abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48538414
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 12:21 schreef Peterselieman het volgende:
Het zal mij benieuwen wat Arriva mij vanmiddag voorschotelt in de trein van Gn naar Lw. Grote kans dat het een wadsloper is
Hoelaat ben je in Lw vanmiddag ? 17:32 komt stoomtrein aan als t goed is
pi_48538516
Oh? is dat zo?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 20 april 2007 @ 13:43:33 #153
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48538548
ik ben tussen 15.53 en 16.20 in Leeuwarden, maar daarna kan ik nog wel even langskomen. Ik wil de aankomst eigenlijk wel even zien. Waar ga jij staan met je camera?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48538943
ik denk dat ik op uiteinde perron van spoor 4/5 ga staan, en/of op het parkeerterrein. Later eventueel ook nog wat verderop waar je dichter bij het spoor kan komen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 20 april 2007 @ 13:55:07 #155
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48539006
De trein komt op 6a aan als het goed is
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48539056
Ja vorig jaar inderdaad ook. Bij aankomst wordt het iig of op perron sp 4/5 of op het parkeerterrein
  vrijdag 20 april 2007 @ 14:04:19 #157
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_48539431
Van de frontpage... is dit een HDOB (Handbediende Dubbele Overweg Boom)?

  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 20 april 2007 @ 14:05:19 #158
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48539467
Daar lijkt het wel op
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 20 april 2007 @ 14:08:46 #159
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48539592
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 14:04 schreef JDude het volgende:
Van de frontpage... is dit een HDOB (Handbediende Dubbele Overweg Boom)?

[afbeelding]
Nein, dat was een völlig ausgebrennt kabelbett mit seinwezenkabels op Zevenaar - Emmerich, waardoor de overwegen niet meer werkten over het gehele baanvak. Dus toen stonden er overal mensen met kettinkjes en linten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 20 april 2007 @ 14:11:59 #160
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_48539731
Okay, thanks . De bovenleiding en het andreaskruis deden me al vermoeden dat het ergens in het grensgebied moest zijn.
pi_48541180
Nog steeds chaos in laatste stopper Eindhoven-Den Bosch

Alweer een tijdje geleden heb ik een bericht gepost, over chaotische taferelen in de laatste stopper Eindhoven-'s Hertogenbosch. Dit probleem is helaas nog steeds niet opgelost:

DEN BOSCH - Kotsende en plassende jongeren, vechtpartijtjes, intimidatie. Verslaggeefsters van het Brabants Dagblad namen drie vrijdagen achtereen de laatste trein van Eindhoven naar Den Bosch. "Je moet je bek houden, anders gooi ik jóu in Best naar buiten."

Het is 'het antwoord' op de vraag van de conducteur of Mark (16) uit Boxtel zijn sigaret wil uitmaken. De jongen kijkt of hem iets heel raars is gevraagd. Zijn vrienden steken nu zelfs doodleuk een peuk op.
De conducteur is geïrriteerd, maar loopt dan gewoon door. Mark kijkt triomfantelijk. "Hij moet gewoon niet zo mauwen. Laat ons toch een beetje plezier maken."

Plezier hebben ze. Laveloos, lallend en zingend stappen een paar honderd jongeren om vijf over twaalf in de laatste stoptrein van Eindhoven naar Den Bosch. De meesten moeten naar Best en Boxtel.

Op het station in Eindhoven moet iedereen nog wel zijn kaartje laten zien. De jongeren uit Boxtel en Best worden gescheiden, want de ervaring heeft geleerd dat het tussen die groepen niet botert. Als het treinstel van Boxtel vol begint te raken, krijgt een aantal jongeren de opdracht naar 'Best' te verhuizen. Ze weigeren. "Ik kijk wel uit, dan word ik in elkaar geslagen!"

In zo'n boemelende trein loop je de kans dat je misselijk wordt met een slok teveel op. En dat is te merken. Als de trein nog geen vijf minuten onderweg is, hangt er al eentje kotsend uit het raam. In het gangetje tussen twee coupés heeft een meisje, hooguit zestien jaar, ook last van het teveel aan drank. "Niet omvallen Sas, gaat het goed?", vraagt een jongen. Dat valt tegen, want Sas hikt een paar keer en braakt dan alles onder. De rest van de coupé giert het uit.

Even verderop, in de eerste klasse, zitten de overige reizigers. Stoïcijns kijken ze voor zich uit. Hier is het relatief rustig, maar de jongeren lopen de coupés in en uit. Eentje gaat tegenover een wat oudere dame zitten die poogt een sudoku op te lossen. De jongen rust echter niet voordat hij aandacht krijgt. "Ik ben zo geil, mevrouw." De vrouw zegt niets, kijkt wat ongemakkelijk uit het raam, maar de jongen geeft niet zomaar op. Hij wil wel één en ander met haar doen, een paar standjes heeft hij al in gedachten. Zonder gêne somt hij ze op. Als hij dan nog geen reactie krijgt, loopt hij zuchtend weg. "Dan niet, trut."

De vrouw informeert verontwaardigd bij mede-reizigers of het hier altijd zo gaat. Nog voor iemand 'ja' kan zeggen, klinkt er gehik. Twee stoelen verder leek een jongen in slaap te zijn gevallen. Hij kijkt verstoord op, leegt zijn maaginhoud op de stoel naast hem en zakt dan weer weg.

Op het balkon tussen twee coupés weet het groepje van Mark het intussen zeker. Die deur kan makkelijk open, óók als de trein nog op volle snelheid rijdt. Als je maar hard genoeg trapt. En inderdaad, na wat gebeuk klappen de deuren open. De jongens deinzen achteruit, toch wel geschrokken van het voorbijrazende zwarte gat.

Ook het meubilair moet het ontgelden. Een paar jongens trekken een bank en stoelen los. Verderop demonstreren een paar anderen hoe je een deurklink sloopt. Pas als er een foto is gemaakt waarop ze poseren met hun 'trofee', gaan ze weer zitten.

Volgens de jongens is het nu nog rustig in de trein. De broers Christian en Johnny uit Boxtel lachen. "Soms gaan de lichten uit en er worden ook wel eens stoelen door het raam gegooid. Maar dat vond de politie niet zo leuk."

Vorige week klonk in dezelfde trein vanuit de cabine de volgende mededeling: 'Excuseert u ons. Iemand heeft aan de noodrem getrokken. En er vliegen banken en stoelen door de eerste klas.'

Als voorzorgsmaatregel tegen allerlei gerotzooi gaan op de staptrein altijd de toiletten op slot. Dit heeft zijn keerzijde, want waar moet je dan heen als je hoge nood hebt? Dat blijkt niet zo ingewikkeld. "We pissen gewoon in de coupé", zegt een jongen. Een vriend geeft het voorbeeld: hoekje zoeken, gulp open en lozen maar.

Als de trein in Boxtel aankomt, stappen de meeste jongeren uit. Bij wijze van laatste 'verrassing' trekt er nog gauw één aan de noodrem. "Teringlijer", roept iemand hem na. Eenmaal in Den Bosch komt de machinist poolshoogte nemen. "Ach, het is wel eens erger geweest", zegt een van de conducteurs. "Maar je moet even in de achterste coupé kijken. Van voor tot achter ondergekotst."

Spoorwegen en politiek geven elkaar de schuld

NS en gemeenten ruziën over de vraag waarom de overlast op de staptrein weer de kop kon opsteken. "Ook gemeenten moeten hun verantwoordelijkheid nemen", stelt Hoen, die meent dat ouders eveneens moeten helpen zoeken naar een oplossing. De gemeenten Best, Boxtel en Eindhoven kaatsen de bal terug. "De NS moet melding maken als het uit de hand loopt. Dat hebben ze niet gedaan. Conducteurs kunnen de horecatelefoon bellen als het in de trein misgaat. Ook dat is in de afgelopen twee jaar niet één keer gebeurd. Dan houdt het voor mij ook op", aldus de Boxtelse burgmeester Frank van Beers.

Wethouder Leo Bisschops uit Best kijkt ook met een scheef oog naar de horeca "Die jongeren gaan op vrijdagmiddag naar Stratumseind om zich te bezatten tijdens de zogenaamde happy hours."

Nadat het Brabants Dagblad vragen stelde bij de NS over de overlast op de trein, zette de NS vorige week al drie gewapende agenten en zes medewerkers van het proces bijzondere taken in.

Volgens een van die agenten is daartoe besloten 'om de boel te sussen'. Hij vreest dat de mankracht ontbreekt voor structureel toezicht op de trein. "Dat is het enige wat een beetje helpt." Hoen erkent dat. Volgens hem heeft de NS voor de drie Brabantse overlastlijnen slechts zes mensen van 'bijzondere taken' beschikbaar.

Hij pleit onder meer voor een lik-op-stukbeleid, waarbij opgepakte relschoppers snel worden voorgeleid aan justitie, zoals destijds al is afgesproken. De actie vanavond zou jongeren moeten afschrikken. "Maar dit blijft de kop opsteken. Daarom moeten alle partijen weer om de tafel."

Wat de NS al doet:
- De NS beschikt over een 'proces bijzondere taken'. Een ploeg van zes man die als dat nodig is kan worden ingezet, vaak op 'probleemtreinen'.
- Reizigers moeten hun kaartje al op het perron laten zien.
- Jongeren uit Best en Boxtel worden op het station in Eindhoven gescheiden. Het streven is om beide groepen in een een aparte coupé te plaatsen.
- In Eindhoven is op vrijdagavond vaak extra personeel aan het werk: drie mensen voor de kaartcontrole, vier man van de spoorwegpolitie.
- Een extra conducteur op de trein.
- De NS werkt samen met gemeenten, de politiekorpsen in de regio en de KLPD.

bron: Brabants Dagblad via www.fnvspoor.nl


http://www.opeenshadikhetforum.nl/viewtopic.php?t=5613&highlight=
pi_48542581
nou opheffen die trein!
  vrijdag 20 april 2007 @ 16:28:21 #163
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_48544807
Inderdaad. Laat dat kutvolk lopen.
pi_48545877
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 14:51 schreef Zug-Chef het volgende:
Nog steeds chaos in laatste stopper Eindhoven-Den Bosch

Alweer een tijdje geleden heb ik een bericht gepost, over chaotische taferelen in de laatste stopper Eindhoven-'s Hertogenbosch. Dit probleem is helaas nog steeds niet opgelost:

DEN BOSCH - Kotsende en plassende jongeren, vechtpartijtjes, intimidatie. Verslaggeefsters van het Brabants Dagblad namen drie vrijdagen achtereen de laatste trein van Eindhoven naar Den Bosch. "Je moet je bek houden, anders gooi ik jóu in Best naar buiten."

Het is 'het antwoord' op de vraag van de conducteur of Mark (16) uit Boxtel zijn sigaret wil uitmaken. De jongen kijkt of hem iets heel raars is gevraagd. Zijn vrienden steken nu zelfs doodleuk een peuk op.
De conducteur is geïrriteerd, maar loopt dan gewoon door. Mark kijkt triomfantelijk. "Hij moet gewoon niet zo mauwen. Laat ons toch een beetje plezier maken."

Plezier hebben ze. Laveloos, lallend en zingend stappen een paar honderd jongeren om vijf over twaalf in de laatste stoptrein van Eindhoven naar Den Bosch. De meesten moeten naar Best en Boxtel.

Op het station in Eindhoven moet iedereen nog wel zijn kaartje laten zien. De jongeren uit Boxtel en Best worden gescheiden, want de ervaring heeft geleerd dat het tussen die groepen niet botert. Als het treinstel van Boxtel vol begint te raken, krijgt een aantal jongeren de opdracht naar 'Best' te verhuizen. Ze weigeren. "Ik kijk wel uit, dan word ik in elkaar geslagen!"

In zo'n boemelende trein loop je de kans dat je misselijk wordt met een slok teveel op. En dat is te merken. Als de trein nog geen vijf minuten onderweg is, hangt er al eentje kotsend uit het raam. In het gangetje tussen twee coupés heeft een meisje, hooguit zestien jaar, ook last van het teveel aan drank. "Niet omvallen Sas, gaat het goed?", vraagt een jongen. Dat valt tegen, want Sas hikt een paar keer en braakt dan alles onder. De rest van de coupé giert het uit.

Even verderop, in de eerste klasse, zitten de overige reizigers. Stoïcijns kijken ze voor zich uit. Hier is het relatief rustig, maar de jongeren lopen de coupés in en uit. Eentje gaat tegenover een wat oudere dame zitten die poogt een sudoku op te lossen. De jongen rust echter niet voordat hij aandacht krijgt. "Ik ben zo geil, mevrouw." De vrouw zegt niets, kijkt wat ongemakkelijk uit het raam, maar de jongen geeft niet zomaar op. Hij wil wel één en ander met haar doen, een paar standjes heeft hij al in gedachten. Zonder gêne somt hij ze op. Als hij dan nog geen reactie krijgt, loopt hij zuchtend weg. "Dan niet, trut."

De vrouw informeert verontwaardigd bij mede-reizigers of het hier altijd zo gaat. Nog voor iemand 'ja' kan zeggen, klinkt er gehik. Twee stoelen verder leek een jongen in slaap te zijn gevallen. Hij kijkt verstoord op, leegt zijn maaginhoud op de stoel naast hem en zakt dan weer weg.

Op het balkon tussen twee coupés weet het groepje van Mark het intussen zeker. Die deur kan makkelijk open, óók als de trein nog op volle snelheid rijdt. Als je maar hard genoeg trapt. En inderdaad, na wat gebeuk klappen de deuren open. De jongens deinzen achteruit, toch wel geschrokken van het voorbijrazende zwarte gat.

Ook het meubilair moet het ontgelden. Een paar jongens trekken een bank en stoelen los. Verderop demonstreren een paar anderen hoe je een deurklink sloopt. Pas als er een foto is gemaakt waarop ze poseren met hun 'trofee', gaan ze weer zitten.

Volgens de jongens is het nu nog rustig in de trein. De broers Christian en Johnny uit Boxtel lachen. "Soms gaan de lichten uit en er worden ook wel eens stoelen door het raam gegooid. Maar dat vond de politie niet zo leuk."

Vorige week klonk in dezelfde trein vanuit de cabine de volgende mededeling: 'Excuseert u ons. Iemand heeft aan de noodrem getrokken. En er vliegen banken en stoelen door de eerste klas.'

Als voorzorgsmaatregel tegen allerlei gerotzooi gaan op de staptrein altijd de toiletten op slot. Dit heeft zijn keerzijde, want waar moet je dan heen als je hoge nood hebt? Dat blijkt niet zo ingewikkeld. "We pissen gewoon in de coupé", zegt een jongen. Een vriend geeft het voorbeeld: hoekje zoeken, gulp open en lozen maar.

Als de trein in Boxtel aankomt, stappen de meeste jongeren uit. Bij wijze van laatste 'verrassing' trekt er nog gauw één aan de noodrem. "Teringlijer", roept iemand hem na. Eenmaal in Den Bosch komt de machinist poolshoogte nemen. "Ach, het is wel eens erger geweest", zegt een van de conducteurs. "Maar je moet even in de achterste coupé kijken. Van voor tot achter ondergekotst."

Spoorwegen en politiek geven elkaar de schuld

NS en gemeenten ruziën over de vraag waarom de overlast op de staptrein weer de kop kon opsteken. "Ook gemeenten moeten hun verantwoordelijkheid nemen", stelt Hoen, die meent dat ouders eveneens moeten helpen zoeken naar een oplossing. De gemeenten Best, Boxtel en Eindhoven kaatsen de bal terug. "De NS moet melding maken als het uit de hand loopt. Dat hebben ze niet gedaan. Conducteurs kunnen de horecatelefoon bellen als het in de trein misgaat. Ook dat is in de afgelopen twee jaar niet één keer gebeurd. Dan houdt het voor mij ook op", aldus de Boxtelse burgmeester Frank van Beers.

Wethouder Leo Bisschops uit Best kijkt ook met een scheef oog naar de horeca "Die jongeren gaan op vrijdagmiddag naar Stratumseind om zich te bezatten tijdens de zogenaamde happy hours."

Nadat het Brabants Dagblad vragen stelde bij de NS over de overlast op de trein, zette de NS vorige week al drie gewapende agenten en zes medewerkers van het proces bijzondere taken in.

Volgens een van die agenten is daartoe besloten 'om de boel te sussen'. Hij vreest dat de mankracht ontbreekt voor structureel toezicht op de trein. "Dat is het enige wat een beetje helpt." Hoen erkent dat. Volgens hem heeft de NS voor de drie Brabantse overlastlijnen slechts zes mensen van 'bijzondere taken' beschikbaar.

Hij pleit onder meer voor een lik-op-stukbeleid, waarbij opgepakte relschoppers snel worden voorgeleid aan justitie, zoals destijds al is afgesproken. De actie vanavond zou jongeren moeten afschrikken. "Maar dit blijft de kop opsteken. Daarom moeten alle partijen weer om de tafel."

Wat de NS al doet:
- De NS beschikt over een 'proces bijzondere taken'. Een ploeg van zes man die als dat nodig is kan worden ingezet, vaak op 'probleemtreinen'.
- Reizigers moeten hun kaartje al op het perron laten zien.
- Jongeren uit Best en Boxtel worden op het station in Eindhoven gescheiden. Het streven is om beide groepen in een een aparte coupé te plaatsen.
- In Eindhoven is op vrijdagavond vaak extra personeel aan het werk: drie mensen voor de kaartcontrole, vier man van de spoorwegpolitie.
- Een extra conducteur op de trein.
- De NS werkt samen met gemeenten, de politiekorpsen in de regio en de KLPD.

bron: Brabants Dagblad via www.fnvspoor.nl


http://www.opeenshadikhetforum.nl/viewtopic.php?t=5613&highlight=
ach die nachtnet trein op een donderdag-vrijdag-zaterdag avond is net zo...was toen een x zelfs een hele wagon in de cel gegooid
bier
  vrijdag 20 april 2007 @ 17:16:39 #165
148385 Wadloper
Noorderling
pi_48546235
Tja, diep triest zulke gasten... Kunnen dus TOTAAL niet met drank omgaan
pi_48546466
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 17:16 schreef Wadloper het volgende:
Tja, diep triest zulke gasten... Kunnen dus TOTAAL niet met drank omgaan
nog een doel voor de wadlopers..

interieur er uit... veeroosters als vloer.. :p en inzetten op die lijn :]
  vrijdag 20 april 2007 @ 17:53:43 #167
148385 Wadloper
Noorderling
pi_48547258
Hehe
Maar dan wil ik wel 2 wadlopers gewoon behouden in originele staat, voor mijn eigen museumlijntje dan
pi_48547690
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 17:53 schreef Wadloper het volgende:
Hehe
Maar dan wil ik wel 2 wadlopers gewoon behouden in originele staat, voor mijn eigen museumlijntje dan
van de DH1 kan je beter 3101 / 02 nemen van XX die maken de minste kilometers geloof ik.. en die worden niet afgetrapt
  vrijdag 20 april 2007 @ 20:50:14 #169
148385 Wadloper
Noorderling
pi_48552810
Klopt, die van veolisloper hoef ik in ieder geval niet, die zijn helemaal naar de sodemieter
pi_48556011
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 20:50 schreef Wadloper het volgende:
Klopt, die van veolisloper hoef ik in ieder geval niet, die zijn helemaal naar de sodemieter
idd
  vrijdag 20 april 2007 @ 23:25:37 #171
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48558500
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 17:02 schreef italiaan1987 het volgende:

[..]

ach die nachtnet trein op een donderdag-vrijdag-zaterdag avond is net zo...was toen een x zelfs een hele wagon in de cel gegooid
Wat had die wagon misdaan dan?

Ik had vandaag ook weer dik 20 minuten vertraging door een stel idoten die een ruitje er uit hadden getikt, op de IJsselbrug even aan de noodrem en nooddeuropening trokken en (deels) op de brug uit stapten... helaas voor hun stond de politie op de brug te wachten en nog eens drie agenten en zo'n 8 NS'ers op het perron van Deventer...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 20 april 2007 @ 23:29:23 #172
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48558638
quote:
Op donderdag 19 april 2007 19:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Vandaag stond de dagelijks 8 bakken te korte IC Amf - Rtd van 17:40 weer bijna op Soestduinen trouwens. Gisteren kon ik al half naar Schothorst joggen
Prima materieel verdeling. Die randstedelingen zijn toch al verwend met die kwartiers-IC-dienst op Amf-Ut-Rtd/Gvc. Hier gewoon lekker 13 bakken 's avonds in de 1776
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 20 april 2007 @ 23:33:40 #173
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48558763
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 09:40 schreef FredvZ het volgende:
16 juni gaat het gebeuren, dan gaat de duurste spoorlijn van Nederland open en slechts enkele bevoorrechte Nederlanders mogen er overheen:

Jawel de Betuwelijn wordt geopend.

De vraagt blijft natuurlijk wel of het allemaal de moeite wel waard was: Goederenvervoer steeds meer over de weg
Natuurlijk is dat ding de moeite waard. Als was het alleen maar van de goederentreinen die je kwijt bent tussen Arhem en Utrecht die toch alleen maar de zaak ophouden of de berm opstoken, en er komt ruimte op de Brabantroute voor extra treinen.
Hopelijk dusdanig veel dat het nog duidelijker wordt dat het getraineer van ProRail van de nachttrein in Brabant nergens op slaat. "Geen ruimte op het spoor", mn reet: overdag rossen we 12 IC's, 8 stoppers en 4 cargo's per uur over Ehv-Btl, en twee lullige koplopers zouden 's nachts niet passen
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_48559120
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 23:33 schreef MREn het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat ding de moeite waard. Als was het alleen maar van de goederentreinen die je kwijt bent tussen Arhem en Utrecht die toch alleen maar de zaak ophouden of de berm opstoken, en er komt ruimte op de Brabantroute voor extra treinen.
Hopelijk dusdanig veel dat het nog duidelijker wordt dat het getraineer van ProRail van de nachttrein in Brabant nergens op slaat. "Geen ruimte op het spoor", mn reet: overdag rossen we 12 IC's, 8 stoppers en 4 cargo's per uur over Ehv-Btl, en twee lullige koplopers zouden 's nachts niet passen
als 90% van het prorail personeel slaapt zal dat idd lastig worden hoor
pi_48559189
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 23:25 schreef MREn het volgende:

[..]

Wat had die wagon misdaan dan?

Ik had vandaag ook weer dik 20 minuten vertraging door een stel idoten die een ruitje er uit hadden getikt, op de IJsselbrug even aan de noodrem en nooddeuropening trokken en (deels) op de brug uit stapten... helaas voor hun stond de politie op de brug te wachten en nog eens drie agenten en zo'n 8 NS'ers op het perron van Deventer...
er was een groepje jongeren die banken hadden gesloopt en uit het raam gegooid (ICM). Ook had iemand een deur gesloopt. Toen werd bij schiedam de spoorwegpolitie erbij gehaald. Maar aangezien niet duidelijk was wie het gedaan had werd heel die wagon opgepakt en in een cel gegooid, ook mensen die onschuldig waren. Gelukkig had ik een uur eerder de trein. De trein werd speciaal daarvoor stil gezet..aangezien die normaal niet stopt in schiedam
bier
pi_48563006
quote:
Op woensdag 18 april 2007 20:23 schreef Ou-Tannu het volgende:
[afbeelding]
HTC 2 megapixel kwaliteit
url
  zaterdag 21 april 2007 @ 06:39:14 #177
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48564020
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 23:42 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

als 90% van het prorail personeel slaapt zal dat idd lastig worden hoor
De overgebleven 10% kan mooi het sein op groen zetten, wordt het alleen maar efficiënter van!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_48565778
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 06:39 schreef Duvel het volgende:

[..]

De overgebleven 10% kan mooi het sein op groen zetten, wordt het alleen maar efficiënter van!
dat kan de nachtploeg niet.. dat weet je toch? :/ dan moeten ze NaDENKEN
  zaterdag 21 april 2007 @ 11:24:37 #179
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_48566382
Vanaf maandag 23 april voeren de bonden acties in het openbaar vervoer. We
adviseren u daarom om vanaf maandag rekening te houden met het uitvallen
van bussen buiten de spits:

- Tot 9.00 uur ’s ochtends: Bussen en trams rijden wel
- Tussen 9.00 en 16.00 uur: Geen bussen en trams
- Tussen 16.00 en 19.00 uur: Bussen en trams rijden wel
- Na 19.00 uur: Geen bussen en trams


Jeej, aldus connexxion
pi_48566866
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 11:24 schreef NordicBlue het volgende:
Vanaf maandag 23 april voeren de bonden acties in het openbaar vervoer. We
adviseren u daarom om vanaf maandag rekening te houden met het uitvallen
van bussen buiten de spits:

- Tot 9.00 uur ’s ochtends: Bussen en trams rijden wel
- Tussen 9.00 en 16.00 uur: Geen bussen en trams
- Tussen 16.00 en 19.00 uur: Bussen en trams rijden wel
- Na 19.00 uur: Geen bussen en trams


Jeej, aldus connexxion
geld dat voor ALLE XX regio's?

nee dus :/

hier rijden die mongolen weer wel
pi_48569072
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 11:48 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

geld dat voor ALLE XX regio's?

nee dus :/

hier rijden die mongolen weer wel
Ik dacht dat het personeel van meer busmaatschappijen mee zou doen..
linkje
site
bye
  zaterdag 21 april 2007 @ 14:01:33 #182
148385 Wadloper
Noorderling
pi_48570331
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 11:24 schreef NordicBlue het volgende:
Vanaf maandag 23 april voeren de bonden acties in het openbaar vervoer. We
adviseren u daarom om vanaf maandag rekening te houden met het uitvallen
van bussen buiten de spits:

- Tot 9.00 uur ’s ochtends: Bussen en trams rijden wel
- Tussen 9.00 en 16.00 uur: Geen bussen en trams
- Tussen 16.00 en 19.00 uur: Bussen en trams rijden wel
- Na 19.00 uur: Geen bussen en trams


Jeej, aldus connexxion
Arriva doet ook gezellig mee, behalve ergens in het land en op de waddeneilanden rijden ze ook...
Drenthe en Groningen niet
Lijers
  zaterdag 21 april 2007 @ 14:05:19 #183
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_48570415
Kleine update:
HTM rijd dus blijkbaar wél

Beste klant,

De chauffeurs gaan acties voeren!

De Redenen:

1. De werkgevers hebben een loonbod gedaan wat neerkomt op 1,25 %. Dat is nog lager dan de inflatie! In totaal hebben wij berekend dat we in de afgelopen 9 jaar 5,1 % loonsverhoging hebben gekregen! Wij hebben iedere keer meegedaan aan de loonmatigingen, maar onze bazen doen hier niet aan mee. Onze eis is 3 % loonsverhoging!!!!

2. De marktwerking werkt niet!! Wij hebben gepleit voor een Time-out, en te bezinnen op een beter systeem van aanbesteding. Kijk maar eens hoe het gaat: weggegooide miljoenen om offertes in te dienen, vele (dure) juridische procedures na een gunning, uitverkoop van jonge bussen (omdat er nieuwe moeten komen), maar ook door de lage inschrijvingen, een uitholling van het indirecte personeel, nauwelijks of geen sociaal beleid en geen aandacht voor de sociale veiligheid, het opleidingsniveau van een nieuwe chauffeur is slecht enz enz.

3. Doordat er onder de prijs ingeschreven wordt bij een aanbesteding is er weinig rendement. De werkgever wil dat opvangen door (veel) werk uit te besteden aan touringcarbedrijven, taxibedrijven (kleine busjes), mensen in dienst te nemen via een (zwaar gesubsidieerd) opleidingstraject. Ons voorstel om hier een maximum van 15 % aan te stellen is van de hand gewezen. De werkgever vindt zelfs dat het uitbesteden wel 100% mag zijn. Als dat geen (valse) concurrentie op de arbeidsvoorwaarden is weten wij het niet meer!

Wanneer:

1. Vanaf maandag 23 april tot en met zondag 29 april:
Wij rijden van aanvang dienst tot 9.00 uur.
Van 9.00 tot 16.00 u staken wij.
Van 16.00 u tot 19.00 u rijden wij.
Vanaf 19.00 u staken wij.


2. Maandag 30 april en dinsdag 1 mei:
Rijden wij niet! Wij staken!


3. Daarna: 3 dagen geen kaartcontrole (2, 3 en 4 mei)
4. Daarna: 3 dagen staken (5, 6 en 7 mei)
5. Daarna: 4 dagen geen kaartcontrole (8, 9, 10 en 11 mei)
6. Daarna: 4 dagen staken (12, 13, 14 en 15 mei)
7. Daarna: 5 dagen geen kaartcontrole (16, 17, 18, 19 en 20 mei)
8. Daarna: 5 dagen staken (21, 22, 23, 24 en 25 mei)
9. Daarna: 6 dagen geen kaartcontrole enz, enz.


Wij hopen op uw begrip en medewerking!!

GEEN OV OP KONINGINNEDAG, OH NOES!
pi_48570680
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 14:01 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Arriva doet ook gezellig mee, behalve ergens in het land en op de waddeneilanden rijden ze ook...
Drenthe en Groningen niet
Lijers
hier in fryslan doen ze ook weer niet mee
pi_48570726
Op koninginnedag is mijn OV toch niet geldig.
pi_48570739
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 14:18 schreef Remzz het volgende:
Op koninginnedag is mijn OV toch niet geldig.
wel goed voor 40% korting..

maar ik twijvel als dat tegen het euro kaartje op kan :p
  zaterdag 21 april 2007 @ 17:57:47 #187
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48576151
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 10:50 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

dat kan de nachtploeg niet.. dat weet je toch? :/ dan moeten ze NaDENKEN
Alsof dat bij de dagploeg wel lukt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 21 april 2007 @ 18:11:13 #188
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_48576455

Een bestuurder van een auto is in één minuut tijd twee keer aan de dood ontsnapt. De man reed over de spoorwegovergang op de Kelperweg in het Limburgse Leveroy toen hij door twee treinen werd aangereden. De automoblist verklaarde dat de spoorbomen niet dicht gingen en dat hij het tegenlicht van de knipperlichten niet had gezien.

Hij reed op spoorwegovergang toen de eerste trein aankwam. Hij kon een botsing niet meer voorkomen en belandde met zijn wagen op het andere spoor. De man slaagde erin de auto te verlaten, voordat een andere trein met hoge snelheid op zijn voertuig inreed. Hierbij sleurde de trein de auto driehonderd meter mee. De gehele voorkant van de wagen werd verpletterd. De railbeheerder en de politie onderzoeken wat de precieze toedracht van het ongeluk is. Het is niet bekend of de spoorbomen echt gehaperd hebben.
  zaterdag 21 april 2007 @ 18:13:12 #189
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48576508
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 18:11 schreef NordicBlue het volgende:
[afbeelding]
Een bestuurder van een auto is in één minuut tijd twee keer aan de dood ontsnapt. De man reed over de spoorwegovergang op de Kelperweg in het Limburgse Leveroy toen hij door twee treinen werd aangereden. De automoblist verklaarde dat de spoorbomen niet dicht gingen en dat hij het tegenlicht van de knipperlichten niet had gezien.

Hij reed op spoorwegovergang toen de eerste trein aankwam. Hij kon een botsing niet meer voorkomen en belandde met zijn wagen op het andere spoor. De man slaagde erin de auto te verlaten, voordat een andere trein met hoge snelheid op zijn voertuig inreed. Hierbij sleurde de trein de auto driehonderd meter mee. De gehele voorkant van de wagen werd verpletterd. De railbeheerder en de politie onderzoeken wat de precieze toedracht van het ongeluk is. Het is niet bekend of de spoorbomen echt gehaperd hebben.
OK. Dan heb je geluk! Alleen is je auto stuk, dat wel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_48577707
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 17:57 schreef Duvel het volgende:

[..]

Alsof dat bij de dagploeg wel lukt.
nee.. maar 10% van de normale bezetting kan dus nog minder denken
pi_48577783
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 18:11 schreef NordicBlue het volgende:
[afbeelding]
Een bestuurder van een auto is in één minuut tijd twee keer aan de dood ontsnapt. De man reed over de spoorwegovergang op de Kelperweg in het Limburgse Leveroy toen hij door twee treinen werd aangereden. De automoblist verklaarde dat de spoorbomen niet dicht gingen en dat hij het tegenlicht van de knipperlichten niet had gezien.

Hij reed op spoorwegovergang toen de eerste trein aankwam. Hij kon een botsing niet meer voorkomen en belandde met zijn wagen op het andere spoor. De man slaagde erin de auto te verlaten, voordat een andere trein met hoge snelheid op zijn voertuig inreed. Hierbij sleurde de trein de auto driehonderd meter mee. De gehele voorkant van de wagen werd verpletterd. De railbeheerder en de politie onderzoeken wat de precieze toedracht van het ongeluk is. Het is niet bekend of de spoorbomen echt gehaperd hebben.
mijn god! pinball met autos en treinen
  zaterdag 21 april 2007 @ 19:50:27 #192
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_48579390
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 18:11 schreef NordicBlue het volgende:
[afbeelding]
Een bestuurder van een auto is in één minuut tijd twee keer aan de dood ontsnapt. De man reed over de spoorwegovergang op de Kelperweg in het Limburgse Leveroy toen hij door twee treinen werd aangereden. De automoblist verklaarde dat de spoorbomen niet dicht gingen en dat hij het tegenlicht van de knipperlichten niet had gezien.

Hij reed op spoorwegovergang toen de eerste trein aankwam. Hij kon een botsing niet meer voorkomen en belandde met zijn wagen op het andere spoor. De man slaagde erin de auto te verlaten, voordat een andere trein met hoge snelheid op zijn voertuig inreed. Hierbij sleurde de trein de auto driehonderd meter mee. De gehele voorkant van de wagen werd verpletterd. De railbeheerder en de politie onderzoeken wat de precieze toedracht van het ongeluk is. Het is niet bekend of de spoorbomen echt gehaperd hebben.
Tering zeg moet er niet aan denken mocht hij nog in ze auto gezeten hebben.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  zaterdag 21 april 2007 @ 21:07:07 #193
148385 Wadloper
Noorderling
pi_48581684
Die man had echt 30.000 engelen op zijn schouder, zoals ze dat zeggen
Die mag echt van geluk spreken
pi_48582788
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 21:07 schreef Wadloper het volgende:
Die man had echt 30.000 engelen op zijn schouder, zoals ze dat zeggen
Die mag echt van geluk spreken
zo`n 1600 is wel andere koek dan een wadloper natuurlijk

Wadloper VS auto.. auto wins?
pi_48583565
Denk het, auto loopt hoogstens een krasje op, en die wadloper ligt naast het spoor
  zaterdag 21 april 2007 @ 22:22:36 #196
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_48583613
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 22:20 schreef thats-me het volgende:
Denk het, auto loopt hoogstens een krasje op, en die wadloper ligt naast het spoor
Denk het ook
  zaterdag 21 april 2007 @ 22:38:14 #197
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48583959
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 21:49 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Wadloper VS auto.. auto wins?
Zie Wadloper vs. rund.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 21 april 2007 @ 22:39:25 #198
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48583984
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 15:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
nou opheffen die trein!
Kunnen die teringlijers niet gewoon ter plekke afgeschoten worden? Ik bedoel, dat hoort toch, met ratten?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48584371
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 22:38 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zie Wadloper vs. rund.
Wadlopers (5!) verloren?
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 22:20 schreef thats-me het volgende:
Denk het, auto loopt hoogstens een krasje op, en die wadloper ligt naast het spoor
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 22:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kunnen die teringlijers niet gewoon ter plekke afgeschoten worden? Ik bedoel, dat hoort toch, met ratten?
permanente OV ontzegging?
  zaterdag 21 april 2007 @ 22:59:03 #200
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48584470
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 22:54 schreef Ou-Tannu het volgende:

permanente OV ontzegging?
Hmm ik had eigenlijk iets in gedachten wat nog wat meer off-policy is hier
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')