Dit postte ik in het topic wat ging over of Dirk Scheringa arrogant zou zijn of niet,
hier, maar past in dit topic iets beter:
Ik vind hem niet bepaald arrogant, ik vind sommige dingen die hij doet een beetje onprofessioneel, zoals het stadionverbod voor Martin van Geel. Arrogant lijkt hij mij echter niet, hij heeft de zaken momenteel gewoon goed voor elkaar.
Het woord "arrogantie" wordt echter zo snel gebruikt, iedereen vindt heel Ajax arrogant terwijl Ten Cate de enige is die Ajax een slechte naam bezorgt momenteel, en dit is niet eens vanwege arrogantie. Slechte prestaties liggen aan alles behalve het team (ik ben overigens Ajax-supporter, maar niet echt fanatiek ofzo, ik zal geen minuut minder slapen als AZ kampioen wordt want ze speelden dit seizoen het mooiste voetbal, met Twente). Echter, als ik de spelers interviews hoor geven, dan kan ik echt met de beste wil in de meeste dingen geen arrogantie zien. Hetzelfde geldt voor Dirk Scheringa, die man is gewoon trots op wat zijn club presteert, en geef hem eens ongelijk. Hij is al een jaar of 17 (weet het niet precies, lang in ieder geval) voorzitter van AZ, hij leeft zowat voor die club. Als ze dan na jaren eerste divisie de weg naar boven inslaan en het uiteindelijk bekronen met een kampioenschap, dan gun ik dat Dirkie van harte, ook al brengt hij alleen maar kutreclames op TV.
Henkie, Lowieke en Ronnie zijn niet arrogant, je kan als coach simpelweg niet gaan zeggen dat het gespeeld is voor het daadwerkelijk gespeeld is. Je moet altijd het vertrouwen uitstralen in je team, en als sommige mensen dat als arrogantie zien, so be it. Zo werkt het nou eenmaal in de topsport. Ze doen dat allemaal om hun teams te motiveren. Een leuke bijkomstigheid is dat alle pers zich momenteel en masse op de coaches stort, en de spelers 'rustig' hun seizoen af kunnen maken. Bij Feyenoord ligt een enorme druk op de spelers omdat Erwin Koeman zelf al aangeeft dat het een heel zwaar seizoen gaat worden, en zich er dus eigenlijk wat makkelijk vanaf maakt. Ten Cate en Koeman die zeggen dat ze kampioen worden krijgen wel de wind van voren van de pers, maar als het eens misgaat krijgen zij ook de wind van voren, en niet de spelers.
Psychologie is belangrijk in de topsport, sommige mensen hebben dat door, andere mensen zijn helaas erg kortzichtig.
Beter één joint in de hand, dan tien Joint Strike Fighters in de lucht.