ervaring mee heeft?

Ook op de site van het CBR/politie kan ik er niets over vinden.
pi_48678400
Ik denk dat die agent gelijk had in zijn vermoeden dat jij die blow op ging roken om vervolgens naar huis te rijden. Niet dat dat nou zo boeiend is, ik heb hier een krantenknipsel ingelijst waar in staat dat stonede mensen veiliger rijden

Die agent gaat alleen wel op zn woord geloofd worden. Ik heb eens een boete aangevochten omdat een agent kennelijk gezien had dat ik door rood reed, terwijl ik getuigen had die anders verklaarden. Helaas pindakaas, aan de waarneming van de man met de blauwe pet werd niet getwijfeld.
Big dick.
pi_48678448
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 19:19 schreef AceKingSuited het volgende:

[..]

Ik had om precies te zijn 1 hijs genomen. Er verder geen bloed/speeksel/wangslijmvlies afgenomen, en dus heeft de agent geen bewijs.

Kan er dan toch een melding worden gemaakt bij het CBR? En wordt de agent zijn verklaring klakkeloos als waarheid aangenomen, ook zonder bewijs ?
quote:
Politie komt naar me toe, vraagt of ik aan het blowen ben, ik zeg nee (ik had immers nog geen hijsen genomen, was dus niet onder invloed).
Oh ja..
pi_48678610
Waarom proberen zielige mensen altijd onder boetes ed uit te komen terwijl ze gewoon schuldig zijn?
pi_48678634
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 19:27 schreef HassieBassie het volgende:
Ik denk dat die agent gelijk had in zijn vermoeden dat jij die blow op ging roken om vervolgens naar huis te rijden. Niet dat dat nou zo boeiend is, ik heb hier een krantenknipsel ingelijst waar in staat dat stonede mensen veiliger rijden
Het vermoeden mag dan juist zijn, maar is dat ook rechtsgeldig?

Er zijn verder geen bewijzen? Als je echt aan het blowen bent tijdens het rijden, nemen ze je ook mee naar het bureau voor een bloedtest, omdat ze het moeten kunnen bewijzen.

Als ik een biertje opengemaakt heb in m'n auto, en 1 slok op heb, lijkt het me ook niet mogelijk me te bekeuren voor rijden onder invloed, ookal vermoed de agent dat ik de intentie heb deze op te drinken?
pi_48678658
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 19:11 schreef AceKingSuited het volgende:
Hey,

Om te beginnen, mensen die alleen even willen melden dat blowen en autorijden onverantwoord is, mogen nu meteen op het "back"-knopje drukken
Ik lach je gewoon uit.
  dinsdag 24 april 2007 @ 19:35:35 #10
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_48678672
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 19:33 schreef Tsurany het volgende:
Waarom proberen zielige mensen altijd onder boetes ed uit te komen terwijl ze gewoon schuldig zijn?
Omdat dat rijontzegging en een boete kan schelen... Lijkt me niet zo heel moeilijk te bedenken toch?
pi_48678711
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 19:35 schreef Sm0keZ het volgende:

[..]

Omdat dat rijontzegging en een boete kan schelen... Lijkt me niet zo heel moeilijk te bedenken toch?
Schuldig, wat snap je niet aan dat woordje?
pi_48678737
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 19:33 schreef Tsurany het volgende:
De eerste regel in de openingspost geld dus ook voor jou

Plus daarbij, maakte ik me niet schuldig aan het rijden onder invloed.
pi_48678757
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 19:36 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Mwah, in principe niet. Hij reed immers niet en de agenten hebben 'm niet zien rijden.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_48678802
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 19:38 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Mwah, in principe niet. Hij reed immers niet en de agenten hebben 'm niet zien rijden.
Plus daarbij was ik (nog) (niet voldoende) onder invloed, waarvan als het wel zo was, geen bewijs is verkregen.
pi_48678813
Ik dacht aan een blowjob, omg
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
  dinsdag 24 april 2007 @ 19:40:50 #16
100137 Spec87
Love lights up the world
pi_48678840
Je zat fout, en ik vind het erg ongeloofwaardig dat jij wel een hijs neemt, maar verder niet van plan was om hem om te roken
Dikke pech voor jou dus
  dinsdag 24 april 2007 @ 19:41:38 #17
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_48678862
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 19:36 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Het woordje schuldig valt niet moeilijk te begrijpen. Misschien als je eerst even kijkt waar ik op reply, dat dan eea duidelijk wordt
pi_48678897
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 19:40 schreef Spec87 het volgende:
Je zat fout, en ik vind het erg ongeloofwaardig dat jij wel een hijs neemt, maar verder niet van plan was om hem om te roken
Dikke pech voor jou dus
Okay, misschien is het ongeloofwaardig, maar zo'n agent kan natuurlijk niet de toekomst voorspellen, en misschien was ik wel van plan om de joint te roken in m'n auto, en daarna met iemand anders mee naar huis te rijden, waarbij ik dus niet onder invloed aan het verkeer deelneem.
pi_48678907
Overigens: ----> WGR
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_48678931
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 19:42 schreef LostFormat het volgende:
Overigens: ----> WGR
Oh ja natuurlijk.

Modje: Schopje WGR aub.
  dinsdag 24 april 2007 @ 19:43:25 #21
100137 Spec87
Love lights up the world
pi_48678934
Dikke pech voor jou dus

ookal heb je misschien wel een kans in de rechtbank, dat is dan mazzel voor jou. Ik vind dat je fout zat en als een volwassen man je lot moet ondergaan

[ Bericht 21% gewijzigd door Spec87 op 24-04-2007 19:44:51 (Oops, quote ipv edit) ]
pi_48678943
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 19:34 schreef AceKingSuited het volgende:

[..]

Het vermoeden mag dan juist zijn, maar is dat ook rechtsgeldig?

Er zijn verder geen bewijzen? Als je echt aan het blowen bent tijdens het rijden, nemen ze je ook mee naar het bureau voor een bloedtest, omdat ze het moeten kunnen bewijzen.

Als ik een biertje opengemaakt heb in m'n auto, en 1 slok op heb, lijkt het me ook niet mogelijk me te bekeuren voor rijden onder invloed, ookal vermoed de agent dat ik de intentie heb deze op te drinken?
Het verschil is dat er bij drank een duidelijk meetbare limiet is waaronder je gewoon mag hebben gedronken als je auto rijdt.

Bij drugs is dit niet het geval. Of je hebt gebruikt, of niet. 1 Hijs of 3 hele blows; wettelijk gezien maakt het geen verschil. Die agent zag TS zitten met een brandende blow in de auto. Ik denk dat zijn vermoeden van blowen wettelijk gezien best aannemelijk is

TS heeft echter wel gelijk als ie zegt dat ie niet aan het rijden was. Bij mij is ook een keer op het raam getikt door een agent terwijl ik achter het stuur zat te blowen. Ik stond echter in een parkeervak bij bebouwing, waardoor die agent direct geloofde dat ik niet meer hoefde te rijden maar in de auto een blow rookte omdat mn vriendin het vond stinken en niet wilde dat het hele huis ernaar zou gaan ruiken

Ik denk dat als je op een afgelegen plek staat, vrij jong bent en een petje op je hoofd hebt, een agent best wel vervelend kan gaan doen. Zeker als het zo'n oude was met een snor; die hebben nog wel zo'n opvoedkundig handje
Big dick.
pi_48678949
Wheheh, ik hoop dat de TS een permanente rijontzegging krijgt, hij kan zelfs in dit topic de waarheid niet vertellen.
pi_48678962
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 19:39 schreef AceKingSuited het volgende:

[..]

Plus daarbij was ik (nog) (niet voldoende) onder invloed, waarvan als het wel zo was, geen bewijs is verkregen.
Waarom wacht je niet met het roken van een joint als je gewoon thuis bent. Beter autorijden als je stoned bent, right. Dan heb je al dit gezeik ook niet.
pi_48679023
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 19:41 schreef Sm0keZ het volgende:

[..]

Het woordje schuldig valt niet moeilijk te begrijpen. Misschien als je eerst even kijkt waar ik op reply, dat dan eea duidelijk wordt
Ik kijk goed hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')