Ik vergelijk burgers helemaal niet met gevangen. Ik probeerde het verschil tussen wat mensen vinden en wat de wet zegt duidelijk te maken aangezien echtgaaf dat niet helemaal door leek te hebben.quote:Op maandag 23 april 2007 22:39 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
[..]
Fijn, de een vergelijkt ons burgers met gevangenen, de ander met bavianen en oeran-oetangs.
Ok, mea culpa.quote:Op maandag 23 april 2007 22:46 schreef Monolith het volgende:
Ik vergelijk burgers helemaal niet met gevangen. Ik probeerde het verschil tussen wat mensen vinden en wat de wet zegt duidelijk te maken aangezien echtgaaf dat niet helemaal door leek te hebben.
Wie heeft het over de totale afschaffing van de overheid? Wat een kolder. Het is altijd zo zwart-wit bij critici. Ben je tegen de absurde overlast die allochtonen veroorzaken? JE BENT EEN VUILE RACISTISCHE NAZI! Ben je tegen de totaal doorgeschoten verzorgingsstaat? JE WIL ALLE GEHANDICAPTEN NAAR AUSCHWITZ BRENGEN!quote:Op maandag 23 april 2007 21:38 schreef Fastmatti het volgende:
Toch vraag ik me af hoe een libertariër de wereld zonder overheid ziet. De enige stad ter wereld zonder centraal gezag is Mogadishu en die stad wordt geregeerd door krijgsheren.
Geheel mee eens. Al die bemoeienis gaat ook nog eens gepaard met bizar veel overhead, vergaderclubjes en rapportenschrijvertjes. Dat geld kunnen we als land beter besteden aan ondernemerschap en innovatie binnen 't bedrijfsleven.quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:21 schreef Metro2005 het volgende:
ben het helemaal met stefanP eens.
De overheid bemoeit zich met véél te veel zaken waar ze zich helemaal niet mee zouden moeten bemoeien. De overheid moet zich bezig houden met haar kerntaken en de kleinere zaken overlaten aan provincies en gemeentes. Bovendien kan de overheid wel wat efficienter geld uitgaven.
Inkrimpen die hap, scheelt ook nog eens een hoop belastingen.
Libertariers hebben als principe dat het met ontnemen van eigendommen zonder toestemming van de eigenaar diefstal is. Probleem is dat de overheid groeit zelfs als de regering het omgekeerde wil. Sinds 2001 is het aantal rijksambtenaren met 7% gegroeid.quote:Op dinsdag 24 april 2007 08:51 schreef Fastmatti het volgende:
Dat wordt door de libertariers zelf veroorzaakt. Als je zelf niet verder komt dan hard roepen 'belasting is diefstal' dan krijg je ook echt geen enkele nuance terug. Als er dan eens een argument komt tegen een volledig vrije maatschappij dan is een overheid ineens wel een optieKortom, jullie veranderen de definities als het zo uitkomt.
Vind het een mooie theorie hoor die samenleving van jullie, maar het gaat toch echt voorbij aan de menselijke eigenschappen. Neemt niet weg dat de huidige overheid een stuk kleiner kan en dat er nog een hoop verantwoordelijkheden terug naar de burger kunnen.
Zo stellen figuren als HenriO en Neworder het voor op fokquote:Op dinsdag 24 april 2007 02:56 schreef StefanP het volgende:
[..]
Wie heeft het over de totale afschaffing van de overheid? Wat een kolder. Het is altijd zo zwart-wit bij critici.
Je bent toch ook gewoon gefrustreerde racist?quote:Ben je tegen de absurde overlast die allochtonen veroorzaken? JE BENT EEN VUILE RACISTISCHE NAZI! Ben je tegen de totaal doorgeschoten verzorgingsstaat? JE WIL ALLE GEHANDICAPTEN NAAR AUSCHWITZ BRENGEN!
Het is te merken dat je al een tijd weg bent uit Nederland en je er met een erg gekleurde bril naar kijktquote:Een overheid hoort zich met kerntaken bezig te houden. Onderwijs, infrastructuur, defensie, dat soort dingen. Dat kan met een fractie van de ambtenaren en het budget dat er nu is. Gewoon de zaken die belangrijk zijn voor het algemeen goed regelen en verder niets. In Nederland is het totaal het omgekeerde: ALLES wordt er door de overheid geregeld. Je kunt je kont niet keren of er is wel een of ander achterlijk wetje dat precies omschrijft hoe jij dat moet (moet dus, niet mag) doen en een half dozijn ambtenaren dat zich daar fulltime mee bezighoudt. Absurd. Sodemieter op uit mijn leven.
Ach dat betaal je dan op een andere manier wel weer terug. Ik geloof niet zo in utopische samenlevingen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:21 schreef Metro2005 het volgende:
Inkrimpen die hap, scheelt ook nog eens een hoop belastingen.
Je vergeet een lidwoord en iets inhoudelijks te posten.quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:52 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zo stellen figuren als HenriO en Neworder het voor op fok. Totaal absurd inderdaad, mooi dat je daar nu ook achter komt
![]()
[..]
Je bent toch ook gewoon een gefrustreerde racist?
[..]
Het is te merken dat je al een tijd weg bent uit Nederland en je er met een erg gekleurde bril naar kijkt.
Ik poste zeer zeker wel wat inhoudelijks. Ik wees Stefan er op dat hij een grote denkfout maakte in z'n betoogquote:Op dinsdag 24 april 2007 10:00 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Je vergeet een lidwoord en iets inhoudelijks te posten.
Het zal wel persoonlijk zijn, maar het lijkt nog net niet vastgelegd in regels te zijn hoe je je kont moet keren als je bent wezen schijten.quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:52 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het is te merken dat je al een tijd weg bent uit Nederland en je er met een erg gekleurde bril naar kijkt.
Okay, belasting is geen diefstal, maar een bedrag wat je af moet staan, wat een percentage is van je inkomen, waarbij, als je het niet afdraagt, je uiteindelijk vastgezet kan worden. Zonder geweld, vaak.quote:Op dinsdag 24 april 2007 08:51 schreef Fastmatti het volgende:
Dat wordt door de libertariers zelf veroorzaakt. Als je zelf niet verder komt dan hard roepen 'belasting is diefstal' dan krijg je ook echt geen enkele nuance terug. Als er dan eens een argument komt tegen een volledig vrije maatschappij dan is een overheid ineens wel een optieKortom, jullie veranderen de definities als het zo uitkomt.
Vind het een mooie theorie hoor die samenleving van jullie, maar het gaat toch echt voorbij aan de menselijke eigenschappen. Neemt niet weg dat de huidige overheid een stuk kleiner kan en dat er nog een hoop verantwoordelijkheden terug naar de burger kunnen.
Breng ze nou niet op een ideequote:Op dinsdag 24 april 2007 18:59 schreef Yildiz het volgende:
Het zal wel persoonlijk zijn, maar het lijkt nog net niet vastgelegd in regels te zijn hoe je je kont moet keren als je bent wezen schijten.
Luxemburg dan ?quote:Op woensdag 25 april 2007 00:14 schreef Floripas het volgende:
Even terug naar de OP: ik denk dat libertariers daar niet heen willen emigreren, omdat het meeste van de Ierse groei van subsidies komt. Damn straight, EU.
Luxemburg dan?quote:Oh ja, en libertarisme gaat over meer dan geldvrijheid. Spullen zijn niet alles. Er is ook nog zoiets als persoonlijke vrijheid. Die is hier wel groter dan in het katholieke Ierland.
Onjuist. Uit hetzelfde onderzoek waar de grafiekjes vandaan komen:quote:Op woensdag 25 april 2007 00:14 schreef Floripas het volgende:
Even terug naar de OP: ik denk dat libertariers daar niet heen willen emigreren, omdat het meeste van de Ierse groei van subsidies komt. Damn straight, EU.
Helemaal waar.quote:Oh ja, en libertarisme gaat over meer dan geldvrijheid. Spullen zijn niet alles. Er is ook nog zoiets als persoonlijke vrijheid. Die is hier wel groter dan in het katholieke Ierland.
Hoeveel van die groei / stagnatie hangt samen met:quote:Op woensdag 25 april 2007 00:31 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Onjuist. Uit hetzelfde onderzoek waar de grafiekjes vandaan komen:
"De subsidies die Ierland kreeg zullen wel geen nadeel gedaan hebben, maar een erg significant verband tussen groei en subsidies konden we niet vinden. Men zal opmerken dat Ierland al lang netto ontvanger van Europese subsidies is. In de periode voor 1985 ontving Ierland net even veel van de EU als in de periode sedert 1985. In de periode voor 1985 is geen enkel extra groeieffect waarneembaar. De explosieve welvaartsgroei is werkelijk begonnen op het moment dat men de belastingsdruk verlaagde. Ook toen de Europese subsidies daalden is de Ierse welvaartsexplosie blijven doorgaan. Als men het spreidingsdiagram uitzet tussen omvang van de subsidies en welvaartsgroei, is dan ook géén duidelijk verband merkbaar."
[..]
Het kan nog erger, eerder in dit topic vroeg men zich af waarom libertariers niet emigreerden naar Brunei.quote:Op woensdag 25 april 2007 00:14 schreef Floripas het volgende:
Oh ja, en libertarisme gaat over meer dan geldvrijheid. Spullen zijn niet alles. Er is ook nog zoiets als persoonlijke vrijheid. Die is hier wel groter dan in het katholieke Ierland.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |