Ah! Dus hij wil de HRA nu eindelijk wel afschaffen?quote:VVD-leider Mark Rutte heeft genoeg van het antimarktdenken dat de Nederlandse politiek
JIj had waarschijnlijk geen compensatie / toeslag voor de Ziektekosten van de baas. IK wel 148,- Bruto per maand, die is komen te vervallen, maar ik mag wel belasting betalen over 165,87quote:Op zaterdag 28 april 2007 01:58 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
O, ja en dat kantoorpand waar meet gemeenschaps geld werd gesmeten![]()
[..]
Hou je wel reking met de toeslagen op je loon en zo die zijn komen te vervallen? Want volgens mij vergelijk je nu premie met premie en dat is niet helemaal eerlijk. want er zijn ook onder zaken komen te vervallen om alles niet duurder te maken.
Ik ben er zelf als particulier verzekerde helemaal niet op achteruit gegaan eeerder op vooruit. Betere dekking plus overall lagere kosten.
quote:Op zaterdag 28 april 2007 09:08 schreef henkway het volgende:
Het weggeven van overheidsbedrijven met een vaste klantenkring aan vrienden van de VVD moet stoppen
kartel vorming die nu niet aangepakt wordtquote:Op zaterdag 28 april 2007 10:49 schreef Klopkoek het volgende:
Niet om vervelend te doen maar kun je me uitleggen waarom er nu minder concurrentie is dan daarvoor?
Voorheen kreeg ik wel drie aanbiedingen van diverse verzekeraars, met prijzen die PER MAAND wel 30 euro verschilden, en kregen we 16% collectiviteitskorting en ieder jaar werd er onderhandeld met anderen, wie het goedkoopste was, nu stelt de VVD minister in overleg met de VVD voorzitter van de zorgverzekeraars de jaarpijs vast en de leden mogen daarvan afwijken, maar doen dat proforma, ja, je bent een clubje of niet he?quote:Op zaterdag 28 april 2007 10:49 schreef Klopkoek het volgende:
Niet om vervelend te doen maar kun je me uitleggen waarom er nu minder concurrentie is dan daarvoor?
EU pakt het ene na het andere kartel aanquote:Op zaterdag 28 april 2007 14:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
kartel vorming die nu niet aangepakt wordt
Ja het zal tijd zijn dat Nelie zich ermee bemoeit , maar zijn de roots van Nelie niet dezelfde als die van Wiegel??quote:Op zaterdag 28 april 2007 18:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
EU pakt het ene na het andere kartel aan
Dat is een lachertje. Kroes heeft van de bekende boevenstaten te horen gekregen dat ze haar werk te goed doet en bovendien mag de boete niet meer dan 10% van een jaaromzet bedragen.quote:Op zaterdag 28 april 2007 18:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
klopt niet in dat bier schandaal werden boetes uitgedeeld van meerdere jaaromzetten.quote:Op zaterdag 28 april 2007 19:21 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat is een lachertje. Kroes heeft van de bekende boevenstaten te horen gekregen dat ze haar werk te goed doet en bovendien mag de boete niet meer dan 10% van een jaaromzet bedragen.
En als Kroes gewoon wel haar werk blijft doen zal me het ook niet verbazen dat bedrijven naar het oosten gaan vluchten, de EU heeft al meerdere malen geklaagd dat ze daar weinig zicht op heeft wat er gebeurt (heb je een beetje gevolgd wat er in Roemenië nu gebeurt?).
maar dit nog niet.quote:Op zaterdag 28 april 2007 18:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Omdat het kartel van '96 tot '99 duurde. Per jaar kartel mag je maar 10% van de jaaromzet heffen.quote:Op zaterdag 28 april 2007 19:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
klopt niet in dat bier schandaal werden boetes uitgedeeld van meerdere jaaromzetten.
Je berijpt toch wel dat zoiets negatieve sentimenten oproept?quote:Op zaterdag 28 april 2007 03:00 schreef SeLang het volgende:
[..]
Alleen als je aandeelhouder ABN-AMRO bent heb je recht om te klagen. Dat geld is namelijk eigendom van de aandeelhouders, dat geld komt uit hun zak.
Daarbuiten heeft niemand het recht om te klagen. Integendeel, denk aan al die extra belastinginkomsten tgv de hoge salarissen van CEOs.
Tuurlijk.. hetzelfde principe als dat de hufers altijd de lekkerste wijfen hebben.. maarja zo is het leven nou eenmaal.. ik zie hier geen rol voor de overheid weggelegd..quote:Op zondag 29 april 2007 00:00 schreef du_ke het volgende:
Je berijpt toch wel dat zoiets negatieve sentimenten oproept?
ziekenhuizen worden (gedeeltelijk) door belastinggeld betaald, dus daar mag elke belastingbetaler over klagen..quote:Als we flink gaan marktwerken en de directeur van een ziekenhuis strijkt een forse bonus op bij een fusie voelt dat ook niet ok.
Daar doel ik ook niet op, ik zeg dat het het antimarktdenken flink in de hand werkt, men let toch meer op de uitwassen dan op de relatieve successen.quote:Op zondag 29 april 2007 00:43 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
Tuurlijk.. hetzelfde principe als dat de hufers altijd de lekkerste wijfen hebben.. maarja zo is het leven nou eenmaal.. ik zie hier geen rol voor de overheid weggelegd..
[..]
Daarokm zeg ik ook "stel dat we flink gaan marktwerken".quote:ziekenhuizen worden (gedeeltelijk) door belastinggeld betaald, dus daar mag elke belastingbetaler over klagen..
Ik zie alleen dat overal dat de burger het gelag betaald van dat marktwerking gedoe, gelijk gaan de prijzen met 30% omhoog want er moet winst gemaakt worden, zo snel mogelijk wordt er een dochteronderneming in een belastingvrijstaat gekocht en klaar zijn we. Laat die mensen maar zelf een bedrijf beginnen in plaats van overheidsbelangen te verdelenquote:Op zondag 29 april 2007 00:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Daar doel ik ook niet op, ik zeg dat het het antimarktdenken flink in de hand werkt, men let toch meer op de uitwassen dan op de relatieve successen.
[..]
Daarokm zeg ik ook "stel dat we flink gaan marktwerken".
Tja, mobiel telefoneren is in NL ook zo duurquote:Op zondag 29 april 2007 09:13 schreef henkway het volgende:
[..]
Ik zie alleen dat overal dat de burger het gelag betaald van dat marktwerking gedoe, gelijk gaan de prijzen met 30% omhoog want er moet winst gemaakt worden, zo snel mogelijk wordt er een dochteronderneming in een belastingvrijstaat gekocht en klaar zijn we. Laat die mensen maar zelf een bedrijf beginnen in plaats van overheidsbelangen te verdelen
nee op telecom gebied is genoeg concurrentie dank zij een waakzame OPTA, op energiegebied is het zaak alsnog de kabel en de energie te splitsen, hetgeen de VVD heeft tegengehouden in de eerste kamer. Concurrentie is het toverwoord en het blijft oppassen voor de vriendenkliek van de VVD die marktwerking predikt maar anders doetquote:Op zondag 29 april 2007 10:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, mobiel telefoneren is in NL ook zo duur
NOT
Ergo, het is dus de politiek die de problemen veroorzaakt, niet de marktwerkingquote:Op zondag 29 april 2007 11:56 schreef henkway het volgende:
[..]
nee op telecom gebied is genoeg concurrentie dank zij een waakzame OPTA, op energiegebied is het zaak alsnog de kabel en de energie te splitsen, hetgeen de VVD heeft tegengehouden in de eerste kamer. Concurrentie is het toverwoord en het blijft oppassen voor de vriendenkliek van de VVD die marktwerking predikt maar anders doet
quote:Op zondag 29 april 2007 11:56 schreef henkway het volgende:
[..]
nee op telecom gebied is genoeg concurrentie dank zij een waakzame OPTA
Juist, heel Juist, marktwerking / concurrentie ok, maar het vraagt een sterke geest zonder oog voor de belangen van vriendjes, het is soms te verleidelijk om een monopolie "wat een overheidsorgaan van nature heeft" in stand te houden.quote:Op zondag 29 april 2007 11:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ergo, het is dus de politiek die de problemen veroorzaakt, niet de marktwerking
"Vrije wil" bestaat niet. Hoe kun je nog spreken van vrije wil als er dood/ziekte/sociale uitsluiting tegenover staat?quote:Op woensdag 25 april 2007 16:04 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Als mensen uit vrije wil voor een laag loon willen werken is van uitbuiting geen sprake. Integendeel, ondernemers geven mensen op die manier een kans hun lot te verbeteren, een vak te leren, hun gezin te onderhouden. Hoe doe jij dat?
Dat is inderdaad het alternatief als je bedrijven verbiedt (lage) lonen te betalen.quote:Op zondag 29 april 2007 12:30 schreef Dodecahedron het volgende:
"Vrije wil" bestaat niet. Hoe kun je nog spreken van vrije wil als er dood/ziekte/sociale uitsluiting tegenover staat?
Het is misbruik maken van de situatie.quote:Op zondag 29 april 2007 12:38 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het alternatief als je bedrijven verbiedt (lage) lonen te betalen.
Nee, het is ondernemen en het kent alleen maar winnaars.quote:Op zondag 29 april 2007 12:50 schreef Dodecahedron het volgende:
Het is misbruik maken van de situatie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |