Nee. Maar om dan voortdurend te spreken dat de overheid je beroofd, gaat dan wel erg ver. Als iemand dat werkelijk meent, dan moet de lijdensdruk toch wel erg hoog zijn, niet? Waarom zou je dan nog langer willen blijven?quote:Op vrijdag 20 april 2007 11:05 schreef LangeTabbetje het volgende:
Het feit dat je het niet eens bent met de gang van zaken in je geboorte/woonland, betekent toch niet meteen dat je moet emigreren ?
Als je belasting diefstal noemt is er met goed fatsoen geen land te bedenken om in te wonen dan Brunei. Dan wil ik ook geen plaatjes zien van de VS, Zwitserland of Ierland of zo.quote:Op vrijdag 20 april 2007 11:08 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee. Maar om dan voortdurend te spreken dat de overheid je beroofd, gaat dan wel erg ver. Als iemand dat werkelijk meent, dan moet de lijdensdruk toch wel erg hoog zijn, niet? Waarom zou je dan nog langer willen blijven?
Hoeveel belasting betalen ze daar in Brunei (nooit van gehoord) ? En hebben ze dan uberhaupt wel voorzieningen?quote:Op vrijdag 20 april 2007 11:13 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Als je belasting diefstal noemt is er met goed fatsoen geen land te bedenken om in te wonen dan Brunei. Dan wil ik ook geen plaatjes zien van de VS, Zwitserland of Ierland of zo.
0 % belasting. Gratis scholing. Gratis medische voorzieningen. Gratis pensioenen. Spotgoedkope benzine. Lekker weer, mooie stranden.quote:Op vrijdag 20 april 2007 11:43 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hoeveel belasting betalen ze daar in Brunei (nooit van gehoord) ? En hebben ze dan uberhaupt wel voorzieningen?
Maar de verdeling gaat natuurlijk wel via de plaatselijke sultan die eerst de olieinkomsten krijgt voor de bevolking er van kan profiteren. Ze betalen dus wel belasting maar het is indirectquote:Op vrijdag 20 april 2007 11:53 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
0 % belasting. Gratis scholing. Gratis medische voorzieningen. Gratis pensioenen. Spotgoedkope benzine. Lekker weer, mooie stranden.
voor degenen die het staatje niets zegt (zoals ik) :quote:Op vrijdag 20 april 2007 11:53 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
0 % belasting. Gratis scholing. Gratis medische voorzieningen. Gratis pensioenen. Spotgoedkope benzine. Lekker weer, mooie stranden.
quote:Op vrijdag 20 april 2007 12:01 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
voor degenen die het staatje niets zegt (zoals ik) :
http://nl.wikipedia.org/wiki/Brunei
Dat klinkt leuk ja. De helft van de BNP uit aardolieopbrengsten![]()
Laat het land mensen van buiten ook toe. Wonen, vestigen etc?
Lijkt idd niet helemaal zo toevalligquote:Op vrijdag 20 april 2007 12:14 schreef Perrin het volgende:
Interessant.. Wat geven de kleuren van de balkjes in de grafiek precies weer? Zo te zien heeft 't iets te maken met regeringsvorm?
Jeetje EchtGaaf ben je nou achterlijk ofzo?quote:Op vrijdag 20 april 2007 10:53 schreef EchtGaaf het volgende:
1Antwoord te krijgen op de vraag waarom vele Libertariers hier de mond vol hebben over de overheid die hen berooft (een hele ernstige beschuldiging), maar toch niet besluiten om te emigreren naar landen waar de rol van de overheid stukken minder is.
Volg cursusje redeneren? Dat er geen land is zonder een minimalistische overheid betekent niet dat het onmogelijk is, hooguit dat het niet heeft plaatsgevonden.quote:Op vrijdag 20 april 2007 10:53 schreef EchtGaaf het volgende:
2 Volgende uit 1 : vaststtellen dat hun theorie eigenlijk gewoon op een sprookje berust. Een land zonder overheid is volstrekt onhaalbaar. Sterker nog, ik ken geen land zonder overheid, of een land met overheid die geen belastingen int.
Ja de Amerikaanse overheid bemoeit zich niet met Amerikaanse inwoners, dat was allang duidelijk. Met inwoners van andere landen is dat andersquote:Op zondag 22 april 2007 23:18 schreef StefanP het volgende:
Ik deel een groot deel van het libertarisch gedachtengoed en ben geemigreed omdat ik de betutteling, belasting en overheidsbemoeienis in zijn algemeen in NL kostbeu was.
Nee, dat was niet de vraag.quote:Op vrijdag 20 april 2007 14:05 schreef Pierke_Smulders het volgende:
"Als je het niet bevalt dan rot je maar op"
Dat is idd de strekking van dit topic (lomp gezet)
Je moet niet zeiken.quote:Op zondag 22 april 2007 23:18 schreef StefanP het volgende:
Ik deel een groot deel van het libertarisch gedachtengoed en ben geemigreed omdat ik de betutteling, belasting en overheidsbemoeienis in zijn algemeen in NL kostbeu was.
Heb je nog meer stellingen?
Trouwens, dat plaatje over de loonbelasting:De totale belastingdruk ligt rond de 70% in Nederland. Alleen zijn de pennelikkende bureaucraten wel zo slim om die te splitsen in 200 verschillende belastingen, heffingen, accijnzen en dergelijke. Alsof die 38% in dat plaatje hierboven alles is... wat een farce.
Nee.quote:Op maandag 23 april 2007 08:39 schreef BreakSpear het volgende:
Dan moeten de burgers in Nederland op een andere partij stemmen. Is dat niet libertarisch?
Hoe kom jij bij 70%? Zelfs de hoogste schatting komt net boven de 50% uit.quote:Op zondag 22 april 2007 23:18 schreef StefanP het volgende:
Trouwens, dat plaatje over de loonbelasting:De totale belastingdruk ligt rond de 70% in Nederland. Alleen zijn de pennelikkende bureaucraten wel zo slim om die te splitsen in 200 verschillende belastingen, heffingen, accijnzen en dergelijke. Alsof die 38% in dat plaatje hierboven alles is... wat een farce.
Hoe men deze cijfers onderbouwt weet ik niet maar de meeste mensen betalen ca. 38% loonbelasting dan nog eens 19% BTW op producten die ze kopen, de accijnzen op brandstof en energie zijn nog veel hoger. Dan nog het BPM op de aanschaf van auto's. Al dat bij elkaar genomen is 70% toch niet zo vreemd ?quote:Op maandag 23 april 2007 09:13 schreef Chewie het volgende:
Hoe kom jij bij 70%? Zelfs de hoogste schatting komt net boven de 50% uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |