abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 april 2007 @ 21:33:19 #1
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48582332
quote:
Minister Vogelaar wil debat over islam
Gepost door Rob (R@b) - Bron: Het Parool
Gepubliceerd: zaterdag 21 april 2007 @ 16:17
[Ella Vogelaar ] PvdA-minister Ella Vogelaar van Wonen, Wijken en Integratie wil dat er in Nederland een debat op gang komt over de positie van de islam in onze samenleving. Ze hoopt dat op die wijze Geert Wilders de wind uit de zeilen kan worden genomen. De bewindsvrouw zei dat gisteren op een PvdA-bijeenkomst in Amsterdam.

Volgens Volgelaar bestaat er nog altijd ''een taboe'' over de positie van de islam in de samenleving. ''Ik denk dat we daar onvoldoende antwoord op hebben. Wilders bespeelt feilloos de angst van mensen voor de islam. Die kans hebben wij hem gegeven omdat we tot op heden om dat debat heen lopen. Ik heb me heilig voorgenomen om het over de positie van de islam te hebben.'' Vogelaar benadrukte al vast wel dat in een land met één miljoen islamieten, ruimte moet zijn voor de islam

De minister zegt op de gedachte voor een islamdebat te zijn gekomen vanwege de door Wilders geïnitieerde discussie over het boerkaverbod en de dubbele nationaliteit. ''Dat zijn maar symbolen, daar gaat het in feite helemaal niet over. Het gaat om de angst van mensen voor de islam.''
Minister Vogelaar wil debat over islam

Wat verwachten jullie hiervan? Er is toch al een debat gaande? Heeft Vogelaar dat allemaal gemist of wil ze het slechts haar richting op sturen? En wat te denken van een minister die dit alleen maar lijkt te doen om Wilders vliegen af te vangen? Gezien haar communistische verleden, lijkt me dit reden te meer om aan Vogelaar te twijfelen.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zaterdag 21 april 2007 @ 21:35:54 #2
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48582412
Deze goed genoeg, Rock?
  zaterdag 21 april 2007 @ 21:40:07 #3
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_48582523
Het is zaterdagavond.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  zaterdag 21 april 2007 @ 21:49:29 #4
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48582776
Goedgekeurd dus. De APK voor OPs doorstaan. Bon.
pi_48582944
Ach, wat schattig. Een debat.

Wat moet ik mij daarbij voorstellen? Een groep Marcel van Dam adepten die lekker keuvelen over hoe prachtig de multikul wel niet is en hoe racistisch Nederlanders zijn? En vervolgens de conclusie trekken dat de islam een prachtige bijdrage kan zijn voor aan Nederland, maar dat door onheuse bejegening en onderbuikgevoelens die fantastische bloesem nooit tot bloem zal verworden?
quote:
Volgens Volgelaar bestaat er nog altijd ''een taboe'' over de positie van de islam in de samenleving.
Inderdaad. Niemand durft toe te geven dat ze het maar een walgelijke, achterlijke, haatdragende religie c.q. cultuur van idioten vinden die nul komma niets bijdragen aan Nederland behalve in de criminaliteits-, uitkerings- en schoolverlatingscijfers. Dat is het taboe. Hoog tijd dat dat gezegd mag worden! Oh wacht, volgens mij bedoelde dat doosje het anders.
quote:
'Ik denk dat we daar onvoldoende antwoord op hebben. Wilders bespeelt feilloos de angst van mensen voor de islam.'
Een terechte angst, gezien het feit dat idioten als Vogelaar dat abces met make-up willen bedekken in plaats van antibiotica toe te dienen.
quote:
Die kans hebben wij hem gegeven omdat we tot op heden om dat debat heen lopen. Ik heb me heilig voorgenomen om het over de positie van de islam te hebben.''
Wat een onvoorstelbare kolder. Dat mens wil alles weer even met de mantel der liefde bedekken. Mijn god, is het weer 1990 of zo?
quote:
Vogelaar benadrukte al vast wel dat in een land met één miljoen islamieten, ruimte moet zijn voor de islam
Wat is dat nou weer voor een tenenkrommend argument? Je haalt 1 miljoen lui het land in die nul komma niets met Nederlanders gemeen hebben, die volop misbruik maken van de naiviteit van der Nederlander, die massaal een uitkering genieten of in de criminaliteit zitten en vervolgens hoor je als enig argument van een voorstander van die verzameling feiten dat er 'ruimte moet zijn voor de islam omdat er 1 miljoen islamieten zijn'? On-voor-stel-baar, werkelijk.

Marcel van Dam en cohorten wrijven zich in hun handen bij het zien van zulk een onnozelheid. Nederland stond al aan de rand van de afgrond, en met zo'n nieuw kabinet zal het er spoedig in vallen.

Nederland, land der naieve dwazen.

[ Bericht 0% gewijzigd door StefanP op 21-04-2007 22:19:06 ]
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_48583027
De minister zegt op de gedachte voor een islamdebat te zijn gekomen vanwege de door Wilders geïnitieerde discussie over het boerkaverbod en de dubbele nationaliteit. ''Dat zijn maar symbolen, daar gaat het in feite helemaal niet over. Het gaat om de angst van mensen voor de islam.''

Beetje zwak van Vogelaar, heleboel mensen hebben juist daar wel een mening over, dat heeft niets met angst te maken.

Ik ben van mening dat Nederlanders over het algemeen best wel de Islam accepteert, alleen dat men moeite heeft met de extreme uitvoering van dat geloof.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_48583085
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 21:56 schreef StefanP het volgende:
Ach, wat schattig. Een debat.

Wat moet ik mij daarbij voorstellen? Een groep Marcel van Dam adepten die lekker keuvelen over hoe prachtig de multikul wel niet is en hoe racistisch Nederlanders zijn? En vervolgens de conclusie trekken dat de islam een prachtige bijdrage kan zijn voor aan Nederland, maar dat door onheuse bejegening en onderbuikgevoelens die fantastische bloesem nooit tot bloem zal verworden?
[..]

Inderdaad. Niemand durft toe te geven dat ze het maar een walgelijke, achterlijke, haatdragende religie c.q. cultuur van idioten vinden die nul komma niets bijdragen aan Nederland behalve in de criminaliteits-, uitkerings- en schoolverlatingscijfers. Dat is het taboe. Hoog tijd dat dat gezegd mag worden! Oh wacht, volgens mij bedoelde dat doosje het anders.
[..]

Een terechte angst, gezien het feit dat idioten als Vogelaar dat abces met make-up wil bedekken in plaats van antibiotica toe te dienen.
[..]

Wat een onvoorstelbare kolder. Dat mens wil alles weer even met de mantel der liefde bedekken. Mijn god, is het weer 1990 of zo?
[..]

Wat is dat nou weer voor een tenenkrommend argument? Je haalt 1 miljoen lui het land in die nul komma niets met Nederlanders gemeen hebben, die volop misbruik maken van de naiviteit van der Nederlander, die massaal een uitkering genieten of in de criminaliteit zitten en vervolgens hoor je als enig argument van een voorstander van die verzameling feiten dat er 'ruimte moet zijn voor de islam omdat er 1 miljoen islamieten zijn'? On-voor-stel-baar, werkelijk.

Marcel van Dam en cohorten wrijven zich in hun handen bij het zien van zulk een onnozelheid. Nederland stond al aan de rand van de afgrond, en met zo'n nieuw kabinet zal het er spoedig in vallen.

Nederland, land der naieve dwazen.
amen.
[sub]verkapte tvp [/sub
pi_48583179
En dat terwijl Nederland absoluut niet racistisch is ten opzichte van de Islam. In welk land krijgen Islamitische vrouwen meer kans zich te ontplooien dan hier? Islamitische mannen hebben die kansen ook, maar die doen er een stuk minder mee.

Het jammere is dat Islamitische vrouwen die carriere willen maken problemen krijgen met de familie, die dat maar niks vindt, vrouwen die mondig zijn en daadwerkelijk iets te zeggen hebben. Met deze vrouwen wordt dan ook niet getrouwd; liever halen de mannen gehoorzame vrouwen uit het achterland van hun 'geboorteland'.

Zullen we daar eens een debatje over houden, in plaats van een debat met als doel het gedrag van deze mannen te vergoeilijken?
Big dick.
pi_48583228
Een debat waar de uitkomst al van vast staat is de naam debat onwaardig en hoef je eigenlijk niet te debatteren. Noem het dan een informatieverstrekking maar ja debat dat bekt lekker en dan lijkt het alsof de politiek en de samenleving in interactie zijn met elkaar.

Daarnaast wordt er toch genoeg gesproken over de islam. De meerwaarde van het "debat" zie ik eerlijk gezegd niet.
pi_48583249
Het bekt natuurlijk heel lekker, maar waar staat dat de uitkomst al vaststaat? Het zullen de oogkleppen wel zijn waardoor ik het even niet zie.
pi_48583297
quote:
Vogelaar benadrukte al vast wel dat in een land met één miljoen islamieten, ruimte moet zijn voor de islam
De uitkomst is dat er ruimte moet zijn voor de islam. Wat dat inhoud daar kan je dan over debatteren maar dat staat in feite los van de islam.
  zaterdag 21 april 2007 @ 22:10:32 #12
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48583298
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 22:07 schreef MrX1982 het volgende:
Een debat waar de uitkomst al van vast staat is de naam debat onwaardig en hoef je eigenlijk niet te debatteren. Noem het dan een informatieverstrekking maar ja debat dat bekt lekker en dan lijkt het alsof de politiek en de samenleving in interactie zijn met elkaar.

Daarnaast wordt er toch genoeg gesproken over de islam. De meerwaarde van het "debat" zie ik eerlijk gezegd niet.
Wilders moet kennelijk dwars gezeten worden van de minister. Ik zie niet wat ze hiermee denkt te bereiken.
  Donald Duck held zaterdag 21 april 2007 @ 22:10:45 #13
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_48583305
Ik denk dat er weinig daadwerkelijk debat kan zijn. Hoe denkt ze dat te gaan opzetten, hoe wil ze de werkelijke mening van het volk hierbij gaan halen. Werkelijk iedereen zou z'n zegje moeten kunnen doen, om te voorkomen dat het weer een links discussieclubje wordt met bijbehorende conclusies.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_48583369
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 22:10 schreef MrX1982 het volgende:
Wat dat inhoud daar kan je dan over debatteren
Precies. Het is zo vaag dat je het niet als uitkomst kunt zien. Natuurlijk moet er ruimte zijn, er is ruimte. De enige manier waarop er geen ruimte is voor de Islam, is door het te verbieden, a la de Sovjet-Unie. Nou ja, als in ieder geval al vaststaat dat we geen totalitaire, repressieve staat moeten worden, dan is er nog weinig aan de hand, hè...
pi_48583526
Overigens vind ik het frappant dat 'de politiek' niets heeft geleerd van Belgie. De parallel met het Vlaams Belang is toch best duidelijk. Er is hier dan niet uitgesproken sprake van een cordon sanitaire, maar de overige partijen gedragen zich er wel naar. Vrij dom als je het mij vraagt; door dit soort fratsen zal Wilder's partij alleen maar groter worden.
Big dick.
  zaterdag 21 april 2007 @ 22:19:47 #16
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48583540
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 22:12 schreef Monidique het volgende:
Precies. Het is zo vaag dat je het niet als uitkomst kunt zien. Natuurlijk moet er ruimte zijn, er is ruimte. De enige manier waarop er geen ruimte is voor de Islam, is door het te verbieden, a la de Sovjet-Unie.
Laat Ella daar nu bijzondere sympathie voor hebben...
pi_48583558
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 22:19 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Laat Ella daar nu bijzondere sympathie voor hebben...
Aangezien het uit jouw mond komt, zal het hoogstwaarschijnlijk niet waar zijn.
pi_48583621
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 22:12 schreef Monidique het volgende:
Precies. Het is zo vaag dat je het niet als uitkomst kunt zien. Natuurlijk moet er ruimte zijn, er is ruimte. De enige manier waarop er geen ruimte is voor de Islam, is door het te verbieden, a la de Sovjet-Unie. Nou ja, als in ieder geval al vaststaat dat we geen totalitaire, repressieve staat moeten worden, dan is er nog weinig aan de hand, hè...
Het geven van ruimte is inderdaad vaag omdat het een ruimbegrip is maar het is wel degelijk een uitkomst.

Maar ja genoeg daarover. Ik ben toch vooral benieuwd hoe ze aan dit debat vorm wil gaan geven. Misschien moet ze eens op Fok meelezen .
pi_48583643
In het verloop van zo'n debat heb ik geen vertrouwen. Nou ja, een van boven opgelegd debat is nutteloos, het debat is er al.
  zaterdag 21 april 2007 @ 22:28:10 #20
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_48583742
Ik snap het niet zo goed.. ze wil met een debat Wilders de wind uit de zeilen nemen? Hoe werkt dat?
  zaterdag 21 april 2007 @ 22:29:36 #21
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_48583769
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 22:28 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ik snap het niet zo goed.. ze wil met een debat Wilders de wind uit de zeilen nemen? Hoe werkt dat?
Geen idee. Er is een gerede kans dat ze denkt dat als je maar uitspreekt over de islam mensen het met je eens zullen zijn. Maar zo werkt het natuurlijk niet.
  † In Memoriam † zaterdag 21 april 2007 @ 22:30:53 #22
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_48583793
Vogelaar moet inderdaad niets opdringen en wil ze dat toch, dan moet ze ook de beerput echt opendoen.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_48583814
Ik denk dat zo debat alleen maar leid tot meer verdeeldheid bij de PvdA. willen ze dat? Prima, maar ik denk niet dat er echt schokkende uitkomsten zullen zijn.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zaterdag 21 april 2007 @ 22:32:35 #24
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_48583828
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 22:29 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Geen idee. Er is een gerede kans dat ze denkt dat als je maar uitspreekt over de islam mensen het met je eens zullen zijn. Maar zo werkt het natuurlijk niet.
Zo van

PJO: "Ik ben het eens met Wilders!"
Vogelaar: "Laten we het eens hebben over waar Wilders het over heeft."
PJO: "Ik ben het eens met de PvdA!"

?

Hoe grensverleggend naief.
  zaterdag 21 april 2007 @ 22:33:40 #25
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48583849
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 22:30 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Vogelaar moet inderdaad niets opdringen en wil ze dat toch, dan moet ze ook de beerput echt opendoen.
Ze denkt natuurlijk dat ze het kan regisseren. Aangezien er al een debat is, geloof ik daar helemaal niks van. Maar de PvdA blijft in spin geloven.
  zaterdag 21 april 2007 @ 22:38:54 #26
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48583977
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 22:32 schreef ExtraWaskracht het volgende:
PJO: "Ik ben het eens met de PvdA!"
Ik zit er al een tijdje aan te denken om lid te worden van de PvdA. Als mol, uiteraard.
pi_48584070
Ik vind de hele insteek van het "debat" al fout als het over de angst voor de Islam gaat.
Angst, wat nou angst, het moet gaan over de problemen, anders lijkt het net of alleen de Nederlanders debet zijn aan dit probleem.
  zaterdag 21 april 2007 @ 22:44:56 #28
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48584110
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 22:43 schreef Mr_Memory het volgende:
Ik vind de hele insteek van het "debat" al fout als het over de angst voor de Islam gaat.
Angst, wat nou angst, het moet gaan over de problemen, anders lijkt het net of alleen de Nederlanders debet zijn aan dit probleem.
Zoals ik al in het eerdere, betere, na gezeik van EchtHomo gesloten topic stelde: links noemt allochtone woede altijd angst.
pi_48584532
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 22:44 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Zoals ik al in het eerdere, betere, na gezeik van EchtHomo gesloten topic stelde: links noemt allochtone woede altijd angst.
En daar ben ik het als centrum links stemmer absoluut niet mee eens.
Er is best ruimte voor de Islam in Nederland, geen enkel probleem mee, maar tolerantie kent grenzen, en dat heeft niet met angst te maken.
pi_48584586
Een verstandig debat lijkt me inderdaad verstandiger dan de harde antilijn die toch niet werkt .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_48584596
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 22:44 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Jij zit toch vooral vol angst voor de Islam?
  zaterdag 21 april 2007 @ 23:07:30 #32
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48584683
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 23:04 schreef du_ke het volgende:
Jij zit toch vooral vol angst voor de Islam?
Zoals jij vol angst zit voor CO2.
pi_48584768
Goed idee, wanneer vertegenwoordigers van alle groeperingen aan het woord komen.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  zaterdag 21 april 2007 @ 23:13:06 #34
125878 Gabry
Lento Violento
pi_48584838
Ik ben blij dat ze het taboe op het bespreken van de Islam in haar omgeving aankaart,
maar ze kan beter een debat houden over de juistheid van haar angst voor Wilders.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_48585128
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 23:07 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Zoals jij vol angst zit voor CO2.
oh nee dar heb ik totaal geen angst voor. Als Nederland kan dat de kurk worden waarop onze economie gaat drijven de komende 50 jaar .
  zaterdag 21 april 2007 @ 23:24:29 #36
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48585165
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 23:23 schreef du_ke het volgende:
oh nee dar heb ik totaal geen angst voor.
Nou ik heb ook geen angst voor de islam.
quote:
Als Nederland kan dat de kurk worden waarop onze economie gaat drijven de komende 50 jaar .
Man, jij hebt nog ideeen op de zaterdagavond. Moet wel aan de drank liggen. Pracht idee! Moslims verkopen!
  zaterdag 21 april 2007 @ 23:25:12 #37
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_48585190
Ik krijg een associatie met iets uit het verleden. Ander onderwerp weliswaar, maar het komt op hetzelfde neer: De regering investeert heeeeel veel geld om het domme volk ervan te overtuigen dat het beleid toch wel erg goed is.

Het ging in de jaren tachtig om de "Brede Maatschappelijke Discussie" . Het onderwerp was kernenergie. Jonkheer De Brauw kwam eraan te pas om overal in het land in buurthuizen en zaaltjes de discussies de (laten) leiden over kernenergie. De Nederlandse bevolking (en niet alleen het linkse tuig) maakte zich enigszins ongerus over de eventuele gevaren bij een ongeluk in een kerncentrale in Dodewaard of Borsele.

De uitkomst van de discussie was dat de Nederlandse bevolking vond dat er voorlopig geen nieuwe kerncentrales gebouwd moesten worden. De regering (Lubbers) trok zich hier niets van aan en besloot toch om over te gaan tot de bouw van nieuwe centrales.

De ramp in Tsjernobyl gooide uiteindelijk roet in het eten.
Non possumus non loqui
pi_48585375
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 23:24 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nou ik heb ook geen angst voor de islam.
[..][q]ok prima wel jammer dat je overkomt als een bang wezeltje .

[q]Man, jij hebt nog ideeen op de zaterdagavond. Moet wel aan de drank liggen. Pracht idee! Moslims verkopen!
Zag gister dat de Islamitische slager slecht uit de gehakttest van het AD kwam
pi_48585601
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 23:25 schreef Knip het volgende:
Ik krijg een associatie met iets uit het verleden. Ander onderwerp weliswaar, maar het komt op hetzelfde neer: De regering investeert heeeeel veel geld om het domme volk ervan te overtuigen dat het beleid toch wel erg goed is.

Het ging in de jaren tachtig om de "Brede Maatschappelijke Discussie" . Het onderwerp was kernenergie. Jonkheer De Brauw kwam eraan te pas om overal in het land in buurthuizen en zaaltjes de discussies de (laten) leiden over kernenergie. De Nederlandse bevolking (en niet alleen het linkse tuig) maakte zich enigszins ongerus over de eventuele gevaren bij een ongeluk in een kerncentrale in Dodewaard of Borsele.

De uitkomst van de discussie was dat de Nederlandse bevolking vond dat er voorlopig geen nieuwe kerncentrales gebouwd moesten worden. De regering (Lubbers) trok zich hier niets van aan en besloot toch om over te gaan tot de bouw van nieuwe centrales.

De ramp in Tsjernobyl gooide uiteindelijk roet in het eten.
Ja verdomd, ik had precies hetzelfde.
En op mijn universiteit hadden we indertijd een brede onderwijsdiscussie, ook zoiets.

Oh en @ PJORourke: de Sobjet-Unie bestaat al enkele jaren niet meer.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zaterdag 21 april 2007 @ 23:41:46 #40
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48585710
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 23:38 schreef Kees22 het volgende:
Oh en @ PJORourke: de Sobjet-Unie bestaat al enkele jaren niet meer.
Goh dat ik verscheiden daarvan nou net gemist heb.
  zaterdag 21 april 2007 @ 23:42:10 #41
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48585723
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 23:31 schreef du_ke het volgende:
Hee, dat maak jij er van!
pi_48585825
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 23:31 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ja, wie maakt er nou ook gehakt van een slager?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_48592458
Dat debat is er toch al lang Óf Vogelaar kan niet lezen, óf ze stuurt alleen maar richting een bepaalde uitkomst van dat debat. Allebei is kwalijk.
pi_48592533
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 22:20 schreef Monidique het volgende:

[..]

Aangezien het uit jouw mond komt, zal het hoogstwaarschijnlijk niet waar zijn.
Het kostte haar moeite afscheid te nemen van het communisme en te accepteren dat de bevolking van de Sovjet-Unie werd onderdrukt. In 1983 stapte ze uit de CPN.
http://www.parool.nl/nieuws/2007/FEB/14/p10.html
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  zondag 22 april 2007 @ 11:44:39 #45
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_48592584
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 23:45 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja, wie maakt er nou ook gehakt van een slager?
Nou, als Wilders zijn zin zou krijgen......
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_48592829
Ik zit niet te wachten op een debat.

Het zou goed zijn om eens een poosje rust te nemen - alsof de islam zo'n belangrijk ding is
pi_48592856
quote:
Op zondag 22 april 2007 11:55 schreef SCH het volgende:
alsof de islam zo'n belangrijk ding is
Mee eens. Dus ook geen enkele uitzondering ervoor toestaan
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_48592861
Mooi, blijf er dan buiten.
pi_48592878
quote:
Op zondag 22 april 2007 11:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Mee eens. Dus ook geen enkele uitzondering ervoor toestaan
pi_48592908
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 22:10 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

De uitkomst is dat er ruimte moet zijn voor de islam. Wat dat inhoud daar kan je dan over debatteren maar dat staat in feite los van de islam.
Ja hehe, natuurlijk moet er ruimte voor zijn. Dat hoeft toch ook niet ter discussie te staan
  zondag 22 april 2007 @ 11:59:19 #51
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_48592937
quote:

Het zou goed zijn om eens een poosje rust te nemen - alsof de islam zo'n belangrijk ding is
Eensch, ik ben blij dat het even uit het maatschappelijk debat is.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_48593223
quote:
Op zondag 22 april 2007 11:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Logisch toch? Onbelangrijk dus absoluut geen speciale rekening mee houden.
  zondag 22 april 2007 @ 12:12:38 #53
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_48593267
quote:

dit vind ik dan ook wel weer wijs gezegd.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  Donald Duck held zondag 22 april 2007 @ 12:15:19 #54
46149 __Saviour__
pi_48593336
quote:

De problemen die eruit voort komen zijn wel degelijk belangrijk. Maar weer typisch links he. 'laten we het negeren, dan lijkt het alsof er geen probleem is'
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zondag 22 april 2007 @ 12:15:56 #55
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_48593357
quote:
Op zondag 22 april 2007 11:38 schreef Diederik_Duck het volgende:
Dat debat is er toch al lang Óf Vogelaar kan niet lezen, óf ze stuurt alleen maar richting een bepaalde uitkomst van dat debat. Allebei is kwalijk.
Dat van die bepaalde uitkomst. Zij weet echt wel hoe er links en rechts over de islam wordt gedacht (niet al te best) maar ze doet alsof haar neus bloedt en de Nederlanders ontwetend zijn en nog nooit van de islam hebben gehoord.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_48593368
quote:
Op zondag 22 april 2007 12:15 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

De problemen die eruit voort komen zijn wel degelijk belangrijk. Maar weer typisch links he. 'laten we het negeren, dan lijkt het alsof er geen probleem is'
De islam is ook geen probleem. Er zijn problemen met mensen, zowel moslims als anti-moslims. Maar laten die nou gewoon even een tijdje hun bek houwe en hun ding doen, dat zou een stuk schelen.
  zondag 22 april 2007 @ 12:16:33 #57
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_48593370
quote:
Op zondag 22 april 2007 12:15 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

We hebben het er wel weer over als de sharia wordt ingevoerd... oh nee dan mag het niet meer.
---
  Donald Duck held zondag 22 april 2007 @ 12:19:01 #58
46149 __Saviour__
pi_48593434
quote:
Op zondag 22 april 2007 12:16 schreef SCH het volgende:
De islam is ook geen probleem. Er zijn problemen met mensen, zowel moslims als anti-moslims. Maar laten die nou gewoon even een tijdje hun bek houwe en hun ding doen, dat zou een stuk schelen.
De islam staat aan de basis van veel problemen met moslims. De mond dichthouden helpt geen zak. De radicalisatie in moskeeen zal doorgaan en die zullen juist blij zijn met de stilte, dan kunnen ze ongestoord hun gang gaan.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zondag 22 april 2007 @ 12:20:20 #59
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_48593472
quote:

[..]

dat is in wilders'geval hetzelfde als roepen tegen je kat met diaree, dat ie moet stoppen met schijten als ie weer krampjes krijgt.
pi_48593487
quote:
Op zondag 22 april 2007 12:19 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

De islam staat aan de basis van veel problemen met moslims. De mond dichthouden helpt geen zak. De radicalisatie in moskeeen zal doorgaan en die zullen juist blij zijn met de stilte, dan kunnen ze ongestoord hun gang gaan.
Weet je. Is het niet beter dat jij bijvoorbeeld eens eerst correct Nederlands leert schrijven. Laat die moslims dan lekker bidden en dan zien we over een paar jaartjes wel weer. Al dat geschreeuw van alle kanten, levert geen zak op.

Vogelaar heeft gelijk dat Wilders de zaak confisqueert en maar 1 insteek heeft. Maar laat die man lekker, je moet je niet door hem laten leiden.
  Donald Duck held zondag 22 april 2007 @ 12:24:49 #61
46149 __Saviour__
pi_48593580
Nee 'bek houwe' is lekker correct nederlands he.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zondag 22 april 2007 @ 12:24:50 #62
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_48593581
quote:
Op zondag 22 april 2007 12:19 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Er wordt een facade van vredelievenheid, tolerantie en interreligieuze dialoog gecreeerd maar wat daarachter gebeurt... http://www.youtube.com/watch?v=peFQWuk4nuo leuke serie
---
pi_48593651
quote:
Op zondag 22 april 2007 12:24 schreef __Saviour__ het volgende:
Nee 'bek houwe' is lekker correct nederlands he.
Pas ik me aan aan de Wilders-fans, is het weer niet goed
  zondag 22 april 2007 @ 12:26:35 #64
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_48593653
quote:
Op zondag 22 april 2007 12:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Weet je. Is het niet beter dat jij bijvoorbeeld eens eerst correct Nederlands leert schrijven. Laat die moslims dan lekker bidden en dan zien we over een paar jaartjes wel weer. Al dat geschreeuw van alle kanten, levert geen zak op.

Vogelaar heeft gelijk dat Wilders de zaak confisqueert en maar 1 insteek heeft. Maar laat die man lekker, je moet je niet door hem laten leiden.

wat is dit nou weer voor domme kutzin in een discussie.
pi_48593674
quote:
Op zondag 22 april 2007 12:26 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wat is dit nou weer voor domme kutzin in een discussie.
Mensen die hoog van de toren blazen over radicalisering maar de term niet eens kunnen schrijven. Kom op.
pi_48593695
quote:

[..]

Dat is onzin, radicale islamitische ideeen kunnen in onze maatschappij wel degelijk voor problemen zorgen. Jouw redenering is een beetje van het niveau "nazi ideeen zijn geen probleem, er zijn alleen problemen met mensen".
  Donald Duck held zondag 22 april 2007 @ 12:28:04 #67
46149 __Saviour__
pi_48593698
quote:
Op zondag 22 april 2007 12:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Pas ik me aan aan de Wilders-fans, is het weer niet goed
Extreem zwak (ik had niet anders van je verwacht trouwens), om ineens met zoiets te komen. Maar hopelijk zie je dat zelf toch ook wel in.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zondag 22 april 2007 @ 12:30:06 #68
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_48593770
quote:
Op zondag 22 april 2007 12:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Mensen die hoog van de toren blazen over radicalisering maar de term niet eens kunnen schrijven. Kom op.
of een fout maken. oe-hoe. kom op dit is niet bevoordelijk voor een discussie en dat weet je heel goed.
  Donald Duck held zondag 22 april 2007 @ 12:30:31 #69
46149 __Saviour__
pi_48593780
quote:
In het woord radicalisatie kan ik geen fout ontdekken hoor. En dan nog, al zou er af en toe een foutje in sluipen, dan is het extreem zwak om daar op in te gaan, en dat getuigt nogal van onvermogen tot daadwerkelijke discussie.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_48594044
quote:
Op zondag 22 april 2007 12:30 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

of een fout maken. oe-hoe. kom op dit is niet bevoordelijk voor een discussie en dat weet je heel goed.
Het is geen fout maar een patroon
pi_48594073
quote:
Op zondag 22 april 2007 12:30 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

In het woord radicalisatie kan ik geen fout ontdekken hoor.
Kan kloppen, het woord bestaat helemaal niet
pi_48594082
quote:
Weet je. Is het niet beter dat jij bijvoorbeeld eens eerst correct Nederlands leert schrijven
Het bovenstaande is uiteraard wel een bloem der Nederlandse letterkunde.
  Donald Duck held zondag 22 april 2007 @ 12:42:10 #73
46149 __Saviour__
pi_48594110
Ik zit nu dus dat filmpje te bekijken. Da's gewoon eng bijna, wat er daar binnen in die moskee broeit. Ze zitten zich voor te bereiden op een pure jihad, om het land tot een islamitische staat om te vormen. En constant maar erop wijzen hoe inferieur de ongelovigen zijn.
Nee, dat is echt pure liefde hoor. En links slikt de opgezette facade van liefde als zoete koek. Wanneer worden ze nou eindelijk eens wakker en zien ze de waarheid.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_48594125
quote:

[..]

Het is correct geschreven hoor.
pi_48594134
quote:
Op zondag 22 april 2007 12:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Het is correct geschreven hoor.
Het woord bestaat niet
pi_48594142
quote:
Op zondag 22 april 2007 12:42 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik zit nu dus dat filmpje te bekijken. Da's gewoon eng bijna, wat er daar binnen in die moskee broeit. Ze zitten zich voor te bereiden op een pure jihad, om het land tot een islamitische staat om te vormen. En constant maar erop wijzen hoe inferieur de ongelovigen zijn.
Nee, dat is echt pure liefde hoor. En links slikt de opgezette facade van liefde als zoete koek. Wanneer worden ze nou eindelijk eens wakker en zien ze de waarheid.
Leen jij je altijd voor propaganda?
  zondag 22 april 2007 @ 12:44:54 #77
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_48594170
quote:
Op zondag 22 april 2007 12:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Kan kloppen, het woord bestaat helemaal niet
En wat is nu jouw inhoudelijke kritiek los van de kritiek op de vorm?
---
  Donald Duck held zondag 22 april 2007 @ 12:46:42 #78
46149 __Saviour__
pi_48594218
quote:
Op zondag 22 april 2007 12:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Tuurlijjk. Het laat de waarheid zien, die jou niet aanstaat, en dan is het ineens 'propaganda'. Met een verborgen camera filmen hoe het er écht aan toe gaat in moskeeën, maar het dan nog willen negeren.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_48594220
quote:
Op zondag 22 april 2007 12:44 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

En wat is nu jouw inhoudelijke kritiek los van de kritiek op de vorm?
Dat een debat niet nodig is. Daar is het onderwerp niet belangrijk genoeg voor.
  zondag 22 april 2007 @ 12:46:49 #80
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_48594222
quote:

[..]

Dat filmpje is dus gelogen? dat zijn gemanipuleerde beelden ofzo? Ze nemen gewoon beelden uit een gematigde moskee en spreken radicale teksten in? Die man praat ook nog eens duidelijk Engels dus aan foute vertalingen uit het Arabisch is het zeker niet te wijden. Je wil de waarheid niet zien, wat ik goed kan begrijpen want ik vind het zelf ook allerminst prettig.
---
pi_48594258
quote:
Op zondag 22 april 2007 12:46 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Dat filmpje is dus gelogen? dat zijn gemanipuleerde beelden ofzo? Ze nemen gewoon beelden uit een gematigde moskee en spreken radicale teksten in? Die man praat ook nog eens duidelijk Engels dus aan foute vertalingen uit het Arabisch is het zeker niet te wijden. Je wil de waarheid niet zien, wat ik goed kan begrijpen want ik vind het zelf ook allerminst prettig.
Ach lieverd, moet ik door een filmpje uit extreem-rechtse hoek waar radicale teksten gesproken worden, dezelfde soort conclusies trekken? Houd toch eens op met dat incidentengezeur.
pi_48594271
quote:
Op zondag 22 april 2007 12:46 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Tuurlijjk. Het laat de waarheid zien, die jou niet aanstaat, en dan is het ineens 'propaganda'. Met een verborgen camera filmen hoe het er écht aan toe gaat in moskeeën, maar het dan nog willen negeren.
In hoeveel moskeeen is er gefilmd?
pi_48594285
quote:

[..]

Het woord bestaat niet
Wat een dom gelul.

ra·di·ca·li·se·ren (onov.ww.)
1 radicaal of meer radicaal worden

Donald Duck held zondag 22 april 2007 @ 12:49:05 #84
46149 __Saviour__
pi_48594293
Ah natuurlijk. Het welbekende 'incident' weer. Weer veel 'incidenten' dan he overal. Elke keer weer, elke dag weer. Overal in het nieuws, alleen maar 'incidenten'.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_48594298
quote:
Op zondag 22 april 2007 12:47 schreef SCH het volgende:

[..]

Ach lieverd, moet ik door een filmpje uit extreem-rechtse hoek

Struisvogel struisvogel struisvogel

Vingers in de oren en roepen 'ik hooooor je niet'
pi_48594350
quote:
Op zondag 22 april 2007 12:48 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Wat een dom gelul.

ra·di·ca·li·se·ren (onov.ww.)
1 radicaal of meer radicaal worden

[afbeelding]

Hij schreef radicalisatie. De vervoeging is radicalisering

pi_48594409
quote:
Op zondag 22 april 2007 12:49 schreef __Saviour__ het volgende:
Ah natuurlijk. Het welbekende 'incident' weer. Weer veel 'incidenten' dan he overal. Elke keer weer, elke dag weer. Overal in het nieuws, alleen maar 'incidenten'.
Precies, laten we daar dan eens mee kappen. Dat zeg ik.
  Donald Duck held zondag 22 april 2007 @ 12:52:57 #88
46149 __Saviour__
pi_48594411
Anders ga je daar niet constant over door. Zoals ik al zei: dat is echt heel heel zwak.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_48594425
quote:
Op zondag 22 april 2007 12:52 schreef __Saviour__ het volgende:
Anders ga je daar niet constant over door. Zoals ik al zei: dat is echt heel heel zwak.
Nee, het is grappig als x-reetje denkt een punt te scoren en weer eens finaal op zijn bek gaat. Zullen de hormonen wel zijn omdat ie een ander wijf wil.
  Donald Duck held zondag 22 april 2007 @ 12:53:55 #90
46149 __Saviour__
pi_48594438
quote:
Op zondag 22 april 2007 12:52 schreef SCH het volgende:
Precies, laten we daar dan eens mee kappen. Dat zeg ik.
Je snapt wat ik bedoel. Het valt al lang niet meer onder de noemer 'incident', het is dat niveau al lang ontstegen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_48594472
quote:
Op zondag 22 april 2007 12:53 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Je snapt wat ik bedoel. Het valt al lang niet meer onder de noemer 'incident', het is dat niveau al lang ontstegen.
Nee, bullocks. De islam is een verwaarloosbaar probleem als het al een probleem is.
  Donald Duck held zondag 22 april 2007 @ 12:56:48 #92
46149 __Saviour__
pi_48594520
quote:
Op zondag 22 april 2007 12:55 schreef SCH het volgende:
Nee, bullocks. De islam is een verwaarloosbaar probleem als het al een probleem is.
Nee, zo ziet links het graag. 'we kijken de andere kant op et voila! geen probleem!'.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_48594575
quote:
Op zondag 22 april 2007 12:56 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Nee, zo ziet links het graag. 'we kijken de andere kant op et voila! geen probleem!'.
Dat is ook steeds je enige antwoord als het er op aan komt. Iets over links, zegt mij genoeg

Moet ik dan steeds gaan antwoorden: en rechts maakt het tot probleem, legt op iedere slak zout en heeft een vijand en zondebok gevonden?

Donald Duck held zondag 22 april 2007 @ 13:00:23 #94
46149 __Saviour__
pi_48594629
En het zegt mij genoeg dat jij ook iedere keer weer daarmee komt. Maar goed, daar kun je niks aan doen, met je verstoorde visie op de stand van zaken.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zondag 22 april 2007 @ 13:01:09 #95
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_48594653
quote:
Op zondag 22 april 2007 12:55 schreef SCH het volgende:

[..]

niet verwaarlozen graag. politieke- of mediastilte betekent niet dat er geen actie ondernomen wordt.
pi_48594658
quote:
Op zondag 22 april 2007 13:00 schreef __Saviour__ het volgende:
En het zegt mij genoeg dat jij ook iedere keer weer daarmee komt. Maar goed, daar kun je niks aan doen, met je verstoorde visie op de stand van zaken.
Ik daarmee kom? Ik reageer op jou. Als het even inhoudelijk dreigt te worden, dan roep je iets over links en dat is het dan
  zondag 22 april 2007 @ 13:03:09 #97
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_48594708
quote:
Op zondag 22 april 2007 13:01 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik daarmee kom? Ik reageer op jou. Als het even inhoudelijk dreigt te worden, dan roep je iets over links en dat is het dan
het is wel tekenend dat deze oude pvda-milf hiermee komt.

het lijkt wel of ze stront in haar ogen heeft,
  Donald Duck held zondag 22 april 2007 @ 13:03:23 #98
46149 __Saviour__
pi_48594717
quote:
Op zondag 22 april 2007 13:01 schreef SCH het volgende:

[..]

En jij komt dan alleen met 'de islam is geen probleem, rechts maakt het probleem'. En dat is het dan bij jou.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zondag 22 april 2007 @ 13:04:07 #99
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_48594740
quote:
Op zondag 22 april 2007 13:03 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

En jij komt dan alleen met 'de islam is geen probleem, rechts maakt het probleem'. En dat is het dan bij jou.
vergeet het woord 'radicalisering' niet.
  zondag 22 april 2007 @ 13:07:56 #100
3542 Gia
User under construction
pi_48594868
Ben benieuwd wat ze eigenlijk precies bedoelt met 'ruimte geven aan de Islam'.

Persoonlijk vind ik dat geloven een privézaak is, iets wat je thuis doet of binnen je geloofsgemeenschap, zoals kerk/moskee/synagoge whatever. Moslims vinden dat geloven iets is wat je overal doet en de hele dag door. Tja, dat is iets wat vreemd is in onze westerse samenleving en niet overal geaccepteerd kan worden.

IK denk dat moslims hier een beetje water bij de wijn moeten doen en moeten accepteren dat je niet overal je geloofsregeltjes na kunt leven.
IK vind dat wij in Nederland al meer dan voldoende ruimte geven aan de islam. Er worden moskees gebouwd, gebedsruimten op sommige plaatsen, hoofddoekjes mogen bijna overal.

Dus, IK zie niet in waar er nog meer ruimte gegeven moet worden. Nederland is nu eenmaal geen islamitisch land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')