And damn proud of it.quote:Op zaterdag 21 april 2007 11:02 schreef Isegrim het volgende:
Wat ben jij een zeikerd.
Inderdaad:quote:
Ach, hij zal misschien nog één, twee werkjes afscheiden en dan is het wel gebeurd hoor. Ik zou me drukker maken over de akelige schrijvers van de toekomst. Want wat krijgen we ná Harry?quote:Op zaterdag 21 april 2007 14:06 schreef JAM het volgende:
Ze zouden die gek gewoon eens moeten opknopen, wat dacht je daarvan?
quote:Op zaterdag 21 april 2007 14:14 schreef Claudia_x het volgende:
Kluun.
Wees blijquote:Op zaterdag 21 april 2007 14:16 schreef Gellius het volgende:
Daar heb ik nog niks van gelezen.
SODOM EN GOMORRA, Geliius.quote:Op zaterdag 21 april 2007 14:12 schreef Gellius het volgende:
[..]
Ach, hij zal misschien nog één, twee werkjes afscheiden en dan is het wel gebeurd hoor. Ik zou me drukker maken over de akelige schrijvers van de toekomst. Want wat krijgen we ná Harry?
Toch had ik er wel moeite mee om á la recherche du temps perdu door te komen.quote:Op zaterdag 21 april 2007 14:26 schreef Gellius het volgende:
Ah, Proust. Maar dat was geen kutschrijver, JAM.
Naar mijn mening is het juist een van zijn betere. Al vind ik stiekem de ruime aanloop die hij neemt naar het eigenlijke verhaal het leukst - net als in De ontdekking van de hemel.quote:Op zaterdag 21 april 2007 14:09 schreef Claudia_x het volgende:
Het is trouwens een kutboek.
Zijn dat nu 7 delen?quote:Op zaterdag 21 april 2007 14:32 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Toch had ik er wel moeite mee om á la recherche du temps perdu door te komen.
quote:Op woensdag 25 april 2007 02:56 schreef Lyr het volgende:
[..]
Naar mijn mening is het juist een van zijn betere. Al vind ik stiekem de ruime aanloop die hij neemt naar het eigenlijke verhaal het leukst - net als in De ontdekking van de hemel.
De man was dus Adam, maar de vrouw was niet Eva, want ons aller oermoeder zag pas later het levenslicht, toen de scheppingsweek al hoog en breed achter de rug was; zij werd niet afzonderlijk geschapen, maar kwam voort uit een rib van Adam. Deze was daar toen zeer over te spreken, want in Genesis 2:23 verklaart hij: 'Dit is eindelijk been van mijn gebeente en vlees van mijn vlees.' Eindelijk! Ook hierin blijkt, dat Eva zijn tweede vrouw was. Maar hoe staat het dan met de eerste? Wie was zij? Gelukkig hebben deskundigen dat weten te achterhalen: Lilith.
Zeer zelfbewust, want even afzonderlijk geschapen als Adam, wenste zij zich niet aan hem ondergeschikt te maken. De breuk onstond dan ook over de manier van 'vermenigvuldiging': zij wenste niet de onderliggende partij te zijn. In hun erotisch-technische conflict speelde misschien het feit mee, dat Adam toen nog Eva onder de leden had en in dat stadium dus een enigszins verwijfd type geweest moet zijn.
Na jarenlang nadenken over dit dossier, experimenteren, falen, soms tot op de grens van uitputting, besefte ik dat ik hulp nodig had, net als Abraham. Maar waar kon ik die vinden? Jij was er nog niet.
Er is nu, in dit land, een man die Werker heet. Dat weet ik zeker. Victor Werker. Vraag niet hoe ik dat weet, want dat weet ik niet. Doet het er niet toe, hoe hij heet? Moet het beestje nu eenmaal een naam hebben? Had Adolf Hitler ook Bubi Mauskopf kunnen heten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |