abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48623833
Vorige discussies:
Discussie 16: Gamen onder invloed!
Discussie 15: Gamen zet jongeren aan tot geweld
Discussie 14: Microsoft weigert hulp bij opsporen Xbox 360 dief

Top Tien consoles allertijden
quote:
Gametrailers heeft weer een top 10 samengesteld. Dit keer bekijken ze de 10 beste consoles allertijden. We zien onder andere de Dreamcast, GameBoy en PlayStation langskomen. Wie staat er op één? Neem *HIER* dan een kijkje.
En voor de mensen die geen zin hebben om het filmpje te bekijken of het niet kunnen bekijken, de top tien:

1. Sony PlayStation
2. Super Nintendo
3. Nintendo Entertainment System
4. Sony PlayStation 2
5. Game Boy Advanced
6. Sega Genesis
7. Nintendo 64
8. Game Boy
9. Atari 2600
10. Sega Dreamcast

Wat is jouw top tien? En waarom? Of klopt ie wel aardig met bovenstaande?

[ Bericht 16% gewijzigd door Anne op 23-04-2007 10:38:44 ]
pi_48624199
Waarom een top 10, zo heel erg veel (succesvolle) consoles zijn er toch niet? Doe dan een top 3 ofzo
  maandag 23 april 2007 @ 10:15:26 #3
35662 Heintje
Gears of War.
pi_48624223
Misschien is het wel makkelijk als iemand even het lijstje kan posten. Beetje lastig als je een filmpje van 5 minuten moet kijken daarvoor. Wat trouwens wel interesant is voor hun onderbouwing.

Op zich ben ik het redelijk eens met het lijstje, alleen zitten er iets te veel handhelds in vind ik. En iets meer nieuwe consoles / handhelds zouden ook wel mogen. Zeker de DS verdient wel een plaatsje. En de Xbox mag er ook wel in vanwegen het op de kaart zetten van online gamen op consoles.

[ Bericht 5% gewijzigd door Heintje op 23-04-2007 10:27:17 ]
Op vrijdag 1 juni 2007 11:29 schreef Tain het volgende:
Deze uitspraak mag hier ook wel staan
Spel- en typefouten voorbehouden.
  maandag 23 april 2007 @ 10:22:08 #4
35662 Heintje
Gears of War.
pi_48624427
quote:
Op maandag 23 april 2007 10:14 schreef Lightning_NL het volgende:
Waarom een top 10, zo heel erg veel (succesvolle) consoles zijn er toch niet? Doe dan een top 3 ofzo
Er zijn er toch al behoorlijk veel. En succesvol is natuurlijk geen eis om in die lijst te staan. Al valt het wel op dat ze van succesvolle consoles dat wel als argument gebruiken om hem er in te zetten.
pi_48624778
quote:
Op maandag 23 april 2007 10:14 schreef Lightning_NL het volgende:
Dat kan ook . Als mensen er meer weten te noemen of minder mag natuurlijk ook.

En voor de mensen die geen zin hebben om het filmpje te bekijken of het niet kunnen bekijken, de top tien:

1. Sony PlayStation
2. Super Nintendo
3. Nintendo Entertainment System
4. Sony PlayStation 2
5. Game Boy Advanced
6. Sega Genesis
7. Nintendo 64
8. Game Boy
9. Atari 2600
10. Sega Dreamcast
  maandag 23 april 2007 @ 10:47:33 #6
35662 Heintje
Gears of War.
pi_48625172
Wat mij een beetje stoort aan dit lijstje is dat de PS en de PS2 dicht bij elkaar liggen qua console dan. En dat geldt ook voor de NES en de SNES.
De tweede is gewoon een update van de eerste en voegt niet echt veel toe naar mijn idee.
pi_48625245
tja.. ik vind het ook geen net lijstje. PS1 en PS2 zijn goede consoles en hebben een grote fanbase, maar om nou te zeggen dat de PS1 de beste console aller tijden is???

Super Nintendo had van mij duidelijk op nummer 1 mogen staan.
  maandag 23 april 2007 @ 10:54:50 #8
35662 Heintje
Gears of War.
pi_48625403
De Super Nintendo heb ik nooit mee gespeeld. Zou dus ook niet weten ofdat die op 1 zou moeten staan.
Mijn inziens is het gewoon een update van de NES. Niks vernieuwends ofzo.
  maandag 23 april 2007 @ 10:56:44 #9
177166 noemmemaarjuanita
want zo heet ik niet
pi_48625454
De Dreamcast mag van mij wel een paar plaatsjes omhoog
(Een stuk of 9 ofzo)

Het was de eerste next-gen 128-bit console, zag er erg goed uit grafisch en had leuke spellen
Spiritualiteit is voor mensen zonder geld.
  maandag 23 april 2007 @ 10:58:31 #10
35662 Heintje
Gears of War.
pi_48625516
quote:
Op maandag 23 april 2007 10:56 schreef noemmemaarjuanita het volgende:
De Dreamcast mag van mij wel een paar plaatsjes omhoog
(Een stuk of 9 ofzo)
Het zou wel fijn zijn als je ook even zegt waarom dan.
Het is een discussie topic, geen lijstjes topic.
pi_48625531
Qua speelplezier staat de Megadrive voor mij op 1, daarna de Nintendo DS gevolgd door de GBA. Overige consoles vind ik toch vaak meer van hetzelfde en qua persoonlijke smaak weinig boeiend.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_48626000
Hmmm.....

Voor mij, ook al is het geen console, is de Nintendo DS mijn beste aankoop. En daarna vind ik de SNES het tofst Op drie de Nintendo Wii, ook al is sie er nog maar net
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_48626011
quote:
Op maandag 23 april 2007 10:54 schreef Heintje het volgende:
De Super Nintendo heb ik nooit mee gespeeld. Zou dus ook niet weten ofdat die op 1 zou moeten staan.
Mijn inziens is het gewoon een update van de NES. Niks vernieuwends ofzo.
Of de snes op 1 moet weet ik ook niet zo zeker, maar ik vind wel dat er een heel groot verschil zit tussen de nes en de snes.

De nes is zo razend populair geworden omdat het eigenlijk de eerste console was met het businessmodel wat tegenwoordig nog steeds geldt. Je kon er gewoon van uitgaan dat de game die je kocht het goed deed op je nes en je had keuze uit de beste games die op dat moment bestonden. Het was echter een console met heel veel beperkingen en op een zeer zeldzame uitzondering na zijn de games die er op uit zijn gekomen eigenlijk niet meer speelbaar.

De snes is een console die echte tijdloze toppers heeft voortgebracht, een 2d console waarvan het leek dat de enige beperkingen die het had de beperkingen waren die nintendo had opgelegd. Games als super metroid en link to the past zijn eigenlijk niet meer te vergelijken met de originele uit die series. Ook andere ontwikkelaars hadden op de snes games die niet meer te vergelijken waren met de games op de nes, moet je bijvoorbeeld de snes Final fantasy's eens vergelijken met die op de nes.

Behalve het feit dat de games op de snes gewoon van een andere orde zijn had de hardware trouwens ook wat vernieuwingen. Bij de snes heeft het geluid erg veel aandacht gekregen en is in vergelijking met de concurrent uit die tijd en alles wat ervoor kwam geweldig, en de controller had ook een geweldige metamorfose doorgemaakt. Van een vierkant ding met een d-pad en 2 knoppen naar een ergonomische controller met schouderknoppen.
  maandag 23 april 2007 @ 11:16:21 #14
160178 vdvorst
vdvorst dus
pi_48626067
1: PC
2: PS2
3: PS3
4: GAME BOY!!!
5: Wii
6: X360
7: Xbox
8: PS
9: Nintendo 64
Kom eens langs op #fokwhatpulse op irc! (irc.fok.nl)
pi_48626108
quote:
Op maandag 23 april 2007 11:14 schreef RaymanNL het volgende:
Hmmm.....

Voor mij, ook al is het geen console, is de Nintendo DS mijn beste aankoop. En daarna vind ik de SNES het tofst Op drie de Nintendo Wii, ook al is sie er nog maar net
En nu nog waarom .
  maandag 23 april 2007 @ 11:21:33 #16
35662 Heintje
Gears of War.
pi_48626229
quote:
Op maandag 23 april 2007 11:14 schreef RaymanNL het volgende:
Hmmm.....

Ik weet ook niet ofdat ze de nieuwste generatie niet meegenomen hebben. Ergens kan ik dat wel begrijpen. Aangezien daarvan nog niet echt de impact te zien is.
Maar de DS had echt wel in het lijstje moeten staan.

Ik ben wel met je eens dat de vooruitgang van de NES naar de SNES groot is. Maar hat was allebij 2D. Persoonlijk zou ik maar 1 van de 2 in het lijstje zetten. of dege waar het mee begonnen is of de gene die het geperfectioneerd heeft.
Een nog mooiere optie zou zijn om ze in het lijstje samen te voegen. Vanwege de grote overeenkomsten.
  maandag 23 april 2007 @ 11:22:40 #17
35662 Heintje
Gears of War.
pi_48626261
quote:
Op maandag 23 april 2007 11:16 schreef vdvorst het volgende:
1: PC
2: PS2
3: PS3
4: GAME BOY!!!
5: Wii
6: X360
7: Xbox
8: PS
9: Nintendo 64
De PC hoort volgens mij ook wel in het lijstje. Alleen de PC is geen console. Hooguit een game platform.
  maandag 23 april 2007 @ 11:23:41 #18
160178 vdvorst
vdvorst dus
pi_48626291
quote:
Op maandag 23 april 2007 11:22 schreef Heintje het volgende:

[..]

De PC hoort volgens mij ook wel in het lijstje. Alleen de PC is geen console. Hooguit een game platform.
Je kunt er op gamen, dus vind ik het ook een console,
net als een gsm nu niet alleen om te bellen is, is een pc niet alleen om te gamen, maar het kan ook,

dus ik neem die mee in mijn lijstje
Kom eens langs op #fokwhatpulse op irc! (irc.fok.nl)
  maandag 23 april 2007 @ 11:30:41 #19
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_48626519
Ik ben het wel redelijk eens met die lijst zeker de psx op nr 1 ook al heb ik die gehad.
Maar die sloeg toch wel in als een bom en zeker knap om als nieuwkomer de gevestigde orde zo weg te vagen.

Verder mocht van mij de PSP ook wel in de lijst niet eens omdat ik die zo super vind maar omdat het zon sprong vooruit was en nintendo toen ook echt met iets nieuws moest komen i.p.v de gameboy steeds ietjes verbeteren.

Xbox heb ik ook gehad en vond het een goede console maar niet echt een plaatjes waardig in die lijst hij kwam later dan de ps2 en ging ook weer eerder weg zonder echt iets moois gedaan te hebben.

De xbox 360 vind ik wel een topper zeker kwa spellen die nog uit gaan komen en het perfecte xbox live waardoor je echt een community krijgt.

Top 4 zou bij mij zijn:

PSX
PS2
XBOX 360
DS lite
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_48628545
quote:
Op maandag 23 april 2007 11:21 schreef Heintje het volgende:Ik ben wel met je eens dat de vooruitgang van de NES naar de SNES groot is. Maar hat was allebij 2D. Persoonlijk zou ik maar 1 van de 2 in het lijstje zetten.

Een nog mooiere optie zou zijn om ze in het lijstje samen te voegen. Vanwege de grote overeenkomsten.
Dan zou je slechts een top 2 kunnen maken. 2D consoles en 3D consoles. Ook alles voor de nes was natuurlijk 2D, en alles sinds de playstation is dan allemaal 1 pot nat. Want wat is nou eenmaal het verschil tussen de playstation 1 en de xbox 360? Ja, graphics, spelaanbod en wat randfeatures zoals online, net zoals bij de nes en de snes.
  maandag 23 april 2007 @ 12:42:11 #21
35662 Heintje
Gears of War.
pi_48628796
quote:
Op maandag 23 april 2007 12:33 schreef YourMaster het volgende:

[..]

Dan zou je slechts een top 2 kunnen maken. 2D consoles en 3D consoles. Ook alles voor de nes was natuurlijk 2D, en alles sinds de playstation is dan allemaal 1 pot nat. Want wat is nou eenmaal het verschil tussen de playstation 1 en de xbox 360? Ja, graphics, spelaanbod en wat randfeatures zoals online, net zoals bij de nes en de snes.
Er zit natuurlijk nog wel een behoorlijk verschil tussen een door ontwikkeling of een systeem van een concurent.
Het komt er gewoon op neer dat een bedrijf met die tweede console de gebreken van de eerste oplossen zonden iets nieuws toe te voegen.
Een concurent zal toch wel iets anders moeten doen anders is het plagiaat.
  maandag 23 april 2007 @ 12:59:22 #22
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_48629261
Mijn favoriet allertijden is de SNES. Hiermee ben ik ECHT begonnen met gamen (de NES was leuk, maar ik zat meer in de speeltuin en op het voetbalveld ). Games als Donkey Kong Country, Mario Kart, Terranigma, Chrono Trigger en Yoshi's Island heb ik uren lang gespeeld. Mario Kart en Chrono Trigger zijn ook meteen mijn favoriete multiplayer en singleplayer games allertijden.

Op de tweede plek komt de PlayStation 2. Biede God of War games, Final Fantasy X en vele andere RPGs maken deze console erg geliefd bij me. Doordat ik FFVII, VIII en IX ook op de PS2 heb gespeeld staat de PSOne niet in mijn lijstje overigens. Andere games van die console heb ik niet gespeeld.

Derde in de lijst is de GBA. Deze handheld (en dan vooral de SP en Micro versies) heb ik overal mee naar toe genomen en het is de console waar ik de meeste games voor heb geloof ik. Advance Wars, Mario Kart, FF remakes, Summon Night, FF Tactics en tientallen andere games maakten mijn treinreizen stukken minder vervelend.

Overige posities in de top 10:

4 GameCube
5 GameBoy Classic
6 Xbox 360
7 NES
8 Nintendo DS

De andere platformen waarop ik gegamed heb (Xbox, Dreamcast, Virtual Boy en PC) zijn te grote flops in mijn ogen met een enkele topgame. En ja, ik noem de Dreamcast en de Xbox een flop.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  maandag 23 april 2007 @ 13:08:26 #23
35662 Heintje
Gears of War.
pi_48629552
De Xbox is wel een beetje een flop geweest. Toch heeft die wel het online console gamen op de kaart gezet.
En dankzij de mod chips is een console meer een home entertaiment ding geworden dan alleen een spelletjes computer.

Ik denk dus dat de Xbox toch wel belangrijk is geweest voor het gamen zoals we dat nu kennen.
  maandag 23 april 2007 @ 13:14:35 #24
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_48629768
Elke console, of manier waarop de fabrikant gamen zag, is belangrijk geweest. De Virtual Boy van Nintendo was ook belangrijk, en de 10000 verschillende hardware upgrades van SEGA tussen Megadrive en Saturn ook.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  maandag 23 april 2007 @ 13:16:00 #25
35662 Heintje
Gears of War.
pi_48629823
quote:
Op maandag 23 april 2007 13:14 schreef Notorious_Roy het volgende:
Elke console, of manier waarop de fabrikant gamen zag, is belangrijk geweest. De Virtual Boy van Nintendo was ook belangrijk, en de 10000 verschillende hardware upgrades van SEGA tussen Megadrive en Saturn ook.
Maar de mate waarin het belangrijk is verschilt wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')