abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48909192
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:43 schreef mschol het volgende:

[..]

totdat je voor je studie naar de andere kant van het land moet...
dan moet je het gaan declareren ofzo (je reiskosten)
dat is iets wat de IB groep niet wil, dat papier werk kost ze klauwen met geld (meer dan jou een week of weekend OV te geven voor het hele land gok ik)
Dan kan je toch als nog een kaart aanvragen
Mijn ideale oplossing is gewoon om die hele kaart af te schaffen.
Maar die is noodgedwongen geboren door een tekort aan studenten woningen.
pi_48912016
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:30 schreef Godlike02 het volgende:

Het halve systeem is natuurlijk bende.
OV als je woont in je studieplaats lijkt me ook al zo iets overbodigs.
ik woon in dezelfde plaats als mijn school maar als ze me geen OV-jaarkaart zouden geven zou ik dus echt de reiskosten niet kunnen betalen! en is me te ver om te fietsen! serieus! kan altijd gaan zwartrijden ofcourse. zou dan goedkoper zijn ook. zo nu en dan boete zolang die poortjes nog met van alles opengaan..

maargoed als mensjes meer dan 10k verdienen moeten ze niet zeuren! heb je geld zat!
pi_48913574
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 23:07 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Dan kan je toch als nog een kaart aanvragen
Mijn ideale oplossing is gewoon om die hele kaart af te schaffen.
Maar die is noodgedwongen geboren door een tekort aan studenten woningen.
tja het ziet er iig niet naar uit dat het tekort aan studenten woningen binnenkort is opgelost
de grote studie steden, daar zijn de prijzen qua huizen het hoogst..

in den haag is bijna speciaal voor studenten aan de haagse hoge school een flat opgetrokken "het strijkijzer"
net gekeken en de subsidiabele huurprijs is ¤ 326,26.

nou ik kan een hoop vinden maar voor een 1 kamerappartement (volgens de site) is dat echt niet iets wat een normale student kan betalen
klik (en tuurlijk, ze krijgen het wel vol door de hoeveelheid mensen die op de haagse hoge school zitten en door pa en ma die (mee) betalen ( ) )
pi_48915077
Tsja, ik betaalde nog niet eens 400 euro (excl gas/electra) voor een 4 kamer apartement in Oegstgeest en dan moest ik iedere dag 15 minuten met de fiets

326 incl is overigens niet veel voor een studio in Den Haag, alleen hadden ze niet een betere naam kunnen vinden,......het strijkijzer En de hele berekening van de IB-groep gaat ervan uit dat de ouders meebetalen naar draagkracht.
pi_48915143
Kun je trouwens niet in aanmerking voor huursubsidie komen als je studio (dus een zelfstandige unit) huurt?
pi_48915148
Goeiesmorges mensen. Ik was weer eens een deadline voor een project vergeten gelukkig betaalt het goed, dus dit nachtje sla ik graag over.
pi_48915302
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 04:59 schreef JeRa het volgende:
Goeiesmorges mensen. Ik was weer eens een deadline voor een project vergeten gelukkig betaalt het goed, dus dit nachtje sla ik graag over.
Goeiesmorges? Nog even en ik ga naar bed
pi_48915326
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 06:18 schreef devzero het volgende:

[..]

Goeiesmorges? Nog even en ik ga naar bed
Naar bed? Was dat niet iets met

$timestamp += 7 * 3600;

Ofzo?
pi_48915523
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 00:09 schreef BlueCurl het volgende:

[..]

ik woon in dezelfde plaats als mijn school maar als ze me geen OV-jaarkaart zouden geven zou ik dus echt de reiskosten niet kunnen betalen! en is me te ver om te fietsen! serieus! kan altijd gaan zwartrijden ofcourse. zou dan goedkoper zijn ook. zo nu en dan boete zolang die poortjes nog met van alles opengaan..

maargoed als mensjes meer dan 10k verdienen moeten ze niet zeuren! heb je geld zat!
Hoe deden mensen dat dan voor de OV kaart?
En mensen die boven de 10k verdienen mogen juist zeuren aangezien ze opdraaien voor dit soort kosten.
pi_48916938
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 07:14 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Hoe deden mensen dat dan voor de OV kaart?
En mensen die boven de 10k verdienen mogen juist zeuren aangezien ze opdraaien voor dit soort kosten.
toen was de studifinanciering hoger
pi_48916984
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 09:20 schreef mschol het volgende:

[..]

toen was de studifinanciering hoger
En toen die er nog niet was?
Wat je nu noemt was 1 van de eerste goede stappen.

We kunnen veel beter pompen in goed onderwijs dan de financieele situatie van de studenten.
Het nederlands onderwijs is de laatste jaren zo hard achteruit gegaan.
Het is gewoon treurig.
pi_48917060
Vroeger was het niet normaal om als student gelijk een studentenkamer te huren, maar bleef je vaak thuiswonen totdat je getrouwd was, en je daarna met je echtgenoot een huis kocht.
pi_48917117
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 09:23 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

En toen die er nog niet was?
Wat je nu noemt was 1 van de eerste goede stappen.

We kunnen veel beter pompen in goed onderwijs dan de financieele situatie van de studenten.
Het nederlands onderwijs is de laatste jaren zo hard achteruit gegaan.
Het is gewoon treurig.
dat maakt denk ik geen hol uit
ookal heb je goed onderwijs, de studenten (allemaal) moeten hun opleiding kunnen betalen..
en er zullen dan echt gevallen zijn die dit niet meer kunnen, wat als resultaat oplevert dat ze:
of niet verder studeren
of een lagere vervolgopleiding kiezen vanwege de kosten
en ja ik ken mensen die maar net rond kunnen komen met wat ze krijgen, en nee pa/ma kan niet mee betalen..
pi_48917279
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 09:28 schreef mschol het volgende:

[..]

dat maakt denk ik geen hol uit
ookal heb je goed onderwijs, de studenten (allemaal) moeten hun opleiding kunnen betalen..
en er zullen dan echt gevallen zijn die dit niet meer kunnen, wat als resultaat oplevert dat ze:
of niet verder studeren
of een lagere vervolgopleiding kiezen vanwege de kosten
en ja ik ken mensen die maar net rond kunnen komen met wat ze krijgen, en nee pa/ma kan niet mee betalen..
Dus liever slechter onderwijs wat iedereen kan betalen dan goed onderwijs wat eventueel iedereen kan betalen? Als is dit helemaal niet aan elkaar gekoppeld.

Vermoedelijk ga je dan uiteindelijk naar een particulier systeem omdat bepaalde bevolkinsgroepen niet kunnen leven met het algemene/openbare nivo. De dure prive scholen zijn de afgelopen jaren al toegenomen in aantal en ik verwacht dat dit alleen maar erger zal worden. Dan krijg je uiteindelijk toch het kwaliteits en prijsverschil maar dit keer niet gecontroleerd door de overheid.
pi_48918550
nu mijn ouders uit elkaar zijn gegaan is het hier financieel ineens een stuk krapper... als school dan nog duurder zou worden zou het hier echt geen doen zijn!kwaliteit kan altijd beter
  woensdag 2 mei 2007 @ 11:32:17 #266
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_48920755
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 09:26 schreef Geqxon het volgende:
Vroeger was het niet normaal om als student gelijk een studentenkamer te huren, maar bleef je vaak thuiswonen totdat je getrouwd was, en je daarna met je echtgenoot een huis kocht.
Nja, dat is wel heel vroeger hoor . Maar vaak zie je nu inderdaad dat studenten gelijk op kamers gaan als ze gaan studeren, en dus ook een baan naast de studie moeten nemen om alles maar nog te kunnen betalen...
pi_48922431
Scholier, thuiswonend.
Op dit moment stage (150 pleuro de maand) en mijn werk a 25uur de week.

Druk druk druk, geen zin om op mezelf te gaan.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_48922515
quote:
Vroeger was het normaal dat vrouwen geen stemrecht hadden.
Vroeger hadden we geen mobiele telefoons.
Vroeger was alles beter.
pi_48923229
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 09:34 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Dus liever slechter onderwijs wat iedereen kan betalen dan goed onderwijs wat eventueel iedereen kan betalen? Als is dit helemaal niet aan elkaar gekoppeld.
nee er moet een goed combinatie van beide factoren zijn, echter is die kennelijk lastig te vinden
pi_48931668
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 12:23 schreef slakkie het volgende:

[..]

Vroeger was het normaal dat vrouwen geen stemrecht hadden.
Vroeger hadden we geen mobiele telefoons.
Vroeger was alles beter.
vroegah

in de zomervakantie ga ik 1 ding NIET doen.. dat is JAVA
pi_48932057
Java drinken is wel ok, Java coden.. eerlijk is eerlijk. het kan leuk zijn.
pi_48934846
quote:
Wat noem je vroeger? Mijn moeder woonde (in de jaren 60) gewoon op een studentenkamer en haar ouders waren niet bepaald rijk.
pi_48934963
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 06:30 schreef JeRa het volgende:

[..]

Naar bed? Was dat niet iets met

$timestamp += 7 * 3600;

Ofzo?
$timestamp -= 6 * 3600;
pi_48941021
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 16:58 schreef slakkie het volgende:
Java drinken is wel ok, Java coden.. eerlijk is eerlijk. het kan leuk zijn.
het kan indd leuk zijn maar nu even niet
pi_48941870
Java is geweldig, niet mijn eerste keus voor webapplicaties of voor performance afhankelijke projecten maar voor de rest is het ideaal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')