abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 mei 2007 @ 16:09:31 #151
31817 Bananenbuiger
Wat recht is kan krommer...
pi_49230234
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 16:03 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Vandaar dus dat ik stel dat de lichtsnelheid het nulpunt is van tijd en ruimte.

Het zou oneindig veel energie kosten om een massa letterlijk stil te zetten in de tijd en ruimte. Massa zou bij die "snelheid" oneindig zwaar moeten zijn om op zijn plek te kunnen blijven staan. Een massa die de lichtsnelheid zou bereiken zou het middelpunt van het universum worden, en dat zou dus oneindig veel energie kosten. Er is te veel aantrekkingskracht van andere massa's in de ruimte om echt stil te kunnen blijven staan.
Massa met de snelheid van licht is zoals zo vaak gezegd tegen je niet mogelijk en het opeenvolgende wat je beweert; dat het het middelpunt van het universum zou worden, waarom is dat zo?
Alwayz expect the unexpected
  donderdag 10 mei 2007 @ 16:13:20 #152
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_49230377
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 16:09 schreef rudeonline het volgende:
Het heeft allemaal met natuurkunde en filosofie te maken.
Nee rude, je doet alsof het met wetenschap te maken heeft Daar heeft het nooit bij in de buurt gezeten. Filosofie zou nog kunnen maar natuurkunde is het al helemaal niet.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 10 mei 2007 @ 16:16:20 #153
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_49230512
De snelheid van het licht is alleen maar constant door een vacuum, door glas of kwarts heeft het een andere snelheid.
http://www.glenbrook.k12.(...)ss/refrn/u14l1d.html
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_49230872
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 16:13 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Nee rude, je doet alsof het met wetenschap te maken heeft Daar heeft het nooit bij in de buurt gezeten. Filosofie zou nog kunnen maar natuurkunde is het al helemaal niet.
Natuurkunde is filosofie met wiskunde, en wiskunde is relatief. Je bent vrij in het bedenken van formules. Vandaar dat de string theorie over 11 dimensies spreekt. Er zijn namelijk nog nooit meer dan 4 dimensies waargenomen. 7 dimensies bestaan alleen maar wiskundig en hebben niets met de werkelijkheid te maken. Zonder die 7 extra dimensies zou het plaatje wiskundig niet meer kloppen.
  donderdag 10 mei 2007 @ 16:31:56 #155
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_49231114
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 16:26 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Natuurkunde is filosofie met wiskunde, en wiskunde is relatief.
Wat kan ik hier nog over zeggen
quote:
Je bent vrij in het bedenken van formules. Vandaar dat de string theorie over 11 dimensies spreekt. Er zijn namelijk nog nooit meer dan 4 dimensies waargenomen. 7 dimensies bestaan alleen maar wiskundig en hebben niets met de werkelijkheid te maken. Zonder die 7 extra dimensies zou het plaatje wiskundig niet meer kloppen.
Je bent niet zo vrij als je denkt. Je moet ze zo opstellen dat ze de natuur zo nauwkeurig mogelijk modelleren. Dat is niet wat jij doet.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_49232038
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 16:16 schreef Pietverdriet het volgende:
De snelheid van het licht is alleen maar constant door een vacuum, door glas of kwarts heeft het een andere snelheid.
http://www.glenbrook.k12.(...)ss/refrn/u14l1d.html
De snelheid van licht is niet hetzelfde als de lichtsnelheid
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 16:26 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Natuurkunde is filosofie met wiskunde, en wiskunde is relatief.
Als er iets niet relatief is, dan is dat wiskunde. Veel absoluter dan dat ga je het niet vinden.

[ Bericht 25% gewijzigd door PeeJay1980 op 10-05-2007 17:04:11 ]
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_49235731
De formule voor tijdsdilitatie =
t0
_________
wrtl( 1 - u2 / c2)

Waarbij u de snelheid vd persoon/voorwerp is, en c de lichtsnelheid.
Misschien dat jullie hier mee verder kunnen. Ik niet iig, want ik ben na 1 jaar gestopt met de studie Natuur en Sterrenkunde. Hoewel er nog wel een klein beetje is blijven hangen...
pi_49236146
1. Topic deeltje zoveel x zoveel verneukt door Rude.
2. TS heeft zijn antwoord.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')