Nein, dat was een völlig ausgebrennt kabelbett mit seinwezenkabels op Zevenaar - Emmerich, waardoor de overwegen niet meer werkten over het gehele baanvak. Dus toen stonden er overal mensen met kettinkjes en linten.quote:Op vrijdag 20 april 2007 14:04 schreef JDude het volgende:
Van de frontpage... is dit een HDOB (Handbediende Dubbele Overweg Boom)?
[afbeelding]
ach die nachtnet trein op een donderdag-vrijdag-zaterdag avond is net zo...was toen een x zelfs een hele wagon in de cel gegooidquote:Op vrijdag 20 april 2007 14:51 schreef Zug-Chef het volgende:
Nog steeds chaos in laatste stopper Eindhoven-Den Bosch
Alweer een tijdje geleden heb ik een bericht gepost, over chaotische taferelen in de laatste stopper Eindhoven-'s Hertogenbosch. Dit probleem is helaas nog steeds niet opgelost:
DEN BOSCH - Kotsende en plassende jongeren, vechtpartijtjes, intimidatie. Verslaggeefsters van het Brabants Dagblad namen drie vrijdagen achtereen de laatste trein van Eindhoven naar Den Bosch. "Je moet je bek houden, anders gooi ik jóu in Best naar buiten."
Het is 'het antwoord' op de vraag van de conducteur of Mark (16) uit Boxtel zijn sigaret wil uitmaken. De jongen kijkt of hem iets heel raars is gevraagd. Zijn vrienden steken nu zelfs doodleuk een peuk op.
De conducteur is geïrriteerd, maar loopt dan gewoon door. Mark kijkt triomfantelijk. "Hij moet gewoon niet zo mauwen. Laat ons toch een beetje plezier maken."
Plezier hebben ze. Laveloos, lallend en zingend stappen een paar honderd jongeren om vijf over twaalf in de laatste stoptrein van Eindhoven naar Den Bosch. De meesten moeten naar Best en Boxtel.
Op het station in Eindhoven moet iedereen nog wel zijn kaartje laten zien. De jongeren uit Boxtel en Best worden gescheiden, want de ervaring heeft geleerd dat het tussen die groepen niet botert. Als het treinstel van Boxtel vol begint te raken, krijgt een aantal jongeren de opdracht naar 'Best' te verhuizen. Ze weigeren. "Ik kijk wel uit, dan word ik in elkaar geslagen!"
In zo'n boemelende trein loop je de kans dat je misselijk wordt met een slok teveel op. En dat is te merken. Als de trein nog geen vijf minuten onderweg is, hangt er al eentje kotsend uit het raam. In het gangetje tussen twee coupés heeft een meisje, hooguit zestien jaar, ook last van het teveel aan drank. "Niet omvallen Sas, gaat het goed?", vraagt een jongen. Dat valt tegen, want Sas hikt een paar keer en braakt dan alles onder. De rest van de coupé giert het uit.
Even verderop, in de eerste klasse, zitten de overige reizigers. Stoïcijns kijken ze voor zich uit. Hier is het relatief rustig, maar de jongeren lopen de coupés in en uit. Eentje gaat tegenover een wat oudere dame zitten die poogt een sudoku op te lossen. De jongen rust echter niet voordat hij aandacht krijgt. "Ik ben zo geil, mevrouw." De vrouw zegt niets, kijkt wat ongemakkelijk uit het raam, maar de jongen geeft niet zomaar op. Hij wil wel één en ander met haar doen, een paar standjes heeft hij al in gedachten. Zonder gêne somt hij ze op. Als hij dan nog geen reactie krijgt, loopt hij zuchtend weg. "Dan niet, trut."
De vrouw informeert verontwaardigd bij mede-reizigers of het hier altijd zo gaat. Nog voor iemand 'ja' kan zeggen, klinkt er gehik. Twee stoelen verder leek een jongen in slaap te zijn gevallen. Hij kijkt verstoord op, leegt zijn maaginhoud op de stoel naast hem en zakt dan weer weg.
Op het balkon tussen twee coupés weet het groepje van Mark het intussen zeker. Die deur kan makkelijk open, óók als de trein nog op volle snelheid rijdt. Als je maar hard genoeg trapt. En inderdaad, na wat gebeuk klappen de deuren open. De jongens deinzen achteruit, toch wel geschrokken van het voorbijrazende zwarte gat.
Ook het meubilair moet het ontgelden. Een paar jongens trekken een bank en stoelen los. Verderop demonstreren een paar anderen hoe je een deurklink sloopt. Pas als er een foto is gemaakt waarop ze poseren met hun 'trofee', gaan ze weer zitten.
Volgens de jongens is het nu nog rustig in de trein. De broers Christian en Johnny uit Boxtel lachen. "Soms gaan de lichten uit en er worden ook wel eens stoelen door het raam gegooid. Maar dat vond de politie niet zo leuk."
Vorige week klonk in dezelfde trein vanuit de cabine de volgende mededeling: 'Excuseert u ons. Iemand heeft aan de noodrem getrokken. En er vliegen banken en stoelen door de eerste klas.'
Als voorzorgsmaatregel tegen allerlei gerotzooi gaan op de staptrein altijd de toiletten op slot. Dit heeft zijn keerzijde, want waar moet je dan heen als je hoge nood hebt? Dat blijkt niet zo ingewikkeld. "We pissen gewoon in de coupé", zegt een jongen. Een vriend geeft het voorbeeld: hoekje zoeken, gulp open en lozen maar.
Als de trein in Boxtel aankomt, stappen de meeste jongeren uit. Bij wijze van laatste 'verrassing' trekt er nog gauw één aan de noodrem. "Teringlijer", roept iemand hem na. Eenmaal in Den Bosch komt de machinist poolshoogte nemen. "Ach, het is wel eens erger geweest", zegt een van de conducteurs. "Maar je moet even in de achterste coupé kijken. Van voor tot achter ondergekotst."
Spoorwegen en politiek geven elkaar de schuld
NS en gemeenten ruziën over de vraag waarom de overlast op de staptrein weer de kop kon opsteken. "Ook gemeenten moeten hun verantwoordelijkheid nemen", stelt Hoen, die meent dat ouders eveneens moeten helpen zoeken naar een oplossing. De gemeenten Best, Boxtel en Eindhoven kaatsen de bal terug. "De NS moet melding maken als het uit de hand loopt. Dat hebben ze niet gedaan. Conducteurs kunnen de horecatelefoon bellen als het in de trein misgaat. Ook dat is in de afgelopen twee jaar niet één keer gebeurd. Dan houdt het voor mij ook op", aldus de Boxtelse burgmeester Frank van Beers.
Wethouder Leo Bisschops uit Best kijkt ook met een scheef oog naar de horeca "Die jongeren gaan op vrijdagmiddag naar Stratumseind om zich te bezatten tijdens de zogenaamde happy hours."
Nadat het Brabants Dagblad vragen stelde bij de NS over de overlast op de trein, zette de NS vorige week al drie gewapende agenten en zes medewerkers van het proces bijzondere taken in.
Volgens een van die agenten is daartoe besloten 'om de boel te sussen'. Hij vreest dat de mankracht ontbreekt voor structureel toezicht op de trein. "Dat is het enige wat een beetje helpt." Hoen erkent dat. Volgens hem heeft de NS voor de drie Brabantse overlastlijnen slechts zes mensen van 'bijzondere taken' beschikbaar.
Hij pleit onder meer voor een lik-op-stukbeleid, waarbij opgepakte relschoppers snel worden voorgeleid aan justitie, zoals destijds al is afgesproken. De actie vanavond zou jongeren moeten afschrikken. "Maar dit blijft de kop opsteken. Daarom moeten alle partijen weer om de tafel."
Wat de NS al doet:
- De NS beschikt over een 'proces bijzondere taken'. Een ploeg van zes man die als dat nodig is kan worden ingezet, vaak op 'probleemtreinen'.
- Reizigers moeten hun kaartje al op het perron laten zien.
- Jongeren uit Best en Boxtel worden op het station in Eindhoven gescheiden. Het streven is om beide groepen in een een aparte coupé te plaatsen.
- In Eindhoven is op vrijdagavond vaak extra personeel aan het werk: drie mensen voor de kaartcontrole, vier man van de spoorwegpolitie.
- Een extra conducteur op de trein.
- De NS werkt samen met gemeenten, de politiekorpsen in de regio en de KLPD.
bron: Brabants Dagblad via www.fnvspoor.nl
http://www.opeenshadikhetforum.nl/viewtopic.php?t=5613&highlight=
nog een doel voor de wadlopers..quote:Op vrijdag 20 april 2007 17:16 schreef Wadloper het volgende:
Tja, diep triest zulke gasten... Kunnen dus TOTAAL niet met drank omgaan
van de DH1 kan je beter 3101 / 02 nemen van XXquote:Op vrijdag 20 april 2007 17:53 schreef Wadloper het volgende:
Hehe
Maar dan wil ik wel 2 wadlopers gewoon behouden in originele staat, voor mijn eigen museumlijntje dan
iddquote:Op vrijdag 20 april 2007 20:50 schreef Wadloper het volgende:
Klopt, die van veolisloper hoef ik in ieder geval niet, die zijn helemaal naar de sodemieter
Wat had die wagon misdaan dan?quote:Op vrijdag 20 april 2007 17:02 schreef italiaan1987 het volgende:
[..]
ach die nachtnet trein op een donderdag-vrijdag-zaterdag avond is net zo...was toen een x zelfs een hele wagon in de cel gegooid
Prima materieel verdeling. Die randstedelingen zijn toch al verwend met die kwartiers-IC-dienst op Amf-Ut-Rtd/Gvc. Hier gewoon lekker 13 bakken 's avonds in de 1776quote:Op donderdag 19 april 2007 19:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Vandaag stond de dagelijks 8 bakken te korte IC Amf - Rtd van 17:40 weer bijna op Soestduinen trouwens. Gisteren kon ik al half naar Schothorst joggen
Natuurlijk is dat ding de moeite waard. Als was het alleen maar van de goederentreinen die je kwijt bent tussen Arhem en Utrecht die toch alleen maar de zaak ophouden of de berm opstoken, en er komt ruimte op de Brabantroute voor extra treinen.quote:Op vrijdag 20 april 2007 09:40 schreef FredvZ het volgende:
16 juni gaat het gebeuren, dan gaat de duurste spoorlijn van Nederland open en slechts enkele bevoorrechte Nederlanders mogen er overheen:
Jawel de Betuwelijn wordt geopend.
De vraagt blijft natuurlijk wel of het allemaal de moeite wel waard was: Goederenvervoer steeds meer over de weg
als 90% van het prorail personeel slaapt zal dat idd lastig worden hoorquote:Op vrijdag 20 april 2007 23:33 schreef MREn het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat ding de moeite waard. Als was het alleen maar van de goederentreinen die je kwijt bent tussen Arhem en Utrecht die toch alleen maar de zaak ophouden of de berm opstoken, en er komt ruimte op de Brabantroute voor extra treinen.
Hopelijk dusdanig veel dat het nog duidelijker wordt dat het getraineer van ProRail van de nachttrein in Brabant nergens op slaat. "Geen ruimte op het spoor", mn reet: overdag rossen we 12 IC's, 8 stoppers en 4 cargo's per uur over Ehv-Btl, en twee lullige koplopers zouden 's nachts niet passen![]()
er was een groepje jongeren die banken hadden gesloopt en uit het raam gegooid (ICM). Ook had iemand een deur gesloopt. Toen werd bij schiedam de spoorwegpolitie erbij gehaald. Maar aangezien niet duidelijk was wie het gedaan had werd heel die wagon opgepakt en in een cel gegooid, ook mensen die onschuldig waren. Gelukkig had ik een uur eerder de trein. De trein werd speciaal daarvoor stil gezet..aangezien die normaal niet stopt in schiedamquote:Op vrijdag 20 april 2007 23:25 schreef MREn het volgende:
[..]
Wat had die wagon misdaan dan?
Ik had vandaag ook weer dik 20 minuten vertraging door een stel idoten die een ruitje er uit hadden getikt, op de IJsselbrug even aan de noodrem en nooddeuropening trokken en (deels) op de brug uit stapten... helaas voor hun stond de politie op de brug te wachten en nog eens drie agenten en zo'n 8 NS'ers op het perron van Deventer...
De overgebleven 10% kan mooi het sein op groen zetten, wordt het alleen maar efficiënter van!quote:Op vrijdag 20 april 2007 23:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
als 90% van het prorail personeel slaapt zal dat idd lastig worden hoor
dat kan de nachtploeg niet.. dat weet je toch? :/ dan moeten ze NaDENKENquote:Op zaterdag 21 april 2007 06:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
De overgebleven 10% kan mooi het sein op groen zetten, wordt het alleen maar efficiënter van!
geld dat voor ALLE XX regio's?quote:Op zaterdag 21 april 2007 11:24 schreef NordicBlue het volgende:
Vanaf maandag 23 april voeren de bonden acties in het openbaar vervoer. We
adviseren u daarom om vanaf maandag rekening te houden met het uitvallen
van bussen buiten de spits:
- Tot 9.00 uur ’s ochtends: Bussen en trams rijden wel
- Tussen 9.00 en 16.00 uur: Geen bussen en trams
- Tussen 16.00 en 19.00 uur: Bussen en trams rijden wel
- Na 19.00 uur: Geen bussen en trams
Jeej, aldus connexxion
Ik dacht dat het personeel van meer busmaatschappijen mee zou doen..quote:Op zaterdag 21 april 2007 11:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
geld dat voor ALLE XX regio's?
nee dus :/
hier rijden die mongolen weer wel
Arriva doet ook gezellig mee, behalve ergens in het land en op de waddeneilanden rijden ze ook...quote:Op zaterdag 21 april 2007 11:24 schreef NordicBlue het volgende:
Vanaf maandag 23 april voeren de bonden acties in het openbaar vervoer. We
adviseren u daarom om vanaf maandag rekening te houden met het uitvallen
van bussen buiten de spits:
- Tot 9.00 uur ’s ochtends: Bussen en trams rijden wel
- Tussen 9.00 en 16.00 uur: Geen bussen en trams
- Tussen 16.00 en 19.00 uur: Bussen en trams rijden wel
- Na 19.00 uur: Geen bussen en trams
Jeej, aldus connexxion
hier in fryslan doen ze ook weer niet meequote:Op zaterdag 21 april 2007 14:01 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Arriva doet ook gezellig mee, behalve ergens in het land en op de waddeneilanden rijden ze ook...
Drenthe en Groningen niet
Lijers
wel goed voor 40% korting..quote:Op zaterdag 21 april 2007 14:18 schreef Remzz het volgende:
Op koninginnedag is mijn OV toch niet geldig.
Alsof dat bij de dagploeg wel lukt.quote:Op zaterdag 21 april 2007 10:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dat kan de nachtploeg niet.. dat weet je toch? :/ dan moeten ze NaDENKEN![]()
OK. Dan heb je geluk! Alleen is je auto stuk, dat wel.quote:Op zaterdag 21 april 2007 18:11 schreef NordicBlue het volgende:
[afbeelding]
Een bestuurder van een auto is in één minuut tijd twee keer aan de dood ontsnapt. De man reed over de spoorwegovergang op de Kelperweg in het Limburgse Leveroy toen hij door twee treinen werd aangereden. De automoblist verklaarde dat de spoorbomen niet dicht gingen en dat hij het tegenlicht van de knipperlichten niet had gezien.
Hij reed op spoorwegovergang toen de eerste trein aankwam. Hij kon een botsing niet meer voorkomen en belandde met zijn wagen op het andere spoor. De man slaagde erin de auto te verlaten, voordat een andere trein met hoge snelheid op zijn voertuig inreed. Hierbij sleurde de trein de auto driehonderd meter mee. De gehele voorkant van de wagen werd verpletterd. De railbeheerder en de politie onderzoeken wat de precieze toedracht van het ongeluk is. Het is niet bekend of de spoorbomen echt gehaperd hebben.
mijn god! pinball met autos en treinenquote:Op zaterdag 21 april 2007 18:11 schreef NordicBlue het volgende:
[afbeelding]
Een bestuurder van een auto is in één minuut tijd twee keer aan de dood ontsnapt. De man reed over de spoorwegovergang op de Kelperweg in het Limburgse Leveroy toen hij door twee treinen werd aangereden. De automoblist verklaarde dat de spoorbomen niet dicht gingen en dat hij het tegenlicht van de knipperlichten niet had gezien.
Hij reed op spoorwegovergang toen de eerste trein aankwam. Hij kon een botsing niet meer voorkomen en belandde met zijn wagen op het andere spoor. De man slaagde erin de auto te verlaten, voordat een andere trein met hoge snelheid op zijn voertuig inreed. Hierbij sleurde de trein de auto driehonderd meter mee. De gehele voorkant van de wagen werd verpletterd. De railbeheerder en de politie onderzoeken wat de precieze toedracht van het ongeluk is. Het is niet bekend of de spoorbomen echt gehaperd hebben.
Tering zeg moet er niet aan denken mocht hij nog in ze auto gezeten hebben.quote:Op zaterdag 21 april 2007 18:11 schreef NordicBlue het volgende:
[afbeelding]
Een bestuurder van een auto is in één minuut tijd twee keer aan de dood ontsnapt. De man reed over de spoorwegovergang op de Kelperweg in het Limburgse Leveroy toen hij door twee treinen werd aangereden. De automoblist verklaarde dat de spoorbomen niet dicht gingen en dat hij het tegenlicht van de knipperlichten niet had gezien.
Hij reed op spoorwegovergang toen de eerste trein aankwam. Hij kon een botsing niet meer voorkomen en belandde met zijn wagen op het andere spoor. De man slaagde erin de auto te verlaten, voordat een andere trein met hoge snelheid op zijn voertuig inreed. Hierbij sleurde de trein de auto driehonderd meter mee. De gehele voorkant van de wagen werd verpletterd. De railbeheerder en de politie onderzoeken wat de precieze toedracht van het ongeluk is. Het is niet bekend of de spoorbomen echt gehaperd hebben.
zo`n 1600 is wel andere koek dan een wadloper natuurlijkquote:Op zaterdag 21 april 2007 21:07 schreef Wadloper het volgende:
Die man had echt 30.000 engelen op zijn schouder, zoals ze dat zeggen
Die mag echt van geluk spreken
Denk het ookquote:Op zaterdag 21 april 2007 22:20 schreef thats-me het volgende:
Denk het, auto loopt hoogstens een krasje op, en die wadloper ligt naast het spoor![]()
Kunnen die teringlijers niet gewoon ter plekke afgeschoten worden? Ik bedoel, dat hoort toch, met ratten?quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
nou opheffen die trein!
Wadlopers (5!) verloren?quote:
quote:Op zaterdag 21 april 2007 22:20 schreef thats-me het volgende:
Denk het, auto loopt hoogstens een krasje op, en die wadloper ligt naast het spoor![]()
permanente OV ontzegging?quote:Op zaterdag 21 april 2007 22:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kunnen die teringlijers niet gewoon ter plekke afgeschoten worden? Ik bedoel, dat hoort toch, met ratten?
Hmm ik had eigenlijk iets in gedachten wat nog wat meer off-policy is hierquote:
Dus ben je spontaan invalide en heb je geen zin meer om nog ergens naar toe te gaan?quote:Op zaterdag 21 april 2007 14:18 schreef Remzz het volgende:
Op koninginnedag is mijn OV toch niet geldig.
In de tijd van die schoffies in Enkhuizen heb ik wel eens met een vriend het plan opgevat om conducteur te zijn op dat soort lijnen. Alleen dan wel carte blanche mbt omgang met zwartrijders en ander tuig.quote:Op zaterdag 21 april 2007 22:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kunnen die teringlijers niet gewoon ter plekke afgeschoten worden? Ik bedoel, dat hoort toch, met ratten?
enlighten me :pquote:Op zaterdag 21 april 2007 22:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hmm ik had eigenlijk iets in gedachten wat nog wat meer off-policy is hier
nja ik zal voor de lol niet een rondje touren gaan als het me wat kostquote:Op zaterdag 21 april 2007 23:08 schreef MREn het volgende:
[..]
Dus ben je spontaan invalide en heb je geen zin meer om nog ergens naar toe te gaan?
* MREn kan niet goed tegen mensen die thuis blijven omdat ze ineens moeten betalen voor de trein
MREn heeft gelijkquote:Op zaterdag 21 april 2007 23:08 schreef MREn het volgende:
Dus ben je spontaan invalide en heb je geen zin meer om nog ergens naar toe te gaan?
* MREn kan niet goed tegen mensen die thuis blijven omdat ze ineens moeten betalen voor de trein
Schrale pauperquote:Op zaterdag 21 april 2007 23:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
nja ik zal voor de lol niet een rondje touren gaan als het me wat kost![]()
Je hebt toch twee handen, of ben ik nu heel ouderwets?quote:
ja dan houd ik natuurlijk geen tijd over om te treinenquote:Op zondag 22 april 2007 00:01 schreef MREn het volgende:
[..]
Je hebt toch twee handen, of ben ik nu heel ouderwets?
Dat is het jaquote:Op zaterdag 21 april 2007 23:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nja ik zal voor de lol niet een rondje touren gaan als het me wat kost![]()
als ik ergens heen mot is het wat anders
quote:Op zaterdag 21 april 2007 23:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nja ik zal voor de lol niet een rondje touren gaan als het me wat kost![]()
als ik ergens heen mot is het wat anders
van de week ff Utrecht Zuilen ophalen, en dan wortel schieten tot er eentje op Helmond Brandevoort komt te hangenquote:Op zondag 22 april 2007 16:06 schreef Wadloper het volgende:
Heb je eigenlijk alle bordjes van Nederland al?
Jaquote:Op zondag 22 april 2007 16:17 schreef Wadloper het volgende:
Maar in principe heb je ze allemaal al wel
Je hebt station Marnehuizen nog nietquote:Op zondag 22 april 2007 16:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja
alleen als er ergens wat nieuws open gaat moet ik er nog heenVan het buitenland heb ik er ook veel trouwens
daar stopt vast geen tjoek meer :pquote:Op zondag 22 april 2007 19:36 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
[..]
Je hebt station Marnehuizen nog niet![]()
Lollig reisverslag!quote:Op zondag 22 april 2007 15:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Gisteren maar even een leuk dagje Euregio Maas-Rijn gedaan met Arthur. Het is een heel erg relaxt dagje geworden, ondanks dat we uiteindelijk anderhalf uur later hadden kunnen vertrekken![]()
<knip>
Dank jequote:Op maandag 23 april 2007 07:41 schreef Duvel het volgende:
Lollig reisverslag!
Dat valt ook wel weer mee, vaak zijn die treinen vrij kort en hadden ze net zo goed gecombineerd kunnen rijden.quote:Op zaterdag 21 april 2007 23:57 schreef MREn het volgende:
Maar dat is ma-vr bijna de hele dag niet van toepassing omdat die dingen zo lang zijn tegenwoorden dat de delen los van elkaar rijden.
Second that!quote:
oud man :wquote:Op maandag 23 april 2007 10:11 schreef NordicBlue het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=tpk6ENjSBIw , porno kijken in de trein
Nee, geen schadelijke beelden
Da's wel tof ja, dat is echt een serieus eind, 2 uur of zo?quote:Op maandag 23 april 2007 10:39 schreef Eix het volgende:
[..]
Second that!
Binnenkort moet ik echt eens op een zondag de directe trein Heerlen - Heimbach proberen. Bij uitzondering rijd dat ding namelijk elke zondag rechtstreeks 1x naar Heimbach vanuit Heerlen en 1x terug. Is eens wat anders dan die rurtalbahn diesel'trams'.
Ja!quote:Op maandag 23 april 2007 11:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
zijn er woensdag nog interesante dingen te spotten?
Ik denk dat Groningers stugger zijn, maar wij willen tenminste lekker ruim zitten ipv opgepropt.quote:Op zaterdag 21 april 2007 23:57 schreef MREn het volgende:
Friezen zijn nog stugger dan Groningers en hebben dus alle ruimte nodig.
Waar stond jij dan? Ik stond daar waar ik foto's gemaakt heb die op mn site staanquote:Op maandag 23 april 2007 12:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik denk dat Groningers stugger zijn, maar wij willen tenminste lekker ruim zitten ipv opgepropt.
Vrijdag heb ik de binnenkomst van de stoomtrein in Lw ook even gezien. Ze waren echt precies op tijd.
Whehequote:Op maandag 23 april 2007 14:01 schreef Peterselieman het volgende:
Wel opvallend was dat de 18.01 trein naar Gn een vertraging van enkele minuten kreeg, omdat de mcn de locs even zat te bewonderen. Daarna moest ie nog even voor een rood dwergsein wachten, omdat de overweg nog niet vrijgegeven was.
Deze nietquote:Op maandag 23 april 2007 15:10 schreef MREn het volgende:
Stoplichten zijn nochtans rood.
tis hoe je t ook schrijft altijd KUT als je voor het rode licht moet wachten :wquote:Op maandag 23 april 2007 15:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Het zijn verkeerslichten, goddamnit !
Niets mis met VRIquote:Op maandag 23 april 2007 15:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Het zijn verkeerslichten, goddamnit !
Dat weet iedereen die bij Vialis gewerkt heeftquote:
VRI's dus, Koning Verkeerskundequote:Op maandag 23 april 2007 15:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Het zijn verkeerslichten, goddamnit !
nooit gewerkt.. :pquote:Op maandag 23 april 2007 18:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat weet iedereen die bij Vialis gewerkt heeft
in belgie heet dat toch gewoon een straatdiscolicht? :wquote:Op maandag 23 april 2007 18:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
VRI's dus, Koning Verkeerskunde![]()
Naar België jij![]()
Of naar een plaats waar veel Cargo's passerenquote:Op maandag 23 april 2007 18:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
VRI's dus, Koning Verkeerskunde![]()
Naar België jij![]()
Ja, dat zeg ik, Belgiëquote:Op maandag 23 april 2007 18:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Of naar een plaats waar veel Cargo's passeren![]()
iddquote:Op maandag 23 april 2007 18:32 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, daar mag je ook nog eens stoppen voor groen licht. Je hoeft niet per se door te rijden![]()
quote:In België mág men doorrijden bij groen, in Nederland is dit verplicht.
Hmm, even kijken.quote:Op maandag 23 april 2007 11:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Da's wel tof ja, dat is echt een serieus eind, 2 uur of zo?
Ok.. mag een trein in belgie dan ook stoppen bij een groen sein?quote:Op maandag 23 april 2007 18:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar in Nederland MOET je dan weer, Belgen die stoppen bij groen, doodrijden
En nou weer over spoorse zaken gaarne
Tuurlijk niet, want in Nederland heeft met een onhandig CTA systeem waar je eerst een plaats als flapje moet ophangen, voor het getoond kan worden. In Duitsland heeft elke letter een flapje waardoor je live en direct een nieuwe plaats kan vormenquote:Op maandag 23 april 2007 18:40 schreef Eix het volgende:
[..]
Vraag me af of de CTA in Heerlen Heimbach kan tonen.![]()
neem je digitale CTAs...quote:Op maandag 23 april 2007 18:43 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, want in Nederland heeft met een onhandig CTA systeem waar je eerst een plaats als flapje moet ophangen, voor het getoond kan worden. In Duitsland heeft elke letter een flapje waardoor je live en direct een nieuwe plaats kan vormen
Wat op zich wel leuke dingetjes als Joblenz oplevert trouwensquote:Op maandag 23 april 2007 18:43 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, want in Nederland heeft met een onhandig CTA systeem waar je eerst een plaats als flapje moet ophangen, voor het getoond kan worden. In Duitsland heeft elke letter een flapje waardoor je live en direct een nieuwe plaats kan vormen
Hehe.quote:Op maandag 23 april 2007 18:43 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, want in Nederland heeft met een onhandig CTA systeem waar je eerst een plaats als flapje moet ophangen, voor het getoond kan worden. In Duitsland heeft elke letter een flapje waardoor je live en direct een nieuwe plaats kan vormen
Op de Nederlandse digitale CTA's staat er dan gewoon ... en verderquote:Op maandag 23 april 2007 18:46 schreef Eix het volgende:
[..]
Hehe.Maar de CTA in Heerlen kan sowieso niet alle stations tonen van die lijn.
Moet je 3 cta's onder elkaar hangen.
<marqee>$stationname1 $2 $3 etc </marqee> ofzo :]quote:Op maandag 23 april 2007 18:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Op de Nederlandse digitale CTA's staat er dan gewoon ... en verder![]()
quote:Op maandag 23 april 2007 18:46 schreef Eix het volgende:
Wel leuk weetje, in Duitsland heb ik tot nu toe uitsluitend digitale cta's gezien dus wist dat niet.
Neequote:Op maandag 23 april 2007 18:53 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
<marqee>$stationname1 $2 $3 etc </marqee> ofzo :]
in html is het gewoon < en > voor dingen hoor? :pquote:Op maandag 23 april 2007 18:56 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
Nee
gewoon led
het marqee is [marqee] [/marqee]
Of er staatquote:Op maandag 23 april 2007 18:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Op de Nederlandse digitale CTA's staat er dan gewoon ... en verder![]()
Ik ga een keer meequote:Op maandag 23 april 2007 18:40 schreef Eix het volgende:
[..]
Hmm, even kijken.
http://reiseauskunft.bahn.de/bin/zuginfo.exe/dn/923694/968493/22662/296567/80/ld=212.63&seqnr=4&ident=fy.069763.1177346299¤tReferrer=tp&
Vertrek 8.30 Heerlen, aankomst 10:36.
Zie ook: http://www.veolia-transpo(...)wsPage____23730.aspx
Rond een uur of vijf gaat een talent rechtstreeks terug.
Lekker stukje dieselen inderdaad, alleen spijtig dat het ding wel op alle haltes stopt ( of ja, enkele uitsluitend op verzoek). Vraag me af of de CTA in Heerlen Heimbach kan tonen.
![]()
Nee hoor, het worden alleen nieuwe modellen (zie omgeving Amersfoort), alleen geven die dingen nog steeds gewoon aan wat de oude ook doen, incl zinloze afkortingen.quote:Op maandag 23 april 2007 18:52 schreef SpeedyRich het volgende:
de CTA gaat er toch uit
ik vind dat de kleine stations ook eens een CTA moeten krijgen :wquote:Op maandag 23 april 2007 19:03 schreef MREn het volgende:
[..]
Nee hoor, het worden alleen nieuwe modellen (zie omgeving Amersfoort), alleen geven die dingen nog steeds gewoon aan wat de oude ook doen, incl zinloze afkortingen.
Waarom?quote:Op maandag 23 april 2007 19:08 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ik vind dat de kleine stations ook eens een CTA moeten krijgen :w
UFM op Zvtquote:Op maandag 23 april 2007 11:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
zijn er woensdag nog interesante dingen te spotten?
Och, Beilen of soortgelijke stations hebben er al 1. Een beetje overdreven lijkt mequote:Op maandag 23 april 2007 19:08 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ik vind dat de kleine stations ook eens een CTA moeten krijgen :w
ja nou tja.. :pquote:Op maandag 23 april 2007 19:10 schreef MREn het volgende:
[..]
Waarom?
Op veel kleine stations vertrekt de stoptrein naar A van spoor 1 en de trein naar B van spoor 2 via altijd de zelfde stations onderweg.
Tss jij bent zeker zo'n l00sah die Rondje Nederland volgend jaar NOGEENS wil doenquote:Op maandag 23 april 2007 19:03 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
[..]
Ik ga een keer mee
Wel grappig, met een talent door de eifel boemelen
moet je zeker doen.. je hebt nu een record time to beat he :pquote:Op maandag 23 april 2007 19:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tss jij bent zeker zo'n l00sah die Rondje Nederland volgend jaar NOGEENS wil doen![]()
rondje duitsland?quote:Op maandag 23 april 2007 19:37 schreef Zug-Chef het volgende:
Rondje Nederland, been there done that. Wie weet over 20 jaar weer es. Als we hier dan nog wonen
Als je een bikkel bent, doe je rondje Rusland in de winter.quote:
met veel alcohol voor mn interne verwarmingsketel gaat dat wel lukken hoor :-)quote:Op maandag 23 april 2007 19:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als je een bikkel bent, doe je rondje Rusland in de winter.
Staat in hov-rn. Dit is wel heel ergquote:Een heuse staalsplinter veroorzaakte op 19-03 een bezetspoormelding op emplacement Amersfoort. De treinserie 1500 Amersfoort – Amsterdam werd opgeheven, evenals de serie 2800 tussen Amersfoort Schothorst en Utrecht.
Dat kon nog weleens sneller klaar zijn dan een rondje Duitsland trouwensquote:Op maandag 23 april 2007 19:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als je een bikkel bent, doe je rondje Rusland in de winter.
tis iig wel een stuk makkelijkerquote:Op maandag 23 april 2007 19:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat kon nog weleens sneller klaar zijn dan een rondje Duitsland trouwens
een heuse staalsplinter gaat mij nogeens een ban opleverenquote:Op maandag 23 april 2007 19:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Staat in hov-rn. Dit is wel heel erg![]()
dude, zoek eens wat spoorkaarten opquote:
dat bedoel ik.. duitsland ligt vol met spoor.. in rusland is dat toch een stuk minder :-)quote:Op maandag 23 april 2007 20:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
dude, zoek eens wat spoorkaarten op
Rondje duitsland red je soweiso niet met minder dan 400 overstaps. Rusland is wel veel, maar dat is nog veel meer dan Duitsland, het idee "lange halen gauw klaar"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |