Lex Kroon kan weer gekopieerd en geplakt worden
![]()
quote:
DE LEUGEN REGEERT
april 19th, 2007
DE PRAVDA
In de Feyenoordkrant staat dat Henk Fräser en Feyenoord tot een overeenkomst zijn gekomen over het beëindigen van zijn contract. Fräser vertrekt met pijn in zijn hart maar is blij, want met nog meer rumoer met betrekking tot zijn persoon is de club niet geholpen. De zorgen bij Feyenoord overstijgen zijn belang, vindt hij.Henk is een echte clubman en daarom zegt hij: “Peter Bosz verdient een kans. Hij kan de man zijn die de club weer op de rails krijgt.“Ik vind het niet terecht dat supporters nu hun pijlen hebben gericht op Bosz. Hoe hij nu wordt aangepakt dat is niet terecht. Je kunt de huidige resultaten niet afschuiven op iemand die pas acht maanden bij de club zit.Ik heb regelmatig werkbesprekingen met Bosz en daar kwam hij bij mij heel capabel over. Feyenoord heeft iemand nodig die de daad bij het woord voert. Ik heb het idee dat hij die kwaliteiten in zich heeft. Ik zeg dit als clubman en zie het los van mijn eigen zaak. Want daar houd ik er een andere mening over zijn handelswijze op na.” (Bron: Lunaticnews.nl, zelf koop ik dat stinkblaadje niet meer)
HENK FRASER GEBELD
'HENK DIT KAN TOCH NIET WAAR ZIJN?'
ANTWOORD FRASER: "Zoals gewoonlijk citeren de heren van De Feyenoordkrant je niet geheel juist, of ze laten belangrijke informatie weg. Men interviewt Wijnaldum en vraagt zijn mening over diverse trainers, maar over zijn mening betreffende de trainer die hem opgeleid heeft, lees ik niets terug. Robert Eenhoorn schreef in januari dat Henk Fraser goed bezig was met de jeugdopleiding! Tot verbazing van Eenhoorn werd die passage geschrapt, dat kwam de beleidsbepalers even niet goed uit. Tot slot mijn opmerking over Peter Bosz: Van alle figuren die er rondlopen bij Feyenoord is hij beslist de bekwaamste, hetgeen meer over Feyenoord zegt dan over Peter Bosz. Verder sluit ik het boek Feyenoord, daar ik in onderhandeling met een mooie club. Ik zou enkele dingen kunnen vertellen waardoor een persoon die nu nog functioneeert in de top, ongeloofwaardig zou worden. In het belang van de club (Ik blijf Feyenoorder voor het leven) houd ik nu nog mijn mond!" Tot zover Henk Fraser, die mij enkele dingen vertelde, waarmee ik goedkoop zou kunnen scoren, maar ik heb mijn woord gegeven te zwijgen totdat de tijd rijp is. Dat is geen dikdoenerij, maar een afspraak met Henk Fraser, die niet bepaald 'blij' klonk, zoals "Het Leugenaartje" beweert.
BESCHADIG DE KROMME
Onder de kop 'Zevende zeperd Feyenoord' meldde De Volkskrant na de afgang in De Kuip tegen FC Groningen dat het elftal van Erwin Koeman in deze competitie al voor de zevende keer met minimaal drie goals verschil had verloren. Het ochtendblad somde de duels op: uitnederlagen van 3-0 bij FC Groningen en FC Twente, terwijl zowel bij NEC, NAC als Ajax met 4-1 werd verloren. In de Kuip 4-0 verlies tegen Ajax en FC Groningen.
Daarmee evenaarde het huidige Feyenoord het trieste record dat in het seizoen 1994-'95 werd gevestigd. Onder trainer Wim van Hanegem maakte Feyenoord dat jaar ook zeven zeperds mee. Thuis 3-0 verlies tegen Vitesse en FC Twente, terwijl Ajax in De Kuip met 5-0 won. Uit bij PSV en Ajax met 4-1 verloren, FC Twente zegevierde in Enschede met 5-1 en Roda JC was in Kerkrade Van Hanegems elftal zelfs met 5-0 de baas. (Bron: Feyenoord Krant, waar de redactie bijzonder blij was met de Mokumse berichtgeving.)
De Pravda en De Volkskrant zijn nu (toevallig) een media-offensief begonnen om Willem van Hanegem te beschadigen. De Volkskrant noemde ooit via Marga van Praag (Die het Journaal las alsof wij allen kleuters zijn) Willem: "Zo onbetrouwbaar als de neten!" (Marga is de dochter van Jaap van Praag zaliger, en een nicht van de volkszanger Max van Praag, hoewel ik daar geen fan van was, hoorde ik die toch liever.) Nu worden de verloren wedstrijden van 12 jaar geleden weer even door deze 'prachtbladen' voor het voetlicht gebracht. Onze Mokumse vrienden (zou Gerard Cox zeggen) hebben nog nooit positief over Feyenoord geschreven. De Feyenoordkrant schrijft uitsluitend hosanna-stukjes over de zieke club, behalve als er iemand (Fraser & De Kromme) beschadigd moet worden. De tendens van de Kuip-Pravda is het best te illustreren als volgt: Er is een stokoude Feyenoord-bestuurder overleden aan een hartstilstand tijdens zijn vacantie aan de Riviera. Bruinverbrand ligt hij opgebaard in de aula van het crematorium. Tijdens de laatste condoleance-gelegenheid schuift een lange rij mensen langs de baar, waaronder een verslaggever van de Feyenoord-Pravda, die opmerkt: "Wat ligt hij er prachtig bij! Die vacantie heeft hem toch nog goed gedaan!"
CITAAT UIT INTERVIEW MET ERWIN KOEMAN
IN HET DAGBLAD 'DE STEM"
Je zaakwaarnemer Ger Lagendijk sprak gisteren met de directie en kreeg ongetwijfeld toezeggingen. Anders ben je in juli toch weg?
"Nou, toezeggingen… De mensen van de club doen hun uiterste best. Dat gesprek stond al op de agenda, het is alleen vervroegd. Er zal ook op papier moeten komen te staan dat er iets mogelijk is. Maar je moet het toch altijd eerst zien. Die miljoenen die zouden komen na het vertrek van Van den Herik, dat bleek luchtfietserij."
Johan Derksen zei op televisie dat een groep investeerders met veel geld wil komen als Willem van Hanegem weer trainer wordt
"Dan stap ik direct op. Als dat in het belang van de club is, als de miljoenen dan binnenstromen, dan gá ik. Daar hoef ik geen minuut over na te denken. Maar zou het waar zijn?" (Ja, het is waar Erwin. Willem komt er aan! Niet als trainer, maar als adviseur. Alleen moet Peter Bosz retour Uggelenstein, maar daar wordt voor gezorgd! Ga maar alvast jouw koffers pakken, want volgens jou spelen ze op de training als Real Madrid in haar beste jaren, maar in De Kuip lijkt dat team van je op een stel lamlendelingen. 'Opstappen' is het devies! L.K.)
RISICO - WEDSTRIJD
Op de open dag van Helmond Sport zou Feyenoord als tegenstander fungeren. Maar burgemeester Jacobs (geen familie van Onno) heeft deze ontmoeting verboden. Het Eindhovens Dagblad meldt: "Bij Helmond Sport is met grote teleurstelling en ook vol onbegrip gereageerd op het besluit. 'Wij krijgen niet elk jaar de kans tegen een topclub te spelen', aldus algemeen directeur Mario Captein." (Die boeren zien Feyenoord nog steeds als een topclub) Het initiatief kwam van Erwin Koeman, wiens zoon in de jeugd speelt bij Helmond Sport. Op de voorgestelde datum, 28 juli, bestaat Helmond Sport veertig jaar, en is Erwin Koeman assistent-trainer bij broer Ronald, die verbaal op Rinus Michels gaat lijken.
Conclusie: Af en toe schrijf ik ook zogenaamde Pravda-stukjes. Aan U om De Waarheid te destilleren, overigens ook een orgaan dat reeds lang ter ziele is, want wie wil de waarheid lezen?
Toch blijf ik van mening dat Henk Fraser had moeten blijven en Professor Bosz zijn biezen moet pakken.