abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 april 2007 @ 03:12:00 #176
78918 SeLang
Black swans matter
pi_48799023
quote:
VVD-leider Mark Rutte heeft genoeg van het antimarktdenken dat de Nederlandse politiek
Ah! Dus hij wil de HRA nu eindelijk wel afschaffen?

Valse hoop, ik weet het...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_48800017
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 01:58 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

O, ja en dat kantoorpand waar meet gemeenschaps geld werd gesmeten
[..]

Hou je wel reking met de toeslagen op je loon en zo die zijn komen te vervallen? Want volgens mij vergelijk je nu premie met premie en dat is niet helemaal eerlijk. want er zijn ook onder zaken komen te vervallen om alles niet duurder te maken.

Ik ben er zelf als particulier verzekerde helemaal niet op achteruit gegaan eeerder op vooruit. Betere dekking plus overall lagere kosten.
JIj had waarschijnlijk geen compensatie / toeslag voor de Ziektekosten van de baas. IK wel 148,- Bruto per maand, die is komen te vervallen, maar ik mag wel belasting betalen over 165,87

Het nadelig effect is nu wel weg door een reguliere tredeverhoging, die niets met dit te maken heeft.

Maar waar ik me de grootste zorgen om maak is dat de concurrentie verdwenen is, doordat alles nu voor 98% vaststaat

Het weggeven van overheidsbedrijven met een vaste klantenkring aan vrienden van de VVD moet stoppen

[ Bericht 6% gewijzigd door henkway op 28-04-2007 10:00:58 ]
  zaterdag 28 april 2007 @ 10:49:49 #178
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_48801231
Niet om vervelend te doen maar kun je me uitleggen waarom er nu minder concurrentie is dan daarvoor?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_48801832
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 09:08 schreef henkway het volgende:
Het weggeven van overheidsbedrijven met een vaste klantenkring aan vrienden van de VVD moet stoppen

Helaas is het kwaad al geschied.
pi_48805786
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 10:49 schreef Klopkoek het volgende:
Niet om vervelend te doen maar kun je me uitleggen waarom er nu minder concurrentie is dan daarvoor?
kartel vorming die nu niet aangepakt wordt
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_48810707
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 10:49 schreef Klopkoek het volgende:
Voorheen kreeg ik wel drie aanbiedingen van diverse verzekeraars, met prijzen die PER MAAND wel 30 euro verschilden, en kregen we 16% collectiviteitskorting en ieder jaar werd er onderhandeld met anderen, wie het goedkoopste was, nu stelt de VVD minister in overleg met de VVD voorzitter van de zorgverzekeraars de jaarpijs vast en de leden mogen daarvan afwijken, maar doen dat proforma, ja, je bent een clubje of niet he?
Trouwens, de jaarpremie is ook niet belangrijk meer , het meeste komt binnen nu via de belastingen 165,87 of wel 2000 euro per jaar, dus concurrentie hoeft niet meer.

[ Bericht 2% gewijzigd door henkway op 28-04-2007 18:39:09 ]
  zaterdag 28 april 2007 @ 18:30:05 #182
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_48810756
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 14:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

kartel vorming die nu niet aangepakt wordt
EU pakt het ene na het andere kartel aan
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_48810900
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 18:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja het zal tijd zijn dat Nelie zich ermee bemoeit , maar zijn de roots van Nelie niet dezelfde als die van Wiegel??
Ik mag het hopen dat die procentuele premie afgeschaft wordt, desnoods tijdelijk met een hogere zorgtoeslag, indien het kartel de prijzen te veel verhoogd.
  zaterdag 28 april 2007 @ 19:21:21 #184
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_48811877
quote:

[..]

Dat is een lachertje. Kroes heeft van de bekende boevenstaten te horen gekregen dat ze haar werk te goed doet en bovendien mag de boete niet meer dan 10% van een jaaromzet bedragen.

En als Kroes gewoon wel haar werk blijft doen zal me het ook niet verbazen dat bedrijven naar het oosten gaan vluchten, de EU heeft al meerdere malen geklaagd dat ze daar weinig zicht op heeft wat er gebeurt (heb je een beetje gevolgd wat er in Roemenië nu gebeurt?).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_48812629
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 19:21 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat is een lachertje. Kroes heeft van de bekende boevenstaten te horen gekregen dat ze haar werk te goed doet en bovendien mag de boete niet meer dan 10% van een jaaromzet bedragen.

