Ik had om precies te zijn 1 hijs genomen. Er verder geen bloed/speeksel/wangslijmvlies afgenomen, en dus heeft de agent geen bewijs.quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:14 schreef pindapeller het volgende:
je had de joint al aangestoken? dan denk ik dus wel dat hij er van uit mag gaan dat je hem op dat moment wil gaan gebruiken... maar je hebt het nog niet gedaan en dan word het idd zijn woord tegen het jouwe.
pindapeller
quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:19 schreef AceKingSuited het volgende:
[..]
Ik had om precies te zijn 1 hijs genomen. Er verder geen bloed/speeksel/wangslijmvlies afgenomen, en dus heeft de agent geen bewijs.
Kan er dan toch een melding worden gemaakt bij het CBR? En wordt de agent zijn verklaring klakkeloos als waarheid aangenomen, ook zonder bewijs ?
Oh ja..quote:Politie komt naar me toe, vraagt of ik aan het blowen ben, ik zeg nee (ik had immers nog geen hijsen genomen, was dus niet onder invloed).
Het vermoeden mag dan juist zijn, maar is dat ook rechtsgeldig?quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:27 schreef HassieBassie het volgende:
Ik denk dat die agent gelijk had in zijn vermoeden dat jij die blow op ging roken om vervolgens naar huis te rijden. Niet dat dat nou zo boeiend is, ik heb hier een krantenknipsel ingelijst waar in staat dat stonede mensen veiliger rijden
Ik lach je gewoon uit.quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:11 schreef AceKingSuited het volgende:
Hey,
Om te beginnen, mensen die alleen even willen melden dat blowen en autorijden onverantwoord is, mogen nu meteen op het "back"-knopje drukken
Omdat dat rijontzegging en een boete kan schelen... Lijkt me niet zo heel moeilijk te bedenken toch?quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:33 schreef Tsurany het volgende:
Waarom proberen zielige mensen altijd onder boetes ed uit te komen terwijl ze gewoon schuldig zijn?
Schuldig, wat snap je niet aan dat woordje?quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:35 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Omdat dat rijontzegging en een boete kan schelen... Lijkt me niet zo heel moeilijk te bedenken toch?
De eerste regel in de openingspost geld dus ook voor jouquote:Op dinsdag 24 april 2007 19:33 schreef Tsurany het volgende:
Waarom proberen zielige mensen altijd onder boetes ed uit te komen terwijl ze gewoon schuldig zijn?
Mwah, in principe niet. Hij reed immers niet en de agenten hebben 'm niet zien rijden.quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:36 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Schuldig, wat snap je niet aan dat woordje?
Plus daarbij was ik (nog) (niet voldoende) onder invloed, waarvan als het wel zo was, geen bewijs is verkregen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:38 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Mwah, in principe niet. Hij reed immers niet en de agenten hebben 'm niet zien rijden.
Het woordje schuldig valt niet moeilijk te begrijpen. Misschien als je eerst even kijkt waar ik op reply, dat dan eea duidelijk wordtquote:Op dinsdag 24 april 2007 19:36 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Schuldig, wat snap je niet aan dat woordje?
Okay, misschien is het ongeloofwaardig, maar zo'n agent kan natuurlijk niet de toekomst voorspellen, en misschien was ik wel van plan om de joint te roken in m'n auto, en daarna met iemand anders mee naar huis te rijden, waarbij ik dus niet onder invloed aan het verkeer deelneem.quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:40 schreef Spec87 het volgende:
Je zat fout, en ik vind het erg ongeloofwaardig dat jij wel een hijs neemt, maar verder niet van plan was om hem om te roken![]()
Dikke pech voor jou dus![]()
Oh ja natuurlijk.quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:42 schreef LostFormat het volgende:
Overigens: ----> WGR
Het verschil is dat er bij drank een duidelijk meetbare limiet is waaronder je gewoon mag hebben gedronken als je auto rijdt.quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:34 schreef AceKingSuited het volgende:
[..]
Het vermoeden mag dan juist zijn, maar is dat ook rechtsgeldig?
Er zijn verder geen bewijzen? Als je echt aan het blowen bent tijdens het rijden, nemen ze je ook mee naar het bureau voor een bloedtest, omdat ze het moeten kunnen bewijzen.
Als ik een biertje opengemaakt heb in m'n auto, en 1 slok op heb, lijkt het me ook niet mogelijk me te bekeuren voor rijden onder invloed, ookal vermoed de agent dat ik de intentie heb deze op te drinken?
Waarom wacht je niet met het roken van een joint als je gewoon thuis bent. Beter autorijden als je stoned bent, right.quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:39 schreef AceKingSuited het volgende:
[..]
Plus daarbij was ik (nog) (niet voldoende) onder invloed, waarvan als het wel zo was, geen bewijs is verkregen.
Ik kijk goed hoor.quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:41 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Het woordje schuldig valt niet moeilijk te begrijpen. Misschien als je eerst even kijkt waar ik op reply, dat dan eea duidelijk wordt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |