abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 april 2007 @ 13:21:29 #201
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_48830659
Waarom willen mensen nog steeds niet het falliet van de geleide economie inzien?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_48830734
quote:
Op zondag 29 april 2007 13:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom willen mensen nog steeds niet het falliet van de geleide economie inzien?
Dat vraag ik me ook regelmatig af. Hoe vaak en hoe erg moet het nog mislukken voordat mensen het eindelijk snappen?
  zondag 29 april 2007 @ 13:30:22 #203
45206 Pietverdriet
pi_48830896
quote:
Op zondag 29 april 2007 13:24 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Dat vraag ik me ook regelmatig af. Hoe vaak en hoe erg moet het nog mislukken voordat mensen het eindelijk snappen?
Mensen willen schijnbaar in sprookjes geloven.
Have not's kan je wijsmaken dat je door verdeling van welvaard een betere maatschappij krijgt, de realiteit is anders.
pi_48831218
quote:
Op zondag 29 april 2007 13:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, mensen weten dat er geen alternatief is.
pi_48831415
quote:
Op zondag 29 april 2007 13:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik denk dat je het veel te zwart wit ziet, het alternatief voor een volledig marktgeleide economie hoeft geen volledig door de overheid geleide economie te zijn. een mengvorm zoals we hier in Nederland, met veel succes, hebben is veel logischer.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_48831515
quote:
Op zondag 29 april 2007 13:49 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik denk dat je het veel te zwart wit ziet, het alternatief voor een volledig marktgeleide economie hoeft geen volledig door de overheid geleide economie te zijn. een mengvorm zoals we hier in Nederland, met veel succes, hebben is veel logischer.
Een mengvorm is minder catastrofaal dan een volledig geleide economie. Het werkt min of meer redelijk als je de juiste mensen kent, maar het is absoluut niet beter dan een vrije markt.

De overheid heeft in mijn ogen twee taken. Optreden tegen kartels en zorgen voor transparantie. Voor de rest moeten ze zich nergens mee bemoeien.
pi_48831618
quote:
Op zondag 29 april 2007 13:53 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Een mengvorm is minder catastrofaal dan een volledig geleide economie. Het werkt min of meer redelijk als je de juiste mensen kent, maar het is absoluut niet beter dan een vrije markt.

De overheid heeft in mijn ogen twee taken. Optreden tegen kartels en zorgen voor transparantie. Voor de rest moeten ze zich nergens mee bemoeien.
Hoe weet je dat een volledig vrije markt zo goed werkt? Welke landen past men dat toe? Welke landen laten defensie, scholing, wegenbouwen en justitie over aan de vrije markt? En gaat het daar zoveel beter als hier?
  zondag 29 april 2007 @ 14:23:28 #208
45206 Pietverdriet
pi_48832353
quote:
Op zondag 29 april 2007 13:49 schreef du_ke het volgende:

[..]

Mensen die zich hier tegen vrije markt uitspreken willen dat echter niet, het gros wil een overheid die vrijwel alles regelt, en zijn erg tegen buitenlandse bedrijven die nederlandse bedrijven overnemen.
pi_48832440
quote:
Op zondag 29 april 2007 14:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mensen die zich hier tegen vrije markt uitspreken willen dat echter niet, het gros wil een overheid die vrijwel alles regelt, en zijn erg tegen buitenlandse bedrijven die nederlandse bedrijven overnemen.
Is dat echt zo, of is dat wat jij ziet in hun uitspraken?

Ik denk dat mensen hier vooral tegen bepaalde uitwassen zijn.
pi_48832590
quote:
Op zondag 29 april 2007 14:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee dat is niet waar, een communistische staat is geen doel , maar het is zaak om gelegaliseerde kartelvorming te voorkomen en zeker het overhevelen van belastingeld naar de private sector, ofwel bedrijven die aanspraak kunnen maken op belastinginkomsten, anders komen er spoedig meer die in de pot mogen graaien
  zondag 29 april 2007 @ 14:32:57 #211
45206 Pietverdriet
pi_48832731
quote:
Op zondag 29 april 2007 14:29 schreef henkway het volgende:

[..]

Nee dat is niet waar, een communistische staat is geen doel , maar het is zaak om gelegaliseerde kartelvorming te voorkomen en zeker het overhevelen van belastingeld naar de private sector, ofwel bedrijven die aanspraak kunnen maken op belastinginkomsten, anders komen er spoedig meer die in de pot mogen graaien
Kartels kunnen langere tijd alleen maar bestaan door ondersteuning van een overheid.
  zondag 29 april 2007 @ 15:37:59 #212
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_48836141
Ja hoor, een startinvestering van een paar miljoen/miljard heb je zeker zo voor elkaar

Kartels zijn alleen een kort leven beschoren in markten waar een relatief makkelijke toe en uittreding heerst. Als beginnend biermagnaat snoep je echt niet zomaar tientallen procenten van Heinekens marktaandeel af ofzo.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_48844013
quote:
Op zondag 29 april 2007 13:56 schreef du_ke het volgende:

[..]

Hoe weet je dat een volledig vrije markt zo goed werkt? Welke landen past men dat toe? Welke landen laten defensie, scholing, wegenbouwen en justitie over aan de vrije markt? En gaat het daar zoveel beter als hier?
Ik zie de overheid vooral als controlerende instantie. Defensie en justitie horen daar dus thuis, scholing en wegenbouw dus niet. Voor Nederland betekent dit dus dat de overheid zal moeten terugtreden en een hoop problemen zullen sterk verminderen.

Maar ik leef niet in de illusie dat er ooit een echt vrije markt zal komen, nergens ter wereld dus. Van huis uit heb ik meegekregen om te roeien met de riemen die je hebt dus zelfs in landen met een gereguleerde markt redt ik me wel
pi_48844048
quote:
Op zondag 29 april 2007 15:37 schreef Klopkoek het volgende:
Ja hoor, een startinvestering van een paar miljoen/miljard heb je zeker zo voor elkaar
Je zou eens moeten weten Overigens ga ik geen voorbeelden noemen dan snijdt ik mezelf en mijn omgeving teveel in de vingers
  zondag 29 april 2007 @ 17:58:49 #215
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_48844138
Je hebt het dus illegaal voor elkaar gebokst?

Een paar miljard om een bierfabriek op te zetten heb je niet zomaar, tenzij je George Soros heet.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_48845199
Ik Tuurlijk is mij dat nog niet gelukt man, anders zou ik heus niet op FOK posten

Maar ik weet minstens drie branches waar mogelijkheden zijn om echt een fortuin de verdienen. Als je maar met een goed idee komt en investeerders over de streep kunt trekken. Helaas heb ik zelf nog geen goed idee en dus ook nog geen fatsoenlijk plan
  zondag 29 april 2007 @ 18:42:34 #217
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48845233
quote:
Op zondag 29 april 2007 14:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kartels kunnen langere tijd alleen maar bestaan door ondersteuning van een overheid.
Waarom zou dat zo zijn?
pi_48845607
quote:
Op zondag 29 april 2007 18:42 schreef Floripas het volgende:

[..]

Waarom zou dat zo zijn?
Omdat prijzen opeens niet meer marktconform zijn en afnemers gaan klagen, zoals bij de zorgverzekeraars, iedereen weet dat prijzen niet met 100% kunnen stijgen, maar de overheid heeft dit zelf gecreeerd dus kan alleen brussel of nu Wouter Bos ingrijpen, door de procentuele premie te verminderen volgend jaar en eventueel daarna afschaffen zodat "buitenlandse" concurrentie mogelijk wordt
pi_48849884
quote:
Op zondag 29 april 2007 17:54 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Ik zie de overheid vooral als controlerende instantie. Defensie en justitie horen daar dus thuis, scholing en wegenbouw dus niet. Voor Nederland betekent dit dus dat de overheid zal moeten terugtreden en een hoop problemen zullen sterk verminderen.
Vanwaar dit optimisme? Ik vind dat persoonlijk nogal naïef.
  zondag 29 april 2007 @ 23:59:08 #220
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_48854492
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 14:40 schreef henkway het volgende:

[..]

Lummeltjes
NUTSbedrijven werken net zo efficient als Bedrijfsleven en gebruiken de zelfde techniek en software
NUTSbedrijven knijpen de afnemer niet uit en werken zonder winstoogmerk
NUTSbedrijven calculeren de echte kostprijs en maken geen geheime prijsafspraken
NUTSbedrijven betalen de directeur volgens een salarisschaal en niet met miljoenen
NUTSbedrijven leveren een goedkoper eindprodukt voor de / consument
Een voorbeeld. Ik kan ook een voorbeeld noemen waar de staat in faalt. Laten we kijken naar zaken als vervoer, zorg, onderwijs, veiligheid en volkshuisvesting. Terreinen waar de staat een grote vinger in de pap heeft maar zeker niet optimaal presteren.

Ik krijg de indruk dat je wel zomaar 'de vrije markt' mag bekritiseren (zonder geluldig af te wachten wat er gebeurt), maar als staatsinstellingen fout naar fout opstapelen ligt dat aan de politici, de bureaucratie, de implementatie tot aan de managerscultuur aan toe maar nooit en te nimmer bij de staat zelf.

Ja, dat irriteert me.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
pi_48869277
quote:
Op zondag 29 april 2007 23:59 schreef Flumina het volgende:

[..]

Een voorbeeld. Ik kan ook een voorbeeld noemen waar de staat in faalt. Laten we kijken naar zaken als vervoer, zorg, onderwijs, veiligheid en volkshuisvesting. Terreinen waar de staat een grote vinger in de pap heeft maar zeker niet optimaal presteren.

Ik krijg de indruk dat je wel zomaar 'de vrije markt' mag bekritiseren (zonder geluldig af te wachten wat er gebeurt), maar als staatsinstellingen fout naar fout opstapelen ligt dat aan de politici, de bureaucratie, de implementatie tot aan de managerscultuur aan toe maar nooit en te nimmer bij de staat zelf.

Ja, dat irriteert me.
De zaken waar de staat minder presteert worden veroorzaakt door democratische beslissiingen. Die blijken vaak achteraf onjuist zoals in onderwijs en veiligheid
In openbaar vervoer is het knijpen in salarissen en materieel om quit te spelen.

Dat staat los van het weggeven van bedrijven die onmiddelijk de prijs met 20% omhoog moeten gooien om rendement en belasting over dat rendement en een marktconform salaris voor de directeur op te brengen.

[ Bericht 2% gewijzigd door henkway op 01-05-2007 18:53:39 ]
pi_48881480
quote:
Op maandag 30 april 2007 19:54 schreef henkway het volgende:

[..]

De zaken waar de staat minder presteert worden veroorzaakt door democratische beslissiingen. Die blijken vaak achteraf onjuist zoals in onderwijs en veiligheid
In openbaar vervoer is het knijpen in salarissen en materieel om quit te spelen.

Dat staat los van het weggeven van die bedrijven die onmiddelijk de prijs met 20% omhoog moeten gooien om rendement en belasting over dat rendement op te brengen.
Ja zit wel wat in. En het mislukken van de woningbouw in nederland komt omdat er ambtenaren van Gedeputeerde Staten zijn die uitgifte van Bouwgrond verhinderen. vanwege of fijnstof of groene hart of andere lulkoek
Drees ( PVDA) ontwierp het AOWstelsel en legde hiermee een basis van respect voor de ouderen, de VVD zorgde ervoor dat het dubbel aftrekbaar is, zowel tijdens het sparen als tijdens het opnemen. En maakt hierdoor de toekomst van de AOW onmogelijk
pi_48969331
quote:
Op zondag 29 april 2007 13:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Have not's kan je wijsmaken dat je door verdeling van welvaard een betere maatschappij krijgt, de realiteit is anders.
allleen de term "Have not's' geeft al aan dat het systeem niet deugd, net zoals de term Working Poor, jobhopper, enz
pi_48969470
die Rutte lach ik vierkant uit, 13 jaar aan de macht geweest, en nog deugd er niks van NL.
  donderdag 3 mei 2007 @ 16:13:23 #225
45206 Pietverdriet
pi_48969494
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 16:09 schreef NLweltmeister het volgende:

[..]

allleen de term "Have not's' geeft al aan dat het systeem niet deugd, net zoals de term Working Poor
How come, moet de maatschappij iedereen een gelijk inkomen garanderen?
Dat zou pas absurt zijn
quote:
jobhopper, enz
Wat is er mis met Jobhoppen? Moeten mensen hun hele leven bij dezelfde baas blijven werken?
Juist mensen die snel carriere maken en goed verdienen (Like me) zijn jobhoppers
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')