En als Kroes gewoon wel haar werk blijft doen zal me het ook niet verbazen dat bedrijven naar het oosten gaan vluchten, de EU heeft al meerdere malen geklaagd dat ze daar weinig zicht op heeft wat er gebeurt (heb je een beetje gevolgd wat er in Roemenië nu gebeurt?).
klopt niet in dat bier schandaal werden boetes uitgedeeld van meerdere jaaromzetten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_48812682
quote:

[..]

maar dit nog niet.

zie ik hier trouwens een pro eu argument van jouw
  zaterdag 28 april 2007 @ 19:53:32 #187
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_48812820
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 19:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

klopt niet in dat bier schandaal werden boetes uitgedeeld van meerdere jaaromzetten.
Omdat het kartel van '96 tot '99 duurde. Per jaar kartel mag je maar 10% van de jaaromzet heffen.

Het stond in ieder geval in de NRC-next van de week (nee, was geen betoog, was een informatief artikel). Stonden wel interessante dingen in. De cafés hebben bijv. meerjarige contracten met zo'n brouwerij, vaak betaalt de brouwerij de huur of is dat pand van hun. Daar heeft de EU helaas niks over gezegd, zouden ze wat aan moeten doen imo.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_48819915
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 03:00 schreef SeLang het volgende:

[..]

Alleen als je aandeelhouder ABN-AMRO bent heb je recht om te klagen. Dat geld is namelijk eigendom van de aandeelhouders, dat geld komt uit hun zak.
Daarbuiten heeft niemand het recht om te klagen. Integendeel, denk aan al die extra belastinginkomsten tgv de hoge salarissen van CEOs.
Je berijpt toch wel dat zoiets negatieve sentimenten oproept?

Als we flink gaan marktwerken en de directeur van een ziekenhuis strijkt een forse bonus op bij een fusie voelt dat ook niet ok.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_48821154
quote:
Op zondag 29 april 2007 00:00 schreef du_ke het volgende:

Je berijpt toch wel dat zoiets negatieve sentimenten oproept?
Tuurlijk.. hetzelfde principe als dat de hufers altijd de lekkerste wijfen hebben.. maarja zo is het leven nou eenmaal.. ik zie hier geen rol voor de overheid weggelegd..
quote:
Als we flink gaan marktwerken en de directeur van een ziekenhuis strijkt een forse bonus op bij een fusie voelt dat ook niet ok.
ziekenhuizen worden (gedeeltelijk) door belastinggeld betaald, dus daar mag elke belastingbetaler over klagen..
pi_48821334
quote:
Op zondag 29 april 2007 00:43 schreef Schepseltje het volgende:

[..]

Tuurlijk.. hetzelfde principe als dat de hufers altijd de lekkerste wijfen hebben.. maarja zo is het leven nou eenmaal.. ik zie hier geen rol voor de overheid weggelegd..
[..]
Daar doel ik ook niet op, ik zeg dat het het antimarktdenken flink in de hand werkt, men let toch meer op de uitwassen dan op de relatieve successen.
quote:
ziekenhuizen worden (gedeeltelijk) door belastinggeld betaald, dus daar mag elke belastingbetaler over klagen..
Daarokm zeg ik ook "stel dat we flink gaan marktwerken".
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_48825673
quote:
Op zondag 29 april 2007 00:50 schreef du_ke het volgende:

[..]

Daar doel ik ook niet op, ik zeg dat het het antimarktdenken flink in de hand werkt, men let toch meer op de uitwassen dan op de relatieve successen.
[..]

Daarokm zeg ik ook "stel dat we flink gaan marktwerken".
Ik zie alleen dat overal dat de burger het gelag betaald van dat marktwerking gedoe, gelijk gaan de prijzen met 30% omhoog want er moet winst gemaakt worden, zo snel mogelijk wordt er een dochteronderneming in een belastingvrijstaat gekocht en klaar zijn we. Laat die mensen maar zelf een bedrijf beginnen in plaats van overheidsbelangen te verdelen
  zondag 29 april 2007 @ 10:02:08 #192
45206 Pietverdriet
pi_48826107
quote:
Op zondag 29 april 2007 09:13 schreef henkway het volgende:

[..]

