En voor de mensen die geen zin hebben om het filmpje te bekijken of het niet kunnen bekijken, de top tien:quote:Gametrailers heeft weer een top 10 samengesteld. Dit keer bekijken ze de 10 beste consoles allertijden. We zien onder andere de Dreamcast, GameBoy en PlayStation langskomen. Wie staat er op één? Neem *HIER* dan een kijkje.
Er zijn er toch al behoorlijk veel. En succesvol is natuurlijk geen eis om in die lijst te staan. Al valt het wel op dat ze van succesvolle consoles dat wel als argument gebruiken om hem er in te zetten.quote:Op maandag 23 april 2007 10:14 schreef Lightning_NL het volgende:
Waarom een top 10, zo heel erg veel (succesvolle) consoles zijn er toch niet? Doe dan een top 3 ofzo
Dat kan ookquote:Op maandag 23 april 2007 10:14 schreef Lightning_NL het volgende:
Waarom een top 10, zo heel erg veel (succesvolle) consoles zijn er toch niet? Doe dan een top 3 ofzo
Het zou wel fijn zijn als je ook even zegt waarom dan.quote:Op maandag 23 april 2007 10:56 schreef noemmemaarjuanita het volgende:
De Dreamcast mag van mij wel een paar plaatsjes omhoog
(Een stuk of 9 ofzo)
Of de snes op 1 moet weet ik ook niet zo zeker, maar ik vind wel dat er een heel groot verschil zit tussen de nes en de snes.quote:Op maandag 23 april 2007 10:54 schreef Heintje het volgende:
De Super Nintendo heb ik nooit mee gespeeld. Zou dus ook niet weten ofdat die op 1 zou moeten staan.
Mijn inziens is het gewoon een update van de NES. Niks vernieuwends ofzo.
En nu nog waaromquote:Op maandag 23 april 2007 11:14 schreef RaymanNL het volgende:
Hmmm.....
Voor mij, ook al is het geen console, is de Nintendo DS mijn beste aankoop. En daarna vind ik de SNES het tofstOp drie de Nintendo Wii, ook al is sie er nog maar net
![]()
Ik weet ook niet ofdat ze de nieuwste generatie niet meegenomen hebben. Ergens kan ik dat wel begrijpen. Aangezien daarvan nog niet echt de impact te zien is.quote:Op maandag 23 april 2007 11:14 schreef RaymanNL het volgende:
Hmmm.....
Voor mij, ook al is het geen console, is de Nintendo DS mijn beste aankoop. En daarna vind ik de SNES het tofstOp drie de Nintendo Wii, ook al is sie er nog maar net
![]()
De PC hoort volgens mij ook wel in het lijstje. Alleen de PC is geen console. Hooguit een game platform.quote:Op maandag 23 april 2007 11:16 schreef vdvorst het volgende:
1: PC
2: PS2
3: PS3
4: GAME BOY!!!
5: Wii
6: X360
7: Xbox
8: PS
9: Nintendo 64
Je kunt er op gamen, dus vind ik het ook een console,quote:Op maandag 23 april 2007 11:22 schreef Heintje het volgende:
[..]
De PC hoort volgens mij ook wel in het lijstje. Alleen de PC is geen console. Hooguit een game platform.
Dan zou je slechts een top 2 kunnen maken. 2D consoles en 3D consoles. Ook alles voor de nes was natuurlijk 2D, en alles sinds de playstation is dan allemaal 1 pot nat. Want wat is nou eenmaal het verschil tussen de playstation 1 en de xbox 360? Ja, graphics, spelaanbod en wat randfeatures zoals online, net zoals bij de nes en de snes.quote:Op maandag 23 april 2007 11:21 schreef Heintje het volgende:Ik ben wel met je eens dat de vooruitgang van de NES naar de SNES groot is. Maar hat was allebij 2D. Persoonlijk zou ik maar 1 van de 2 in het lijstje zetten.
Een nog mooiere optie zou zijn om ze in het lijstje samen te voegen. Vanwege de grote overeenkomsten.
Er zit natuurlijk nog wel een behoorlijk verschil tussen een door ontwikkeling of een systeem van een concurent.quote:Op maandag 23 april 2007 12:33 schreef YourMaster het volgende:
[..]
Dan zou je slechts een top 2 kunnen maken. 2D consoles en 3D consoles. Ook alles voor de nes was natuurlijk 2D, en alles sinds de playstation is dan allemaal 1 pot nat. Want wat is nou eenmaal het verschil tussen de playstation 1 en de xbox 360? Ja, graphics, spelaanbod en wat randfeatures zoals online, net zoals bij de nes en de snes.
Maar de mate waarin het belangrijk is verschilt wel.quote:Op maandag 23 april 2007 13:14 schreef Notorious_Roy het volgende:
Elke console, of manier waarop de fabrikant gamen zag, is belangrijk geweest. De Virtual Boy van Nintendo was ook belangrijk, en de 10000 verschillende hardware upgrades van SEGA tussen Megadrive en Saturn ook.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |