Ik ben vriendelijk, bloemetje.quote:Op dinsdag 24 april 2007 01:28 schreef CrazyTaxi het volgende:
[..]
Dit kan op ook op een meer vriendelijke wijze, proleet.
Het is anders wel duidelijk dat het de bedoeling was om zoveel mogelijk schade aan te richten, anders slaat ie A) wel met zijn blote handen en B) maar 1 keer.quote:Op dinsdag 24 april 2007 01:36 schreef static het volgende:
[..]
Intentie, schabtentie, die gozer heeft geen idee gehad wat het effect zou zijn.
eens, het is gewoon moord al dan niet bewust (daar kan je over discusieren) feit is dat hij ECHT schade wilde aanrichten, dat ontkennen wordt lastig daar hij een boksbeugel gebruikte. Het is IMO zelfs een reden om moord met voor bedachte rade te bekrachtigen, want wie loopt er nou zomaar met een boksbeugel op school rondquote:Op dinsdag 24 april 2007 01:45 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het is anders wel duidelijk dat het de bedoeling was om zoveel mogelijk schade aan te richten, anders slaat ie A) wel met zijn blote handen en B) maar 1 keer.
Ben jij weleens in een puberaal vechtpartijtje terechtgekomen? Vertel eens?quote:Op dinsdag 24 april 2007 01:45 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het is anders wel duidelijk dat het de bedoeling was om zoveel mogelijk schade aan te richten, anders slaat ie A) wel met zijn blote handen en B) maar 1 keer.
daar gaat het niet om, hij had het puur om het feit dat hij veel schade wou toebrengen. dat is ook zo anders ga je niet met een boksbeugel iemand 3 keer op zijn bek rossen PUNTquote:Op dinsdag 24 april 2007 01:52 schreef static het volgende:
[..]
Ben jij weleens in een puberaal vechtpartijtje terechtgekomen? Vertel eens?
eenschquote:Op dinsdag 24 april 2007 02:03 schreef vronie het volgende:
Het is gewoon in en in triest wat deze jongen is overkomen.
En hoe is de perceptie? Die vraag stelde ik al eerder.quote:Op dinsdag 24 april 2007 02:01 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
daar gaat het niet om, hij had het puur om het feit dat hij veel schade wou toebrengen. dat is ook zo anders ga je niet met een boksbeugel iemand 3 keer op zijn bek rossen PUNT
dat gevechten hard kunnen zijn is een feit ook op de middelbare school, maar het is ook daar niet de standaard om iemand 3 keer volop zijn bek te rossen met een boksbeugel, dat maak je mij niet wijs.
Wil het bovenstaande bericht even lezen,discussie zijn naar mij inzien niet meer nodigquote:Op dinsdag 24 april 2007 02:11 schreef static het volgende:
[..]
En hoe is de perceptie? Die vraag stelde ik al eerder.
Pffft....heb je effe?quote:Op dinsdag 24 april 2007 01:52 schreef static het volgende:
[..]
Ben jij weleens in een puberaal vechtpartijtje terechtgekomen? Vertel eens?
Hij zal bij de rechter waarschijnlijk erg op zijn woorden moeten passen juist vanwege de intentie waarmee hij die jongen te grazen ging nemen. Het kan m.i. ofwel moord worden, of zware mishandeling met de dood tot gevolg.quote:Op dinsdag 24 april 2007 01:36 schreef static het volgende:
Zoals gezegd zal hij inderdaad niet uit zijn geweest op de dood van die andere gast. Echter uit het meebrengen van een boksbeugel blijkt wel degelijk dat hij het idee had om fysieke schade aan te richten - zoveel valt simpelweg niet te ontkennen. Er zou dan het argument gemaakt kunnen worden dat hij redelijkerwijs aan had kunnen nemen dat het op het hoofd slaan met een stalen voorwerp zeer ernstige gevolgen zou kunnen hebben.quote:Op dinsdag 24 april 2007 01:36 schreef static het volgende:
wtf is schabtentie nou weerquote:Op dinsdag 24 april 2007 01:36 schreef static het volgende:
quote:
quote:Op dinsdag 24 april 2007 01:04 schreef Martijn_fijn het volgende:
....
Geen woorden voor. Waar gaat het heen in deze wereld.![]()
Sterkte aan de nabestaanden.
Als je een boksbeugel bewust mee van huis neemt, wat btw verboden wapenbezit is, en daarmee klappen uitdeelt op de slaap van een mens zou ik als officier van justitie voor moord met voorbedachte rade gaan en niet minder.quote:Op dinsdag 24 april 2007 00:42 schreef matthijst het volgende:
Zal wel doodslag zijn neem ik aan en geen moord: kan me niet voorstellen dat dat andere 16 jarige ventje van plan was om 'm dood te slaan...
Dader-pp2g:
http://www.partypeeps2000.com/members/$pepinos$/comments/1.aspx
http://www.partypeeps2000.com/members/$pepinos$.aspx
Moord is denk ik niet te bewijzen. Dan moet je namelijk aannemelijk kunnen maken dat de dader de boksbeugel van huis uit mee heeft genomen om deze persoon dood te slaan. Dus eerst dat hij de boksbeugel daadwerkelijk voor dit doel heeft meegenomen en niet uit stoerigheid of zelfverdediging in het algemeen en vervolgens nog dat hij het slachtoffer wilde doden.quote:Op dinsdag 24 april 2007 00:48 schreef M42 het volgende:
Grote kans dat hij voor doodslag veroordeeld wordt. Echter weet je van te voren wanneer je iemand wil slaan dat er een kans is op de dood. Wanneer jij dan ook nog een wapen gebruikt en meerdere mensen meeneemt dan lijkt mij opzet in het spel... 1 gerichte klap met een boksbeugel op de juiste plek tegen het hoofd waardoor het gelijk in 1 klap over was.
en vervolgens mag je je vak nergens meer uitoefenenquote:Ik zou het dus zelf als rechter met moord veroordelen
Wat een gelul. Met een boksbeugel breng je veel meer schade toe dan met een gewone vuistslag, over het algemeen. Tuurlijk kun je sterven aan een 'gewone' vuistslag, maar met een boksbeugel erbij lijkt het me de bedoeling om nóg meer schade toe te brengen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 01:36 schreef static het volgende:
[..]
Wikipediaquote:Een boksbeugel is een gevechtswapen bestaande uit een stuk ijzer dat men gebruikt om mee te slaan. Een boksbeugel is een plat stuk metaal met 4 grote cirkelvormige gaten waar men de vingers doorheen steekt en een vuist maakt. De beugel zit dan over de vinger heen en beschermt de vingers bij het slaan, ook is de impact van een slag veel groter door het harde metaal. Het slagwapen kan eventueel uitsteeksels bevatten waardoor ook de huid van de tegenstander opengehaald wordt. In een aantal Europese landen mag men een boksbeugel bij zich dragen maar in Nederland en België is het wapen verboden.
Een "verdwaalde"vuistslag op hoofd/slaap kan idd net zo goed de dood veroorzaken,quote:Op dinsdag 24 april 2007 07:06 schreef Disorder het volgende:
[..]
Wat een gelul. Met een boksbeugel breng je veel meer schade toe dan met een gewone vuistslag, over het algemeen. Tuurlijk kun je sterven aan een 'gewone' vuistslag, maar met een boksbeugel erbij lijkt het me de bedoeling om nóg meer schade toe te brengen.
In een waar geweld op scholen de normaalste zaak van de wereld is, en als je iets over zegt ben je een zeikerd, want het is "normaal"quote:Op dinsdag 24 april 2007 07:16 schreef RayMania het volgende:
Mijn god, in wat voor een wereld leven wij tegenwoordig?
Dezelfde als altijd.quote:Op dinsdag 24 april 2007 07:16 schreef RayMania het volgende:
Mijn god, in wat voor een wereld leven wij tegenwoordig?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |