Owja? Hoe verklaar je dan dat in de periode 2002-2006 de hoeveelheid kapitaal in bezit van hedgefondsen met meer dan 100% gestegen is.quote:De populariteit van Hedgefunds neemt sowieso af, er zijn namelijk steeds minder investeringskansen voor Hedgefunds en de hoeveelheid kapitaal neemt steeds meer toe. De grote winsten van Hedgefunds nemen in verhouding tot het kapitaal af.
Dat IS in handen van de overheid en het is een grof schandaal. Juist voor zulke belangrijke zaken is het noodzakelijk dat er goede kwaliteit voor een lage prijs voor handen is in plaats van andersom. Laat de overheid voor mijn part de marktwerking in de flatscreen tv-markt maar frustreren. Dat je dan drie maanden op een tv moet wachten en uiteindelijk een verouderd model geleverd krijgt dat overleef je wel. Maar als hetzelfde geldt voor een levensreddende operatie kan dat het verschil uitmaken tussen leven en dood.quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:28 schreef kriele het volgende:
Ik heb geen problemen met marktwerking, zolang de markt maar niet los wordt gelaten op de zorg, onderwijs, openbaar vervoer en infrastructuur. Dit had van mij bij de overheid mogen blijven.
Waarom?quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:28 schreef kriele het volgende:
Ik heb geen problemen met marktwerking, zolang de markt maar niet los wordt gelaten op de zorg, onderwijs, openbaar vervoer en infrastructuur. Dit had van mij bij de overheid mogen blijven.
Vakantie. Kaunda was net weggejaagd, je kon er weer zonder problemen heen. En de watervallen zijn van die kant het mooist. Waarom zou ik daar tot inkeer moeten komen?quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:29 schreef Klopkoek het volgende:
Waarvoor was je in Zambia dan PJORourke? Jammer dat je daar niet tot inkeer gekomen bent trouwens...
Omdat investeerders daar een hoge ROI van verwachten, iets wat niet realiseerbaar is omdat het laaghangend fruit weg is.quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:29 schreef Klopkoek het volgende:
Waarvoor was je in Zambia dan PJORourke? Jammer dat je daar niet tot inkeer gekomen bent trouwens...
[..]
Owja? Hoe verklaar je dan dat in de periode 2002-2006 de hoeveelheid kapitaal in bezit van hedgefondsen met meer dan 100% gestegen is.
de openbare ookquote:Op dinsdag 24 april 2007 14:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom?
Denk dat deze sectoren niet bepaald effectief en goed waren onder 100% staatsregie.
De privé snelwegen in Italie en Frankrijk zijn prima, en het treinvervoer in de UK is enorm verbeterd sinds de privatisering om maar 2 voorbeelden te noemen.
Welke openbare snelwegen in Italie en Frankrijk?quote:
Met andere woorden: de goudmijnen zijn al weggekaapt, datgene wat met megawinsten kon worden opgesplitst is alweer opgesplitst?quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Omdat investeerders daar een hoge ROI van verwachten, iets wat niet realiseerbaar is omdat het laaghangend fruit weg is.
De markt kent zijn voordelen voor concrete produkten. Voor alle (semi-)collectieve goederen is de markt een gruwel.quote:Op maandag 23 april 2007 22:42 schreef Martijn_77 het volgende:
Hoe zo gelukkig je doet net als of marktdenken doomscenario is
jepquote:Op dinsdag 24 april 2007 14:38 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Met andere woorden: de goudmijnen zijn al weggekaapt, datgene wat met megawinsten kon worden opgesplitst is alweer opgesplitst?
Open er een topic over, dat heeft niets meer hier te zoekenquote:Op dinsdag 24 april 2007 14:44 schreef Klopkoek het volgende:
En waarom vinden er tijdens hoogconjuctuur (nu ook weer) altijd weer consolidatiegolven plaats (waarvan weer 70% schijnt te mislukken)? Zo kom je natuurlijk in een vicieuze cirkel terecht...
jajaquote:Op dinsdag 24 april 2007 14:41 schreef Tup het volgende:
[..]
De markt kent zijn voordelen voor concrete produkten. Voor alle (semi-)collectieve goederen is de markt een gruwel.
De prive snelwegen in Italie en Frankrijk kosten bakken met geld om overheen te mogen rijden; dan mogen ze ook wel verdomd goed zijn ook....quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom?
Denk dat deze sectoren niet bepaald effectief en goed waren onder 100% staatsregie.
De privé snelwegen in Italie en Frankrijk zijn prima, en het treinvervoer in de UK is enorm verbeterd sinds de privatisering om maar 2 voorbeelden te noemen.
Zoals al eerder gevraagd: WAT is er dan in handen van de overheid?quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:32 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Dat IS in handen van de overheid en het is een grof schandaal.
Denk je dat de NL autowegen gratis zijn?quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:49 schreef Croga het volgende:
[..]
De prive snelwegen in Italie en Frankrijk kosten bakken met geld om overheen te mogen rijden; dan mogen ze ook wel verdomd goed zijn ook....
Heb prima ervaringen met het treinverkeer in de UKquote:En het openbaar vervoer in de UK is oneindig veel slechter dan in NL... Een ritje van 100 kilometer tussen 2 grote steden is het niet abnormaal om een keer of 3 over te moeten stappen met geen enkele vorm van routeplanner die het overziet aangezien de ene helft van de aanbieders weigert met de ene routeplanner samen te werken en de andere helft van de aanbieders weigert met de ander samen te werken.....
[..]
Dan ben je nooit in de VS geweest. Veel straten zijn daar echt bedroevend slecht.quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:03 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dan ken je geen derde wereldlanden.
Mijn opa rookte als een ketter en werd 95.quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb prima ervaringen met het treinverkeer in de UK
Nou, in Tilburg ook.quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:53 schreef Viajero het volgende:
Dan ben je nooit in de VS geweest. Veel straten zijn daar echt bedroevend slecht.
Jouw opa is oneindig veel slechter dan mijn opaquote:Op dinsdag 24 april 2007 14:54 schreef Tup het volgende:
[..]
Mijn opa rookte als een ketter en werd 95.
En in Nederland zijn ze gratis? waarom denk je dat je wegenbelasting, accijns, bpm, etc betaaldquote:Op dinsdag 24 april 2007 14:49 schreef Croga het volgende:
De prive snelwegen in Italie en Frankrijk kosten bakken met geld om overheen te mogen rijden; dan mogen ze ook wel verdomd goed zijn ook....
Dat private deel van de wegen in Frankrijk en Italië valt ook wel tegen natuurlijk, dat is vooral iets van de laatste ca. 10 jaar, waarin veel aandelen door de staat verkocht zijn voor die tijd, dus in de tijd dat de meeste wegen werden aangelegd waren de tolbedrijven ook gewoon grotendeels in handen van de overheid.quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Denk je dat de NL autowegen gratis zijn?
[..]
en datzelfde geldt voor de verzelfstandiging van de NS, maar daar worden altijd de vingertjes gewezen naar de vermeende marktwerkingquote:Op dinsdag 24 april 2007 14:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat private deel van de wegen in Frankrijk en Italië valt ook wel tegen natuurlijk, dat is vooral iets van de laatste ca. 10 jaar, waarin veel aandelen door de staat verkocht zijn voor die tijd, dus in de tijd dat de meeste wegen werden aangelegd waren de tolbedrijven ook gewoon grotendeels in handen van de overheid.
Excuses voor de domme vraag danquote:Op dinsdag 24 april 2007 14:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Open er een topic over, dat heeft niets meer hier te zoeken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |