foei!quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:49 schreef morgane het volgende:
Oh, ik heb ook net een nieuwe aangemaaktde mijne mag wel dicht dan
uiteraard.quote:Op dinsdag 24 april 2007 15:13 schreef guitarist.nl het volgende:
Goede TT!
quote:Op dinsdag 24 april 2007 16:06 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
uiteraard.
ik ben zo hard aan het heerschen op m'n gitaar dan m'n vingers pijn doen![]()
ja, nou, als ie vol is..quote:Op dinsdag 24 april 2007 16:19 schreef Svyatagor het volgende:
Alweer een nieuwe??
Laat mij nou even een soort van tvp verzinnenquote:Op dinsdag 24 april 2007 16:23 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ja, nou, als ie vol is..
we gaan niet ineens stoppen hoor![]()
Moet je hem ook minder hard knuffelenquote:
je gaat em ophalen in aalborg?quote:Op dinsdag 24 april 2007 16:46 schreef Deansensitized het volgende:
Geen TonePort![]()
Moet even wachten tot ze hem over sturen uit Kopenhagen naar Aalborg.
De kans is erg groot dat ze hem morgen namiddag of donderdag al hebben zei de beste man![]()
Stomme Fender kan geen kabelplug ingang maken die blijft zitten (is blijkbaar een veelvoorkomend probleem...) Maar hij zou deze week klaar zijn.quote:Op dinsdag 24 april 2007 16:50 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Moet je hem ook minder hard knuffelen![]()
Uiteraardquote:Op dinsdag 24 april 2007 16:58 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
je gaat em ophalen in aalborg?![]()
zijn die guitarport en die toneport nou eigenlijk hetzelfde? ik heb NL een guitarport, maar er staat ook regelmatig toneport in de software etcquote:
ik ga volgende week naar Tunesië en in de grote vakantie naar een eiland in de Indische Oceaan (La Réunion) maar in beide landen hebben ze volgens mij weinig met gitarenquote:Op dinsdag 24 april 2007 19:37 schreef Jorikjet het volgende:
ha nog maar 5 weekjes en dan een maandje naar canada en usa, even tjekken of ze daar nog coole gitaar spulletjes hebben
ik heb riffworks erbij zitten, en de standaard guitarport software.quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:11 schreef Deansensitized het volgende:
Misschien dat ze wat lenen van de verschillende dingen. Bij die Gearbox software die ik er bij krijg zit ook spul van andere pods en dergelijke.
zoals het hoort.quote:Op dinsdag 24 april 2007 21:43 schreef lifeblind het volgende:
Heel de middag besteed aan de demo van mn band inspelen
nou doen mn vingers pijn
ja, die werken gewoon, mits je die gemodelde amps enzo maar in je pakket hebt zittenquote:Op dinsdag 24 april 2007 22:04 schreef Deansensitized het volgende:
Ja, dat bedoelde ik ook, presets enzo
Klein beetjequote:Op dinsdag 24 april 2007 22:44 schreef imported_sphinx het volgende:
Scandinavië ftw![]()
ken je ook een beetje Deens dan?
* imported_sphinx misschien scandinavische talen en culturen gaat studeren
zat d'r aan te denken m'n ibanez ook te laten fixen, volgens mij is de kam gewoon vernaggelt wat dat snel ontstemmen veroorzaakt.quote:
60 euro per uur zo ongeveerquote:Op dinsdag 24 april 2007 23:03 schreef Falcon4ever het volgende:
[..]
zat d'r aan te denken m'n ibanez ook te laten fixen, volgens mij is de kam gewoon vernaggelt wat dat snel ontstemmen veroorzaakt.
Geen idee wat het kost trouwens![]()
Planetwaves hebben van die uitstulpsels op de jack en die blijven perfect zitten in mijn fender. Moet redelijke hard trekken wil ik hem eruit krijgen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:18 schreef ioko het volgende:
[..]
Stomme Fender kan geen kabelplug ingang maken die blijft zitten (is blijkbaar een veelvoorkomend probleem...) Maar hij zou deze week klaar zijn.
Ja vanaf 2 topic geleden begonnen ze opeens met het gekankerquote:Op woensdag 25 april 2007 00:29 schreef -Menn0- het volgende:
Nu mag je em lekker niet deleten want hij was on-topic
![]()
Stomme mods laten al ik weet niet hoe lang slowchat en andere bullshit toe en opeens tvp's verwijderen?!![]()
Zeker nieuw hier
Mocht trouwens ook al nietquote:Gitaristen![]()
Guitar Pro.quote:Op woensdag 25 april 2007 01:47 schreef Under_Score het volgende:
ik moet nog wat scales oeffenen, iemand een duidelijke tab/plaatje/whatever?
quote:
quote:
Is Belsen weer bezig?quote:Op woensdag 25 april 2007 00:27 schreef -Menn0- het volgende:
Klote mod weer mn tvp weg gehaald![]()
Wat moet ik dan een nutteloze post over mn gitaar shizzle!?![]()
Nou uhm ff denken..... m'n distortion klinkt zwaar opwindend!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op woensdag 25 april 2007 10:05 schreef TeleluvR het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=8jN5vqEyV7g&mode=related&search=
![]()
Black sabbath is coolquote:Op dinsdag 24 april 2007 22:45 schreef Under_Score het volgende:
toch die solo aan het eind van planet caravan van black sabbath maar is leren, zo rustig, zo mooi
Nee, eigenlijk nog nooit. Eigenlijk heb ik al mijn gitaren tweedehands gekocht via dergelijke sites, maar van te voren even inlezen is vaak voldoende. Kwaliteit voel je en zie je. Zo niet, dan maakt het ook niet uit (voor jou)...quote:Op woensdag 25 april 2007 11:34 schreef ikheetmartijn het volgende:
Nu vroeg ik mij af, is d'r hier iemand wel eens op zo'n manier genaaid? Dat je er achteraf achterkwam dat sommige onderdelen van een goedkoper merk zijn?