Ik zie alleen dat overal dat de burger het gelag betaald van dat marktwerking gedoe, gelijk gaan de prijzen met 30% omhoog want er moet winst gemaakt worden, zo snel mogelijk wordt er een dochteronderneming in een belastingvrijstaat gekocht en klaar zijn we. Laat die mensen maar zelf een bedrijf beginnen in plaats van overheidsbelangen te verdelen
Tja, mobiel telefoneren is in NL ook zo duur
NOT
pi_48828411
quote:
Op zondag 29 april 2007 10:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja, mobiel telefoneren is in NL ook zo duur
NOT
nee op telecom gebied is genoeg concurrentie dank zij een waakzame OPTA, op energiegebied is het zaak alsnog de kabel en de energie te splitsen, hetgeen de VVD heeft tegengehouden in de eerste kamer. Concurrentie is het toverwoord en het blijft oppassen voor de vriendenkliek van de VVD die marktwerking predikt maar anders doet
  zondag 29 april 2007 @ 11:59:44 #194
45206 Pietverdriet
pi_48828496
quote:
Op zondag 29 april 2007 11:56 schreef henkway het volgende:

[..]

nee op telecom gebied is genoeg concurrentie dank zij een waakzame OPTA, op energiegebied is het zaak alsnog de kabel en de energie te splitsen, hetgeen de VVD heeft tegengehouden in de eerste kamer. Concurrentie is het toverwoord en het blijft oppassen voor de vriendenkliek van de VVD die marktwerking predikt maar anders doet
Ergo, het is dus de politiek die de problemen veroorzaakt, niet de marktwerking
pi_48828633
quote:
Op zondag 29 april 2007 11:56 schreef henkway het volgende:

[..]

nee op telecom gebied is genoeg concurrentie dank zij een waakzame OPTA

De OPTA is voornamelijk bezig met de tarieven te verhogen omdat anders andere 'kleine' aanbieders niet kunnen concureren. Achter die kleine aanbieder zitten wel megaconcerns die zichzelf uitstekend kunnen redden, de consument is echt het slachtoffer.
pi_48828919
quote:
Op zondag 29 april 2007 11:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ergo, het is dus de politiek die de problemen veroorzaakt, niet de marktwerking
Juist, heel Juist, marktwerking / concurrentie ok, maar het vraagt een sterke geest zonder oog voor de belangen van vriendjes, het is soms te verleidelijk om een monopolie "wat een overheidsorgaan van nature heeft" in stand te houden.

[ Bericht 1% gewijzigd door henkway op 29-04-2007 12:57:41 ]
pi_48829225
quote:
Op woensdag 25 april 2007 16:04 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Als mensen uit vrije wil voor een laag loon willen werken is van uitbuiting geen sprake. Integendeel, ondernemers geven mensen op die manier een kans hun lot te verbeteren, een vak te leren, hun gezin te onderhouden. Hoe doe jij dat?
"Vrije wil" bestaat niet. Hoe kun je nog spreken van vrije wil als er dood/ziekte/sociale uitsluiting tegenover staat?
pi_48829429
quote:
Op zondag 29 april 2007 12:30 schreef Dodecahedron het volgende:
"Vrije wil" bestaat niet. Hoe kun je nog spreken van vrije wil als er dood/ziekte/sociale uitsluiting tegenover staat?
Dat is inderdaad het alternatief als je bedrijven verbiedt (lage) lonen te betalen.
pi_48829762
quote:
Op zondag 29 april 2007 12:38 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Dat is inderdaad het alternatief als je bedrijven verbiedt (lage) lonen te betalen.
Het is misbruik maken van de situatie.
pi_48829879
quote:
Op zondag 29 april 2007 12:50 schreef Dodecahedron het volgende:
Het is misbruik maken van de situatie.
Nee, het is ondernemen en het kent alleen maar winnaars.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')