abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48038977
Ja, hoi, nieuw idee:
quote:
Op woensdag 4 april 2007 18:02 schreef Ge4ce het volgende:
Edit2> Misschien een idee om elke week een polletje te maken over een onderwerp? (Al hebben we fok.games die er af en toe eentje heeft)
Wil je een suggestie doen voor een nieuwsbericht/iets anders voor volgende week?
Doe dat dan even in ons feedbacktopic, of via PM, of via mail, of via een topicreport!

Microsoft weigert hulp bij opsporen Xbox 360 dief
quote:
Een gebruiker van het drukbezochte Macrumors forum kwam onlangs weinig vrolijk thuis, er bleek bij hem in gebroken te zijn. Apart genoeg was alleen zijn Xbox 360 met accessoires meegenomen. Een HDTV, een Macbook en een Wii stonden er nog gewoon. Natuurlijk liet hij de politie langskomen om onder andere naar vingerafdrukken te zoeken, iets wat helaas niks opleverde. Tevens kon de man de politie assisteren met een lijst van gestolen games en de bon van de 360 waarop het serienummer ervan staat. De man plaatste in zijn initiële post op het macrumors forum tevens zijn gamertag zodat men kon zien of iemand online zou gaan met de Xbox 360.

Het verhaal werd aparter toen twee dagen later de Xbox 360 ineens via WiFi verbond met zijn computer. Dit via de Connect 360 service waarmee films, foto's en muziekbestanden gedeeld kunnen worden. Dit gaf dus aan dat de Xbox 360, die aangesloten was op het netwerk via WiFi adapter, nog binnen het bereik van het netwerk van de man zat. Na wat rondkijken in de buurt wist hij dan ook te bepalen in welke huizen zijn 360 nu zou kunnen verblijven omdat nergens anders 's nachts de TV of het licht aan stond terwijl de 360 verbonden was. Voor extra bewijs bleef de man bijhouden wanneer de Xbox 360 online kwam en wie er in zijn buurt dan thuis was.

Omdat er echter geen direct bewijs was kon de politie niks doen om de situatie te verhelpen. Langsgaan bij de verdachte huizen zou er tevens enkel toe kunnen leiden dat de dieven de 360 zouden dumpen. Enige dagen later stopte de 360 met het verschijnen op het wireless netwerk, maar bleek de console wel het internet op te gaan met de account van de originele eigenaar.

Hieruit volgt natuurlijk dat Microsoft makkelijk in logs kan terugvinden van welk IP adres de logins afkomstig zijn. Het bleek echter dat Microsoft onder geen beding bereid was om aan dit verzoek gehoor te geven. Noch de politie noch de originele eigenaar van de console kregen een positief antwoord. Volgens Microsoft was het onmogelijk om het IP adres af te lezen bij een login op Xbox Live.

Het is afwachten of er ooit nog schot in de zaak komt, maar het lijkt onwaarschijnlijk dat de man ooit nog zijn Xbox 360 terug zal zien zolang Microsoft niet bereid is om hulp te bieden.
Vind jij dat Microsoft mee moet werken om de dief te vinden? Waarom wel? Waarom niet?
pi_48043536
Nou, goed, privacy statement van Microsoft:
quote:
Sharing of Your Personal Information

Except as described in this statement, we will not disclose your personal information outside of Microsoft and its controlled subsidiaries and affiliates without your consent. Some Microsoft sites allow you to choose to share your personal information with select Microsoft partners so that they can contact you about their products, services or offers. Other sites, such as MSN, do not share your contact information with third parties for marketing purposes, but instead may give you a choice as to whether you wish to receive communications from Microsoft on behalf of external business partners about a partner's particular offering (without transferring your personal information to the third party). See the Communication Preferences section below for more information.

Some Microsoft services may be co-branded and offered in conjunction with another company. If you register for or use such services, both Microsoft and the other company may receive information collected in conjunction with the co-branded services.

We occasionally hire other companies to provide limited services on our behalf, such as handling the processing and delivery of mailings, providing customer support, hosting websites, processing transactions, or performing statistical analysis of our services. Those companies will be permitted to obtain only the personal information they need to deliver the service. They are required to maintain the confidentiality of the information and are prohibited from using it for any other purpose.

We may access and/or disclose your personal information if we believe such action is necessary to: (a) comply with the law or legal process served on Microsoft; (b) protect and defend the rights or property of Microsoft (including the enforcement of our agreements); or (c) act in urgent circumstances to protect the personal safety of users of Microsoft services or members of the public.
pi_48047410
Ik ben tegen.
pi_48047849
quote:
Op donderdag 5 april 2007 16:37 schreef EricG het volgende:
Ik ben tegen.
Het belangrijkste is: Waarom
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_48048519
quote:
Op donderdag 5 april 2007 16:48 schreef RaymanNL het volgende:

[..]

Het belangrijkste is: Waarom
Oh.
pi_48071943
*schop* Ik begin dan wel een beetje: Ja en nee.

Ik zou het niet erg vinden als ze mee zouden werken als het dit soort zaakjes betreft. Zolang het dan maar niet vaker gaat gebeuren, het vrijgeven van privégegevens.

Maar ik snap ook wel dat Microsoft het niet wil. Het gaat tegen hun eigen 'policy' in. Privé is privé. En ik ben uiteraard ook blij dat dat zo is. Maar het geeft ook wel een soort vrijbrief voor mensen om daar misbruik van te maken. En dát vind ik dan weer niet kunnen.

Dus tja. Ja en nee dus.
  vrijdag 6 april 2007 @ 15:40:03 #7
35662 Heintje
Gears of War.
pi_48081554
Ze moeten de gegevens niet zomaar weggeven natuurlijk.
Maar als de politie daar om vraagt dan wel.
Zo'n grote moeite kan het niet zijn. Zit je alleen nog met het probleem dat je ook de ISP nodig hebt voor de gegevens die bij het IP horen.

Maar de politie moet toch ook heel makkelijk een bevel aan kunnen vragen waardoor Microsoft niks meer te willen heeft. Dus waarom dat niet gebeurd is ook een raadsel.

[Edit]
Nou ik er over nadenk wat ik net getypt heb hoeven ze dus helemaal niet de gegevens af te staan.
En de politie moet gewoon met een bevel komen. Dan moeten ze de gegevens natuurlijk wel afstaan.
Dus een rechter moet die beslissing maar maken.

Al is het wel netjes als MS mee had gewerkt.
[/Edit]

[ Bericht 28% gewijzigd door Heintje op 06-04-2007 15:56:38 ]
Op vrijdag 1 juni 2007 11:29 schreef Tain het volgende:
Deze uitspraak mag hier ook wel staan
Spel- en typefouten voorbehouden.
  vrijdag 6 april 2007 @ 16:01:27 #8
35662 Heintje
Gears of War.
pi_48082139
Misschien is het ook wel slim om het onderwerp in de TT te zetten. Het loopt nou niet echt storm hier.
pi_48084845
Het moet kunnen mits het bedrijf waaraan het verleent word er verantwoordelijk met de gegevens omgaat. (algemene policie, regeltjes en dergelijken)

Het gaat om een misdrijf, als mensen erachter komen dat wanneer ze ongestraft andersmans console kunnen stelen...organizeerde misdrijf tot gevolg.
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 16:01 schreef Heintje het volgende:
Misschien is het ook wel slim om het onderwerp in de TT te zetten. Het loopt nou niet echt storm hier.
Inderdaad. Iets als: Discussie 14: Microsoft weigert hulp bij opsporen Xbox 360 dief
Mijn Last.fm, Whatpulse en MAL profiel.
  vrijdag 6 april 2007 @ 17:35:25 #10
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_48085089
Microsoft belemmerd de rechtsgang door informatie achter te houden. Lijkt me duidelijk dus.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
  zaterdag 7 april 2007 @ 16:15:54 #11
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_48111817
bump.
pi_48111951
quote:
MS is ineens negatief in het nieuws zeg de laatste tijd.. Sony bash hype is over, op naar MS??!?

Maar wel lullig dat dat niet eventjes uitgezocht wordt. Op z'n minst dan met het regelen van een nwe account en X360. Ofzo..
Deze stond trouwens in de reacties van FOK!games.
Daar ben ik het dan weer totaal niet mee eens, met het laatste zinnetje.

Als het goed is kan de gebruiker in ieder geval geen misbruik van je account maken, aangezien jij een "recover your gamertag" kan uitvoeren waarna je je account gewoon weer terug hebt. Alleen heb je dan je savegames niet meer geloof ik? Maar goed, boeiend .

En als Microsoft die persoon een nieuwe Xbox 360 zou geven, denk ik dat er een hele hoop 360's zullen worden gestolen dan .
  maandag 9 april 2007 @ 08:21:34 #13
35662 Heintje
Gears of War.
pi_48137353
Maar had de politie niet gewoon met een bevel voor die gegevens aan moeten komen. Tenslote om bij iemand binnen te mogen kijken hebben ze ook een bevel nodig. Waarom zou de politie hier uit moeten gaan van de vriendelijkheid van MS?
pi_48139769
Bestaat er zoiets wel? Een "digitaal bevel"?
Mijn Last.fm, Whatpulse en MAL profiel.
  maandag 9 april 2007 @ 11:30:48 #15
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_48140001
quote:
Op maandag 9 april 2007 11:20 schreef Ge4ce het volgende:
Een digitaal bevel? Voor mensen in Second Life bedoel je?
  maandag 9 april 2007 @ 11:31:30 #16
35662 Heintje
Gears of War.
pi_48140013
quote:
Op maandag 9 april 2007 11:20 schreef Ge4ce het volgende:
Ik heb best veel afleveringen van CSI gezien. (weet niet in welk land dit zich afspeeld en of het daar het zelfde werkt dan in Amerika)
Maar daar kunnen ze over wel een warrent voor krijgen. Hebben ze een schoen afdruk gevonden krijgen ze een bevel om iedereens schoenen in beslag te nemen. En ook een computer kunnen ze inbeslag nemen als daar reden toe is. En ik weet bijna zeker dat MS wel bereid is die gegevens af te staan als er gedreigt wordt die server in beslag te nemen.
Of er ook een bevel is voor alleen de data weet ik eigenlijk niet. Maar iemand zijn telefoon gegevens op vragen is ook geen probleem.

En MS is een Amerikaans bedrijf dus onder het mom terrorisme worden echt al de gegevens wel bij gehouden.
pi_48141019
quote:
Op maandag 9 april 2007 08:21 schreef Heintje het volgende:
Maar had de politie niet gewoon met een bevel voor die gegevens aan moeten komen. Tenslote om bij iemand binnen te mogen kijken hebben ze ook een bevel nodig. Waarom zou de politie hier uit moeten gaan van de vriendelijkheid van MS?
Ik vraag me af of ze dat niet hebben gedaan? Als wij al zo logisch denken, mag je toch verwachten dat de politie dat ook doet .
  maandag 9 april 2007 @ 12:41:04 #18
167723 sanni
Acima de seu
pi_48142186
OT: Ik zou geen traan laten om die XBox als je ziet wat er wel is blijven staan. MacBook,Wii

Edit: daarintegen is het een illustere hoop te denken dat dit soort bedrijven mee gaan helpen jouw prive-zaakjes op te lossen. Hooguit uit coulance kunnen ze dat doen maar formeel niet. Men is alleen geintresseerd als je geld komt brengen. Voor de rest: don't bother us
  maandag 9 april 2007 @ 13:19:51 #19
35662 Heintje
Gears of War.
pi_48143370
quote:
Op maandag 9 april 2007 12:04 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Ik vraag me af of ze dat niet hebben gedaan? Als wij al zo logisch denken, mag je toch verwachten dat de politie dat ook doet .
Maar als de politie met een bevel van de rechter komt heeft MS niks meer te zeggen.
Of het moet zijn dat je die internationale onzin krijgt. Dus dat de server in een ander land staat waar die rechter dan weer niks over te zeggen heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')