(beetje lange tvp)
Ja.quote:Op woensdag 25 april 2007 00:41 schreef Dribbel_ het volgende:
in plaats van 1x een tvp komen er nu 10 reacties waarom er geen tvp's mogenhet werkt écht goed dat systeem om dat gerbagger eruit te filteren
heb ik wel, maar daar kan ik niet echt mooie scales in vinden omdat de lijsten zo onduidelijk gesorteerd zijnquote:
inderdaad, mag graag veel nummers van ze spelen, vooral warpigs blijft gaaf. vooral dat laatste stuk na de eerste solo als ozzy klaar is met zingen speelt fijn wegquote:Black sabbath is cool
]quote:Op woensdag 25 april 2007 16:01 schreef imported_sphinx het volgende:
waarom zijn er geen toffe V's behalve die van Gibson en Jackson?
Gibsons zijn fucking onbetaalbaar
Jacksons hebben geen fijne/mooie hals. <- hoewel dan nog de beste keuze.
Drie keer radenquote:Op woensdag 25 april 2007 16:01 schreef imported_sphinx het volgende:
waarom zijn er geen toffe V's behalve die van Gibson en Jackson?
Gibsons zijn fucking onbetaalbaar
Jacksons hebben geen fijne/mooie hals. <- hoewel dan nog de beste keuze.
nee dus.quote:Op woensdag 25 april 2007 16:10 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
]
Als je een toffe v van gibson hebt zal je toch ook eits vergelijkbaars van epiphone hebben of niet ?
nope. kotsbagger. ook zo'n lelijke v dinges bij de brug.quote:Op woensdag 25 april 2007 16:11 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Drie keer raden![]()
Dean Guitars!
die ene met lelijke punten onderaan, of die met lelijke tribals van BC rich?quote:Op woensdag 25 april 2007 16:40 schreef Aresdreams het volgende:
Geef mij maar een Jackson KV2 (custom build met 7-snaartjes)
Overigens vind ik BC rich een mooi nieuwe hebben...
ja maar dat zei je er niet bij he.quote:Op woensdag 25 april 2007 16:47 schreef Aresdreams het volgende:
dude, ik zei toch custom build?
dus: geheel gelakte hals en headstock, mooie dragon falme inlay, plus een painted dragon op de body
ja maar ik heb dus geen 900 euro he.quote:Op woensdag 25 april 2007 16:47 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
http://gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=77167
Smoesjes!quote:Op woensdag 25 april 2007 17:00 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ja maar ik heb dus geen 900 euro he.
dacht dat je wel wist dat je bij mij een beetje smaak kon verwachtenquote:Op woensdag 25 april 2007 16:59 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ja maar dat zei je er niet bij he.
er zijn hier ook lui die op roze paisley fenders geilen, ik kijk nergens meer van opquote:Op woensdag 25 april 2007 17:08 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
dacht dat je wel wist dat je bij mij een beetje smaak kon verwachten
quote:Op woensdag 25 april 2007 17:09 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
er zijn hier ook lui die op roze paisley fenders geilen, ik kijk nergens meer van op![]()
Vraagje: hoe heb je dat vette zangeluid op de track "A Room without a view" gekregen?quote:Op dinsdag 24 april 2007 16:19 schreef Svyatagor het volgende:
Alweer een nieuwe??
haha, die ga ik ooit nog eens kopen en dan cadeau doen aan de zanger van onze band ofzoquote:Op woensdag 25 april 2007 17:09 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
er zijn hier ook lui die op roze paisley fenders geilen, ik kijk nergens meer van op![]()
over roze paisleys gesproken, wat kosten die strats ongeveer? moet er natuurlijk ooit een hebbenquote:Op woensdag 25 april 2007 17:10 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
![]()
Ach, je hebt roze en ronduit spuuglelijk...![]()
uhm. het ding zelf is gewoon zodat je je gitaar in je pc kan prikken. modeling software zit er bij, niet in.quote:Op woensdag 25 april 2007 21:08 schreef punkjunk het volgende:
Wat doet dat toneport nou, tis gewoon een digitale gitaar versterker voor je pc waarover je kan opnemem?
ja dat bedoelde ik, je kan er zeker ook zo beetje alle amps van de wereld uit halen?quote:Op woensdag 25 april 2007 21:18 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
uhm. het ding zelf is gewoon zodat je je gitaar in je pc kan prikken. modeling software zit er bij, niet in.
ja, maar wel nep digitaal geluid natuurlijk. echt super geweldig zijn die dingen nooit.quote:Op woensdag 25 april 2007 21:20 schreef punkjunk het volgende:
[..]
ja dat bedoelde ik, je kan er zeker ook zo beetje alle amps van de wereld uit halen?![]()
nou enquote:Op woensdag 25 april 2007 21:38 schreef Deansensitized het volgende:
Tsja, maar niet iedereen kan even een Mesa Boogie Triple Rectifier of ENGL Powerball betalen
nou, het klinkt wel degelijk goedquote:Op woensdag 25 april 2007 21:24 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ja, maar wel nep digitaal geluid natuurlijk. echt super geweldig zijn die dingen nooit.
En niet alle buren zijn daar allemaal even blij mee, als je even wat riffjes wilt bedenkenquote:Op woensdag 25 april 2007 21:38 schreef Deansensitized het volgende:
Tsja, maar niet iedereen kan even een Mesa Boogie Triple Rectifier of ENGL Powerball betalen
mits goede koptelefoon zal het wel redelijk klinkenquote:Op woensdag 25 april 2007 21:24 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ja, maar wel nep digitaal geluid natuurlijk. echt super geweldig zijn die dingen nooit.
Dat word lachen jaquote:Op woensdag 25 april 2007 21:50 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
En niet alle buren zijn daar allemaal even blij mee, als je even wat riffjes wilt bedenken
(zeker niet als je zoals ik in een flat zit)
En het leeuwedeel van de gitaristen hoort intussen bij een blinde A-B test het verschil al niet meer, maar digitaal affakkelen is natuurlijk populairquote:
usb of firewire jaquote:Op woensdag 25 april 2007 22:04 schreef VaderJacob het volgende:
Mischien dat dit al 10 keer voorbij is gekomen maar die toneport gaat via usb je pc in toch?
150 dacht ik?quote:Op woensdag 25 april 2007 22:13 schreef punkjunk het volgende:
[..]
usb of firewire ja![]()
wat kost zo iets eigelijk? is opzich wel grappig uiterard![]()
drivertje hier drivertje daar?quote:Op woensdag 25 april 2007 22:13 schreef Deansensitized het volgende:
Ja Jacob. Maar ik moet ook van de Phones out naar mijn Line-in. Waarom weet ik niet, maar werkt perfect.
Das me te duur voor te proberenquote:
Dat komt omdat't eigenlijk een externe geluidskaart is, die je op je pc-boxen of een stereosetje zou kunnen aansluiten. Maar in de line-in van je pc kan ook, dan gaat ' ie via je pc naar je pc-speakers. Wat op zich niet nodig is, maar het scheelt omprikken.quote:Op woensdag 25 april 2007 22:13 schreef Deansensitized het volgende:
Ja Jacob. Maar ik moet ook van de Phones out naar mijn Line-in. Waarom weet ik niet, maar werkt perfect.
Grappig dat je dat vraagt, het was meer noodzaak dan wens. Ik heb dat destijds ('96) opgenomen met een tubescreamer na de zangmic. In het studiootje waar ik toen rommelde was geen compressor nl, en die heb je wel nodig wil je de zang een beetje ok laten klinken. De techneut die het daar beheerde suggereerde dat ik wel zo'n overdrive kon proberen, en ik vond het eigenlijk ook wel tof klinken. Vandaar.quote:Op woensdag 25 april 2007 17:51 schreef ibaneX het volgende:
[..]
Vraagje: hoe heb je dat vette zangeluid op de track "A Room without a view" gekregen?
Speciale mic of overdrive ofzo?
Nee, sorry. Zal er nog eens achteraan. Ik bedoel, oefenen doet die lul toch niet, kan hij ook wel even een paar foto's maken zou je denken.quote:Op woensdag 25 april 2007 22:34 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Das me te duur voor te proberen![]()
ik ziet hier al 2 dagen met de broek op me kniën met smacht op foto's te wachte, heb je al nieuws?![]()
Hem eerlijk vertellen dat het niet werkt zo? Excuusjes/smoesjes heb je niks aan.quote:Op woensdag 25 april 2007 23:07 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Nee, sorry. Zal er nog eens achteraan. Ik bedoel, oefenen doet die lul toch niet, kan hij ook wel even een paar foto's maken zou je denken.
Wat is de beste manier om iemand [gitarist] uit je band te verwijderen?
Hem niet ophalen werkte voor Syd Barretquote:Op woensdag 25 april 2007 23:07 schreef Deansensitized het volgende:
als je beroemd wordt blijft hij er zn hele leven over zeiken, zoals Dave Mustaine.quote:Op woensdag 25 april 2007 23:07 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Nee, sorry. Zal er nog eens achteraan. Ik bedoel, oefenen doet die lul toch niet, kan hij ook wel even een paar foto's maken zou je denken.
Ja, dat willen we ook niet. Maar het leuke is dat hij helemaal niks bijgedragen heeft. Mustaine heeft daarintegen nog enkele leuke riffs bedacht...quote:Op donderdag 26 april 2007 00:02 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
als je beroemd wordt blijft hij er zn hele leven over zeiken, zoals Dave Mustaine.
Geef z'n adres maar, ik mail deze post welquote:Op donderdag 26 april 2007 00:47 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Ja, dat willen we ook niet. Maar het leuke is dat hij helemaal niks bijgedragen heeft. Mustaine heeft daarintegen nog enkele leuke riffs bedacht...
Hij oefent niet, loopt altijd uit de maat, kan het tempo niet bijhouden soms. Na een dik driekwart jaar mag je toch verwachten dat hij die drie eerste eigen nummers wel kent? Niet dus....
Halve autist, dat is het! Niet luisteren naar de rest, verkeerd tellen, uit de maat lopen, dat soort dingen.![]()
Maar we vinden het allemaal wel sneu voor em, want hij vind het wel vet... en hij heeft ons aan onze zanger/gitarist geholpen, maar die heeft er ook al genoeg van.
Zelfs onze bassiste die 5 maanden speelt maakt meer progressie en kent alle nummers al na een keer voordoen/spelen![]()
En hij kan ook nog eens niet zingen, wat hij wel wil bij zijn eigen bedachte nummers waarvan de stijl van tekst en muziek niet echt bij de rest past...
quote:Op donderdag 26 april 2007 03:12 schreef Dribbel_ het volgende:
Whoah we gooien in de bridge van een rustig nummer opeens master of puppets stukje erdoorheen
primus style http://www.youtube.com/watch?v=9zjgEvOy4ZY
makkelijk toch? dood schuppenquote:Op woensdag 25 april 2007 23:07 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Een bas met een whammy? Dat heb ik nog nooit gezienquote:Op donderdag 26 april 2007 03:12 schreef Dribbel_ het volgende:
Whoah we gooien in de bridge van een rustig nummer opeens master of puppets stukje erdoorheen
primus style http://www.youtube.com/watch?v=9zjgEvOy4ZY
ik wel.quote:Op donderdag 26 april 2007 09:02 schreef SNArky het volgende:
[..]
Een bas met een whammy? Dat heb ik nog nooit gezien.
quote:Op donderdag 26 april 2007 13:05 schreef Deansensitized het volgende:
Die LTD is wel vet, maar vind ik niet erg fijn spelen. Klinkt daarintegen wel werg lekker!
Die Jackson is gewoon lelijk.
das wel waar, met staand spelen had ik in het begin heel veel moeite ermee.quote:Op donderdag 26 april 2007 13:34 schreef Deansensitized het volgende:
Ja, dat wel, maar hij hangt mij niet lekker zeg maar. Heb er een kwartier mee staan kloten, maar geen fijne positie kunnen vinden. Toen maar gaan zitten, maar hij ragt inderdaad lekker door!!
Lekker snel, klinkt goed, prima ding.
Alleen dat ene nadeel is voor mij de doorslaggevende factor. Niet echt onbelangrijk ook lijkt me
ik sta altijd stil in een hoekje..quote:Op donderdag 26 april 2007 13:45 schreef Deansensitized het volgende:
Ikke niet, juist andersom, vind staand veel beter/gemakkelijker. Als ik zittend lekkere riffs eruit rip voel ik me meteen zo hyper, ik moet bewegen
Sta daarom ook nooit stil te spelen. Heel apart, maar kan er niks aan doen.
Je zit toch ook niet op het podium?![]()
Alleen BB King mag dat![]()
Hoe laatquote:Op donderdag 26 april 2007 13:46 schreef Gitarist het volgende:
Morgenavond weer optredentje in de N201 te Aalsmeer... komt allen
Lamequote:Op donderdag 26 april 2007 13:49 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ik sta altijd stil in een hoekje..![]()
Steve Hackett (de gitarist in mijn avatar) deed het ook in de jaren 70. En ja, ook hij mag datquote:Op donderdag 26 april 2007 13:45 schreef Deansensitized het volgende:
Je zit toch ook niet op het podium?![]()
Alleen BB King mag dat![]()
Het is dat ik hem niet ken, anders had ik hem ook genoemdquote:Op donderdag 26 april 2007 14:26 schreef Litpho het volgende:
[..]
Steve Hackett (de gitarist in mijn avatar) deed het ook in de jaren 70. En ja, ook hij mag dat.
quote:
Vanaf 20.30 ('t is een bandjesavond wat georganiseerd wordt door de plaatselijke muziekschool)quote:
Wat zingen ze nou in het begin? Dikke lul dikke lee?quote:Op donderdag 26 april 2007 14:26 schreef Deansensitized het volgende:
![]()
http://www.youtube.com/watch?v=aCxDZRJKkqY
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Het gaat er toch om of het rockt of niet? Toch niet om de looks?quote:Op donderdag 26 april 2007 14:44 schreef Deansensitized het volgende:
Het mag wel, alleen ik doe het liever niet. En op het podium al helemaal niet.
Zeker op tracks als Dancing with the Moonlit Knight waar hij sweeppicking en tapping gebruikt (in 1973, vijf jaar voor Eddie van Halen, de "uitvinder" van het tappen) een onderschat gitaristquote:Op donderdag 26 april 2007 14:26 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Het is dat ik hem niet ken, anders had ik hem ook genoemd![]()
Straks thuis eens even opzoeken ergensquote:Op donderdag 26 april 2007 14:49 schreef Litpho het volgende:
[..]
Zeker op tracks als Dancing with the Moonlit Knight waar hij sweeppicking en tapping gebruikt (in 1973, vijf jaar voor Eddie van Halen, de "uitvinder" van het tappen) een onderschat gitarist.
uiteraard was Hackett ook niet de eerste, maar dat terzijde
Hehe, wie kaatstquote:Op donderdag 26 april 2007 14:48 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Het gaat er toch om of het rockt of niet? Toch niet om de looks?![]()
Thanks... kut schouderquote:Op donderdag 26 april 2007 14:44 schreef Deansensitized het volgende:
Het mag wel, alleen ik doe het liever niet. En op het podium al helemaal niet.
En met een blessure mag het uiteraard ook welBeterschap!
Een drummer, zogezegdquote:Op donderdag 26 april 2007 15:06 schreef Aresdreams het volgende:
hahaha, ik en drummen
das dan net een spastische gast die niet weet wat ie aan het doen is
Eigenlijk wel, maar net genoeg om een kleine glimlach te ontlokkenquote:Op donderdag 26 april 2007 15:08 schreef Litpho het volgende:
[..]
Een drummer, zogezegd.
was deze té makkelijk?
quote:Op donderdag 26 april 2007 15:04 schreef Deansensitized het volgende:
Je kan hem eraf hakken... en dan bijvoorbeeld drummer worden...![]()
ik zag echt na 5 keer dat plaatje te zien en nog eens die post te lezen over schouders afhakken dat ie een fucking arm mistquote:
Verdomd, nu je het zegt!quote:Op donderdag 26 april 2007 16:26 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ik zag echt na 5 keer dat plaatje te zien en nog eens die post te lezen over schouders afhakken dat ie een fucking arm mist![]()
koop een tft voor me?quote:Op donderdag 26 april 2007 16:47 schreef Aresdreams het volgende:
Pfffff, minder dicht op het scherm zitten stelleke forummensjes!
quote:Op donderdag 26 april 2007 17:17 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
is goed, koop jij dan die custom jackson voor me die ik wil
gezien ik me nooit verdiept heb in def leppard... het die gast ooit wel 2 armen gehad?quote:Op donderdag 26 april 2007 17:07 schreef Deansensitized het volgende:
Ja, Travis kan alles![]()
![]()
![]()
Maar doelde daarmee op Rick Allen [Def Leppard].
http://youtube.com/watch?v=IjH3pUW8BTw
Maar dan krijg jij geen tft hequote:Op donderdag 26 april 2007 17:18 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
![]()
idee! we kopen allebei een jackson!![]()
Yep, ze hadden al best wat succes met Def Leppard toen hij een auto-ongeluk kreeg en zijn arm verloor.quote:Op donderdag 26 april 2007 17:20 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
gezien ik me nooit verdiept heb in def leppard... het die gast ooit wel 2 armen gehad?
Misschien komt hier je gare gitarist nog van pasquote:Op donderdag 26 april 2007 17:27 schreef Deansensitized het volgende:
Ja, had eerst inderdaad een arm. Maar toen hij hem kwijtraakte zijn ze alleen maar populairder geworden volgens mij.
Hmmm.... geeft me ideeën...
quote:Op donderdag 26 april 2007 17:29 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Misschien komt hier je gare gitarist nog van pas
Waarom hoor ik een snare maar zie ik hem er niet op slaan ?!quote:Op donderdag 26 april 2007 17:04 schreef mberg86 het volgende:
Drummen met één arm, makkie
http://www.youtube.com/watch?v=1dwTeWZBegU
idd. def leppard rules! zo'n mooie 80's rock, heerlijk!!quote:Op donderdag 26 april 2007 17:27 schreef Deansensitized het volgende:
Ja, had eerst inderdaad een arm. Maar toen hij hem kwijtraakte zijn ze alleen maar populairder geworden volgens mij.
Hmmm.... geeft me ideeën...
foto grafquote:Op donderdag 26 april 2007 18:02 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
idd. def leppard rules! zo'n mooie 80's rock, heerlijk!!
'photograph' nuriet...........![]()
sux0rz success!quote:Op donderdag 26 april 2007 18:28 schreef Dribbel_ het volgende:
Zo nog 1 keer repeteren en dan hopen dat morgen alles goed gaatvoor het eerst dat we alle nummers spelen, ff hopen dat het goed gaat dus
![]()
Dank jequote:
ik denk dat we het brakke van digitaal geluid al wel achter ons hebben gelaten in de jaren 80 en 90. Line6 (en andere bedrijven) maakt tegenwoordig echt goed spul, zonder dat het echt digitaal klinkt. De toneport (vetta techniek) reageert bijvoorbeeld ook goed op aanslag etc.quote:Op woensdag 25 april 2007 21:53 schreef Litpho het volgende:
[..]
En het leeuwedeel van de gitaristen hoort intussen bij een blinde A-B test het verschil al niet meer, maar digitaal affakkelen is natuurlijk populair.
hoe reageert ie op aanslag dan, en hoezo zou een digitaal ding normaal minder oip reageren?quote:Op donderdag 26 april 2007 19:39 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
ik denk dat we het brakke van digitaal geluid al wel achter ons hebben gelaten in de jaren 80 en 90. Line6 (en andere bedrijven) maakt tegenwoordig echt goed spul, zonder dat het echt digitaal klinkt. De toneport (vetta techniek) reageert bijvoorbeeld ook goed op aanslag etc.
mee eens, de AC30 op mn zoomG2 naast een AC15 verschild niet zo heel veelquote:Op donderdag 26 april 2007 19:39 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
ik denk dat we het brakke van digitaal geluid al wel achter ons hebben gelaten in de jaren 80 en 90. Line6 (en andere bedrijven) maakt tegenwoordig echt goed spul, zonder dat het echt digitaal klinkt. De toneport (vetta techniek) reageert bijvoorbeeld ook goed op aanslag etc.
Je kan gewoon een nieuwe gitaarkabel halen!quote:Op donderdag 26 april 2007 21:38 schreef Honky het volgende:
Vraagje: mn versterker-gitaar kabel is stuk en nu moet ik een nieuwe. Kan ik gewoon een nieuwe kabel halen of ziijn er verschillende standaarden? Ik heb zelf een Ibanex GX70 als dat helpt.
Zijn allemaal gelijk hoor. Doe alleen wel een instrument/guitar cable en niet perongeluk een speaker/cabinet kabel. Maar dat staat er ook wel duidelijk opquote:Op donderdag 26 april 2007 21:38 schreef Honky het volgende:
Vraagje: mn versterker-gitaar kabel is stuk en nu moet ik een nieuwe. Kan ik gewoon een nieuwe kabel halen of ziijn er verschillende standaarden? Ik heb zelf een Ibanex GX70 als dat helpt.
wat is het verschil met een cab kabel, behalve dan dat ie wss een eind korter is?quote:Op donderdag 26 april 2007 22:00 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Zijn allemaal gelijk hoor. Doe alleen wel een instrument/guitar cable en niet perongeluk een speaker/cabinet kabel. Maar dat staat er ook wel duidelijk op
Je hebt in ieder geval een coole gitaar![]()
Klopt, je kunt beter wat geld uittrekken voor een goede kabel waar je lang plezier van hebt, want niks is zo irritant als de sterren van de hemel spelen door een haperend signaal.quote:Op donderdag 26 april 2007 22:02 schreef punkjunk het volgende:
En doe je zelf ene plezier en koop een goede dure kabel, test ze ook ff als het mogelijk is. Een fatsoenlijke kabel is al de helft van je klank!
Een Tasker Carbon Screened (uit italie) ofzo zijn hele goede kabels! wel aan de dure kant maarja, gaat ook een tijdje mee en een signaal oveerdracht om verliefd op te worden![]()
ik heb vandaag trouwens gehoord dat me bassist ontslagen is
Ja die kabel die ik net zei is (volgens de gitaarboer) een soort van studio kabel en is wel gevoelig voor kabelbreuken enoz, maar wat een geluid!quote:Op donderdag 26 april 2007 22:15 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Klopt, je kunt beter wat geld uittrekken voor een goede kabel waar je lang plezier van hebt, want niks is zo irritant als de sterren van de hemel spelen door een haperend signaal.
Bovendien krijgen die dingen vooral als je in een band speelt nogal wat abuse te verwerken, dus het is zeker geen overbodige luxe.
Is dikker draad, en gewoon + en - en kan meer vermogen aan. Groot verlies bij kleine signalen.quote:Op donderdag 26 april 2007 22:14 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
wat is het verschil met een cab kabel, behalve dan dat ie wss een eind korter is?
Ik ken nog wel ergens een nep fin die zegt te kunnen drummen (dat ie niet kan), maar zal je dat maar niet aandoenquote:Op donderdag 26 april 2007 19:21 schreef imported_sphinx het volgende:
ik wil ook gigs!
en een drummer!
een fin?quote:Op donderdag 26 april 2007 22:25 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Ik ken nog wel ergens een nep fin die zegt te kunnen drummen (dat ie niet kan), maar zal je dat maar niet aandoen
ja maar bij 45 euro heb je levenslange garantie hehquote:Op donderdag 26 april 2007 22:24 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Is dikker draad, en gewoon + en - en kan meer vermogen aan. Groot verlies bij kleine signalen.
Instrument lead is dunner, minder verlies van de hele kleine signalen, dus beter.
En dat is dure shit![]()
Ik had gewoon 10 meter Tasker kabel, 2 mono Neutriks en los met het spul! Tientje
Nu ook. Lekker zelf solderen. Word al drie jaar zwaar mishandeld, van de ene gitaar in de andere, word mee gesmeten, overheen gelopen, op gestampt, ... en doet het nog perfectquote:Op donderdag 26 april 2007 22:28 schreef punkjunk het volgende:
[..]
ja maar bij 45 euro heb je levenslange garantie heh![]()
Ik heb denk ik dezelfde als jijquote:Op donderdag 26 april 2007 22:28 schreef punkjunk het volgende:
[..]
ja maar bij 45 euro heb je levenslange garantie heh![]()
Nou ja, er is altijd een vertraging terwijl hij je geluid berekent. Zeker de vroege midigitaren (begin jaren 80) hadden nog wel eens de neiging om onbedoelde takkeherrie te produceren (of gewoon te crashen) als je complexe dingen zoals meer dan één snaar tegelijk gebruiken of een snaar opbuigenquote:Op donderdag 26 april 2007 19:47 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
hoe reageert ie op aanslag dan, en hoezo zou een digitaal ding normaal minder oip reageren?
ok, maar er valt dus niks te reageren op aanslag. qua velocity en weetikveel.quote:Op donderdag 26 april 2007 23:59 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nou ja, er is altijd een vertraging terwijl hij je geluid berekent. Zeker de vroege midigitaren (begin jaren 80) hadden nog wel eens de neiging om onbedoelde takkeherrie te produceren (of gewoon te crashen) als je complexe dingen zoals meer dan één snaar tegelijk gebruiken of een snaar opbuigen.
Tuurlijk wel. Je geluid verandert toch naarmate je harder of zachter aanslaat? Dat moet dus ook gemodelleerd worden, wat de berekeningen complexer maakt.quote:Op vrijdag 27 april 2007 00:09 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ok, maar er valt dus niks te reageren op aanslag. qua velocity en weetikveel.
Afhankelijk van de sterkte van je signaal (en aanslagsterkte is uiteraard slechts één van de manieren om dat te beïnvloeden) wordt er niet alleen meer vervorming over je signaal gehaald, maar ook stijgt de mate waarin het eindsignaal gecomprimeerd wordt (elk scheurpedaal werkt ten dele als compressor). Zeker dat laatste is niet een standaardmodulatie (altijd exact dezelfde berekening), maar een modulatie waarbij de signaalsterkte uitmaakt (als factor meegenomen wordt in de berekening).quote:Op vrijdag 27 april 2007 00:21 schreef ikheetmartijn het volgende:
Is dat wel zo Litpho? Ik bedoel je scheurpedaaltje doet dat toch ook niet, zich aanpassen op je aanslag. Is toch ook een standaard modulatie die er dan overheen wordt gegooid?
Dan hebben wij niet de zelfde kabel. Die kabel die ik heb staat er bekend om vrij gevoelig te zijn voor kabelbreuken en verdraaingen van de binnenkabel maar ook bekend om de geweldige overdracht, dat je er mee kan stampen smijten enzo iig nietquote:Op donderdag 26 april 2007 22:30 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Nu ook. Lekker zelf solderen. Word al drie jaar zwaar mishandeld, van de ene gitaar in de andere, word mee gesmeten, overheen gelopen, op gestampt, ... en doet het nog perfect![]()
Ja dat zei ik geloof ik alquote:Op vrijdag 27 april 2007 07:58 schreef Deansensitized het volgende:
Dan is het meer een studiokabel dan dat het echt een mee on tour kabel is. Ook niks mis mee
nasdaqBAStardo...quote:Op vrijdag 27 april 2007 16:08 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ik heb m'n bas! Nu nog een villa en een drumset. Eerst even de loterij winnen.
als je dan nog iemand zoekt om te sponsorren, ik hou me aanbevolenquote:Op vrijdag 27 april 2007 16:08 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Foto's!quote:Op vrijdag 27 april 2007 16:08 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ik zou op zich best een bas (of gitaar) willen hebben die continu uit focus lijktquote:Op vrijdag 27 april 2007 17:12 schreef NASDAQbastardo het volgende:
http://i16.tinypic.com/44i63gm.jpg
http://i19.tinypic.com/35me9at.jpg
http://i13.tinypic.com/357ezbs.jpg
http://i18.tinypic.com/4brfrzm.jpg
Zoals je ziet kan ik maar beter geen fotograaf worden.
quote:Op vrijdag 27 april 2007 17:32 schreef NASDAQbastardo het volgende:
En dat van de focus... ik ga er maar triphop of stonermuziek mee maken
Klinkt goedquote:Op vrijdag 27 april 2007 17:32 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ik wou dat ik hem iedereen kon aanraden maar ik heb het idee dat ze verdomd zeldzaam zijn. Een instrument van een amper bekend merk moet aardig wat in huis hebben wil het mijn aandacht trekken. Niet dat ik kortzichtig ben, maar ik wil er wel even wat van weten. Spector heeft bijv. een erg goeie reputatie en van Deans weet je dat er over het algemeen fatsoenlijk hout wordt gebruikt, zulke weetjes zijn vaak moeilijk te achterhalen bij dit sorot dingen. Maargoed hij speelt dus voortreffelijk, alles tot en met de mexicaanse Fenders verbleekte erbij (amerikaanse waar durf ik in winkels nog niet aan te raken). Lage actie, geen buzz itt tot alle ibanezzen en een paar deans, lekker snelle nek. Goeie tuners (gotoh). Voorlopig heb ik in ieder geval geen nieuwe bassen of gitaren nodig. Ik speel nu op m'n gitaarversterkrer maar binnenkort schaf ik een peavey microbass aan.
Nu ik er over nadenk is het eigenlijk m'n explorer in basvorm. Allebei hebben ze actieve meuk, Gotoh tuners, zwarte hardware, een zwarte gelakte nek en grote frets. Ook mijn explorer heb ik "gebruikt" uit een winkel, en beide gitaren hebben wat lak/verfbeschadigingen op de headstock.
En dat van de focus... ik ga er maar triphop of stonermuziek mee maken
Tommy Emmanuel is wel vetquote:Op vrijdag 27 april 2007 18:18 schreef Messidona het volgende:
Over 1 uur en 42 minuten weer naar een optreden van Tommy Emmanuel. Vond ik wel een vermelding waard in het gitaristentopic![]()
HOER! is dat een ex-260 of een ex-400?quote:Op vrijdag 27 april 2007 17:12 schreef NASDAQbastardo het volgende:
http://i16.tinypic.com/44i63gm.jpg
http://i19.tinypic.com/35me9at.jpg
http://i13.tinypic.com/357ezbs.jpg
http://i18.tinypic.com/4brfrzm.jpg
Zoals je ziet kan ik maar beter geen fotograaf worden.
Als deze er niet was geweest (hij's 2ehands) had ik waarschijnlijk een Squier Vintage Modified jazzbas genomen, maar deze speelde beter dan alle andere betaalbare bassen bij elkaar. Blij dat ie er hing! Een heerlijk spelende made in japan voor maar ¤300!
ik hebt er een.quote:Op vrijdag 27 april 2007 19:55 schreef morgane het volgende:
Heeft iemand ervaring met Line 6 versterkers? Ik zit er nog steeds mee dat ik als ik van wat voor channel dan ook naar clean switch, dat er dan automatisch phaser en reverb op zit, terwijl allebei de effectknoppen uitgedraaid staanheb m'n handleiding er al op nageslagen, maar ik heb nog steeds geen idee hoe ik dit er uit kan krijgen. Is tijdens het switchen van een liedje erg lastig, omdat ik dan steeds de effectknoppen open en weer dicht moet draaien voor het echt clean is.
Een 400, Ik neem alleen genoegen met het beste van het bestequote:Op vrijdag 27 april 2007 20:21 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
HOER! is dat een ex-260 of een ex-400?![]()
joh jij bent een meisjequote:Op vrijdag 27 april 2007 20:29 schreef morgane het volgende:
ja heik sla de handleiding open en ik had het al na 10 sec. ingesteld, terwijl ik het de vorige keer dat ik het opzocht écht niet voor elkaar kreeg
ik denk dat ik per ongeluk het effectknopje ingedrukt hield ipv het channelknopje
![]()
Dat snap je toch niet hehquote:Op vrijdag 27 april 2007 21:34 schreef -Menn0- het volgende:
Mooie ESP Explorer niet zo extreem puntig
James Hetfield model zeg maar
Dan zou ik iig gewoon rustig opbieden als je toch tot 1200 wilt gaanquote:Op vrijdag 27 april 2007 23:52 schreef Under_Score het volgende:
mischien wil die persoon hem heel graag, ofzo
ik zou zo een wel in het wit willen
dat is best wel achterlijk.quote:Op zaterdag 28 april 2007 10:01 schreef Dribbel_ het volgende:
Nooit geweten hoe dom mensen kunnen zijn
Bassist van een andere band vertrekt om 6 uur uit Utrecht voor z'n optreden gister in Den Haag. Handig zo'n tomtom alleen ff het adres invullen, nouja eerst ff naar Den Haag rijden en dan vanaf daar maar zoeken. Hmm eindelijk in Den Haag, zoekt ie op de straatnaam, kan die de naam niet vinden, er bestaat alleen zo'n straat in Rotterdam, "ach dan rij ik wel naar rotterdam" moet hij gedacht hebben ofzo![]()
![]()
![]()
![]()
daar weet hij het helemaal niet. Vervolgens pakt hij toch maar de trein naar Den Haag en valt z'n telefoon uit zodat de andere hem nie tmeer konden bereiken
Vervolgens weet hij niet meer hoe hij moet lopen vanaf het station
5 uur onderweg zijn van Utrecht naar Den Haag
!!!
quote:Op zaterdag 28 april 2007 10:47 schreef VaderJacob het volgende:
Hij zag er dan ook wel uit alsof hij uit de sociale werkplaats was ontsnapt![]()
quote:Op zaterdag 28 april 2007 10:32 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
dat is best wel achterlijk.
bellen en vragen geen optie?
quote:en valt z'n telefoon uit zodat de andere hem nie tmeer konden bereiken
Ik denk niet dat ze hem daar zouden toelatenquote:Op zaterdag 28 april 2007 10:47 schreef VaderJacob het volgende:
Hij zag er dan ook wel uit alsof hij uit de sociale werkplaats was ontsnapt
ik maakte eruit op dat z'n telefoon pas uitviel toen ie in rotterdam zat, door de volgorde waarin je het schreef. enzo.quote:Op zaterdag 28 april 2007 10:52 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik denk niet dat ze hem daar zouden toelaten![]()
gebeurde ookquote:Op zaterdag 28 april 2007 10:55 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ik maakte eruit op dat z'n telefoon pas uitviel toen ie in rotterdam zat, door de volgorde waarin je het schreef. enzo.
Ik ben een meisje jaquote:Op vrijdag 27 april 2007 22:42 schreef punkjunk het volgende:
[..]
joh jij bent een meisje![]()
En the sheer is wel een vette band hhe!heb ik nog ergens een Ep'tje van ze liggen
.
Ik ga morgen na Tunesië dus ik vrees dat ik niet meer post deze weekde week daarna naar Parijs voor allerlei economie opdrachten en dan pas over 2 weken weer gitaar spelen en posten
![]()
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 28 april 2007 10:01 schreef Dribbel_ het volgende:
Nooit geweten hoe dom mensen kunnen zijn
Bassist van een andere band vertrekt om 6 uur uit Utrecht voor z'n optreden gister in Den Haag. Handig zo'n tomtom alleen ff het adres invullen, nouja eerst ff naar Den Haag rijden en dan vanaf daar maar zoeken. Hmm eindelijk in Den Haag, zoekt ie op de straatnaam, kan die de naam niet vinden, er bestaat alleen zo'n straat in Rotterdam, "ach dan rij ik wel naar rotterdam" moet hij gedacht hebben ofzo![]()
![]()
![]()
![]()
daar weet hij het helemaal niet. Vervolgens pakt hij toch maar de trein naar Den Haag en valt z'n telefoon uit zodat de andere hem nie tmeer konden bereiken
Vervolgens weet hij niet meer hoe hij moet lopen vanaf het station
5 uur onderweg zijn van Utrecht naar Den Haag
!!!
Ja ze waren hiero op zon regionaal festival, was één van de best bezochte bands toen (dijkpop meen ik). alleen veel van dat irritante jonge grutquote:Op zaterdag 28 april 2007 11:11 schreef morgane het volgende:
[..]
Ik ben een meisje jadie spelen ook wel eens gitaar hoor!
![]()
The Sheer is zeker vet, ben één van hun grootste fans. Die EP heb ik ook liggen geloof ik, plus alle singles, drumstokjes, setlists...en meer van die groupiemeukmaarre, veel plezier in Tunesië en Parijs
ben zelf half mei een weekendje in Parijs te vinden, maar dan ben je dus alweer terug
quote:Op zaterdag 28 april 2007 13:41 schreef VaderJacob het volgende:
Zo, ik ga me toneport eens instaleren![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |