quote:
Op vrijdag 27 april 2007 16:56 schreef Proud2beDiepfries het volgende:Doe zometeen even als ik het seizoen heb uitgespeeld een update van de laatste wedstrijden
Thuis tegen Inter werd het al na 3 minuten 1-0 door Sunny, helaas na 26 minuten 1-1 na een slecht uitverdedigde corner, maar vanaf de aftrap maakte Podolski 2-1. In de 55e minuut knikte Digao nog de 3-1 binnen. Helaas raakte Podolski in deze wedstrijd (weer) voor zo'n 2 weken geblesseerd
De wedstrijd tegen Sampdoria werd door mij (logischerwijs..) beschouwd als een tussendoortje, helaas had dat vervelende consequenties.. Een op en top gemotiveerd Sampdoria ging er namelijk met een vernederende 0-3 vandoor (oeps
![]()
)
Vervolgens de return tegen Inter. Marco Bernacci schoot na 12 minuten de (op dat moment) verdiende 0-1 binnen. Inter moest nog minimaal 3x scoren nu om er op z'n minst een verlenging uit te slepen. Toen het vlak voor rust 2-1 werd (doelpunten in 41e en 45e minuut) kneep ik 'm wel even, maar de 2e helft niet meer in de problemen geweest: Cisco Roma in de CL-finale tegen Real Madrid (dat Arsenal met 1-0 en 0-0 uitschakelde)
De derby tegen Lazio beloofde een knaller te worden. Lazio, op dat moment al 14 wedstrijden ongeslagen, stond 8e, maar voelde de hete adem van Palermo en een tegenvallend Juventus in z'n nek waar het de UEFA-Cup-plaatsen betrof. Daarentegen hoefde ik helemaal niets meer, de titel was al binnen en 2 weken later stond de CL-finale tegen Real Madrid voor de deur.. De verleiding om het 'rustig' aan te doen was groot, maar dat eergevoel... Lastig
![]()
Toch maar gekozen voor een B-elftal, en de eerste helft werd ik finaal van de mat gespeeld, gelukkig viel de schade dankzij uitstekend keeperswerk van Wang Dalei nogal mee: 1-0. In de 49e minuut werd het 2-0 en toen ging bij Lazio het tempo omlaag.. Hadden ze beter niet kunnen doen, want via Sunny (85e minuut) en Dica (een onterechte strafschop in de 93e minuut
![]()
) werd het 2-2
Laatste competitiewedstrijd thuis tegen Inter. Mede met het oog op de CL-finale een week later wederom niet in de sterkste opstelling aangetreden. Dat werd door Inter meteen afgestraft, na 3 minuten stond het 0-1.. Inter bleef kansen creëren, maar deze (gelukkig) ook missen en in de 36e minuut maakte Dica de (onverdiende) 1-1. 2e helft hetzelfde spelbeeld, Inter bleef voorin echter knoeien en in de slotminuten was ik via een pegel vanaf 40 meter op de lat van Alessandro Tuia zelfs nog dicht bij de 2-1, het bleef echter gelijk in Flaminio.
Eindstand Serie A:
1. Cisco Roma 38-80 2. AC Milan 38-72 3. Inter Milan 38-70 4. Fiorentina 38-70
Voor het opvijzelen van het moreel nog een oefenwedstrijdje op vrijdagavond ingepland tegen een verrassend sterk (of waren m'n spelers zo gemakzuchtig?) Bassano Virtus: 4-0
Voorbeschouwing CL-finale:Met een vrijwel fitte selectie kon ik aantreden tegen Real Madrid. Helaas werd Omar Esparza opgeroepen voor de Noord-Amerikaanse Gold Cup, dit gold aan Madrileense zijde voor linksbuiten Guardado en verdedigende middenvelder Pineda.. Al zal dat voor hun minder erg zijn geweest, als je spelers als Ballack, Van Nistelrooij en De la Red buiten je 'Europese selectie' kunt laten
![]()
Cicinho was geblesseerd
De finale:Ik heb geen idee waar Real mee bezig was.. Het begon voor mij dramatisch na een strakke counter die na welgeteld 41 seconden door Higuain werd afgerond, 1-0 Real.. In het vervolg van de wedstrijd liet ik de tegenstander echter alle hoeken van het veld zien en in de 26e minuut maakte Ääritalo de dik verdiende 1-1. In het vervolg van de wedstrijd kreeg ik nog zeker 5 100%-kansen, echter keepte Iker Cassilas de wedstrijd van z'n leven. In de verlenging kreeg Real-speler Behrami nog de rode kaart (2x geel) voorgeschoteld, echter mocht het mij niet baten, het werd strafschoppen.... De eerste 4 werden netjes benut door achtereenvolgens Tuia (C), Gago (R), Dessena (C), Bueno (R). Vervolgens mocht m'n supertalent Emedio Costanzo aanleggen. Helaas werd deze gestopt door Casillas en Higuaín benutte de 3e Madrileense strafschop: 3-2.. Ääritalo deed wat van hem werd verwacht, maar ook Robinho faalde niet vanaf 11 meter. Sunny moest dus scoren om nog een kans op de overwinning te behouden. Wederom Iker Casillas pareerde een zwakke inzet, eindstand 4-3. Real Madrid wint de Champions League
Hoewel dit een fantastische seizoen is geweest, veel meer dan waar ik vooraf op had durven hopen, toch een kleine teleurstelling als je zo dicht bij een megastunt bent geweest
Voor mij was dit dan het einde van de challenge, ik vond het, natuurlijk grotendeels door de successen die ik met Cisco (
![]()
) heb weten te behalen, heel erg leuk om te doen. Een volgende challenge zal ik zeker weer proberen aan deel te nemen, alhoewel ik het momenteel wel erg druk heb met m'n studie. Aan de andere kant, het is wel een hele uitdaging om in een volgende challenge weer zo succesvol te worden en FM is erg verslavend..
Ik denk dat ik voorlopig nog even door ga met deze Cisco-game. M'n sc Heerenveen-game ben ik toch enigszins op uitgekeken, en er valt met Cisco toch nog het nodige te bereiken
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick:
SC diepFries (
1295088)