abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48176523
Vorige discussie: Discussie 14: Microsoft weigert hulp bij opsporen Xbox 360 dief

Link naar het hele nieuwsbericht.
quote:
A teenager who was crazed by high-strength cannabis butchered a grandmother after 'voices in his head' told him to stab a woman.

.............

The 17-year-old claimed 'gangster voices' from the ultra-violent computer game Grand Theft Auto had set him on a mission to stab a black woman.

.............

"Maxwell said in the months before the killing he was playing Grand Theft Auto to the exclusion of anything else.

"He had smoked cannabis the night before, he took a knife from the kitchen and went out to stab someone. After he stabbed Mrs Tulloch he ran home and told his mother what he had done.

"The psychiatric assessment is that he is a great risk to others and will be for many years."

.............

Maxwell has since been diagnosed with schizophrenia. Yesterday he was detained indefinitely under the Mental Health Act after pleading guilty to manslaughter on the grounds of diminished responsibility.

Paul Jenkins, chief executive of mental health charity Rethink, said: 'While there can be several triggers for mental illness, we know that if used by people under 18, cannabis doubles the risk of psychosis.
Onderzoeken naar geweld in games.

Karen Sternheimer, een vooraanstaande Amerikaanse sociologe vindt van niet.

Berlijn wil zo snel mogelijk een verbod op geweldadige games voor de jeugd.

En zo zijn er nog veel meer nieuwsberichten te vinden over het feit of games nou werkelijk jongeren aanzet tot geweld. De een zegt van wel, de ander zegt van niet. Wat denk jij? En vooral, waarom denk jij dat?
pi_48176719
Ik denk dat het niet door de games komt, maar door de drugs (in dit geval). Waarom? omdat als je games speelt als het goed is bij je nuchtere verstand bent. Drugs(inc. Alcohol, voordat de drugs knuffelaars gaan klagen dat drugs minder erg is dan alcohol) verandert je geestestoestand(?) en dat kan dus een druppel(die de emmer doet overlopen) zijn geweest...

of je hebt vanaf je geboorte al een kronkel in je kop natuurlijk...

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2007 14:29:51 ]
pi_48176770
Bij het bovenstaande verhaal komt het toch duidelijk naar voren dat die jongen sowieso al niet helemaal 100% in orde was. En zoals ik het lees komt het vooral door het drugsgebruik en niet door het spelen van een GTA-spel. Als ie dat spel niet had gespeeld, was het vast iets anders geweest.

Bij andere verhalen. Geen idee. Ik word zelf niet beinvloed door een game, maar wie weet is dat bij iemand anders wel zo. Maar ik kan het me niet voorstellen, dus ik weet het eigenlijk gewoonweg niet.

Daarnaast vind ik de regel van 12+, 16+, whatever games wel goed. En meer moeten ze ook niet doen.
pi_48176848
Ik denk dat het mensen wel op aparte ideeen kan brengen, maar als ze die spelletjes niet hadden, zouden ze wel wat anders verzinnen.

Wel heb ik het idee dat de jeugd een beetje afgestompt raakt voor andermans leed, maar dat heeft ook met wel meer dingen te maken dan alleen spelletjes.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  dinsdag 10 april 2007 @ 14:34:36 #5
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_48176964
quote:
The youngster started smoking cannabis and skunk as well as taking cocaine at 14. He had previously been given cautions for possessing cannabis and has two convictions for mugging and assault.
Lijkt mij in deze situatie nou niet echt een reden om een game de schuld ervan te geven
  dinsdag 10 april 2007 @ 14:37:08 #6
35662 Heintje
Gears of War.
pi_48177066
Ik denk dat games wel degelijk invloed hebben op mensen (jongeren nog net iets meer dan oudere).
Maar het is uiteindelijk een optel som van alles.
De opvoeding is ook belangrijk. In een goede opvoeding wordt echt wel duidelijk gemaakt dat die dingen in het echt niet gedaan moeten worden.
Verder heeft ook de vriendenkring van de persoon in kwestie er mee te maken.
En zelfs het nieuws waarin je regelmatig dat soort dingen hoord kan een rolletje spelen.

Het niet laten spelen van dat soort spellen is volgens mij ook niet de oplossing. 90% van het probleem ligt denk ik in de opvoeding.
Op vrijdag 1 juni 2007 11:29 schreef Tain het volgende:
Deze uitspraak mag hier ook wel staan
Spel- en typefouten voorbehouden.
pi_48177070
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 14:34 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Lijkt mij in deze situatie nou niet echt een reden om een game de schuld ervan te geven
Dat klopt helemaal. Maar why o why kiest de jongen er dan toch voor om een game de schuld te gaan geven in de vorm van stemmen e.d.?
pi_48177111
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 14:37 schreef Laniboekje het volgende:

[..]

Dat klopt helemaal. Maar why o why kiest de jongen er dan toch voor om een game de schuld te gaan geven in de vorm van stemmen e.d.?
In de hoop dat zijn straf misschien verminderd wordt? Omdat ie er zogenaamd niets aan kon doen. Dat denk ik.
  dinsdag 10 april 2007 @ 14:39:34 #9
35662 Heintje
Gears of War.
pi_48177163
Ik vraag me ook af of het wel terecht is om schiet spellen als gevaarlijk te bestempelen.
Ik denk dat race spellen gevaarlijker zijn. Die perfecte bocht kan je ook in het normale verkeer maken. Alleen als het fout gaat is er wel een heel erg realistisch schade model.
pi_48177165
Ach het zijn altijd de labielen die iets uitvreten en dat relateren aan een game. Ik vind het heerlijk om even een zooi mensen neer te knallen in een game, maar ik daarna heb ik nou niet het gevoel om met een machinegeweer de supermarkt in te rennen. Het is maar net hoe groot de kronkel in je hoofd is imho...
Powered by Janetje®
  dinsdag 10 april 2007 @ 14:42:35 #11
35662 Heintje
Gears of War.
pi_48177284
In dit geval speeld de game wel mee denk ik.
Alleen als het niet de game was had het ook een film kunnen zijn. Desnoods een uitspraak van Bush dat de irakezen dood moeten....
  dinsdag 10 april 2007 @ 14:43:04 #12
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_48177309
Ik ben het er ook helemaal niet mee eens. ligt gewoon aan de persoon zelf die zou ook van een boek of film doordraaien. Mijn neefje van 8 komt hier alttijd Saint's Row spelen en dan maait die iederen neer en rijd iedereen onder. Maar hij zegt altijd is toch een spelletje en niet echt dus dan maakt het nix uit.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_48177318
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 14:42 schreef Heintje het volgende:
In dit geval speeld de game wel mee denk ik.
Alleen als het niet de game was had het ook een film kunnen zijn. Desnoods een uitspraak van Bush dat de irakezen dood moeten....
Ik vind dat je jezelf nu tegenspreekt in 2 zinnen .
  dinsdag 10 april 2007 @ 14:43:28 #14
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_48177322
Stabiele persoonlijkheid immuun voor geweld in games
woensdag 4 april 2007
In een wetenschappelijk tijdschrift is een studie verschenen die erop wijst dat de reactie op het spelen van gewelddadige games wordt bepaald door de geestestoestand waarmee de gamer het spel ingaat. De meeste proefpersonen leken er niet door te worden gedeerd...>>

Maar goed, dat was natuurlijk al veel langer duidelijk.
  dinsdag 10 april 2007 @ 14:44:52 #15
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_48177371
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 14:37 schreef Laniboekje het volgende:

[..]

Er is toch later vastgesteld dat deze jongen shizofreen is, als hij op het moment van de moord, naar ik aanneem, een psychose had dan zou het idd zo kunnen zijn dat hij de stemmen van GTA op dat moment in zn hoofd rond horen tollen dat door de media dan weer lekker uit zn verband word gerukt.
  dinsdag 10 april 2007 @ 14:46:27 #16
35662 Heintje
Gears of War.
pi_48177438
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 14:43 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Ik vind dat je jezelf nu tegenspreekt in 2 zinnen .
Vind ik niet.
Er is bij deze persoon iets geweest dat hem over gehaald heeft deze daad te doen.
In dit geval was het GTA, maar het had ook een film kunnen zijn.

Het ligt dus niet aan het spel maar aan de persoon, maar het spel is wat de persoon overgehaald heeft.
  dinsdag 10 april 2007 @ 14:48:55 #17
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_48177553
Als je een wat langere periode neemt is de trend juist dat het geweld onder alle lagen van de bevolking afneemt. We hebben het hier over gevaarlijke gekken die zich waarschijlijk toch wel schuldig hadden gemaakt aan geweld. Het spel was wellicht een excuus maar niet de aanleiding denk ik.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_48177606
Kom op, hoeveel mensen zijn er nou als een debiel door de stad gaan crossen na het uitkomen van Carmageddon destijds, wat zelfs nog kamervragen heeft opgeleverd?