abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48538516
Oh? is dat zo?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 20 april 2007 @ 13:43:33 #153
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48538548
ik ben tussen 15.53 en 16.20 in Leeuwarden, maar daarna kan ik nog wel even langskomen. Ik wil de aankomst eigenlijk wel even zien. Waar ga jij staan met je camera?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48538943
ik denk dat ik op uiteinde perron van spoor 4/5 ga staan, en/of op het parkeerterrein. Later eventueel ook nog wat verderop waar je dichter bij het spoor kan komen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 20 april 2007 @ 13:55:07 #155
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48539006
De trein komt op 6a aan als het goed is
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48539056
Ja vorig jaar inderdaad ook. Bij aankomst wordt het iig of op perron sp 4/5 of op het parkeerterrein
  vrijdag 20 april 2007 @ 14:04:19 #157
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_48539431
Van de frontpage... is dit een HDOB (Handbediende Dubbele Overweg Boom)?

  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 20 april 2007 @ 14:05:19 #158
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48539467
Daar lijkt het wel op
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 20 april 2007 @ 14:08:46 #159
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48539592
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 14:04 schreef JDude het volgende:
Van de frontpage... is dit een HDOB (Handbediende Dubbele Overweg Boom)?

[afbeelding]
Nein, dat was een völlig ausgebrennt kabelbett mit seinwezenkabels op Zevenaar - Emmerich, waardoor de overwegen niet meer werkten over het gehele baanvak. Dus toen stonden er overal mensen met kettinkjes en linten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 20 april 2007 @ 14:11:59 #160
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_48539731
Okay, thanks . De bovenleiding en het andreaskruis deden me al vermoeden dat het ergens in het grensgebied moest zijn.
pi_48541180
Nog steeds chaos in laatste stopper Eindhoven-Den Bosch

Alweer een tijdje geleden heb ik een bericht gepost, over chaotische taferelen in de laatste stopper Eindhoven-'s Hertogenbosch. Dit probleem is helaas nog steeds niet opgelost:

DEN BOSCH - Kotsende en plassende jongeren, vechtpartijtjes, intimidatie. Verslaggeefsters van het Brabants Dagblad namen drie vrijdagen achtereen de laatste trein van Eindhoven naar Den Bosch. "Je moet je bek houden, anders gooi ik jóu in Best naar buiten."

Het is 'het antwoord' op de vraag van de conducteur of Mark (16) uit Boxtel zijn sigaret wil uitmaken. De jongen kijkt of hem iets heel raars is gevraagd. Zijn vrienden steken nu zelfs doodleuk een peuk op.
De conducteur is geïrriteerd, maar loopt dan gewoon door. Mark kijkt triomfantelijk. "Hij moet gewoon niet zo mauwen. Laat ons toch een beetje plezier maken."

Plezier hebben ze. Laveloos, lallend en zingend stappen een paar honderd jongeren om vijf over twaalf in de laatste stoptrein van Eindhoven naar Den Bosch. De meesten moeten naar Best en Boxtel.

Op het station in Eindhoven moet iedereen nog wel zijn kaartje laten zien. De jongeren uit Boxtel en Best worden gescheiden, want de ervaring heeft geleerd dat het tussen die groepen niet botert. Als het treinstel van Boxtel vol begint te raken, krijgt een aantal jongeren de opdracht naar 'Best' te verhuizen. Ze weigeren. "Ik kijk wel uit, dan word ik in elkaar geslagen!"

In zo'n boemelende trein loop je de kans dat je misselijk wordt met een slok teveel op. En dat is te merken. Als de trein nog geen vijf minuten onderweg is, hangt er al eentje kotsend uit het raam. In het gangetje tussen twee coupés heeft een meisje, hooguit zestien jaar, ook last van het teveel aan drank. "Niet omvallen Sas, gaat het goed?", vraagt een jongen. Dat valt tegen, want Sas hikt een paar keer en braakt dan alles onder. De rest van de coupé giert het uit.

Even verderop, in de eerste klasse, zitten de overige reizigers. Stoïcijns kijken ze voor zich uit. Hier is het relatief rustig, maar de jongeren lopen de coupés in en uit. Eentje gaat tegenover een wat oudere dame zitten die poogt een sudoku op te lossen. De jongen rust echter niet voordat hij aandacht krijgt. "Ik ben zo geil, mevrouw." De vrouw zegt niets, kijkt wat ongemakkelijk uit het raam, maar de jongen geeft niet zomaar op. Hij wil wel één en ander met haar doen, een paar standjes heeft hij al in gedachten. Zonder gêne somt hij ze op. Als hij dan nog geen reactie krijgt, loopt hij zuchtend weg. "Dan niet, trut."

De vrouw informeert verontwaardigd bij mede-reizigers of het hier altijd zo gaat. Nog voor iemand 'ja' kan zeggen, klinkt er gehik. Twee stoelen verder leek een jongen in slaap te zijn gevallen. Hij kijkt verstoord op, leegt zijn maaginhoud op de stoel naast hem en zakt dan weer weg.

Op het balkon tussen twee coupés weet het groepje van Mark het intussen zeker. Die deur kan makkelijk open, óók als de trein nog op volle snelheid rijdt. Als je maar hard genoeg trapt. En inderdaad, na wat gebeuk klappen de deuren open. De jongens deinzen achteruit, toch wel geschrokken van het voorbijrazende zwarte gat.

Ook het meubilair moet het ontgelden. Een paar jongens trekken een bank en stoelen los. Verderop demonstreren een paar anderen hoe je een deurklink sloopt. Pas als er een foto is gemaakt waarop ze poseren met hun 'trofee', gaan ze weer zitten.

Volgens de jongens is het nu nog rustig in de trein. De broers Christian en Johnny uit Boxtel lachen. "Soms gaan de lichten uit en er worden ook wel eens stoelen door het raam gegooid. Maar dat vond de politie niet zo leuk."

Vorige week klonk in dezelfde trein vanuit de cabine de volgende mededeling: 'Excuseert u ons. Iemand heeft aan de noodrem getrokken. En er vliegen banken en stoelen door de eerste klas.'

Als voorzorgsmaatregel tegen allerlei gerotzooi gaan op de staptrein altijd de toiletten op slot. Dit heeft zijn keerzijde, want waar moet je dan heen als je hoge nood hebt? Dat blijkt niet zo ingewikkeld. "We pissen gewoon in de coupé", zegt een jongen. Een vriend geeft het voorbeeld: hoekje zoeken, gulp open en lozen maar.

Als de trein in Boxtel aankomt, stappen de meeste jongeren uit. Bij wijze van laatste 'verrassing' trekt er nog gauw één aan de noodrem. "Teringlijer", roept iemand hem na. Eenmaal in Den Bosch komt de machinist poolshoogte nemen. "Ach, het is wel eens erger geweest", zegt een van de conducteurs. "Maar je moet even in de achterste coupé kijken. Van voor tot achter ondergekotst."

Spoorwegen en politiek geven elkaar de schuld

NS en gemeenten ruziën over de vraag waarom de overlast op de staptrein weer de kop kon opsteken. "Ook gemeenten moeten hun verantwoordelijkheid nemen", stelt Hoen, die meent dat ouders eveneens moeten helpen zoeken naar een oplossing. De gemeenten Best, Boxtel en Eindhoven kaatsen de bal terug. "De NS moet melding maken als het uit de hand loopt. Dat hebben ze niet gedaan. Conducteurs kunnen de horecatelefoon bellen als het in de trein misgaat. Ook dat is in de afgelopen twee jaar niet één keer gebeurd. Dan houdt het voor mij ook op", aldus de Boxtelse burgmeester Frank van Beers.

Wethouder Leo Bisschops uit Best kijkt ook met een scheef oog naar de horeca "Die jongeren gaan op vrijdagmiddag naar Stratumseind om zich te bezatten tijdens de zogenaamde happy hours."

Nadat het Brabants Dagblad vragen stelde bij de NS over de overlast op de trein, zette de NS vorige week al drie gewapende agenten en zes medewerkers van het proces bijzondere taken in.

Volgens een van die agenten is daartoe besloten 'om de boel te sussen'. Hij vreest dat de mankracht ontbreekt voor structureel toezicht op de trein. "Dat is het enige wat een beetje helpt." Hoen erkent dat. Volgens hem heeft de NS voor de drie Brabantse overlastlijnen slechts zes mensen van 'bijzondere taken' beschikbaar.

Hij pleit onder meer voor een lik-op-stukbeleid, waarbij opgepakte relschoppers snel worden voorgeleid aan justitie, zoals destijds al is afgesproken. De actie vanavond zou jongeren moeten afschrikken. "Maar dit blijft de kop opsteken. Daarom moeten alle partijen weer om de tafel."

Wat de NS al doet:
- De NS beschikt over een 'proces bijzondere taken'. Een ploeg van zes man die als dat nodig is kan worden ingezet, vaak op 'probleemtreinen'.
- Reizigers moeten hun kaartje al op het perron laten zien.
- Jongeren uit Best en Boxtel worden op het station in Eindhoven gescheiden. Het streven is om beide groepen in een een aparte coupé te plaatsen.
- In Eindhoven is op vrijdagavond vaak extra personeel aan het werk: drie mensen voor de kaartcontrole, vier man van de spoorwegpolitie.
- Een extra conducteur op de trein.
- De NS werkt samen met gemeenten, de politiekorpsen in de regio en de KLPD.

bron: Brabants Dagblad via www.fnvspoor.nl


http://www.opeenshadikhetforum.nl/viewtopic.php?t=5613&highlight=
pi_48542581
nou opheffen die trein!
  vrijdag 20 april 2007 @ 16:28:21 #163
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_48544807
Inderdaad. Laat dat kutvolk lopen.
pi_48545877
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 14:51 schreef Zug-Chef het volgende:
Nog steeds chaos in laatste stopper Eindhoven-Den Bosch

Alweer een tijdje geleden heb ik een bericht gepost, over chaotische taferelen in de laatste stopper Eindhoven-'s Hertogenbosch. Dit probleem is helaas nog steeds niet opgelost:

DEN BOSCH - Kotsende en plassende jongeren, vechtpartijtjes, intimidatie. Verslaggeefsters van het Brabants Dagblad namen drie vrijdagen achtereen de laatste trein van Eindhoven naar Den Bosch. "Je moet je bek houden, anders gooi ik jóu in Best naar buiten."

Het is 'het antwoord' op de vraag van de conducteur of Mark (16) uit Boxtel zijn sigaret wil uitmaken. De jongen kijkt of hem iets heel raars is gevraagd. Zijn vrienden steken nu zelfs doodleuk een peuk op.
De conducteur is geïrriteerd, maar loopt dan gewoon door. Mark kijkt triomfantelijk. "Hij moet gewoon niet zo mauwen. Laat ons toch een beetje plezier maken."

Plezier hebben ze. Laveloos, lallend en zingend stappen een paar honderd jongeren om vijf over twaalf in de laatste stoptrein van Eindhoven naar Den Bosch. De meesten moeten naar Best en Boxtel.

Op het station in Eindhoven moet iedereen nog wel zijn kaartje laten zien. De jongeren uit Boxtel en Best worden gescheiden, want de ervaring heeft geleerd dat het tussen die groepen niet botert. Als het treinstel van Boxtel vol begint te raken, krijgt een aantal jongeren de opdracht naar 'Best' te verhuizen. Ze weigeren. "Ik kijk wel uit, dan word ik in elkaar geslagen!"

In zo'n boemelende trein loop je de kans dat je misselijk wordt met een slok teveel op. En dat is te merken. Als de trein nog geen vijf minuten onderweg is, hangt er al eentje kotsend uit het raam. In het gangetje tussen twee coupés heeft een meisje, hooguit zestien jaar, ook last van het teveel aan drank. "Niet omvallen Sas, gaat het goed?", vraagt een jongen. Dat valt tegen, want Sas hikt een paar keer en braakt dan alles onder. De rest van de coupé giert het uit.

Even verderop, in de eerste klasse, zitten de overige reizigers. Stoïcijns kijken ze voor zich uit. Hier is het relatief rustig, maar de jongeren lopen de coupés in en uit. Eentje gaat tegenover een wat oudere dame zitten die poogt een sudoku op te lossen. De jongen rust echter niet voordat hij aandacht krijgt. "Ik ben zo geil, mevrouw." De vrouw zegt niets, kijkt wat ongemakkelijk uit het raam, maar de jongen geeft niet zomaar op. Hij wil wel één en ander met haar doen, een paar standjes heeft hij al in gedachten. Zonder gêne somt hij ze op. Als hij dan nog geen reactie krijgt, loopt hij zuchtend weg. "Dan niet, trut."

De vrouw informeert verontwaardigd bij mede-reizigers of het hier altijd zo gaat. Nog voor iemand 'ja' kan zeggen, klinkt er gehik. Twee stoelen verder leek een jongen in slaap te zijn gevallen. Hij kijkt verstoord op, leegt zijn maaginhoud op de stoel naast hem en zakt dan weer weg.

Op het balkon tussen twee coupés weet het groepje van Mark het intussen zeker. Die deur kan makkelijk open, óók als de trein nog op volle snelheid rijdt. Als je maar hard genoeg trapt. En inderdaad, na wat gebeuk klappen de deuren open. De jongens deinzen achteruit, toch wel geschrokken van het voorbijrazende zwarte gat.

Ook het meubilair moet het ontgelden. Een paar jongens trekken een bank en stoelen los. Verderop demonstreren een paar anderen hoe je een deurklink sloopt. Pas als er een foto is gemaakt waarop ze poseren met hun 'trofee', gaan ze weer zitten.

Volgens de jongens is het nu nog rustig in de trein. De broers Christian en Johnny uit Boxtel lachen. "Soms gaan de lichten uit en er worden ook wel eens stoelen door het raam gegooid. Maar dat vond de politie niet zo leuk."

Vorige week klonk in dezelfde trein vanuit de cabine de volgende mededeling: 'Excuseert u ons. Iemand heeft aan de noodrem getrokken. En er vliegen banken en stoelen door de eerste klas.'

Als voorzorgsmaatregel tegen allerlei gerotzooi gaan op de staptrein altijd de toiletten op slot. Dit heeft zijn keerzijde, want waar moet je dan heen als je hoge nood hebt? Dat blijkt niet zo ingewikkeld. "We pissen gewoon in de coupé", zegt een jongen. Een vriend geeft het voorbeeld: hoekje zoeken, gulp open en lozen maar.

Als de trein in Boxtel aankomt, stappen de meeste jongeren uit. Bij wijze van laatste 'verrassing' trekt er nog gauw één aan de noodrem. "Teringlijer", roept iemand hem na. Eenmaal in Den Bosch komt de machinist poolshoogte nemen. "Ach, het is wel eens erger geweest", zegt een van de conducteurs. "Maar je moet even in de achterste coupé kijken. Van voor tot achter ondergekotst."

Spoorwegen en politiek geven elkaar de schuld

NS en gemeenten ruziën over de vraag waarom de overlast op de staptrein weer de kop kon opsteken. "Ook gemeenten moeten hun verantwoordelijkheid nemen", stelt Hoen, die meent dat ouders eveneens moeten helpen zoeken naar een oplossing. De gemeenten Best, Boxtel en Eindhoven kaatsen de bal terug. "De NS moet melding maken als het uit de hand loopt. Dat hebben ze niet gedaan. Conducteurs kunnen de horecatelefoon bellen als het in de trein misgaat. Ook dat is in de afgelopen twee jaar niet één keer gebeurd. Dan houdt het voor mij ook op", aldus de Boxtelse burgmeester Frank van Beers.

Wethouder Leo Bisschops uit Best kijkt ook met een scheef oog naar de horeca "Die jongeren gaan op vrijdagmiddag naar Stratumseind om zich te bezatten tijdens de zogenaamde happy hours."

Nadat het Brabants Dagblad vragen stelde bij de NS over de overlast op de trein, zette de NS vorige week al drie gewapende agenten en zes medewerkers van het proces bijzondere taken in.

Volgens een van die agenten is daartoe besloten 'om de boel te sussen'. Hij vreest dat de mankracht ontbreekt voor structureel toezicht op de trein. "Dat is het enige wat een beetje helpt." Hoen erkent dat. Volgens hem heeft de NS voor de drie Brabantse overlastlijnen slechts zes mensen van 'bijzondere taken' beschikbaar.

Hij pleit onder meer voor een lik-op-stukbeleid, waarbij opgepakte relschoppers snel worden voorgeleid aan justitie, zoals destijds al is afgesproken. De actie vanavond zou jongeren moeten afschrikken. "Maar dit blijft de kop opsteken. Daarom moeten alle partijen weer om de tafel."

Wat de NS al doet:
- De NS beschikt over een 'proces bijzondere taken'. Een ploeg van zes man die als dat nodig is kan worden ingezet, vaak op 'probleemtreinen'.
- Reizigers moeten hun kaartje al op het perron laten zien.
- Jongeren uit Best en Boxtel worden op het station in Eindhoven gescheiden. Het streven is om beide groepen in een een aparte coupé te plaatsen.
- In Eindhoven is op vrijdagavond vaak extra personeel aan het werk: drie mensen voor de kaartcontrole, vier man van de spoorwegpolitie.
- Een extra conducteur op de trein.
- De NS werkt samen met gemeenten, de politiekorpsen in de regio en de KLPD.

bron: Brabants Dagblad via www.fnvspoor.nl


http://www.opeenshadikhetforum.nl/viewtopic.php?t=5613&highlight=
ach die nachtnet trein op een donderdag-vrijdag-zaterdag avond is net zo...was toen een x zelfs een hele wagon in de cel gegooid
bier
  vrijdag 20 april 2007 @ 17:16:39 #165
148385 Wadloper
Noorderling
pi_48546235
Tja, diep triest zulke gasten... Kunnen dus TOTAAL niet met drank omgaan
pi_48546466
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 17:16 schreef Wadloper het volgende:
Tja, diep triest zulke gasten... Kunnen dus TOTAAL niet met drank omgaan
nog een doel voor de wadlopers..

interieur er uit... veeroosters als vloer.. :p en inzetten op die lijn :]
  vrijdag 20 april 2007 @ 17:53:43 #167
148385 Wadloper
Noorderling
pi_48547258
Hehe
Maar dan wil ik wel 2 wadlopers gewoon behouden in originele staat, voor mijn eigen museumlijntje dan
pi_48547690
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 17:53 schreef Wadloper het volgende:
Hehe
Maar dan wil ik wel 2 wadlopers gewoon behouden in originele staat, voor mijn eigen museumlijntje dan
van de DH1 kan je beter 3101 / 02 nemen van XX die maken de minste kilometers geloof ik.. en die worden niet afgetrapt
  vrijdag 20 april 2007 @ 20:50:14 #169
148385 Wadloper
Noorderling
pi_48552810
Klopt, die van veolisloper hoef ik in ieder geval niet, die zijn helemaal naar de sodemieter
pi_48556011
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 20:50 schreef Wadloper het volgende:
Klopt, die van veolisloper hoef ik in ieder geval niet, die zijn helemaal naar de sodemieter
idd
  vrijdag 20 april 2007 @ 23:25:37 #171
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48558500
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 17:02 schreef italiaan1987 het volgende:

[..]

ach die nachtnet trein op een donderdag-vrijdag-zaterdag avond is net zo...was toen een x zelfs een hele wagon in de cel gegooid
Wat had die wagon misdaan dan?

Ik had vandaag ook weer dik 20 minuten vertraging door een stel idoten die een ruitje er uit hadden getikt, op de IJsselbrug even aan de noodrem en nooddeuropening trokken en (deels) op de brug uit stapten... helaas voor hun stond de politie op de brug te wachten en nog eens drie agenten en zo'n 8 NS'ers op het perron van Deventer...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 20 april 2007 @ 23:29:23 #172
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48558638
quote:
Op donderdag 19 april 2007 19:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Vandaag stond de dagelijks 8 bakken te korte IC Amf - Rtd van 17:40 weer bijna op Soestduinen trouwens. Gisteren kon ik al half naar Schothorst joggen
Prima materieel verdeling. Die randstedelingen zijn toch al verwend met die kwartiers-IC-dienst op Amf-Ut-Rtd/Gvc. Hier gewoon lekker 13 bakken 's avonds in de 1776
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 20 april 2007 @ 23:33:40 #173
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48558763
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 09:40 schreef FredvZ het volgende:
16 juni gaat het gebeuren, dan gaat de duurste spoorlijn van Nederland open en slechts enkele bevoorrechte Nederlanders mogen er overheen:

Jawel de Betuwelijn wordt geopend.

De vraagt blijft natuurlijk wel of het allemaal de moeite wel waard was: Goederenvervoer steeds meer over de weg
Natuurlijk is dat ding de moeite waard. Als was het alleen maar van de goederentreinen die je kwijt bent tussen Arhem en Utrecht die toch alleen maar de zaak ophouden of de berm opstoken, en er komt ruimte op de Brabantroute voor extra treinen.
Hopelijk dusdanig veel dat het nog duidelijker wordt dat het getraineer van ProRail van de nachttrein in Brabant nergens op slaat. "Geen ruimte op het spoor", mn reet: overdag rossen we 12 IC's, 8 stoppers en 4 cargo's per uur over Ehv-Btl, en twee lullige koplopers zouden 's nachts niet passen
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_48559120
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 23:33 schreef MREn het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat ding de moeite waard. Als was het alleen maar van de goederentreinen die je kwijt bent tussen Arhem en Utrecht die toch alleen maar de zaak ophouden of de berm opstoken, en er komt ruimte op de Brabantroute voor extra treinen.
Hopelijk dusdanig veel dat het nog duidelijker wordt dat het getraineer van ProRail van de nachttrein in Brabant nergens op slaat. "Geen ruimte op het spoor", mn reet: overdag rossen we 12 IC's, 8 stoppers en 4 cargo's per uur over Ehv-Btl, en twee lullige koplopers zouden 's nachts niet passen
als 90% van het prorail personeel slaapt zal dat idd lastig worden hoor
pi_48559189
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 23:25 schreef MREn het volgende:

[..]

Wat had die wagon misdaan dan?

Ik had vandaag ook weer dik 20 minuten vertraging door een stel idoten die een ruitje er uit hadden getikt, op de IJsselbrug even aan de noodrem en nooddeuropening trokken en (deels) op de brug uit stapten... helaas voor hun stond de politie op de brug te wachten en nog eens drie agenten en zo'n 8 NS'ers op het perron van Deventer...
er was een groepje jongeren die banken hadden gesloopt en uit het raam gegooid (ICM). Ook had iemand een deur gesloopt. Toen werd bij schiedam de spoorwegpolitie erbij gehaald. Maar aangezien niet duidelijk was wie het gedaan had werd heel die wagon opgepakt en in een cel gegooid, ook mensen die onschuldig waren. Gelukkig had ik een uur eerder de trein. De trein werd speciaal daarvoor stil gezet..aangezien die normaal niet stopt in schiedam
bier
pi_48563006
quote:
Op woensdag 18 april 2007 20:23 schreef Ou-Tannu het volgende:
[afbeelding]
HTC 2 megapixel kwaliteit
url
  zaterdag 21 april 2007 @ 06:39:14 #177
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48564020
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 23:42 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

als 90% van het prorail personeel slaapt zal dat idd lastig worden hoor
De overgebleven 10% kan mooi het sein op groen zetten, wordt het alleen maar efficiënter van!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_48565778
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 06:39 schreef Duvel het volgende:

[..]

De overgebleven 10% kan mooi het sein op groen zetten, wordt het alleen maar efficiënter van!
dat kan de nachtploeg niet.. dat weet je toch? :/ dan moeten ze NaDENKEN
  zaterdag 21 april 2007 @ 11:24:37 #179
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_48566382
Vanaf maandag 23 april voeren de bonden acties in het openbaar vervoer. We
adviseren u daarom om vanaf maandag rekening te houden met het uitvallen
van bussen buiten de spits:

- Tot 9.00 uur ’s ochtends: Bussen en trams rijden wel
- Tussen 9.00 en 16.00 uur: Geen bussen en trams
- Tussen 16.00 en 19.00 uur: Bussen en trams rijden wel
- Na 19.00 uur: Geen bussen en trams


Jeej, aldus connexxion
pi_48566866
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 11:24 schreef NordicBlue het volgende:
Vanaf maandag 23 april voeren de bonden acties in het openbaar vervoer. We
adviseren u daarom om vanaf maandag rekening te houden met het uitvallen
van bussen buiten de spits:

- Tot 9.00 uur ’s ochtends: Bussen en trams rijden wel
- Tussen 9.00 en 16.00 uur: Geen bussen en trams
- Tussen 16.00 en 19.00 uur: Bussen en trams rijden wel
- Na 19.00 uur: Geen bussen en trams


Jeej, aldus connexxion
geld dat voor ALLE XX regio's?

nee dus :/

hier rijden die mongolen weer wel
pi_48569072
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 11:48 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

geld dat voor ALLE XX regio's?

nee dus :/

hier rijden die mongolen weer wel
Ik dacht dat het personeel van meer busmaatschappijen mee zou doen..
linkje
site
bye
  zaterdag 21 april 2007 @ 14:01:33 #182
148385 Wadloper
Noorderling
pi_48570331
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 11:24 schreef NordicBlue het volgende:
Vanaf maandag 23 april voeren de bonden acties in het openbaar vervoer. We
adviseren u daarom om vanaf maandag rekening te houden met het uitvallen
van bussen buiten de spits:

- Tot 9.00 uur ’s ochtends: Bussen en trams rijden wel
- Tussen 9.00 en 16.00 uur: Geen bussen en trams
- Tussen 16.00 en 19.00 uur: Bussen en trams rijden wel
- Na 19.00 uur: Geen bussen en trams


Jeej, aldus connexxion
Arriva doet ook gezellig mee, behalve ergens in het land en op de waddeneilanden rijden ze ook...
Drenthe en Groningen niet
Lijers
  zaterdag 21 april 2007 @ 14:05:19 #183
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_48570415
Kleine update:
HTM rijd dus blijkbaar wél

Beste klant,

De chauffeurs gaan acties voeren!

De Redenen:

1. De werkgevers hebben een loonbod gedaan wat neerkomt op 1,25 %. Dat is nog lager dan de inflatie! In totaal hebben wij berekend dat we in de afgelopen 9 jaar 5,1 % loonsverhoging hebben gekregen! Wij hebben iedere keer meegedaan aan de loonmatigingen, maar onze bazen doen hier niet aan mee. Onze eis is 3 % loonsverhoging!!!!

2. De marktwerking werkt niet!! Wij hebben gepleit voor een Time-out, en te bezinnen op een beter systeem van aanbesteding. Kijk maar eens hoe het gaat: weggegooide miljoenen om offertes in te dienen, vele (dure) juridische procedures na een gunning, uitverkoop van jonge bussen (omdat er nieuwe moeten komen), maar ook door de lage inschrijvingen, een uitholling van het indirecte personeel, nauwelijks of geen sociaal beleid en geen aandacht voor de sociale veiligheid, het opleidingsniveau van een nieuwe chauffeur is slecht enz enz.

3. Doordat er onder de prijs ingeschreven wordt bij een aanbesteding is er weinig rendement. De werkgever wil dat opvangen door (veel) werk uit te besteden aan touringcarbedrijven, taxibedrijven (kleine busjes), mensen in dienst te nemen via een (zwaar gesubsidieerd) opleidingstraject. Ons voorstel om hier een maximum van 15 % aan te stellen is van de hand gewezen. De werkgever vindt zelfs dat het uitbesteden wel 100% mag zijn. Als dat geen (valse) concurrentie op de arbeidsvoorwaarden is weten wij het niet meer!

Wanneer:

1. Vanaf maandag 23 april tot en met zondag 29 april:
Wij rijden van aanvang dienst tot 9.00 uur.
Van 9.00 tot 16.00 u staken wij.
Van 16.00 u tot 19.00 u rijden wij.
Vanaf 19.00 u staken wij.


2. Maandag 30 april en dinsdag 1 mei:
Rijden wij niet! Wij staken!


3. Daarna: 3 dagen geen kaartcontrole (2, 3 en 4 mei)
4. Daarna: 3 dagen staken (5, 6 en 7 mei)
5. Daarna: 4 dagen geen kaartcontrole (8, 9, 10 en 11 mei)
6. Daarna: 4 dagen staken (12, 13, 14 en 15 mei)
7. Daarna: 5 dagen geen kaartcontrole (16, 17, 18, 19 en 20 mei)
8. Daarna: 5 dagen staken (21, 22, 23, 24 en 25 mei)
9. Daarna: 6 dagen geen kaartcontrole enz, enz.


Wij hopen op uw begrip en medewerking!!

GEEN OV OP KONINGINNEDAG, OH NOES!
pi_48570680
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 14:01 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Arriva doet ook gezellig mee, behalve ergens in het land en op de waddeneilanden rijden ze ook...
Drenthe en Groningen niet
Lijers
hier in fryslan doen ze ook weer niet mee
pi_48570726
Op koninginnedag is mijn OV toch niet geldig.
pi_48570739
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 14:18 schreef Remzz het volgende:
Op koninginnedag is mijn OV toch niet geldig.
wel goed voor 40% korting..

maar ik twijvel als dat tegen het euro kaartje op kan :p
  zaterdag 21 april 2007 @ 17:57:47 #187
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48576151
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 10:50 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

dat kan de nachtploeg niet.. dat weet je toch? :/ dan moeten ze NaDENKEN
Alsof dat bij de dagploeg wel lukt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 21 april 2007 @ 18:11:13 #188
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_48576455

Een bestuurder van een auto is in één minuut tijd twee keer aan de dood ontsnapt. De man reed over de spoorwegovergang op de Kelperweg in het Limburgse Leveroy toen hij door twee treinen werd aangereden. De automoblist verklaarde dat de spoorbomen niet dicht gingen en dat hij het tegenlicht van de knipperlichten niet had gezien.

Hij reed op spoorwegovergang toen de eerste trein aankwam. Hij kon een botsing niet meer voorkomen en belandde met zijn wagen op het andere spoor. De man slaagde erin de auto te verlaten, voordat een andere trein met hoge snelheid op zijn voertuig inreed. Hierbij sleurde de trein de auto driehonderd meter mee. De gehele voorkant van de wagen werd verpletterd. De railbeheerder en de politie onderzoeken wat de precieze toedracht van het ongeluk is. Het is niet bekend of de spoorbomen echt gehaperd hebben.
  zaterdag 21 april 2007 @ 18:13:12 #189
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48576508
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 18:11 schreef NordicBlue het volgende:
[afbeelding]
Een bestuurder van een auto is in één minuut tijd twee keer aan de dood ontsnapt. De man reed over de spoorwegovergang op de Kelperweg in het Limburgse Leveroy toen hij door twee treinen werd aangereden. De automoblist verklaarde dat de spoorbomen niet dicht gingen en dat hij het tegenlicht van de knipperlichten niet had gezien.

Hij reed op spoorwegovergang toen de eerste trein aankwam. Hij kon een botsing niet meer voorkomen en belandde met zijn wagen op het andere spoor. De man slaagde erin de auto te verlaten, voordat een andere trein met hoge snelheid op zijn voertuig inreed. Hierbij sleurde de trein de auto driehonderd meter mee. De gehele voorkant van de wagen werd verpletterd. De railbeheerder en de politie onderzoeken wat de precieze toedracht van het ongeluk is. Het is niet bekend of de spoorbomen echt gehaperd hebben.
OK. Dan heb je geluk! Alleen is je auto stuk, dat wel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_48577707
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 17:57 schreef Duvel het volgende:

[..]

Alsof dat bij de dagploeg wel lukt.
nee.. maar 10% van de normale bezetting kan dus nog minder denken
pi_48577783
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 18:11 schreef NordicBlue het volgende:
[afbeelding]
Een bestuurder van een auto is in één minuut tijd twee keer aan de dood ontsnapt. De man reed over de spoorwegovergang op de Kelperweg in het Limburgse Leveroy toen hij door twee treinen werd aangereden. De automoblist verklaarde dat de spoorbomen niet dicht gingen en dat hij het tegenlicht van de knipperlichten niet had gezien.

Hij reed op spoorwegovergang toen de eerste trein aankwam. Hij kon een botsing niet meer voorkomen en belandde met zijn wagen op het andere spoor. De man slaagde erin de auto te verlaten, voordat een andere trein met hoge snelheid op zijn voertuig inreed. Hierbij sleurde de trein de auto driehonderd meter mee. De gehele voorkant van de wagen werd verpletterd. De railbeheerder en de politie onderzoeken wat de precieze toedracht van het ongeluk is. Het is niet bekend of de spoorbomen echt gehaperd hebben.
mijn god! pinball met autos en treinen
  zaterdag 21 april 2007 @ 19:50:27 #192
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_48579390
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 18:11 schreef NordicBlue het volgende:
[afbeelding]
Een bestuurder van een auto is in één minuut tijd twee keer aan de dood ontsnapt. De man reed over de spoorwegovergang op de Kelperweg in het Limburgse Leveroy toen hij door twee treinen werd aangereden. De automoblist verklaarde dat de spoorbomen niet dicht gingen en dat hij het tegenlicht van de knipperlichten niet had gezien.

Hij reed op spoorwegovergang toen de eerste trein aankwam. Hij kon een botsing niet meer voorkomen en belandde met zijn wagen op het andere spoor. De man slaagde erin de auto te verlaten, voordat een andere trein met hoge snelheid op zijn voertuig inreed. Hierbij sleurde de trein de auto driehonderd meter mee. De gehele voorkant van de wagen werd verpletterd. De railbeheerder en de politie onderzoeken wat de precieze toedracht van het ongeluk is. Het is niet bekend of de spoorbomen echt gehaperd hebben.
Tering zeg moet er niet aan denken mocht hij nog in ze auto gezeten hebben.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  zaterdag 21 april 2007 @ 21:07:07 #193
148385 Wadloper
Noorderling
pi_48581684
Die man had echt 30.000 engelen op zijn schouder, zoals ze dat zeggen
Die mag echt van geluk spreken
pi_48582788
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 21:07 schreef Wadloper het volgende:
Die man had echt 30.000 engelen op zijn schouder, zoals ze dat zeggen
Die mag echt van geluk spreken
zo`n 1600 is wel andere koek dan een wadloper natuurlijk

Wadloper VS auto.. auto wins?
pi_48583565
Denk het, auto loopt hoogstens een krasje op, en die wadloper ligt naast het spoor
  zaterdag 21 april 2007 @ 22:22:36 #196
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_48583613
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 22:20 schreef thats-me het volgende:
Denk het, auto loopt hoogstens een krasje op, en die wadloper ligt naast het spoor
Denk het ook
  zaterdag 21 april 2007 @ 22:38:14 #197
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48583959
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 21:49 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Wadloper VS auto.. auto wins?
Zie Wadloper vs. rund.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 21 april 2007 @ 22:39:25 #198
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48583984
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 15:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
nou opheffen die trein!
Kunnen die teringlijers niet gewoon ter plekke afgeschoten worden? Ik bedoel, dat hoort toch, met ratten?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48584371
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 22:38 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zie Wadloper vs. rund.
Wadlopers (5!) verloren?
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 22:20 schreef thats-me het volgende:
Denk het, auto loopt hoogstens een krasje op, en die wadloper ligt naast het spoor
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 22:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kunnen die teringlijers niet gewoon ter plekke afgeschoten worden? Ik bedoel, dat hoort toch, met ratten?
permanente OV ontzegging?
  zaterdag 21 april 2007 @ 22:59:03 #200
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48584470
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 22:54 schreef Ou-Tannu het volgende:

permanente OV ontzegging?
Hmm ik had eigenlijk iets in gedachten wat nog wat meer off-policy is hier
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 21 april 2007 @ 23:08:54 #201
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48584715
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 14:18 schreef Remzz het volgende:
Op koninginnedag is mijn OV toch niet geldig.
Dus ben je spontaan invalide en heb je geen zin meer om nog ergens naar toe te gaan?

* MREn kan niet goed tegen mensen die thuis blijven omdat ze ineens moeten betalen voor de trein
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zaterdag 21 april 2007 @ 23:12:31 #202
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48584816
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 22:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kunnen die teringlijers niet gewoon ter plekke afgeschoten worden? Ik bedoel, dat hoort toch, met ratten?
In de tijd van die schoffies in Enkhuizen heb ik wel eens met een vriend het plan opgevat om conducteur te zijn op dat soort lijnen. Alleen dan wel carte blanche mbt omgang met zwartrijders en ander tuig.

Nadat ik donderdag al een half uur vertraging had door noodremeikeltjes die op de IJsselbrug uitstapten, kwam daar vandaag nog een half uur bij door twee hoofddoeken zonder kaartje die deden alsof ze geen nederlandse spraken waardoor er op de politie gewacht moest worden.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_48585053
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 22:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hmm ik had eigenlijk iets in gedachten wat nog wat meer off-policy is hier
enlighten me :p
pi_48585074
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 23:08 schreef MREn het volgende:

[..]

Dus ben je spontaan invalide en heb je geen zin meer om nog ergens naar toe te gaan?

* MREn kan niet goed tegen mensen die thuis blijven omdat ze ineens moeten betalen voor de trein
nja ik zal voor de lol niet een rondje touren gaan als het me wat kost

als ik ergens heen mot is het wat anders
  zaterdag 21 april 2007 @ 23:25:27 #205
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48585198
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 23:08 schreef MREn het volgende:

Dus ben je spontaan invalide en heb je geen zin meer om nog ergens naar toe te gaan?

* MREn kan niet goed tegen mensen die thuis blijven omdat ze ineens moeten betalen voor de trein
MREn heeft gelijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 21 april 2007 @ 23:25:54 #206
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48585214
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 23:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
nja ik zal voor de lol niet een rondje touren gaan als het me wat kost
Schrale pauper
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 21 april 2007 @ 23:53:56 #207
164283 Luco
Buongiorno!
pi_48586064
Tof, de IC van Duivendrecht naar Groningen/Leeuwarden pakken, ervanuit gaande dat de voorste 2 bakken (Zoals alle vorige keren) naar Grunn gaan, en de achterste naar Leeuwarden. Bedenkt iemand dat de achterste 2 naar Leeuwarden gaan, en de voorste naar Grunn...

Gevolg: Trein naar Leeuwarden bijna leeg, naar Groningen elke zitplek bezet.... Zucht...
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  zaterdag 21 april 2007 @ 23:57:59 #208
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48586176
Friezen zijn nog stugger dan Groningers en hebben dus alle ruimte nodig.
Overigens denk ik dat je stellen bedoelt ipv bakken

Maar over het algemeen gaat toch iets meer dan de helft naar Groningen (met een paar uitzonderingen per dag misschien).
2 stellen = 1x Groningen 1x Leeuwarden
3 stellen = 2xGn 1xLw
4 stellen = 2xGn 2xLw of 3xGn en 1xLw
5 stellen = 3/2 naar mijn ervaring.

Maar dat is ma-vr bijna de hele dag niet van toepassing omdat die dingen zo lang zijn tegenwoorden dat de delen los van elkaar rijden.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_48586195
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 23:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Schrale pauper
als ik een geldboom had
  zondag 22 april 2007 @ 00:01:54 #210
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48586295
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 23:58 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

als ik een geldboom had
Je hebt toch twee handen, of ben ik nu heel ouderwets?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_48586404
quote:
Op zondag 22 april 2007 00:01 schreef MREn het volgende:

[..]

Je hebt toch twee handen, of ben ik nu heel ouderwets?
ja dan houd ik natuurlijk geen tijd over om te treinen


lastig he?
pi_48586945
Je kunt het natuurlijk ook combineren.
pi_48589061
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 23:20 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

nja ik zal voor de lol niet een rondje touren gaan als het me wat kost

als ik ergens heen mot is het wat anders
Dat is het ja
pi_48590097
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 23:20 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

nja ik zal voor de lol niet een rondje touren gaan als het me wat kost

als ik ergens heen mot is het wat anders
Take on the situation, but not the torment ...
  zondag 22 april 2007 @ 15:18:53 #215
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48599802
Gisteren maar even een leuk dagje Euregio Maas-Rijn gedaan met Arthur. Het is een heel erg relaxt dagje geworden, ondanks dat we uiteindelijk anderhalf uur later hadden kunnen vertrekken

6:36 Ik krijg een SMS van Arthur dat hij om 7:15 op Utrecht Centraal zal staan. Hmmm nou ja, dan kom ik ook maar eens mijn bed uit. Bak koffie en met Lentetoer en al de IC naar Heerlen van 7:38 in, die gereden werd met foto-onwaardig materieel, dus daar zijn we gauw klaar mee verder. In Heerlen waren de Oranje tompoezen in de aanbieding, ook lekker natuurlijk Beetje onduidelijk of het nou ter gelegenheid van het nieuwe prinsesje of voor Koninginnedag was, maar okee

10:14 We gaan maar eens in de trein naar Aachen zitten, de inmiddels vertrouwde EuregioBahn.



In Aachen bleek dat de offline reisplanner van Hafas voor het schamele bedrag van VIJF euro aangeschaft kon worden Dat dus maar gedaan, daar wordt de moderne mens blij van namelijk Daarna hebben we even heerlijk een uurtje in de lentezon bordjes en treinen staan spotten op Aachen Hbf, onder het genot van Bitburger en broodjes schnitzel en warme worst, alvorens de EuregioAIXpress naar Welkenraedt te nemen.







De EuregioAIXpress....



Na een hoop geknetter en gepuf kwamen we tegen 1 uur 's middags aan in Welkenraedt, waar we een lekker lange overstap hadden naar Eupen. De trein naar Eupen bleek een grote 12 baks IC te zijn die uit Oostende kwam, en waarvan Welkenraedt-Eupen het allerlaatste stukje was. Het was dan ook erg rustig in de trein. In Eupen was weinig te doen, behalve uiteraard het stationsnaambordje, en het feit dat het het enige Belgische station in Duitstalig gebied is. Dus we zijn maar weer teruggegaan naar Welkenraedt voor opnieuw een overstap van bijna een uur richting Spa-Geronstere. Aangezien we het station op de heenweg ook al uitgebreid bekeken hadden, en er sowieso niet zo veel te zien is, zijn we maar de stad in gegaan voor een biertje op een terrasje. Ideaal gewoon

Daarna begon het harde werken pas echt, alle bordjes op de lijn naar Spa moesten nog Gelukkig is dat allemaal goedgekomen, nog voordat de trein tot stilstand kwam in een of ander schraal achtertuintje, station Spa-Geronstere...



Daar bedroeg de keertijd ook bijna een uur, zodat we opnieuw een terrasje uitgezocht hebben Terrasjes zijn altijd okee. Overigens hebben we daar in Spa ook nog iets ANDERS dan bier gezien Namelijk het bekende bronwater:



Op de terugweg vanuit Spa hadden we in Pepinster eindelijk eens een vlotte overstap, 5 hele minuten. Rennen dus Vanaf Pepinster met opnieuw zo'n oud gammel Belgisch stelletje (vermoedelijk AM62) rustig naar het nog altijd in verbouwing zijnde Liege-Guillemins. Dat moet iets heel moois gaan worden, maar ja, nu nog even niet. Vanuit Luik hadden we even de hoop op de Maastricht-Brussel-Express, maar nee, opnieuw zo'n oud ding, ditmaal zelfs een gemoderniseerde



Daarmee langzaam naar Maastricht kachelende, kwamen we voor Zug-Chef nog een goederentrein tegen op het station van Bressoux. Nou, vooruit dan maar



Vanuit Maastricht hebben we nog even het Euregio-rondje vol gemaakt met behulp van de Heuvellandlijn. En kennelijk heeft Veolia het beste voor met de nummertjesfappers langs de baan, want waarom zou je de rest van de trein poetsen, niewaar?



En tot slot nog even de bordjes:

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 22 april 2007 @ 15:50:08 #216
148385 Wadloper
Noorderling
pi_48600988
Mooi verslag

Valkenburg

Heb je geen bordje van Schin op Geul?
  zondag 22 april 2007 @ 15:53:39 #217
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_48601110
Leuk verslag
Euregio
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
  zondag 22 april 2007 @ 16:05:55 #218
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48601611
quote:
Op zondag 22 april 2007 15:50 schreef Wadloper het volgende:
Heb je geen bordje van Schin op Geul?
Och jawel hoor, maar die had ik al he
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 22 april 2007 @ 16:06:54 #219
148385 Wadloper
Noorderling
pi_48601651
Heb je eigenlijk alle bordjes van Nederland al?
  zondag 22 april 2007 @ 16:10:29 #220
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48601820
quote:
Op zondag 22 april 2007 16:06 schreef Wadloper het volgende:
Heb je eigenlijk alle bordjes van Nederland al?
van de week ff Utrecht Zuilen ophalen, en dan wortel schieten tot er eentje op Helmond Brandevoort komt te hangen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 22 april 2007 @ 16:17:40 #221
148385 Wadloper
Noorderling
pi_48602285
Maar in principe heb je ze allemaal al wel

Wel grappig, jij de bordjes, ik de treinstelnummers
  zondag 22 april 2007 @ 16:21:47 #222
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48602519
quote:
Op zondag 22 april 2007 16:17 schreef Wadloper het volgende:
Maar in principe heb je ze allemaal al wel
Ja

alleen als er ergens wat nieuws open gaat moet ik er nog heen Van het buitenland heb ik er ook veel trouwens
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48607581
Foto van 5 min gelden

De 4011 in Trein 1666 te Wierden.

Helaas is vandaag de "Command Dail" van mijn Camera (Fuji S9500) gebroken, daarom is deze foto met een andere camera genomen en ook in minder kwaliteit .
  zondag 22 april 2007 @ 19:36:08 #224
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_48609557
quote:
Op zondag 22 april 2007 16:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja

alleen als er ergens wat nieuws open gaat moet ik er nog heen Van het buitenland heb ik er ook veel trouwens
Je hebt station Marnehuizen nog niet
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
pi_48613000
quote:
Op zondag 22 april 2007 19:36 schreef ArthurvanderVelden het volgende:

[..]

Je hebt station Marnehuizen nog niet
daar stopt vast geen tjoek meer :p
pi_48616223
Morgen een heerlijk dagje treinen Rotterdam - Praag met school
De meeste studenten zien tegen die trip op, maar voor mij (op de wilde avondjes in praag na) leukste deel van de studiereis
bier
pi_48617019
Stoom in Friesland 2007 impressie


VSM 23 071 voorop te Workum


VSM 23 071 voorop te Draeisterhuzen Nijesyl


VSM 52 8053 voorop te Brekkenpaad Oudega


VSM 23 071 voorop te Draeisterhuzen Nijesyl

Veel meer foto's staan op http://spoorvinder.fotopic.net
pi_48621701
leuke plaatjes hoor Zugje!
  maandag 23 april 2007 @ 07:41:15 #229
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48621740
quote:
Op zondag 22 april 2007 15:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Gisteren maar even een leuk dagje Euregio Maas-Rijn gedaan met Arthur. Het is een heel erg relaxt dagje geworden, ondanks dat we uiteindelijk anderhalf uur later hadden kunnen vertrekken
<knip>
Lollig reisverslag!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 23 april 2007 @ 08:27:07 #230
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_48622101
Gisteren stond ik wat lang te wachten op Ede-Wageningen, dus daar maar even een foto gemaakt

~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
  maandag 23 april 2007 @ 09:21:47 #231
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48622893
quote:
Op maandag 23 april 2007 07:41 schreef Duvel het volgende:
Lollig reisverslag!
Dank je We hebben ons inderdaad uitstekend vermaakt daar

Zug is ook leuk bezig geweest van 't weekend trouwens
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48623468
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 23:57 schreef MREn het volgende:
Maar dat is ma-vr bijna de hele dag niet van toepassing omdat die dingen zo lang zijn tegenwoorden dat de delen los van elkaar rijden.
Dat valt ook wel weer mee, vaak zijn die treinen vrij kort en hadden ze net zo goed gecombineerd kunnen rijden.
  maandag 23 april 2007 @ 10:11:43 #233
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_48624096
http://www.youtube.com/watch?v=tpk6ENjSBIw , porno kijken in de trein

Nee, geen schadelijke beelden
  maandag 23 april 2007 @ 10:39:19 #234
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_48624911
quote:
Op zondag 22 april 2007 15:53 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
Leuk verslag
Euregio
Second that!

Binnenkort moet ik echt eens op een zondag de directe trein Heerlen - Heimbach proberen. Bij uitzondering rijd dat ding namelijk elke zondag rechtstreeks 1x naar Heimbach vanuit Heerlen en 1x terug. Is eens wat anders dan die rurtalbahn diesel'trams'.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_48625105
quote:
Op maandag 23 april 2007 10:11 schreef NordicBlue het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=tpk6ENjSBIw , porno kijken in de trein

Nee, geen schadelijke beelden
oud man :w
  maandag 23 april 2007 @ 10:48:00 #236
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_48625182
ik kende hem nog niet
pi_48625303
quote:
Op maandag 23 april 2007 10:48 schreef NordicBlue het volgende:
ik kende hem nog niet
die is zelfs zo vaak op irc gepost man :w let eens beter op :-)
  maandag 23 april 2007 @ 11:20:03 #238
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48626182
quote:
Op maandag 23 april 2007 10:39 schreef Eix het volgende:

[..]

Second that!

Binnenkort moet ik echt eens op een zondag de directe trein Heerlen - Heimbach proberen. Bij uitzondering rijd dat ding namelijk elke zondag rechtstreeks 1x naar Heimbach vanuit Heerlen en 1x terug. Is eens wat anders dan die rurtalbahn diesel'trams'.
Da's wel tof ja, dat is echt een serieus eind, 2 uur of zo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48626483
zijn er woensdag nog interesante dingen te spotten?
  maandag 23 april 2007 @ 11:51:02 #240
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48627162
quote:
Op maandag 23 april 2007 11:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
zijn er woensdag nog interesante dingen te spotten?
Ja!

Treinen door het hele land
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 april 2007 @ 12:10:29 #241
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48627830
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 23:57 schreef MREn het volgende:
Friezen zijn nog stugger dan Groningers en hebben dus alle ruimte nodig.
Ik denk dat Groningers stugger zijn, maar wij willen tenminste lekker ruim zitten ipv opgepropt.

Vrijdag heb ik de binnenkomst van de stoomtrein in Lw ook even gezien. Ze waren echt precies op tijd.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48628887
quote:
Op maandag 23 april 2007 11:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja!

Treinen door het hele land
ja maar die standaard zooi heb ik wel gezien.. :-)

doelde dus meer op apart materieel
pi_48630641
quote:
Op maandag 23 april 2007 12:10 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik denk dat Groningers stugger zijn, maar wij willen tenminste lekker ruim zitten ipv opgepropt.

Vrijdag heb ik de binnenkomst van de stoomtrein in Lw ook even gezien. Ze waren echt precies op tijd.
Waar stond jij dan? Ik stond daar waar ik foto's gemaakt heb die op mn site staan
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 april 2007 @ 13:43:08 #244
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48630785
Ik stond bij binnenkomst van de trein op de kop van 4/5. Daarna ben ik naar 5b gelopen. Heb daar midden tussen de fotografen gestaan. Heb zelf geen platen gemaakt. Had een donkerblauwe jas aan en jij dan?

Edit: volgens mij ben jij diegene die om 17.25 vanaf het station al bellend het tunnelte inging om aan de kant van de rechtshulp te gaan staan. Op dat moment kwam ik namelijk net het tunneltje uit.

[ Bericht 18% gewijzigd door Peterselieman op 23-04-2007 13:49:03 ]
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48631107
Hmm ik had een donker groene jas aan en een fototas om mn nek. Ik ben niet op kop 4/5 geweest, maar wel op 5b. Ben toen de trein naar opstel ging, ook die kant opgelopen. Zo rond een uur of 7 naar huis gegaan
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 april 2007 @ 14:01:36 #246
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48631502
Kan wel. Ik was even na 18 uur al weg, omdat mijn moeder om 18.30 het eten klaar zou hebben en ik nog een minuut of 20 moest fietsen. Wel opvallend was dat de 18.01 trein naar Gn een vertraging van enkele minuten kreeg, omdat de mcn de locs even zat te bewonderen. Daarna moest ie nog even voor een rood dwergsein wachten, omdat de overweg nog niet vrijgegeven was.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48631598
Ja klopt dat heb ik ook gezien van dat rode dwergsein. Geinig idd
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 april 2007 @ 14:08:30 #248
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48631739
Hij moest wel 2 maal laseren, omdat ie iets te veel haast had Ik zag dat de stoplichten op groen stonden, vandaar dat ie even moest wachten.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 23 april 2007 @ 15:10:24 #249
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48633879
Stoplichten zijn nochtans rood.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 23 april 2007 @ 15:23:58 #250
148385 Wadloper
Noorderling
pi_48634330
quote:
Op maandag 23 april 2007 14:01 schreef Peterselieman het volgende:
Wel opvallend was dat de 18.01 trein naar Gn een vertraging van enkele minuten kreeg, omdat de mcn de locs even zat te bewonderen. Daarna moest ie nog even voor een rood dwergsein wachten, omdat de overweg nog niet vrijgegeven was.
Whehe
Zoiets zie je niet vaak natuurlijk Dus geef hem groot gelijk
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 april 2007 @ 15:37:28 #251
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48634858
quote:
Op maandag 23 april 2007 15:10 schreef MREn het volgende:
Stoplichten zijn nochtans rood.
Deze niet Bij deze brandde de onderste lamp Dat was natuurlijk wel voor het wegverkeer
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48635154
Het zijn verkeerslichten, goddamnit !
pi_48635513
quote:
Op maandag 23 april 2007 15:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Het zijn verkeerslichten, goddamnit !
tis hoe je t ook schrijft altijd KUT als je voor het rode licht moet wachten :w
  maandag 23 april 2007 @ 15:57:26 #254
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48635694
quote:
Op maandag 23 april 2007 15:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Het zijn verkeerslichten, goddamnit !
Niets mis met VRI
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_48635771
quote:
Op maandag 23 april 2007 15:57 schreef MREn het volgende:

[..]

Niets mis met VRI
Verkeers Regel Installatie B)
  maandag 23 april 2007 @ 18:05:47 #256
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48640443
quote:
Op maandag 23 april 2007 15:59 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Verkeers Regel Installatie B)
Dat weet iedereen die bij Vialis gewerkt heeft
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 23 april 2007 @ 18:06:33 #257
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48640473
quote:
Op maandag 23 april 2007 15:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Het zijn verkeerslichten, goddamnit !
VRI's dus, Koning Verkeerskunde

Naar België jij
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48640678
quote:
Op maandag 23 april 2007 18:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat weet iedereen die bij Vialis gewerkt heeft
nooit gewerkt.. :p
pi_48640692
quote:
Op maandag 23 april 2007 18:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

VRI's dus, Koning Verkeerskunde

Naar België jij
in belgie heet dat toch gewoon een straatdiscolicht? :w
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 april 2007 @ 18:15:42 #260
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48640760
quote:
Op maandag 23 april 2007 18:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

VRI's dus, Koning Verkeerskunde

Naar België jij
Of naar een plaats waar veel Cargo's passeren
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 23 april 2007 @ 18:24:25 #261
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48640969
quote:
Op maandag 23 april 2007 18:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Of naar een plaats waar veel Cargo's passeren
Ja, dat zeg ik, België

Al leer je daar dan niks over VRI's goddammit
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 april 2007 @ 18:32:41 #262
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48641246
Nee, daar mag je ook nog eens stoppen voor groen licht. Je hoeft niet per se door te rijden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48641370
quote:
Op maandag 23 april 2007 18:32 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, daar mag je ook nog eens stoppen voor groen licht. Je hoeft niet per se door te rijden
idd
quote:
In België mág men doorrijden bij groen, in Nederland is dit verplicht.
  maandag 23 april 2007 @ 18:38:23 #264
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48641461
Maar in Nederland MOET je dan weer, Belgen die stoppen bij groen, doodrijden

En nou weer over spoorse zaken gaarne
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 23 april 2007 @ 18:40:55 #265
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_48641546
quote:
Op maandag 23 april 2007 11:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Da's wel tof ja, dat is echt een serieus eind, 2 uur of zo?
Hmm, even kijken.

http://reiseauskunft.bahn.de/bin/zuginfo.exe/dn/923694/968493/22662/296567/80/ld=212.63&seqnr=4&ident=fy.069763.1177346299¤tReferrer=tp&

Vertrek 8.30 Heerlen, aankomst 10:36.

Zie ook: http://www.veolia-transpo(...)wsPage____23730.aspx

Rond een uur of vijf gaat een talent rechtstreeks terug.

Lekker stukje dieselen inderdaad, alleen spijtig dat het ding wel op alle haltes stopt ( of ja, enkele uitsluitend op verzoek ). Vraag me af of de CTA in Heerlen Heimbach kan tonen.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_48641582
quote:
Op maandag 23 april 2007 18:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar in Nederland MOET je dan weer, Belgen die stoppen bij groen, doodrijden

En nou weer over spoorse zaken gaarne
Ok.. mag een trein in belgie dan ook stoppen bij een groen sein?
pi_48641657
quote:
Op maandag 23 april 2007 18:40 schreef Eix het volgende:

[..]
Vraag me af of de CTA in Heerlen Heimbach kan tonen.
Tuurlijk niet, want in Nederland heeft met een onhandig CTA systeem waar je eerst een plaats als flapje moet ophangen, voor het getoond kan worden. In Duitsland heeft elke letter een flapje waardoor je live en direct een nieuwe plaats kan vormen
pi_48641711
quote:
Op maandag 23 april 2007 18:43 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Tuurlijk niet, want in Nederland heeft met een onhandig CTA systeem waar je eerst een plaats als flapje moet ophangen, voor het getoond kan worden. In Duitsland heeft elke letter een flapje waardoor je live en direct een nieuwe plaats kan vormen
neem je digitale CTAs...
kan je er ALLES op toveren :p
  maandag 23 april 2007 @ 18:45:22 #269
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48641729
quote:
Op maandag 23 april 2007 18:43 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Tuurlijk niet, want in Nederland heeft met een onhandig CTA systeem waar je eerst een plaats als flapje moet ophangen, voor het getoond kan worden. In Duitsland heeft elke letter een flapje waardoor je live en direct een nieuwe plaats kan vormen
Wat op zich wel leuke dingetjes als Joblenz oplevert trouwens
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 23 april 2007 @ 18:46:20 #270
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_48641771
quote:
Op maandag 23 april 2007 18:43 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Tuurlijk niet, want in Nederland heeft met een onhandig CTA systeem waar je eerst een plaats als flapje moet ophangen, voor het getoond kan worden. In Duitsland heeft elke letter een flapje waardoor je live en direct een nieuwe plaats kan vormen
Hehe. Maar de CTA in Heerlen kan sowieso niet alle stations tonen van die lijn. Moet je 3 cta's onder elkaar hangen.

Wel leuk weetje, in Duitsland heb ik tot nu toe uitsluitend digitale cta's gezien dus wist dat niet.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 april 2007 @ 18:46:31 #271
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48641783
Hopelijk is dat met de komst van de digitale CTA iets beter
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 april 2007 @ 18:48:13 #272
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48641848
quote:
Op maandag 23 april 2007 18:46 schreef Eix het volgende:

[..]

Hehe. Maar de CTA in Heerlen kan sowieso niet alle stations tonen van die lijn. Moet je 3 cta's onder elkaar hangen.
Op de Nederlandse digitale CTA's staat er dan gewoon ... en verder
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 23 april 2007 @ 18:52:11 #273
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_48641999
de CTA gaat er toch uit
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_48642057
quote:
Op maandag 23 april 2007 18:48 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Op de Nederlandse digitale CTA's staat er dan gewoon ... en verder
<marqee>$stationname1 $2 $3 etc </marqee> ofzo :]
  maandag 23 april 2007 @ 18:55:11 #275
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48642124
quote:
Op maandag 23 april 2007 18:46 schreef Eix het volgende:
Wel leuk weetje, in Duitsland heb ik tot nu toe uitsluitend digitale cta's gezien dus wist dat niet.


Dan moet je toch echt ff wat verder kijken dan Aachen en Köln... de CTA-middeleeuwen floreren daar nog hevig hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 23 april 2007 @ 18:56:43 #276
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_48642172
quote:
Op maandag 23 april 2007 18:53 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

<marqee>$stationname1 $2 $3 etc </marqee> ofzo :]
Nee
gewoon led
het marqee is [marqee] [/marqee]
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_48642202
quote:
Op maandag 23 april 2007 18:56 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

Nee
gewoon led
het marqee is [marqee] [/marqee]
in html is het gewoon < en > voor dingen hoor? :p
  maandag 23 april 2007 @ 18:58:58 #278
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48642256
quote:
Op maandag 23 april 2007 18:48 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Op de Nederlandse digitale CTA's staat er dan gewoon ... en verder
Of er staat

Visé, Bressoux
Liège-Guillemins

Voor overige bestemmingen overstappen te
LIÈGE-GUILLEMINS

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 april 2007 @ 19:00:40 #279
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48642324
Dat schiet ook weinig op
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 23 april 2007 @ 19:03:25 #280
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_48642432
quote:
Op maandag 23 april 2007 18:40 schreef Eix het volgende:

[..]

Hmm, even kijken.

http://reiseauskunft.bahn.de/bin/zuginfo.exe/dn/923694/968493/22662/296567/80/ld=212.63&seqnr=4&ident=fy.069763.1177346299¤tReferrer=tp&

Vertrek 8.30 Heerlen, aankomst 10:36.

Zie ook: http://www.veolia-transpo(...)wsPage____23730.aspx

Rond een uur of vijf gaat een talent rechtstreeks terug.

Lekker stukje dieselen inderdaad, alleen spijtig dat het ding wel op alle haltes stopt ( of ja, enkele uitsluitend op verzoek ). Vraag me af of de CTA in Heerlen Heimbach kan tonen.
Ik ga een keer mee
Wel grappig, met een talent door de eifel boemelen
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
  maandag 23 april 2007 @ 19:03:54 #281
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48642447
quote:
Op maandag 23 april 2007 18:52 schreef SpeedyRich het volgende:
de CTA gaat er toch uit
Nee hoor, het worden alleen nieuwe modellen (zie omgeving Amersfoort), alleen geven die dingen nog steeds gewoon aan wat de oude ook doen, incl zinloze afkortingen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_48642649
quote:
Op maandag 23 april 2007 19:03 schreef MREn het volgende:

[..]

Nee hoor, het worden alleen nieuwe modellen (zie omgeving Amersfoort), alleen geven die dingen nog steeds gewoon aan wat de oude ook doen, incl zinloze afkortingen.
ik vind dat de kleine stations ook eens een CTA moeten krijgen :w
  maandag 23 april 2007 @ 19:10:05 #283
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48642688
quote:
Op maandag 23 april 2007 19:08 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ik vind dat de kleine stations ook eens een CTA moeten krijgen :w
Waarom?
Op veel kleine stations vertrekt de stoptrein naar A van spoor 1 en de trein naar B van spoor 2 via altijd de zelfde stations onderweg.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 23 april 2007 @ 19:12:41 #284
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48642776
quote:
Op maandag 23 april 2007 11:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
zijn er woensdag nog interesante dingen te spotten?
UFM op Zvt
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 april 2007 @ 19:16:21 #285
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48642890
quote:
Op maandag 23 april 2007 19:08 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ik vind dat de kleine stations ook eens een CTA moeten krijgen :w
Och, Beilen of soortgelijke stations hebben er al 1. Een beetje overdreven lijkt me
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48642935
quote:
Op maandag 23 april 2007 19:10 schreef MREn het volgende:

[..]

Waarom?
Op veel kleine stations vertrekt de stoptrein naar A van spoor 1 en de trein naar B van spoor 2 via altijd de zelfde stations onderweg.
ja nou tja.. :p

dan het hele station aflopen zoeken voor eht bordje.. :s no thnx
  maandag 23 april 2007 @ 19:22:18 #287
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48643094
quote:
Op maandag 23 april 2007 19:03 schreef _Xbox_Master_ het volgende:

[..]

Ik ga een keer mee
Wel grappig, met een talent door de eifel boemelen
Tss jij bent zeker zo'n l00sah die Rondje Nederland volgend jaar NOGEENS wil doen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48643134
quote:
Op maandag 23 april 2007 19:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tss jij bent zeker zo'n l00sah die Rondje Nederland volgend jaar NOGEENS wil doen
moet je zeker doen.. je hebt nu een record time to beat he :p
pi_48643654
Rondje Nederland, been there done that. Wie weet over 20 jaar weer es. Als we hier dan nog wonen
pi_48644057
quote:
Op maandag 23 april 2007 19:37 schreef Zug-Chef het volgende:
Rondje Nederland, been there done that. Wie weet over 20 jaar weer es. Als we hier dan nog wonen
rondje duitsland?
  maandag 23 april 2007 @ 19:49:16 #291
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48644167
quote:
Op maandag 23 april 2007 19:46 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

rondje duitsland?
Als je een bikkel bent, doe je rondje Rusland in de winter.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_48644211
quote:
Op maandag 23 april 2007 19:49 schreef Duvel het volgende:

[..]

Als je een bikkel bent, doe je rondje Rusland in de winter.
met veel alcohol voor mn interne verwarmingsketel gaat dat wel lukken hoor :-)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 april 2007 @ 19:50:53 #293
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48644229
quote:
Een heuse staalsplinter veroorzaakte op 19-03 een bezetspoormelding op emplacement Amersfoort. De treinserie 1500 Amersfoort – Amsterdam werd opgeheven, evenals de serie 2800 tussen Amersfoort Schothorst en Utrecht.
Staat in hov-rn. Dit is wel heel erg
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48644287
doen ze goed
  maandag 23 april 2007 @ 19:52:13 #295
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48644304
quote:
Op maandag 23 april 2007 19:49 schreef Duvel het volgende:

[..]

Als je een bikkel bent, doe je rondje Rusland in de winter.
Dat kon nog weleens sneller klaar zijn dan een rondje Duitsland trouwens
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48644336
quote:
Op maandag 23 april 2007 19:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat kon nog weleens sneller klaar zijn dan een rondje Duitsland trouwens
tis iig wel een stuk makkelijker
  maandag 23 april 2007 @ 19:53:14 #297
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48644343
quote:
Op maandag 23 april 2007 19:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Staat in hov-rn. Dit is wel heel erg
een heuse staalsplinter gaat mij nogeens een ban opleveren
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 23 april 2007 @ 19:53:40 #298
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48644358
quote:
Op maandag 23 april 2007 19:53 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

tis iig wel een stuk makkelijker
waarom denk je dat?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48644442
quote:
Op maandag 23 april 2007 19:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

waarom denk je dat?
minder overstaps? :d
  maandag 23 april 2007 @ 20:09:06 #300
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48644945
quote:
Op maandag 23 april 2007 19:55 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

minder overstaps? :d
dude, zoek eens wat spoorkaarten op

Rondje duitsland red je soweiso niet met minder dan 400 overstaps. Rusland is wel veel, maar dat is nog veel meer dan Duitsland, het idee "lange halen gauw klaar"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48644975
quote:
Op maandag 23 april 2007 20:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

dude, zoek eens wat spoorkaarten op

Rondje duitsland red je soweiso niet met minder dan 400 overstaps. Rusland is wel veel, maar dat is nog veel meer dan Duitsland, het idee "lange halen gauw klaar"
dat bedoel ik.. duitsland ligt vol met spoor.. in rusland is dat toch een stuk minder :-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')