Daar zou ik ook wel een roman over kunnen schrijven.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:01 schreef Gellius het volgende:
We hebben er wel zin in vandaag zeg. Ik geloof dat we jou daarvoor te danken hebben, Liene.
Nee, je vergist je niet.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:02 schreef Frollo het volgende:
Het leek niet alsof Lien er zelf zoveel aardigheid in had, maar ik kan me vergissen.
Nou, dan gaan we het in dit topic toch gewoon over haar andere roman hebben?quote:Op woensdag 18 april 2007 17:02 schreef Frollo het volgende:
Het leek niet alsof Lien er zelf zoveel aardigheid in had, maar ik kan me vergissen.
Heb jij niet wensen/plannen wat jij nog wil doen??quote:Op woensdag 18 april 2007 17:03 schreef Gellius het volgende:
[..]
Nou, dan gaan we het in dit topic toch gewoon over haar andere roman hebben?
Ik vermoed dat hij erop zal aandringen dat ik me ga laten opnemen op een gesloten afdeling.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:09 schreef Z het volgende:
Dat wordt een hoop quoten voor Pope als hij overal nog wat over zou willen zeggen.
Ach, dat leest toch niemandquote:Op woensdag 18 april 2007 17:09 schreef Z het volgende:
Dat wordt een hoop quoten voor Pope als hij overal nog wat over zou willen zeggen.
Wat gaat hij dan van jou quoten?quote:Op woensdag 18 april 2007 17:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vermoed dat hij erop zal aandringen dat ik me ga laten opnemen op een gesloten afdeling.
Maar dat is toch wel duidelijk, dat ik volkomen van de rails ben?!quote:
Dit an sich is dan natuurlijk al de perfecte quote.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar dat is toch wel duidelijk, dat ik volkomen van de rails ben?!
Ik wacht nog op de vraag of ik vandaag mijn pillen wel heb genomen.![]()
Nee hoor, ik zit hier ter verpozing. Ik zie wel wat er komt.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:06 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Heb jij niet wensen/plannen wat jij nog wil doen??
*Genoteerd.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:31 schreef broer het volgende:
Ik wil graag even melden dat ik mij volstrekt niet ontheemd voel.
Heb je het smsje wel gehad??quote:Op woensdag 18 april 2007 17:16 schreef Lienekien het volgende:
Ik wacht nog op de vraag of ik vandaag mijn pillen wel heb genomen.![]()
Heb ik HIV?!!quote:Op woensdag 18 april 2007 17:36 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Heb je het smsje wel gehad??
Geen idee, maar ik hoop het niet!!quote:
Ja, dat waren volgens mij HIV-patiënten.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:40 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Geen idee, maar ik hoop het niet!!
Ik hoorde vanochtend op de radio dat mensen een smsje kunnen krijgen als ze hun medicijnen moeten innemen. Zodat ze het niet vergeten.
Tja, de moderne techniek staat voor niets...
Potdimme Frollo. Dit is heel fnuikend voor mijn motivatie om de studie weer op te pakken.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:45 schreef Frollo het volgende:
Zo, klaar met werken. Nu naar huis. Lekker eten. En daarna studeren. En dan slapen. En dan werken.
Doewie!
Lekker studeren. Lekker slapen. Hmmm.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:58 schreef Gellius het volgende:
[..]
Potdimme Frollo. Dit is heel fnuikend voor mijn motivatie om de studie weer op te pakken.
Scriptie.quote:Op woensdag 18 april 2007 19:37 schreef Lienekien het volgende:
Wat is het vak, Frollo?
Ja, ware het niet dat je het al eens verteld hebt.quote:Op woensdag 18 april 2007 19:43 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik zeg niks. Anders gaan anderen met mijn idee aan de haal.
quote:Op woensdag 18 april 2007 19:46 schreef Lienekien het volgende:
Ja, ware het niet dat je het al eens verteld hebt.
Frollo, goed succes!quote:Op woensdag 18 april 2007 19:49 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik maak een editie van De historie van Alexander de Grote in de druk van Gheraert Leeu uit 1477: het eerste in het Nederlands gedrukte boek met een niet-liturgisch onderwerp -- de eerste gedrukte Nederlandse literatuur, zeg maar. En daar dan dus een editie van, om het toegankelijk te maken voor scholieren, studenten en geïnteresseerde leken.
The revolution will not be televised, broer, the revolution is here!quote:Op donderdag 19 april 2007 01:46 schreef broer het volgende:
O, je bedoelt dat er ook daadwerkelijk een aanleiding was om dat topic te openen?
Fuck yeah.quote:Op donderdag 19 april 2007 01:51 schreef broer het volgende:
Het is mooi dat je denkt dat je met een revolutie bezig bent. Echt heel mooi.
10h00.quote:Op donderdag 19 april 2007 01:54 schreef broer het volgende:
Hoe laat moet je morgen op kantoor zijn, JAM?
Sorry dan voor het flauwe grapje, maar voor de liefhebbers nog even een link http://nl.wikipedia.org/wiki/DDTquote:Op donderdag 19 april 2007 02:03 schreef JAM het volgende:
ZO, HET ZIT ER WEER OP. DÁÁÁ-HÁÁÁÁG!
quote:Op donderdag 19 april 2007 02:02 schreef bofneger het volgende:
Broer bestrijdt het onkruid met...?
DDT
quote:Zorgverzekeraar Zilveren Kruis Achmea is deze week begonnen met een proef waarbij hiv-patiënten een sms-bericht krijgen via hun mobiele telefoon als ze hun medicijnen dreigen te vergeten.
De patiënten krijgen een medicijndoosje dat registreert wanneer het wordt geopend, of juist niet. Het geeft vervolgens een signaal door aan de mobiele telefoon.
Voor hiv-patiënten is het heel belangrijk dat medicijnen op vaste tijdstippen worden ingenomen.
Als eerste heeft deze week een patiënt van het Onze Lieve Vrouwe Gasthuis in Amsterdam het speciale medicijndoosje gekregen. Meer ziekenhuizen zullen binnenkort volgen.
De proef duurt ongeveer een jaar. De zorgverzekeraar overweegt het systeem ook bij andere ziektes te gebruiken. De service zou kunnen worden opgenomen in de aanvullende ziektekostenverzekering.
Neequote:Op donderdag 19 april 2007 09:27 schreef Frollo het volgende:
Is JAM nog geband na vannacht?
"It's... bicycle repair man!"quote:Op donderdag 19 april 2007 09:29 schreef Z het volgende:
Ah, een fietsenmaker met verantwoordelijkheidsgevoel.
Het is een erg alternatieve fietsenmaakster. Toen ik haar vroeg om de ernst van het slag in mijn voorwiel te beoordelen, keek ze heel zorgelijk. Flink slag, spakenspanning weg, voorwiel met trommelremmen. Dat werd duur. Dus vroeg ik haar of het naar haar oordeel nog zinvol was om in deze fiets, die ik voor slechts 70 euro gekocht had, te investeren. Ze vond van niet. Maar toen ik zei dat ze waarschijnlijk gelijk had en ik maar eens op zoek naar een nieuwe fiets moest, schamperde ze: "maar mijnhéér, denkt u wel aan de afvalberg?". Ja hàllo, wie adviseert mij nu net om niet meer in deze fiets te investerenquote:Op donderdag 19 april 2007 09:29 schreef Z het volgende:
Ah, een fietsenmaker met verantwoordelijkheidsgevoel.
dames meeneemt??quote:Op donderdag 19 april 2007 09:48 schreef Claudia_x het volgende:
Ken jij misschien een niet-zeurende kapper in Amsterdam die ook dames meeneemt, Gellius?
Ik hád een fijne kapper, maar die trutten gingen ineens allemaal kinderen uitpoepen en toen gingen ze niet meer open op de tijden dat ik juist wél kan.quote:Op donderdag 19 april 2007 10:01 schreef Claudia_x het volgende:
Een fijne kapper vinden. Wat een ramp.![]()
Ger is een uitstekende kapper. Wil ik eens een goed woordje voor je doen?quote:Op donderdag 19 april 2007 10:01 schreef Claudia_x het volgende:
Een fijne kapper vinden. Wat een ramp.![]()
Is Ger een kapper die mij eruit kan laten zien als Audrey?quote:Op donderdag 19 april 2007 10:04 schreef Gellius het volgende:
Ger is een uitstekende kapper. Wil ik eens een goed woordje voor je doen?
Ik denk dat JAM wel baalt.quote:Op donderdag 19 april 2007 10:02 schreef Gellius het volgende:
De nietban van JAM stelt de welban van pope wel weer in een geheel nieuw licht.
Ik zou daar in POL toch niet van uitgaanquote:Op donderdag 19 april 2007 10:09 schreef JAM het volgende:
Ik heb carte blance, Gellius, vergeet dat niet.
Ik ben wel een bakker op het spoor die wel eens z'n roggebrood zelf bakt. Ik hou je op de hoogte.quote:Op donderdag 19 april 2007 09:48 schreef Claudia_x het volgende:
Ken jij misschien een niet-zeurende kapper in Amsterdam die ook dames meeneemt, Gellius?
NWS.quote:Op donderdag 19 april 2007 10:11 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik zou daar in POL toch niet van uitgaan
quote:Op donderdag 19 april 2007 10:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Is Ger een kapper die mij eruit kan laten zien als Audrey?
[afbeelding]
Ho, daar wil ik ook van op de hoogte gehouden worden. Overigens heb ik een derde vestiging van kantoorboekhandel De Wit ontdekt, in de Beethovenstraat. Die is een stuk fijner dan die op de Linnaeusstraat of de Ceintuurbaan. Maar De Vlieger moet ik nog bezoeken.quote:Op donderdag 19 april 2007 10:12 schreef Z het volgende:
[..]
Ik ben wel een bakker op het spoor die wel eens z'n roggebrood zelf bakt. Ik hou je op de hoogte.
Nu nog een kapper vinden die ik het toevertrouw.quote:Op donderdag 19 april 2007 10:14 schreef Gellius het volgende:
[..]. Dat is wel een drastische nieuwe look.
Spannend!quote:Op donderdag 19 april 2007 10:12 schreef Z het volgende:
[..]
Ik ben wel een bakker op het spoor die wel eens z'n roggebrood zelf bakt. Ik hou je op de hoogte.
De ban van Pope had ie toch aan POL te danken??quote:
Ik kan je vertellen dat het gisteren niet zo veel scheelde JAMquote:De ervaring leert anders, A_R..
Ik twijfel al een hele tijd over deze look:quote:Op donderdag 19 april 2007 10:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nu nog een kapper vinden die ik het toevertrouw.
Ik zeg gewoon doen!!quote:Op donderdag 19 april 2007 10:35 schreef Gellius het volgende:
[..]
Ik twijfel al een hele tijd over deze look:
[afbeelding].
Daar ben ik vrij snel over uit, G.,: nee.quote:Op donderdag 19 april 2007 10:35 schreef Gellius het volgende:
[..]
[afbeelding].
Niet doen!quote:Op donderdag 19 april 2007 10:35 schreef Gellius het volgende:
[..]
[afbeelding].
Die snor neem je er ook bij Gellius??quote:Op donderdag 19 april 2007 10:41 schreef Gellius het volgende:
Hm ja. Ik dacht al dat ik de handen daar niet voor op elkaar zou krijgen. Jammer hoor. Ik heb dan maar één alternatief nog:
[afbeelding].
En dan moet je die Oostenrijke alm even vervangen door het Sarphatipark hè?
Nee zeg, ik ga niet kopiëren. Het gaat meer om de algehele indruk. Ik neem aan dat Claudia het overigens verdomd sexy moedervlekje er ook niet bijneemt.quote:Op donderdag 19 april 2007 10:43 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Die snor neem je er ook bij Gellius??
Ik weet niet of er wel kunst zonder thematiek bestaatquote:Op donderdag 19 april 2007 10:44 schreef Gellius het volgende:
Is werk zonder thematiek minder kunstig?
Als Claudia maar niet van die enge wenkbrauwen neemtquote:Op donderdag 19 april 2007 10:45 schreef Gellius het volgende:
[..]
Nee zeg, ik ga niet kopiëren. Het gaat meer om de algehele indruk. Ik neem aan dat Claudia het overigens verdomd sexy moedervlekje er ook niet bijneemt.
Als ik jou was, zou ik met iemand samen je werk eens goed bekijken. Denk hardop na over wat je 'ziet' en laat die ander jou kritisch bevragen (over hoe je ideeën komen, wat je inspireert, welke materialen je aanspreken, hoe het proces van schilderen gaat) en ook zeggen wat hij of zij 'ziet'. Misschien kom je dan verder dan in je eentje.quote:Op donderdag 19 april 2007 10:50 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik weet niet of er wel kunst zonder thematiek bestaat
Zelfs al zou de kunstenaar zelf ontkennen dat het thematiek heeft, dan is er wel een kunstcriticie ofzo die er iets van maakt
Wijs even de enge stukjes aan, A_R.quote:Op donderdag 19 april 2007 10:51 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Als Claudia maar niet van die enge wenkbrauwen neemt
Poepen?? Oh, dat heb ik niet. Ik krijg er altijd jeuk van. Maar neem van mij aan dat zoiets schrijven nog veel erger is dan ze lezenquote:Op donderdag 19 april 2007 10:57 schreef Gellius het volgende:
Ik moet altijd zo enorm poepen van dit soort tekstjes.
quote:Een andere rode draad doorheen het werk is het thema van de zelfreiniging. Ventilatoren, filters, ventilatieroosters, sproeiers, zuigmonden, uitlaatkleppen, schapenvachten, ... zorgen ervoor dat de kunstwerken inwendig worden gereinigd. Het begrip 'schoonheid' wordt op een poëtische manier onderzocht.
Hihi.quote:Op donderdag 19 april 2007 11:00 schreef Lienekien het volgende:
Zie je al voor je dat Claudia voortdurend haar vriendje zo aankijkt tijdens een gesprek over het boodschappenlijstje voor het weekend? Met die handen ook in die pose, hè?
het zou schitterend staan bij de karl-kraus-look. Misschien moet die even laten zien aan de grieken, claudia. Misschien spreekt het hen wel aan.quote:Op donderdag 19 april 2007 11:00 schreef Lienekien het volgende:
Zie je al voor je dat Claudia voortdurend haar vriendje zo aankijkt tijdens een gesprek over het boodschappenlijstje voor het weekend? Met die handen ook in die pose, hè?
Je, goed idee Lienekien!!quote:Op donderdag 19 april 2007 10:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als ik jou was, zou ik met iemand samen je werk eens goed bekijken. Denk hardop na over wat je 'ziet' en laat die ander jou kritisch bevragen (over hoe je ideeën komen, wat je inspireert, welke materialen je aanspreken, hoe het proces van schilderen gaat) en ook zeggen wat hij of zij 'ziet'. Misschien kom je dan verder dan in je eentje.
Die doet tegenwoordig meer aan deze look:quote:Op donderdag 19 april 2007 11:02 schreef Gellius het volgende:
[..]
het zou schitterend staan bij de karl-kraus-look. Misschien moet die even laten zien aan de grieken, claudia. Misschien spreekt het hen wel aan.
Ik heb toch sterk de indruk dat ze hier de wenkbrauwen even optrekt.quote:Op donderdag 19 april 2007 11:02 schreef Automatic_Rock het volgende:
Deze wenkbrauwen vind ik eng ja:
[afbeelding]
Vooral haar rechter, links voor de kijkers.
Ik hou niet van wenkbrauwen met haakse hoeken, brrr
Nu ja, ik zag geen rimpeltje of andere tekenen van een spierbeweging...quote:Op donderdag 19 april 2007 11:10 schreef Gellius het volgende:
[..]
Ik heb toch sterk de indruk dat ze hier de wenkbrauwen even optrekt.
Neu. Waarschijnlijk is hij mijn gezeur ('Schatje, welk kapsel zou mij leuk staan?') een beetje zat.quote:Op donderdag 19 april 2007 11:10 schreef Gellius het volgende:
De griek kijkt wel een beetje verstoord overigens. gestopt met roken oid?
Lo-pe-ra-mi-de.quote:Op donderdag 19 april 2007 11:18 schreef JAM het volgende:
I'm fucked. Can't get out. 't Is weer eens zover, ik heb weer de schijterij.
Ik heb voor vanavond de hutspot uit de vriezer gehaald.quote:Op donderdag 19 april 2007 12:37 schreef Gellius het volgende:
Winterse kost!
Hey, tof.quote:Op woensdag 18 april 2007 19:49 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik maak een editie van De historie van Alexander de Grote in de druk van Gheraert Leeu uit 1477: het eerste in het Nederlands gedrukte boek met een niet-liturgisch onderwerp -- de eerste gedrukte Nederlandse literatuur, zeg maar. En daar dan dus een editie van, om het toegankelijk te maken voor scholieren, studenten en geïnteresseerde leken.
Dit topic is bedoeld om zomaar binnen te vallenquote:Op donderdag 19 april 2007 14:10 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Hey, tof.
Ik kom hier zomaar binnenvallen... maar ik doe een caput editetechniek en vind het een interessante tak van wetenschap.
Mooiquote:Op donderdag 19 april 2007 14:11 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dit topic is bedoeld om zomaar binnen te vallen
Ai... dan kan ik misschien beter maar weer gaan.quote:Op donderdag 19 april 2007 14:24 schreef Gellius het volgende:
En om recepten uit te wisselen en romans aan te kondigen.
De thematiek van mijn werk beschrijven mag ook!quote:Op donderdag 19 april 2007 14:25 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ai... dan kan ik misschien beter maar weer gaan.
Ik zou zeggen...quote:Op donderdag 19 april 2007 14:25 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
De thematiek van mijn werk beschrijven mag ook!
Grillpan?quote:Op donderdag 19 april 2007 14:09 schreef Gellius het volgende:
Ik heb helaas geen oven nog. Daar gaat de crostini.
Ik woon aan een -diepquote:Op donderdag 19 april 2007 14:26 schreef Automatic_Rock het volgende:
Of hoe het met je kat is, of wat voor kapsel je wil, of heb je ooit in een straat gewoond waar het woord straat niet in zat.
Alles is onderwerp van gesprek hier
Oh, maak je niet druk hoor, je hebt nog 82 minuten de tijdquote:Op donderdag 19 april 2007 14:27 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik zou zeggen...
Nee, laat ik daar nog maar even iets langer over nadenken.
Ah! Dat lijkt me wel een winner.quote:Op donderdag 19 april 2007 14:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Grillpan?
Crostini met rauwe ham en gemarineerde peer
Hèb jij eigenlijk wel een thematiek, of moet je 'm er met de haren bijslepen? In dat geval zou ik er niet aan beginnen, hoor.quote:Op donderdag 19 april 2007 14:38 schreef Automatic_Rock het volgende:
Dan hoop ik de thematiek op papier te hebben
Ja, heb het wel, of iig in ontwikkeling. Alleen de woorden ervoor vinden is zo verdomd lastig....quote:Op donderdag 19 april 2007 14:39 schreef Gellius het volgende:
[..]
Hèb jij eigenlijk wel een thematiek, of moet je 'm er met de haren bijslepen?
Eén woord moet volstaan, A_R. Brul het maar uit!quote:Op donderdag 19 april 2007 14:41 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ja, heb het wel, of iig in ontwikkeling. Alleen de woorden ervoor vinden is zo verdomd lastig....
Wat is een caput?quote:Op donderdag 19 april 2007 14:10 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Hey, tof.
Ik kom hier zomaar binnenvallen... maar ik doe een caput editetechniek en vind het een interessante tak van wetenschap.
Ik heb het in 84 woorden gedaan. Da's iig al een stuk minder dan het gebrabbel van die link die ik eerder plaatste.quote:Op donderdag 19 april 2007 14:47 schreef Gellius het volgende:
[..]
Eén woord moet volstaan, A_R. Brul het maar uit!
Een zelfstudievak.quote:
Aha, weer wat geleerdquote:
quote:Het lukt me niet A_R. Het spijt me.
Klinkt goed. Wat doe je er dan precies mee?quote:Op donderdag 19 april 2007 14:47 schreef Gellius het volgende:
Ja, da's wel het lekkerste. Ik doe gewoon een kilootje tomaten, een uitje of sjalotje, beetje knoflook, peper/zout en wat suiker. Daarna pureren, nog wat basilicumblaadjes erdoor. Dat combineert ook weer mooi met de crostini. Heel eenvoudig dus.
Maar ik ben niet zo goed met thematiek. Of schilderijen. Of kunst in het algemeen.quote:Op donderdag 19 april 2007 14:54 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Aha, weer wat geleerd
[..]Heb je echt een poging gedaan??
Da's wel erg symapthiek van je
Die nieuwerwetse fratsen ook!quote:Op donderdag 19 april 2007 14:53 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ben blij dat jij het ook niet weet Frollo!
Ik wilde nog vragen of je het voor je MA-scriptie doet, maar zal ik dat dan maar niet doen?quote:Op donderdag 19 april 2007 14:59 schreef Frollo het volgende:
[..]
Die nieuwerwetse fratsen ook!
Ook zoiets: schrijf je je even een paar jaar uit, gaan ze een nieuw studiepuntensysteem invoeren! Op mijn resultatenlijst staan nu studielasten van 4,3 en 8,6 studiepunten ...![]()
En ik hoop straks gewoon doctorandus te worden en geen bachelor of master of weet ik hoe het allemaal heet.
Ik waardeer je belangstelling, maar ik zou die vraag niet kunnen beantwoorden.quote:Op donderdag 19 april 2007 15:01 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik wilde nog vragen of je het voor je MA-scriptie doet, maar zal ik dat dan maar niet doen?
Master. Maar jij wordt toch nog lekker ouderwets doctorandus?quote:Op donderdag 19 april 2007 15:01 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik waardeer je belangstelling, maar ik zou die vraag niet kunnen beantwoorden.
"Er zijn mensen op minder gepromovéérd", zei een bevriende wetenschapper toen ik haar over mijn scriptie vertelde.quote:Op donderdag 19 april 2007 15:10 schreef DevilsAndDust het volgende:
Het leek me ook al iets te veel werk voor een Bachelor-scriptie![]()
Dat geloof ik meteen. Een editie maken is een levenswerk voor sommigen. Gelukkig hoef ik alleen maar te transcriberen... Lukt het een beetje?quote:Op donderdag 19 april 2007 15:14 schreef Frollo het volgende:
[..]
"Er zijn mensen op minder gepromovéérd", zei een bevriende wetenschapper toen ik haar over mijn scriptie vertelde.
Maar dat wist ik allemaal niet toen ik eraan begon.
Ik vind tomaten met zaadlijsten erin walgelijk, dus ik onderwerp ze wel aan een uitgebreide behandeling. Ik heb echter nog nooit tomatensoep gemaakt; bij mijn vader mislukte de tomatensoep altijd waardoor ik het nooit heb aangedurfd.quote:Op donderdag 19 april 2007 14:59 schreef Gellius het volgende:
Soms ontvellen en ontlijsten, maar vaak heb ik er geen zin in en zo'n fijnproever ben ik nu óók weer niet. Wel altijd een beetje room voor het opdienen.
Preisoep vind ik ook erg lekker altijd>
Inderdaad! DAt was 'm! Ik vertaal Duitse teksten en die zijn bijna allemaal passief opgesteld. Helaas sluipt dat er bij mij ook steeds meer in. Danke!quote:Op donderdag 19 april 2007 15:16 schreef Frollo het volgende:
Altijd actief maken, Tink!
'U kunt de tentoonstelling alleen bezoeken in combinatie met een rondleiding, die u vooraf dient te boeken.'
Wat is 'transcriberen'??quote:Op donderdag 19 april 2007 15:18 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Dat geloof ik meteen. Een editie maken is een levenswerk voor sommigen. Gelukkig hoef ik alleen maar te transcriberen... Lukt het een beetje?
Als je denkt, mens, wat moet je, zeg het ook maar hoor
Prei is dan ook uitermate smerigquote:Op donderdag 19 april 2007 15:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind tomaten met zaadlijsten erin walgelijk, dus ik onderwerp ze wel aan een uitgebreide behandeling. Ik heb echter nog nooit tomatensoep gemaakt; bij mijn vader mislukte de tomatensoep altijd waardoor ik het nooit heb aangedurfd.
Daarom een domme vraag: fruit ik eerst knoflook en ui, gooi ik daar de tomaten bij en laat ik ze 10 minuten pruttelen vooraleer de boel in de blender te gooien?
En de Grieken vinden prei vies.![]()
Wat transcribeer je?quote:Op donderdag 19 april 2007 15:18 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Dat geloof ik meteen. Een editie maken is een levenswerk voor sommigen. Gelukkig hoef ik alleen maar te transcriberen... Lukt het een beetje?
Graag gedaan.quote:Op donderdag 19 april 2007 15:19 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Inderdaad! DAt was 'm! Ik vertaal Duitse teksten en die zijn bijna allemaal passief opgesteld. Helaas sluipt dat er bij mij ook steeds meer in. Danke!
Transcriberen is letterlijk overschrijven. Ik bestudeer een toneelstuk uit 1665 waar geen editie van is, dus om het toegankelijk te maken voor bijvoorbeeld mijn scriptiebegeleider, zit ik het domweg over te typen.quote:Op donderdag 19 april 2007 15:23 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Wat is 'transcriberen'??
En wat houd een editie eigenlijk precies in??
D'ondanckbare Fulvius en getrouwe Octavia, een toneelstuk uit 1665 door Catharina Questiers.quote:
mooie titelquote:Op donderdag 19 april 2007 15:29 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
D'ondanckbare Fulvius en getrouwe Octavia, een toneelstuk uit 1665 door Catharina Questiers.
Nee hoor, ik vind het leuk.quote:Op donderdag 19 april 2007 15:18 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Als je denkt, mens, wat moet je, zeg het ook maar hoor
Tof! En ontzettend goed van je.quote:Op donderdag 19 april 2007 15:35 schreef Frollo het volgende:
Een jaar of twee geleden heb ik het toch weer opgepakt. Een nieuwe begeleider gezocht en die is heel oké! En nu is het bijna klaar! Maandag ga ik 'm inleveren.
afko's is een afkorting van afkorting??quote:Op donderdag 19 april 2007 15:35 schreef Frollo het volgende:
[..]
Nee hoor, ik vind het leuk.
Transcriberen en afko's oplossen en zo heb ik al gedaan
Dat zijn teksten van autistische kinderen, hè? Interessant.quote:Op donderdag 19 april 2007 15:34 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb dit net getranscribeerd:
[...]
Whehe, ja.quote:Op donderdag 19 april 2007 15:38 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
afko's is een afkorting van afkorting??
quote:Op donderdag 19 april 2007 15:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat zijn teksten van autistische kinderen, hè? Interessant.![]()
Zo, tof! Dat vind ik zo heerlijk, die drie meter WNT erbij, en bladerenquote:Op donderdag 19 april 2007 15:35 schreef Frollo het volgende:
[..]
Nee hoor, ik vind het leuk.
Transcriberen en afko's oplossen en zo heb ik al gedaan, in 1997-1998 al. Daarna heb ik een overzicht gemaakt van de woorden en constructies waar mijn doelgroep moeite mee zou kunnen hebben, en die opgezocht in het Middelnederlandsch Woordenboek en het WNT. En ik heb een inleiding geschreven waarin ik met name inging op de boekdrukkunst en de plaats van 'mijn' boek daarin. Daarna, het was 1999, ben ik maar gestopt met studeren, want het had al veel te lang geduurd allemaal en ik was bang voor mijn begeleider.
Een jaar of twee geleden heb ik het toch weer opgepakt. Een nieuwe begeleider gezocht en die is heel oké! En nu is het bijna klaar! Maandag ga ik 'm inleveren.
Bladeren!?!?!?!quote:Op donderdag 19 april 2007 15:44 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Zo, tof! Dat vind ik zo heerlijk, die drie meter WNT erbij, en bladeren. Daar kan geen digitale versie tegenop. Ben je niet enorm blij dat het nu bijna af is?
Wow...quote:Op donderdag 19 april 2007 15:43 schreef Frollo het volgende:
[..]
Whehe, ja.
Middeleeuwse kopiïsten maakten vaak gebruik van afkortingen zodat ze minder hoefden te schrijven. Een zeer veelvoorkomend voorbeeld is 'en' met een streepje erboven. Dit betekent: 'ende'.
In de meeste andere gevallen staat het streepje voor 'n'. Dus 'ma' (denk het streepje even boven de 'a' in plaats van eronder) is 'man'.
De middeleeuwse lezer was hier zo aan gewend dat het in de eerste paar decennia van de boekdrukkunst ook werd gedaan.
Dat heb ik ook gedaan, voor een college dan in ieder geval. Jij bedoelt dat je zoiets krijgt hè?quote:Op donderdag 19 april 2007 15:36 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb veel en vaak interviews getranscribeerd. Dat gaan dan inclusief de pauzes en met de complicatie dat sprekers ook wel tegelijkertijd praten.
Ik herinner me een interview van Adriaan van Dis met Willem Oltmans.
Zal ik je tekst even controleren?quote:Op donderdag 19 april 2007 15:46 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Wow...
Ik heb al verdomd veel geleerd vandaag in LPT, en daarnaast ook nog eens m'n tekst afgeschreven. En meteen daar achteraan een tekst voor school die nu ook klaar is.
Ben nu zo blij met mezelf dat ik nu pauze ga nemen
Jahaa, daar merk je niks van als je op school Karel ende Elegast zit te lezen hè? En dat komt dus omdat editeurs dat allemaal voor ons hebben uitgeschreven.quote:
Dubbelliefde is een stom boek.quote:Op donderdag 19 april 2007 15:36 schreef Lienekien het volgende:
Adriaan van Dis .
quote:Op donderdag 19 april 2007 15:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
![]()
Dit was een stukje van een niet nader te noemen bekende van me zonder stoornis.
Wou ik nog vragen, maar ik zag dat je niet online was. Ik had dus ingeschat dat je druk met je eigen dingetjes bentquote:Op donderdag 19 april 2007 15:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zal ik je tekst even controleren?![]()
Ik laatst zo Nathan Sid lezen, wat denk je? Vond ik er niks aan!quote:
Ik heb nog nooit Karel ende Elegast gelezen..., ik weet niet eens waar het over gaat...quote:Op donderdag 19 april 2007 15:47 schreef Frollo het volgende:
[..]
Jahaa, daar merk je niks van als je op school Karel ende Elegast zit te lezen hè? En dat komt dus omdat editeurs dat allemaal voor ons hebben uitgeschreven.
Ga jij eens tellen dan!quote:Op donderdag 19 april 2007 15:50 schreef Tha_Erik het volgende:
Nieuwsgierig verschilt maar een paar letters van irritant.
Ga je gang!quote:Op donderdag 19 april 2007 15:52 schreef DevilsAndDust het volgende:
Mag ik ook zeggen dat WNT staat voor Woordenboek der Nederlandsche Taal?
Tjeezus, dat Erik dit niet eens wist!!quote:Op donderdag 19 april 2007 15:53 schreef Frollo het volgende:
Het WNT, beste Erik, is het Woordenboek der Nederlandsche Taal, een woordenboek dat 150 jaar in ontwikkeling is geweest en waarin alle Nederlandse woorden uit de periode 1500-1920 in staan. Het WNT beslaat vele planken (DevilsAndDust 3 meter, en ik geloof dat meteen) en is waarschijnlijk het grootste woordenboek ter wereld.
Nee.quote:Op donderdag 19 april 2007 15:49 schreef Automatic_Rock het volgende:Hij heeft je gedwongen je post aan te passen he??
Het is een verhaal dat door kinderen verteld wordt naar aanleiding van een prentenboek. Ik analyseer hoe ze dat verhaal vertellen (bijvoorbeeld door naar werkwoordstijden te kijken en de manier waarop context gegeven wordt).quote:Waar gaat die tekst over, of waar is het voor bedoeld??
Nummer van het plaatje en nummer van de uiting.quote:En wat zijn die cijfers er achter??
Het grootste woordenboek ter wereld: Het Woordenboek der Nederlandsche Taal.quote:En nu ik je toch ondervraag, kan jij mij vertellen wat WNT is, voor ik wederom domme vragen aan Frollo ga stellen
Nou, het scheelde niks of ik had er de typisch autistische trekken even bij vermeld.quote:Op donderdag 19 april 2007 15:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
![]()
Dit was een stukje van een niet nader te noemen bekende van me zonder stoornis.
Bedoel je AR?quote:Op donderdag 19 april 2007 15:53 schreef Frollo het volgende:
Het WNT, beste Erik,
Vele planken, pff dat ligt maar net aan de lengte van de planken.quote:is het Woordenboek der Nederlandsche Taal, een woordenboek dat 150 jaar in ontwikkeling is geweest en waarin alle Nederlandse woorden uit de periode 1500-1920 in staan. Het WNT beslaat vele planken (volgens DevilsAndDust 3 meter, en ik geloof dat meteen) en is waarschijnlijk het grootste woordenboek ter wereld.
In de meeste bibliotheken zijn de planken een meter, geloof ik. Van die standaard kasten, zeg maar.quote:Op donderdag 19 april 2007 15:54 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Bedoel je AR?
[..]
Vele planken, pff dat ligt maar net aan de lengte van de planken.
Aha. En je oefende dus het transcriberen op de niet nader te noemen bekende?quote:Op donderdag 19 april 2007 15:54 schreef Claudia_x het volgende:
Het is een verhaal dat door kinderen verteld wordt naar aanleiding van een prentenboek. Ik analyseer hoe ze dat verhaal vertellen (bijvoorbeeld door naar werkwoordstijden te kijken en de manier waarop context gegeven wordt).
Nja, zo'n beetje in de volgorde die ik zonet opschreef.quote:Op donderdag 19 april 2007 15:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daarom een domme vraag: fruit ik eerst knoflook en ui, gooi ik daar de tomaten bij en laat ik ze 10 minuten pruttelen vooraleer de boel in de blender te gooien?
De grieken zijn gek.quote:En de Grieken vinden prei vies.![]()
Heel herkenbaar, ja. Ook die langgerekte klinkers.quote:Op donderdag 19 april 2007 15:46 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Dat heb ik ook gedaan, voor een college dan in ieder geval. Jij bedoelt dat je zoiets krijgt hè?
[...]
Stom voorbeeld
quote:
Klinkt als iets dan vooral m'nquote:Het is een verhaal dat door kinderen verteld wordt naar aanleiding van een prentenboek. Ik analyseer hoe ze dat verhaal vertellen (bijvoorbeeld door naar werkwoordstijden te kijken en de manier waarop context gegeven wordt).
Nummer van het plaatje en nummer van de uiting.
[..]
Ja, dat boek ken ik. Ik het een super leuke leraar Nederlands op de LTS (nu ja, het was toen al VBO, maar iedereen noemde het nog gewoon LTS). Hij sprak er altijd vol enthousiasme over.quote:Het grootste woordenboek ter wereld: Het Woordenboek der Nederlandsche Taal.
Als je de manier waarop iemand een verhaal vertelt op schrift stelt en leest, dan komt het ineens vrij knullig over. Het ophakken in uitingen en weglaten van hoofdletters helpt de boel niet bepaald.quote:Op donderdag 19 april 2007 15:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, het scheelde niks of ik had er de typisch autistische trekken even bij vermeld.![]()
Wat maar weer eens bewijst dat een vooronderstelling je interpretatie behoorlijk kan kleuren, ook als die vooronderstelling fout is.
Ik had er ook wel bij gezegd dat het waarschijnlijk een hoogfunctionerende autist was, vermoedelijk Asperger.quote:Op donderdag 19 april 2007 16:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als je de manier waarop iemand een verhaal vertelt op schrift stelt en leest, dan komt het ineens vrij knullig over. Het ophakken in uitingen en weglaten van hoofdletters helpt de boel niet bepaald.
Het verschil is behoorlijk dramatisch met de kindjes, hoor! Al weten ze het verhaal vaak wel hilarisch te vertellen. De mol die erin voorkomt wordt bijvoorbeeld regelmatig als hamster opgevoerd.![]()
Ik hoef het transcriberen niet te oefenen, maar ik heb wat data nodig van volwassenen zodat ik een betere indruk kan krijgen wat voor ontwikkeling de kinderen doormaken.quote:Op donderdag 19 april 2007 15:55 schreef Frollo het volgende:
[..]
Aha. En je oefende dus het transcriberen op de niet nader te noemen bekende?
Ik denk dat 'we' dat wel zouden kunnen, maar ik persoonlijk niet. 't Is net als met Latijn: na 7 jaar gym kon ik best wel een stukje vertalen, maar de andere kant op...quote:Op donderdag 19 april 2007 16:00 schreef Gellius het volgende:
Is het overigens ook doenlijk om een moderne roman te hertalen in een editie voor de gemiddelde middeleeuwse lezer? Weten we daarvoor genoeg?
quote:Op donderdag 19 april 2007 16:02 schreef Lienekien het volgende:
Ende hi segde 'kenker, di tid vliedet hene!"
Een ander voorbeeld: mijn Engels is op zich niet heel beroerd. Op op een Engelstalig forum kan ik me prima begrijpelijk maken. Maar een moedertaalspreker zal onmiddellijk het beperkte repertoire in zinsbouw en woordenschat opmerken.quote:Op donderdag 19 april 2007 16:11 schreef Frollo het volgende:
't Is net als met Latijn: na 7 jaar gym kon ik best wel een stukje vertalen, maar de andere kant op...Dan moet je wel zó ontzettend ondergedompeld in zo'n taal zijn dat je er praktisch in denkt.
Ik heb het saaie gedeelte weggelaten.quote:Op donderdag 19 april 2007 15:59 schreef Automatic_Rock het volgende:
Klinkt als iets dan vooral m'nerg interesant zou vinden!!
Het klassieke onderricht heeft op mij juist zoveel invloed gehad dat ik vaak nog schrijf als een latinist.quote:Op donderdag 19 april 2007 16:11 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik denk dat 'we' dat wel zouden kunnen, maar ik persoonlijk niet. 't Is net als met Latijn: na 7 jaar gym kon ik best wel een stukje vertalen, maar de andere kant op...Dan moet je wel zó ontzettend ondergedompeld in zo'n taal zijn dat je er praktisch in denkt.
Opdrachtgevers vragen mij nog wel eens of ik een tekst wil schrijven en die dan 'meteen even in het Engels wil vertalen'. Het kost vaak nog behoorlijk wat moeite om ze ervan te overtuigen dat je daar - om de reden die jij noemt - toch écht een vertaler voor moet hebben.quote:Op donderdag 19 april 2007 16:14 schreef Frollo het volgende:
Maar een moedertaalspreker zal onmiddellijk het beperkte repertoire in zinsbouw en woordenschat opmerken.
Inderdaad, ja. Ik kwam deze week een brief onder ogen van mijn longarts aan zijn collega's. Ongelooflijk dat een intelligente man zó slecht schrijft.quote:Op donderdag 19 april 2007 16:30 schreef Gellius het volgende:
Ik ben wel eens als vertaler bijgesprongen voor het vertaalbureau van mijn zusje. Zowel E-N als N-E, ook nog redelijk technische teksten voor een academisch ziekenhuis. N-E vond ik erg moeilijk, inderdaad. Het ergerlijkst was echter het waardeloze taalgebruik van de heren en dames medisch specialisten. Het jargon nog daargelaten: die mensen kunnen nièt schrijven.
Als-i maar goed met longen is, denk ik dan. Ieder zijn stiel hoor.quote:Op donderdag 19 april 2007 16:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Inderdaad, ja. Ik kwam deze week een brief onder ogen van mijn longarts aan zijn collega's. Ongelooflijk dat een intelligente man zó slecht schrijft.
Kwam jij de brief onder ogen?quote:Op donderdag 19 april 2007 16:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Inderdaad, ja. Ik kwam deze week een brief onder ogen van mijn longarts aan zijn collega's. Ongelooflijk dat een intelligente man zó slecht schrijft.
Oh, sorry, zo ver was ik nog niet met lezen.quote:Op donderdag 19 april 2007 16:44 schreef Gellius het volgende:
Jij kwam de brief onder ogen, Clauwie?
Je bedoelt omdat ik zo snel was met reageren op Clau's verschrijving...quote:Op donderdag 19 april 2007 16:49 schreef Gellius het volgende:
[..]
Je doet je avatar wel eer aan, hè lienekien.
Ja, dat weet ik, maar ik had haast.quote:Op donderdag 19 april 2007 16:52 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik meen me te herinneren dat Claudia het liefst Claudia genoemd wordt.
quote:Op donderdag 19 april 2007 16:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik, maar ik had haast.![]()
En straks de pitjes in je...quote:Op donderdag 19 april 2007 17:49 schreef Gellius het volgende:
Affijn. Ik ga ook maar es. Tomatensoep, tomatensoep!
Zinvol.quote:Op donderdag 19 april 2007 18:03 schreef broer het volgende:
Hoi. Hoe verloopt uw dag tot nu toe?
Jaaaah. Niets doen.quote:Op donderdag 19 april 2007 18:07 schreef broer het volgende:
Lekker rustig. Met een hele avond niets-doen voor de boeg. Heerlijk.
quote:Op donderdag 19 april 2007 17:43 schreef Gellius het volgende:
Potdimme Frollo. Dit is heel fnuikend voor mijn motivatie om de studie weer op te pakken.
Groene thee, is dat ook mogelijk?quote:Op donderdag 19 april 2007 19:17 schreef Tha_Erik het volgende:
Koffie iemand?
Ziedaar! Ik heb zelfs de smiley áchter de zin gezet, zoals jij normaliter ook doet.quote:
Ís dat zo, Erik? Doe ik dat?quote:Op donderdag 19 april 2007 19:20 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ziedaar! Ik heb zelfs de smiley áchter de zin gezet, zoals jij normaliter ook doet.
Ja, het valt me steeds op.quote:
Samen met Zeikmans graag (en de originele user, maar dat terzijde, natuurlijk)quote:Op vrijdag 20 april 2007 04:13 schreef Automatic_Rock het volgende:
Pope, kunnen we jou niet ruilen tegen JAM??
Banmeld-topic, deel negen
En wie is dat dan??quote:Op vrijdag 20 april 2007 04:14 schreef JoeDank het volgende:
[..]
Samen met Zeikmans graag (en de originele user, maar dat terzijde, natuurlijk)
Ja..uhh. Jij hebt toch knopjes ? Enzoquote:Op vrijdag 20 april 2007 04:24 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ja, ik bedoelde: wie is de orginele user volgens jou??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |