abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 april 2007 @ 09:12:17 #176
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_48657538
Enn nu loopt het een keer slecht af
  Admin dinsdag 24 april 2007 @ 09:12:37 #177
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_48657547
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 08:47 schreef Merkie het volgende:

[..]

Bestaat er ook moord zonder voorbedachte rade dan?
Ja, en dat noemen we doodslag . Moord is per definitie met voorbedachte rade.
Het was vroeg toen ik dat tikte zeker?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin dinsdag 24 april 2007 @ 09:13:27 #178
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_48657575
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 08:53 schreef TC03 het volgende:

[..]

Onzin.
Ah, jij hebt ook kinderen op het middelbaar onderwijs?
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_48657591
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 06:46 schreef yvonne het volgende:

[..]

Als je een boksbeugel bewust mee van huis neemt, wat btw verboden wapenbezit is, en daarmee klappen uitdeelt op de slaap van een mens zou ik als officier van justitie voor moord met voorbedachte rade gaan en niet minder.
Dan zou je als OvJ geen kans maken hoor. Dit is een typisch gevalletje doodslag. Of (ernstige) mishandeling met de dood tot gevolg.

[ Bericht 4% gewijzigd door Fides op 24-04-2007 09:26:21 ]
pi_48657689
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 06:46 schreef yvonne het volgende:

[..]

Als je een boksbeugel bewust mee van huis neemt, wat btw verboden wapenbezit is, en daarmee klappen uitdeelt op de slaap van een mens zou ik als officier van justitie voor moord met voorbedachte rade gaan en niet minder.
Dat iemand een boksbeugel bij zich heeft bewijst niet dat hij al met voorbedachte rade is gaan handelen. En zoals iemand anders zei, definitie van moord = opzet + voorbedachte rade. (doodslag is alleen opzet)
Zelfs als iemand met een pistool op straat rondloopt, betekent het niet automatisch dat iemand met voorbedachte rade een moord aan het voorbereiden is.
  dinsdag 24 april 2007 @ 09:19:38 #181
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
  Admin dinsdag 24 april 2007 @ 09:25:53 #182
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_48657932
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 09:17 schreef Space-Chinees het volgende:

[..]

Dat iemand een boksbeugel bij zich heeft bewijst niet dat hij al met voorbedachte rade is gaan handelen. En zoals iemand anders zei, definitie van moord = opzet + voorbedachte rade. (doodslag is alleen opzet)
Zelfs als iemand met een pistool op straat rondloopt, betekent het niet automatisch dat iemand met voorbedachte rade een moord aan het voorbereiden is.
Weird hoor, echt.

Moderator dinsdag 24 april 2007 @ 09:27:04 #183
18653 crew  D.
pi_48657973
quote:
Dader en slachtoffer waren 'vrienden' op hyves lees ik
  dinsdag 24 april 2007 @ 09:27:20 #184
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_48657979
Even een korte reactie:

Aan de hoogste boom die pepijn!
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_48658011
Vertaald uit Wikipedia:
quote:
In het gevecht worden boksbeugels ter versterking van de vuist gebruikt (...). Hier worden vooral het hoofd en in het bijzonder het gezicht van het slachtoffer als doel genomen, omdat vooral in dit bereik enkele klappen voldoende zijn, om een tegenstander zwaar te verwonden en uit te schakelen.
Als je dan naar de link verder hierboven kijkt, deze dus, dan lezen we:
quote:
artikel 287 van het wetboek van strafrecht
Hij, die opzettelijk een ander van het leven berooft, wordt, als schuldig aan doodslag gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste 15 jaar..

artikel 289 van het wetboek van strafrecht
Hij, die opzettelijk en met voorbedachte rade een ander van het leven berooft, wordt gestraft voor moord met een levenslange gevangenisstraf of een tijdelijke gevangenisstraf van ten hoogste dertig jaar…

artikel 307 van het wetboek van strafrecht:
Hij aan wiens schuld de dood van een ander te wijten is, wordt gestraft met gevangenisstraf of hechtenis van ten hoogste negen maanden of geldboete van de vierde categorie
Het zal dus wel op dood door schuld uitlopen en de gevangenisstraf zal wel heel erg mee gaan vallen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-04-2007 09:28:46 ]
  dinsdag 24 april 2007 @ 09:30:36 #186
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_48658221
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 09:28 schreef Igen het volgende:
Vertaald uit Wikipedia:
[..]

Als je dan naar de link verder hierboven kijkt, deze dus, dan lezen we:
[..]

Het zal dus wel op dood door schuld uitlopen en de gevangenisstraf zal wel heel erg mee gaan vallen.
Je vergeet de reeks vanaf art. 300 Strafrecht.
Ik denk dat de OvJ Primair zal gaan voor doodslag en Secundair voor Zware mishandeling met de dood ten gevolg.

Edit: Of wellicht zware mishandeling met voorbedachte rade.

Dood door schuld? Nee, er is hier sowieso sprake van een zware mishandeling. Die jongen heeft immers het slachtoffer bewerkt met een boksbeugel. Er is sprake van dood door schuld als het om een (verwijtbare) onvoorzichtigheid gaat. Hier gaat het niet om een onvoorzichtigheid, maar gewoon om doodslag of om een zware mishandeling, al dan niet met voorbedachte rade gepleegd.

[ Bericht 12% gewijzigd door Space-Chinees op 24-04-2007 09:42:48 ]
pi_48658393
http://www.om.nl/_vragen_homepage/2344/

Hij was in ieder geval van plan de jongen flink toe te takelen, maar ben ook bang dat het alleen maar doodslag zal worden. Hji lijkt me stapelverliefd te zijn op zijn pubervriendin. Denk dus wel dat die deze wel af kan schrijven. Daarbij werkte hij in de scheepvaart, dus die baan zal hij ook wel kwijtraken. (ik zou een dergelijke werknemer niet willen hebben, tenminste)

Hier staat de uitleg over doodslag en moord. Denk dus dat het doodslag zal worden. Of hij moet ergens een brief hebben liggen waarin hij aangeeft de jongen te willen vermoorden. Het is dus heel moeilijk hard te maken dat de moord met voorbedachte is gedaan.

Een dochter van een vriend van mijn vader is vermoord door haar man (was politieagent) Ze was tussen de zeven en acht maanden zwanger. De man is ook niet voor moord met voorbedachte rade veroordeeld. Officieel zou hij nu dus een maximale straf van 15 jaar moeten uitgezeten hebben, maar het is vijf jaar geworden. Hij werkt nu in de hulpverlening.

Ik wil hiermee aangeven dat het niet eenvoudig is om iemand van moord met voorbedachte rade veroordeeld te krijgen. Daar zijn harde bewijzen voor nodig. Ik vraag mij in dit geval af hoeveel rechters hier hun oordeel over vellen. In het geval van fraude (strafrecht)zijn dat er drie meestal.
Ik hoop echt dat de gozer giga veel spijt van zijn daad heeft. Zijn vriendin en baan zal verliezen. Ik denk dat dit een veel zwaardere straf is dan een gevangenisstraf. Ik vind wel dat hij een flink aantal jaren in het gevang mag zitten.
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
pi_48658462
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 09:27 schreef D.Rose het volgende:

[..]

Dader en slachtoffer waren 'vrienden' op hyves lees ik
Ik lees de namen niet in hun favo-kennissen lijst, dus neem dat absoluut niet zomaar aan. Ook de reacties wijzen niet op een vriendschap tussen die twee. Het is wel Geen Stijl hè Die zitten niet met een aangedikt verhaaltje. Ik sta versteld van het bericht in GS eigenlijk. Ze hebben het helemaal niet over de breazer van Pepijn zou vreemd gegaan zijn enzo

Normaal schrijven ze wel altijd zo.

[ Bericht 17% gewijzigd door Waterwereld op 24-04-2007 09:56:23 ]
pi_48658498
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 09:44 schreef Waterwereld het volgende:
http://www.om.nl/_vragen_homepage/2344/

. Ik vraag mij in dit geval af hoeveel rechters hier hun oordeel over vellen. In het geval van fraude (strafrecht)zijn dat er drie meestal.
In zaken waar de OvJ meer dan jaar gevangenisstraf eist, gaat de zaak naar de meervoudige kamer, dus in ieder geval drie rechters.
  Moderator dinsdag 24 april 2007 @ 09:51:54 #191
18653 crew  D.
pi_48658579
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 09:47 schreef Waterwereld het volgende:

[..]

Ik lees de namen niet in hun favo-kennissen lijst, dus neem dat absoluut niet zomaar aan. Ook de reacties wijzen niet op een vriendschap tussen die twee. Het is wel Geen Stijl hè Die zitten niet met een aangedikt verhaaltje.
Het klopt wel

linkje
  dinsdag 24 april 2007 @ 09:52:19 #192
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_48658586
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 09:47 schreef Waterwereld het volgende:

[..]

Ik lees de namen niet in hun favo-kennissen lijst, dus neem dat absoluut niet zomaar aan. Ook de reacties wijzen niet op een vriendschap tussen die twee. Het is wel Geen Stijl hè Die zitten niet met een aangedikt verhaaltje.
Hyves heeft helemaal geen favo-kennissen lijst.
And now for something completely different, I'm on a horse.
  dinsdag 24 april 2007 @ 09:54:07 #193
144213 Adidah
Het was wraak
pi_48658627
De vermeende dader maakt al snel nieuwe hyves vrienden zie ik. Maar ja, wie noemt zijn kind dan ook Pepijn .
  Moderator dinsdag 24 april 2007 @ 09:55:24 #194
18653 crew  D.
pi_48658662
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 09:54 schreef Adidah het volgende:
De vermeende dader maakt al snel nieuwe hyves vrienden zie ik. Maar ja, wie noemt zijn kind dan ook Pepijn .
Idd, de schuld ligt bij de ouders
pi_48658855
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 09:52 schreef NJ het volgende:

[..]

Hyves heeft helemaal geen favo-kennissen lijst.
Was ook in de war met deze : http://www.partypeeps2000.com/members/gerdnan.aspx
quote:
Kennis: AleX--K • babet • KEET_ • Murtn- • rayboy • Rbiinn • SURI-BEEBIE • Vrienden: Annen^ • Joya_ • Miichal (Allemaal Bekijken)
Daar staat die Pepijn ook geregistreerd.
  dinsdag 24 april 2007 @ 10:06:10 #196
102466 cappp
Ondertitel
pi_48658909
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 01:08 schreef zomer86 het volgende:
[afbeelding]

Ik dacht dat die kimberly was.
Hij ziet er ook gewoon uit als een pauper
Mijn god, hij mag vast een dagje een tuintje schoffelen en dan is hij weer vrij.
Er zit een knop op je TV
Die helpt je zo uit de puree
Druk 'em in en ga maar mee, de bloemen buiten zetten.
Jailbait Gallery
pi_48659011
Hart van Nederland heeft net gebeld.. Maar mijn vader is niet thuis dusja...
pi_48659296
Zal vrolijk kampioensfeest zijn volgende week
pi_48659313
Als ik dat kutjoch zo zie en dan indenk hoe die tot drie keer toe met een boksbeugel op iemnads hoofd heeft geslagen.. Ik word er gewoon ongelooflijk kwaad om, serieus mijn bloed kookt gewoon. Die vuile klootzak heeft niet eens het lef gehad om een eerlijk gevecht te beginnen, maar met een boksbeugel, die dingen zijn zo naar. Gadverdamme, vuur met vuur bestrijden zo ik er bijna van gaan zeggen.

Fuck het, rationeel of niet, die gast moeten ze gewoon koud maken, zo laf en zinloos als zijn daad was.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_48659347
Iemand zijn Peppies Hyves al gezien?

http://pepinoss.hyves.nl/

"Deze Hyver is niet OK" ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')